Scala. Nauka programowania (ebook)(audiobook)(audiobook)
- Autor:
- Vikash Sharma
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 360
- Druk:
- oprawa miękka
- 3w1 w pakiecie:
-
PDFePubMobi
Opis książki
Czytaj fragment
Scala jest językiem programowania ogólnego przeznaczenia, który łączy cechy języków funkcyjnych i obiektowych. Jego twórcy postawili sobie za cel skalowalność napisanych w nim aplikacji - stąd wzięła się nazwa Scala. Scala jest oparta na wirtualnej maszynie Javy, umożliwia programowanie funkcyjne i oferuje bogaty wybór typów. Dzięki tym cechom można tworzyć kod mniej podatny na występowanie błędów w trakcie działania programu. Po uzyskaniu pewnej biegłości w kodowaniu praca z tym językiem staje się prawdziwą przyjemnością, nawet podczas tworzenia frameworków czy bibliotek.
Ten przystępny podręcznik przeznaczono dla programistów, którzy chcą poznać język Scala, aby wykorzystywać go do pisania współbieżnych, skalowalnych i reaktywnych aplikacji. Przedstawiono tu podstawy niezbędne do rozpoczęcia kodowania w Scali: składnię języka, podstawowe typy danych, literały czy zmienne. Następnie omówiono struktury danych w Scali i sposoby korzystania z funkcji wyższego rzędu. Zaprezentowano również takie koncepcje jak dopasowanie wzorca, klasy przypadku oraz zagadnienia związane z programowaniem funkcyjnym i programowaniem zorientowanym obiektowo. Opisano techniki programowania asynchronicznego i reaktywnego. Znalazło się tu także obszerne wprowadzenie do frameworka Akka.
W tej książce między innymi:
- paradygmaty programowania a korzystanie ze Scali
- kolekcje modyfikowalne i niemodyfikowalne
- koncepcja domniemania i praca z wyjątkami
- programowanie równoległe, asynchroniczne i reaktywne
- programowanie sterowane testami w Scali
Scala: nowoczesność i prostota w każdej skali!
O autorze
1 Vikash SharmaVikash Sharma urodził się w Indiach. Jest zapalonym programistą i gorącym propagatorem idei open source. Uważa, że zachowanie prostoty podczas projektowania oprogramowania pomaga w tworzeniu przejrzystego i łatwego w późniejszej obsłudze kodu. Poświęcił dużo czasu na implementowanie kodu w Scali; z myślą o innych programistach przygotował kurs wideo programowania w tym języku. Obecnie pracuje jako programista w SAP Labs.
Podobne produkty
-
Budowa prostych robotów. Niezwykłe projekty ze ...
Kathy Ceceri
-
E-senior. Poradnik świadomego użytkownika inter...
Krzysztof Masłowski
-
Tablice informatyczne. Algorytmy
Piotr Wróblewski
-
Python. Zacznij programować!
Rob Miles
-
Docker. Projektowanie i wdrażanie aplikacji
Jaroslaw Krochmalski
-
Java. Kompendium programisty. Wydanie X
Herbert Schildt
Podobne produkty
-
UX Design. Projektowanie aplikacji dla urządzeń...
Pablo Perea, Pau Giner
-
Introduction to Tornado. Modern Web Application...
Michael Dory, Allison Parrish, Brendan Berg
-
Myślenie matematyczne. Twój nowy sposób pojmowa...
Keith Devlin
-
Zwinne wytwarzanie oprogramowania. Najlepsze za...
Robert C. Martin
-
Agile. Programowanie zwinne: zasady, wzorce i p...
Robert C. Martin, Micah Martin
-
Algorytmy, struktury danych i techniki programo...
Piotr Wróblewski
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Learning Scala Programming
- Tłumaczenie:
- Robert Górczyński
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-4796-0, 9788328347960
- Data wydania książki drukowanej:
- 2019-02-18
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-4797-7, 9788328347977
- Data wydania ebooka:
- 2019-02-18
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 83051
- Rozmiar pliku Pdf:
- 6.6MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 6.1MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 6.1MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » Scala
Spis treści
- Wprowadzenie do Scali 15
- Paradygmat programowania 16
- Paradygmat zorientowany obiektowo kontra funkcyjny 17
- Scala to język wielu paradygmatów 17
- Zalety Scali 19
- Działanie w JVM 19
- Supersprytna składnia 19
- Dwie pieczenie na jednym ogniu 20
- Typ to podstawa 20
- Łatwe programowanie równoległe 21
- Kod działający asynchronicznie 21
- Scala jest teraz dostępna również dla front-endu 21
- Sprytnie działające środowiska IDE 22
- Rozbudowany język 22
- Pomoc techniczna w internecie 22
- Praca z językiem Scala 22
- Instalacja Javy 23
- Instalacja SBT 23
- Środowisko REPL Scali 23
- Środowisko IDE Scali 24
- Pierwszy program w Scali 25
- Podsumowanie 27
- Co kryje się pod programem w Scali? 30
- Słowa kluczowe val i var 31
- Literał 32
- Literał liczby całkowitej 33
- Literał liczby zmiennoprzecinkowej 35
- Literał wartości boolowskiej 36
- Literał znaku 36
- Literał ciągu tekstowego 37
- Literał symbolu 38
- Literał krotki 38
- Literał funkcji 39
- Typy danych 39
- Hierarchia klas Scali 40
- Klasa Any 41
- Unit 44
- Boolean 44
- Null i Nothing 44
- Inferencja typu 45
- Operatory w Scali 46
- Operatory arytmetyczne 48
- Operatory relacji 49
- Operatory logiczne 50
- Operatory bitowe 50
- Kolejność działań 51
- Klasy opakowań 52
- Interpolacja ciągu tekstowego 55
- Interpolator s 55
- Interpolator f 56
- Interpolator raw 56
- Podsumowanie 57
- Pętle 60
- Pętla for 61
- Pętla while 63
- Pętla do-while 63
- Wyrażenia for 64
- Wyrażenia for yield 65
- Rekurencja 66
- Dlaczego rekurencja zamiast iteracji? 66
- Ograniczenia rekurencji 67
- Idealny sposób na utworzenie funkcji rekurencyjnej 67
- Konstrukcje warunkowe 68
- Konstrukcja if-else 69
- Dopasowanie wzorca 70
- Podsumowanie 72
- Składnia funkcji 74
- Zagnieżdżanie funkcji 76
- Wywołanie funkcji 77
- Przekazywanie zmiennej liczby argumentów 78
- Wywołanie funkcji wraz z wartością domyślną parametru 79
- Wywoływanie funkcji wraz z nazwanymi argumentami 80
- Literał funkcji 81
- Strategie wywoływania funkcji 83
- Wywoływanie po nazwie 83
- Wywołanie po wartości 84
- Funkcja częściowa 85
- Podsumowanie 87
- Motywacja 89
- Niemodyfikowalne i modyfikowalne kolekcje danych 91
- Różnice między kolekcjami typu root i niemodyfikowalnymi 92
- Hierarchia kolekcji w Scali 93
- Cecha Traversable 96
- Cecha Iterable 98
- Kolekcje najczęściej używane w Scali 103
- Kolekcja List 103
- Kolekcja Map 104
- Kolekcja SortedSet 105
- Kolekcja Stream 106
- Kolekcja Vector 106
- Niemodyfikowalny stos 107
- Niemodyfikowalna kolejka 108
- Kolekcja Range 108
- ArrayBuffer 109
- Kolekcja ListBuffer 110
- Kolekcja StringBuilder 110
- Kolekcja Array 111
- Bogate zestawy operacji przeprowadzanych w kolekcjach 111
- Kolekcje równoległe w Scali 120
- Kolekcja ParArray 120
- Kolekcja ParVector 121
- Konwersja kolekcji Javy na kolekcję Scali 122
- Wybór kolekcji 123
- Wydajność działania kolekcji 125
- Podsumowanie 126
- Klasa 128
- Klasa abstrakcyjna 133
- Klasy abstrakcyjne i cechy 134
- Klasa final 134
- Obiekt jako singleton 135
- Obiekt towarzyszący 138
- Klasa przypadku 140
- Podsumowanie 145
- Kompozycja i dziedziczenie 148
- Dziedziczenie klas 150
- Rozszerzanie klas 150
- Podtyp kontra podklasa 151
- Nadpisywanie danych i zachowania 152
- Ograniczenie dziedziczenia - słowo kluczowe final 154
- Łączenie dynamiczne podczas wywoływania funkcji 154
- Niewłaściwe użycie dziedziczenia 156
- Konstruktory domyślne i parametryzowane 157
- Cecha 159
- Cecha jako domieszka 162
- Cecha jako możliwa do łączenia domieszka 162
- Cechy jako modyfikacje kaskadowe 165
- Liniowość 168
- Pakowanie i importowanie 170
- Polecenie package 171
- Wiele poleceń package w pliku 171
- Zagnieżdżone polecenia package 172
- Łączenie poleceń package 173
- Import pakietów 174
- Reguły widoczności 176
- Cecha zapieczętowana 179
- Podsumowanie 180
- Literał funkcji 182
- Metoda 185
- Funkcja kontra metoda 188
- Metoda czy funkcja? 190
- Czym jest domknięcie? 192
- Funkcje wyższego rzędu 194
- Rozwinięcie funkcji 199
- Konwersja funkcji wraz z wieloma parametrami na postać rozwiniętą 201
- Funkcja zastosowana częściowo 201
- Podsumowanie 204
- Wyrażenia for 206
- Dopasowanie wzorca 209
- Różne sposoby na dopasowanie wzorca 210
- Dopasowanie zmiennej 210
- Dopasowanie stałej 211
- Dopasowanie konstruktora 211
- Typ Option 215
- Obliczanie z opóźnieniem 216
- Optymalizacja wywołania ogonowego 217
- Agregatory 219
- Parametryzacja typu 220
- Podsumowanie 222
- Dlaczego typy są tak ważne? 224
- Parametryzacja typu 226
- Ogólna klasa i cecha 227
- Nazwa parametru typu 228
- Typ kontenera 228
- Likwidacja typu 229
- Wariancja w dziedziczeniu 230
- Kiedy używać relacji typu wariancji? 234
- Typ abstrakcyjny 234
- Granice typu 239
- Typ abstrakcyjny kontra parametryzowany 241
- Klasa typu 243
- Podsumowanie 244
- Obsługa wyjątków w stary sposób 246
- Użycie rozwiązania opartego na typie Option 247
- Konstrukcja Either 250
- Koncepcja domniemania 252
- Parametr domniemany 254
- Metoda domniemana 255
- Konwersja domniemana 256
- Wyszukiwanie wartości domniemanych 260
- Klasy typów 262
- Podsumowanie 264
- Dlaczego powinieneś zainteresować się pakietem Akka? 266
- Co to jest model aktora? 267
- Poznajemy system aktorów 269
- Obiekt Props 271
- Ścieżki i odwołania do aktora 271
- Wybór istniejącego odwołania za pomocą metody actorSelection() 272
- Cykl życiowy aktora 273
- Rozpoczęcie pracy z pakietem Akka 274
- Przygotowanie środowiska 274
- Utworzenie pierwszego aktora 279
- Metody typu powiedz kontra poproś kontra przekaż 284
- Zatrzymanie aktora 287
- Zaczepy preStart i postStop 288
- Komunikacja aktorów za pomocą wiadomości i ich semantyka 288
- Strategia nadzoru aktorów 289
- Strategia OneForOne kontra AllForOne 290
- Domyślna strategia nadzorcy 292
- Zastosowanie strategii nadzoru 292
- Testowanie aktorów 295
- Podsumowanie 298
- Programowanie równoległe 300
- Podstawowe bloki współbieżności 300
- Poznajemy proces i wątek 301
- Blokady i synchronizacja 302
- Egzekutor i ExecutionContext 306
- Programowanie asynchroniczne 309
- Koncepcja wartości typu Future w Scali 309
- Obsługa wyniku operacji asynchronicznej 313
- Dlaczego nie należy łączyć dwóch lub więcej operacji asynchronicznych? 314
- Obietnica 316
- Kolekcja równoległa 318
- Podsumowanie 320
- Programowanie reaktywne 322
- Rozszerzenia reaktywne 325
- Reaktywność i RxScala 328
- Utworzenie obiektu obserwowalnego 329
- Podsumowanie 336
- Co to jest podejście TDD i dlaczego powinieneś je stosować? 338
- Proces stosowany w podejściu TDD 338
- Krok 1. - zdefiniowanie testu zakończonego niepowodzeniem 339
- Krok 2. - utworzenie pewnego kodu pozwalającego na zaliczenie testu 339
- Krok 3. - refaktoryzacja kodu mająca na celu poprawę jego jakości 339
- Krok 4. - powtórzenie kroków od 1. do 3. 339
- Zastosowanie podejścia BDD 342
- Biblioteka ScalaTest 342
- Przygotowanie do testów 343
- Style testowania za pomocą ScalaTest 346
- ScalaMock - natywna biblioteka obiektów imitacji 352
- Podsumowanie 354
O autorze 9
O recenzencie 10
Wprowadzenie 11
Rozdział 1. Rozpoczęcie programowania w Scali 15
Rozdział 2. Elementy konstrukcyjne w Scali 29
Rozdział 3. Nadanie kształtu programowi w Scali 59
Rozdział 4. Podział programu na funkcje 73
Rozdział 5. Kolekcje w Scali 89
Rozdział 6. Podstawy programowania zorientowanego obiektowo w Scali 127
Rozdział 7. Kolejne kroki w zorientowanej obiektowo Scali 147
Rozdział 8. Więcej informacji o funkcjach 181
Rozdział 9. Potężne konstrukcje funkcyjne 205
Rozdział 10. Zaawansowane programowanie funkcyjne 223
Rozdział 11. Koncepcja domniemania i praca z wyjątkami 245
Rozdział 12. Wprowadzenie do pakietu Akka 265
Rozdział 13. Programowanie równoległe w Scali 299
Rozdział 14. Programowanie z użyciem rozszerzeń reaktywnych 321
Rozdział 15. Testowanie kodu w Scali 337
Skorowidz 355
Oceny i opinie klientów (0)
Dodaj opinię