Język C++. Pierwsze starcie
- Autor:
- Zbigniew Koza
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.8/6 Opinie: 20
- Stron:
- 288
- Druk:
- oprawa miękka
-
PDF
Opis książki: Język C++. Pierwsze starcie
Poznaj tajniki programowania w C++
- Jak skonstruowany jest program w języku C++?
- Na czym polega programowanie obiektowe?
- Jak korzystać z bibliotek?
C++ to jeden z najpopularniejszych języków programowania. Stosowany jest zarówno przez profesjonalistów, jak i hobbystów. Wszyscy jego użytkownicy doceniają elastyczność, ogromne możliwości i szybkość działania napisanych w nim programów. Ogromną zaletą C++ jest to, że nie wymusza na programistach stosowania określonego stylu programowania. Z racji swoich możliwości jest to język bardzo złożony, a efektywne programowanie w nim wymaga poznania wielu technik i pojęć oraz umiejętności wykorzystania tej wiedzy w praktyce.
Książka "C++. Pierwsze starcie" to podręcznik, dzięki któremu opanujesz zasady programowania w tym języku i zdobędziesz solidne podstawy do dalszego rozwijania swoich umiejętności. Znajdziesz w niej opis aktualnego standardu C++ oraz omówienia narzędzi programistycznych i bibliotek. Poznasz elementy języka, zasady programowania obiektowego i tworzenia złożonych aplikacji. Przeczytasz o szablonach, bibliotece STL i obsłudze błędów. Dowiesz się, jak stosować biblioteki przy tworzeniu aplikacji dla systemów Windows i Linux.
- Struktura programu w C++
- Elementy języka
- Korzystanie z funkcji
- Programowanie obiektowe
- Dynamiczne struktury danych
- Stosowanie bibliotek
- Szablony
- Biblioteka STL
- Obsługa błędów
Zrób pierwszy krok na drodze do profesjonalnego tworzenia oprogramowania.
Wybrane bestsellery
-
Autor tego zbioru zadań jest programistą i nauczycielem. To prawdziwy pasjonat programowania ― w tym w języku C++ ― które traktuje jak przedłużenie ludzkiej mowy. Uważa, że praktycznie na wszystko, co robimy w życiu, można spojrzeć jak na wykonywanie funkcji i algorytmów, które opisuj...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
23.68 zł
37.00 zł(-36%) -
Autor tej książki — wybitny specjalista pracujący nad wieloma znaczącymi projektami we francuskich, niemieckich i włoskich instytutach fizyki jądrowej, znany czytelnikom m.in. z genialnej Symfonii C++ — postawił sobie za cel napisanie nowej, przekrojowej książki o tym języku, która w ...
Opus magnum C++11. Programowanie w języku C++. Wydanie II poprawione (komplet) Opus magnum C++11. Programowanie w języku C++. Wydanie II poprawione (komplet)
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)123.38 zł
199.00 zł(-38%) -
Ta książka jest drugim, zaktualizowanym i uzupełnionym wydaniem przewodnika dla programistów. Rozpoczyna się od szczegółowego wprowadzenia do nowoczesnego C++ z uwzględnieniem technik eliminowania wąskich gardeł w kodzie bazowym. Następnie omówiono zagadnienia optymalizacji struktur danych i zarz...
Wysoce wydajny C++. Opanuj sztukę optymalizowania działania kodu. Wydanie II Wysoce wydajny C++. Opanuj sztukę optymalizowania działania kodu. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)76.16 zł
119.00 zł(-36%) -
C++ to bez wątpienia jeden z najpopularniejszych i najpotężniejszych języków programowania. Znajduje zastosowanie w tworzeniu systemów operacyjnych, sterowników przemysłowych, bibliotek, gier komputerowych, najrozmaitszych aplikacji desktopowych, programów bazodanowych i oprogramowania serweroweg...
C++. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie III C++. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie III
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.90 zł(-70%) -
C++ to jeden z najpopularniejszych i najpotężniejszych języków programowania. Stanowi punkt wyjścia dla wielu innych języków, które odziedziczyły po nim składnię i liczne możliwości, dzięki czemu można śmiało stwierdzić, że znajomość C++ otwiera drzwi do świata nowoczesnego programowania i jest p...
Opus magnum C++. Misja w nadprzestrzeń C++14/17. Tom 4 Opus magnum C++. Misja w nadprzestrzeń C++14/17. Tom 4
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)42.78 zł
69.00 zł(-38%) -
Nie pamiętasz jakiegoś algorytmu? Nie wiesz, jaką strukturę danych należy zastosować? Nie masz pojęcia, jak wyznaczyć złożoność obliczeniową algorytmu? Nie martw się, Twoje problemy należą już do przeszłości! Tablice informatyczne. Algorytmy pozwolą Ci szybko odnaleźć i przypomnieć sobie podstawo...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
8.67 zł
17.00 zł(-49%) -
Algorytmika to dziedzina, która w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat dostarczyła wielu efektywnych narzędzi wspomagających rozwiązywanie różnorodnych zagadnień za pomocą komputera. Dla niektórych stanowi swego rodzaju książkę kucharską, do której sięgają jedynie po wybrane przepisy, a dla innych...
Algorytmy, struktury danych i techniki programowania. Wydanie VI Algorytmy, struktury danych i techniki programowania. Wydanie VI
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)35.99 zł
59.00 zł(-39%) -
To książka przeznaczona dla programistów C++, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat wzorców projektowych przy użyciu standardu C++17. Opisano tu zarówno klasyczne, jak i całkiem nowoczesne wzorce projektowe ułatwiające rozwiązywanie konkretnych problemów programistycznych w optymalny sposób...
Stosowanie wzorców projektowych w C++. Kod wielokrotnego wykorzystania w programowaniu zorientowanym obiektowo Stosowanie wzorców projektowych w C++. Kod wielokrotnego wykorzystania w programowaniu zorientowanym obiektowo
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)35.34 zł
57.00 zł(-38%) -
To kolejne wydanie lubianego samouczka, dzięki któremu w ramach 24 godzinnych lekcji przyswoisz solidne podstawy programowania. Zrozumiesz, jak działają programy, i nauczysz się reguł stosowanych przez profesjonalistów przy ich projektowaniu. Dowiesz się, jak wygląda świat programistów i na czym ...
Programowanie dla początkujących w 24 godziny. Wydanie IV Programowanie dla początkujących w 24 godziny. Wydanie IV
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)35.88 zł
69.00 zł(-48%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-1481-8, 8324614818
- Data wydania książki drukowanej:
- 2008-04-08
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-4507-7, 9788324645077
- Data wydania ebooka:
-
2012-01-18
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Numer z katalogu:
- 4117
- Rozmiar pliku Pdf:
- 2.7MB
- Przykłady na ftp
Ebook zawiera materiały dodatkowe, które możesz pobrać z serwera FTP - link znajdziesz na stronie redakcyjnej.
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » C++ - Programowanie
- Serie wydawnicze: Pierwsze starcie
Spis treści książki
- Dla kogo jest ta książka? (13)
- Rys historyczny (13)
- Dlaczego C++? (14)
- C++ a C (16)
- Aktualny standard języka (16)
- Zanim napiszesz swój pierwszy program (16)
- Środowisko programistyczne (16)
- Pierwszy program (18)
- Kompilacja kodu źródłowego (18)
- Błędy kompilacji (19)
- Uruchamianie programu w środowisku Dev-C++ (20)
- Struktura prostego programu w C++ (20)
- Obiekt
std::cout
i literały (21) - Definiowanie obiektów (22)
- Identyfikatory, słowa kluczowe i dyrektywy (24)
- Zapis programu (24)
- Cztery działania matematyczne i typ
double
(25) - Jeszcze więcej matematyki (26)
- Upraszczanie zapisu obiektów i funkcji biblioteki standardowej (28)
- Źródła informacji (28)
- Q & A (29)
- Pytania przeglądowe (30)
- Problemy (30)
- Instrukcje sterujące (31)
- Instrukcja
if... else...
(31) - Pętle (33)
- Pętla
for
(33) - Pętle
while
ido
(35) - Instrukcje
break
icontinue
(35) - Typy wbudowane (36)
- Typy całkowite (36)
- Typy zmiennopozycyjne (38)
- Typ logiczny (40)
- Zapis literałów całkowitych i zmiennopozycyjnych (40)
- Wyrażenia arytmetyczne, promocje i konwersje standardowe (41)
- Tworzenie obiektów stałych (43)
- Modyfikator
const
(43) - Popularne typy standardowe (44)
- Strumienie (44)
- Napisy (46)
- Wektory (47)
- Słowniki (49)
- Obiekty lokalne i globalne. Zasięg. Przesłanianie (50)
- Operatory (51)
- Priorytet operatorów (53)
- Łączność operatorów (53)
- Wartość operatorów (53)
- Opis wybranych operatorów (53)
- Operatorowe patologie (57)
- Wyrażenia i instrukcje (57)
- Q & A (58)
- Pytania przeglądowe (58)
- Problemy (58)
- Referencje (61)
- Funkcje swobodne (62)
- Definiowanie funkcji (62)
- Funkcje, które nie obliczają wartości (63)
- Po co są funkcje? (64)
- Funkcje składowe - wprowadzenie (66)
- Argumenty funkcji (66)
- Przekazywanie argumentów przez wartość (66)
- Przekazywanie argumentów przez referencję (67)
- Przekazywanie argumentów przez stałą referencję (67)
- Funkcje zwracające referencję (69)
- Operatory jako funkcje swobodne (70)
- Stos funkcji (73)
- Funkcje otwarte (inline) (75)
- Funkcje jako argumenty innych funkcji (77)
- Rekurencja (77)
- Argumenty domyślne (78)
- Lokalne obiekty statyczne (79)
- Funkcja
main
(81) - Argumenty funkcji
main
(81) - Wartość funkcji
main
(81) - Polimorfizm nazw funkcji (82)
- Deklaracja a definicja funkcji (82)
- Q & A (83)
- Pytania przeglądowe (83)
- Problemy (83)
- Wskaźniki (85)
- Definiowanie wskaźników (85)
- Wskaźniki typu
void*
, czyli wycieczka w stronę C (87) - Wskaźnik zerowy (87)
- Czym grozi nieumiejętne użycie wskaźników? (87)
- Wskaźniki stałe i wskaźniki na stałe (88)
- Wskaźniki na wskaźniki (89)
- Tablice (89)
- Tablice wielowymiarowe (90)
- Inicjalizacja tablic (91)
- Zastosowanie operatora
sizeof
do tablic (91) - Tablice a wskaźniki (92)
- Tablice wskaźników i wskaźniki na tablice (92)
- Tablice jako argumenty funkcji (93)
- Teksty literalne i tablice znaków (94)
- Porównanie tablic i wektorów (95)
- Pamięć wolna (sterta) (96)
- Q & A (98)
- Pytania przeglądowe (98)
- Problemy (99)
- Struktury (101)
- Podstawowe zasady definiowania i używania struktur (101)
- Inicjalizacja struktur (103)
- Dostęp do składowych poprzez wskaźnik (103)
- Co to są klasy? (104)
- Definiowanie klas (104)
- Klasa jako ,,zmodyfikowana'' struktura (104)
- Konstruktory (104)
- Destruktor (108)
- Funkcje składowe (metody) (109)
- Metody i metody stałe (110)
- Przeciążanie operatorów w klasie (111)
- Konstruktor kopiujący i operator
=
(111) - Wskaźnik
this
(114) - Udostępnianie składowych (115)
- Sekcje
public
iprivate
(115) - Funkcje i klasy zaprzyjaźnione (116)
- Interfejs i implementacja (117)
- Podział definicji klasy na interfejs i implementację (117)
- Kontrakty, niezmienniki i asercje (120)
- Kontrakty (120)
- Niezmienniki (121)
- Hermetyzacja danych (122)
- Różnice między klasami i strukturami (122)
- Dygresja: składowe statyczne (123)
- Pytania przeglądowe (124)
- Problemy (125)
- Stos na bazie tablicy dynamicznej (127)
- Interfejs stosu (127)
- Implementacja stosu (128)
- Test stosu (133)
- Stos na bazie listy pojedynczo wiązanej (134)
- Rekurencyjne struktury danych (135)
- Interfejs klasy (135)
- Implementacja (136)
- Dygresja: przestrzenie nazw i zagnieżdżanie definicji klas (137)
- Q & A (139)
- Pytania przeglądowe (139)
- Problemy (140)
- Dziedziczenie (141)
- Do czego służy dziedziczenie? (141)
- Definiowanie klasy pochodnej (143)
- Inicjalizacja klasy bazowej (144)
- Relacje ,,X ma Y'', ,,X jest Y'' oraz ,,X zarządza Y'' (146)
- Kolejność inicjalizacji i destrukcji obiektu (148)
- Sekcja
protected
(148) - Zastępowanie (overridnig) funkcji składowych (149)
- Polimorfizm (151)
- Niedoskonałości ,,zwykłego'' dziedziczenia (151)
- Definiowanie metod polimorficznych (153)
-
vtable
(155) - Dygresja: klasy abstrakcyjne (155)
- Jak to się robi w Qt? (157)
- Q & A (161)
- Pytania przeglądowe (161)
- Problemy (162)
- Strumienie buforowane i niebuforowane (163)
- Klawiatura, konsola, plik, strumień napisowy (164)
- Stan strumienia (166)
- Manipulatory i formatowanie strumienia (167)
- Manipulator
std::setw
(167) - Manipulator
std::setprecision
(168) - Strumienie wyjścia (169)
- Strumienie wejścia (169)
- Funkcje składowe
get
igetline
(170) - Inne funkcje operujące na strumieniach wejściowych (170)
- Przykład (171)
- Pytania przeglądowe (173)
- Problemy (174)
- Podział programu na pliki (175)
- Zasady kompilacji programów podzielonych na pliki (176)
- Przygotowanie plików źródłowych i nagłówkowych (177)
- Kompilacja za pomocą wiersza poleceń (178)
- Kompilacja za pomocą programu
make
(179) - Kompilacja za pomocą projektów (181)
- Automatyzacja tworzenia pliku
Makefile
(183) - Używanie gotowych bibliotek (184)
- Dekorowanie nazw i deklaracja
extern "C"
(184) - Przykłady (185)
- Kompilacja i instalacja programów lub bibliotek z plików źródłowych (188)
- Przykłady (188)
- Systemy kontroli wersji (189)
- Pytania przeglądowe (190)
- Problemy (190)
- Preprocesor (191)
- Rola preprocesora w C++ (191)
- Dyrektywy preprocesora (192)
- Przykład (195)
- Podsumowanie (197)
- Szablony (197)
- Szablony klas (197)
- Szablony funkcji składowych (200)
- Szablony funkcji swobodnych (201)
- Specjalizacja szablonu (202)
- Używanie szablonów funkcji do upraszczania pracy z szablonami klas (202)
- Gdzie umieszczać definicje szablonów? (203)
- Szablony a programowanie generyczne (204)
- Dygresja: konstrukcja
typedef
(204) - Pytania przeglądowe (205)
- Problemy (206)
- Co to jest STL? (207)
- Pojemniki (208)
- Iteratory (208)
- Co to są iteratory? (208)
- Przykład użycia iteratorów (209)
- Rodzaje iteratorów (210)
- Algorytmy (211)
- Co to są algorytmy? (211)
- Funktory (212)
- Obiekty funkcyjne (213)
- Wartości pobierane i zwracane przez algorytmy (215)
- Obiekty funkcyjne a efektywność szablonów funkcji (216)
- Wektory (
std::vector
) (218) - Opis szablonu
std::vector
(218) - Przykłady (221)
- Liczby zespolone (222)
- Napisy (
std::string
) (223) - Q & A (224)
- Pytania przeglądowe (225)
- Problemy (225)
- Przegląd pojemników STL (227)
- Słowniki (228)
- Zbiory (232)
- Wielosłowniki i wielozbiory (233)
- Słowniki i zbiory mieszające (233)
- Kolejki o dwóch końcach (235)
- Listy (235)
- Stosy, kolejki i kolejki priorytetowe (236)
- Wektory i zbiory bitów (237)
- Wektory numeryczne (std::valarray
) (238) - Przegląd algorytmów swobodnych (239)
- Algorytmy niemodyfikujące (240)
- Algorytmy modyfikujące (241)
- Sortowanie (245)
- Algorytmy numeryczne (245)
- Inne algorytmy (246)
- Przykład (246)
- Kontrola poprawności użycia STL (246)
- Składniki dodatkowe (248)
- Q & A (248)
- Pytania przeglądowe (248)
- Problemy (249)
- Rodzaje błędów (251)
- Analiza błędów składniowych: koncepty (252)
- Wykrywanie błędów logicznych: debuger (254)
- Debuger
gdb
(255) - Obsługa błędów czasu wykonania: wyjątki (257)
- Zgłaszanie wyjątków (259)
- Wyłapywanie wyjątków (260)
- Wyjątki z metodami wirtualnymi (261)
- Specyfikacja wyjątków (262)
- Zwijanie stosu (263)
- Wyjątki a gospodarka zasobami (264)
- Przykład zastosowania wyjątków (265)
- Q & A (267)
- Pytania przeglądowe (267)
- Problemy (268)
- Problemy (272)
- Wybrane opcje kompilatora g++ (273)
- Dodatkowe elementy języka (275)
- Instrukcja
goto
(275) - Instrukcja
switch
(275) - Zgodność języka C++ z językiem C (276)
- Przyszłość języka C++ (277)
- Źródła informacji w internecie (278)
Wstęp
Rozdział 1. Pierwszy program w C++
Rozdział 2. Wyrażenia i instrukcje
Rozdział 3. Funkcje
Rozdział 4. Tablice i wskaźniki
Rozdział 5. Klasy i obiekty
Rozdział 6. Dynamiczne struktury danych
Rozdział 7. Dziedziczenie i polimorfizm
Rozdział 8. Strumienie
Rozdział 9. Biblioteki
Rozdział 10. Preprocesor i szablony
Rozdział 11. Wprowadzenie do STL
Rozdział 12. Pojemniki i algorytmy
Rozdział 13. Obsługa błędów
Rozdział 14. Co dalej?
Dodatki
Skorowidz
Oceny i opinie klientów: Język C++. Pierwsze starcie Zbigniew Koza (20)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(8)
(8)
(0)
(1)
(1)
(2)
Max,
Data dodania: 2011-10-12 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Max,
Data dodania: 2011-09-19 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Michal, student informatyki
Data dodania: 2010-08-02 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Marek Gonet, inżynier automatyk emeryt
Data dodania: 2010-07-19 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Kacper,
Data dodania: 2009-03-30 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2008-12-15 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2008-08-19 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Felix,
Data dodania: 2008-07-22 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Nikodem T ,
Data dodania: 2014-03-18 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2011-10-16 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2011-02-04 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Olga M.,
Data dodania: 2010-04-19 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2010-01-18 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Ja. d,
Data dodania: 2010-01-04 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Zadowolony,
Data dodania: 2009-05-25 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2008-10-30 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2009-03-11 Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Ignacy,
Data dodania: 2009-05-13 Ocena: 2 Opinia niepotwierdzona zakupem
Adrian,
Data dodania: 2019-01-07 Ocena: 1 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2012-10-29 Ocena: 1 Opinia niepotwierdzona zakupem
więcej opinii