Recenzje
Java 3. Programowanie współbieżne, obiektowe i zdarzeniowe
Natomiast wytrawni znawcy Javy znajdą tutaj opis najnowszego standardu języka, techniki programowania współbieżnego, obiektowego i zdarzeniowego, sposoby tworzenia interaktywnych demonstracji i animacji oraz zastosowanie standardu JavaBeans do programowania komponentowego.
Liczne przykłady umożliwiają praktyczne zastosowanie poznanych wiadomości.
3D Studio MAX. Biblioteka 3D - wyposażenie wnętrz
Płytka CD. jest dostarczana ze 198-stronicową książką, w której został omówiony sposób korzystania z biblioteki obiektów oraz zaprezentowano poszczególne obiekty z krótkimi ich charakterystykami. W celu ułatwienia korzystania z bazy obiektów zostały one zgrupowane w kilku kategoriach: elektronika, kuchnia i łazienka, meble biurowe (serii Arek, Bazyl, Cyryl, Daniel), oświetlenie, serwis, siedziska, stoły, szafy żaluzjowe, wyposażenie i inne.
Obiekty nie są zbyt szczegółowe, co jest wyraźnie widoczne w przypadku elementów elektronicznych. Tego typu gotowce" mogą być zastosowane do szybkiego przygotowania wizualizacji wnętrza lub jako tło dla animacji komputerowej. Na pochwałę zasługuje łatwy w użyciu interfejs graficzny programu przeznaczonego do obsługi bazy danych z obiektami.
Po prostu JavaScript
Po prostu Kai's Power Tools 3
Podobnie jak ma to miejsce w większości publikacji tego typu, pierwszy rozdział został poświęcony omówieniu sposobu instalowania filtrów KPT 3. Można by odnieść wrażenie, że nie tylko w Polsce - książka jest tłumaczeniem z języka angielskiego - użytkownicy programów mają problemy ze zrozumieniem odpowiedniego fragmentu instrukcji i opanowaniem tej trudnej sztuki.
Dalej zostały omówione charakterystyczne elementy pakietu KPT 3, a także innego produktu MetaCreations o nazwie Conovoler. Końcowy fragment książki zawiera opis zestawu dodatkowych makrodefinicji przeznaczonych dla programu Photoshop w wersji 4.0 lub nowszej. Lwią część publikacji zajmuje szczegółowa prezentacja interfesju graficznego filtrów, dość dalece odbiegającego od utartych schematów stosowanych w systemach Mac OS i Windows. O ile brak kolorowych ilustracji nie przeszkadza specjalnie w odbiorze publikacji dotyczących grafiki 3D, o tyle szare grafiki prezentujące możliwości filtrów KPT 3 w wielu przypadkach uniemożliwiają zapoznanie się z rezultatami pracy poszczególnych rozszerzeń i niweczą całą ideę książki. W tym miejscu nasuwa się skojarzenie z inną pozycją dotyczącą tej samej tematyki, a mianowicie książką Magia Kais Power Tools" autorstwa Doroty Kowalczyk (o pojawieniu się tej publikacji informowaliśmy w numerze 5/99 GFX-a). Propozycja polskiej autorki jest zdecydowanie obszerniejsza i w bardziej pomysłowy sposób przedstawia możliwości wykorzystania prostych z pozoru rozszerzeń. Wydawnictwu LYNX-SFT udało się również rozwiązać brak kolorowych ilustracji - na dołączonej płycie CD znalazła się pełna wersja książki w formacie PDF.
Wstęp do programowania z przykładami w Turbo Pascalu
Zaawansowani użytkownicy Pascala znajdą również coś dla siebie. W dalszej części książki zostały przedstawione następujące elementy: typy wskaźnikowe, dynamiczne struktury danych oprate na listach, drzewa binarne, itp. Książka jest bardzo dobra. Jest to pierwsza publikacja, której przyznałem maksymalną liczbę punktów. Nadaje się wyśmienicie jako podręcznik do programowania. Bardzo żałuje, że nie miałem możliwości jej czytania kiedy ja zaczynałem Pascala. Teraz i tak mi jest bardzo pomocna.
Bardzo dobrym uzupełnieniem lektury jest dyskietka. Znajduje się na niej najnowsza wersja systemu TPTOOL oraz kilkanaśnie przykładowych programów w Pascalu.