Programming 3D Applications with HTML5 and WebGL. 3D Animation and Visualization for Web Pages

- Autor:
- Tony Parisi
- Promocja Przejdź


- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 404
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis książki: Programming 3D Applications with HTML5 and WebGL. 3D Animation and Visualization for Web Pages
Create high-performance, visually stunning 3D applications for the Web, using HTML5 and related technologies such as CSS3 and WebGL—the emerging web graphics standard. With this book, you’ll learn how to use the tools, frameworks, and libraries for building 3D models and animations, mind-blowing visual effects, and advanced user interaction in both desktop and mobile browsers.
In two parts—Foundations and Application Development Techniques—author Tony Parisi provides a thorough grounding in theory and practice for designing everything from a simple 3D product viewer to immersive games and interactive training systems. Ideal for developers with Javascript and HTML experience.
- Explore HTML5 APIs and related technologies for creating 3D web graphics, including WebGL, Canvas, and CSS
- Work with the popular JavaScript 3D rendering and animation libraries Three.js and Tween.js
- Delve into the 3D content creation pipeline, and the modeling and animation tools for creating killer 3D content
- Look into several game engines and frameworks for building 3D applications, including the author’s Vizi framework
- Create 3D environments with multiple objects and complex interaction, using examples and supporting code
- Examine the issues involved in building WebGL-based 3D applications for mobile browsers
Wybrane bestsellery
-
As virtual reality approaches mainstream consumer use, a vibrant development ecosystem has emerged in the past few years. This hands-on guide takes you through VR development essentials for desktop, mobile, and browser-based applications. You’ll explore the three go-to platforms—Oculu...
Learning Virtual Reality. Developing Immersive Experiences and Applications for Desktop, Web, and Mobile Learning Virtual Reality. Developing Immersive Experiences and Applications for Desktop, Web, and Mobile
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)109.65 zł
129.00 zł(-15%) -
Sięgnij po nią i przekonaj się, jak wykorzystać API WebGL do renderowania trójwymiarowej grafiki w czasie rzeczywistym. W kolejnych rozdziałach poznasz bibliotekę języka JavaScript Three.js, która w znaczący sposób ułatwia życie programisty. Informacje zawarte w dalszych rozdziałach pozwolą Ci sk...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
29.50 zł
59.00 zł(-50%) -
Get a quick introduction to WebGL, the new standard for 3D rendering on the Web and a member of HTML5’s family of technologies. With this hands-on guide, you’ll learn essential WebGL development and production concepts, using the JavaScript 3D engine Three.js. At the end of the book, ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
118.15 zł
139.00 zł(-15%) -
Ta pozycja jest doskonałym przewodnikiem, który wprowadzi Cię w świat projektowania i budowania stron WWW. W trakcie lektury dowiesz się też, jak uzyskać dostęp do serwera i opublikować swoją witrynę. Cała książka została podzielona na trzy części. Pierwsza poświęcona jest językowi HTML. Z nią po...
HTML i CSS. Zaprojektuj i zbuduj witrynę WWW. Podręcznik Front-End Developera HTML i CSS. Zaprojektuj i zbuduj witrynę WWW. Podręcznik Front-End Developera
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)53.40 zł
89.00 zł(-40%) -
Dzięki tej książce poznasz Nanonautów, którzy założyli własne Dojo Nano. Nanonauci postanowili napisać stronę internetową dla swojego zespołu muzycznego. W książce dokładnie opisano, w jaki sposób się do tego zabrali i jak budowali poszczególne części serwisu. Dzięki tym wskazówkom możesz stworzy...
Baw się kodem! Twoja własna strona WWW. CoderDojo Nano Baw się kodem! Twoja własna strona WWW. CoderDojo Nano
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)7.90 zł
24.90 zł(-68%) -
Jeśli kiedykolwiek próbowałeś zaprojektować dowolną stronę WWW, na pewno wiesz, że aktualne tablice informatyczne bardzo przyspieszają ten proces. Przejrzysty układ i przemyślana konstrukcja tablic sprawiają, że możesz w mig odnaleźć każdą zmienną, encję czy funkcję. Możesz błyskawicznie sprawdzi...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
8.50 zł
17.00 zł(-50%) -
Dla niewtajemniczonych: QGIS to otwarte, bezpłatne oprogramowanie pozwalające w intuicyjny sposób zarządzać istniejącymi zbiorami geograficznymi dostępnymi w internecie, tworzyć własne dane, wykonywać analizy przestrzenne i - przede wszystkim - publikować ciekawe mapy. Program jest niezwykle pros...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł(-40%) -
To kolejne, rozbudowane i uaktualnione wydanie świetnego podręcznika projektowania i programowania stron internetowych, zawierające wiedzę niezbędną do rozpoczęcia samodzielnej pracy. Opisano tu zasady tworzenia witryn WWW oraz przedstawiono język HTML i techniki CSS. Sporo miejsca poświęcono mul...
Projektowanie stron internetowych. Przewodnik dla początkujących webmasterów po HTML5, CSS3 i grafice. Wydanie V Projektowanie stron internetowych. Przewodnik dla początkujących webmasterów po HTML5, CSS3 i grafice. Wydanie V
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)77.40 zł
129.00 zł(-40%) -
Ta książka jest kolejnym, uaktualnionym i uzupełnionym wydaniem lubianego podręcznika projektowania responsywnych stron internetowych. Omówiono w niej wszystkie nowości i ulepszenia z dziedziny projektowania responsywnych stron internetowych, w tym zapewnianie lepszej dostępności, fonty zmienne c...
Responsive Web Design. Projektowanie elastycznych witryn w HTML5 i CSS3. Wydanie III Responsive Web Design. Projektowanie elastycznych witryn w HTML5 i CSS3. Wydanie III
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Początkujący programisto, stażysto lub praktykancie w agencji reklamowej, człowieku, który właśnie zmieniasz swoje zawodowe życie, przekwalifikowując się na projektanta stron internetowych - w Twoim przypadku, podobnie jak każdego innego frontend developera w kraju i na świecie, dogłębna znajomoś...
Frontend developer. Kurs video. HTML i CSS. Poziom średnio zaawansowany Frontend developer. Kurs video. HTML i CSS. Poziom średnio zaawansowany
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)58.05 zł
129.00 zł(-55%)
Kup polskie wydanie:
Aplikacje 3D. Przewodnik po HTML5, WebGL i CSS3
- Autor:
- Tony Parisi
29,50 zł
59,00 zł
(29.50 zł najniższa cena z 30 dni)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-14-493-6394-9, 9781449363949
- Data wydania ebooka:
-
2014-02-13
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Język publikacji:
- angielski
- Rozmiar pliku ePub:
- 10.7MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 23.7MB
- Kategorie:
Technologie webowe » HTML i XHTML - Programowanie
Spis treści książki
- Programming 3D Applications with HTML5 and WebGL
- Preface
- Audience
- How This Book Is Organized
- Conventions Used in This Book
- This Books Example Files
- Using Code Examples
- Safari Books Online
- How to Contact Us
- Acknowledgments
- I. Foundations
- 1. Introduction
- HTML5: A New Visual Medium
- The Browser as Platform
- Browser Realities
- HTML5: A New Visual Medium
- 3D Graphics Basics
- What Is 3D?
- 3D Coordinate Systems
- Meshes, Polygons, and Vertices
- Materials, Textures, and Lights
- Transforms and Matrices
- Cameras, Perspective, Viewports, and Projections
- Shaders
- 1. Introduction
- 2. WebGL: Real-Time 3D Rendering
- WebGL Basics
- The WebGL API
- The Anatomy of a WebGL Application
- A Simple WebGL Example
- The Canvas Element and WebGL Drawing Context
- The Viewport
- Buffers, ArrayBuffer, and Typed Arrays
- Matrices
- The Shader
- Drawing Primitives
- Creating 3D Geometry
- Adding Animation
- Using Texture Maps
- Chapter Summary
- 3. Three.jsA JavaScript 3D Engine
- Three.js Flagship Projects
- An Overview of Three.js
- Setting Up Three.js
- Three.js Project Structure
- A Simple Three.js Program
- Creating the Renderer
- Creating the Scene
- Implementing the Run Loop
- Lighting the Scene
- Chapter Summary
- 4. Graphics and Rendering in Three.js
- Geometry and Meshes
- Prebuilt Geometry Types
- Paths, Shapes, and Extrusions
- The Geometry Base Class
- BufferGeometry for Optimized Mesh Rendering
- Importing Meshes from Modeling Packages
- Geometry and Meshes
- The Scene Graph and Transform Hierarchy
- Using Scene Graphs to Manage Scene Complexity
- Scene Graphs in Three.js
- Representing Translation, Rotation, and Scale
- Materials
- Standard Mesh Materials
- Adding Realism with Multiple Textures
- Bump maps
- Normal maps
- Environment maps
- Lights
- Shadows
- Shaders
- The ShaderMaterial Class: Roll Your Own
- Using GLSL Shader Code with Three.js
- Rendering
- Post-Processing and Multipass Rendering
- Deferred Rendering
- Chapter Summary
- 5. 3D Animation
- Driving Animation with requestAnimationFrame()
- Using requestAnimationFrame() in Your Application
- requestAnimationFrame() and Performance
- Frame-Based Versus Time-Based Animation
- Driving Animation with requestAnimationFrame()
- Animating by Programmatically Updating Properties
- Animating Transitions Using Tweens
- Interpolation
- The Tween.js Library
- Easing
- Using Key Frames for Complex Animations
- Keyframe.jsA Simple Key Frame Animation Utility
- Articulated Animation with Key Frames
- Using Curves and Path Following to Create Smooth, Natural Motion
- Using Morph Targets for Character and Facial Animation
- Animating Characters with Skinning
- Animating Using Shaders
- Chapter Summary
- 6. CSS3: Advanced Page Effects
- CSS Transforms
- Using 3D Transforms
- Applying Perspective
- Creating a Transform Hierarchy
- Controlling Backface Rendering
- A Summary of CSS Transform Properties
- CSS Transforms
- CSS Transitions
- CSS Animations
- Pushing the Envelope of CSS
- Rendering 3D Objects
- Rendering 3D Environments
- Using CSS Custom Filters for Advanced Shader Effects
- Rendering CSS 3D Using Three.js
- Chapter Summary
- 7. Canvas: Universal 2D Drawing
- Canvas Basics
- The Canvas Element and 2D Drawing Context
- Canvas API Features
- Canvas Basics
- Rendering 3D with the Canvas API
- Canvas-Based 3D Libraries
- K3D
- The Three.js Canvas Renderer
- Using the Three.js Canvas renderer
- Comparing the Canvas renderer to the WebGL renderer
- Chapter Summary
- II. Application Development Techniques
- 8. The 3D Content Pipeline
- The 3D Creation Process
- Modeling
- Texture Mapping
- Animation
- Technical Art
- The 3D Creation Process
- 3D Modeling and Animation Tools
- Traditional 3D Software Packages
- Autodesk 3ds Max, Maya, and MotionBuilder
- Blender
- Trimble SketchUp
- Poser
- Traditional 3D Software Packages
- Browser-Based Integrated Environments
- Verold
- Sketchfab
- SculptGL
- Shadertoy
- 8. The 3D Content Pipeline
- 3D Repositories and Stock Art
- 3D File Formats
- Model Formats
- Wavefront OBJ
- STL
- Model Formats
- Animation Formats
- id Software animation formats: MD2 and MD5
- BVH: The motion capture data format
- Full-Featured Scene Formats
- VRML and X3D
- COLLADA: The digital asset exchange format
- glTF: A new format for WebGL, OpenGL ES, and OpenGL applications
- Autodesk FBX
- Loading Content into WebGL Applications
- The Three.js JSON Format
- The Three.js Binary Format
- Loading a COLLADA Scene with Three.js
- Loading a glTF Scene with Three.js
- Chapter Summary
- 9. 3D Engines and Frameworks
- 3D Framework Concepts
- What Is a Framework?
- WebGL Framework Requirements
- 3D Framework Concepts
- A Survey of WebGL Frameworks
- Game Engines
- Presentation Frameworks
- tQuery
- Voodoo.js
- PhiloGL
- Vizi: A Component-Based Framework for Visual Web Applications
- Background and Design Philosophy
- The Vizi Architecture
- Getting Started with Vizi
- A Simple Vizi Application
- Adding interaction
- Adding multiple behaviors
- Chapter Summary
- 10. Developing a Simple 3D Application
- Designing the Application
- Creating the 3D Content
- Exporting the Maya Scene to COLLADA
- Converting the COLLADA File to glTF
- Previewing and Testing the 3D Content
- A Vizi-Based Previewer Tool
- The Vizi Viewer Class
- The Vizi Loader Class
- Integrating the 3D into the Application
- Developing 3D Behaviors and Interactions
- Vizi Scene Graph API Methods: findNode() and map()
- Animating Transparency with Vizi.FadeBehavior
- Auto-Rotating the Content with Vizi.RotateBehavior
- Implementing Rollovers Using Vizi.Picker
- Controlling Animations from the User Interface
- Changing Colors Using the Color Picker
- Chapter Summary
- 11. Developing a 3D Environment
- Creating the Environment Art
- Previewing and Testing the Environment
- Previewing the Scene in First-Person Mode
- Inspecting the Scene Graph
- Inspecting Object Properties
- Displaying Bounding Boxes
- Previewing Multiple Objects
- Using the Previewer to Find Other Scene Issues
- Creating a 3D Background Using a Skybox
- 3D Skyboxes
- The Vizi Skybox Object
- Integrating the 3D Content into the Application
- Loading and Initializing the Environment
- Loading and Initializing the Car Model
- Implementing First-Person Navigation
- Camera Controllers
- First-Person Controller: The Math
- Mouse Look
- Simple Collision Detection
- Working with Multiple Cameras
- Creating Timed and Animated Transitions
- Scripting Object Behaviors
- Implementing Custom Components Based on Vizi.Script
- A Controller Script to Drive the Car
- Detecting collisions between the car and scene
- Implementing collision response
- Implementing terrain following
- Adding Sound to the Environment
- Rendering Dynamic Textures
- Chapter Summary
- 12. Developing Mobile 3D Applications
- Mobile 3D Platforms
- Developing for Mobile Browsers
- Adding Touch Support
- Implementing touch-based model rotation in the viewer
- Implementing multitouch-based model zoom
- Turning off user scaling in the web page
- Adding Vizi.Picker touch events to the Futurgo model
- Adding Touch Support
- Debugging Mobile Functionality in Desktop Chrome
- Creating Web Apps
- Web App Development and Testing Tools
- Packaging Web Apps for Distribution
- Developing Native/HTML5 Hybrid Applications
- CocoonJS: A Technology to Make HTML Games and Applications for Mobile Devices
- Assembling an Application with CocoonJS
- Creating the main and overlay views
- Managing communication between the canvas and overlay views
- Hybrid WebGL Development: The Bottom Line
- Mobile 3D Performance
- Chapter Summary
- A. Resources
- WebGL Resources
- The WebGL Specification
- WebGL Mailing Lists and Forums
- WebGL Blogs and Demo Sites
- WebGL Community Sites
- WebGL Resources
- CSS3 Resources
- CSS3 Specifications
- CSS3 Blogs and Demo Sites
- Canvas Resources
- Canvas 2D Context Specification
- Canvas 2D Tutorials
- Frameworks, Libraries, and Tools
- 3D Development Libraries
- 3D Game Engines
- 3D Presentation Frameworks
- 3D Authoring Tools
- Traditional modeling and animation packages
- Browser-based integrated environments
- Animation Frameworks
- Debugging and Profiling WebGL Applications
- Mobile 3D Development Resources
- 3D File Format Specifications
- Model Formats
- Animation Formats
- Full-Scene Formats
- Related Technologies
- Pointer Lock API
- Page Visibility API
- WebSockets and WebRTC
- Web Workers
- IndexedDB and Filesystem APIs
- Index
- Colophon
- Copyright
O'Reilly Media - inne książki
-
Combing the web is simple, but how do you search for data at work? It's difficult and time-consuming, and can sometimes seem impossible. This book introduces a practical solution: the data catalog. Data analysts, data scientists, and data engineers will learn how to create true data discovery in ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
228.65 zł
269.00 zł(-15%) -
This updated edition of the Nutshell guide not only helps experienced Java programmers get the most out of versions through Java 17, it also serves as a learning path for new developers. Chock-full of examples that demonstrate how to take complete advantage of modern Java APIs and development bes...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
228.65 zł
269.00 zł(-15%) -
Get started with Ray, the open source distributed computing framework that simplifies the process of scaling compute-intensive Python workloads. With this practical book, Python programmers, data engineers, and data scientists will learn how to leverage Ray locally and spin up compute clusters. Y...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
228.65 zł
269.00 zł(-15%) -
Remove your doubts about AI and explore how this technology can be future-proofed using blockchain's smart contracts and tamper-evident ledgers. With this practical book, system architects, software engineers, and systems solution specialists will learn how enterprise blockchain provides permanen...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
FinOps brings financial accountability to the variable spend model of cloud. Used by the majority of global enterprises, this management practice has grown from a fringe activity to the de facto discipline managing cloud spend. In this book, authors J.R. Storment and Mike Fuller outline the proce...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
Edge AI is transforming the way computers interact with the real world, allowing IoT devices to make decisions using the 99% of sensor data that was previously discarded due to cost, bandwidth, or power limitations. With techniques like embedded machine learning, developers can capture human intu...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
Why is it difficult for so many companies to get digital identity right? If you're still wrestling with even simple identity problems like modern website authentication, this practical book has the answers you need. Author Phil Windley provides conceptual frameworks to help you make sense of all ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
194.65 zł
229.00 zł(-15%) -
Python was recently ranked as today's most popular programming language on the TIOBE index, thanks to its broad applicability to design and prototyping to testing, deployment, and maintenance. With this updated fourth edition, you'll learn how to get the most out of Python, whether you're a profe...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
305.15 zł
359.00 zł(-15%) -
With the accelerating speed of business and the increasing dependence on technology, companies today are significantly changing the way they build in-house business solutions. Many now use low-code and no code technologies to help them deal with specific issues, but that's just the beginning. Wit...
Building Solutions with the Microsoft Power Platform Building Solutions with the Microsoft Power Platform
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
Companies are scrambling to integrate AI into their systems and operations. But to build truly successful solutions, you need a firm grasp of the underlying mathematics. This accessible guide walks you through the math necessary to thrive in the AI field such as focusing on real-world application...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
271.15 zł
319.00 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Programming 3D Applications with HTML5 and WebGL. 3D Animation and Visualization for Web Pages Tony Parisi (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.