Making Isometric Social Real-Time Games with HTML5, CSS3, and JavaScript. Rendering Simple 3D Worlds with Sprites and Maps Mario Andres Pagella
(ebook)
(audiobook)
(audiobook)
- Autor:
- Mario Andres Pagella
- Wydawnictwo:
- O'Reilly Media
- Ocena:
- Stron:
- 156
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Zostało Ci
na świąteczne zamówienie
opcje wysyłki »
Opis
książki
:
Making Isometric Social Real-Time Games with HTML5, CSS3, and JavaScript. Rendering Simple 3D Worlds with Sprites and Maps
Anyone familiar with Zynga's Farmville understands how fun and addictive real-time social games can be. This hands-on guide shows you how to design and build one of these games from start to finish, with nothing but open source tools. You'll learn how to render graphics, animate with sprites, add sound, validate scores to prevent cheating, and more, using detailed examples and code samples.
By the end of the book, you’ll complete a project called Tourist Resort that combines all of the techniques you’ve learned. You’ll also learn how to integrate your game with Facebook. If you’re familiar with JavaScript, HTML5, and CSS3, you’re ready to get started.
- Use HTML5’s canvas element to build smooth animations with sprites
- Create an isometric grid pattern for high-performance graphics
- Design a GUI that works equally well on mobile devices and PCs
- Add sound to your game with HTML5’s audio element
- Implement the game’s path-finding function with WebWorkers
- Build a client data model on the server with PHP and MySQL
- Make your game come alive with dynamic CSS3 objects
Wybrane bestsellery
O'Reilly Media - inne książki
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Proszę wybrać ocenę!
Proszę wpisać opinię!
Książka drukowana
Proszę czekać...
Oceny i opinie klientów: Making Isometric Social Real-Time Games with HTML5, CSS3, and JavaScript. Rendering Simple 3D Worlds with Sprites and Maps Mario Andres Pagella (0) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.