×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Recenzje

AutoPIPE 6.1. Projektowanie i obliczenia rurociągów przemysłowych

AutoPIPE jest programem opracowanym dla potrzeb projektowania rurociągów przemysłowych. Niniejsza książka stanowi praktyczny opis sposobu posługiwania się tym narzędziem -- przeznaczonym do obliczeń naprężeń rurociągów oraz dysz w warunkach obciążenia statycznego i dynamicznego, analizy kołnierzy, projektowania podpór rur. Autorzy pokazują, jak korzystając ze zorientowanych obiektowo opcji, wstawiać, usuwać lub modyfikować parametry rur, podpory lub odsunięcia w całym przedziale punktów. Książka zaczyna się od informacji o sposobie działania programu, obowiązujących metodach i konwencjach. Następnie budujemy przykładowy rurociąg - od prostego odcinka przez rozgałęźnik, podporę itd. Następnie autor pokazuje, jak wykonać analizę oraz jak interpretować jej wyniki. Część druga to analiza bardziej skomplikowanego rurociągu, zawierającego dodatkowo zbiornik. Całość została pomyślana jako praktyczny samouczek, który ma być pomocą dla inżyniera znającego tematykę CAD, stawiającego pierwsze kroki w programie AutoPIPE. Autorem publikacji jest polski dystrybutor programu, firma CSSoftdesk.
cad.pl 2/2001

CorelDRAW 9. Zaawansowane techniki. Biblia

Tworzenie grafiki internetowej to pracochłonny i dosyć skomplikowany proces. Skończyły się czasy tekstowych stron z kilkoma nieskomplikowanymi grafikami. Z pomocą w trudnym dziele budowy dobrych i ciekawych koncepcyjnie stron WWW przychodzi nam Wydawnictwo Helion, które wydało ostatnio trzy interesujące książki. [...] "CorelDRAW 9. Zaawansowane techniki. Biblia" Deborah Miller to książka przeznaczona dla średnio zaawansowanych i zaawansowanych użytkowników tego programu. Dokładnie opisano możliwości i rodzaje filtrów CorelDRAW, jak działają oraz tryby ich podglądu. Każdy przykład zilustrowany jest zrzutem ekranowym, co sprawia, że nie musimy sprawdzać każdego filtru, aby przekonać się, jak działa. W części poświęconej obróbce tekstu omówiono m.in. dopasowanie tekstu do ścieżki, umieszczanie elementów graficznych w tekście, tekst wielowarstwowy, zniekształcenia tekstu za pomocą obwiedni. Kolejne, bogato ilustrowane działy omawiają wypełnienia i kontury, efekty specjalne (perspektywa, metamorfoza itp.). W książce znajdziemy również informacje, jak skonfigurować program do własnych potrzeb.
PCkurier PCkurier 9, 30 kwietnia 2001

Matematyka w Excelu dla szkół średnich. Ćwiczenia praktyczne

Excel w szkole O tym, że komputer to tylko trochę bardziej skomplikowany kalkulator wiemy prawie wszyscy, lecz rzadko kiedy wykorzystuje się pełnię jego możliwości. O tym, że nie jest to takie trudne przekonać się może każdy czytelnik najnowszego zeszytu wydawnictwa Helion -- "Matematyka w Excelu dla szkół średnich. Ćwiczenia praktyczne" autorstwa Andrzeja Obecnego. Jak wskazuje tytuł, pozycja ta jest przeznaczona głównie dla uczniów szkół średnich, lecz nie tylko. Skorzysta z niej każdy, kto chce poszerzyć swoją wiedzę na temat możliwości Excela, jednego ze składników popularnego pakietu MS Office. Ten arkusz kalkulacyjny częściej jest wykorzystywany np. do obliczeń czysto matematycznych, lecz nic nie stoi na przeszkodzie, aby zatrudnić go do czarnej roboty przy liczeniu zadań szkolnych. Właśnie z takiego założenia wyszedł autor zeszytu ćwiczeń Andrzej Obecny. Na początku zajmujemy się obliczaniem wartości liczbowej skomplikowanych wartości matematycznych. W następnych rozdziałach podano sposoby obliczania liczb pierwszych, liczb doskonałych oraz zamianę liczb zapisanych w systemie dziesiętnym na zapisane w systemie dwójkowym. W tej części autor pokazuje także, jak sprawdzić wszystkie możliwe podzielniki liczby, jak znaleźć ich największą wspólną wielokrotność oraz ich największy wspólny dzielnik. Następne rozdziały poświęcono trudniejszym zadaniom – rozwiązywaniu układów dwóch i trzech równań liniowych oraz całek oznaczonych. Funkcja f(x) przedstawiona została bardzo dokładnie -- rysujemy wykres funkcji, wyznaczamy miejsca zerowe i ekstremum, a także rozwiązujemy funkcję dwóch zmiennych. Jeśli i tego nam mało, to warto zgłębić kwestię obliczania równań i nierówności trygonometrycznych oraz układ równań i nierówności drugiego stopnia. Na końcu książki autor proponuje zabawę z logiką (rachunek zdań), rachunkiem prawdopodobieństwa i statystyką. Porady zawarte w "Matematyce w Excelu" z pewnością ucieszą każdego, kto dotychczas musiał wykonywać mnóstwo żmudnych obliczeń na kartce papieru. Oczywiście nie pomogą one na maturze, ale stanowią przydatną dla uczniów pomoc, którą wykorzystać można niemal na każdej lekcji matematyki.
Życie 30.04.2001, (RoP)

PowerPoint 2000. Ćwiczenia praktyczne

Własna komputerowa prezentacja nie jest trudna, ale osobom nie mającym do tej pory nic wspólnego z tego typu programami może przysporzyć nieco problemów. Właśnie dla takich użytkowników przeznaczona jest kolejna publikacja gliwickiego wydawnictwa Helion "Power Point 2000" autorstwa Dariusza Frenki. Pakiet MS Office jest bardzo popularny w Polsce, ciągle jednak niektóre programy wchodzące w jego skład, szczególnie te mniej znane, sprawiają sporo problemów. Taka sytuacja ma miejsce np. w przypadku Power Pointa. Jako że, jego interfejs przypomina nieco Worda, osoby niezorientowane mogą się nie domyśleć przeznaczenia aplikacji. W tym wypadku warto sięgnąć po pomoc, taką chociażby jak "„Power Point 2000 -- ćwiczenia praktyczne". Program poznajemy nieco inaczej niż w przypadku tradycyjnych książek komputerowych: nie dowiadujemy się o szczegółach obsługi (notabene bardzo prostej), lecz zaczynamy tworzyć własną prezentację. Może jest to "skok na głęboką wodę", lecz chyba najlepiej uczyć się w ten sposób, zwłaszcza że wszystkie operacje są dokładnie pokazane na obrazkach. Pierwsze ćwiczenia to zabawa z tekstem -- stosowanie czcionek różnego kroju i wielkości czy tworzenie listy wypunktowanej. Następnie użytkownik ma za zadanie dodać cliparty -- grafikę i animację. Nieco trudniejsze w realizacji jest wprowadzenie do prezentacji elementów finansowych, takich jak tabele, różnokolorowe wykresy dwuwymiarowe i przestrzenne. Kolejny rozdział poświęcono efektom specjalnym stosowanym zazwyczaj w prezentacji. Dzięki nim nasza grafika czy tekst może łagodnie wpływać z boku, spadać z góry czy pojawiać się nagle na ekranie, a strony mogą w różny sposób przechodzić jedne w drugie. Jeżeli nasza prezentacja jest gotowa, przychodzi pora na jej publikację. Autor opisuje dwa sposoby: jako zwykłą prezentację programu Power Point lub publikację w Internecie (w postaci strony WWW). Na końcu książki Dariusz Frenka przedstawia, w jaki sposób usprawnić proces tworzenia naszego pokazu -- wystarczy skorzystać z gotowych szablonów. Tak jak w przypadku pozostałych zeszytów z serii "Ćwiczenia praktyczne", "Power Point 2000" polecić można przede wszystkim początkującym użytkownikom komputera.
Życie 30.04.2001, (RoP)

3D Studio MAX 3. Vademecum profesjonalisty

Tworzenie grafiki internetowej to pracochłonny i dosyć skomplikowany proces. Skończyły się czasy tekstowych stron z kilkoma nieskomplikowanymi grafikami. Z pomocą w trudnym dziele budowy dobrych i ciekawych koncepcyjnie stron WWW przychodzi nam Wydawnictwo Helion, które wydało ostatnio trzy interesujące książki. [...] Dla bardziej wymagających, a jednocześnie zaprawionych w bojach graficznego świata animacji proponujemy książkę "3D Studio MAX 3. Vademecum profesjonalisty", której autorem jest Rob Polevoi, jeden z najlepszych nauczycieli grafiki komputerowej. Dosyć przystępnie napisany przewodnik zawiera profesjonalnie przygotowany zbiór informacji na temat zaawansowanych technik tworzenia grafik i animacji trójwymiarowej. Podstawowym elementem książki są ćwiczenia, które dla lepszego zilustrowania określonych zagadnień połączono w tematyczne grupy; każde następne ćwiczenie korzysta z informacji z poprzedniego. Vademecum zawiera hierarchiczny opis programu, przechodzimy więc, tak jak w logicznym tworzeniu każdej sceny, przez: środowisko pracy, odelowanie, tekstury, światła, kamery, rendering i animacje. Do podręcznika dołączony jest CD-ROM, na którym znalazło się ponad 250 plików ilustrujących ćwiczenia zawarte w książce.
PCkurier PCkurier 9, 30 kwietnia 2001
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Ebookpoint