ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Recenzje

Fizyka. Rozwiązywanie zadań w Excelu. Ćwiczenia praktyczne

Excel -- program wchodzący w skład pakietu MS Office -- wbrew pozorom nie jest przydatny wyłącznie sekretarkom i księgowym. Przy jego pomocy z łatwością rozwiążemy najbardziej skomplikowane zadania z... fizyki.

"Ćwiczenia praktyczne. Fizyka -- rozwiązywanie zadań w Excelu" Maciej Zawadzki poleca w szczególności nauczycielom fizyki. -- Mam nadzieję, że potraktują ją jako ważną pomoc dydaktyczną w standardowy sposób realizowanym programie nauczania fizyki w szkole średniej. Sądzę również, że nauczyciele informatyki znajdą w niej wiele ćwiczeń pokazujących ciekawe zastosowania arkusza kalkulacyjnego jako środowiska programistycznego. Książkę polecam również uczniom szkół średnich, szczególnie tym zainteresowanym fizyką -- twierdzi Maciej Zawadzki.

Ilustrowany Kurier Polski Paweł Skutecki 09-11.08.2002

Access 2002/XP. Ćwiczenia praktyczne

Uporządkowane dane

"Ćwiczenia praktyczne. Access 2002/XP" Janusza Grafa są przeznaczone dla początkujących użytkowników bazy danych MS Access. Ćwiczenia zamieszczone w tej książce zostały ułożone w takiej kolejności, by w trakcie pracy z nimi użytkownik bazy danych poznawał kolejne narzędzia programu. Układ zaproponowany przez autora zapewnia, że omawianie kolejnych partii materiału odbywać się będzie bez zbędnych przeskoków myślowych i nieustannej wędrówki po kolejnych rozdziałach. Książka składa się z czterech bloków tematycznych. We wprowadzeniu autor objaśnia podstawowe zagadnienia i terminy związane z bazami danych. W "Elementach bazy danych" czytelnik nauczy się posługiwania poszczególnymi elementami bazy: tabelami, formularzami, raportami i kwerendami. "Kreator bazy danych" przedstawia szybki sposób utworzenia bazy w oparciu o jeden z dziesięciu przygotowanych wzorców. Na koniec, w ćwiczeniach do samodzielnego wykonania czytelnik może sprawdzić, czego nauczył się podczas lektury poprzednich rozdziałów.

Jak zapewnia HELION, książka może stanowić zarówno materiał do samodzielnego poznawania aplikacji, jak i pomoc dydaktyczną dla uczestników kursów komputerowych, uczniów oraz studentów.

Ilustrowany Kurier Polski Paweł Skutecki 09-11.08.2002

Tworzenie gier 2D i 3D w języku Turbo Pascal

Książka jest skierowana do szerokiego grona początkujących programistów, dopiero rozpoczynających swoją wielką przygodę z komputerem. Nie oznacza to, że z książki nie mogą skorzystać osoby doskonale znające Turbo Pascala. Każdy, kto kiedykolwiek grał w gry komputerowe, zapragnął z pewnością stworzyć własną, idealną grę. Dzięki tej książce osoby te będą mogły spełnić swoje marzenia w profesjonalny sposób. Poznają techniki wprawiania w ruch grafiki dwu- i trójwymiarowej, nauczą się tworzyć grafikę spotykaną w grach typu RTS i FPP, poznają podstawy szybkiego języka programowania jakim jest assembler i nie tylko. Książka nauczy determinacji i poświęcenia, potrzebne do stworzenia własnego Quake'a czy StarCrafta.
Computer Arts 08/2002

PHP4. Kompendium programisty

Książka ta pokazuje jak stosować rozszerzenia – sesje, szybszy interpreter oraz rozszerzoną obsługę języków Java i XML—powodujące, że język ten świetnie nadaje się dotworzenia wspaniałych aplikacji. Zawarte tu liczne przykłady objaśniające sposoby tworzenia witryn za pomocą szablonów, opisy instalacji i konfiguracji, wykorzystanie istniejących fragmentów oprogramowania, powodują że tytuł ten jest idealny dla zawodowych programistów. Znajdują się tutaj informacje potrzebne do: poznania nowych funkcji PHP4, przetwarzania formularzy i kontrolowania poprawności danych, oddzielania kodu PHP4 od HTML, korzystania z szablonów i baz danych, generowania statycznych stron HTML na podstawie dynamicznych danych i inne.
Computer Arts 08/2002

QuarkXPress 4.1. Praktyczne projekty

Jeśli nie chce się czytać instrukcji obsługi, a chce się zdobyć praktyczne umiejętności to trzeba sięgnąć po "QuarkXPress 4.1. Praktyczne projekty". Pozwoli ona wykonać pierwszy projekt, który zapewne zaskoczy wszystkich swoją dojrzałością

Omawiane w tej książce projekty mają formę ćwiczeń , które krok po kroku prowadzą od procesu koncepcyjnego, poprzez naukę funkcji Quarka, aż do samego końca procesu poligraficznego – współpracy z drukarniami i umiejętności mówienia językiem drukarzy. Zawartość publikacji to piętnaście praktycznych projektów, między innymi opisy tworzenia: wizytówek, plakatów filmowych, ulotek informacyjnych, katalogów i ich okładek, folderów i biuletynów.

Computer Arts 08/2002
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Helion