Python. Instrukcje dla programisty
- Autor:
- Eric Matthes
- Niedostępna
- Promocja 2za1
- Serie wydawnicze:
- Instrukcje dla programisty
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 5.3/6 Opinie: 28
- Stron:
- 640
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Sprawdź nowe wydanie
Python. Instrukcje dla programisty. Wydanie III
Eric Matthes
Opis
książki
:
Python. Instrukcje dla programisty
Python ma wszechstronne zastosowania: nadaje się do tworzenia gier, aplikacji sieciowych, do wdrażania indywidualnych rozwiązań biznesowych, do różnych celów naukowych czy do rozmaitych innych praktycznych rozwiązań. Jest językiem umożliwiającym pisanie przejrzystego, zwięzłego kodu, który przy tym jest łatwy w konserwacji i pozwala na sprawne rozwijanie oprogramowania. Jeśli chcesz zacząć szybko pisać funkcjonujący, efektywny kod i tworzyć działające aplikacje, to Python jest świetnym wyborem.
Niniejsza książka jest zwięzłym, praktycznym podręcznikiem programowania w Pythonie, dzięki któremu gruntownie opanujesz podstawy języka i nabierzesz dobrych nawyków w programowaniu. Szybko będziesz mógł skoncentrować się na praktycznej stronie realizacji projektów, a nowo poznane koncepcje wypróbujesz przez rozwiązywanie konkretnych problemów. W taki sposób przygotujesz się do nauki zaawansowanych technik Pythona.
Najważniejsze zagadnienia omówione w książce:
- podstawowe koncepcje programowania
- praktyczne sposoby obsługi błędów i testowania kodu
- biblioteki i narzędzia Pythona, takie jak matplotlib, NumPy i Pygal
- praca z danymi i generowanie interaktywnych wizualizacji
- tworzenie praktycznych aplikacji od podstaw i ich wdrażanie na serwerach WWW
- możliwe problemy i sposoby ich rozwiązywania
Przekonaj się, jak szybko zaczniesz tworzyć świetne aplikacje w Pythonie!
Wybrane bestsellery
-
Bestseller Promocja Promocja 2za1
To trzecie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie bestsellerowego podręcznika programowania w Pythonie. Naukę rozpoczniesz od podstawowych koncepcji programowania. Poznasz takie pojęcia jak zmienne, listy, klasy i pętle, a następnie utrwalisz je dzięki praktycznym ćwiczeniom. Dowiesz się, jak zapewnić interaktywność programom, i nauczysz się poprawnego testowania kodu przed dodaniem go do projektu. W kolejnych rozdziałach przystąpisz do praktycznej realizacji trzech projektów: gry zręcznościowej inspirowanej klasyczną Space Invaders, wizualizacji danych za pomocą dostępnych dla Pythona niezwykle użytecznych bibliotek i prostej aplikacji internetowej, gotowej do wdrożenia na serwerze WWW i opublikowania w internecie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(71,40 zł najniższa cena z 30 dni)
71.40 zł
119.00 zł (-40%) -
To drugie, zaktualizowane i poprawione wydanie bestsellerowego podręcznika Programowania w Pythonie pozwoli Ci błyskawicznie zacząć tworzyć kod, który działa! Zaczniesz od zrozumienia podstawowych koncepcji programistycznych, następnie nauczysz się zapewniać programom interaktywność i wykształcisz nawyk starannego testowania kodu przed wdrożeniem. Poszczególne zagadnienia będziesz natychmiast utrwalać dzięki licznym ćwiczeniom. Kolejnym etapem nauki będą praktyczne projekty: gra zręcznościowa, wizualizacja danych oraz aplikacja internetowa. Umiejętności, które zdobędziesz w ramach tego błyskawicznego kursu Pythona, pozwolą Ci tworzyć własne, rzeczywiste i wykorzystywane w praktyce aplikacje!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Sztuczna inteligencja stale się rozwija. Właściwie codziennie słyszymy o jej rosnących możliwościach, nowych osiągnięciach i przyszłości, jaką nam przyniesie. Jednak w tej książce skupiamy się nie na przyszłości, a na teraźniejszości i praktycznym obliczu AI - na usługach, które świadczy już dziś. Większość najciekawszych zastosowań sztucznej inteligencji bazuje na ML (uczenie maszynowe, ang. machine learning), NLP (przetwarzanie języka naturalnego, ang. natural language processing) i architekturze RAG (ang. retrieval augmented generation) zwiększającej możliwości tzw. dużych modeli językowych (LLM, ang. large language model). Stanowią one podwaliny budowy systemów AI, bez których te systemy często wcale nie mogłyby powstać.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Przetwarzanie obrazów to dynamicznie rozwijająca się dziedzina, która znajduje zastosowanie w licznych branżach, takich jak medycyna, motoryzacja, przemysł rozrywkowy, bezpieczeństwo, rolnictwo czy marketing. Umożliwia automatyczne rozpoznawanie obiektów, analizę obrazów medycznych i tworzenie interaktywnych aplikacji korzystających ze sztucznej inteligencji. Warto się zagłębić w techniki przetwarzania obrazów, które stały się dostępniejsze i skuteczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej dzięki lepszemu wykorzystaniu mocy obliczeniowej niezbędnej do procesowania sieci konwolucyjnych (CNN) i algorytmów YOLO. Ponadto modele generatywne, jak DALL-E czy Midjourney, oferują możliwości generowania obrazów na potrzeby trenowania modeli AI, co pozwala zwiększać różnorodność i wielkość puli danych (ang. data augmentation). Powszechnym narzędziem w segmencie computer vision jest biblioteka OpenCV. Jest używana do analizy obrazów, rozpoznawania obiektów, detekcji twarzy, wykrywania ruchu czy segmentacji obrazów. OpenCV oferuje dostęp do szerokiego zakresu narzędzi i algorytmów, a dobre opanowanie biblioteki otwiera drzwi do ciekawych projektów związanych z widzeniem komputerowym. Umiejętność przetwarzania obrazów jest niezwykle ceniona na rynku pracy – specjaliści mogą liczyć na atrakcyjne stanowiska i różnorodne wyzwania technologiczne.- Videokurs pkt
(34,65 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Język programowania ogólnego przeznaczenia Python należy obecnie do najpopularniejszych na świecie. Skąd się bierze jego fenomen? Niewątpliwie kluczowe znaczenie ma tu bardzo czytelna składnia, mocno zbliżona do składni języka naturalnego. Czyni to Pythona dość łatwym do opanowania, także dla początkujących. Osoby bardziej doświadczone doceniają go za wszechstronność. Pythona można używać w różnych dziedzinach, takich jak analiza danych, sztuczna inteligencja, tworzenie stron internetowych, automatyka i automatyzacja, pisanie aplikacji mobilnych i wiele innych. Dodajmy do tego rozbudowany pakiet bibliotek standardowych i oto mamy (niemal) idealny język programowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Tę książkę docenią w szczególności analitycy danych. Wyjaśniono w niej potencjał wnioskowania przyczynowego w zakresie szacowania wpływu i efektów w biznesie. Opisano klasyczne metody wnioskowania przyczynowego, w tym testy A/B, regresja liniowa, wskaźnik skłonności, metoda syntetycznej kontroli i metoda różnicy w różnicach, przy czym skoncentrowano się przede wszystkim na praktycznym aspekcie tych technik. Znalazło się tu również omówienie nowoczesnych rozwiązań, takich jak wykorzystanie uczenia maszynowego do szacowania heterogenicznych efektów. Każda metoda została zilustrowana opisem zastosowania w branży technologicznej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,94 zł najniższa cena z 30 dni)
44.94 zł
74.90 zł (-40%) -
Bestseller Promocja Promocja 2za1
Tę książkę docenią średnio zaawansowani użytkownicy Pythona, którzy tworzą aplikacje korzystające z osiągnięć nauki o danych. Znajdziesz w niej omówienie możliwości języka, wbudowanych struktur danych Pythona, jak również takich bibliotek jak NumPy, pandas, scikit-learn i matplotlib. Nauczysz się wczytywania danych w różnych formatach, porządkowania, grupowania i agregowana zbiorów danych, a także tworzenia wykresów i map. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane praktycznymi przykładami tworzenia rzeczywistych aplikacji, takich jak system obsługi taksówek z wykorzystaniem danych lokalizacyjnych, analiza reguł asocjacyjnych dla danych transakcji czy też uczenie maszynowe modelu przewidującego zmiany kursów akcji. Każdy rozdział zawiera interesujące ćwiczenia, które pozwolą Ci nabrać biegłości w stosowaniu opisanych tu technik.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Internet rozwija się w niesamowitym tempie. Dawniej sieć WWW była prostsza ― projektanci łączyli kod PHP, HTML i zapytania do MySQL w jednym pliku. Z czasem urosła do miliardów stron, co radykalnie zmieniło jej kształt. Zmieniły się też narzędzia i sposób pracy. Dziś idealnym wyborem dewelopera aplikacji WWW jest FastAPI, nowoczesne narzędzie, które wykorzystuje nowe cechy Pythona i z powodzeniem rywalizuje z podobnymi frameworkami języka Golang.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(34,50 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Bestseller Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej książce dowiesz się, jak pozyskiwać, analizować i wizualizować dane, a potem używać ich do rozwiązywania problemów biznesowych. Wystarczy, że znasz podstawy Pythona i matematyki na poziomie liceum, aby zacząć stosować naukę o danych w codziennej pracy. Znajdziesz tu szereg praktycznych i zrozumiałych przykładów: od usprawniania działalności wypożyczalni rowerów, poprzez wyodrębnianie danych z witryn internetowych, po budowę systemów rekomendacyjnych. Poznasz rozwiązania oparte na danych, przydatne w podejmowaniu decyzji biznesowych. Nauczysz się korzystać z eksploracyjnej analizy danych, przeprowadzać testy A/B i klasyfikację binarną, a także używać algorytmów uczenia maszynowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Ta książka wyjaśni Ci rolę matematyki w tworzeniu, renderowaniu i zmienianiu wirtualnych środowisk 3D, a ponadto pozwoli odkryć tajemnice najpopularniejszych dzisiaj silników gier. Za sprawą licznych praktycznych ćwiczeń zorientujesz się, co się kryje za rysowaniem linii i kształtów graficznych, stosowaniem wektorów i wierzchołków, budowaniem i renderowaniem siatek, jak również przekształcaniem wierzchołków. Nauczysz się używać kodu Pythona, a także bibliotek Pygame i PyOpenGL do budowy własnych silników. Dowiesz się też, jak tworzyć przydatne API i korzystać z nich podczas pisania własnych aplikacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,50 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Oto zaktualizowane wydanie popularnego przewodnika, dzięki któremu skorzystasz z ponad dwustu sprawdzonych receptur bazujących na najnowszych wydaniach bibliotek Pythona. Wystarczy, że skopiujesz i dostosujesz kod do swoich potrzeb. Możesz też go uruchamiać i testować za pomocą przykładowego zbioru danych. W książce znajdziesz receptury przydatne do rozwiązywania szerokiego spektrum problemów, od przygotowania i wczytania danych aż po trenowanie modeli i korzystanie z sieci neuronowych. W ten sposób wyjdziesz poza rozważania teoretyczne czy też matematyczne koncepcje i zaczniesz tworzyć aplikacje korzystające z uczenia maszynowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Oto uzupełnione i zaktualizowane wydanie bestsellerowego przewodnika dla inżynierów sieci. Dzięki niemu przejdziesz trudną (ale ekscytującą!) drogę od tradycyjnej platformy do platformy sieciowej opartej na najlepszych praktykach programistycznych. Zaczniesz od zagadnień podstawowych, aby następnie zagłębić się w tajniki stosowania bibliotek Pexpect, Paramiko czy Netmiko do komunikacji z urządzeniami sieciowymi. W kolejnych rozdziałach znajdziesz solidny przegląd różnych narzędzi wraz ze sposobami ich użycia: Cisco NX-API, Meraki, Juniper PyEZ, Ansible, Scapy, PySNMP, Flask, Elastic Stack i wielu innych. Rozeznasz się również w kwestiach związanych z kontenerami Dockera, a także usługami sieciowymi chmur AWS i Azure. Lektura tej książki pozwoli Ci się w pełni przygotować na następną generację sieci!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%)
O autorze książki
Eric Matthes - jest nauczycielem, hakerem i autorem książek. Uczy informatyki, fizyki i matematyki w szkole średniej. Od kilku lat prowadzi kursy dla początkujących programistów Pythona. Swój pierwszy program komputerowy — prostą, poprawnie funkcjonującą grę — napisał w wieku pięciu lat i od tej pory nieprzerwanie pasjonuje się tworzeniem kodu. Mieszka na Alasce wraz z żoną i synem.
Zobacz pozostałe książki z serii Instrukcje dla programisty
-
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej książce ta trudna sztuka musi Ci się udać! Znajdziesz tu gruntowne, a przy tym zabawne wprowadzenie do tworzenia i używania struktur danych. Naukę oprzesz na przejrzystych schematach i dowcipnych porównaniach, aby już wkrótce móc tworzyć wydajniejszy i elastyczny kod. Nieistotne, jakim językiem programowania się posługujesz — podczas lektury zaimplementujesz za pomocą pseudokodu kilkanaście głównych struktur danych, w tym stosy, filtry Blooma, drzewa czwórkowe i grafy. Fantazyjne przykłady ułatwią Ci intuicyjne posługiwanie się tymi strukturami danych. Dowiesz się, jak indeksować przedmioty kolekcjonerskie, optymalizować wyszukiwanie za pomocą latającej wiewiórki, a nawet jak znaleźć najbliższy kubek kawy!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,85 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej książce dowiesz się, jak testować zabezpieczenia API GraphQL technikami ofensywnymi, takimi jak testy penetracyjne. Zdobędziesz i ugruntujesz wiedzę o GraphQL, niezbędną dla analityka bezpieczeństwa czy inżyniera oprogramowania. Nauczysz się skutecznie atakować API GraphQL, co pozwoli Ci wzmocnić procedury, stosować zautomatyzowane testy bezpieczeństwa w potoku ciągłej integracji i wdrażania, a ponadto efektywnie weryfikować mechanizmy zabezpieczeń. Zapoznasz się również z raportami o znalezionych lukach w zabezpieczeniach i przejrzysz kod exploitów, a także przekonasz się, jak wielki wpływ wywierają na działalność przedsiębiorstw.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Bestseller Promocja Promocja 2za1
W tej książce omówiono wewnętrzny sposób działania frameworka Kubernetes i pokazano, jak za jego pomocą budować wydajne, niezawodne i odporne na awarie aplikacje natywnej chmury. Dowiesz się, jak kontenery używają przestrzeni nazw w celu izolowania procesów, a także jak korzystają z funkcjonalności ograniczania zasobów, aby zagwarantować, że proces będzie się opierał jedynie na tych, które zostały mu przydzielone. Nauczysz się instalować klaster Kubernetes, wdrażać kontenery i zrozumiesz, na czym polega przepływ pakietów między kontenerami w sieci hosta. Ponadto poznasz strategie tworzenia i uruchamiania kontenerów, które zapewnią oprogramowaniu optymalną wydajność, jak również sposoby identyfikowania i usuwania potencjalnych problemów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Bestseller Promocja Promocja 2za1
Rozwiązanie problemu znajdziesz w tej książce. Została ona napisana specjalnie z myślą o osobach, które administrują małymi sieciami, dysponują niewielkim budżetem i ograniczonym wsparciem profesjonalistów. Dzięki niej zrozumiesz podstawy zabezpieczania łączności sieciowej i poznasz sposoby zabezpieczania sieci przy niewielkim nakładzie pieniędzy i czasu. Opanujesz uznane techniki hartowania systemów, takie jak mapowanie sieci, śledzenie stanu urządzeń i rozpoznawanie nietypowej aktywności, która może sygnalizować atak. Zagłębisz się w sposoby eliminowania luk w zabezpieczeniach i zapobiegania dostępowi do urządzeń mobilnych i stacjonarnych, a nawet punktów końcowych IoT. Dowiesz się też, jak wdrażać własne strategie backupu, a także wykrywać i blokować złośliwe oprogramowanie i ransomware.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(43,55 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Ta książka stanowi przyspieszony kurs testowania bezpieczeństwa interfejsów API aplikacji internetowych. Dzięki niej przygotujesz się do testowania interfejsów, wyszukiwania błędów i zwiększania bezpieczeństwa własnoręcznie napisanych interfejsów. Dowiesz się, jak interfejsy REST API działają w środowisku produkcyjnym i jakie problemy wiążą się z ich bezpieczeństwem. Zbudujesz nowoczesne środowisko testowe złożone z programów: Burp Suite, Postman, Kiterunner i OWASP Amass, przydatnych do rekonesansu, analizy punktów końcowych i zakłócania interfejsów. Następnie nauczysz się przeprowadzać ataki na procesy uwierzytelniania, luki w procedurach biznesowych czy typowe słabe punkty interfejsów. Dowiesz się też, jak tworzyć skrypty międzyinterfejsowe, a także jak prowadzić masowe przypisania i wstrzykiwanie danych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej książce zrozumiesz, że w rekurencji nie kryje się żadna magia. Dowiesz się, na czym polega jej działanie i kiedy warto zastosować algorytm rekursywny, a kiedy lepiej tego nie robić. Poznasz szereg klasycznych i mniej znanych algorytmów rekurencyjnych. Pracę z zawartym tu materiałem ułatwią Ci liczne przykłady programów napisanych w Pythonie i JavaScripcie, pokazujące, jak rozwiązywać przeróżne problemy związane z przechodzeniem przez drzewa, kombinatoryką i innymi trudnymi zagadnieniami. Nauczysz się także skutecznie poprawiać wydajność kodu i algorytmów rekurencyjnych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Hakowanie nie zawsze musi być złe. Terminem tym określa się również sprytne sposoby używania sprzętu czy oprogramowania do czegoś nowego. Z kolei etyczne hakowanie polega na zastosowaniu technik ataków do testowania systemu komputerowego, aby znaleźć jego słabe punkty, usunąć je i w ten sposób wzmocnić jego bezpieczeństwo. Opanowanie metod, jakimi posługują się cyberprzestępcy, pozwala zatem zrozumieć naturę zagrożeń w cyfrowym świecie i skutecznie się przed nimi bronić.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(32,43 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
W tej książce znajdziesz fascynującą historię Androida, opowiedzianą przez jej bohaterów. Dowiesz się, skąd się wziął pomysł na system operacyjny dla urządzeń mobilnych, kim byli ludzie, którzy zaczęli nad nim pracę, jak powstawał zespół i jakie trudności trzeba było pokonać, aby móc rzucić wyzwanie branży pełnej dużych graczy o mocnej pozycji. Przekonasz się, że warto ocalić od zapomnienia dzieje sprzed premiery wersji 1.0 Androida i poznasz jego późniejsze ― równie fascynujące ― losy. Przeczytasz tu wypowiedzi najważniejszych dla tego projektu ludzi, dzięki którym możliwe było osiągnięcie oszałamiającego sukcesu Androida. To bardzo ciekawa opowieść, napisana z poczuciem humoru, przystępnym językiem (niezbędne słownictwo specjalistyczne zostało wyjaśnione). W efekcie powstała zajmująca i przyjemna w lekturze książka, którą docenią zarówno osoby interesujące się technologią, jak i pasjonaci niezwykłych historii.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(38,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.94 zł
59.90 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Poznanie języka to jednak dopiero połowa sukcesu. Musisz też wiedzieć, jakie operacje w systemie wykonuje ten język. Do zbadania, jak działa kompilator i co dzieje się za kulisami, w książce tej wykorzystywana jest płytka rozwojowa Nucleo z niewielkim, tanim mikroukładem ARM. Dowiesz się, jak pracować z systemem, który ma ograniczoną ilość pamięci i funkcji wejścia/wyjścia, ale jego moc wystarcza do przeprowadzania złożonych operacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(56,55 zł najniższa cena z 30 dni)
52.20 zł
87.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Dzięki temu przewodnikowi zrozumiesz techniki ataków, jak również metody śledcze obrońców. Nauczysz się analizować i śledzić ataki, a także stawiać hipotezy dotyczące ich sprawców. Znajdziesz tu opisy najważniejszych cyberataków, w tym przeprowadzonych na zlecenie rządów. Poznasz świat ukierunkowanych ataków szyfrujących i prób wymuszeń okupu, które sparaliżowały wiele korporacji. Dowiesz się także, w jaki sposób cyberataki służą do zakłócania przebiegu wyborów na całym świecie. Następnie prześledzisz krok po kroku proces analityczny, stosowany przez obrońców do badania każdego etapu cyberkampanii, pozwalający poprawnie zidentyfikować agresora i przygotować się do odpierania kolejnych ataków.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,85 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%)
Ebooka "Python. Instrukcje dla programisty" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Python. Instrukcje dla programisty" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Python. Instrukcje dla programisty" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Python Crash Course: A Hands-On, Project-Based Introduction to Programming
- Tłumaczenie:
- Robert Górczyński
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-2595-1, 9788328325951
- Data wydania książki drukowanej :
- 2016-10-28
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-2596-8, 9788328325968
- Data wydania ebooka :
- 2016-10-28 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 170x230
- Numer z katalogu:
- 47724
- Rozmiar pliku Pdf:
- 6.9MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 8.4MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 18.7MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » Python - Programowanie
- Serie wydawnicze: Instrukcje dla programisty
Spis treści książki
- O autorze
- O korektorze merytorycznym
- Podziękowania
- Wprowadzenie
- Do kogo jest skierowana ta książka?
- Czego nauczysz się z tej książki?
- Dlaczego Python?
- Część I Podstawy
- Rozdział 1. Rozpoczęcie pracy
- Przygotowanie środowiska programistycznego
- Python 2 i Python 3
- Wykonanie fragmentu kodu w Pythonie
- Witaj, świecie!
- Python w różnych systemach operacyjnych
- Python w systemach z rodziny Linux
- Sprawdzenie zainstalowanej wersji Pythona
- Instalacja edytora tekstu
- Uruchomienie programu typu Witaj, świecie!
- Wykonanie kodu Pythona w powłoce
- Python w systemie OS X
- Sprawdzenie zainstalowanej wersji Pythona
- Użycie Pythona w sesji powłoki
- Instalacja edytora tekstu
- Konfiguracja Sublime Text dla Pythona 3
- Uruchomienie programu typu Witaj, świecie!
- Python w systemie Windows
- Instalacja Pythona
- Uruchomienie Pythona w sesji wiersza polecenia
- Użycie Pythona w sesji wiersza polecenia
- Instalacja edytora tekstu
- Konfiguracja edytora Geany
- Uruchomienie programu typu Witaj, świecie!
- Python w systemach z rodziny Linux
- Rozwiązywanie problemów podczas instalacji
- Uruchamianie programów Pythona z poziomu powłoki
- W systemach Linux i OS X
- W systemie Windows
- Podsumowanie
- Przygotowanie środowiska programistycznego
- Rozdział 2. Zmienne i proste typy danych
- Co tak naprawdę dzieje się po uruchomieniu hello_world.py?
- Zmienne
- Nadawanie nazw zmiennym i używanie zmiennych
- Unikanie błędów związanych z nazwami podczas używania zmiennych
- Ciągi tekstowe
- Zmiana wielkości liter ciągu tekstowego za pomocą metod
- Łączenie ciągów tekstowych
- Dodawanie białych znaków do ciągów tekstowych za pomocą tabulatora i znaku nowego wiersza
- Usunięcie białych znaków
- Unikanie błędów składni w ciągach tekstowych
- Wyświetlanie danych w Pythonie 2.x
- Liczby
- Liczby całkowite
- Liczby zmiennoprzecinkowe
- Unikanie błędów typu podczas pracy z funkcją str()
- Liczby całkowite w Pythonie 2
- Komentarze
- Jak można utworzyć komentarz?
- Jakiego rodzaju komentarze należy tworzyć?
- Zen Pythona
- Podsumowanie
- Rozdział 3. Wprowadzenie do list
- Czym jest lista?
- Uzyskanie dostępu do elementów listy
- Numeracja indeksu zaczyna się od 0, a nie od 1
- Użycie poszczególnych wartości listy
- Zmienianie, dodawanie i usuwanie elementów
- Modyfikowanie elementów na liście
- Dodawanie elementów do listy
- Umieszczanie elementu na końcu listy
- Wstawianie elementów na listę
- Usuwanie elementu z listy
- Usunięcie elementu listy za pomocą polecenia del
- Usunięcie elementu za pomocą metody pop()
- Usunięcie elementu z dowolnego miejsca na liście
- Usunięcie elementu na podstawie wartości
- Organizacja listy
- Trwałe sortowanie listy za pomocą metody sort()
- Tymczasowe sortowanie listy za pomocą funkcji sorted()
- Wyświetlanie listy w odwrotnej kolejności alfabetycznej
- Określenie wielkości listy
- Trwałe sortowanie listy za pomocą metody sort()
- Unikanie błędów indeksu podczas pracy z listą
- Podsumowanie
- Czym jest lista?
- Rozdział 4. Praca z listą
- Iteracja przez całą listę
- Dokładniejsza analiza pętli
- Wykonanie większej liczby zadań w pętli for
- Wykonywanie operacji po pętli for
- Unikanie błędów związanych z wcięciami
- Brak wcięcia
- Brak wcięcia dodatkowych wierszy
- Niepotrzebne wcięcie
- Niepotrzebne wcięcie po pętli
- Brak dwukropka
- Tworzenie list liczbowych
- Użycie funkcji range()
- Użycie funkcji range() do utworzenia listy liczb
- Proste dane statystyczne dotyczące listy liczb
- Lista składana
- Praca z fragmentami listy
- Wycinek listy
- Iteracja przez wycinek
- Kopiowanie listy
- Krotka
- Definiowanie krotki
- Iteracja przez wszystkie wartości krotki
- Nadpisanie krotki
- Styl tworzonego kodu
- Konwencje stylu
- Wcięcia
- Długość wiersza
- Puste wiersze
- Inne specyfikacje stylu
- Podsumowanie
- Iteracja przez całą listę
- Rozdział 5. Konstrukcja if
- Prosty przykład
- Test warunkowy
- Sprawdzenie równości
- Ignorowanie wielkości liter podczas sprawdzania równości
- Sprawdzenie nierówności
- Porównania liczbowe
- Sprawdzanie wielu warunków
- Użycie słowa kluczowego and do sprawdzania wielu warunków
- Użycie słowa kluczowego or do sprawdzania wielu warunków
- Sprawdzanie, czy wartość znajduje się na liście
- Sprawdzanie, czy wartość nie znajduje się na liście
- Wyrażenie boolowskie
- Polecenie if
- Proste polecenia if
- Polecenia if-else
- Łańcuch if-elif-else
- Użycie wielu bloków elif
- Pominięcie bloku else
- Sprawdzanie wielu warunków
- Używanie poleceń if z listami
- Sprawdzanie pod kątem wartości specjalnych
- Sprawdzanie, czy lista nie jest pusta
- Użycie wielu list
- Nadawanie stylu poleceniom if
- Podsumowanie
- Rozdział 6. Słowniki
- Prosty słownik
- Praca ze słownikami
- Uzyskiwanie dostępu do wartości słownika
- Dodanie nowej pary klucz-wartość
- Rozpoczęcie pracy od pustego słownika
- Modyfikowanie wartości słownika
- Usuwanie pary klucz-wartość
- Słownik podobnych obiektów
- Iteracja przez słownik
- Iteracja przez wszystkie pary klucz-wartość
- Iteracja przez wszystkie klucze słownika
- Iteracja przez uporządkowane klucze słownika
- Iteracja przez wszystkie wartości słownika
- Zagnieżdżanie
- Lista słowników
- Lista w słowniku
- Słownik w słowniku
- Podsumowanie
- Rozdział 7. Dane wejściowe użytkownika i pętla while
- Jak działa funkcja input()?
- Przygotowanie jasnych i zrozumiałych komunikatów
- Użycie funkcji int() do akceptowania liczbowych danych wejściowych
- Operator modulo
- Akceptacja danych wejściowych w Pythonie 2.7
- Wprowadzenie do pętli while
- Pętla while w działaniu
- Umożliwienie użytkownikowi podjęcia decyzji o zakończeniu działania programu
- Użycie flagi
- Użycie polecenia break do opuszczenia pętli
- Użycie polecenia continue w pętli
- Unikanie pętli działającej w nieskończoność
- Użycie pętli while wraz z listami i słownikami
- Przenoszenie elementów z jednej listy na drugą
- Usuwanie z listy wszystkich egzemplarzy określonej wartości
- Umieszczenie w słowniku danych wejściowych wprowadzonych przez użytkownika
- Podsumowanie
- Jak działa funkcja input()?
- Rozdział 8. Funkcje
- Definiowanie funkcji
- Przekazywanie informacji do funkcji
- Argumenty i parametry
- Przekazywanie argumentów
- Argumenty pozycyjne
- Wiele wywołań funkcji
- W przypadku argumentów pozycyjnych kolejność ma znaczenie
- Argumenty w postaci słów kluczowych
- Wartości domyślne
- Odpowiedniki wywołań funkcji
- Unikanie błędów związanych z argumentami
- Argumenty pozycyjne
- Wartość zwrotna
- Zwrot prostej wartości
- Definiowanie argumentu jako opcjonalnego
- Zwrot słownika
- Używanie funkcji wraz z pętlą while
- Przekazywanie listy
- Modyfikowanie listy w funkcji
- Uniemożliwianie modyfikowania listy przez funkcję
- Przekazywanie dowolnej liczby argumentów
- Argumenty pozycyjne i przekazywanie dowolnej liczby argumentów
- Używanie dowolnej liczby argumentów w postaci słów kluczowych
- Przechowywanie funkcji w modułach
- Import całego modułu
- Import określonych funkcji
- Użycie słowa kluczowego as w celu zdefiniowania aliasu funkcji
- Użycie słowa kluczowego as w celu zdefiniowania aliasu modułu
- Import wszystkich funkcji modułu
- Nadawanie stylu funkcjom
- Podsumowanie
- Definiowanie funkcji
- Rozdział 9. Klasy
- Utworzenie i użycie klasy
- Utworzenie klasy Dog
- Metoda __init__()
- Utworzenie klasy w Pythonie 2.7
- Utworzenie egzemplarza na podstawie klasy
- Uzyskanie dostępu do atrybutów
- Wywoływanie metod
- Utworzenie wielu egzemplarzy
- Utworzenie klasy Dog
- Praca z klasami i egzemplarzami
- Klasa Car
- Przypisanie atrybutowi wartości domyślnej
- Modyfikacja wartości atrybutu
- Bezpośrednia modyfikacja wartości atrybutu
- Modyfikacja wartości atrybutu za pomocą metody
- Inkrementacja wartości atrybutu za pomocą metody
- Dziedziczenie
- Metoda __init__() w klasie potomnej
- Dziedziczenie w Pythonie 2.7
- Definiowanie atrybutów i metod dla klasy potomnej
- Nadpisywanie metod klasy nadrzędnej
- Egzemplarz jako atrybut
- Modelowanie rzeczywistych obiektów
- Import klas
- Import pojedynczej klasy
- Przechowywanie wielu klas w module
- Import wielu klas z modułu
- Import całego modułu
- Import wszystkich klas z modułu
- Import modułu w module
- Określenie swojego sposobu pracy
- Biblioteka standardowa Pythona
- Nadawanie stylu klasom
- Podsumowanie
- Utworzenie i użycie klasy
- Rozdział 10. Pliki i wyjątki
- Odczytywanie danych z pliku
- Wczytywanie całego pliku
- Ścieżka dostępu do pliku
- Odczytywanie wiersz po wierszu
- Utworzenie listy wierszy na podstawie zawartości pliku
- Praca z zawartością pliku
- Ogromne pliki, czyli na przykład milion cyfr
- Czy data Twoich urodzin znajduje się w liczbie pi?
- Zapisywanie danych w pliku
- Zapisywanie danych do pustego pliku
- Zapisywanie wielu wierszy
- Dołączanie do pliku
- Wyjątki
- Obsługiwanie wyjątku ZeroDivisionError
- Używanie bloku try-except
- Używanie wyjątków w celu uniknięcia awarii programu
- Blok else
- Obsługa wyjątku FileNotFoundError
- Analiza tekstu
- Praca z wieloma plikami
- Ciche niepowodzenie
- Które błędy należy zgłaszać?
- Przechowywanie danych
- Używanie json.dump() i json.load()
- Zapisywanie i odczytywanie danych wygenerowanych przez użytkownika
- Refaktoryzacja
- Podsumowanie
- Odczytywanie danych z pliku
- Rozdział 11. Testowanie kodu
- Testowanie funkcji
- Test jednostkowy i zestaw testów
- Zaliczenie testu
- Niezaliczenie testu
- Reakcja na niezaliczony test
- Dodanie nowego testu
- Testowanie klasy
- Różne rodzaje metod asercji
- Klasa do przetestowania
- Testowanie klasy AnonymousSurvey
- Metoda setUp()
- Podsumowanie
- Testowanie funkcji
- Rozdział 1. Rozpoczęcie pracy
- Część II Projekty
- Inwazja obcych, czyli utworzenie gry w Pythonie
- Wizualizacja danych
- Aplikacje sieciowe
- Projekt 1 Inwazja obcych
- Rozdział 12. Statek, który strzela pociskami
- Planowanie projektu
- Instalacja Pygame
- Instalacja pakietów Pythona za pomocą pip
- Sprawdzenie menedżera pip w systemach Linux i OS X
- Sprawdzenie menedżera pip w systemie Windows
- Instalacja menedżera pip
- Instalacja menedżera pip w systemach Linux i OS X
- Instalacja menedżera pip w systemie Windows
- Instalacja Pygame w systemie Linux
- Instalacja Pygame w systemie OS X
- Instalacja Pygame w systemie Windows
- Instalacja pakietów Pythona za pomocą pip
- Rozpoczęcie pracy nad projektem gry
- Utworzenie okna Pygame i reagowanie na działania użytkownika
- Zdefiniowanie koloru tła
- Utworzenie klasy ustawień
- Dodanie obrazu statku kosmicznego
- Utworzenie klasy statku kosmicznego
- Wyświetlenie statku kosmicznego na ekranie
- Refaktoryzacja, czyli moduł game_functions
- Funkcja check_events()
- Funkcja update_screen()
- Kierowanie statkiem kosmicznym
- Reakcja na naciśnięcie klawisza
- Umożliwienie nieustannego ruchu
- Poruszanie statkiem w obu kierunkach
- Dostosowanie szybkości statku
- Ograniczenie zasięgu poruszania się statku
- Refaktoryzacja funkcji check_events()
- Krótkie powtórzenie
- alien_invasion.py
- settings.py
- game_functions.py
- ship.py
- Wystrzeliwanie pocisków
- Dodawanie ustawień dotyczących pocisków
- Utworzenie klasy Bullet
- Przechowywanie pocisków w grupie
- Wystrzeliwanie pocisków
- Usuwanie niewidocznych pocisków
- Ograniczenie liczby pocisków
- Utworzenie funkcji update_bullets()
- Utworzenie funkcji fire_bullet()
- Podsumowanie
- Rozdział 13. Obcy!
- Przegląd projektu
- Utworzenie pierwszego obcego
- Utworzenie klasy Alien
- Utworzenie egzemplarza obcego
- Wyświetlenie obcego na ekranie
- Utworzenie floty obcych
- Ustalenie maksymalnej liczby obcych wyświetlanych w jednym rzędzie
- Utworzenie rzędów obcych
- Utworzenie floty
- Refaktoryzacja funkcji create_fleet()
- Dodawanie rzędów
- Poruszanie flotą obcych
- Przesunięcie obcych w prawo
- Zdefiniowanie ustawień dla kierunku poruszania się floty
- Sprawdzenie, czy obcy dotarł do krawędzi ekranu
- Przesunięcie floty w dół i zmiana kierunku
- Zestrzeliwanie obcych
- Wykrywanie kolizji z pociskiem
- Utworzenie większych pocisków w celach testowych
- Ponowne utworzenie floty
- Zwiększenie szybkości pocisku
- Refaktoryzacja funkcji update_bullets()
- Zakończenie gry
- Wykrywanie kolizji między obcym i statkiem
- Reakcja na kolizję między obcym i statkiem
- Obcy, który dociera do dolnej krawędzi ekranu
- Koniec gry!
- Ustalenie, które komponenty gry powinny być uruchomione
- Podsumowanie
- Rozdział 14. Punktacja
- Dodanie przycisku Gra
- Utworzenie klasy Button
- Wyświetlenie przycisku na ekranie
- Uruchomienie gry
- Zerowanie gry
- Dezaktywacja przycisku Gra
- Ukrycie kursora myszy
- Zmiana poziomu trudności
- Zmiana ustawień dotyczących szybkości
- Wyzerowanie szybkości
- Punktacja
- Wyświetlanie punktacji
- Utworzenie tablicy wyników
- Uaktualnienie punktacji po zestrzeleniu obcego
- Zagwarantowanie uwzględnienia wszystkich trafień
- Zwiększenie liczby zdobywanych punktów
- Zaokrąglanie punktacji
- Najlepsze wyniki
- Wyświetlenie aktualnego poziomu gry
- Wyświetlenie liczby statków
- Podsumowanie
- Dodanie przycisku Gra
- Rozdział 12. Statek, który strzela pociskami
- Projekt 2 Wizualizacja danych
- Rozdział 15. Generowanie danych
- Instalacja matplotlib
- Linux
- OS X
- Windows
- Testowanie matplotlib
- Galeria matplotlib
- Wygenerowanie prostego wykresu liniowego
- Zmienianie etykiety i grubości wykresu
- Poprawianie wykresu
- Używanie funkcji scatter() do wyświetlania poszczególnych punktów i nadawania im stylu
- Wyświetlanie serii punktów za pomocą funkcji scatter()
- Automatyczne obliczanie danych
- Usuwanie konturów z wyświetlanych punktów danych
- Definiowanie własnych kolorów
- Użycie mapy kolorów
- Automatyczny zapis wykresu
- Błądzenie losowe
- Utworzenie klasy RandomWalk
- Wybór kierunku
- Wyświetlenie wykresu błądzenia losowego
- Wygenerowanie wielu błądzeń losowych
- Nadawanie stylu danym wygenerowanym przez błądzenie losowe
- Kolorowanie punktów
- Kolorowanie punktów początkowego i końcowego
- Ukrywanie osi
- Dodawanie punktów do wykresu
- Zmienianie wielkości wykresu, aby wypełnił ekran
- Symulacja rzutu kością do gry za pomocą Pygal
- Instalacja Pygal
- Galeria Pygal
- Utworzenie klasy Die
- Rzut kością do gry
- Analiza wyników
- Utworzenie histogramu
- Rzut dwiema kośćmi
- Rzut kośćmi o różnej liczbie ścianek
- Podsumowanie
- Instalacja matplotlib
- Rozdział 16. Pobieranie danych
- Format CSV
- Przetwarzanie nagłówków pliku CSV
- Wyświetlanie nagłówków i ich położenia
- Wyodrębnienie i odczytanie danych
- Wyświetlenie danych na wykresie temperatury
- Moduł datetime
- Wyświetlanie daty
- Wyświetlenie dłuższego przedziału czasu
- Wyświetlenie drugiej serii danych
- Nakładanie cienia na wykresie
- Sprawdzenie pod kątem błędów
- Mapowanie globalnych zbiorów danych format JSON
- Pobranie danych dotyczących populacji świata
- Wyodrębnienie interesujących nas danych
- Konwersja ciągu tekstowego na wartość liczbową
- Pobranie dwuznakowego kodu państwa
- Budowanie mapy świata
- Wyświetlenie danych liczbowych na mapie świata
- Wyświetlenie pełnej mapy populacji
- Grupowanie państw według populacji
- Nadawanie stylu mapie świata w Pygal
- Rozjaśnienie motywu graficznego
- Podsumowanie
- Format CSV
- Rozdział 17. Praca z API
- Użycie Web API
- Git i GitHub
- Żądanie danych za pomocą wywołania API
- Instalacja requests
- Przetworzenie odpowiedzi API
- Praca ze słownikiem odpowiedzi
- Podsumowanie repozytoriów najczęściej oznaczanych gwiazdką
- Monitorowanie ograniczeń liczby wywołań API
- Wizualizacja repozytoriów za pomocą pakietu Pygal
- Dopracowanie wykresów generowanych przez Pygal
- Dodanie własnych podpowiedzi
- Wyświetlanie danych
- Dodawanie łączy do wykresu
- Hacker News API
- Podsumowanie
- Użycie Web API
- Rozdział 15. Generowanie danych
- Projekt 3 Aplikacje sieciowe
- Rozdział 18. Rozpoczęcie pracy z Django
- Przygotowanie projektu
- Opracowanie specyfikacji
- Utworzenie środowiska wirtualnego
- Instalacja virtualenv
- Aktywacja środowiska wirtualnego
- Instalacja frameworka Django
- Utworzenie projektu w Django
- Utworzenie bazy danych
- Przegląd projektu
- Uruchomienie aplikacji
- Definiowanie modeli
- Aktywacja modeli
- Witryna administracyjna Django
- Konfiguracja superużytkownika
- Rejestracja modelu w witrynie administracyjnej
- Dodanie tematu
- Zdefiniowanie modelu Entry
- Migracja modelu Entry
- Rejestracja modelu Entry w witrynie administracyjnej
- Powłoka Django
- Tworzenie stron internetowych strona główna aplikacji
- Mapowanie adresu URL
- Utworzenie widoku
- Utworzenie szablonu
- Utworzenie dodatkowych stron
- Dziedziczenie szablonu
- Szablon nadrzędny
- Szablon potomny
- Strona tematów
- Wzorzec URL dla strony tematów
- Widok tematów
- Szablon tematów
- Strony poszczególnych tematów
- Wzorzec adresu URL dla tematu
- Widok tematu
- Szablon tematu
- Łącza ze strony tematów
- Dziedziczenie szablonu
- Podsumowanie
- Przygotowanie projektu
- Rozdział 19. Konta użytkowników
- Umożliwienie użytkownikom wprowadzania danych
- Dodawanie nowego tematu
- Formularz modelu dla tematu
- Adres URL dla strony new_topic
- Funkcja widoku new_topic()
- Żądania GET i POST
- Szablon dla strony new_topic
- Dodanie łącza prowadzącego na stronę new_topic
- Dodawanie nowych wpisów
- Formularz modelu dla wpisu
- Adres URL dla strony new_entry
- Funkcja widoku new_entry()
- Szablon dla strony new_entry
- Dodanie łącza prowadzącego na stronę new_entry
- Edycja wpisu
- Adres URL dla strony edit_entry
- Funkcja widoku edit_entry()
- Szablon dla strony edit_entry
- Dodanie łącza prowadzącego na stronę edit_entry
- Dodawanie nowego tematu
- Konfiguracja kont użytkowników
- Aplikacja users
- Dodanie aplikacji users do pliku settings.py
- Dołączanie adresów URL z aplikacji users
- Strona logowania
- Szablon dla strony logowania
- Dodanie łącza prowadzącego na stronę logowania
- Użycie strony logowania
- Wylogowanie
- Adres URL dla strony wylogowania
- Funkcja widoku logout_view()
- Dodanie łącza umożliwiającego wylogowanie
- Strona rejestracji użytkownika
- Adres URL dla strony rejestracji użytkownika
- Funkcja widoku register()
- Szablon dla strony rejestracji użytkownika
- Dodanie łącza prowadzącego na stronę rejestracji użytkownika
- Aplikacja users
- Umożliwienie użytkownikom bycia właścicielami swoich danych
- Ograniczenie dostępu za pomocą dekoratora @login_required
- Ograniczenie dostępu do strony tematów
- Ograniczenie dostępu w aplikacji Learning Log
- Powiązanie danych z określonymi użytkownikami
- Modyfikacja modelu Topic
- Identyfikacja istniejących użytkowników
- Migracja bazy danych
- Przyznanie dostępu jedynie odpowiednim użytkownikom
- Ochrona tematów użytkownika
- Ochrona strony edit_entry
- Powiązanie nowego tematu z bieżącym użytkownikiem
- Ograniczenie dostępu za pomocą dekoratora @login_required
- Podsumowanie
- Umożliwienie użytkownikom wprowadzania danych
- Rozdział 20. Nadanie stylu i wdrożenie aplikacji
- Nadanie stylu aplikacji Learning Log
- Aplikacja django-bootstrap3
- Użycie Bootstrapa do nadania stylu aplikacji Learning Log
- Modyfikacja pliku base.html
- Zdefiniowanie nagłówków HTML
- Zdefiniowanie paska nawigacji
- Zdefiniowanie części głównej strony
- Użycie elementu Jumbotron do nadania stylu stronie głównej
- Nadanie stylu stronie logowania
- Nadanie stylu stronie new_topic
- Nadanie stylu stronie tematów
- Nadanie stylów wpisom na stronie tematu
- Wdrożenie aplikacji Learning Log
- Utworzenie konta w Heroku
- Instalacja Heroku Toolbelt
- Instalacja wymaganych pakietów
- Utworzenie listy pakietów w pliku requirements.txt
- Określenie środowiska uruchomieniowego Pythona
- Modyfikacja pliku settings.py dla Heroku
- Utworzenie pliku Procfie do uruchomienia procesu
- Modyfikacja pliku wsgi.py dla Heroku
- Utworzenie katalogu dla plików statycznych
- Użycie serwera gunicorn w środowisku lokalnym
- Użycie Gita do monitorowania plików projektu
- Instalacja Git
- Konfiguracja Git
- Ignorowanie plików
- Zatwierdzenie projektu
- Przekazanie projektu do Heroku
- Konfiguracja bazy danych w Heroku
- Dopracowanie wdrożenia projektu w Heroku
- Utworzenie superużytkownika w Heroku
- Utworzenie przyjaznego dla użytkownika adresu URL aplikacji w Heroku
- Zabezpieczenie wdrożonego projektu
- Zatwierdzenie zmian i przekazanie ich do serwera
- Utworzenie własnych stron błędu
- Utworzenie własnych szablonów
- Lokalne wyświetlanie stron błędów
- Przekazywanie zmian do Heroku
- Użycie metody get_object_or_404()
- Nieustanna rozbudowa
- Opcja SECRET_KEY
- Usunięcie projektu z Heroku
- Podsumowanie
- Nadanie stylu aplikacji Learning Log
- Posłowie
- Dodatek A Instalacja Pythona
- Python w systemie Linux
- Ustalenie zainstalowanej wersji
- Instalacja Pythona 3 w systemie Linux
- Python w systemie OS X
- Ustalenie zainstalowanej wersji
- Użycie menedżera Homebrew do instalacji Pythona 3
- Instalacja Homebrew
- Instalacja Pythona 3
- Python w Windows
- Instalacja Pythona 3 w Windows
- Odszukanie interpretera Pythona
- Dodanie Pythona do zmiennej Path
- Słowa kluczowe Pythona i wbudowane funkcje
- Słowa kluczowe Pythona
- Wbudowane funkcje Pythona
- Python w systemie Linux
- Dodatek B Edytory tekstu
- Geany
- Instalacja Geany w systemie Linux
- Instalacja Geany w systemie Windows
- Uruchamianie programów Python w Geany
- Dostosowanie ustawień Geany do własnych potrzeb
- Konwertowanie tabulatorów na spacje
- Ustawianie wskaźnika długości linii
- Wcięcia i brak wcięć bloków kodu
- Umieszczenie bloku kodu w komentarzu
- Sublime Text
- Instalacja Sublime Text w systemie OS X
- Instalacja Sublime Text w systemie Linux
- Instalacja Sublime Text w systemie Windows
- Uruchamianie programów Python w edytorze Sublime Text
- Konfigurowanie edytora Sublime Text
- Dostosowanie ustawień Sublime Text do własnych potrzeb
- Konwersja tabulatorów na spacje
- Ustawianie wskaźnika długości linii
- Wcięcia i brak wcięć bloków kodu
- Umieszczenie bloku kodu w komentarzu
- IDLE
- Instalacja IDLE w systemie Linux
- Instalacja IDLE w systemie OS X
- Instalacja IDLE w systemie Windows
- Dostosowanie ustawień IDLE do własnych potrzeb
- Wcięcia i brak wcięć bloków kodu
- Umieszczenie bloku kodu w komentarzu
- Emacs i vim
- Geany
- Dodatek C Uzyskiwanie pomocy
- Pierwsze kroki
- Spróbuj jeszcze raz
- Chwila odpoczynku
- Korzystaj z zasobów tej książki
- Wyszukiwanie informacji w internecie
- Stack Overflow
- Oficjalna dokumentacja Pythona
- Oficjalna dokumentacja biblioteki
- r/learnpython
- Posty na blogach
- Kanały IRC
- Założenie konta na kanale IRC
- Kanały, do których warto się przyłączyć
- Kultura na kanale IRC
- Pierwsze kroki
- Dodatek D Używanie Gita do kontroli wersji
- Instalacja Gita
- Instalacja Gita w systemie Linux
- Instalacja Gita w systemie OS X
- Instalacja Gita w systemie Windows
- Konfiguracja Gita
- Tworzenie projektu
- Ignorowanie plików
- Inicjalizacja repozytorium
- Sprawdzanie stanu
- Dodawanie plików do repozytorium
- Zatwierdzanie plików
- Sprawdzanie dziennika projektu
- Drugie zatwierdzenie
- Przywracanie stanu projektu
- Przywrócenie projektu do wcześniejszego stanu
- Usunięcie repozytorium
- Instalacja Gita
- Rozdział 18. Rozpoczęcie pracy z Django
Helion - inne książki
-
Nowość Promocja Promocja 2za1
Ta książka stanowi twardy dowód, że matematyka jest elastyczna, kreatywna i radosna. Potraktuj ją jako fascynującą podróż przez świat matematyki abstrakcyjnej do teorii kategorii. Przekonaj się, że bez formalnej wiedzy w tej dziedzinie możesz rozwinąć umiejętność matematycznego myślenia. Abstrakcyjne idee matematyczne pomogą Ci inaczej spojrzeć na aktualne wydarzenia, kwestie sprawiedliwości społecznej i przywilejów społecznych czy nawet na COVID-19.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(38,35 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Inżynieria wymagań jest jedną z podstawowych dyscyplin inżynierii oprogramowania. Cały proces wytwarzania oprogramowania powinien być oparty właśnie na niej. W ramach inżynierii wymagań korzystamy z wiedzy naukowej, technicznej i doświadczenia do zdefiniowania problemu, a także do zarządzania zakresem budowanego systemu oprogramowania. Bez znajomości reguł dotyczących zbierania, specyfikowania i analizy wymagań bardzo trudno jest zbudować system oprogramowania spełniający rzeczywiste potrzeby jego odbiorców.- Druk
(44,85 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej przystępnej książce, przeznaczonej dla programistów i badaczy, zrozumiesz podstawy techniczne modeli LLM. Dowiesz się, do czego można je zastosować, i odkryjesz elegancję ich architektury. Nauczysz się praktycznego korzystania z frameworka LangChain, zaprojektowanego do tworzenia responsywnych aplikacji. Dowiesz się, jak dostrajać model, jak zadawać mu pytania, poznasz także sprawdzone metody wdrażania i monitorowania środowisk produkcyjnych, dzięki czemu łatwo zbudujesz narzędzia do pisania, zaawansowane roboty konwersacyjne czy nowatorskie pomoce dla programistów. Liczne praktyczne przykłady i fragmenty kodu ułatwią Ci nie tylko przyswojenie podstaw, ale także używanie modeli LLM w innowacyjny i odpowiedzialny sposób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(51,35 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Książka jest przystępnym przewodnikiem po zastosowaniu języka SQL w procesie uzyskiwania informacji zawartych w danych. Zaczniesz od przyswojenia podstawowej wiedzy o bazach danych i SQL, a następnie przystąpisz do analizy prawdziwych zbiorów danych, takich jak demografia spisu ludności w Stanach Zjednoczonych, przejazdy taksówek w Nowym Jorku i szczegóły z krajowego katalogu targów rolniczych. Dzięki ćwiczeniom i przykładom zamieszczonym w każdym rozdziale szybko zaznajomisz się ze wszystkimi, również najnowszymi, narzędziami niezbędnymi do budowania zaawansowanych baz danych PostgreSQL. Zrozumiesz również, jak w szybki i efektywny sposób dane pozwalają zdobyć potrzebne informacje.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(64,35 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Tymczasem obwody elektroniczne przenikają każdy aspekt naszego życia. Bez nich cywilizacja w obecnym kształcie przestałaby istnieć. Zagrożenie wcale nie jest aż tak małe, jak się wydaje. Elektronika to niebanalna dziedzina, wykształcenie specjalistów i przekazanie im odpowiedniej wiedzy wymaga wysiłku. Należy zacząć od podstaw - i stąd pomysł na cykl publikacji poświęconych najważniejszym zagadnieniom związanym z elektroniką.- Druk
Elektronika. Od analizy symbolicznej do obliczeń kwantowych
Anna Filipowska, Weronika Izydorczyk, Jacek Izydorczyk, Sławomir Lasota, Andrzej Malcher, Piotr Zawadzki
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
W tej niezwykle pragmatycznej książce, przeznaczonej dla dyrektorów technicznych, praktyków uczenia maszynowego, twórców aplikacji, analityków biznesowych, inżynierów i badaczy danych, znajdziesz skuteczne techniki używania sztucznej inteligencji. Zaznajomisz się z cyklem życia projektu opartego na generatywnej AI i jej zastosowaniami, a także metodami doboru i dostrajania modeli, generowania danych wspomaganego wyszukiwaniem, uczenia przez wzmacnianie na podstawie informacji zwrotnych od człowieka, kwantyzacji, optymalizacji i wdrażania modeli. Poznasz szczegóły różnych typów modeli, między innymi dużych językowych (LLM), multimodalnych generujących obrazy (Stable Diffusion) i odpowiadających na pytania wizualne (Flamingo/IDEFICS).- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(51,35 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Na rynku książek poświęconych analizie biznesowej w sektorze IT dostępnych jest kilka pozycji. Zawierają one informacje na temat praktyk, narzędzi i podejścia stosowanego w tej dziedzinie. Dotychczas jednak brakowało kompendium, które byłoby praktycznym przewodnikiem zbierającym doświadczenia z różnych projektów, firm i od ekspertów podchodzących w odmienny sposób do analizy biznesowej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
To książka przeznaczona dla osób pracujących z systemami Kubernetes. Poszczególne zagadnienia przedstawiono w niej w przejrzystym formacie problem – rozwiązanie – omówienie, dzięki czemu szybko znajdziesz rozwiązanie konkretnego problemu, a to z kolei pozwoli Ci na korzystanie ze wszystkich zalet tej platformy w codziennej pracy. Znalazło się tu ponad 100 praktycznych receptur obejmujących takie tematy jak konfigurowanie klastra, zarządzanie obciążeniem w kontenerach przy użyciu obiektów Kubernetes API, użycie pamięci masowej indeksowanej wartościami klucz-wartość, konfigurowanie zabezpieczeń i wiele innych. Każda receptura jest niezależna od innych, a materiał został zorganizowany w sposób maksymalnie ułatwiający szybkie odnalezienie interesującego Cię zagadnienia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.94 zł
59.90 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Pierwsza była wirtualizacja: oprogramowanie symuluje istnienie zasobów logicznych korzystających z zasobów fizycznych. Po niej przyszła konteneryzacja, polegająca na tworzeniu obrazów - kopii danych - zawierających wszystkie pliki potrzebne do uruchomienia danej aplikacji. Środowiska produkcyjne z obu korzystają równolegle, ale to konteneryzacja stała się swojego rodzaju rewolucją w sektorze IT. Pozwoliła bowiem na sprawniejsze wdrażanie mikroserwisów, a także na optymalizację kosztów działania wielu aplikacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
23.94 zł
39.90 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej książce nauczysz się stosować algorytmy w praktycznych sytuacjach i zrozumiesz mechanizmy ich działania. Liczne przykłady pozwolą Ci się zapoznać z kilkoma sposobami ich projektowania i implementacji. Następnie poznasz algorytm określania pozycji stron w wynikach wyszukiwarek internetowych, związane z nimi grafy i algorytmy uczenia maszynowego, a także logikę. Zaznajomisz się ponadto z nowoczesnymi modelami sekwencyjnymi i ich wariantami, jak również algorytmami, metodykami i architekturami implementacji dużych modeli językowych, takich jak ChatGPT. W ostatniej części tego przewodnika znajdziesz opis technik przetwarzania równoległego, przydatnego w zadaniach wymagających dużej mocy obliczeniowej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(57,84 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Python. Instrukcje dla programisty Eric Matthes (28) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(19)
(3)
(3)
(1)
(1)
(1)
Oceny i opinie poprzednich wydań
więcej opinii
ukryj opinie