Recenzje
AutoCAD 2000 3D f/x
Brian Matthews w swoim dorobku ma już siedem pozycji AutoCAD-owych oraz szereg kursów poświęconych tej tematyce. W opisywanej tutaj książce autor koncentruje się na przekazywaniu Czytelnikowi tej porcji wiedzy, która będzie nieodzowna w wykorzystaniu wszystkich zaawansowanych technik. Dzięki niej każdy pozna zasady i zrozumie sposoby konstruowania wszystkich podstawowych modeli 3D, a potem składania z nich modeli złożonych. Nauczy się technik wizualizacji gotowych projektów, w tym zasad renderingu, operowania kolorem, stosowania różnego rodzaju materiałów, tekstur oraz technik poruszania się w przestrzeni trójwymiarowej modelu, oglądania go z różnych stron pod dowolnym kątem. Książka pomoże Ci także tworzyć przekroje i przenikania, rozmieszczać rzuty w obszarze papieru oraz sterować nimi, łączyć pojedyncze rysunki w jeden projekt oraz tworzyć multimedialne prezentacje. Wszystko to wspierane jest przez bogactwo opatrzonych ilustracjami przykładów oraz praktyczne przykłady.
Dreamweaver 4. Proste narzędzie do tworzenia stron WWW. Ćwiczenia praktyczne
Zestaw ćwiczeń zawarty w tej książce poprowadzi Cię przez kolejne etapy tworzenia własnej strony WWW. Zapoznasz się z takimi zagadnieniami jak: efektywne definiowanie układu strony, korzystanie z warstw i przekształcanie ich w tabele, tworzenie list numerowanych i wypunktowanych, robienie szablonów. Po przeczytaniu książki nieobce będą Ci techniki korzystania z obiektów oraz importowania dokumentów HTML z edytora Word, połączenia i obrazy zwykle, aktywne i działające jako hiperłącza oraz formatowanie tekstu przy użyciu znaczników HTML i kaskadowych arkuszy stylów. Wszyscy pracujący w poprzedniej wersji programu dowiedzą się o ulepszeniach, poprawkach i usprawnieniach czwórki.
Pozycja napisana jest prostym językiem, bogato ilustrowana i opatrzona licznymi przykładami, przez co staje się wspaniałym uzupełnieniem kursów prowadzonych przez liczne ośrodki szkoleniowe w Polsce.
Zaawansowane tworzenie stron WWW. Ćwiczenia praktyczne
W pierwszym rozdziale autorka przedstawia czytelnikowi podstawe pojęcia, takie jak dynamiczny HTML czy też obiektowy model dokumentu, po czym przechodzi do omówienia kaskadowych arkuszy stylów. W rozdziale trzecim prezentowane są zagadnienia związane z tworzeniem skryptów w języku JavaScript. Czytelnik dowiaduje się w jaki sposób umieszczać kod języka JavaScript w dokumencie HTML, a następnie poznaje poszczególne elementy języka JavaScript takie jak zmienne, operatory, instrukcje, zdarzenia itd.
Dwa kolejne rozdziały poświęcone są dynamicznym zmianom. Pierwszy z nich zawiera omówienie metod dynamicznej zmiany stylu, natomiast drugi udostępnia nam informacje o dynamicznej zmianie zawartości. Kontynuując lekturę czytelnik zapoznaje się z zagadnieniami związanymi z ruchem na stronie WWW, a także z możliwościami oferowanymi przez formularze. Szereg interesujących efektów można również uzyskać stosując dynamiczne tabele, które zostały zaprezentowane w rozdziale czternastym. Uzupełnieniem całości jest rozdział poświęcony ramkom, który dostarcza informacji m.in. na temat stosowanie ramek w połączeniu ze skryptami stworzonymi w języku JavaScript.
Zapoznając się z prezentowaną publikacją mamy okazję przekonać się, iż seria "Ćwiczenia praktyczne" nie ogranicza się do podstaw, lecz może być z powodzeniem źródłem informacji o bardziej zaawansowanych tematach. Godny odnotowania jest przy tym fakt, iż niezależnie od stopnia zaawansowania prezentowanych zagadnień mamy do czynienia z publikacją przystępną i przyjemną w lekturze.
Java i XML
Wspomniana publikacja składa się z czternastu rozdziałów i dwóch dodatków. W pierwszym rozdziale autor przedstawia pokrótce język XML i wyjaśnia dlaczego standard ten ma tak duże znaczenie w tworzeniu aplikacji dla przedsiębiorstw. Następnie przechodzi do omówienia procesu budowania dokumentów XML i przedstawienia interfejsu API Javy służącego do obsługi XML-a.
Kolejne rozdziały traktują o zawężaniu danych XML, sprawdzaniu poprawności składni XML-a, a także o przekształcaniu kodu XML. Kontynuując lekturę zapoznajemy się z informacjami na temat interfejsu JDOM oraz struktury publikacji WWW. Zaprezentowane zostały także zdalne wywołania procedur (RPC), ze szczególnym uwzględnieniem korzyści jakie przynosi połączenie ich ze standardem XML.
W rozdziale jedenastym autor omówił sposoby tworzenia danych konfiguracyjnych w postaci XML, uzasadniając jednocześnie znaczenie tego formatu dla aplikacji wieloplatformowych. Na szczególne zainteresowanie zasługuje rozdział dwunasty, traktujący o procesie generowania i modyfikowania formatu XML z poziomu Javy. Dwa ostatnie rozdziały poświecone są sposobom komunikacji między firmami oraz specyfikacji XML Schema. W dodatkach zgromadzone zostały natomiast materiały traktujące i istotnych interfejsach Javy.
"Java i XML" to wartościowa pozycja dla programistów tworzących rozwiązania w oparciu o język Java. Pozwala im ona zapoznać się z korzyściami płynącymi ze stosowania Javy w połączeniu z XML-em, jak również ułatwia tworzenie aplikacji umożliwiających uzyskanie owych korzyści w praktyce. Z pewnością warto sięgnąć po tę książkę.
Po prostu Flash 5
Książka przeznaczona jest dla wszystkich, którzy chcą szybko i zarazem dogłębnie poznać wszystkie możliwości programu Flash 5. Cechuje ją wielka przystępność, co przy dużej ilości ilustracji tworzy z niej swoisty leksykon potrzebnych informacji funkcjonujący na zasadzie przejrzyj ją i wypróbuj.
Wiedza podawana jest krok po kroku przechodząc stopniowo przez wszystkie zagadnienia, bez zagłębiania się w niepotrzebne detale. Poznasz dzięki niej najważniejsze, wykorzystywane na co dzień polecenia i funkcje Flasha 5. Nie ma tu przydługich i trącących nudą opisów. Autorka posługuje się zwięzłą formą, stawia na prostotę i nie szczędzi ilustracji obrazujących omawiane zagadnienia. Dzięki tej książce poznasz metody tworzenia grafiki, animacji oraz elementów interaktywnych, co z pewnością pomoże Ci w tworzeniu żywej, pomysłowej i interesującej strony WWW.