Profesjonalne zarządzanie barwą. Wydanie II
- Autorzy:
- Bruce Fraser, Chris Murphy, Fred Bunting


- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 608
- Druk:
- oprawa twarda
Opis książki: Profesjonalne zarządzanie barwą. Wydanie II
Doskonałe odwzorowanie barw w publikacjach drukowanych
- Fizyczne podstawy powstawania barwy
- Metody pomiaru barw
- Modele barw stosowane w grafice komputerowej
- Tworzenie profili barwnych dla urządzeń zewnętrznych
- Mechanizmy zarządzania barwą w aplikacjach graficznych
Doskonała jakość barw na wydrukach -- gwarantowana satysfakcja Twoich klientów.
Prawidłowe odwzorowanie barw w procesie projektowania i drukowania publikacji to rzecz niezwykle istotna. Niewielkie niezgodności w ustawieniach urządzeń i oprogramowania mogą spowodować katastrofalne rezultaty - wydruki z przebarwieniami i przekłamania w kolorystyce drukowanych prac. Jednak niewiele da sama znajomość funkcji przypisanych poszczególnym przyciskom i ikonom - w narzędziach do zarządzania kolorem w aplikacjach. Tu potrzebna jest znacznie szersza wiedza. Należy poznać modele matematyczne barw oraz mechanizmy stosowane przy ich reprodukcji na monitorach, drukarkach i maszynach poligraficznych. Trzeba także nauczyć się zasad tworzenia profili barwnych i opanować mechanizmy zarządzania barwą w aplikacjach wykorzystywanych w procesie projektowania i druku publikacji. Wszystkie te informacje znajdziesz w książce "Profesjonalne zarządzanie barwą".
- Barwa i fizyka - powstawanie barwy oraz metody jej mierzenia: kolorymetria, densytometria i spektrofotometria
- Barwa w komputerze - modele barw, punkty bieli i czerni, zależności pomiędzy modelami
- Profile barwne - opis urządzeń reprodukujących barwy
- Metody pomiaru i kalibracji urządzeń
- Tworzenie profili wyświetlania, profili wejściowych i wyjściowych
- Ocena jakości profili barwnych
- Zarządzanie kolorem w systemie operacyjnym i aplikacjach
Poznaj i zastosuj techniki stosowane przez doświadczonych projektantów i poligrafów.
Wybrane bestsellery
-
Czy wiesz, że projektowanie skutecznych produktów cyfrowych, takich jak aplikacje, strony czy systemy, to znacznie więcej niż nadanie im ładnego wyglądu? O ich sukcesie przesądza równowaga między użytecznością, zaspokajaniem potrzeb użytkownika a szatą graficzną. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł(-40%) -
Praktyka stanowi podstawę pełnego zrozumienia każdego etapu procesu projektowego, ułatwia zapamiętywanie zagadnień i pokazuje zależności, jakie między nimi występują. Ćwicząc, nabierasz pewności, ugruntowujesz wiedzę. Ponadto dzięki takiej aktywności pokazujesz sobie i otoczeniu, że naprawdę znas...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
35.94 zł
59.90 zł(-40%) -
Brzmi znajomo? Jeśli tak, to masz w ręku właściwą książkę — drugie, uzupełnione wydanie praktycznego poradnika dla artystów pracujących w Lightroomie. Od teraz będzie prościej: jeśli chcesz szybko rozwiązać konkretny problem, zaglądasz do odpowiedniego rozdziału, wyszukujesz interesujące Ci...
Jak to zrobić w Lightroomie Classic? Najkrótsze drogi do najlepszych rozwiązań. Wydanie II Jak to zrobić w Lightroomie Classic? Najkrótsze drogi do najlepszych rozwiązań. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)29.50 zł
59.00 zł(-50%) -
Jeśli z jakiegoś powodu ― marzenia, potrzeby życiowej, wymagań zawodowych ― czujesz, że Twoją następną umiejętnością powinno być projektowanie grafiki oraz dostosowywanie jej do własnych celów, to dobrze. Jesteś w domu. W domu Inkscape, czyli darmowego programu do tworzenia grafiki we...
Inkscape. Podstawowa obsługa programu. wydanie II rozszerzone i uzupełnione Inkscape. Podstawowa obsługa programu. wydanie II rozszerzone i uzupełnione
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)23.90 zł
79.00 zł(-70%) -
Autorem, wydawcą i dystrybutorem rozmaitych publikacji dziś może być właściwie każdy. Stało się to możliwe dzięki niezwykle łatwemu dostępowi do odpowiednich narzędzi, takich jak wydajne komputery i specjalistyczne oprogramowanie, jak również do mniej lub bardziej profesjonalnych usług poligrafic...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł(-40%) -
Logo to jeden z kluczowych elementów tożsamości wizualnej każdej marki. Może pomóc jej osiągnąć szczyt popularności albo zepchnąć ją w otchłań niebytu. Wszystko zależy od Ciebie. Dlatego zanim otworzysz jakikolwiek program graficzny lub weźmiesz do ręki ołówek, zobacz, jak robią to najlepsi, i za...
Logo Design Love. Tworzenie genialnych logotypów. Nowa odsłona Logo Design Love. Tworzenie genialnych logotypów. Nowa odsłona
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)28.50 zł
57.00 zł(-50%) -
Ta książka pokaże Ci, jak łatwo rozpocząć pracę z tym programem. Zobacz, jak używać poleceń, pracować z obiektami, stosować narzędzia takie jak Uderzenie czy rysowanie symetryczne. Naucz się wykorzystywać różne możliwości edytowania i przekształcania obiektów, dodawania tekstu, tworzenia komiksów...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
Jeśli chcesz nauczyć się obsługi CorelDRAW albo sprawdzić, jak korzystać z nowości — Puentylizera, trybu rysowania symetrycznego, Cienia blokowego, Uderzenia lub PhotoCocktailu — sięgnij po książkę CorelDRAW 2018 PL. Ćwiczenia praktyczne i wykonaj serię inspirujących, jasno opisanych ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
20.94 zł
34.90 zł(-40%) -
Jeśli zamierzasz wykorzystywać Blendera do projektowania architektonicznego, sięgnij po źródło wiedzy, które przybliży Ci obsługę środowiska, przedstawi sposoby modelowania obiektów, pokaże, jak korzystać z materiałów i tekstur, ustawiać kamery oraz oświetlać i renderować sceny, a także zaprezent...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
44.50 zł
89.00 zł(-50%) -
Książka, którą trzymasz w dłoni, opisuje działanie różnych rodzajów oprogramowania. Autor w przystępny i interesujący sposób wyjaśnia trudne i złożone kwestie. Nie musisz być informatykiem ani znać podstaw programowania, aby zrozumieć procesy, które przebiegają w magicznie lśniących układach scal...
Jak działa oprogramowanie? Tajemnice komputerowych mechanizmów szyfrowania, obrazowania, wyszukiwania i innych powszechnie używanych technologii Jak działa oprogramowanie? Tajemnice komputerowych mechanizmów szyfrowania, obrazowania, wyszukiwania i innych powszechnie używanych technologii
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)24.50 zł
49.00 zł(-50%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Profesjonalne zarządzanie barwą. Wydanie II (4)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Foto Grzegorz Mosieniak; 12/2007
W dobie kolorowego filmu, telewizji, fotografii, poligrafii mało kto zastanawia się nad technologiczną stroną uzyskiwania kolorowych efektów wszelkiego rodzaju. Lecz, mimo iż z barwnymi obrazami obcujemy już bardzo długo, wcale nie znaczy to, że odwzorowanie ich nie stanowi już żadnego problemu. Wręcz przeciwnie. Wraz pojawianiem się nowych technologii, na przykład druku czy fotografii cyfrowej, pojawiają się nowe problemy.
Co więcej -- łatwy dostęp do wielu z nich powoduje, że fotograf zajmuje się często także graficzną obróbką komputerową zdjęć i ich drukiem, a operator DTP pracuje też na potrzeby Internetu. Ponadto jednym z podstawowych problemów jest uzyskiwanie wiarygodnych i zbliżonych barw na poszczególnych etapach produkcji i na wszystkich urządzeniach służących do zapisywania, edycji i drukowania barwnych obrazów.
Autorzy starali się przedstawić pełnie problematyki, poczynając od tego, czym jest barwa, przez specyfikę obchodzenia się z nią przez różne urządzenia i programy, na zagadnieniach tworzenia i wykorzystania profili kolorystycznych kończąc. Aby świadomie i skutecznie zarządzać barwą podczas komputerowej edycji zdjęć i produkcji poligraficznej niezbędna jest pewna ilość podstawowej, teoretycznej wiedzy dotyczącej światła i kolorów, ich postrzegania przez nasze oko i rejestrowania przez skanery czy aparaty cyfrowe oraz ich wyświetlania na ekranach monitorów.
Wykład z tego zakresu stanowi pierwszą, uważam że bardzo pożyteczną, część książki dającą podstawy do pełnego zrozumienia kolejnych działów. Są one poświecone już zagadnieniom praktycznym dotyczącym modeli kolorystycznych, tworzenia profili i kalibrowania urządzeń z uwzględnieniem aparatów cyfrowych czy drukarek atramentowych. Bogaty zasób informacji i konkretne wskazówki praktyczne czynią z tej książki naprawdę nieocenioną pomoc. To piękna książka.
-
.psd Robert Zadrożny; 02/2007
Książka przeznaczona jest dla osób zajmujących się na co dzień przygotowywaniem różnego typu publikacji. Omawia bardzo szczegółowo wszystkie aspekty związane z poprawnym przygotowaniem materiałów do druku. Nie jest to jednak książka z gotowymi rozwiązaniami typu kliknij tu i tu, a będzie wszystko dobrze. Autorzy doskonale zdają sobie sprawę, że bezmyślne zaznaczanie opcji nic dobrego raczej nie przyniesie.
W pierwszej części ksiązki została opisana bardzo dokładnie barwa i wszystko co z nią związane, czyli: widmo, krzywe spektralne, źródła światła, itp. Wiedza ta jest bardzo przydatna w dalszych częściach ksiązki, ponieważ autorzy coraz bardziej zagłębiają się w temat. W kolejnym rozdziale opisane zostały przestrzenie kolorystyczne używane w oprogramowaniu komputerowym. Wyjaśniają m.in. dlaczego przy publikacjach drukowanych używa się przestrzeni barwnej CMYK, a nie CMY. Wskazują również na modele barw zależne od urządzeń i niezależne od nich. Wiedza ta jest szalenie ważna, ponieważ pomaga w poprawnym przygotowaniu publikacji do druku.
Druga część poświęcona jest przygotowaniu i korekcji profili barwnych. Ta część jest przeznaczona dla osób, które chcą samodzielnie przygotować profile wyświetlania, wejściowych i wyjściowych urządzeń. Umiejętność stworzenia poprawnych profili gwarantuje poprawne odwzorowanie barw na ostatecznym nośniku jakim jest papier. Autorzy omawiają poszczególne kroki wykonywania kalibracji i wskazują zagrożenia wynikające z nieumiejętnego posługiwania się oprogramowaniem do ich tworzenia. Ostatni rozdział w tej części poświęcony został ocenie stworzonych profili oraz ich edycji w razie potrzeby.
Trzecia część została poświęcona zarządzaniu profilami w systemach operacyjnych Windows i Mac OS, jak również w programach używanych na co dzień przy tworzeniu publikacji. Zasady omówione na przykładzie programów: Photoshop, InDesign, Ilustrator, FreeHand, CorelDRAW, QuarkXPress oraz w PDF-ach. Zarządzanie barwą we wszystkich tych aplikacjach zostało omówione bardzo dokładnie. Daje to potężne możliwości samodzielnej zabawy z kolorami i dobranie ustawień najbardziej dla nas odpowiednich. Ostatni rozdział w tej części został poświęcony połączeniu wszystkich profili w jedną całość, która pozwala dopiero w pełni wykorzystać ich dobrodziejstwo.
W ostatniej części autorzy umieścili dodatki, które są bardzo przydatne podczas codziennej pracy grafików, operatorów DTP czy poligrafów. Znalazła się tu m.in. "Anatomia profilu", która w bardzo skrótowej i przystępnej wersji wyjaśnia strukturę i sposoby odwzorowania profili barwnych.
Książka na pewno jest warta uwagi osób interesujących się grafiką komputerową, DTP i tych którym zależy na wiernym odwzorowaniu barw na wydrukach i monitorze. Z "Profesjonalnego zarządzania barwą" można czerpać wiedzę o procesie powstawania kolorów oraz dowiedzieć się jak zminimalizować niebezpieczeństwo złego przygotowania publikacji do druku. Książka zagłębia w nas tajniki profili barwnych i jest doskonałym uzupełnieniem wiedzy nabytej w praktyce. W publikacji tej znajdą dla sienie ciekawostki zarówno doświadczeni graficy, jak i początkujący.
-
Magazyn Literacki Książki R-KS; 01/2007
Procesy wydawnicze zmuszone przez brutalną ekonomię do przejścia z poziomu rzemiosła do nowoczesnego procesu wydawniczego powoduję, że doskonała jakość barw na wydrukach przestaje być przedmiotem zainteresowania hobbystów poszukujących doskonałości, a staje się codziennym problemem wszystkich, którzy profesjonalnie zajmują się projektowaniem i drukowaniem barwnych publikacji. Do tego potrzebna jest nie tylko doskonała znajomość urządzeń i specjalistycznego oprogramowania, ale również znajomość modeli matematycznych barw, sposobów ich odwzorowania na monitorach oraz przekształceń, które dokonują się przy przejściu z jednego nośnika na inny, jak również przewidywania czynników mogących wpłynąć na przebarwienia i przekłamania w kolorystyce. Pod koniec XX wieku wiele firm tworzyło własne systemy zarządzania barwą, co niestety wiązało się z ograniczeniami przy korzystaniu z różnych barwnych dokumentów źródłowych i konwersji przetwarzanych barw.
Książka opracowana została nie przez zespół poszukujący rozwiązania teoretycznego, ale praktyków, którzy doświadczenie swoje uzyskali "robiąc mnóstwo błędów, naprawiając je i stosując raz jeszcze". Nie jest to książka z gotowymi przepisami. Można się jednak z niej nauczyć jak samodzielnie rozwiązywać problemy poligraficzne "przykładając należytą uwagę do tysięcy czynników mających wpływ na zachowanie się urządzeń służących do reprodukcji barwy, jak również sposobu jej percepcji".
-
Fotal.pl Paweł Duma; 2007-01-03
Każdy, kto choć raz próbował porównać to, co widzi na wyświetlaczu aparatu, monitorze, wydruku i odbitce zastanawiał się, dlaczego za każdym razem widzi co innego, a co więcej żadna opcja nie odpowiada rzeczywistości. Taka jest codzienność przetwarzania obrazu, rejestracji i reprodukcji. Coraz więcej osób ma do czynienia z poligrafią, tą dużą i tą małą, a właśnie przy druku pojawiają się największe niespodzianki związane z rozbieżnością kolorów.
Brak wiernego oddania barw jest ciągle akceptowany przez wielu odbiorców, ale coś co ujdzie płazem domowej drukarce, nie może mieć miejsca w poważniejszych produkcjach. Wśród osób zawodowo zajmujących się drukiem lub innymi metodami reprodukcji nie ma akceptacji dla jakichkolwiek rozbieżności. Tak przynajmniej powinno być. Zawodowcy: fotografowie, graficy, operatorzy DTP, drukarze, laboranci -- wszyscy, z założenia, nie mogą akceptować braku zgodności reprodukcji koloru.
Aby zapanować nad całym procesem przetwarzania barw, niezbędna jest olbrzymia wiedza. Nieliczni zdobywają ją na studiach, ale w praktyce jest ona potrzebna znacznie większej liczbie osób, a są wśród nich i ci, którzy nawet nie zdają sobie sprawy, że tak to się nazywa. Wystarczy mieć małą, domową ciemnię fotograficzną, to przy wysokich wymaganiach jakościowych, dotykamy tego samego problemu z jakim borykają się zawodowcy: zarządzanie barwą. Co zrobić, aby kolor czerwony po digitalizacji był tą samą czerwienią także na wydruku? Czynników, jakie mają na to wpływ jest wiele. Zanim do nich przejdziemy, najpierw warto zastanowić się czym jest "czerwień" -- dlaczego tak, a nie inaczej postrzegamy barwę.
Tak zaczyna się najlepsze jak dotąd, wydane w języku polskim, kompendium wiedzy na temat koloru i zarządzania nim. Napisane jest językiem przyjaznym dla użytkownika, pozbawionym teoretycznych rozważań akademickich. Stworzone przez zawodowców, przede wszystkim praktyków, posiadających wiedzę wynikającą z doświadczenia. Zdobywanie i porządkowanie posiadanych wiadomości zaczynamy od poznania podstaw związanych z postrzeganiem barw i ich reprezentacją cyfrową. Nie podano tu wyłącznie suchych faktów. Często dowiemy się, dlaczego jest tak, a nie inaczej. Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego w skali szarości jest akurat 256 poziomów? W tej książce znajdziecie odpowiedzi na to, i podobne jemu pytania.
Komputery są w tej chwili podstawowym narzędziem przetwarzania informacji, obrazów i, tym samym, zarządzania kolorem. Z komputerem związany jest system operacyjny. Książka odpowiada na wszystkie pytania dotyczące hasła: "komputery i barwa". Magiczne dla wielu słowo "profil" nabiera sensu. Po jej przeczytaniu będziecie wiedzieć wszystko na temat tworzenia profili wejściowych i wyjściowych. Kolejne rozdziały omawiają najważniejszych programów wykorzystywane w przygotowaniu publikacji oraz aplikacje zarządzające kolorem. Całość kończy budowa systemów zarządzania barwą i bardzo przydatny dodatek zawierającym szablony i słownik.
W książce nie znajdziemy żadnych wzorów matematycznych, ani nudnych tabel. Wiedza jest podana w sposób praktyczny. Ilustracje są przejrzyste i zrozumiałe, z bardzo dobrymi opisami. Wysoka jakość edytorska dopełnia pozytywny wizerunek publikacji. Mimo potężnej dawki skomplikowanej wiedzy, książkę czyta się przyjemnie.
Pozycja obowiązkowa dla każdego, kto zawodowo ma do czynienia z poligrafią i przetwarzaniem obrazów i barw, a także godna polecenia osobom, które chcą pogłębić swoją wiedzę. Nie jest to jednak podręcznik dla osób szukających gotowych rozwiązań. To nie ryba -- posiłek jednorazowy, a wędka -- z instrukcją, jak go zdobyć. Dzięki niej poradzimy sobie nie w jednej, a w każdej sytuacji. Kolejna pozycja Wydawnictwa Helion, trzymająca wysoki poziom merytoryczny, uzupełnia biblioteczkę zawodowców.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Real World Color Management, 2nd edition
- Tłumaczenie:
- Piotr Cieślak (rozdz. 10 - 12), Wiesław Gęściak (przedmowa, rozdz. 1 - 5, dod. C), Marcin
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-5294-5, 9788324652945
- Data wydania książki drukowanej:
- 2006-08-30
- Format:
- 172x245
- Numer z katalogu:
- 9767
- Książka w kolorze:
- Tak
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
DTP » Inne
Grafika komputerowa » Inne
Spis treści książki
- Dlaczego to robimy? (20)
- Zrozumieć pełny obraz (21)
- Dopieszczając szczegóły (21)
- Niech wszystko płynie (21)
- Dlaczego sądziliśmy, że możemy to zrobić? (22)
- Jak zorganizowana jest książka? (22)
- Część 1. Wstęp do zarządzania barwą (23)
- Część 2. Tworzenie i korekcja profili (23)
- Część 3. Aplikacje i procesy zarządzania barwą (23)
- Część 4. Dodatki (24)
- Dziękujemy! (24)
- Kontakty i źródła (26)
- Gdzie jest barwa? (30)
- Światło a zjawisko powstawania barwy (32)
- Fotony i fale (32)
- Widmo (33)
- Krzywe spektralne (35)
- Źródła światła (36)
- Znormalizowane źródła światła (37)
- Przedmiot a zjawisko barwy (38)
- Kolor bieli (39)
- Odbicie i przepuszczanie światła (39)
- Fluorescencja (40)
- Obserwator a zjawisko barwy (42)
- Trójchromatyczność: czerwony, zielony, niebieski (42)
- Przeciwstawność barw: czerwony-zielony, niebieski-żółty (48)
- Metameryzm (51)
- Nieliniowość: intensywność i jasność (56)
- Składnik achromatyczny: jasność (58)
- Co to jest logarytm i dlaczego w ogóle powinno mnie to interesować? (59)
- Składniki chromatyczne barwy: odcień i nasycenie (60)
- Pomiar barwy (62)
- Tak naprawdę nie możemy zmierzyć barwy, tylko światło (63)
- Densytometria (64)
- Kolorymetria (65)
- Spektrofotometria (69)
- Gdzie model się nie sprawdza? (70)
- Stałość barwy (71)
- Czynniki psychologiczne: nazwy barw i barwy pamięciowe (73)
- Prawdy o zarządzaniu barwą (74)
- Barwa według cyfr (78)
- Dlaczego CMYK? (79)
- Analogowe pochodzenie (79)
- Piksele, punkty i dithering (82)
- Cyfrowa ewolucja (83)
- Jak działają liczby? (85)
- Dlaczego 256 poziomów? (87)
- Miliony barw (87)
- Definicja barwy a barwa (89)
- Dlaczego wartości się zmieniają? (89)
- Koloranty (barwy składowe) (90)
- Punkt bieli i punkt czerni (91)
- Charakterystyka reprodukcji tonalnej (92)
- Modele barw zależne od urządzenia (93)
- Modele barw niezależne od urządzenia (95)
- Ograniczenia LAB (97)
- Mieszanka firmowa (98)
- Niedopasowanie - granice możliwości (98)
- Ograniczenia urządzeń - gamut i zakres dynamiki (98)
- Mapowanie wartości tonalnych i gamutu (99)
- Barwa to skomplikowane zagadnienie (103)
- Geneza powstania systemów zarządzania barwą (107)
- Składniki systemu zarządzania barwą (108)
- Mit WYSIWYG (109)
- PCS (110)
- Profile (110)
- ICC w perspektywie historycznej (111)
- CMM (112)
- Od czego pochodzi skrót CMM? (112)
- Dlaczego w ogóle potrzebujemy CMM? (113)
- Sposób odwzorowania barw (114)
- Zarządzanie barwą w działaniu (119)
- Przypisywanie i osadzanie profili (119)
- Konwersja z wykorzystaniem profili (120)
- Jak działa konwersja? (122)
- Konwersja i utrata danych (123)
- "Wysokobitowa" przewaga (124)
- Zarządzanie barwą jest proste (124)
- Czym są profile urządzeń? (125)
- Rodzaje (klasy) profili (126)
- Profile ICC: macierzowe kontra tablicowe (129)
- Bodziec i reakcja (130)
- Ograniczenia profili (133)
- Używając profili - źródło i cel (134)
- Profile ogólne (ang. generic profiles) (134)
- Profile przestrzeni barw (135)
- Dobre profile (135)
- Kontrola niestabilności urządzeń (140)
- Bodziec i reakcja (141)
- Kontrola zmiennych (141)
- Kontrola zmienności (145)
- Różnorodne role pomiarów (145)
- Ocena urządzenia (146)
- Kalibracja urządzeń (146)
- Obserwując urządzenia (148)
- Działanie poza systemem (148)
- Kalibrowanie systemu wyświetlania (150)
- Co należy ustawiać? (150)
- Narzędzia do kalibracji i profilowania (152)
- Mącenie wody (153)
- Przyrządy (156)
- Wybór ustawień kalibracyjnych (157)
- Docelowy punkt bieli (158)
- Docelowa wartość współczynnika gamma (159)
- Jak często należy kalibrować? (160)
- Przed kalibracją (160)
- Czas rozgrzewania (160)
- Rozdzielczość, częstotliwość odświeżania i inne ustawienia monitora (161)
- Czyszczenie ekranu (161)
- Kalibracja wstępna - regulacja analogowa (162)
- Ustawianie luminancji bieli (162)
- Ustawianie poziomu czerni (164)
- Ustawianie temperatury barwowej bieli (166)
- Kalibracja i profilowanie (168)
- Zapisywanie profilu monitora (168)
- Kalibracja wizualna (169)
- Bułka z masłem (170)
- Podstawowe wiadomości o profilach wejściowych (172)
- Wzorniki do generowania profili wejściowych (172)
- Parametry urządzenia wejściowego (176)
- Tworzenie profilu skanera (177)
- Stabilizacja zachowania skanera (177)
- Optymalizacja działania skanera (178)
- Skanowanie wzornika (178)
- Generowanie profilu skanera (180)
- Tworzenie profili aparatów cyfrowych (181)
- Kontrolowanie zachowania aparatu (181)
- Fotografowanie wzornika (183)
- Generowanie profilu aparatu cyfrowego (183)
- Dobry początek (185)
- Mierzenie ruchomego celu gumową linijką (188)
- Przyrządy pomiarowe (189)
- Geometria układu pomiarowego (189)
- Otwór pomiarowy (190)
- Filtry (191)
- Tło (192)
- Przyrządy ręczne (192)
- Plotery pomiarowe (194)
- Spektrofotometry paskowe (195)
- Zestawy oprogramowania do tworzenia profili (195)
- Obsługa przyrządów pomiarowych (196)
- Tworzenie profilu (197)
- Wzorniki (199)
- Uśrednianie danych (202)
- Linearyzacja (202)
- Ustawienia parametrów (203)
- Edycja profilu (206)
- Jak uzyskać poprawne dane? (206)
- Otwieranie i drukowanie wzornika (206)
- Otwieranie wzornika (207)
- Drukowanie wzornika (208)
- Profilowanie atramentowych drukarek RGB (208)
- Zanim utworzysz profil atramentowej drukarki RGB (209)
- Porównywanie barw (210)
- Tworzenie profili atramentowych drukarek RGB (214)
- Profilowanie "prawdziwych" drukarek RGB (215)
- Zanim wykonasz profilowanie "prawdziwej" drukarki RGB (215)
- Tworzenie profili "prawdziwych" drukarek RGB (216)
- Profilowanie 3-kolorowych drukarek termosublimacyjnych (216)
- Profilowanie kompozytowych drukarek CMYK (217)
- Zanim przeprowadzisz profilowanie kolorowej drukarki laserowej CMYK (218)
- Ograniczanie ilości nanoszonych barwników (ink limiting) (220)
- Tworzenie profili dla kolorowych drukarek laserowych CMYK (220)
- Generowanie czerni (221)
- Zanim wygenerujesz profil atramentowej drukarki CMYK (222)
- Tworzenie profili dla drukarek atramentowych CMYK (222)
- Zanim wygenerujesz profil dla drukarki stałoatramentowej (223)
- Tworzenie profili stałoatramentowych drukarek CMYK (224)
- Zanim dokonasz profilowania drukarki termosublimacyjnej CMYK (224)
- Tworzenie profili dla termosublimacyjnych drukarek CMYK (225)
- Profilowanie maszyny drukarskiej (225)
- Nie profilować maszyny?! (226)
- Zanim zaczniesz profilować maszynę drukarską (227)
- Profiluj maszynę drukarską tylko raz (227)
- Optymalne czy standardowe zachowanie maszyny drukarskiej (229)
- Tworzenie profili maszyny drukarskiej (229)
- Nieliniowość w zamyśle (230)
- Profilowanie wielokanałowych urządzeń drukujących (232)
- Sprawdzając mapę (232)
- Oceniając mapę (234)
- Miejsce obserwacji (234)
- Powierzchnie (235)
- Oświetlenie (236)
- Licząc fotony (237)
- Ocena profili (240)
- Kontrola monitora (241)
- Kalibracja monitora (241)
- Profil monitora (246)
- Profile wejściowe (248)
- Zamiana danych pomiarowych na piksele i odwrotnie (249)
- Podstawowy test dla profili wejściowych (249)
- Obiektywne testy profili wejściowych (250)
- Obiektywny obiektywizm (251)
- Subiektywne testy profili wejściowych (262)
- Edycja profili wejściowych (266)
- Kalibracja w formacie RAW (273)
- Profile wyjściowe (279)
- Obiektywne testy profili wyjściowych (280)
- ColorThink Pro (286)
- Testy subiektywne dla profili wyjściowych (287)
- Edycja profili wyjściowych (288)
- Edytować, profilować ponownie czy uaktualnić profil? (290)
- Profilowanie jest procesem iteracyjnym (292)
- Dokąd skierujesz teraz swoje kroki? (292)
- Na czym polegają procesy zarządzania barwą? (296)
- Przekształcenia związane z wyświetlaniem obrazu (298)
- Kiedy przekształcać? (299)
- Zalety wczesnego przetwarzania barw (300)
- Wady wczesnego przetwarzania barw (300)
- Zalety późnego przetwarzania barw (301)
- Wady późnego przetwarzania barw (301)
- Uniknąć skrajności (301)
- Przestrzenie edycyjne (302)
- Zalety stosowania przestrzeni edycyjnych (305)
- Nadawanie znaczenia liczbom (305)
- Profile osadzone (306)
- Przedwczesne przetwarzanie barw (306)
- Nazewnictwo: znakowanie, przypisywanie, osadzanie i profile domyślne (307)
- Profile domyślne (308)
- Procesy hybrydowe (309)
- Procesy zarządzania barwą w obrębie jednego programu (310)
- Otwieranie dokumentów nieoznakowanych (311)
- Otwieranie dokumentów oznakowanych (312)
- Zarządzanie barwą pomiędzy dokumentami (313)
- Przypisywanie, przekształcanie i ekranowe próby barwne (314)
- Podstawy przygotowania ekranowej próby barwnej (317)
- Drukowanie i próby barwne (318)
- Procesy zarządzania barwą z wykorzystaniem wielu programów (321)
- Procesy związane z przenoszeniem danych spoza środowiska z zarządzaniem barwą i z powrotem (322)
- Wprowadzanie materiałów z zewnątrz do środowiska z zarządzaniem barwą (322)
- Kiedy zaczyna się zarządzanie barwą? (325)
- Granice poznawalnego (325)
- Przygotowanie materiałów do druku w środowisku bez zarządzania barwą (326)
- Lęk przed znakowaniem (327)
- Przygotowanie materiałów do umieszczenia w internecie (328)
- Procesy przetwarzania obrazów przeznaczonych do umieszczenia w internecie (329)
- Zrozumieć procesy zarządzania barwą (330)
- Zarządzanie barwą na poziomie systemu operacyjnego, aplikacji i sterowników (332)
- Technologie ColorSync i ICM (333)
- Co to jest? I jak to działa? (333)
- System Mac OS 9 (334)
- Ustawienia panelu sterowania ColorSync (335)
- Ustawienia monitora (336)
- System Mac OS X Panther (10.3.x) (337)
- Zasady aktywacji zarządzania barwą (338)
- Ustawienia w panelu Displays (340)
- Profile standardowe (341)
- Położenie profili (341)
- Położenie mechanizmów CMM (342)
- Program ColorSync Utility (342)
- QuickDRAW, GDI i Quartz (343)
- System Windows (348)
- Ustalenie bieżącego profilu wyświetlania (348)
- Preview (349)
- Zarządzanie barwą w aplikacjach (350)
- Aplikacje obsługujące zarządzanie barwą (350)
- CUPS (351)
- Aplikacje nieobsługujące zarządzania barwą (352)
- Zarządzanie barwą w sterownikach drukarek (353)
- Zachowanie domyślne (354)
- Założenia dotyczące profili źródłowych (354)
- Sterowniki rastrowe (355)
- Sterowniki PostScript (361)
- Zarządzanie barwą w sterownikach skanerów (364)
- Och, Wschód to Wschód, a Zachód to Zachód (366)
- Ustawienia kolorów - centrum dowodzenia barwami (368)
- Ustawienia (369)
- Profile domyślne - przestrzenie robocze (370)
- Zasady zarządzania kolorem (370)
- Ostrzeżenia, czyli każdy plik traktujemy indywidualnie (373)
- Opcje zaawansowane - standardowe ustawienia przekształcania (380)
- Ręczne przypisywanie profili i konwersje barw (383)
- Przypisanie profilu (383)
- Konwersja do profilu (385)
- Zarządzanie barwą w importowanych obiektach graficznych (387)
- Importowane obiekty graficzne w programie Photoshop (387)
- Importowane obiekty graficzne w programie InDesign (387)
- Importowane obiekty graficzne w programie Illustrator (390)
- Ekranowe próby barwne i ich ustawienia (392)
- Ekranowe próby barwne w programie Illustrator (393)
- Ekranowe próby barwne w programie InDesign (394)
- Ekranowe próby barwne w programie Photoshop (395)
- Pułapki i zalety ekranowych prób barwnych (397)
- Drukowanie (399)
- Program Adobe Camera Raw (404)
- Digital Raw (404)
- Camera Raw i barwa (405)
- Takie same, lecz jednak odmienne (408)
- Ustawienia barw w programie FreeHand (410)
- Metody zarządzania barwą (410)
- Systemy Kodak Digital Science i Apple ColorSync (412)
- Ręczne przypisywanie profili (415)
- Paleta Object (416)
- Eksport (416)
- TIFF (417)
- EPS i PDF (417)
- Drukowanie (419)
- Błędy (419)
- Bądź uważny (421)
- Właściwości zarządzania barwą (424)
- Internal RGB (wewnętrzny format RGB) (425)
- Monitor (426)
- Composite Printer (drukarka pełnokolorowa) (427)
- Import/Export (import/eksport) (427)
- Scanner/Digital Camera (skaner/kamera cyfrowa) (428)
- Separations Printer (drukarka wyciągów barwnych) (428)
- Import (429)
- Kontrola manualna (430)
- Eksport (431)
- Osadzanie profili (432)
- Drukowanie (432)
- Mocne i słabe strony (434)
- Wyłączanie zarządzania barwą (436)
- Wyłączanie systemu zarządzania barwą w programie QuarkXPress 3 (tylko w systemie Mac OS) (436)
- Wyłączanie systemu zarządzania barwą w programie QuarkXPress 4, 5 i 6 (437)
- Wbudowane zarządzanie barwą (437)
- QuarkXPress 4 (437)
- QuarkXPress 5 (438)
- QuarkXPress 6 (440)
- Właściwości zarządzania barwą (441)
- Kontrola ręczna (444)
- Okno Get Picture (444)
- Okno Profile Information (446)
- Drukowanie (446)
- Przygotowanie próby barwnej (hard proofing) (449)
- Compass Pro XT (449)
- 400-kilogramowy goryl (451)
- Odmiany formatu PDF (454)
- Wersje formatu PDF (454)
- Zarządzanie barwą w języku PostScript (455)
- PDF/X (457)
- Distiller 5 (460)
- Kompatybilność (460)
- Ustawienia zarządzania barwą (461)
- Tworzenie plików PDF (464)
- Acrobat 5 (468)
- Właściwości zarządzania barwą (468)
- Drukowanie (469)
- Program Distiller 6 (471)
- PDF/X-1a i PDF/X-3 (472)
- Acrobat 6 (474)
- Właściwości zarządzania barwą (474)
- Okna Proof Setup i Proof Colors (475)
- Preflight (475)
- Drukowanie (478)
- Eksportowanie plików PDF w programie InDesign CS (479)
- Okno PDF Export Presets (480)
- Okno Export PDF (481)
- Formaty EPS, PDF i AI (483)
- Dodatki dostarczane przez niezależne firmy (483)
- Enfocus PitStop Pro (483)
- Inne produkty (485)
- Powiew przyszłości (485)
- Do czego potrzebna jest automatyzacja? (487)
- Serwery przetwarzania barw (488)
- Zalety serwerów przetwarzania barw (489)
- Wady serwerów przetwarzania barw (490)
- Przykłady (491)
- Pytania dotyczące serwerów przetwarzania barw (493)
- Profile DeviceLink (494)
- Więcej o profilach DeviceLink (494)
- Dlaczego powinno się używać profili DeviceLink? (495)
- Tworzenie profili DeviceLink (496)
- Jak używać tych przeklętych rzeczy? (497)
- Rozwiązania dedykowane dla prepressu (497)
- Kto powinien rozważyć możliwość korzystania z rozwiązań dedykowanych dla prepressu? (498)
- Wady (499)
- Przykłady (500)
- Ważne pytania (501)
- Zarządzanie barwą w procesorze obrazów rastrowych (RIP) (503)
- Dobry (503)
- Zły (i brzydki) (504)
- Skrypty (504)
- Czym są skrypty? (504)
- Co można zrobić za pomocą skryptów? (505)
- Zalety korzystania ze skryptów (505)
- Wady korzystania ze skryptów (506)
- Przykłady skryptów (506)
- Skrypty hybrydowe i zdalny dostęp do profili (510)
- Kompromisy w procesie automatyzacji (511)
- Cztery etapy zarządzania barwą (514)
- Definiowanie znaczenia kolorów (515)
- Normalizacja barw (517)
- Konwersja na potrzeby urządzenia wyjściowego (518)
- Próby barwne (proofing) (519)
- Zarządzanie barwą krok po kroku (520)
- Określanie potrzeb (520)
- Oprogramowanie, formaty plików i urządzenia (520)
- Na jakie urządzenia wyjściowe wyślesz swoją pracę? (521)
- Automatyzacja i jakość (523)
- Narzędzia (524)
- Profile osadzone i profile domyślne (524)
- Normalizacja i przestrzenie edycyjne (526)
- Policja u drzwi - ostrzeżenia (527)
- LAB - wielki normalizator (527)
- Ochrona kanału czerni i dane zależne od urządzeń (528)
- Systemy kolorów specjalnych (528)
- Ekranowa próba barwna - soft proof (530)
- Próba barwna - hard proof (530)
- Konwersje wyjściowe (531)
- Analiza końcowa (532)
- Podróż jednego piksela ... (532)
- Rejestracja piksela (533)
- Definiowanie barw (533)
- Normalizacja barw (534)
- Symulacja końcowego efektu (534)
- Optymalizacja dla urządzenia wyjściowego (535)
- Konwersja do przestrzeni wyjściowej (535)
- Przygotowanie próby barwnej (536)
- Nie dotykać barw (536)
- Diabeł tkwi w szczegółach (537)
- Struktura profilu (542)
- Profile Header (nagłówek profilu) (542)
- Tabela znaczników (545)
- Dane odpowiadające znacznikom (545)
- Znaczniki wymagane (545)
- profileDescriptionTag (545)
- mediaWhitePointTag (545)
- chromaticAdaptationTag (546)
- copyrightTag (546)
- Profile urządzeń wejściowych (546)
- Profile macierzowe (546)
- Profile tablicowe (546)
- Profile hybrydowe (547)
- Profile wyświetlania (547)
- BtoA0Tag (547)
- Profile urządzeń wyjściowych (547)
- AtoBTag i BtoATag (548)
- gamutTag (548)
- Dodatkowe klasy profili (548)
- Sposoby odwzorowania barw i konwersje (549)
- Profile DeviceLink (549)
- Profile konwersji przestrzeni barw (550)
- Profile abstrakcyjne (550)
- Profile kolorów specjalnych (550)
Przedmowa: Zagadka zarządzania barwą (19)
CZĘŚĆ I Wprowadzenie do zarządzania barwą (27)
Rozdział 1: Czym jest barwa? Refleksje nad życiem (29)
Rozdział 2: Komputery i barwa. Barwa według cyfr (77)
Rozdział 3: Zarządzanie barwą. Jak to działa? (105)
Rozdział 4: Wszystko o profilach. Opisując urządzenia (125)
CZĘŚĆ II Tworzenie i korekcja profili (137)
Rozdział 5: Pomiary, kalibracja i kontrola procesu. "Mapa to nie terytorium" (139)
Rozdział 6: Tworzenie profili wyświetlania. Twoje okno na kolor (149)
Rozdział 7: Tworzenie profili wejściowych. Dobry początek (171)
Rozdział 8: Tworzenie profili wyjściowych. Ostateczny cel (187)
Rozdział 9: Ocena i edycja profili. Orientacja barw (233)
CZĘŚĆ III Aplikacje i procesy zarządzania barwą (293)
Rozdział 10: Procesy zarządzania barwą. Ruszamy do akcji (295)
Rozdział 11: Zarządzanie barwą w systemie operacyjnym. Co, kiedy, dlaczego? (331)
Rozdział 12: Architektura zarządzania barwą w aplikacjach firmy Adobe. Zarządzanie barwą w programach Adobe Photoshop, InDesign i Illustrator (367)
Rozdział 13: Zarządzanie barwą w programie Macromedia FreeHand. Duże możliwości i dziwne rozwiązania (409)
Rozdział 14: Zarządzanie barwą w programie CorelDRAW 12. Zarządza wszystkim, poza własnymi plikami (423)
Rozdział 15: Zarządzanie barwą w programie QuarkXPress. Stopniowa poprawa (435)
Rozdział 16: Zarządzanie barwą i format PDF. Powiew przyszłości (453)
Rozdział 17: Automatyzacja i skrypty. Sprytny sposób na bycie leniwym (487)
Rozdział 18: Budowanie procesów wykorzystujących zarządzanie barwą. Łączenie wszystkiego w jedną całość (513)
CZĘŚĆ IV Dodatki (539)
Dodatek A: Anatomia profilu (541)
Dodatek B: Szablony procesów (551)
Dodatek C: Słownik (561)
Skorowidz (587)
Oceny i opinie klientów: Profesjonalne zarządzanie barwą. Wydanie II Bruce Fraser, Chris Murphy, Fred Bunting (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.