Strukturalna organizacja systemów komputerowych. Wydanie V
- Autor:
- Andrew S. Tanenbaum
- Ocena:
- 4.0/6 Opinie: 3
- Stron:
- 864
- Druk:
- oprawa twarda
Opis książki: Strukturalna organizacja systemów komputerowych. Wydanie V
Doskonałe omówienie zasad działania współczesnych komputerów
- Dowiedz się, jak działają procesory i magistrale
- Poznaj reguły algebry logiki
- Odkryj tajemnice współczesnych systemów operacyjnych
Dla większości użytkowników komputerów, nawet tych, dla których komputer jest narzędziem pracy, wiedza o tym urządzeniu kończy się na umiejętności instalowania i uruchamiania aplikacji. Współczesne, intuicyjne systemy operacyjne, technologie maksymalnie upraszczające pracę z komputerem, łatwe w obsłudze aplikacje -- wszystko to powoduje, że znajomość zasad funkcjonowania komputerów wydaje się nam niepotrzebna. Tymczasem taka wiedza może okazać się przydatna nie tylko specjaliście, ale również zwykłemu użytkownikowi. Dzięki niej twórcy aplikacji są w stanie zoptymalizować ich działanie i zrozumieć przyczyny błędów, projektanci urządzeń peryferyjnych wybrać najlepszy sposób komunikacji swojego produktu z komputerem, a osoby zainteresowane kupnem nowego sprzętu dokonać świadomego wyboru.
W książce "Strukturalna organizacja systemów komputerowych. Wydanie V" zaprezentowano system komputerowy w ujęciu hierarchicznym, jako zespół zależnych od siebie warstw. Poznajemy go, poczynając od poziomu "logiki cyfrowej", poprzez mikroarchitekturę i poziom maszynowy, aż do poziomu systemu operacyjnego i języka asemblera. Książka przedstawia również historię rozwoju komputerów, zadania systemów operacyjnych, zasady programowania w języku maszynowym oraz architektury najpopularniejszych procesorów.
- Procesory i pamięć operacyjna
- Wykonywanie rozkazów języka maszynowego
- Operacje wejścia i wyjścia
- Arytmetyka cyfrowa
- Magistrale ISA, PCI oraz PCI Express
- Przetwarzanie danych przez procesory
- Programowanie w języku asemblera
- Działanie systemów operacyjnych
- Przetwarzanie rozproszone i obliczenia równoległe
Dowiedz się jak działa Twój komputer.
Wybrane bestsellery
-
O tym, ile problemów sprawia niedbale napisany kod, wie każdy programista. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak napisać ten świetny, „czysty” kod i czym właściwie powinien się on charakteryzować. Co więcej – jak odróżnić dobry kod od złego? Odpowiedź na te pytania oraz sposoby tworzen...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Ta książka powinna zostać przestudiowana przez każdego architekta nowoczesnych systemów rozproszonych. Jej celem jest pokazanie sposobów rozwiązywania trudnych problemów związanych z projektowaniem takiego oprogramowania. W krytyczny i wszechstronny sposób omówiono w niej najważniejsze problemy u...
Złożone zagadnienia architektury oprogramowania. Jak analizować kompromisy i podejmować trudne decyzje Złożone zagadnienia architektury oprogramowania. Jak analizować kompromisy i podejmować trudne decyzje
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Dave Thomas i Andy Hunt napisali pierwsze wydanie tej wpływowej książki w 1999 roku, aby pomóc swoim klientom tworzyć lepsze oprogramowanie i na nowo odnaleźć radość z kodowania. Nauki płynące z tamtego wydania pomogły wielu pokoleniom programistów zbadać istotę rozwoju oprogramowania, niezależni...
Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
W tej książce w sposób jasny i bardzo interesujący przedstawiono uniwersalne zasady architektury oprogramowania wraz z szeregiem wskazówek dotyczących stosowania tych reguł w praktyce. Wyczerpująco zaprezentowano tu dostępne rozwiązania i wyjaśniono, dlaczego są one tak istotne dla sukcesu przeds...
Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)57.85 zł
89.00 zł(-35%) -
Oto pierwszy tom dzieła, które stanowi inspirujące spojrzenie na sztuczną inteligencję. Jego zrozumienie nie wymaga wybitnej znajomości informatyki i matematyki. Książka jest wspaniałą syntezą wczesnych i późniejszych koncepcji, a także technik, przeprowadzoną we frameworku idei, metod i technolo...
Sztuczna inteligencja. Nowe spojrzenie. Wydanie IV. Tom 1 Sztuczna inteligencja. Nowe spojrzenie. Wydanie IV. Tom 1
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)109.85 zł
169.00 zł(-35%) -
Odpowiedź na to fundamentalne pytanie znajdziesz w tej książce ? drugim wydaniu świetnego podręcznika dla przyszłych mistrzów kodu. Zostało ono, podobnie jak inne pozycje z serii Rusz głową!, przygotowane zgodnie z najnowszymi odkryciami nauk poznawczych, teorii uczenia się i neurofizjologii. I w...
Wzorce projektowe. Rusz głową! Tworzenie rozszerzalnego i łatwego w utrzymaniu oprogramowania obiektowego. Wydanie II Wzorce projektowe. Rusz głową! Tworzenie rozszerzalnego i łatwego w utrzymaniu oprogramowania obiektowego. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)70.85 zł
109.00 zł(-35%) -
To kolejne wydanie lubianego samouczka, dzięki któremu w ramach 24 godzinnych lekcji przyswoisz solidne podstawy programowania. Zrozumiesz, jak działają programy, i nauczysz się reguł stosowanych przez profesjonalistów przy ich projektowaniu. Dowiesz się, jak wygląda świat programistów i na czym ...
Programowanie dla początkujących w 24 godziny. Wydanie IV Programowanie dla początkujących w 24 godziny. Wydanie IV
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Jeśli chcesz być profesjonalistą i postanowiłeś nauczyć się wszystkiego, co jest do tego potrzebne, to wziąłeś do ręki właściwą książkę. Zawiera ona znacznie więcej informacji niż proste wprowadzenie do konkretnego języka programowania. Opisano tu najpotrzebniejsze technologie, elementy kodu i za...
Programista samouk. Profesjonalny przewodnik do samodzielnej nauki kodowania Programista samouk. Profesjonalny przewodnik do samodzielnej nauki kodowania
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Ta książka powstała z myślą o architektach oprogramowania, projektantach, programistach i dyrektorach do spraw technicznych. Zwięźle i przystępnie opisano w niej, jak zadbać o bezpieczeństwo na wczesnym etapie projektowania oprogramowania i jak zaangażować w ten proces cały team. Najpierw zapreze...
Po pierwsze: bezpieczeństwo. Przewodnik dla twórców oprogramowania Po pierwsze: bezpieczeństwo. Przewodnik dla twórców oprogramowania
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Trzech poważanych architektów oprogramowania omawia cały cykl życia, prezentując praktyczne wskazówki, metody stosowane przez ekspertów i sprawdzone modele przydatne w każdym projekcie niezależnie od poziomu jego złożoności. Dowiesz się, jak za pomocą architektury radzić sobie z coraz większymi w...
Architektura oprogramowania w praktyce. Wydanie IV Architektura oprogramowania w praktyce. Wydanie IV
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%)
Andrew S. Tanenbaum - pozostałe książki
-
Jest to kolejne wydanie światowego bestsellera, w którym w jasny sposób przedstawione zostały kluczowe informacje na temat systemów operacyjnych. W trakcie lektury poznasz dostępne systemy, ich możliwości, zalety oraz wady. Zaznajomisz się z fachowymi pojęciami oraz słownictwem. W kolejnych rozdz...(64.50 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł(-40%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Strukturalna organizacja systemów komputerowych. Wydanie V (1)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Dziennik Łódzki pio; 24/05/06
Tak jak nie trzeba znać budowy samochodu, żeby nim jeździć, tak nie trzeba wiedzieć, jak działa komputer, by z niego korzystać. Jednak taka wiedza często może być przydatna, by (tak jak z samochodem) nie odwiedzać z każdym drobiazgiem mechanika. O tym, co w komputerze piszczy (od czasu do czasu...) dowiemy się z książki wydawnictwa Helion "Strukturalna organizacja systemów komputerowych". Jej autorem jest Andrew S. Tanenbaum.
Przyznaję -- tytuł może nieco odstraszać, ale w środku znajdujemy przyjaźnie serwowaną wiedzę na temat historii, budowy oraz zasad działania systemów komputerowych. Autor podszedł do tematyki solidnie i drobiazgowo, sięgając do podstawowych układów logicznych czy poziomu maszynowego procesorów. Nie brakło także informacji na temat budowy systemów operacyjnych, języka asemblera czy architektury komputerów równoległych. W uporządkowany sposób i na prostych przykładach zagłębiamy się w "komputeroznawstwo". Że nie jest to trudne, przekonali się czytelnicy czterech wcześniejszych wydań...
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Structured Computer Organization (5th Edition)
- Tłumaczenie:
- Andrzej Grażyński (rozdz. 6 - 9, dod. A - C), Paweł Koronkiewicz (przedmowa, rozdz. 1 - 5)
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-246-0238-0, 8324602380
- Data wydania książki drukowanej:
- 2006-03-06
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 3039
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zobacz zawartość nośnika
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Hardware » Inne
Programowanie » Inne - Programowanie
Systemy operacyjne » Inne
- Serie wydawnicze: Kanon informatyki
Spis treści książki
- 1.1. Strukturalna organizacja komputera (24)
- 1.1.1. Języki, poziomy i maszyny wirtualne (24)
- 1.1.2. Współczesne komputery wielopoziomowe (26)
- 1.1.3. Ewolucja komputerów wielopoziomowych (29)
- 1.2. Kamienie milowe architektury komputerów (34)
- 1.2.1. Generacja 0 - komputery mechaniczne (1642 - 1945) (36)
- 1.2.2. Pierwsza generacja - lampy próżniowe (1945 - 1955) (38)
- 1.2.3. Druga generacja - tranzystory (1955 - 1965) (40)
- 1.2.4. Trzecia generacja - układy scalone (1965 - 1980) (43)
- 1.2.5. Czwarta generacja - bardzo duża skala integracji (1980 - ?) (44)
- 1.2.6. Piąta generacja - niewidzialne komputery (47)
- 1.3. Komputerowe zoo (48)
- 1.3.1. Siły techniczne i ekonomiczne (48)
- 1.3.2. Rodzaje komputerów (50)
- 1.3.3. Komputery jednorazowego użytku (50)
- 1.3.4. Mikrosterowniki (52)
- 1.3.5. Komputery do gier (54)
- 1.3.6. Komputery osobiste (55)
- 1.3.7. Serwery (56)
- 1.3.8. Grupy stacji roboczych (56)
- 1.3.9. Komputery mainframe (56)
- 1.4. Rodziny komputerów - przykłady (57)
- 1.4.1. Pentium 4 (58)
- 1.4.2. UltraSPARC III (63)
- 1.4.3. 8051 (64)
- 1.5. Komputerowe jednostki miar (66)
- 1.6. Układ książki (67)
- 2.1. Procesory (71)
- 2.1.1. Organizacja jednostki centralnej (72)
- 2.1.2. Wykonanie rozkazu (73)
- 2.1.3. RISC i CISC (77)
- 2.1.4. Reguły projektowania współczesnych komputerów (78)
- 2.1.5. Równoległość na poziomie rozkazów (80)
- 2.1.6. Równoległość na poziomie procesorów (84)
- 2.2. Pamięć główna (88)
- 2.2.1. Bity (88)
- 2.2.2. Adresowanie pamięci (89)
- 2.2.3. Porządek bajtów (90)
- 2.2.4. Kody korekcji błędów (92)
- 2.2.5. Pamięć podręczna (96)
- 2.2.6. Obudowy i typy pamięci (99)
- 2.3. Pamięć pomocnicza (100)
- 2.3.1. Hierarchie pamięci (100)
- 2.3.2. Dyski magnetyczne (101)
- 2.3.3. Dyskietki (104)
- 2.3.4. Dyski IDE (105)
- 2.3.5. Dyski SCSI (107)
- 2.3.6. Macierze RAID (108)
- 2.3.7. Dyski CD-ROM (112)
- 2.3.8. Nagrywalne dyski CD (116)
- 2.3.9. Dyski CD wielokrotnego zapisu (118)
- 2.3.10. Dyski DVD (118)
- 2.3.11. Blu-Ray (120)
- 2.4. Urządzenia wejścia-wyjścia (121)
- 2.4.1. Magistrale (121)
- 2.4.2. Terminale (124)
- 2.4.3. Myszy (128)
- 2.4.4. Drukarki (130)
- 2.4.5. Wyposażenie telekomunikacyjne (135)
- 2.4.6. Cyfrowe aparaty fotograficzne (143)
- 2.4.7. Kody znakowe (145)
- 2.5. Podsumowanie (149)
- 3.1. Bramki i algebra Boole'a (153)
- 3.1.1. Bramki (154)
- 3.1.2. Algebra Boole'a (156)
- 3.1.3. Implementacja funkcji logicznych (158)
- 3.1.4. Równoważność układów logicznych (160)
- 3.2. Podstawowe układy cyfrowe (163)
- 3.2.1. Układy scalone (163)
- 3.2.2. Układy kombinacyjne (165)
- 3.2.3. Układy arytmetyczne (170)
- 3.2.4. Zegary (174)
- 3.3. Pamięć (175)
- 3.3.1. Zatrzaski (176)
- 3.3.2. Przerzutniki (178)
- 3.3.3. Rejestry (180)
- 3.3.4. Organizacja pamięci (182)
- 3.3.5. Układy pamięci (184)
- 3.3.6. Pamięci ROM i RAM (187)
- 3.4. Układy procesorów i magistrale (190)
- 3.4.1. Układy procesorów (190)
- 3.4.2. Magistrale (192)
- 3.4.3. Szerokość magistrali (195)
- 3.4.4. Taktowanie magistrali (196)
- 3.4.5. Arbitraż magistrali (201)
- 3.4.6. Operacje magistrali (204)
- 3.5. Przykładowe układy procesorów (206)
- 3.5.1. Pentium 4 (206)
- 3.5.2. UltraSPARC III (212)
- 3.5.3. 8051 (216)
- 3.6. Przykładowe magistrale (218)
- 3.6.1. Magistrala ISA (219)
- 3.6.2. Magistrala PCI (220)
- 3.6.3. PCI Express (228)
- 3.6.4. Universal Serial Bus (233)
- 3.7. Interfejs wejścia-wyjścia (236)
- 3.7.1. Układy wejścia-wyjścia (237)
- 3.7.2. Dekodowanie adresów (238)
- 3.8. Podsumowanie (241)
- 4.1. Przykładowa mikroarchitektura (247)
- 4.1.1. Ścieżka danych (249)
- 4.1.2. Mikrorozkazy (254)
- 4.1.3. Wykonywanie mikroprogramów: Mic-1 (257)
- 4.2. Przykładowy poziom maszynowy: IJVM (262)
- 4.2.1. Stosy (262)
- 4.2.2. Model pamięci maszyny IJVM (264)
- 4.2.3. Lista rozkazów IJVM (266)
- 4.2.4. Kompilowanie języka Java do postaci IJVM (269)
- 4.3. Przykładowy poziom realizacji (271)
- 4.3.1. Notacja mikrorozkazów (271)
- 4.3.2. Implementacja IJVM w architekturze Mic-1 (276)
- 4.4. Projektowanie poziomu mikroarchitektury (288)
- 4.4.1. Szybkość a koszt (288)
- 4.4.2. Skracanie ścieżki wykonania (291)
- 4.4.3. Wstępne pobieranie rozkazów: Mic-2 (297)
- 4.4.4. Konstrukcja potokowa: Mic-3 (301)
- 4.4.5. Potok siedmiostopniowy: Mic-4 (306)
- 4.5. Poprawianie wydajności mikroarchitektury (309)
- 4.5.1. Pamięć podręczna (310)
- 4.5.2. Przewidywanie rozgałęzień (316)
- 4.5.3. Wykonywanie rozkazów poza kolejnością i przemianowywanie rejestrów (321)
- 4.5.4. Wykonanie spekulatywne (327)
- 4.6. Przykłady mikroarchitektury (329)
- 4.6.1. Mikroarchitektura procesora Pentium 4 (330)
- 4.6.2. Mikroarchitektura procesora UltraSPARC III Cu (335)
- 4.6.3. Mikroarchitektura procesora 8051 (340)
- 4.7. Porównanie przykładowych mikroarchitektur (342)
- 4.8. Podsumowanie (344)
- 5.1. Ogólny przegląd poziomu ISA (351)
- 5.1.1. Własności konwencjonalnego poziomu maszynowego (351)
- 5.1.2. Modele pamięci (353)
- 5.1.3. Rejestry (355)
- 5.1.4. Rozkazy (357)
- 5.1.5. Poziom maszynowy procesora Pentium 4 (357)
- 5.1.6. Poziom maszynowy procesora UltraSPARC III (359)
- 5.1.7. Konwencjonalny poziom maszynowy procesora 8051 (363)
- 5.2. Typy danych (366)
- 5.2.1. Dane numeryczne (366)
- 5.2.2. Dane nienumeryczne (367)
- 5.2.3. Typy danych procesora Pentium 4 (368)
- 5.2.4. Typy danych procesora UltraSPARC III (369)
- 5.2.5. Typy danych procesora 8051 (369)
- 5.3. Formaty rozkazów (370)
- 5.3.1. Kryteria projektowania formatu rozkazów (371)
- 5.3.2. Rozszerzalne kody operacji (373)
- 5.3.3. Formaty rozkazów procesora Pentium 4 (375)
- 5.3.4. Formaty rozkazów procesora UltraSPARC III (376)
- 5.3.5. Formaty rozkazów procesora 8051 (377)
- 5.4. Adresowanie (378)
- 5.4.1. Tryby adresowania (378)
- 5.4.2. Adresowanie natychmiastowe (379)
- 5.4.3. Adresowanie bezpośrednie (379)
- 5.4.4. Adresowanie rejestrowe (379)
- 5.4.5. Adresowanie pośrednie rejestrowe (380)
- 5.4.6. Adresowanie indeksowe (381)
- 5.4.7. Adresowanie indeksowe z wartością bazową (383)
- 5.4.8. Adresowanie stosowe (383)
- 5.4.9. Tryby adresowania w rozkazach rozgałęzień (386)
- 5.4.10. Ortogonalność kodów operacji i trybów adresowania (387)
- 5.4.11. Tryby adresowania procesora Pentium 4 (389)
- 5.4.12. Tryby adresowania procesora UltraSPARC III (391)
- 5.4.13. Tryby adresowania procesora 8051 (391)
- 5.4.14. Porównanie trybów adresowania (392)
- 5.5. Typy rozkazów (393)
- 5.5.1. Rozkazy do przenoszenia danych (393)
- 5.5.2. Operacje dwuargumentowe (394)
- 5.5.3. Operacje jednoargumentowe (395)
- 5.5.4. Porównania i skoki warunkowe (398)
- 5.5.5. Rozkazy wywoływania procedur (399)
- 5.5.6. Sterowanie wykonywaniem pętli (400)
- 5.5.7. Wejście-wyjście (402)
- 5.5.8. Rozkazy procesora Pentium 4 (405)
- 5.5.9. Rozkazy procesora UltraSPARC III (410)
- 5.5.10. Rozkazy procesora 8051 (413)
- 5.5.11. Porównanie zestawów rozkazów (416)
- 5.6. Sterowanie (417)
- 5.6.1. Sterowanie sekwencyjne i skoki (417)
- 5.6.2. Procedury (419)
- 5.6.3. Współprogramy (424)
- 5.6.4. Pułapki (426)
- 5.6.5. Przerwania (427)
- 5.7. Szczegółowy przykład - rozwiązanie problemu wież z Hanoi w języku asemblera (431)
- 5.7.1. Rozwiązanie problemu wież z Hanoi w języku asemblera Pentium 4 (432)
- 5.7.2. Rozwiązanie problemu wież z Hanoi w języku asemblera UltraSPARC III (434)
- 5.8. Architektura IA-64 i procesor Itanium 2 (437)
- 5.8.1. Problemy związane z architekturą Pentium 4 (437)
- 5.8.2. Model IA-64: jawne zrównoleglenie rozkazów (EPIC) (439)
- 5.8.3. Redukowanie liczby odwołań do pamięci (439)
- 5.8.4. Szeregowanie rozkazów (440)
- 5.8.5. Redukcja skoków warunkowych - predykcja (442)
- 5.8.6. Spekulatywne wykonywanie rozkazów LOAD (445)
- 5.9. Podsumowanie (445)
- 6.1. Pamięć wirtualna (454)
- 6.1.1. Stronicowanie (455)
- 6.1.2. Implementacja stronicowania (458)
- 6.1.3. Stronicowanie na żądanie i koncepcja zbioru roboczego (462)
- 6.1.4. Taktyka wymiany stron (463)
- 6.1.5. Rozmiar strony a fragmentacja (465)
- 6.1.6. Segmentacja (466)
- 6.1.7. Implementacja segmentacji (469)
- 6.1.8. Pamięć wirtualna procesora Pentium 4 (473)
- 6.1.9. Pamięć wirtualna komputera UltraSPARC III (479)
- 6.1.10. Pamięć wirtualna a cache'owanie (482)
- 6.2. Wirtualne instrukcje wejścia-wyjścia (483)
- 6.2.1. Pliki (484)
- 6.2.2. Implementacja wirtualnych instrukcji wejścia-wyjścia (485)
- 6.2.3. Instrukcje zarządzania katalogami plików (489)
- 6.3. Wirtualne instrukcje przetwarzania równoległego (491)
- 6.3.1. Tworzenie procesów (492)
- 6.3.2. Problem wyścigu (492)
- 6.3.3. Synchronizacja procesów za pomocą semaforów (497)
- 6.4. Przykłady systemów operacyjnych (502)
- 6.4.1. Wprowadzenie (502)
- 6.4.2. Przykłady pamięci wirtualnych (511)
- 6.4.3. Przykłady wirtualnych operacji wejścia-wyjścia (515)
- 6.4.4. Przykłady zarządzania procesami (527)
- 6.5. Podsumowanie (534)
- 7.1. Wprowadzenie do języka asemblera (544)
- 7.1.1. Czym jest język asemblera? (544)
- 7.1.2. Dlaczego w ogóle używa się asemblerów? (545)
- 7.1.3. Format instrukcji asemblerowych (548)
- 7.1.4. Pseudoinstrukcje (552)
- 7.2. Makra (555)
- 7.2.1. Definicja, wywołanie i rozwijanie makra (555)
- 7.2.2. Makra z parametrami (557)
- 7.2.3. Zaawansowane wykorzystywanie makr (558)
- 7.2.4. Implementacja mechanizmu makr w asemblerach (560)
- 7.3. Proces asemblacji (561)
- 7.3.1. Asemblery dwuprzebiegowe (561)
- 7.3.2. Przebieg pierwszy (562)
- 7.3.3. Przebieg drugi (567)
- 7.3.4. Tablica symboli (569)
- 7.4. Konsolidacja i ładowanie programu (570)
- 7.4.1. Zadania wykonywane przez konsolidator (572)
- 7.4.2. Struktura modułu wynikowego (575)
- 7.4.3. Czas wiązania i relokacja dynamiczna (576)
- 7.4.4. Łączenie dynamiczne (579)
- 7.5. Podsumowanie (583)
- 8.1. Zrównoleglenie na poziomie układu scalonego (588)
- 8.1.1. Zrównoleglone wykonywanie rozkazów (589)
- 8.1.2. Wielowątkowość na poziomie układu scalonego (597)
- 8.1.3. Wieloprocesory jednoukładowe (603)
- 8.2. Koprocesory (609)
- 8.2.1. Procesory sieciowe (609)
- 8.2.2. Procesory multimedialne (617)
- 8.2.3. Kryptoprocesory (623)
- 8.3. Wieloprocesory ze współdzieloną pamięcią (624)
- 8.3.1. Wieloprocesory a wielokomputery (624)
- 8.3.2. Semantyka współdzielenia pamięci (632)
- 8.3.3. Architektura UMA wieloprocesora symetrycznego (636)
- 8.3.4. Wieloprocesory NUMA (646)
- 8.3.5. Wieloprocesory COMA (654)
- 8.4. Wielokomputery przekazujące komunikaty (656)
- 8.4.1. Sieci połączeniowe (658)
- 8.4.2. MPP - masywnie zrównoleglone procesory (661)
- 8.4.3. Obliczenia klastrowe (671)
- 8.4.4. Oprogramowanie komunikacyjne dla wielokomputerów (677)
- 8.4.5. Szeregowanie zadań (680)
- 8.4.6. Implementacja współdzielonej pamięci na poziomie aplikacji (681)
- 8.4.7. Wydajność (689)
- 8.5. Obliczenia siatkowe (696)
- 8.6. Podsumowanie (699)
- 9.1. Propozycje dotyczące dalszej lektury (703)
- 9.1.1. Wprowadzenie i zagadnienia ogólne (703)
- 9.1.2. Organizacja systemów komputerowych (705)
- 9.1.3. Poziom układów logicznych (706)
- 9.1.4. Poziom mikroarchitektury (707)
- 9.1.5. Konwencjonalny poziom maszynowy (708)
- 9.1.6. Poziom systemu operacyjnego (709)
- 9.1.7. Poziom języka asemblera (710)
- 9.1.8. Architektury komputerów równoległych (710)
- 9.1.9. Liczby binarne i zmiennopozycyjne (712)
- 9.1.10. Programowanie w języku asemblera (713)
- 9.2. Alfabetyczny wykaz cytowanej literatury (713)
- A.1. Liczby o skończonej precyzji (727)
- A.2. Pozycyjne systemy liczbowe (730)
- A.3. Transformacje liczb między systemami pozycyjnymi (731)
- A.4. Ujemne liczby dwójkowe (735)
- A.5. Arytmetyka dwójkowa (737)
- B.1. Zasady arytmetyki zmiennopozycyjnej (741)
- B.2. Standard arytmetyki zmiennopozycyjnej IEEE-754 (745)
- C.1. Wprowadzenie (752)
- C.1.1. Język asemblera (752)
- C.1.2. Prosty program w języku asemblera (753)
- C.2. Procesor 8088 (754)
- C.2.1. Cykl procesora (755)
- C.2.2. Rejestry uniwersalne (755)
- C.2.3. Rejestry wskaźnikowo-indeksowe (757)
- C.3. Pamięć i jej adresowanie (760)
- C.3.1. Organizacja pamięci i segmenty (760)
- C.3.2. Adresowanie (762)
- C.4. Zestaw instrukcji procesora 8088 (767)
- C.4.1. Instrukcje przesyłania danych i instrukcje arytmetyczne (770)
- C.4.2. Operacje logiczne, bitowe i przesunięcia (773)
- C.4.3. Instrukcje pętli i iterowane instrukcje łańcuchowe (774)
- C.4.4. Skoki i wywołania podprogramów (776)
- C.4.5. Wywołania podprogramów (777)
- C.4.6. Wywołania systemowe i procedury systemu (779)
- C.4.7. Dodatkowe uwagi na temat instrukcji procesora 8088 (782)
- C.5. Asembler (783)
- C.5.1. Wprowadzenie (783)
- C.5.2. Asembler as88 (ACK) (784)
- C.5.3. Asembler as88 a inne asemblery dla procesora 8088 (788)
- C.6. Program śledzący (790)
- C.6.1. Polecenia programu śledzącego (792)
- C.7. Zaczynamy! (794)
- C.8. Przykłady (795)
- C.8.1. Hello World (796)
- C.8.2. Wykorzystanie rejestrów uniwersalnych (799)
- C.8.3. Instrukcja CALL i rejestry wskaźnikowe (800)
- C.8.4. Debugowanie programu drukującego elementy wektora (804)
- C.8.5. Manipulowanie łańcuchami i instrukcje łańcuchowe (807)
- C.8.6. Tablice sterujące (811)
- C.8.7. Buforowany i swobodny dostęp do plików (813)
O autorze (13)
Przedmowa do wydania polskiego (15)
Przedmowa (19)
1. Wprowadzenie (23)
2. Organizacja systemów komputerowych (71)
3. Poziom układów logicznych (153)
4. Poziom mikroarchitektury (247)
5. Konwencjonalny poziom maszynowy (ISA) (349)
6. Poziom systemu operacyjnego (453)
7. Poziom języka asemblera (543)
8. Architektury komputerów równoległych (587)
9. Literatura uzupełniająca i bibliografia (703)
A Liczby dwójkowe (727)
B Liczby zmiennopozycyjne (741)
C Programowanie w języku asemblera (751)
Skorowidz (819)
Oceny i opinie klientów: Strukturalna organizacja systemów komputerowych. Wydanie V Andrew S. Tanenbaum (3)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(1)
(0)
(0)
(0)
(1)
Data dodania: 2009-08-03 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2010-11-04 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Krzysztof,
Data dodania: 2020-06-26 Ocena: 1 Opinia niepotwierdzona zakupem
więcej opinii