×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Recenzje

Java 3. Programowanie współbieżne, obiektowe i zdarzeniowe

Na polskim rynku pojawiła się nareszcie książka opisująca w sposób wyczerpujący aktualny standard języka Java. Java 3 profesora Jana Bieleckiego jest pozycją obowiązkową w bibliotece każdego programisty używającego tego języka. Pomimo zachęcającej recenzji na odwrocie, nie jest to książka łatwa. W żadnym wypadku nie jest to książka dla ludzi, którzy po raz pierwszy stykają się z programowaniem. Java 3 to kompendium wiedzy oparte na dużej ilości przykładów rozwiązujących typowe problemy programistyczne. Zarówno układ książki, który wydaje się trochę chaotyczny, jak i sposób przekazu (w tym bardzo formalny opis języka) zniechęcą adeptów sztuki programowania.

Natomiast wytrawni znawcy Javy znajdą tutaj opis najnowszego standardu języka, techniki programowania współbieżnego, obiektowego i zdarzeniowego, sposoby tworzenia interaktywnych demonstracji i animacji oraz zastosowanie standardu JavaBeans do programowania komponentowego.

Liczne przykłady umożliwiają praktyczne zastosowanie poznanych wiadomości.

Enter 7/99, MZS

3D Studio MAX. Biblioteka 3D - wyposażenie wnętrz

Od czasu do czasu Wydawnictwo Helion przygotowuje zestawienia materiałów przydatnych grafikom 3d. Tym razem mogą oni zaopatrzyć się w płytę CD. ze 186 obiektami związanymi z ogólnie pojętym wyposażeniem wnętrz. Obiekty zostały przygotowane w taki sposób, aby były gotowe do użycia w scenach 3D bez dodatkowych czynności związanych np. z teksturowaniem.

Płytka CD. jest dostarczana ze 198-stronicową książką, w której został omówiony sposób korzystania z biblioteki obiektów oraz zaprezentowano poszczególne obiekty z krótkimi ich charakterystykami. W celu ułatwienia korzystania z bazy obiektów zostały one zgrupowane w kilku kategoriach: elektronika, kuchnia i łazienka, meble biurowe (serii Arek, Bazyl, Cyryl, Daniel), oświetlenie, serwis, siedziska, stoły, szafy żaluzjowe, wyposażenie i inne.

Obiekty nie są zbyt szczegółowe, co jest wyraźnie widoczne w przypadku elementów elektronicznych. Tego typu „gotowce" mogą być zastosowane do szybkiego przygotowania wizualizacji wnętrza lub jako tło dla animacji komputerowej. Na pochwałę zasługuje łatwy w użyciu interfejs graficzny programu przeznaczonego do obsługi bazy danych z obiektami.

GFX 7-8/99

Po prostu JavaScript

"Po prostu Java Script", to tytuł znakomitej książki dla początkujących programistów. Seria "Po prostu...." wydawnictwa Helion, jest przygotowana specjalnie dla internautów pragnących poznać tajniki stosunkowo prostego języka programowania jakim jest JavaScript. Aby korzystać z książki, nie musisz być niemądry lub nierozgarnięty - "...Jeden z naszych przyjaciół mawia: jestem fajtłapą, więc Ty już nie musisz". Autor książki zakłada, że czytelnik ma pewne doświadczenie w tworzeniu dokumentów HTML oraz stron WWW i chce zrobić następny krok powiększając swe umiejętności oraz dodać do stron "wodotryski". By korzystać sprawnie z książki i jej tytuł miał swoje znaczenie, musisz posiadać podstawową wiedzę na temat konstruowania stron i znać najczęściej używane elementy HTML. Zaraz po otwarciu ksiązki rzuca się nam w oko wyjątkowo ciekawy i prosty zarazem system nawigacji. Czytelny spis treści podzielony na dobrze dopasowane rozdziały pomaga w odnalezieniu się w gąszczu stron. W pierwszym rozdziale autor wyjaśnia podstawowe pojęcia i różnice pomiędzy podobnymi językami programowania oraz podstawowe zmienne i polecenia języka. Rozdział drugi, to bez owijania w bawełnę opisane funkcje i najciekawsze zastosowanie skryptów. Następny rozdział poświęcony jest w całości obrazom, od wstawiania do losowo wyświetlanych obrazków i rotacji bannerów. Rozdział 4 poświęcony jest ramkom. Tu można się zatrzymać i wykorzystać zawarte w nim informacje do tworzenia bardzo ciekawych elementów na stronie. By dowiedzieć się w jaki sposób sterować formularzami, i zająć się ich weryfikacją zaraz po wypełnieniu, należy zajrzeć do rozdziału 5. Rozdziały 6 i 7 to bardzo cenne informacje do zastosowania w profesjonalnych serwisach WWW. Dowiemy się jak otwierać nowe okna za pomocą JavaScript , jak tworzyć "panele sterowania" czyli stron zwanych pilotami oraz konstruować strony uaktualniane dynamicznie. Następne 3 rozdziały to bardziej techniczna strona języka od tworzenia COOKIE przez plug-iny i arkusze stylów (CSS). Na końcu ksiązki dowiemy się gdzie można znaleźć pomoc przy tworzeniu JavaScript, adresy grup dyskusyjnych oraz archiwów JavaScript na stronach WWW. Książka jest naprawdę znakomicie wydana i co najważniejsze szyta, co zapobiega wypadaniu kartek.
Web Express 7-8/99

Po prostu Kai's Power Tools 3

Wydawnictwo Helion coraz częściej oferuje książki wykraczające poza zakres sztandarowych produktów Autodeska. Tym razem czytelnicy mogą zapoznać się z opisem rozszerzeń KPT 3 firmy MetaCreations.

Podobnie jak ma to miejsce w większości publikacji tego typu, pierwszy rozdział został poświęcony omówieniu sposobu instalowania filtrów KPT 3. Można by odnieść wrażenie, że nie tylko w Polsce - książka jest tłumaczeniem z języka angielskiego - użytkownicy programów mają problemy ze zrozumieniem odpowiedniego fragmentu instrukcji i opanowaniem tej trudnej sztuki.

Dalej zostały omówione charakterystyczne elementy pakietu KPT 3, a także innego produktu MetaCreations o nazwie Conovoler. Końcowy fragment książki zawiera opis zestawu dodatkowych makrodefinicji przeznaczonych dla programu Photoshop w wersji 4.0 lub nowszej. Lwią część publikacji zajmuje szczegółowa prezentacja interfesju graficznego filtrów, dość dalece odbiegającego od utartych schematów stosowanych w systemach Mac OS i Windows. O ile brak kolorowych ilustracji nie przeszkadza specjalnie w odbiorze publikacji dotyczących grafiki 3D, o tyle szare grafiki prezentujące możliwości filtrów KPT 3 w wielu przypadkach uniemożliwiają zapoznanie się z rezultatami pracy poszczególnych rozszerzeń i niweczą całą ideę książki. W tym miejscu nasuwa się skojarzenie z inną pozycją dotyczącą tej samej tematyki, a mianowicie książką „Magia Kai’s Power Tools" autorstwa Doroty Kowalczyk (o pojawieniu się tej publikacji informowaliśmy w numerze 5/99 GFX-a). Propozycja polskiej autorki jest zdecydowanie obszerniejsza i w bardziej pomysłowy sposób przedstawia możliwości wykorzystania prostych z pozoru rozszerzeń. Wydawnictwu LYNX-SFT udało się również rozwiązać brak kolorowych ilustracji - na dołączonej płycie CD znalazła się pełna wersja książki w formacie PDF.

GFX 7-8/99

Wstęp do programowania z przykładami w Turbo Pascalu

Wspaniała książka. Nie ma konkretnego odbiorcy. Jest po prostu dla wszystkich. Materiał jest tak dobrany i przedstawiony, że książkę może czytać osoba początkująca. Poznaje ona wówczas elementy języka Turbo Pascal stopniowo przechodząc do coraz trudniejszych elementów. Po każdym z działów jest szereg różnych wskazówek i porad, a następnie pytania kontrolne i zadania do rozwiązania.

Zaawansowani użytkownicy Pascala znajdą również coś dla siebie. W dalszej części książki zostały przedstawione następujące elementy: typy wskaźnikowe, dynamiczne struktury danych oprate na listach, drzewa binarne, itp. Książka jest bardzo dobra. Jest to pierwsza publikacja, której przyznałem maksymalną liczbę punktów. Nadaje się wyśmienicie jako podręcznik do programowania. Bardzo żałuje, że nie miałem możliwości jej czytania kiedy ja zaczynałem Pascala. Teraz i tak mi jest bardzo pomocna.

Bardzo dobrym uzupełnieniem lektury jest dyskietka. Znajduje się na niej najnowsza wersja systemu TPTOOL oraz kilkanaśnie przykładowych programów w Pascalu.

Binboy ocena 10/10
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Ebookpoint