×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Recenzje

Java 3. Programowanie współbieżne, obiektowe i zdarzeniowe

Java jest językiem bardzo szybko rozwijającym się, a długi cykl wydania tłumaczeń autorów zagraniczymch praktycznie przekreśla szansę na to, by "importowana" książka dotyczyła aktualnej wersji języka. Dlatego książka profesora Jana Bieleckiego jako jedyna papierowa pozycja w tynm zestawieniu spełnia kryterium aktualności. Tytuł może być mylący, dlatego podkreślmy: nie jest to książka o Javie 3 (takowa jeszcze nie istnieje), lecz trzecia książka o Javie tego autora. Tym razem autor omawia programowanie w Javie 2 (JDK 1.2). Pomimo tego, że książka zaczyna się od rozdziału "Pierwsze kroki", nie jest to podręcznik dla początkujących programistów. Książka nie stanowi spójnego wykładu na temat programowania obiektowego. Jest raczej zbiorem bardzo wielu luźno powiązanych przykładów dotyczących programowania współbieżnego, tworzenia apletów na potrzeby WWW, zagadnień związanych z grafiką 2D, animacją i przetwarzaniem obrazów.
Magazyn WWW 07/99

3D Studio MAX 2.5 f/x

Wśród zalewu publikacji dotyczących programu 3d Studio MAX pozycja o tytule "3D Studio MAX 2.5" ma niewielką szansę na przykucie czyjejkolwiek uwagi. A szkoda, gdyż na tle innych propozycji książka przygotowana pod redakcją Jona A. Bella prezentuje się bardzo korzystnie. Na taką ocenę wpływa przede wszystkim duża uniwersalność publikacji, w której nie ograniczono się jedynie do męczącej dla czytelnika wyliczanki kolejnych funkcji i narzędzi. Większość prezentowanych zagadnień poprzedzona jest obszernymi wstępami o charakterze ogólnym, uzupełniającymi braki w wiedzy grafików-samouków.

Szczególnie interesująco prezentują się działy dotyczące oświetlenia, teksturowania i renderowania, opracowane przez Michaela Spawa. Opisano w nich podstawowe zasady oświetlania sceny, techniki wykorzystywane do "postarzania" obiektów, symulowanie anizotropowych własności optycznych materiałów. W pozostałych rozdziałach przedstawiono inne zagadnienia dotyczące pracy w 3D Studio MAX 2.5, takie jak modelowanie z wykorzystaniem siatek oraz krzywych i powierzchni NURBS, stosowanie modyfikatorów i systemu cząsteczek, tworzenie realistycznych krajobrazów, korzystanie z Expression Controler i języka MAXScript. Książkę kończy spis dodatkowych źródeł informacji o programie firmy Discreet, dostępnych zarówno w postaci papierowej, jak i w internecie.

Na dysku CD umieszczono materiały potrzebne do prześledzenia omawianych w książce przykładów. Uzupełniono je zestawem dodatkowych tekstur, wersjami demonstracyjnymi rozszerzeń firm Digimation i REM Infografica oraz dwudziestoma bezpłatnymi rozszerzeniami opracowanymi przez Toma Hudsona i Harry’ego Denholma (zostały one omówione w jednym z rozdziałów książki).

Niewątpliwie największym minusem książki jest niewielka galeria wydrukowana w kolorze i na tym samym papierze, co cała publikacja. Skoro już zdecydowano się na wkładkę, aż prosiłoby się o nieco lepszą gramaturę papieru i druk na przyzwoitym poziomie. Natomiast to, co zostało pokazane, niepotrzebnie zajmuje dodatkowe 16 stron, tym bardziej, że oryginały grafik można znaleźć na dołączonej płycie CD.

GFX 7-8/99

3D Studio MAX 2.x dla każdego

Komputery opanowują kolejne dziedziny naszego życia. Nie dziwi już więc, że coraz częściej mniej lub bardziej skomplikowane prace projektantów, przenoszą się z desek kreślarskich na monitory.

3D Studio MAX 2.5 firmy Kinetix jest znakomitym programem służącym do animacji komputerowej. Zyskał on sobie uznanie branży - wykorzystywany jest przy tworzeniu filmów, gier, interaktywnych prezentacji itp. Nawet przy prezentacjach rozpraw sądowych, MAX stał się standardem przy tworzeniu animacji i nieruchomych obrazów.

Autorzy niniejszej książki przekonują, że jest ona kamieniem milowym w dziedzinie nauki tworzenia animacji komputerowych. Obejmując ogromny zakres materiału, książka została tak zaprojektowana, aby nauka z niej była naprawdę łatwa. Czytelnik stopniowo poznaje kolejne pojęcia - to skuteczna metoda w przypadku tak trudnych zagadnień jak grafika i animacja 3D. Kolejne lekcje pozwalają użytkownikowi uniknąć popełniania błędów i oswajają go z projektowaniem trójwymiarowych projektów za pomocą dwuwymiarowego medium.

To propozycja nie tylko dla początkujących użytkowników, ale także dla tych, którzy są profesjonalistami w dziedzinie grafiki 3D. W przypadku tak złożonego programu, nawet doświadczeni użytkownicy stale odkrywają i używają niewykorzystywanych dotąd funkcji.

Dziennik Polski 21.06.99, MAKS

Złota Księga Nauki Polskiej

Księga jest prezentacją polskiej elity naukowej, osób, które wniosły ważki wkład w rozwój wielu dziedzin wiedzy. Znalazło w niej swoje miejsce kilkuset najwybitniejszych uczonych, zarówno z nauk humanistycznych, jak i technicznych, biologicznych i medycyny. Wielu z nich to autorytety światowe. Książka obok podstawowych informacji biograficznych zawiera także wykaz najważniejszych publikacji oraz - w przypadku techników - patentów. "Złota Księga Nauki Polskiej" jest więc przy okazji obrazem osiągnięć nauki polskiej u progu kolejnego tysiąclecia.
Polityka nr 23 (2196), 5 czerwca 1999. (R.I.)
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Ebookpoint