Recenzje
Java 3. Programowanie współbieżne, obiektowe i zdarzeniowe
3D Studio MAX 2.5 f/x
Szczególnie interesująco prezentują się działy dotyczące oświetlenia, teksturowania i renderowania, opracowane przez Michaela Spawa. Opisano w nich podstawowe zasady oświetlania sceny, techniki wykorzystywane do "postarzania" obiektów, symulowanie anizotropowych własności optycznych materiałów. W pozostałych rozdziałach przedstawiono inne zagadnienia dotyczące pracy w 3D Studio MAX 2.5, takie jak modelowanie z wykorzystaniem siatek oraz krzywych i powierzchni NURBS, stosowanie modyfikatorów i systemu cząsteczek, tworzenie realistycznych krajobrazów, korzystanie z Expression Controler i języka MAXScript. Książkę kończy spis dodatkowych źródeł informacji o programie firmy Discreet, dostępnych zarówno w postaci papierowej, jak i w internecie.
Na dysku CD umieszczono materiały potrzebne do prześledzenia omawianych w książce przykładów. Uzupełniono je zestawem dodatkowych tekstur, wersjami demonstracyjnymi rozszerzeń firm Digimation i REM Infografica oraz dwudziestoma bezpłatnymi rozszerzeniami opracowanymi przez Toma Hudsona i Harryego Denholma (zostały one omówione w jednym z rozdziałów książki).
Niewątpliwie największym minusem książki jest niewielka galeria wydrukowana w kolorze i na tym samym papierze, co cała publikacja. Skoro już zdecydowano się na wkładkę, aż prosiłoby się o nieco lepszą gramaturę papieru i druk na przyzwoitym poziomie. Natomiast to, co zostało pokazane, niepotrzebnie zajmuje dodatkowe 16 stron, tym bardziej, że oryginały grafik można znaleźć na dołączonej płycie CD.
3D Studio MAX 2.x dla każdego
3D Studio MAX 2.5 firmy Kinetix jest znakomitym programem służącym do animacji komputerowej. Zyskał on sobie uznanie branży - wykorzystywany jest przy tworzeniu filmów, gier, interaktywnych prezentacji itp. Nawet przy prezentacjach rozpraw sądowych, MAX stał się standardem przy tworzeniu animacji i nieruchomych obrazów.
Autorzy niniejszej książki przekonują, że jest ona kamieniem milowym w dziedzinie nauki tworzenia animacji komputerowych. Obejmując ogromny zakres materiału, książka została tak zaprojektowana, aby nauka z niej była naprawdę łatwa. Czytelnik stopniowo poznaje kolejne pojęcia - to skuteczna metoda w przypadku tak trudnych zagadnień jak grafika i animacja 3D. Kolejne lekcje pozwalają użytkownikowi uniknąć popełniania błędów i oswajają go z projektowaniem trójwymiarowych projektów za pomocą dwuwymiarowego medium.
To propozycja nie tylko dla początkujących użytkowników, ale także dla tych, którzy są profesjonalistami w dziedzinie grafiki 3D. W przypadku tak złożonego programu, nawet doświadczeni użytkownicy stale odkrywają i używają niewykorzystywanych dotąd funkcji.