×
sukces
Dodano do koszyka:
sukces
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
sukces
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
sukces
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Recenzje

Zaawansowane tworzenie stron WWW. Ćwiczenia praktyczne

Książka ta jest bezpośrednią kontynuacją "Tworzenia stron WWW" (…). Autorka opisuje w niej, jak zresztą sugeruje sam tytuł, zaawansowane metody tworzenia stron WWW. Oczywiście nadal stawia na jasny sposób wyjaśniania kolejnych zagadnień.

Myślą przewodnią tej publikacji jest kreowanie dynamicznych stron WWW. Tak więc dowiecie się z niej jak korzystać z dobrodziejstw DHMTL, CSS oraz Javy. W przeciwieństwie do poprzedniej książki Marii Sokół w tej znalazłem rzeczy, z którymi do tej pory się nie spotkałem, jak na przykład opis tworzenia na stronie WWW puzzli. Książka zawiera w sobie masę ćwiczeń dzięki którym czytelnik może na bieżąco monitorować stopień w jakim opanował kolejne działy. Szkoda tylko, że do książki nie dołączono krążka CD bądź dyskietki z przykładami w niej podanymi. Ręczne przepisywanie wszystkich linijek kodu bywa na dłuższą metę męczące. Ale to tylko czepianie się na siłę :-).

Jeżeli chcielibyście tchnąć odrobinę życia w swoje stronki to ta książka jest dla Was.

CD-Action Strefa WWW Michał Łukasiewicz, 01/2002

CorelDRAW 10. Vademecum profesjonalisty

"Jest jedyną autoryzowaną pozycją dotyczącą pakietu CorelDRAW 10"

Na początku warto wspomnieć, że opisywana tutaj książka jest jedyną autoryzowaną pozycją dotyczącą pakietu CorelDraw 10.

Nieważne czy jesteś grafikiem, projektantem, architektem czy inżynierem, w tej książce znajdziesz profesjonalne porady na temat technik ilustratorskich oraz wiele przydatnych informacji pozwalających w pełni wykorzystać ten wspaniały pakiet. Nie tylko poznasz nowe i udoskonalone narzędzia, które pozwolą Ci jeszcze szybciej i wygodniej tworzyć grafiki ale autor zdradzi Ci szereg uniwersalnych tajników, sekretów i technik ilustracyjnych, których będziesz używał przez wiele lat.

Do książki dołączony jest CD-ROM, na którym znajdziesz sześć dodatkowych rozdziałów w formacie PDF, przykładowe pliki oraz testowe wersje programów. Są jeszcze skrypty, szablony, kliparty, pędzle, ramki animacje GIF, które, pomocne będą do zilustrowania zawartych w książce przykładów. Teraz łatwiej Ci będzie poznać potęgę wszystkich narzędzi nowej wersji CorelDRAW 10.

Computer Arts 11/2001

Illustrator 9/9 PL f/x

"Książka daleka jest od formy instrukcji obsługi programu"

Czy jest sens zachęcać kogokolwiek do kupna tej pozycji tuż po premierze ilustratora 10? Odpowiedź może być tylko jedna – tak. Książka daleka jest od formy instrukcji obsługi programu. Jej autorka nie próbuje nas uczyć podstaw ilustratora, lecz ukazuje jak w praktyce, kreatywnie wykorzystywać bogate narzędzia pakietu. Z pewnością nie będzie problemów wykorzystaniem nabytych umiejętności w kolejnej odsłonie ilustratora. Na kolorowej wkładce znajdziemy gotowe projekty, które będziemy mogli zrobić korzystając z przykładów i plików pomocniczych na CD. W książce znajdzie – my m.in. tak ciekawe zagadnienia jak: wymiana danych z Photoshopem, zmiana grafiki rastrowej na wektorową oraz rozwiązywanie problemów druku plików Ilustratora. Szczególnie ciekawy jest dział mówiący o zalewkowania, który to w zaskakująco prosty sposób tłumaczy jak się z tym uporać. Oczywiście nie zabrakło informacji dotyczących zastosowania pakietu w Internecie.

Podsumowując, pozycja przyjemna i pożyteczna.

Computer Arts 11/2002

Photoshop 6/6 CE. Biblia

"Pozycji tej ani samego programu chyba nikomu przybliżać nie trzeba"

Pozycji tej ani samego programu chyba nikomu przybliżać nie trzeba. Warto tylko wspomnieć, że Photoshop to obecnie najczęściej używane narzędzie w branży (gdzie się podziała konkurencja?). Jak żadna aplikacja nie zdobył takiego uznania i wzięcia u profesjonalistów, profesjonalistów to za przyczyną stałego i konsekwentnego rozwijania jego możliwości i funkcjonalności, przy nieustannym podążaniu za duchem nowych czasów. W szóstej wersji Photoshopa wprowadzone zostały obiektowe warstwy, umożliwiające dodawanie do zdjęć tekstów i kształtów o dużej rozdzielczości, wszystko w jednym dokumencie. W ten sposób program stał się potężną hybrydą do malowania i rysowania. Wszystkie funkcje i zawiłości Photoshopa zostały szczegółowo i zrozumiale opisane przez mistrza gatunku, jakim jest niewątpliwie Deke McCelland.Na co jeszcze czekasz, pora na spacer do księgarni, a będziesz miał wspaniałą lekturę na długi zimowe wieczory.

Computer Arts 11/2002

Flash 5. Gry i kreskówki f/x

Wcześniej czy później każdy pragnie się sprawdzić i zrobić we Flashu animację, jakich setki mógł do tej pory ściągnąć z Internetu. Gry też ściągał? To w takim razie gry również. Tylko jak się do tego wszystkiego zabrać? Co trzeba wiedzieć? Jak konstruuje się film i jak wygląda np. mimika oczu gdy człowiek się cieszy, smuci lub jest zaskoczony?

W tej książce można znaleźć setki uwag, porad i wnikliwych analiz dotyczących konstruowania animacji i gier. Pozycja unikalna i obowiązkowa dla każdego, kto myśli poważnie o tworzeniu filmów we Flashu, które mają mieć duszę i przyciągną widza. Nie znaczy to, że autorzy podają nam na tacy gotowe przepisy na film, ale przybliżają nam jego konstrukcję na tyle, że mamy nawet gotowe rysunki różnych przydatnych elementów. Są więc m.in. różne wyrazy oczu, różne położenia ust dla poszczególnych głosek, sposoby poruszania się, miny, cienie, tła.

Niby wszystko wydaje się oczywiste, ale... No właśnie. Studiowanie ruchów człowieka może zająć lata, ale wcale nie trzeba korzystać z wiernych kopii przyrody - nieraz nieco odmienna animacja nie tylko uatrakcyjni nasz film, ale również spowoduje, że zamiast 100 klatek do animacji będziemy mogli użyć zaledwie kilku. Przy pewnej wprawie nawet amator, który nie ukończył szkoły plastycznej i filmowej może zacząć tworzyć ciekawe animacje.

Książkę czyta się jednym tchem. Co krok dowiadujemy się wielu ciekawostek, sposobów tworzenia efektów specjalnych, metod na uproszczenie animacji i różnych sztuczek, bez których czasem nie damy rady posunąć się dalej. Są też informacje niezbędne, których bez doświadczenia nigdy nie zdobędziemy. Szkoda tylko, że książka nie jest znacznie grubsza.

Książkę polecam każdemu, kto chce spróbować swoich sił w animacji. Sam z niej korzystam i często wracam do zawartych w niej porad. Mało tego - ciągle odkrywam coś nowego, co pozwala ulepszać mi animowane postaci. Również porady na temat projektowania i tworzenia gier są cenne, aczkolwiek do stworzenia gry wymagana jest zupełnie inna wiedza - bardziej z zakresu programowania niż rysowania.

Dołączony CD-ROM zawiera animacje i gry opisane w książce oraz programy demonstracyjne do synchronizacji ust z dźwiękiem, obróbki dźwięku i oczywiście wersję demonstracyjną programu Flash 5.

WebReporter Dariusz Majgier 12/2001
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Helion