ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Recenzje

ActionScript. Przewodnik encyklopedyczny

Flash jest już standardem dla sieciowych multimediów, dostępnych dla ponad 250 milionów użytkowników na całym świecie. Książka "ActionScript. Przewodnik encyklopedyczny" to pełna dokumentacja języka ActionScript -- zorientowanego obiektowo języka programowania, będącego podstawowym narzędziem tworzenia zaawansowanych witryn internetowych dla programistów Flasha. Jest kierowana zarówno do projektantów i grafików, którzy dopiero uczą się programowania, jak i do programistów JavaScript, którzy chcą przenieść swoje umiejętności na język ActionScript (oba te języki opierają się na tym samym standardzie ECMAScript).

W pierwszej części książki opisano podstawowe zagadnienia programistyczne (zmienne, typy danych, operatory, wyrażenia, funkcje, zdarzenia, tablice i obiekty), poświęcając dużo uwagi ich wykorzystaniu, szczególnie w obróbce klipów filmowych. Druga część jest poświęcona typowym zastosowaniom ActionScriptu, takim jak przetwarzanie formularzy sieciowych. Trzecia część, stanowiąca leksykon języka, zawiera opis zmiennych globalnych, właściwości, metod, detektorów zdarzeń i obiektów wraz z przykładami ich użycia.

Computer Arts 05/2003

CorelDRAW 11. Vademecum profesjonalisty. Tom 1

CorelDraw to jedna z najdłużej rozwijanych i najpopularniejszych aplikacji graficznych. Każda kolejna wersja wprowadza ulepszenia i nowe możliwości. Po piętnastu latach od pojawienia się pierwszej wersji programu, wprowadzono na rynek jedenastą edycję CorelDRAW.

Książka "CorelDraw 11. Vademecum profesjonalisty" jest pozycją przeznaczoną dla grafików i ilustratorów, którzy chcą wykorzystać potężne możliwości tego programu w swojej codziennej pracy. Dzięki doświadczeniu Steve'a Baina dokładnie poznasz aplikację i i będziesz mógł wykorzystać setki wskazówek, które nauczą Cię uzyskiwać wspaniałe rezultaty.

Tom pierwszy przedstawia podstawowe zasady działania CorelDRAW i podstawy tworzenia grafiki wektorowej.

Materiał zawarty w niniejszej książce został opracowany w taki sposób, by opisane funkcje programu CorelDRAW stały się jasne dla wszystkich użytkowników, bez względu na zakres posiadanej wiedzy: od początkujących po zaawansowanych. Po przeczytaniu pierwszego tomu będziesz w stanie samodzielnie korzystać z programu CorelDraw i tworzyć w nim grafiki, jakie tylko sobie zamarzysz!

Computer Arts 05/2003

Flash MX. Programowanie

Robert Penner -- ekspert i innowator w dziedzinie języka ActionScript -- dzieli się swoją wiedzą na temat programowania Macromedia Flash. Penner przybliża tajniki łączenia złożonej matematyki i fizyki z atrakcyjną i estetyczną grafiką Flasha. Dzięki książce "Flash MX. Programowanie" poznasz podstawowe zagadnienia związane z przestrzenią, matematyką, kolorem, ruchem i kształtem, a następnie dowiesz się, jak wykorzystać tę teorię do generowania nieprzeciętnych animacji. Przekonasz się, jak wspaniale możesz za pomocą ActionScriptu symulować zjawiska atmosferyczne takie jak tornado, śnieżyca czy zorza polarna.

Książka omawia szeroki zakres zagadnień -- od projektowania i mechaniki ruchu po tajniki pisania poprawnego, zorientowanego obiektowo kodu; służy także pomocą w tworzeniu kolorów, dźwięku, ruchu i interakcji. Połączenie odwiecznych praw fizyki i matematyki z nowoczesną technologią Flasha MX sprawi, że będzie można tworzyć niezwykłe rzeczy.

Computer Arts 05/2003

W sercu PC - według Petera Nortona

Złożenie komputera i dobór jego elementów nie jest rzeczą prostą jeżeli nie pozna się dogłębnie zasad działania sprzętu i wszystkich obowiązujących na rynku standardów oraz nowinek technicznych.

Z miesiąca na miesiąc powstają nowe rozwiązania, kolejne wersje procesorów, kart, gniazdek, pamięci, płyt głównych czy sterowników. Jeżeli nie jesteś na bieżąco z technologią, trudno złożyć komputer, który będzie działał poprawnie i nie stanie się przeżytkiem za kilka miesięcy.

Podręcznik omawia dosyć szczegółowo podstawy funkcjonowania komputerów PC, opisuje wnętrze typowego komputera, używane płyty główne, typy procesorów, pamięci, kart, nośników danych, portów, modemów, drukarek, urządzeń sieciowych i całej gamy różnych innych rozwiązań sprzętowych (np. wtyczek i gniazd).

Opisane zostały rozwiązania starsze, które nie będą już rozwijane i te najnowocześniejsze, które weszły na rynek rok temu (książka została wydana w Polsce niecały rok później) lub właśnie miały się pojawić. Przy tekstach często można znaleźć wskazówki mówiące o tym, czy opisywana technologia ma przed sobą przyszłość czy też nie, co ma niebagatelne znaczenie dla osób mniej obeznanych z trendami rynkowymi.

W zasadzie od podstaw, bez wcześniejszego przygotowania, można poznać zasady działania komputerów i podział sprzętu, aby potem wiedzę wykorzystać w momencie dobierania komponentów do własnego komputera. Książka przydatna nie tylko dla składaczy, ale również dla każdego użytkownika komputera, który chce poznać jak funkcjonuje jego sprzęt i dlaczego zastosowano w nim takie, a nie inne rozwiązania.

START-->Książkę zdecydowanie polecam, bo dostarcza solidną dawkę informacji, która przydaje się podczas codziennej pracy z komputerem, rozbudowy sprzętu, zmiany konfiguracji i kupna nowych peryferiów. Przedstawiona wiedza oszczędza nie tylko czas, ale i pieniądze.

WebReporter Dariusz Majgier

Techniki obróbki zdjęć cyfrowych. Praktyczne projekty

Jedną z największych zalet fotografii cyfrowej jest możliwość późniejszej komputerowej obróbki wykonanych zdjęć. Programy takie jak Adobe Photoshop Elements, Adobe Photoshop czy Corel Photo-Paint pozwalają nie tylko na dokonanie retuszu obrazów cyfrowych i poprawę ich jakości; odpowiednio zastosowane filtry i efekty specjalne umożliwiają stworzenie prawdziwych dzieł sztuki.

Książka prezentuje w praktyce możliwości obróbki obrazów uzyskanych za pomocą aparatu cyfrowego. Autor omawia krok po kroku 50 projektów obejmujących wszystkie najważniejsze techniki, od prostych korekt ostrości i kolorystyki aż po tworzenie kolaży i fotomontaży.

Na dołączonym do książki CD-ROM-ie znajdziesz wszystkie zdjęcia użyte w projektach, zarówno przed jak i po obróbce. Zamieszczono również wersje testowe programów Adobe Photoshop Elements i Paint Shop Pro, których możesz z powodzeniem użyć do wykonania omówionych w książce projektów.

Computer Arts 05/2003
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Helion