×
sukces
Dodano do koszyka:
sukces
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
sukces
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
sukces
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Recenzje

C++ Builder 5. Vademecum profesjonalisty. Tom I

Gdy dostałam do ręki tę książkę podeszłam do niej trochę sceptycznie, następna wielka księga (950 stron bez wstępu i skorowidza) o niczym.

Już widziałam takie książki, w których autor długo rozwodzi się nad prostymi zagadnieniami, a nie ma rozwiązań dla konkretnych problemów. No ale jak już ją dostałam, to trzeba było przynajmniej do niej zajrzeć. Otworzyłam i się zdziwiłam czytając już spis treści. Wymienione tematy -- poza pierwszymi -- raczej nie należą do podstawowych. Następnie zobaczyłam nazwiska czterech głównych autorów i kilkunastu współautorów. Wszyscy to albo zawodowi programiści, albo przynajmniej z dużym doświadczeniem (co chyba jest równoważne).

Dzięki wprowadzeniu dowiedziałam się, dlaczego lista autorów jest taka długa. Okazało się, że każdy z nich napisał rozdział poświęcony zagadnieniom, w których ma największe doświadczenie. Zaciekawiło mnie to bardzo, gdyż miałam nadzieję, że autorzy nie ograniczą się do banałów. Nie zawiodłam się. Pierwsze rozdziały zawierają wstęp do C++ Builder 5 i dobre rady dotyczące programowania. Dalsze rozdziały dotyczą konkretnych tematów (na przykład "Tworzenie własnych komponentów", "Programowanie serwerów WWW" czy "Zaawansowane techniki graficzne -- OpenGL, DirectX") i opisują dane zagadnienia dość dokładnie.

Do publikacji dołączony jest CD-ROM z kodami źródłowymi z książki. Bardzo się ucieszyłam, że wszystkie komentarze w programach są w języku polskim. Ułatwia to analizę kodu źródłowego. Oprócz tego znalazłam tam różne ciekawe programy, takie jak PatchMaker do generowania patchy (łatek na programy) czy InstallShield Express – do tworzenia programów instalacyjnych. Jest również 60-dniowa wersja C++ Builder 5.

Na koniec pytanie – do kogo ta książka jest adresowana? Według autorów (ja się z nimi zgadzam) "ta książka nie jest podręcznikiem dla osób uczących się języka C++, nie jest także podręcznikiem omawiającym sposoby obsługi C++ Builder." Natomiast jeśli znasz podstawy programowania w C++ Builderze i interesujesz się programowaniem to jest to książka dla ciebie.

PC Format 03/2002, Julia Kotwicka

Komputer PC dla każdego

Komputer PC dla każdego to książka przeznaczona dla początkujących użytkowników komputera. Główny nacisk autor położył na obsługę popularnych programów biurowych (Word, Excel w kilku wersjach), podstawy systemów z rodziny Windows (3.11, 95, 98, Me) oraz pracę z Internetem. Dzięki temu książka będzie przydatna szerszej grupie osób (szczególnie tym ze starszymi komputerami). Z drugiej jednak strony część informacji jest już dawno nieaktualna.

Moim zdaniem najciekawszym działem jest rozdział o "Twoje pieniądze", gdzie wytłuszczono, jak za pomocą arkusza kalkulacyjnego prowadzić domowy budżet, czy policzyć, jak rozłożą się raty.

Książka jest napisana luźnym, a czasem wręcz żartobliwym językiem i sprawdza się właśnie jako podręcznik dla świeżo upieczonych użytkowników komputera. Szczególnie że cena nie jest zbyt wygórowana

PC Format 03/2002, Przemysław Ostrowski

Paint Shop Pro. Podstawy

Na rynku pojawiła się nowa książka Wydawnictwa Helion "Paint Shop Pro. Podstawy" autorstwa Aleksandra Kwaśnego. Publikacja jest szczegółową prezentacją wszystkich najważniejszych aspektów związanych z wykorzystaniem edytora graficznego Paint Shop Pro do przetwarzania obrazów rastrowych i obiektów wektorowych. Uwzględnia najnowsze tendencje w dziedzinie grafiki komputerowej i przedstawia nowoczesne techniki pracy nad obrazem cyfrowym. Poruszone zagadnienia zostały tak dobrane, aby uwzględnić wymagania największej grupy użytkowników programu, jaką są webmasterzy, przy czym punkt ciężkości stanowi wszechstronne przygotowanie grafiki do szeroko pojętych zastosowań ekranowych. Książa jest doskonałym ujęciem problematyki i stanowi funkcję przewodnika po aplikacji dla początkujących operatorów i dostarcza nowych wiadomości zaawansowanym grafikom.

"Błądząc" po rozdziałach można zauważyć, że całość zapewnia miękkie przejścia od podstaw, aż po techniki bardziej zaawansowane. Zapewnia to początkującym użytkownikom bezstresowe przejście przez żmudny proces uczenia się. Jedynym mankamentem, jaki udaje się zauważyć na pierwszy rzut oka, jest wielkość czcionki, jaką użyto w omawianej książce. Jednakże i na to jest wytłumaczenie! Po co taszczyć ze sobą ogromne książki – "manuale", kiedy ta mieści się swobodnie w torebce, nawet tej damskiej :). Serdecznie zachęcam do lektury!

Magazyn 3D Joanna Mazur

Illustrator 9/9 PL f/x

Uaktualnienie popularnej na rynku pozycji "Illustrator 8 Efekty specjalne" i dodanie nowych, ciekawych projektów, wraz z dokładnymi objaśnieniami -- tym właśnie charakteryzuje się książka wydana przez Wydawnictwo Helion: "Illustrator 9/9 PL Efekty specjalne". Autorka, Sherry London, jak zawsze w swoich książkach, zawarła ciekawe informacje i wiele odnośników do takich produktów Adobe Web, jak LiveMotion i GoLive. Książka ta na ponad 500 stronach stara się przybliżyć wiele technik wykorzystywanych w grafice. Nie sprawi ona, że staniesz się grafikiem, jeżeli nim nie jesteś, ale na pewno pozwoli ci na swobodne używanie zaawansowanych narzędzi programu Illustrator. Nie jest to elementarz, który krok po kroku wyjaśniałby zagadnienia, a raczej pozycja, która na przykładach pozwala nam zrozumieć idee wybranych elementów programu. Można powiedzieć: "przez doświadczenie innych do wzmocnienia procesu uczenia.

Ilustracje i zdjęcia, potrzebne do wykonania przedstawianych projektów, załączone są do książki na CD-ROM-ie. Co na początku zwróciło moją uwagę, to pierwsza linia we wstępie, mówiąca, że pozycja przeznaczona jest dla średniozaawansowanych użytkowników. Jednakże początkujący znajdą w tej pozycji wiele ciekawych wskazówek i wyjaśnień. De facto autorka doskonale zmieszała poziomy zaawansowania czytelników. Przedstawiane projekty są na wysokim poziomie, natomiast metody nauki nadają się dla tych, którzy spotykają się pierwszy raz z produktem firmy Adobe -- Illustrator.

Magazyn 3D

HTML 4. Biblia

Bardzo dobrze opracowana książka na temat najnowszej specyfikacji języka HTML. Zresztą nie tylko HTML jest tutaj przedstawiony - autorzy przy okazji pokazują z jakimi językami "współpracuje", a także w jakim kierunku będzie się rozwijał w przyszłości. Osoby obeznane z HTMLem bez problemu będą mogły zapoznać się i korzystać z nowych funkcji oraz znaczników, natomiast mniej zaawansowani mogą doczytać o poprzednich wersjach HTMLa i sposobach przeniesienia zawartości witryny do nowego standardu.

Wiele informacji zostało dostosowanych specjalnie dla polskiego odbiorcy - jest więc np. mowa o polskim kodowaniu i znakach narodowych, ale zabrakło opisu jakiegokolwiek polskiego edytora HTML. A na tym polu mamy się czym pochwalić.

Wstęp tradycyjnie został przygotowany dla osób, które nigdy nie zajmowały się tworzeniem stron, więc krok po kroku mogą prześledzić etap konstruowania witryny i zapoznać się ze wszystkimi istotnymi parametrami. Niektóre informacje są jednak nie zawsze dobrze przygotowane. Tak jest z METAtagami - opisane zostały bardzo chaotycznie, a podany standard Dublin Core Data Set nie zawsze odpowiada faktycznie stosowanym i respektowanym przez wyszukiwarki METAtagom w nagłówku strony.

Oprócz całego języka HTML przedstawiony jest obszernie również CSS, służący do formatowania elementów na stronie. Nie zabrakło wskazówek na temat projektowania witryn, a więc odpowiedniego doboru kolorów, elementów graficznych, zaplanowania nawigacji czy optymalizacji strony. Spora część książki to opis multimediów, a więc wiadomości w jaki sposób załączać grafikę, animację, dźwięki, kontrolki ActiveX, aplety Javy. Jeden rozdział poświęcony jest wprowadzeniu do dynamicznego HTMLa i JavaScriptu.

Książka jest skarbnicą informacji dla początkującego webmastera. Znajdzie on tam nie tylko opis HTMLa, ale również związanych z nim innych technik programowania. Duża ilość objaśnień i opisów pojęć towarzyszących (np. wyjaśnienie czym są łącza T1) pomaga zrozumieć sposób działania sieci, a co za tym idzie takiego zaprojektowania strony, aby odbiorca mógł sprawnie korzystać z zawartości witryny. Drobne niedociągnięcia można w książce znaleźć, jednak całość jest wzorowym opracowaniem, z którego warto korzystać, bo po prostu wiele można się dowiedzieć.

WebReporter Dariusz Majgier 02/2002
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Helion