C++ Builder 5. Vademecum profesjonalisty. Tom I
- Autorzy:
- Jarrod Hollingworth, Dan Butterfield, Bob Swart, Jamie Allsop
- Ocena:
- 5.0/6 Opinie: 31
- Stron:
- 1040
- Druk:
- oprawa twarda
Opis książki: C++ Builder 5. Vademecum profesjonalisty. Tom I
>> Możesz kupić oba tomy razem taniej!
To długo oczekiwana książka (poprzednie jej wydanie opisywało wersję 3.)! Jest obszernym przewodnikiem, opisującym możliwości C++Buildera 5. Znajdziesz w niej opis takich mechanizmów, jak: InternetExpress, ADOExpress, Interbase Express, TeamSource, CodeGuard i wielu innych. Książka opisuje także metody wykorzystywania zaawansowanych właściwości COM+, MIDAS-a i specyfikacji CORBA.Jeżeli używasz C++Buildera 5 w wersji Standard, Professional lub Enterprise, dzięki tej książce możesz osiągnąć mistrzostwo w programowaniu. Od zaawansowanych programistów dowiesz się, jak efektywnie tworzyć aplikacje typu desktop, aplikacje internetowe i rozproszone systemy bazodanowe.
- Naucz się efektywnych technik śledzenia programów przy użyciu CodeGuarda, umożliwiającego wykrywanie przyczyn wielu błędów, między innymi wycieków pamięci i gubienia zasobów.
- Doprowadź do mistrzostwa swoje techniki tworzenia wielowarstwowych aplikacji za pomocą MIDAS-a.
- Odkryj zaawansowane możliwości, tkwiące w najnowszych rozwiązaniach multimedialnych, wykorzystujących: OpenGL, DirectX i formaty AVI, MPEG i MP3.
- Naucz się tworzyć własne komponenty za pomocą specjalistycznych edytorów komponentów i edytorów właściwości.
- Poznaj techniki programowania rozproszonego i tworzenia skalowalnych aplikacji na bazie technologii: COM, COM+, CORBA i DCOM.
- Zobacz, w jaki sposób możesz zwiększyć efektywność swoich aplikacji dzięki optymalizacjom projektów, algorytmów i zarządzania pamięcią.
- Wykorzystaj powszechnie stosowane techniki pakietowania, dystrybucji i ochrony swych aplikacji.
Wybrane bestsellery
-
Tworzenie efektywnych aplikacji współbieżnych wciąż jednak wymaga dużej, specjalistycznej wiedzy dotyczącej systemów operacyjnych oraz programowania nisko- i wysokopoziomowego, o czym przekonało się wielu studentów kierunków informatycznych i profesjonalnych programistów. Na szczęście teraz wszys...
Programowanie współbieżne. Systemy czasu rzeczywistego Programowanie współbieżne. Systemy czasu rzeczywistego
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
Książka jest wprowadzeniem do programowania, a zarazem podręcznikiem do przedmiotu PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE I OBIEKTOWE, wykładanym dla zawodu technik informatyk. Wiadomości w niej zawarte są przydatne także studentom rozpoczynającym naukę programowania przedmiot WSTĘP DO PROGRAMOWANIA. Pub...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
47.20 zł
59.00 zł(-20%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: C++ Builder 5. Vademecum profesjonalisty. Tom I (3)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
PC Format 03/2002, Julia Kotwicka
Gdy dostałam do ręki tę książkę podeszłam do niej trochę sceptycznie, następna wielka księga (950 stron bez wstępu i skorowidza) o niczym.
Już widziałam takie książki, w których autor długo rozwodzi się nad prostymi zagadnieniami, a nie ma rozwiązań dla konkretnych problemów. No ale jak już ją dostałam, to trzeba było przynajmniej do niej zajrzeć. Otworzyłam i się zdziwiłam czytając już spis treści. Wymienione tematy -- poza pierwszymi -- raczej nie należą do podstawowych. Następnie zobaczyłam nazwiska czterech głównych autorów i kilkunastu współautorów. Wszyscy to albo zawodowi programiści, albo przynajmniej z dużym doświadczeniem (co chyba jest równoważne).
Dzięki wprowadzeniu dowiedziałam się, dlaczego lista autorów jest taka długa. Okazało się, że każdy z nich napisał rozdział poświęcony zagadnieniom, w których ma największe doświadczenie. Zaciekawiło mnie to bardzo, gdyż miałam nadzieję, że autorzy nie ograniczą się do banałów. Nie zawiodłam się. Pierwsze rozdziały zawierają wstęp do C++ Builder 5 i dobre rady dotyczące programowania. Dalsze rozdziały dotyczą konkretnych tematów (na przykład "Tworzenie własnych komponentów", "Programowanie serwerów WWW" czy "Zaawansowane techniki graficzne -- OpenGL, DirectX") i opisują dane zagadnienia dość dokładnie.
Do publikacji dołączony jest CD-ROM z kodami źródłowymi z książki. Bardzo się ucieszyłam, że wszystkie komentarze w programach są w języku polskim. Ułatwia to analizę kodu źródłowego. Oprócz tego znalazłam tam różne ciekawe programy, takie jak PatchMaker do generowania patchy (łatek na programy) czy InstallShield Express – do tworzenia programów instalacyjnych. Jest również 60-dniowa wersja C++ Builder 5.
Na koniec pytanie – do kogo ta książka jest adresowana? Według autorów (ja się z nimi zgadzam) "ta książka nie jest podręcznikiem dla osób uczących się języka C++, nie jest także podręcznikiem omawiającym sposoby obsługi C++ Builder." Natomiast jeśli znasz podstawy programowania w C++ Builderze i interesujesz się programowaniem to jest to książka dla ciebie.
-
Magazyn WWW 12/2001
Ta ponad tysiącstronicowa księga, stworzona przez programistów z kilkunastoletnim doświadczeniem, jest obszernym przewodnikiem opisującym możliwości C++ Builder 5. Omówiono w niej takie mechanizmy, jak: InternetExpress, ADO-Express, Interbase Express, Team-Source, CodeGuard. Przedstawiono techniki programowania rozproszonego i tworzenia skalowanych aplikacji wykorzystujących zaawansowane właściwości COM, COM+, COBRA i DCOM oraz techniki tworzenia aplikacji wielowarstwowych za pomocą MIDAS-a. Wiele miejsca poświęcono wykorzystaniu możliwości tkwiących w najnowszych rozwiązaniach multimedialnych (DirectX i OpenGL, formaty AVI, MPEG i MP3.).
Zaprezentowano techniki tworzenia własnych komponentów, zwiększenia efektywności aplikacji dzięki optymalizacji algorytmów zarządzania pamięcią, oraz wykorzystania powszechnie stosowanych technik pakietowania, dystrybucji i ochrony aplikacji.
Dołączona do książki płyta CD zawiera: 60-dniową wersję próbną C++ Builder 5, oprogramowanie z TurboPower, różne narzędzia programistyczne, kody źródłowe zamieszczonych w książce przykładów oraz biblioteki komponentów.
-
Software 2.0 11/2001
Książka jest tłumaczeniem oryginału, wydanego przez wydawnictwo SAMS. Powstał on w sposób nietypowy. Autorzy, których było w rzeczywistości kilkudziesięciu, pochodzili z różnych regionów świata, a za środek komunikacji i wymiany poglądów posłużył im Internet.
Opasły, bo liczący ponad 1000 stron pierwszy tom poradnika opisuje dosyć dokładnie szereg zagadnień, interesujących głównie dla początkujących programistów, Używających C++ Buildera. Warto jednak mieć tę książkę w swojej biblioteczce, gdyż może z powodzeniem posłużyć jako „ściągawka” w przypadku konieczności skorzystania z typowych technik programistycznych.
Twórcy Vademecum założyli, że osoba czytająca książkę zna podstawy C++. Nie znajdziemy więc w niej opisu składni języka, ani technik programowania obiektowego. Zamiast tego będziemy mogli szczegółowo zapoznać się z interfejsem środowiska RAD, jakim jest C++ Builder, a także skorzystać z cennych wskazówek dotyczących standardów tworzenia i dokumentowania kodu, jego optymalizacji oraz projektowania interfejsu użytkownika.
Dobór tematów, dokonany przez polskiego wydawcę książki, stawia na pierwszym miejscu zastosowania multimedialne oraz sieciowe opisanego narzędzia. W spisie treści Vademecum profesjonalisty znajdziemy m.in. rozdziały dotyczące programowania serwerów WWW, klientów i serwerów COM czy przetwarzania obrazy ( w tym korzystania z OpenGL i DirectX). Wszystko to zostało podane w przystępnej formie i poparte przykładami. Istotną zaletą omawianej pozycji jest też dobry poziom redakcyjny książki.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- C++ Builder 5 Developers Guide
- Tłumaczenie:
- zbiorowe
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-719-7447-7, 8371974477
- Data wydania książki drukowanej:
- 2001-08-25
- Format:
- B6
- Numer z katalogu:
- 1643
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Ebook zawiera materiały dodatkowe, które możesz pobrać z serwera FTP - link znajdziesz na stronie redakcyjnej.
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » C++ Builder - Programowanie
- Serie wydawnicze: Vademecum profesjonalisty
Spis treści książki
- Podstawowe elementy C++Buildera (37)
- Pierwsze spojrzenie (38)
- Pierwsze programy (43)
- Kilka pytań (50)
- Co nowego w wersji 5. C++Buildera? (51)
- Programowanie internetowe (52)
- Aplikacje rozproszone (52)
- Projektowanie zespołowe (53)
- Lokalizacja aplikacji (53)
- Śledzenie (53)
- Programowanie bazodanowe (54)
- Produktywność programisty (54)
- Zgodność i unowocześnianie aplikacji (55)
- Unowocześnianie wersji C++Buildera (55)
- Obsługa istniejących projektów (55)
- Tworzenie projektów zgodnych z poprzednimi wersjami C++Buildera (56)
- Inne problemy ze zgodnością (56)
- Migracja ze środowiska Delphi (57)
- Komentarze (57)
- Zmienne (57)
- Stałe (58)
- Operatory (59)
- Przepływ sterowania w programie (62)
- Funkcje i procedury (64)
- Klasy (65)
- Dyrektywy preprocesora (67)
- Typy plików (68)
- Mocne i słabe strony C++Buildera (69)
- Wizualna rzeczywistość - naprawdę błyskawiczne tworzenie aplikacji (69)
- Dotrzymywanie kroku - zgodność ze standardami (71)
- Osobiste preferencje (72)
- Zalety i wady C++Buildera - konkluzje (72)
- Przygotowania do Kyliksa (73)
- Podobieństwa pomiędzy Kyliksem a C++Builderem (73)
- Różnice pomiędzy Kyliksem a C++Builderem (74)
- Podsumowanie (75)
- Style kodowania a czytelność programu (77)
- Proste i zwięzłe kodowanie (77)
- Akapitowanie kodu (79)
- Sugestywne nazewnictwo elementów programu (83)
- Właściwe konstruowanie kodu (90)
- Używanie komentarzy (91)
- Zalecane praktyki programistyczne (95)
- Obsługa wyjątków (107)
- Zarządzanie pamięcią operacyjną przy użyciu operatorów new i delete (112)
- Rzutowanie typów w stylu C++ (115)
- Używanie preprocesora (117)
- Wykorzystanie standardowej biblioteki C++ (119)
- Podsumowanie (120)
- Podstawowe zasady konstrukcji interfejsu użytkownika (121)
- Przykładowe projekty wykorzystywane w tym rozdziale (124)
- Kalkulator - wprowadzenie do projektu (125)
- Zwiększanie użyteczności aplikacji drogą sprzężenia zwrotnego (126)
- Wykorzystanie komponentów TProgressbar i TCGauge (126)
- Wygląd kursora (127)
- Wykorzystanie paska statusu TStatusBar (129)
- Podpowiedzi kontekstowe (137)
- Kontrola migracji skupienia pomiędzy elementami interfejsu (154)
- Dbałość o wygląd interfejsu (161)
- Symbole na przyciskach (163)
- Grupowanie przycisków (164)
- Słowo na temat migotania (164)
- Wzbogacanie tekstu symbolami (165)
- Kolorystyka interfejsu (169)
- Użycie nieprostokątnych okien (169)
- Konfigurowalność interfejsu (171)
- Dokowanie (171)
- Zmiana rozmiarów kontrolek (175)
- Wykorzystanie paska kontrolnego TControlBar (184)
- Kontrolowanie widoczności obiektów interfejsu (195)
- Indywidualizacja ustawień (198)
- Zróżnicowane konfiguracje graficzne (206)
- Różnice w rozdzielczości ekranu (206)
- Różnice w wielkościach czcionek (207)
- Różnice w liczbie kolorów (207)
- Techniki łagodzące złożoność konstrukcji interfejsu (208)
- Scentralizowane sterowanie akcjami obiektu (208)
- Współdzielenie funkcji zdarzeniowych (210)
- Podsumowanie (212)
- Od C++ do modułu wykonywalnego (215)
- Przyspieszanie kompilacji (217)
- Prekompilowane nagłówki (218)
- Inne metody przyspieszania kompilacji (219)
- Rozszerzenia kompilatora i konsolidatora w wersji 5. C++Buildera (221)
- Kompilacja "w tle" (222)
- Pozostałe nowości kompilatora (222)
- Nowe funkcje konsolidatora (223)
- Podstawowe zasady optymalizacji (224)
- Optymalizacja szybkości wykonania aplikacji (226)
- Przykład optymalizacji - konstruktor krzyżówek (228)
- Opcje projektu wpływające na szybkość generowanego kodu (231)
- Wykrywanie "wąskich gardeł" aplikacji (233)
- Optymalizacja założeń projektowych i algorytmów (237)
- Wysokopoziomowe techniki optymalizowania generowanego kodu (245)
- Techniki optymalizacji danych (259)
- Programowanie na poziomie asemblera (262)
- Optymalizacja uwarunkowań zewnętrznych (266)
- Optymalizacja szybkości - wnioski końcowe (267)
- Optymalizacja innych aspektów aplikacji (268)
- Optymalizacja rozmiaru modułu wynikowego (268)
- Optymalizacja innych czynników (269)
- Podsumowanie (270)
- Projektowe uwarunkowania śledzenia aplikacji (273)
- Programistyczne uwarunkowania śledzenia aplikacji (275)
- Podstawowe techniki usuwania błędów aplikacji (275)
- Wyprowadzanie informacji testowych (277)
- Wykorzystanie asercji (282)
- Globalna obsługa wyjątków (283)
- Specyficzne uwarunkowania semantyczne (284)
- Zintegrowany debugger C++Buildera (285)
- Zaawansowane wykorzystanie punktów przerwań (286)
- Nowości C++Buildera 5 związane z punktami przerwań (289)
- Okna zintegrowanego debuggera (289)
- Podgląd i modyfikacja wyrażeń testowych (294)
- Inspektor śledzenia (295)
- CodeGuard (296)
- Włączanie do aplikacji i konfigurowanie CodeGuarda (297)
- Wykorzystanie CodeGuarda (299)
- Zaawansowane techniki śledzenia (305)
- Znajdowanie przyczyny ogólnego błędu ochrony (306)
- Podłączanie się do uruchomionego procesu (307)
- Debugger systemowy (308)
- Śledzenie zdalne (308)
- Śledzenie bibliotek DLL (310)
- Inne narzędzia śledzenia (310)
- Testowanie aplikacji (312)
- Etapy i techniki testowania (312)
- Podsumowanie (314)
- Wprowadzenie do biblioteki VCL (316)
- Klasa TObject - początek przygody (316)
- Tworzenie aplikacji przy użyciu istniejących obiektów (318)
- Jak używać biblioteki VCL (320)
- Rozszerzenia języka C++ w systemie C++Builder 5 (322)
- Zapis i odczyt danych ze strumieni (329)
- Zapis i odczyt ze strumienia obiektów złożonych (330)
- Zapis i odczyt ze strumienia właściwości niepublikowanych (331)
- Udoskonalenia standardowych elementów sterujących (335)
- Biblioteka dynamiczna COMCTL32 (335)
- Rozszerzenia standardowych elementów sterujących wprowadzone w systemie C++Builder (337)
- Rozszerzenia obiektów klasy THeader (339)
- Obsługa niestandardowych funkcji rysowania w klasie TToolBar (340)
- Udoskonalenia standardowych elementów sterujących - podsumowanie (340)
- Inne rozszerzenia biblioteki VCL (341)
- Nowe możliwości menu i tekstów podpowiedzi (341)
- Dostęp do rejestru systemowego (342)
- Nowa dokumentacja biblioteki VCL (342)
- Nowy komponent - TApplicationEvents (342)
- Rozszerzenia klasy TIcon (343)
- Inne rozszerzenia biblioteki VCL (343)
- Poprawianie biblioteki VCL, czyli trochę więcej niż klasa TStringList (343)
- Klasa TStringList (344)
- Jak przechowywać obiekty nie należące do biblioteki VCL? (344)
- Łączenie łańcuchów z obiektami tego samego typu (345)
- Tworzenie łańcucha zdarzeń (354)
- Sortowanie list (355)
- Kilka poprawek (356)
- Zdarzenia związane z zaawansowaną obsługą niestandardowych funkcji rysowania (358)
- Komponent TTreeView (358)
- Komponent TListView (359)
- Komponent TToolBar (359)
- Przykłady wykorzystania zdarzeń związanych z zaawansowaną obsługą niestandardowych funkcji rysowania (359)
- Kreator apletów Panelu sterowania (359)
- Podstawy działania apletu (360)
- Komponenty firm niezależnych (369)
- Wady i zalety komponentów firm niezależnych (369)
- Gdzie szukać komponentów dla C++Buildera? (370)
- Podsumowanie (371)
- Podstawy tworzenia komponentów (373)
- Rozszerzanie możliwości klasy bazowej (374)
- Założenia projektowe (377)
- Tworzenie komponentów niewidocznych (377)
- Właściwości (377)
- Zdarzenia (386)
- Metody (389)
- Definiowanie wyjątków związanych z komponentem (391)
- Przestrzenie nazw - dyrektywa namespace (393)
- Obsługa komunikatów (395)
- Etap projektowania a etap wykonania (397)
- Powiązania między komponentami (399)
- Projektowanie komponentów wizualnych (403)
- TCanvas (403)
- Wykorzystanie kontrolek graficznych (405)
- Reagowanie na zdarzenia pochodzące od myszy (408)
- Przykład zastosowania (409)
- Rozbudowa kontrolek okienkowych (417)
- Tworzenie własnych kontrolek bazodanowych (431)
- Połączenie kontrolki z bazą danych (431)
- Aktualizowanie zawartości kontrolki - zdarzenie OnDataChange (434)
- Zapis zmian do bazy - zdarzenie OnUpdateData (435)
- Komunikat CM_GETDATALINK (438)
- Rejestracja komponentów (440)
- Podsumowanie (442)
- Tworzenie edytorów właściwości (446)
- Metoda GetAttributes() (456)
- Metoda GetValue() (457)
- Metoda SetValue() (458)
- Metoda Edit() (459)
- Metoda GetValues() (463)
- Właściwości klasy TPropertyEditor (464)
- Właściwości i wyjątki (464)
- Rejestracja edytora właściwości (466)
- Uzyskiwanie informacji o typie właściwości spoza biblioteki VCL (468)
- Samodzielne tworzenie informacji o typie właściwości spoza biblioteki VCL (474)
- Zasady zastępowania edytorów właściwości (476)
- Wykorzystanie grafiki w edytorach właściwości (476)
- Metoda ListMeasureWidth() (480)
- Metoda ListMeasureHeight() (481)
- Metoda ListDrawValue() (481)
- Metoda PropDrawValue() (486)
- Metoda PropDrawName() (487)
- Instalowanie pakietów zawierających edytory (489)
- Wykorzystanie kolekcji obrazków w edytorach właściwości (490)
- Metoda GetAttributes() (495)
- Metoda GetComponentImageList() (496)
- Metoda GetValues() (496)
- Metody ListMeasureWidth() i ListMeasureHeight() (497)
- Metoda ListDrawValue() (498)
- Metoda PropDrawValue() (500)
- Wykorzystanie listy obrazków komponentu rodzicielskiego (502)
- Uniwersalne podejście do edycji właściwości ImageIndex (506)
- Tworzenie edytorów komponentów (510)
- Metoda Edit() (515)
- Metoda EditProperty() (519)
- Metoda GetVerbCount() (521)
- Metoda GetVerb() (521)
- Metoda PrepareItem() (522)
- Metoda ExecuteVerb() (526)
- Metoda Copy() (527)
- Rejestracja edytorów komponentów (529)
- Wykorzystanie predefiniowanych obrazków w edytorach komponentów i edytorach właściwości (529)
- Dodawanie plików zasobowych do pakietów (530)
- Wykorzystanie zasobów w edytorach komponentów i edytorach właściwości (531)
- Podział właściwości na kategorie i ich rejestracja (534)
- Kategorie i ich tworzenie (535)
- Zaliczenie właściwości do konkretnej kategorii (537)
- Podsumowanie (543)
- Komunikacja szeregowa (545)
- Protokoły komunikacyjne (545)
- Protokoły jako maszyny z pamięcią stanu (549)
- Efektywność a niezawodność (550)
- Architektura aplikacji (550)
- Protokoły internetowe - SMTP, FTP, HTTP i POP3 (553)
- Wycieczka po Palecie Komponentów (553)
- Serwer pogawędki (554)
- Klient pogawędki (559)
- Klient poczty elektronicznej (562)
- Serwer HTTP (569)
- Klient FTP (572)
- Podsumowanie (578)
- Moduły WWW (579)
- Web Serwer Application Wizard (580)
- CGI (580)
- WinCGI (580)
- ISAPI/NSAPI (580)
- CGI czy ISAPI? (581)
- Podstawowe komponenty WebBrokera (581)
- TWebDispatcher (582)
- TWebModule (582)
- TWebResponse (583)
- TWebRequest (584)
- Serwery WWW (585)
- Komponenty-producenci WebBrokera (588)
- TPageProducer (589)
- TDataSetPageProducer (591)
- TDataSetTableProducer (594)
- TQueryTableProducer (596)
- Zarządzanie stanem sesji (599)
- "Gruby URL" (599)
- Cookies (599)
- Ukryte pola formularzy HTML (600)
- Bezpieczeństwo aplikacji sieciowych (602)
- SSL - warstwa bezpiecznych gniazd (603)
- Autoryzacja (603)
- Nagłówki HTTP (604)
- Problem z biblioteką VCL (605)
- Zabezpieczanie aplikacji WWW (605)
- Solidność zabezpieczeń (606)
- Kryptografia to jest to (606)
- HTML i XML (610)
- XML (610)
- InternetExpress (611)
- Przykład - kartoteka zamówień (612)
- Podsumowanie (617)
- Kreator DLL Wizard (619)
- Tworzenie i wykorzystywanie bibliotek DLL (620)
- Łączenie statyczne (621)
- Dynamiczne importowanie funkcji z biblioteki DLL (623)
- Eksportowanie klas z biblioteki DLL (627)
- Biblioteki DLL a pakiety (629)
- Formularze SDI w bibliotekach DLL (631)
- Formularze potomne MDI w bibliotekach DLL i pakietach (632)
- Wykorzystanie w C++Builderze bibliotek stworzonych w Visual C++ (640)
- Wykorzystanie bibliotek C++Buildera w aplikacjach Visual C++ (641)
- "Wtyczki" DLL (642)
- Przykład - menedżer wtyczek TBCB5PluginManager (646)
- Końcowe uwagi na temat implementacji wtyczek (647)
- Podsumowanie (647)
- Serwery i klienci COM (650)
- Interfejsy wychodzące i ujścia zdarzeń (650)
- Tworzenie serwera COM (651)
- Wybór typu serwera (651)
- Wybór modelu wątkowego (652)
- Utworzenie serwera (653)
- Dodanie obiektu COM (654)
- Przegląd wygenerowanego kodu (657)
- Uzupełnianie treści metod (661)
- Ulepszenie obsługi błędów (663)
- Implementacja metody generującej zdarzenie (665)
- Implementacja "klasycznego" interfejsu (666)
- Generowanie zdarzeń serwera (669)
- Tworzenie DLL dla proxy i stuba (674)
- Tworzenie klienta COM (680)
- Importowanie biblioteki typu (681)
- Przegląd wygenerowanych konstrukcji C++ (682)
- Tworzenie i wykorzystywanie obiektu COM serwera (686)
- Przechwytywanie zdarzeń zbudowanych na podstawie interfejsów dyspozycyjnych (688)
- Operowanie "klasycznymi" interfejsami (690)
- Tworzenie ujścia zdarzeń zbudowanego na klasycznym interfejsie (692)
- Literatura zalecana (695)
- Podsumowanie (696)
- Czym jest DCOM? (697)
- Rodzina systemów Windows a DCOM (698)
- Konfigurowanie DCOM - program DCOMCnfg (698)
- Ustawienia ogólnosystemowe (699)
- Ustawienia związane z konkretnym serwerem (702)
- Zastosowanie DCOM - przykład (704)
- Tworzenie aplikacji serwera (704)
- Tworzenie aplikacji klienta (706)
- Konfigurowanie uprawnień dostępu i uruchamiania serwera (708)
- Konfigurowanie identyfikacji (709)
- Uruchomienie przykładu (710)
- Bezpieczeństwo programowane (710)
- Podsumowanie (725)
- Oprogramowanie pośrednie a funkcje Win32 (727)
- Krótka historia Windows i jego API (728)
- Kategorie funkcji interfejsu Win32 (732)
- Usługi systemowe (736)
- Interfejs GDI (738)
- Obsługa multimediów (739)
- Standardowe elementy interfejsu użytkownika (741)
- Elementy i funkcje powłoki systemu (744)
- Obsługa ustawień regionalnych (745)
- Usługi sieciowe (745)
- Budowa i działanie aplikacji dla Windows (745)
- Funkcja WinMain() (746)
- Uchwyty okien (748)
- Komunikaty (748)
- Praktyczne przykłady użycia funkcji Win32 (751)
- Uruchomienie programu z innego programu (752)
- Podstawy obsługi plikowych operacji wejścia-wyjścia (755)
- Magiczne funkcje powłoki (766)
- Obsługa multimediów (776)
- Identyfikatory GUID i ich wykorzystanie (780)
- Pobieranie informacji o systemie (781)
- Odczytanie nazwy użytkownika (781)
- Odczytanie nazwy komputera (782)
- Ustalenie lokalizacji plików tymczasowych (783)
- Zarządzanie stacją roboczą (795)
- Animacja okien (797)
- Kółko graniaste, czyli okna dowolnych kształtów (799)
- Tworzenie apletów Panelu sterowania - metoda tradycyjna (808)
- Podsumowanie (818)
- Interfejs GDI (822)
- Interfejs programowy Windows i konteksty urządzeń (822)
- Kontekst urządzenia a VCL, czyli klasa TCanvas (823)
- Zmiana ustawień rysowania (826)
- Przykład - zegar analogowy (828)
- Wyświetlanie grafiki rastrowej (829)
- Mapy bitowe w Windows (829)
- Klasa TBitmap (830)
- Mapy bitowe w formacie JPEG (831)
- Mapy bitowe w formacie GIF (832)
- Mapy bitowe w formacie PNG (832)
- Przetwarzanie obrazu (835)
- Odczytywanie i wyświetlanie parametrów obrazu (836)
- Dostęp do pikseli poprzez właściwość TCanvas->Pixels (837)
- Tworzenie obrazów (838)
- Dostęp do pikseli poprzez właściwość ScanLine (839)
- Przekształcenia punktowe - dyskryminacja i konwersja koloru na odcienie szarości (840)
- Przekształcenia globalne - wyrównanie histogramu (843)
- Przekształcenia geometryczne - powiększenie (845)
- Przekształcenia splotowe - wygładzanie i detekcja krawędzi (848)
- Odtwarzanie zapisów audio, wideo i płyt CD (850)
- Interfejs MCI (850)
- Odtwarzanie spróbkowanych zapisów dźwięku (857)
- Uwagi końcowe (864)
- Podsumowanie (864)
- Wprowadzenie do standardu OpenGL (865)
- OpenGL a Direct3D (866)
- Struktura polecenia OpenGL (866)
- Aktualizacja zawartości sceny w funkcji OnIdle() (867)
- Wykorzystanie funkcji OpenGL (867)
- Etap 1 - inicjalizacja podsystemu OpenGL (868)
- Etap 2 - ustalenie parametrów oświetlenia i cieniowania (874)
- Etap 3 - przekształcenia 3D (876)
- Etap 4 - rysowanie obiektów pierwotnych (879)
- Etap 5 - wymiana buforów (887)
- Przykładowy program wykorzystujący funkcje OpenGL (888)
- Podsumowanie (889)
- Materiały uzupełniające (889)
- Wprowadzenie do standardu DirectX (890)
- DirectX a model COM (890)
- Nieobiektowe funkcje DirectX (891)
- Interfejs DirectDraw (891)
- Inicjalizacja obiektu DirectDraw (891)
- Definiowanie ustawień ekranu (893)
- Powierzchnie (894)
- Rysowanie na powierzchniach DirectDraw za pomocą funkcji GDI (896)
- Wyświetlanie map bitowych na powierzchniach DirectDraw (898)
- Przykładowy program wykorzystujący funkcje DirectDraw (902)
- Podsumowanie (902)
- Interfejs DirectSound (903)
- Inicjalizacja obiektu DirectSound (903)
- Utworzenie bufora pomocniczego (904)
- Program przykładowy - równoległe odtwarzanie kilku dźwięków (910)
- Pozostałe elementy standardu DirectX (911)
- Materiały uzupełniające (911)
- Podsumowanie (911)
- Dziesięć przykazań autora dokumentacji (914)
- Rodzaje dokumentacji (915)
- Metodologia tworzenia dokumentacji elektronicznej (916)
- Kategorie systemów pomocy (916)
- Formaty plików pomocy (919)
- WinHelp - sprawdzony standard (921)
- Narzędzia do tworzenia plików pomocy (923)
- Kontekstowość systemu pomocy (923)
- Program Microsoft Help Workshop (925)
- Definiowanie lokalnych okienek pomocy (931)
- Dodatkowe możliwości kompilatora Help Workshop (931)
- Microsoft HTML Help (933)
- Obsługa pomocy w bibliotece VCL (934)
- Właściwości (934)
- Metody (935)
- Zdarzenia (938)
- Materiały i narzędzia dla twórców dokumentacji (938)
- Publikacje książkowe (938)
- Narzędzia do projektowania systemów pomocy (939)
- Podsumowanie (943)
- Instalacja i dezinstalacja oprogramowania (945)
- Narzędzia do tworzenia programów instalacyjnych (945)
- Program Install Maker (946)
- Pliki CAB i INF (950)
- Pliki CAB (951)
- Pliki INF (954)
- Internetowe pakiety instalacyjne (958)
- Wersje, uaktualnienia i poprawki (960)
- Kontrola wersji (960)
- Uaktualnienia (962)
- Poprawki (964)
- Program Patch Maker (965)
- Wskazówki odnośnie uaktualnień i poprawek (967)
- System kontroli wersji TeamSource (967)
- Dla kogo przeznaczony jest TeamSource? (968)
- Dlaczego używać TeamSource? (968)
- Kiedy używać TeamSource? (968)
- Gdzie można używać TeamSource? (969)
- Jak używać TeamSource? (969)
- Widoki projektu w programie TeamSource (975)
- Mechanizmy kontroli wersji (979)
- Zakładki (979)
- Blokady (980)
- Program InstallShield Express (981)
- Instalacja programu InstallShield (981)
- Pierwsze kroki (982)
- Testowanie programu instalacyjnego (989)
- Podsumowanie (990)
O Autorach (19)
Wprowadzenie (28)
Przedmowa do wydania polskiego (33)
Rozdział 1. Wprowadzenie do C++Buildera (37)
Rozdział 2. Programowanie w C++Builderze (77)
Rozdział 3. Interfejs użytkownika (121)
Rozdział 4. Kompilacja i techniki optymalizacyjne (215)
Rozdział 5. Uruchamianie, śledzenie przebiegu i testowanie aplikacji (271)
Rozdział 6. Komponenty biblioteki VCL (315)
Rozdział 7. Tworzenie własnych komponentów (373)
Rozdział 8. Edytory komponentów i edytory właściwości (445)
Rozdział 9. Programowanie zagadnień telekomunikacyjnych (545)
Rozdział 10. Programowanie serwerów WWW (579)
Rozdział 11. Biblioteki DLL (619)
Rozdział 12. Programowanie COM (649)
Rozdział 13. Programowanie rozproszone - DCOM (697)
Rozdział 14. Interfejs Win32 i jego wykorzystanie (727)
Rozdział 15. Techniki multimedialne (821)
Rozdział 16. Zaawansowane techniki graficzne - OpenGL i DirectX (865)
Rozdział 17. Tworzenie dokumentacji i plików pomocy (913)
Rozdział 18. Instalowanie i aktualizowanie oprogramowania (945)
Helion - inne książki
-
W tej książce omówiono techniki wdrażania systemów na platformie AWS i zasady zarządzania nimi. Zaprezentowano podstawy korzystania z usługi Identity and Access Management oraz narzędzia sieciowe i monitorujące chmury AWS. Poruszono tematy Virtual Private Cloud, Elastic Compute Cloud, równoważeni...
AWS dla administratorów systemów. Tworzenie i utrzymywanie niezawodnych aplikacji chmurowych AWS dla administratorów systemów. Tworzenie i utrzymywanie niezawodnych aplikacji chmurowych
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)55.30 zł
79.00 zł(-30%) -
Ta książka jest przeznaczona dla osób, które chcą zrozumieć działanie Lightning Network i wykorzystać możliwości tej technologii we własnych aplikacjach. Z lektury tej pozycji skorzystają programiści, architekci systemowi i inżynierowie. Omówiono w niej podstawy funkcjonowania sieci LN i sposoby ...
Lightning Network dla praktyków. Protokół drugiej warstwy i jego wykorzystanie do obsługi płatności bitcoinami Lightning Network dla praktyków. Protokół drugiej warstwy i jego wykorzystanie do obsługi płatności bitcoinami
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)83.30 zł
119.00 zł(-30%) -
Nie trzeba siedzieć po uszy w programowaniu, by zauważyć pewną regułę: lwia część książek poświęconych temu zagadnieniu została napisana w podobny sposób. I nie chodzi o styl, środowisko czy język, lecz o strukturę. Prawidłowość tę zauważył Łukasz Sosna, który do zagadnienia programowania w język...
Visual Studio 2022, C# i .NET. Programowanie kontrolek Visual Studio 2022, C# i .NET. Programowanie kontrolek
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)34.93 zł
49.90 zł(-30%) -
IT przeżywa rozkwit, czego dowodem jest to, że w pierwszym półroczu 2022 roku 25 procent ogłoszeń o pracy było skierowanych właśnie do przedstawicieli tej branży. Na ten imponujący wynik składają się oferty dla specjalistów do spraw rozwoju oprogramowania (16 procent wszystkich ogłoszeń). Nic wię...
Ścieżka testera. Certyfikat ISTQB w pytaniach i odpowiedziach Ścieżka testera. Certyfikat ISTQB w pytaniach i odpowiedziach
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)48.30 zł
69.00 zł(-30%) -
Dzięki tej książce nauczysz się programować w języku VBA. Dowiesz się także, w jaki sposób można zautomatyzować wiele żmudnych czynności wykonywanych w Excelu i w innych aplikacjach pakietu MS Office. Naukę rozpoczniesz od podstaw, które podano tu w przystępnej i zrozumiałej formie. Dowiesz się, ...
Automatyzacja w VBA dla Excela 2019. Receptury. Jak przyspieszać rutynowe zadania i zwiększać efektywność pracy Automatyzacja w VBA dla Excela 2019. Receptury. Jak przyspieszać rutynowe zadania i zwiększać efektywność pracy
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)55.30 zł
79.00 zł(-30%) -
Oto pierwszy tom dzieła, które stanowi inspirujące spojrzenie na sztuczną inteligencję. Jego zrozumienie nie wymaga wybitnej znajomości informatyki i matematyki. Książka jest wspaniałą syntezą wczesnych i późniejszych koncepcji, a także technik, przeprowadzoną we frameworku idei, metod i technolo...
Sztuczna inteligencja. Nowe spojrzenie. Wydanie IV. Tom 1 Sztuczna inteligencja. Nowe spojrzenie. Wydanie IV. Tom 1
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)118.30 zł
169.00 zł(-30%) -
Ta książka jest znakomitym wprowadzeniem do Power BI. Dzięki niej nauczysz się modelowania danych, technik definiowania relacji oraz tworzenia modeli danych. Dowiesz się też, jak prowadzić obliczenia za pomocą funkcji modelowania. Poznasz także podstawy pisania kodu w języku DAX i korzystania z n...
Modelowanie danych z Power BI dla ekspertów analityki. Jak w pełni wykorzystać możliwości Power BI Modelowanie danych z Power BI dla ekspertów analityki. Jak w pełni wykorzystać możliwości Power BI
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)83.30 zł
119.00 zł(-30%) -
To drugi tom klasycznego podręcznika wiedzy o sztucznej inteligencji. Podobnie jak w wypadku pierwszej części, lektura tej książki nie wymaga wybitnej znajomości tematu. Dzięki przejrzystości tekstu i umiejętnemu unikaniu nadmiernego formalizmu można w dość łatwy sposób zrozumieć kluczowe idee i ...
Sztuczna inteligencja. Nowe spojrzenie. Wydanie IV. Tom 2 Sztuczna inteligencja. Nowe spojrzenie. Wydanie IV. Tom 2
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)90.30 zł
129.00 zł(-30%) -
Ta książka powinna zostać przestudiowana przez każdego architekta nowoczesnych systemów rozproszonych. Jej celem jest pokazanie sposobów rozwiązywania trudnych problemów związanych z projektowaniem takiego oprogramowania. W krytyczny i wszechstronny sposób omówiono w niej najważniejsze problemy u...
Złożone zagadnienia architektury oprogramowania. Jak analizować kompromisy i podejmować trudne decyzje Złożone zagadnienia architektury oprogramowania. Jak analizować kompromisy i podejmować trudne decyzje
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)69.30 zł
99.00 zł(-30%) -
Autor tego zbioru zadań jest programistą i nauczycielem. To prawdziwy pasjonat programowania ― w tym w języku C++ ― które traktuje jak przedłużenie ludzkiej mowy. Uważa, że praktycznie na wszystko, co robimy w życiu, można spojrzeć jak na wykonywanie funkcji i algorytmów, które opisuj...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
25.90 zł
37.00 zł(-30%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: C++ Builder 5. Vademecum profesjonalisty. Tom I Jarrod Hollingworth, Dan Butterfield, Bob Swart, Jamie Allsop (31)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(13)
(11)
(2)
(3)
(2)
(0)
Łukasz Jackowski,
Data dodania: Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Qude,
Data dodania: Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Jarek Krochmalski,
Data dodania: Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Jacek Nawrot,
Data dodania: Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Robert Muchacki,
Data dodania: Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Darek Lisowski,
Data dodania: Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Piotr Witorowski,
Data dodania: Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Tomasz Myrta,
Data dodania: Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Marcin Lewandowski,
Data dodania: 2003-09-16 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Marek Jasiński,
Data dodania: 2003-05-23 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
MAG,
Data dodania: 2003-04-01 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Kuba,
Data dodania: Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Tomasz Bury,
Data dodania: Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Krzysztof Kosman,
Data dodania: Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Andrzej Włoszczyński,
Data dodania: Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Konrad Łukasik,
Data dodania: Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Przemek G.,
Data dodania: 2005-12-28 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
pigeon,
Data dodania: 2005-09-15 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Tomasz Migdał,
Data dodania: Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Scally,
Data dodania: Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Marcin Junger,
Data dodania: Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Marcin,
Data dodania: 2002-11-18 Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: Ocena: 2 Opinia niepotwierdzona zakupem
Michał Ślusarczyk,
Data dodania: 2003-03-31 Ocena: 2 Opinia niepotwierdzona zakupem
więcej opinii