×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Recenzje

Dreamweaver 3 dla każdego

Tworzenie grafiki internetowej to pracochłonny i dosyć skomplikowany proces. Skończyły się czasy tekstowych stron z kilkoma nieskomplikowanymi grafikami. Z pomocą w trudnym dziele budowy dobrych i ciekawych koncepcyjnie stron WWW przychodzi nam Wydawnictwo Helion, które wydało ostatnio trzy interesujące książki. Wszystkim fanom programu Dreamweaver polecamy "Macromedia Dreamweaver 3.0 dla każdego" autorstwa Betsy Bruce. Ta ponad 400-stronnicowa pozycja to kompendium wiedzy na temat tworzenia serwisów z wykorzystaniem tabel, DHTML-a, formularzy, animacji budowanych na ścieżkach czasowych. Znajdziemy tu też informacje, jak używać Dreamweavera do zarządzania projektami witryn WWW. Zdaniem Betsy Bruce, prawdziwa moc Dreamweavera objawia się przy tworzeniu stron wykonujących jakieś akcje (wykorzystanie DHTML-a, który umożliwia tworzenie animacji opartych na ścieżce czasowej -- timeline). Autorka w zwięzły, a jednocześnie bardzo zrozumiały sposób, krok po kroku odkrywa przed nami możliwości animacyjne programu. Zaczynamy od stworzenia prostej animacji z wykorzystaniem inspektora Timeline, a następnie przechodzimy do nagrywania, pętli, dodawania klatek kluczowych, aż do wykorzystania wielu ścieżek czasowych na jednej stronie WWW. Aby łatwiej przyswoić materiał, na końcu każdego rozdziału mamy krótkie podsumowanie, pytania i odpowiedzi oraz tematyczny quiz.
PCkurier PCkurier 9, 30 kwietnia 2001

AutoCAD 14. Ćwiczenia praktyczne

Nowe technologie wyrastają jak grzyby po deszczu, a informatycy, chcąc nie chcąc, muszą za nimi nadążać. Nauka nie jest jednak prosta, zwłaszcza, gdy musimy "przebijać" się przez grube tomy. Rozwiązaniem tego typu problemów mogą być zeszyty wydawnistwa Helion z serii "Ćwiczenia praktyczne", takie chociażby jak „AutoCAD 14” autorstwa Dariusza Frenka. Dariusz Frenki szczególną uwagę poświęcił dokładnemu przedstawieniu podstaw "CADowania", a więc elementom, które początkującemu użytkownikowi mogą sprawiać najwięcej problemów. Na wstępie czytelnik zapoznaje się z programem: dowiaduje się, jak go uruchomić, jak obsługiwać poszczególne okna czy gdzie szukać konkretnych funkcji programu. Rozdział 2. to nauka rysowania: lini, łuków, elips, kół czy prostokątów. Następnie użytkownik zachęcany jest do "zabawy" dopiero co stworzonymi obiektami. Ta metoda przynosi znakomite rezultaty, gdyż właśnie w ten sposób najłatwiej dotrzeć do osób mniemających dotychczas kontaktu z programami inżynierskimi. Dzięki temu nikomu nie powinno sprawić żadnych problemów skalowanie czy wycinanie elementów, zaokrąglanie wierzchołków albo ścinanie krawędzi obrabianych figur. W kolejnych rozdziałach autor przedstawia trudniejsze funkcje: rysowanie precyzyjne, wymiarowanie czy pracę na warstwach. Dla bardziej zaawansowanych użytkowników autor zamieścił opis obsługi grafiki trój wymiarowej a AutoCAD: tworzenia brył i powierzchni oraz operowania nimi. Na końcu znajdziemy przydatne dodatki: opis funkcji drukowania oraz spis lektur pomocnych przy dalszym zagłębianiu tematu. Kolejny zeszyt z serii "Ćwiczenia praktyczne" udowadnia, iż nawet najtrudniejsza tematyka może zostać przekazana w przystępny sposób. "Autocad 14 – Ćwiczenia praktyczne" jest z pewnością interesującą pozycją nie tylko dla studentów kierunków technicznych, ale także dla osób pragnących poznać nową kategorię programów – programy inżynierskie.
Życie 24.04.2001, (RoP)

Podstawy SQL. Ćwiczenia praktyczne

Spece do szkoły Dzisiaj uczyć się musi każdy -- nie ma na to rady. Aby zrozumieć zasady SQL czy AutoCADa 14 trzeba sięgnąć albo po grube książki, albo po zeszyt ćwiczeń wydawnictwa Helion z serii: "Ćwiczenia praktyczne", taki jak na przykład "Podstawy SQL" autorstwa Arkadiusza Jakubowskiego. Technologia komputerowa pędzi do przodu w takim tempie, że nawet doskonali informatycy, chcąc nadążyć za zmianami, muszą uzupełniać swoją wiedzę. Zeszyt ćwiczeń Helionu stanowią szansę na szybsze i znacznie przyjemniejsze przyswojenie podstawowych informacji na dany temat niż studiowanie grubych tomów. "Podstawy SQL" mają za zadanie wprowadzić użytkownika w świat baz danych: zarówno tradycyjnych, jak i relacyjnych. Głównym tematem jest język SQL, a właściwie jego praktyczne zastosowanie w domu, firmie czy na stronie internetowej. Na początku użytkownik zapoznaje się z koncepcją baz danych, ich zastosowaniem i podstawowymi zasadami ich tworzenia. W następnych rozdziałach już na przykładzie konkretnych zastosowań poznajemy poszczególne elementy języka SQL: zapytania, operatory, funkcje. Autor najwięcej miejsca poświęcił funkcjom skalarnym i arytmetycznym, dzięki którym możemy dostosowywać wprowadzane dane i otrzymywane wyniki do naszych potrzeb. Końcowe rozdziały poświęcono opisowi dwóch systemów baz danych -- InterBase firmy Inprise oraz DB2 firmy IBM. Oprócz tego znajdziemy także opis struktury przykładowej bazy danych oraz przydatne początkującemu użytkownikowi skrypty. Opisywany zeszyt ćwiczeń może stanowić bardzo interesującą propozycję zarówno dla profesjonalisty, jak i dla amatora. W ten sposób sformułowany wstęp do tematyki baz danych jest z pewnością bardzo pomocny przy zagłębianiu tajników SQL, co jest ogromną zaletą opisywanej pozycji.
Życie 23.04.2001, (RoP)

Animacja cyfrowych postaci

Pewnie wielokrotnie projektując postać człowieka lub zwierzęcia zastanawiałeś się, jak powinna ona wyglądać aby wiernie oddać kształt oraz w jaki sposób powinna się poruszać lub wyrażać swoje emocje. Współczesne strony internetowe, które mają być wzbogacone o prezentacje multimedialne wymagają od grafików coraz większej wiedzy w zakresie tworzenia i animowania postaci. Książka jest adresowana właśnie do nich. Na niemal 300 stronach zawarte zostało wszystko co powinien wiedzieć każdy projektant postaci. Począwszy od szkicu na kartce, a na gotowych, wiernych modelach ludzi skończywszy. Opisane są podstawy modelowania, łączenie segmentów postaci, animowanie całej sylwetki oraz każdego z elementów (np. oczy, palce, dłonie, głowy oraz powiązania pomiędzy nimi). Nie brakuje przykładów -- ok. 700 rysunków ilustruje całą teorię, a animacje na CD-ROMie dodatkowo pokazują obiekty w ruchu. Sama książka nie bazuje na żadnym konkretnym programie graficznym, ale opis jest tak szczegółowy, że bez problemu daje się zastosować w każdym programie do tworzenia obiektów 3D lub grafik 2D. Na CD-Romie znajdują się też gotowe obiekty do zaimportowania do popualrnych programów 3D. Lektura obowiązkowa każdego animatora i grafika. Gotowe recepty na poszczególne fazy ruchu różnych postaci gwarantują szybkie i precyzyjne oraz naturalne tworzenie animacji. Każdy ruch wzbogacony jest o długie i szczegółowe opisy, nieraz z czasem trwania poszczególnych ujęć rozpisanych w klatkach.
WebReporter Dariusz Majgier - Cobretti, nr 04 - 2001.04.15

Po prostu Flash 5

Książka o najnowszej wersji programu Flash 5, służącego do tworzenia animacji i interaktywnych elementów stron WWW. Książka jest napisana bardzo podobnie, jak wcześniejsza pozycja dotycząca Flasha 4, ale tym razem nie ma dodanego CD-ROMu -- trochę szkoda. Jednak jej zawartość rekompensuje tą stratę. Po prostu Flash 5 to pozycja adresowana do początkujących i średnio zaawansowanych. Jest obwicie ilustrowanym zbiorem przykładów i sposobów na wykonanie określonych czynności edycyjnych lub animacyjnych. Na tyle szczegółowych, że pojawiają się nawet wzmianki o stosowaniu tabletów -- w tym momencie program ukazuje nowe opcje niewidoczne do tej pory. Sama pozycja wyczerpująco opisuje posługiwanie się programem i dokonywanie wszelkich modyfikacji. Opisany jest edytor, tworzenie grafiki, obiektów, modyfikowanie ich, praca na warstwach, import grafiki i animacji z zewnętrznych programów, animacje, używanie masek publikowanie filmów w sieci oraz użycie dźwięku. Jest również sporo informacji z zakresu Action Script, czyli języka programowania w środowisku Flash. Przeciętny użytkownik powinien być zadowolony z książki, ale mi osobiście brakuje zaawansowanych przykładów na wykonanie pewnych akcji, np. wykrywania zderzeń obiektów, generowania wykresów, łączenia plików swf pobieranych przez sieć, czy współpraca z bazami danych. Pomimo wszystko jest to jedna z najlepszych pozycji na temat Flasha istniejąca na rynku i spokojnie mogą ją polecić każdemu. Szczegółowo, krok po kroku, pozwala opanować obsługę programu.
WebReporter Dariusz Majgier - Cobretti, nr 04 - 2001.04.15
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Ebookpoint