×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Recenzje

Sieci komputerowe oparte na Windows NT i 98

Wpadnij w sieć
W dzisiejszych czasach bez sieci komputerowej mogą się obejść jedynie użytkownicy domowych komputerów osobistych (i to też nie zawsze). Nawet Wojtek, który właśnie przeszedł wszystkie możliwe poziomy swojej nowej gry, zastanawia się czy nie połączyć się z komputerem Jurka z drugiego piętra i porównać umiejętności.
Komputery i sieci komputerowe stały się podstawą działalności większości firm i przedsiębiorstw. Nikt już nie chce biegać po piętrach z dyskietką w kieszeni, skoro może przesłać dane siedząc przy biurku w swoim pokoju.
Sieć komputerowa ma wiele twarzy. Najprostszym typem sieci jest sieć komputerowa "każdy z każdym" (ang. peer-to-per), w której każdy komputer jest równy. Rozwiązania takie sprawdzają się w domach i małych firmach.
Bardziej skomplikowana jest sieć typu klient-serwer, w której przynajmniej jeden komputer spełnia funkcję serwera (komputera do zadań specjalnych). Jest to rodzaj sieci wykorzystywany w dużych firmach, które stać na przyszłościowe inwestycje. W sieciach typu klient-serwer występuje komputer pełniący funkcję serwera danych, drukowania lub aplikacji, którego zasoby mogą być udostępniane wszystkim użytkownikom.
Ostatnie lata to gwałtowny rozwój sieci opartych o serwery NT, które stopniowo wypierają systemy UNIX i Novell. Jest to spowodowane prawdopodobnie tym, że na biurkach stają przeważnie komputery wyposażone w jeden z systemów z rodziny Windows: 95 i 98.
Wydawnictwo Helion zatroszczyło się o tych, którzy po powrocie z urlopu zostali na ekranie swojego komputera okienko, od którego muszą wprowadzić hasło dostępu do sieci. Książka pt. "Sieci komputerowe oparte na Windows NT i 98" Petera Kuo i John’a Pence omawia wiele zagadnień związanych z konfiguracją sieci w systemach Windows. Wojtek dowie się, jak może spiąć swój sprzęt z komputerem Jurka. Pan Iksiński dowie się, co to za dziwne okienko na jego monitorze. Nawet zaawansowani użytkownicy znajdą tutaj coś dla siebie. Na początku poznajemy słownictwo stosowane wśród sieciowych "wyżeraczy". Od omówienia podstaw sieci komputerowej i protokołów sieciowych bezkolizyjnie przechodzimy do mechanizmów sieciowych systemu Windows 98 i Windows NT. Dowiemy się również, jak każdy z tych systemów może współpracować z sieciami opartymi na systemie Novell NetWare. W książce nie zabrakło także zagadnień dotyczących korzystania z największej sieci na świecie -- Internetu, od instalacji modemu po wybór dostawcy usług internetowych.
Jeśli więc chcesz się odnaleźć w tym poplątanym świecie, wręcz musisz znać podstawy sieci komputerowych i myślę, że zakup "Sieci komputerowych opartych na Windows NT i 98" jest niezłym początkiem.
Głos Pomorza 14-20 lipca 2000, (Grzegorz Pałys)

Kupujemy komputer PC

Gorące, wakacyjne miesiące są najlepszym okresem na dokonanie komputerowych zakupów - ceny podzespołów spadają wówczas do nieprzyzwoicie niskiego poziomu. Chęć kupienia dobrego komputera nie zawsze idzie jednak w parze ze stosowną wiedzą. Tutaj właśnie z pomocą przychodzi książka Prestona Gralli: "Kupujemy komputer PC".

Książka, napisana prostym i dowcipnym językiem, pozwala zorientować się w informatycznym "techno bełkocie" nawet mało doświadczonym czytelnikom.

Zdobyta w ten sposób wiedza pomoże w dokonaniu najlepszego zakupu, bez konieczności pytania o radę syna sąsiada ani, co gorsza, sprzedawcy, w którego interesie będzie leżało wciśnięcie nam najdroższego sprzętu, nie zawsze pierwszej jakości.

W książce opisane zostały typowe konfiguracje, zoptymalizowane pod kątem konkretnych zastosowań. Użytkownik chcący wykorzystywać komputer tylko do pracy biurowej dowie się z tych opisów, że akcelerator 3D i napęd DVD raczej nie będą mu potrzebne, natomiast zapalony gracz pouczony zostanie, że prosta karta dźwiękowa nie odda w pełni nastroju gry tak, jak zaawansowana karta z dźwiękiem przestrzennym.

Dobrym pomysłem są gotowe do wycięcia lub skopiowania formularze, po których wypełnieniu z powodzeniem można wybrać się na zakupy.

Dziennik Polski 27.06.2000, (AB)

Strefa Gier. Poradnik

Trudno jest się oprzeć wrażeniu, że gry komputerowe stały się dosyć istotnym elementem współczesnej kultury młodzieżowej. Tworzą one też ogromny rynek aplikacji, które rządzą się własnymi prawami. Jest toświat, w którym ścierają się liczne tendencje i sympatie graczy.

Dla tych, którzy w ten świat dopiero wchodzą, wydaje się on dosyć skomplikowany. Książka "Strefa Gier - poradnik" Michała Jakubowskiego, Roberta Kowalskiego i Michała Zacharzewskiego, pozwala zrozumieć różne zawiłości tych komputerowych zabaw.

Wydawnictwo to odkrywa wielkie tajemnice gier i pozwala poznać podstawowe, a przede wszystkim bardzo przydatne o nich informacje. Dotyczą one gier tych mniej i bardziej znanych, jak: Another World, Ardeny 1944 czy Batman Forever. Książka ponadto oferuje największy zbiór podpowiedzi tzw. tips & tricks, które pozwolą trochę oszukiwać podczas zmagań z różnymi strategiami czy symulatorami. Nie mniej przydatny okaże się także kurs umożliwiający, w prosty sposób, dokonanie zmian w tzw. Save - game'ach.

Nie mogło też zabraknąć przewodnika po sieci Internet i wskazówek niezbędnych przy kupowaniu lub składaniu własnego komputera. Dla nieco mniej doświadczonych pecetowców jest słownik trudnych terminów.

Książka oczywiście skierowana jest głównie do młodych ludzi, którzy odnajdują w grach źródło silnych wrażeń i emocji. Została ona napisana językiem prostym, swobodnym, co zapewnia dobry odbiór i szybkie jej wchłonięcie. Pochwały należą się też za jej przejrzystość, konstrukcję i umiejętny dobór zagadnień.

Dziennik Polski 13.06.2000, (MARCIN MAJEREK)

ArchiCAD 6

Marzenie architekta

Praca z rozbudowanymi aplikacjami często przynosi liczne problemy i wątpliwości. Wynikają one z małego doświadczenia użytkownika lub zwyczajnie są spowodowane brakiem koncepcji działania. Do poważnych wyzwań zaliczyć można na pewno znalezienie metody pracy i obsługę programu ArchiCAD 6. Oczywiście można spróbować działać bezpośrednio na "żywym organizmie", ale w przypadku braku doświadczenia może to skończyć się lekką frustracją.

Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest sięgnięcie po wydawnictwo "ArchiCAD 6" Billa Rattenbury’ego. Krótko mówiąc jest to podręcznik obsługi tego najlepszego z programów do modelowania i wizualizacji architektonicznych. Książka ta może się pochwalić wysokim poziomem spójności, przejrzystości i dobrą konstrukcją ilustracyjną. Dzięki prostej budowie treści jest atrakcyjna także dla nieco mniej "zaangażowanych" projektantów.

Stara się ona dosyć dobrze wyjaśniać problemy, które zdarzają się często i które wbrew pozorom są proste do rozwiązania. Wydawnictwo liczy tylko 160 stron, co zapewnia szybką lekturę i zarazem szybsze zmierzenie się z programem. "Skromna" liczba stron (w porównaniu z innymi publikacjami) nie oznacza jednak potraktowania problemu pobieżnie. Są tu wszystkie podstawowe zagadnienia związane z obsługą aplikacji. Począwszy od przygotowania stanowiska pracy przez podstawowe pojęcia ArchiCAD-a, aż po rady, jak zabezpieczyć się przed utratą plików.

Przyznać też trzeba, że w książce tej tkwi głębsza filozofia. Otóż autor daje nam podstawową wiedzę o ArchiCAD-zie, która z kolei każdemu z nas pozwala indywidualnie tworzyć metodę pracy.

Dziennik Polski 05.06.2000, MARCIN MAJEREK

Kupujemy komputer PC

Kupujesz komputer
Pracujesz w biurze, grasz na giełdzie, chciałbyś wymieniać się listami z ludźmi z innych krajów. Do tych wszystkich zadań niezbędne stało się urządzenie zwane "komputerem". Tylko co to jest i z czym się to je?
Przy zakupie swojego pierwszego komputera większość osób odnawia kontakty z przyjaciółmi i daleką rodziną, poszukując człowieka, który mógłby podsunąć kilka przydatnych rad o megabajtach i megahercach.
Specjalnie z myślą o ludziach, dla których słowo „komputer" brzmi obco, a mimo wszystko muszą się w niego zaopatrzyć Preston Gralla napisał książkę pt. "Kupujemy komputer PC". Jej opublikowania podjęło się, znane już większości czytelników, wydawnictwo Helion. Nie jest to pierwsza książka Prestona Gralla. Już wcześniej pisał on poradniki dla ludzi, którzy chcą robić zakupy w Internecie, zabezpieczyć się przed sieciowymi piratami oraz tych, którzy chcą poznać zasady działania „globalnej pajęczyny", czyli Internetu. Pan Gralla był także redaktorem biorącym udział przy tworzeniu czasopism PCWeek i PC/Computing. Co tu dużo pisać – zna się na rzeczy!.
Książka „Kupujemy komputer PC" krok po kroku wprowadza użytkownika w najgłębsze zakamarki obudowy komputera. Na początku autor próbuje wyjaśnić czytelnikowi, po co tak naprawdę jest mu potrzebne to urządzenie. Następnie w bardzo przystępny sposób wyjaśnia budowę i zasady działania jego poszczególnych elementów: procesora, pamięci masowych, płyty głównej, monitora itd.
Po przeczytaniu kilku pierwszych rozdziałów wiadomo już, co to jest komputer, jak działa i jaki sprzęt wybrać do indywidualnych zastosowań. Po kompletnym przygotowaniu do zakupu komputera, autor wytłumaczy nawet, gdzie go można kupić. Przedstawia wady i zalety zakupów w sklepach, w sprzedaży wysyłkowej, Internecie i innych miejscach. Na końcu książki znaleźć można kilka formularzy, które należy wypełnić i wyciąć przed udaniem się do sklepu.
Znakomita publikacja dla tych, którzy stają na środku sklepu komputerowego i czekają na rady sprzedawców (nie zawsze uczciwych).
Głos Pomorza 2-8 czerwca 2000, (grepa)
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Ebookpoint