Programowanie w języku Kotlin. The Big Nerd Ranch Guide
- Autorzy:
- Josh Skeen, David Greenhalgh
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 6.0/6 Opinie: 1
- Stron:
- 408
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Programowanie w języku Kotlin. The Big Nerd Ranch Guide
Gdy w 2017 roku na konferencji Google ogłoszono, że Kotlin jest jednym z oficjalnie wspieranych języków programowania aplikacji dla Androida, język ten błyskawicznie stał się popularny. Najpoważniejsze firmy technologiczne doceniają jego zalety, takie jak zwarta składnia i integracja z kodem Javy. Co ważne, twórcy Kotlina czerpali z doświadczeń projektantów Javy i zapewnili, że te dwa języki są ze sobą ściśle powiązane. W ten sposób świeżość rozwiązań i nowoczesne mechanizmy zostały znakomicie połączone z najlepszymi cechami Javy, a Kotlin stał się wszechstronnym wieloplatformowym językiem programowania.
Ta książka jest przeznaczona dla programistów, którzy chcą poznać język o możliwościach wykraczających poza Javę i pisać solidne aplikacje dla różnych platform. Pozwala w praktyczny sposób zapoznać się z unikalnymi możliwościami Kotlina i - na podstawie licznych przykładowych projektów - stopniowo zgłębiać złożone zagadnienia. Znakomitym uzupełnieniem prezentowanych treści są informacje o wewnętrznych mechanizmach działania języka wraz z ćwiczeniami do samodzielnego wykonania. Dzięki tej książce nawet początkujący programista szybko zacznie pisać efektywne i solidne aplikacje, które będą służyć użytkownikom różnych platform.
W tej książce między innymi:
- wprowadzenie do Kotlina
- funkcje w Kotlinie, w tym funkcje anonimowe
- praca na obiektach: dziedziczenie, klasy, klasy abstrakcyjne
- programowanie funkcyjne w Kotlinie
- najciekawsze biblioteki i współdziałanie z Javą
Big Nerd Ranch mieści się w Atlancie w USA. Firma została założona w 2001 roku przez Aarona Hillegassa, znakomitego programistę i trenera programowania. Jej misją jest krzewienie wiedzy o rozwijających się technologiach mobilnych. Słynie ze świetnych szkoleń i znakomitych trenerów.
Kotlin: najlepsze rozwiązania nie tylko dla Androida!
Wybrane bestsellery
-
O tym, ile problemów sprawia niedbale napisany kod, wie każdy programista. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak napisać ten świetny, „czysty” kod i czym właściwie powinien się on charakteryzować. Co więcej – jak odróżnić dobry kod od złego? Odpowiedź na te pytania oraz sposoby tworzen...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Ta książka powinna zostać przestudiowana przez każdego architekta nowoczesnych systemów rozproszonych. Jej celem jest pokazanie sposobów rozwiązywania trudnych problemów związanych z projektowaniem takiego oprogramowania. W krytyczny i wszechstronny sposób omówiono w niej najważniejsze problemy u...
Złożone zagadnienia architektury oprogramowania. Jak analizować kompromisy i podejmować trudne decyzje Złożone zagadnienia architektury oprogramowania. Jak analizować kompromisy i podejmować trudne decyzje
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)69.30 zł
99.00 zł(-30%) -
W tej książce w sposób jasny i bardzo interesujący przedstawiono uniwersalne zasady architektury oprogramowania wraz z szeregiem wskazówek dotyczących stosowania tych reguł w praktyce. Wyczerpująco zaprezentowano tu dostępne rozwiązania i wyjaśniono, dlaczego są one tak istotne dla sukcesu przeds...
Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)57.85 zł
89.00 zł(-35%) -
Dave Thomas i Andy Hunt napisali pierwsze wydanie tej wpływowej książki w 1999 roku, aby pomóc swoim klientom tworzyć lepsze oprogramowanie i na nowo odnaleźć radość z kodowania. Nauki płynące z tamtego wydania pomogły wielu pokoleniom programistów zbadać istotę rozwoju oprogramowania, niezależni...
Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
Oto pierwszy tom dzieła, które stanowi inspirujące spojrzenie na sztuczną inteligencję. Jego zrozumienie nie wymaga wybitnej znajomości informatyki i matematyki. Książka jest wspaniałą syntezą wczesnych i późniejszych koncepcji, a także technik, przeprowadzoną we frameworku idei, metod i technolo...
Sztuczna inteligencja. Nowe spojrzenie. Wydanie IV. Tom 1 Sztuczna inteligencja. Nowe spojrzenie. Wydanie IV. Tom 1
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)101.40 zł
169.00 zł(-40%) -
To drugi tom klasycznego podręcznika wiedzy o sztucznej inteligencji. Podobnie jak w wypadku pierwszej części, lektura tej książki nie wymaga wybitnej znajomości tematu. Dzięki przejrzystości tekstu i umiejętnemu unikaniu nadmiernego formalizmu można w dość łatwy sposób zrozumieć kluczowe idee i ...
Sztuczna inteligencja. Nowe spojrzenie. Wydanie IV. Tom 2 Sztuczna inteligencja. Nowe spojrzenie. Wydanie IV. Tom 2
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)77.40 zł
129.00 zł(-40%) -
Ta książka jest ósmym wydaniem znakomitego podręcznika programowania dla początkujących, starannie zaktualizowanym i uzupełnionym o informacje dotyczące edycji 11. Zawiera podstawową wiedzę o kompilacji i uruchamianiu programu w Javie oraz o słowach kluczowych i istotnych konstrukcjach w tym języ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Ten praktyczny przewodnik po Selenium WebDriver w wersji 4 z uwzględnieniem implementacji w Javie jest przeznaczony dla programistów Javy, inżynierów jakości i testerów. Przedstawiono w nim główne aspekty zautomatyzowanej nawigacji po stronie, manipulacji w przeglądarce, interakcji z elementami, ...
Selenium WebDriver w Javie. Praktyczne wprowadzenie do tworzenia testów systemowych Selenium WebDriver w Javie. Praktyczne wprowadzenie do tworzenia testów systemowych
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)62.30 zł
89.00 zł(-30%) -
Ten praktyczny przewodnik zawiera szeroki przegląd strategii, wzorców i form testowania oprogramowania, ułatwiających dobór ścieżek i podejść do konkretnych projektów w zależności od zakresu, budżetu i ram czasowych. Książka uczy przydatnych umiejętności w zakresie przeprowadzania testów wydajnoś...
Testowanie full stack. Praktyczny przewodnik dostarczania oprogramowania wysokiej jakości Testowanie full stack. Praktyczny przewodnik dostarczania oprogramowania wysokiej jakości
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)62.30 zł
89.00 zł(-30%) -
Oto przewodnik po koncepcjach testowania i wiodących frameworkach, za pomocą których automatyzuje się testy aplikacji internetowych, takich jak Selenium, Cypress, Puppeteer i Playwright. Zaprezentowano w nim unikatowe funkcjonalności tych rozwiązań, ich wady i zalety, a także wyjaśniono zasady ko...
Testowanie aplikacji dla programistów frontendowych. Wiodące frameworki do automatyzacji testów aplikacji internetowych i ich przyszłość oparta na testowaniu niskokodowym i sztucznej inteligencji Testowanie aplikacji dla programistów frontendowych. Wiodące frameworki do automatyzacji testów aplikacji internetowych i ich przyszłość oparta na testowaniu niskokodowym i sztucznej inteligencji
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)48.30 zł
69.00 zł(-30%)
O autorach książki
2 Josh Skeen, David GreenhalghJosh Skeen jest inżynierem oprogramowania i prelegentem prowadzącym kursy w Big Nerd Ranch. Ukończył kolegium Cooper Union for the Advancement of Sciece and Art, odkrył oprogramowanie jako formę tworzenia interaktywnej sztuki i pomysł ten go zafascynował. Prowadzi w wielu krajach wykłady poświęcone językom Java, Kotlin oraz programowaniu w systemie Android. Kiedy nie siedzi przed komputerem, spędza czas na bieganiu, trenowaniu brazylijskiego jiu-jitsu i zabawą na swoim syntezatorze modularnym.
David Greenhlgh jest kierownikiem zespołu systemu Android i prelegentem prowadzącym kursy w Big Nerd Ranch, gdzie ubóstwia tworzenie nowych rzeczy. Ukończył licencjat z informatyki w Instytucie Technologiczny Georgii. Kiedy nie pisze aplikacji na Androida ani nie przygotowuje kursów, zajmuje się gotowaniem, czytaniem i narzekaniem na Buffalo Bills.
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Kotlin Programming: The Big Nerd Ranch Guide
- Tłumaczenie:
- Piotr Rajca
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-5536-1, 9788328355361
- Data wydania książki drukowanej:
- 2019-10-11
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-5537-8, 9788328355378
- Data wydania ebooka:
-
2019-10-11
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 170x230
- Numer z katalogu:
- 91484
- Rozmiar pliku Pdf:
- 4.1MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 7.1MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 15.8MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Ebook zawiera materiały dodatkowe, które możesz pobrać z serwera FTP - link znajdziesz na stronie redakcyjnej.
Spis treści książki
- Dlaczego Kotlin? 15
- Dla kogo jest przeznaczona ta książka? 16
- Jak korzystać z tej książki? 16
- Dla ciekawskich 17
- Wyzwania 17
- Konwencje typograficzne 17
- Patrząc w przyszłość 17
- Instalowanie IntelliJ IDEA 19
- Pierwszy projekt programu w Kotlinie 20
- Tworzenie pierwszego pliku źródłowego w Kotlinie 25
- Wykonywanie pliku źródłowego 27
- Kotlin REPL 29
- Dla ciekawskich: Dlaczego warto używać właśnie IntelliJ? 30
- Dla ciekawskich: Pisanie kodu przeznaczonego na JVM 31
- Wyzwanie: Arytmetyka REPL 32
- Typy 33
- Deklarowanie zmiennych 34
- Wbudowane typy języka Kotlin 36
- Zmienne tylko do odczytu 37
- Wnioskowanie typów 40
- Stałe czasu kompilacji 41
- Oglądanie kodów bajtowych 42
- Dla ciekawskich: Podstawowe typy danych Javy w Kotlinie 45
- Wyzwanie: hasSteed 46
- Wyzwanie: Szynk Hipolit'a 46
- Wyzwanie: Magiczne lustro 46
- Instrukcje if/else 47
- Dodawanie kolejnych warunków 50
- Zagnieżdżone instrukcje if/else 52
- Bardziej eleganckie wyrażenia warunkowe 53
- Zakresy 59
- Wyrażenia when 60
- Szablony łańcuchowe 62
- Wyzwanie: Eksperymenty z zakresami 64
- Wyzwanie: Rozbudowa aury 64
- Wyzwanie: Konfigurowalny format statusu 65
- Wyodrębnianie kodu do funkcji 67
- Anatomia funkcji 69
- Nagłówek funkcji 70
- Ciało funkcji 72
- Zasięg funkcji 73
- Wywoływanie funkcji 74
- Refaktoryzacja funkcji 75
- Pisanie własnych funkcji 76
- Argumenty domyślne 78
- Funkcje jednowyrażeniowe 79
- Funkcje typu Unit 80
- Nazwane argumenty funkcji 81
- Dla ciekawskich: Typ Nothing 82
- Dla ciekawskich: Funkcje plikowe w Javie 83
- Dla ciekawskich: Przeciążanie funkcji 84
- Dla ciekawskich: Nazwy funkcji w odwrotnych apostrofach 85
- Wyzwanie: Funkcje jednowyrażeniowe 87
- Wyzwanie: Poziom upojenia magicznego 87
- Wyzwanie: Status upojenia magicznego 87
- Funkcje anonimowe 89
- Typ funkcyjny 91
- Niejawne instrukcje return 92
- Argumenty funkcyjne 92
- Słowo kluczowe it 93
- Akceptowanie wielu argumentów 94
- Wsparcie dla wnioskowania typów 95
- Definiowanie funkcji akceptujących inne funkcje 96
- Składnia skrócona 97
- Wpisywanie funkcji 98
- Referencje funkcji 99
- Typ funkcyjny jako typ wyniku 100
- Dla ciekawskich: Funkcje lambda w Kotlinie są domknięciami 102
- Dla ciekawskich: Funkcje lambda a anonimowe klasy wewnętrzne 102
- Akceptowanie wartości pustych 105
- Jawny typ null w Kotlinie 107
- W czasie kompilacji czy w czasie wykonywania? 108
- Bezpieczeństwo wartości pustych 109
- Opcja pierwsza: bezpieczny operator wywołania 110
- Opcja druga: operator podwójnego wykrzyknika 111
- Opcja trzecia: użycie if do sprawdzania, czy wartość jest równa null 112
- Wyjątki 115
- Zgłaszanie wyjątków 116
- Niestandardowe wyjątki 117
- Obsługa wyjątków 118
- Warunki wstępne 120
- Null: do czego się przydaje? 122
- Dla ciekawskich: Wyjątki sprawdzane i niesprawdzane 123
- Dla ciekawskich: Jak wymuszana jest możliwość stosowania wartości null? 123
- Pobieranie fragmentów łańcuchów 125
- Funkcja substring 125
- Funkcja split 127
- Operacje na łańcuchach 129
- Łańcuchy są niezmienne 131
- Porównywanie łańcuchów 131
- Dla ciekawskich: Unicode 133
- Dla ciekawskich: Przeglądanie znaków w łańcuchu 133
- Wyzwanie: Usprawnianie smoczej mowy 134
- Typy liczbowe 135
- Liczby całkowite 136
- Liczby dziesiętne 138
- Konwersja łańcuchów na typy liczbowe 138
- Konwersja typu Int na Double 139
- Formatowanie wartości typu Double 141
- Konwertowanie wartości typu Double na Int 142
- Dla ciekawskich: Operacje bitowe 143
- Wyzwanie: Pozostałe kwaterki 144
- Wyzwanie: Obsługa ujemnego stanu sakiewki 144
- Wyzwanie: Smoczykojn 145
- Funkcja apply 147
- Funkcja let 148
- Funkcja run 149
- Funkcja with 150
- Funkcja also 151
- Funkcja takeIf 151
- Funkcja takeUnless 152
- Stosowanie funkcji standardowych 152
- Listy 155
- Dostęp do elementów listy 157
- Zmienianie zawartości listy 159
- Iteracja 163
- Wczytywanie pliku do listy 167
- Destrukturyzacja 169
- Zbiory 169
- Tworzenie zbiorów 169
- Dodawanie elementów do zbioru 171
- Pętle while 173
- Wyrażenie break 175
- Konwersje kolekcji 175
- Dla ciekawskich: Typy tablicowe 176
- Dla ciekawskich: Tylko do odczytu a niezmienny 177
- Wyzwanie: Formatowanie menu gospody 178
- Wyzwanie: Zaawansowane formatowanie menu 179
- Tworzenie map 181
- Dostęp do wartości mapy 183
- Dodawanie elementów do map 183
- Modyfikowanie wartości mapy 186
- Wyzwanie: Wykidajło 190
- Definiowanie klasy 191
- Tworzenie instancji 191
- Funkcje klasowe 192
- Widoczność i hermetyzacja 194
- Właściwości klas 195
- Akcesory get i set i ich właściwości 197
- Widoczność właściwości 200
- Właściwości obliczane 200
- Refaktoryzacja kodu projektu NyetHack 201
- Stosowanie pakietów 209
- Dla ciekawskich: Bliższe spojrzenie na właściwości var i val 210
- Dla ciekawskich: Zapobieganie występowaniu wyścigu 213
- Dla ciekawskich: prywatny w pakiecie 214
- Konstruktory 218
- Konstruktory podstawowe 218
- Definiowanie właściwości w konstruktorze podstawowym 219
- Konstruktory dodatkowe 220
- Argumenty domyślne 221
- Argumenty nazwane 222
- Blok inicjalizatora 223
- Inicjalizacja właściwości 224
- Kolejność inicjalizacji 227
- Odraczanie inicjalizacji 228
- Inicjalizacja opóźniona 228
- Inicjalizacja leniwa 229
- Dla ciekawskich: Kruczki inicjalizacji 231
- Wyzwanie: Zagadka Excalibura 233
- Definiowanie klasy Room 235
- Tworzenie klas pochodnych 236
- Sprawdzanie typów 242
- Hierarchia typów w języku Kotlin 244
- Rzutowanie typów 245
- Inteligentne rzutowanie 246
- Dla ciekawskich: Klasa Any 247
- Słowo kluczowe object 249
- Deklaracje obiektów 250
- Wyrażenie obiektowe 255
- Obiekty uzupełniające 255
- Klasy zagnieżdżone 256
- Klasy danych 259
- Funkcja toString 260
- Funkcja equals 261
- Funkcja copy 261
- Deklaracje destrukturyzujące 261
- Klasy wyliczeniowe 263
- Przeciążanie operatorów 264
- Eksplorowanie świata NyetHack 266
- Dla ciekawskich: Definiowanie porównań strukturalnych 269
- Dla ciekawskich: Algebraiczne typy danych 271
- Wyzwanie: Polecenie "Wyjdź" 273
- Wyzwanie: Implementacja mapy świata 274
- Wyzwanie: Dzwonimy 274
- Definiowanie interfejsów 275
- Implementacja interfejsu 276
- Domyślne implementacje 279
- Klasy abstrakcyjne 279
- Walka w świecie NyetHack 282
- Definiowanie typów sparametryzowanych 287
- Funkcje sparametryzowane 289
- Wiele parametrów typów sparametryzowanych 290
- Ograniczenia typów sparametryzowanych 291
- vararg i get 293
- in i out 295
- Dla ciekawskich: Słowo kluczowe reified 299
- Definiowanie funkcji rozszerzenia 303
- Definiowanie rozszerzenia dla klasy bazowej 304
- Sparametryzowane funkcje rozszerzeń 305
- Właściwości rozszerzające 307
- Rozszerzenia dla typów akceptujących wartości puste 308
- Funkcje rozszerzeń - za kulisami 309
- Wyodrębnianie kodu do rozszerzeń 310
- Definiowanie plików rozszerzeń 311
- Zmiana nazwy rozszerzenia 313
- Rozszerzenia w standardowej bibliotece Kotlina 314
- Dla ciekawskich: Literały funkcyjne z odbiorcami 315
- Wyzwanie: Funkcja rozszerzenia toDragonSpeak 316
- Wyzwanie: Funkcja rozszerzenia frame 316
- Kategorie funkcji 319
- Przekształcenia 319
- Filtry 321
- Złączenia 323
- Dlaczego programowanie funkcyjne? 324
- Sekwencje 325
- Dla ciekawskich: Profilowanie 326
- Dla ciekawskich: Arrow.kt 327
- Wyzwanie: Odwracanie wartości w mapie 328
- Wyzwanie: Zastosowanie programowania funkcyjnego w pliku Tavern.kt 328
- Wyzwanie: Ruchome okno 329
- Współdziałanie z klasami Javy 331
- Współdziałanie a stosowanie wartości pustych 332
- Odwzorowywanie typów 335
- Akcesory get, set i współdziałanie 337
- Więcej niż tylko klasy 339
- Wyjątki a współdziałanie 347
- Typy funkcyjne w Javie 350
- Android Studio 353
- Konfiguracja Gradle 356
- Organizacja projektu 359
- Definiowanie interfejsu użytkownika 359
- Uruchamianie aplikacji w emulatorze 362
- Generowanie postaci 363
- Klasa aktywności 365
- Podłączanie widoków 366
- Syntetyczne właściwości rozszerzeń Kotlina dla Androida 368
- Tworzenie obiektu nasłuchującego kliknięć 370
- Zapisany stan instancji 371
- Odczyt zapisanego stanu instancji 374
- Refaktoryzacja do postaci rozszerzeń 374
- Dla ciekawskich: Biblioteki Kotlin KTX i Anko 377
- Parsowanie danych postaci 379
- Pobieranie rzeczywistych danych 381
- Główny wątek aplikacji na Androida 384
- Włączanie koprocedur 385
- Tworzenie koprocedur przy użyciu funkcji async 385
- Funkcje launch a async i await 387
- Funkcje zawieszające 387
- Wyzwanie: Rzeczywiste dane 388
- Wyzwanie: Minimalna siła 388
- Co dalej? 389
- Bezwstydna reklama 389
- Dziękujemy! 390
- Korzystanie z Exercism 393
Podziękowania 13
Przedstawienie Kotlina 15
1. Pierwsza aplikacja w Kotlinie 19
2. Zmienne, stałe i typy 33
3. Instrukcje warunkowe 47
4. Funkcje 67
5. Funkcje anonimowe i typ funkcyjny 89
6. Bezpieczeństwo wartości pustych i wyjątki 105
7. Łańcuchy 125
8. Liczby 135
9. Funkcje standardowe 147
10. Listy i zbiory 155
11. Mapy 181
12. Definiowanie klas 191
13. Inicjalizacja 217
14. Dziedziczenie 235
15. Obiekty 249
16. Interfejsy i klasy abstrakcyjne 275
17. Typy sparametryzowane 287
18. Rozszerzenia 303
19. Podstawy programowania funkcyjnego 319
20. Współdziałanie z Javą 331
21. Tworzenie w Kotlinie pierwszej aplikacji na Androida 353
22. Wprowadzenie do Kotlin Coroutines 379
23. Posłowie 389
A. Więcej wyzwań 393
Skorowidz 401
Oceny i opinie klientów: Programowanie w języku Kotlin. The Big Nerd Ranch Guide Josh Skeen, David Greenhalgh (1)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)
Data dodania: 2023-01-05 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem