O biznesie w internecie. Wszystko co chcielibyście wiedzieć, ale baliście się zapytać (ebook)(audiobook)(audiobook)
- Autorzy:
- Paweł Borek, Anna Koronowicz, Ula Lachowicz, Jan Makulec, Wojciech Petriczek, Karol Zielinski
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 3.8/6 Opinie: 5
- Stron:
- 240
- Druk:
- oprawa miękka
- 3w1 w pakiecie:
-
PDFePubMobi
Opis książki
Czytaj fragment
Jak z powodzeniem prowadzić e-biznes i nie zgubić się w możliwościach, które daje internet?
Coraz więcej kupujemy i sprzedajemy przez internet - polski rynek e-commerce wyceniany jest już na ok. 21,5 mld złotych*. Jednak na co dzień nie zastanawiamy się, jak to wszystko działa ani jak jest regulowane przez prawo. Dopiero gdy chcemy stworzyć własny startup czy sprzedawać coś w internecie, pojawiają się pierwsze pytania. Na część z nich odpowiemy sobie już na etapie planowania biznesu, ale część zaskoczy nas dopiero wtedy, gdy rozpoczniemy działalność. Dlatego warto jak najwcześniej poznać specyfikę i reguły prowadzenia e-biznesu.
Niniejsza książka w praktyczny sposób opisuje różne aspekty działalności w internecie. Autorzy przyglądają się zarówno startupom, jak i e-biznesowi w ogóle. Wspólnie z Czytelnikami zastanawiają się nad promowaniem firmy w sieci oraz płynącymi z tego korzyściami. Omawiają też specyfikę sprzedaży i obsługi klienta w świecie wirtualnym. Poruszają tematy, o których często zapominamy lub wręcz nie uświadamiamy sobie ich istnienia, a przecież kwestie prawne oraz bezpieczeństwo i przepływ pieniędzy są kluczowe dla każdego e-biznesu. Krótkie teksty w formie pytań i odpowiedzi omawiają wszystkie kluczowe obszary, szczególnie interesujące dla osób chcących prowadzić działalność w internecie. Odpowiedzi na pytania, których do tej pory nie mieliście komu zadać!
* dane na 2012 rok według szacunków SMB, Kelkoo, Forrester Research
Podobne produkty
-
Projekt Feniks. Powieść o IT, modelu DevOps i o... Projekt Feniks. Powieść o IT, modelu DevOps i o tym, jak pomóc firmie w odniesieniu sukcesu
Gene Kim, Kevin Behr, George Spafford
-
Technical Leadership. Od eksperta do lidera. Wy... Technical Leadership. Od eksperta do lidera. Wydanie II poszerzone
Mariusz Sieraczkiewicz
-
Lean management po polsku. O dobrych i złych pr... Lean management po polsku. O dobrych i złych praktykach
Tomasz Król
-
Nawyk nieodwlekania. Proste sposoby pokonania p... Nawyk nieodwlekania. Proste sposoby pokonania prokrastynacji
S.J. Scott
-
Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak ... Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie. Wydanie II
Marcin Żmigrodzki
-
Blockchain. Podstawy technologii łańcucha blokó... Blockchain. Podstawy technologii łańcucha bloków w 25 krokach
Daniel Drescher
Podobne produkty
-
Nawyk nieodwlekania. Proste sposoby pokonania p... Nawyk nieodwlekania. Proste sposoby pokonania prokrastynacji
S.J. Scott
-
Biblia copywritingu. Wydanie II poszerzone Biblia copywritingu. Wydanie II poszerzone
Dariusz Puzyrkiewicz
-
English 4 IT. Praktyczny kurs języka angielskie... English 4 IT. Praktyczny kurs języka angielskiego dla specjalistów IT i nie tylko
Beata Błaszczyk
-
Zwinne wytwarzanie oprogramowania. Najlepsze za... Zwinne wytwarzanie oprogramowania. Najlepsze zasady, wzorce i praktyki
Robert C. Martin
-
Lean management po polsku. O dobrych i złych pr... Lean management po polsku. O dobrych i złych praktykach
Tomasz Król
-
U mnie działa. Język branży IT U mnie działa. Język branży IT
Paweł Baszuro
Recenzje (5)
-
jakzarabiacpieniadze.com.pl Mateusz Kiszło; 2017-01-29
Pisana jest w formie FAQ i dzięki temu unika lania wody, bo czytelnik czyta to co go interesuje. Wymaga, by człowiek już coś wiedział. Idealny odbiorca tej książki to osoba, która zastanawia się nad własnym biznesem i trochę już czytał. Ma szczątkową wiedzę z różnych tematów i ta pozycja pomaga mu ją uporządkować. Moja ocena tej książki będzie strasznie krzywdząca, bo to dobra pozycja, która spełnia swoje założenia, ale … no właśnie – jest po prostu DUŻO, dużo lepsza pozycja na rynku, a nazywa się „Biblia E-Biznesu 2”. Ta druga całkowicie wyczerpuje temat w mojej subiektywnej ocenie wypierając wszystkie pozostałe książki o e-commerce. Jeśli priorytetem jest dla was cena, albo nie przeszkadza ci to co właśnie napisałem – wtedy sięgnij.
-
jaceklipski.pl jacek Lipski, 2013-09-01
Dumny podtytuł „wszystko, co chcielibyśmy wiedzieć, ale baliście się zapytać” jest nieco mylący i wymaga doprecyzowania. Licząca niespełna 250 stron książka nie może raczej aspirować do miana „Biblii e-commerce”. Na pewno może być za to traktowano jako wartościowa lektura dla planujących założenie e-biznesu.
Zwykle nie czytam książek, które tak jak „O biznesie w internecie”, są napisane na zasadzie zbioru Q&A (pytań i odpowiedzi). W tym wypadku muszę jednak stwierdzić, że ta formuła jest dobrze dobrana do zakresu tematycznego prezentowanych treści.
Pozycja obejmuje 8 podstawowych bloków tematycznych związanych z e-commerce:
- „Startup – tworzenie nowego biznesu” – np. czy można zainteresować zagranicznego inwestora polskim startupem?
- „Prowadzenie e-biznesu” – np. jak badać zachowania użytkowników na stronie, czyli testy A/B?
- „Promocja” – np. czy działalność w social media ma sens, jeżeli prowadzi się firmę w modelu B2B?
- „Sprzedaż i obsługa klienta” – np. czy warto inwestować w suport wielojęzyczny?
- „Płatności elektroniczne” – np. Czy to prawda, że płatności cykliczne nie działają w Polsce?
- „Bezpieczeństwo” – np. Czy płatność za pobraniem jest najbezpieczniejsza?
- „Urządzenia mobilne” – np. czy aplikacja napisana na Android/IOS będzie działać na wszystkich urządzeniach mobilnych?
- „Prawo” – np. czy mogę wykorzystać na swojej stronie zdjęcie znalezione w internecie?
Jak widać na przykładzie przytoczonych zagadnień książka „O biznesie w internecie” jest przeznaczona dla planujących założenie e-biznesu lub początkujących e-przedsiębiorców. Stanowi dobre wprowadzenie w specyfikę i reguły e-commerce. Grupa autorów-ekspertów gwarantuje wysoki poziom merytoryczny opracowania,
Jeżeli więc należycie do jednej z tych dwóch grup, polecam lekturę. -
mapymysli.com 2013-07-06
Słuchajcie, przeczytałam wczoraj ciekawą książkę O biznesie w Internecie. Publikacja ma prostą strukturę – pytania i odpowiedzi. Czyta się szybko i w dobrym tempie. Zwłaszcza, że można ją czytać na wyrywki, łapiąc się za to, co nas akurat interesuje – e-startupy, bezpieczeństwo w sieci, płatności w internecie, czy prawa autorskie do zdjęć wykorzystywanych na naszych stronach www. Generalnie dużo tematów, rzeczowe wyjaśnienia i naprawdę sporo wskazówek praktycznych. To, co mnie urzekło najbardziej – to promowanie polskich przedsiębiorców poprzez pokazanie, jak wiele Polakom udało się zdziałać – nawet na arenie światowej (bo przecież Internet nie zna granic) – w tworzeniu biznesów czy aplikacji internetowych i mobilnych. Dla przykładu, produkty takie jak: Manubia (monitoring Allegro), Sotrender (analizy Facebook-a), IVONA (syntezator mowy), Nozbe (narzędzie wspomagające produktywność), czy PayU (płatności elektroniczne) są znanymi polskimi produktami / markami, które zdobyły już rynek polski i światowy.
W książce podoba mi się także to, że dotyka tematu szerzej, niż tylko promocja i sprzedaż w internecie. Autorzy piszą dużo o płatnościach elektronicznych, tworzeniu stron internetowych na różne rodzaje ekranów (m.in. na tablety i smartfony), działaniach na pograniczu on-line i off-line, opisują wybrane, ale bardzo ważne aspekty prawne prowadzenia firmy w Internecie. A wszystko to poparte wieloma przykładami i prawdziwymi przypadkami.
Oczywiście można się czepiać, że tematy są potraktowane powierzchownie, ale nie jest to podręcznik dla zakładających firmę, a jedynie poradnik wręczający nam, jak na tacy, przydatne wskazówki. Ja to kupuję i polecam. -
POLSKA - DZIENNIK ŁÓDZKI .N, 2013-06-17
Jak sobie radzić w e-biznesie, czyli realne zyski w wirtualnym świecie
Dwa bardzo praktyczne poradniki wydane przez One Press/Helion z pewnością ułatwią pracę tym, którzy postawili na e-biznes. „O biznesie w internecie. Wszystko, co chcielibyście wiedzieć, ale baliście się zapytać" - taką propozycję gotowych odpowiedzi na temat robienia „interesów" w przestrzeni wirtualnej składa grupa autorów One Pressu. Pokazują oni, jak z powodzeniem prowadzić e-biznes i nie zgubić się w możliwościach, które daje internet.
Poradnik to o tyle niezbędny, że nie tylko coraz więcej kupujemy, ale i sprzedajemy przez internet, a polski rynek e-commerce wyceniany jest już na ponad 21,5 mld zł. Nic dziwnego, że z roku na rok rośnie rzesza zainteresowanych tym, by stworzyć własny punkt usługowy czy sklep w internecie. Wtedy też pojawiają się pierwsze pytania. Niektóre już na etapie planowania biznesu, inne -w chwili rozpoczęcia działalności.
Dlatego warto jak najwcześniej poznać specyfikę i reguły prowadzenia e-biznesu, choćby poprzez proponowaną lekturę.
Autorzy przyglądają się zarówno startupom, jak i e-biznesowi w ogóle. Podpowiadają, jak promować firmy w sieci, prezentują specyfikę sprzedaży i obsługi klienta w świecie wirtualnym oraz poruszają tematy, o których często zapomina się lub je lekceważy - kwestie prawne oraz bezpieczeństwo i przepływ pieniędzy. Krótkie teksty w formie pytań i odpowiedzi porządkują i ułatwiają lekturę.
Równoważna propozycja to „E-biznes. Poradnik praktyka. Wydanie II", a to oznacza, że książka Macieja Dutko już znalazła tysiące nabywców. To pochodna tego, że sprzedaż internetowa - prowadzona zarówno przez e-sklepy, jak i serwisy aukcyjne - już od dawna odgrywa bardzo znaczącą rolę w biznesie. Nim jednak na serio rozkręci się własny e-biznes, warto zyskać solidną teoretyczną podstawę i przeczytać, jak to robią praktycy.
W tej publikacji znajdujemy opisy działań, których nie można zaniedbać podczas zakładania i prowadzenia e-biznesu. Maciej Dutko podsuwa pomysły na opracowanie interesujących ofert sprzedażowych czy obłaskawienie klienta.
Przedstawia zalety i wady telepracy, definiuje e-marketing oraz przypomina o prawnych aspektach działania w sieci.
A ponieważ „lubimy" uczyć się na błędach, prezentuje ich wachlarz, byśmy potrafili ich uniknąć i od razu zaczęli zarabiać realne pieniądze w wirtualnym świecie. -
Proseed ajaskolka, 2013-05-17
Jak budować startup? Jak dużych nakładów wymaga prowadzenie biznesu online? Czy promocja może odbywać się tylko w internecie? Czy zasada „klient ma zawszę rację” obowiązuje w każdym przypadku? Co to jest znak towarowy i w jaki sposób go zarejestrować? Gdy podejmujemy decyzję o założeniu własnej firmy online, w głowie pojawiają się od razu tysiące pytań. Gdy rozwijamy już istniejący projekt – przybywa ich jeszcze więcej. Zresztą kto pyta, nie błądzi. Ważne tylko, by znaleźć dobre odpowiedzi.
Dziś ukazała się na rynku publikacja wydawnictwa Onepress (Helion) pod patronatem merytorycznym PayLane – „O biznesie w internecie. Wszystko, co chcielibyście wiedzieć, ale baliście się zapytać.” Została napisana w formie pytań i odpowiedzi poruszających popularne kwestie dotyczące biznesu w sieci. Wśród nich znalazły się: zakładanie startupu, prowadzenie e-biznesu, promocja, sprzedaż i obsługa klienta, a także płatności elektroniczne, bezpieczeństwo, urządzenia mobilne oraz kwestie prawne.
Co wyróżnia tę książkę spośród innych pozycji?
Książki biznesowe zazwyczaj pisane są przez jednego autora, eksperta w swojej dziedzinie. W przypadku „O biznesie w internecie” sytuacja wygląda nieco inaczej. Wśród autorów znaleźli się prawnik, grafik, marketingowiec, frontendowiec, biznesmen i programista. Każdy z nich podzielił się wiedzą ze swojego obszaru działań internetowych. Dzięki temu książka jest kompendium wiedzy dla właścicieli i pracowników nowych oraz rozwijających się firm internetowych.
Skąd pomysł na książkę?
Autorzy już od dłuższego czasu pracują nad własnym projektem online, obecnym na rynku polskim, jak i zagranicznym. Ale poza rozwijaniem go, prowadzą także działania edukacyjne: na blogach, w mediach internetowych i tradycyjnych, na konferencjach. Bywają także mentorami na startupowych spotkaniach (jak Startup Weekend Trójmiasto, Startup Contest czy Inwestornia). Podczas rozmów spotykają się wielokrotnie z pytaniami na temat zakładania biznesu internetowego, rozwijania go za granicą, wprowadzania nowych rozwiązań biznesowych. W końcu postanowili zebrać najczęstsze pytania i wydać je właśnie w postaci książki. Jest to więc wiedza pochodząca od praktyków.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-7119-9, 9788324671199
- Data wydania książki drukowanej:
- 2013-05-17
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-7902-7, 9788324679027
- Data wydania ebooka:
-
2013-06-25
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 140x208
- Numer z katalogu:
- 13790
- Rozmiar pliku Pdf:
- 1.9MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 3.6MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 3.6MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Biznes IT » E-biznes
Spis treści
- Jak budować startup - najpierw Polska czy od razu cały świat? (11)
- Czy to prawda, że biznes internetowy szybko zaczyna przynosić zyski? (15)
- Czy potrzeba dużych nakładów finansowych, aby osiągnąć sukces w e-biznesie? (18)
- Czy to prawda, że łatwiej i przyjemniej prowadzić własny biznes, niż pracować na etacie? (20)
- Czy polskie startupy odnoszą sukcesy na świecie? (22)
- Czy pomysł rzeczywiście jest najważniejszy i trzeba być pierwszym, by osiągnąć sukces? (24)
- Jeśli mój biznes doskonale funkcjonuje offline, to czy opłaca się inwestować w sprzedaż online? (28)
- Czy można zainteresować zagranicznego inwestora polskim startupem? (32)
- Czy to prawda, że prowadzenie sklepu internetowego wymaga stosunkowo niewiele pracy i nakładów finansowych? (34)
- Jaką opinię ma e-commerce, czy w ogóle jest postrzegany jako poważna działalność? (36)
- Czy jeśli moja firma ma stronę WWW, to znaczy, że jest e-biznesem? (41)
- Mówi się, że wiele biznesów internetowych prowadzą studenci, nierzadko w domach czy akademikach. Czy to prawda? (46)
- Czy bez znajomości w internetowych środowiskach biznesowych można coś osiągnąć w e-biznesie? (48)
- Czy mogę kusić klientów czymś poza ceną? (51)
- Jak ważny jest interfejs sklepu internetowego? (56)
- Co bardziej się opłaca - współpraca i dzielenie się sukcesem czy samodzielne budowanie marki? (60)
- Czy koniecznie trzeba stworzyć nową potrzebę na rynku (i zaspokoić ją), by osiągnąć sukces? (64)
- Jak dużych nakładów wymaga prowadzenie biznesu online? (66)
- Czy uzależnienie swojego biznesu od innego produktu jest błędem? (69)
- Co mogą nam powiedzieć statystyki odwiedzin strony? (72)
- Jak badać zachowania użytkowników na stronie, czyli testy A/B (74)
- Co należy umieszczać na landing page? (77)
- Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu kluczowego elementu strony - wyszukiwarki? (80)
- Na co warto zwrócić uwagę przy tworzeniu zdjęć produktowych? (83)
- Ile trzeba zainwestować w reklamę, żeby wypromować swój biznes w internecie? (89)
- Nawet dobry produkt sam się nie sprzeda - jak pomóc mu zaistnieć? (93)
- Czy warto bywać na branżowych eventach, czy lepiej skupić się na prowadzeniu firmy? (97)
- Jak istotne jest pierwsze miejsce w Google'u? To konieczność czy mit? (99)
- Jak być obecnym w social mediach i czy jest to trudne? (101)
- Czy prowadząc stronę lub bloga, można dobrze zarabiać na reklamach? (104)
- Czy przeceny są skutecznym środkiem do rozreklamowania sklepu lub marki? (107)
- Czy promocja może odbywać się wyłącznie w internecie? (111)
- Czy działalność w social mediach ma sens, jeśli prowadzi się firmę w modelu B2B? (115)
- Media raz wynoszą na piedestał, a innym razem szukają sensacji - czy to oznacza, że bardziej opłaca się ich unikać? (118)
- Co zrobić, jeśli nie mam zbyt wielkich funduszy na poszczególne zlecenia (grafikę, wykonanie strony itp.)? (122)
- Czy opłacenie wypozycjonowania strony jest dobrym i bezpiecznym sposobem na SEO? (125)
- Czy działania na Facebooku są jedynie wizerunkowe, czy mogą też realnie wpływać na sprzedaż? (129)
- Na co warto zwrócić uwagę przy działaniach SEM? (133)
- Jakie są korzyści z używania systemów monitorujących media, działania SEO, SEM? (136)
- Co oferują branżowe media społecznościowe i czy warto ich używać? (143)
- Czy warto korzystać z systemów do zarządzania relacjami z klientami? (146)
- Czy rezygnacja z "tradycyjnego" supportu i przeniesienie obsługi na social media może się sprawdzić? (148)
- Czy warto inwestować w support wielojęzyczny i native speakerów? (150)
- Czy opłaca się tworzyć program partnerski? (153)
- Czy zasada "klient ma zawsze rację" obowiązuje w każdym przypadku? (156)
- Czy warto zatrudnić sprzedawców w firmie internetowej? (158)
- Czy do płatności w internecie potrzebna jest karta kredytowa? (163)
- Czy jest możliwe, by ktoś poznał login i hasło do mojego konta bankowego, gdy będę płacić przez internet? (165)
- Czy prawdą jest, że jeśli chcę zapłacić kartą w internecie, musi to być karta kredytowa? (168)
- Czy przelew internetowy natychmiast dociera do odbiorcy? (170)
- Czy sklep internetowy przechowuje dane mojej karty kredytowej? (172)
- Czy to prawda, że płatności przelewami są szybsze i wygodniejsze od płatności kartami? (173)
- Czy konto agregowane jest legalne? (175)
- Czy to prawda, że przyjmowanie płatności na swojej stronie internetowej jest nielegalne? (178)
- Czy w Polsce można przyjmować płatności jednym kliknięciem? (181)
- Czy to prawda, że płatności cykliczne nie działają w Polsce? (183)
- Czy istotnie w Polsce mamy wyższe ceny i marże (np. za usługi płatnicze) niż na Zachodzie? (185)
- Czy płatność za pobraniem jest najbezpieczniejsza? (189)
- Czy kradzież karty kredytowej oznacza, że konto może zostać wyczyszczone? (190)
- Czy odzyskanie pieniędzy jest zawsze tak samo kłopotliwe, niezależnie od sposobu płatności? (193)
- Czy podawanie danych karty przez telefon jest niebezpieczne? (195)
- Jak ważny jest certyfikat SSL? (198)
- Po co analizować swoje transakcje i kiedy umieścić je na blackliście? (200)
- Czy zabezpieczenie 3-D Secure nie jest zbyt problematyczne? (202)
- Czy warto dopasować stronę sklepu do urządzeń mobilnych? (207)
- Czy aplikacja napisana na Androida/iOS będzie działała na wszystkich urządzeniach mobilnych? (210)
- W jaki sposób przenieść swój e-biznes do mobile business - aplikacja czy strona mobilna? (212)
- Jak można przyjmować płatności w aplikacjach mobilnych? (215)
- Czy to prawda, że przyjmowanie płatności przelewem jest niemożliwe na urządzeniach mobilnych? (217)
- Czy mogę wykorzystać na swojej stronie zdjęcie znalezione w internecie? (221)
- Co to jest znak towarowy i w jaki sposób go zarejestrować? (224)
- Co muszę zrobić, aby prowadzić sprzedaż na Allegro? (226)
- Czy założenie firmy w tzw. raju podatkowym może pomóc obejść prawo? (229)
- Czy firmy zarejestrowane w rajach podatkowych powinny budzić podejrzliwość? (231)
- Co należy zrobić, aby zorganizować loterię promocyjną? (233)
- Czy można sprzedawać określony towar w poszczególnych krajach? Jakie prawo wtedy obowiązuje? (235)
- Co i kiedy powinien zrobić klient - podpisać umowę czy zaakceptować regulamin? (237)
- W jakich sytuacjach działalność może być ograniczona przez ochronę patentową? (239)
Rozdział 1. Startup - tworzenie nowego biznesu (9)
Rozdział 2. Prowadzenie e-biznesu (39)
Rozdział 3. Promocja (87)
Rozdział 4. Sprzedaż i obsługa klienta (141)
Rozdział 5. Płatności elektroniczne (161)
Rozdział 6. Bezpieczeństwo (187)
Rozdział 7. Urządzenia mobilne (205)
Rozdział 8. Prawo (219)
Oceny i opinie klientów (5)
(1)
(2)
(0)
(0)
(1)
(1)
6 oceniona przez: 2013-06-01
5 oceniona przez: Damian W, 2013-06-07
5 oceniona przez: 2013-06-04
2 oceniona przez: Marcin, 2013-06-15
1 oceniona przez: Bartek, 2013-06-05
więcej opinii