OpenCL. Akceleracja GPU w praktyce
- Autor:
- Marek Sawerwain
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Naukowe PWN
- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 344
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis książki: OpenCL. Akceleracja GPU w praktyce
Z książki można nauczyć się, jak: – korzystać z technologii OpenCL; – tworzyć własne jądra obliczeniowe; – przetwarzać grafikę za pomocą wbudowanych możliwości OpenCL.
Dobrze jest znać: – wybrane pojęcia algebry liniowej, m.in. macierze, wektory; – podstawy języków C, C++ oraz Python; – środowisko IDE, np. Visual Studio. Choć nie jest to książka przeznaczona dla początkującego czytelnika i wymaga umiejętności programowania na poziomie średnim, to zawarte w niej informacje z pewnością pozwolą na zapoznanie się z technologią OpenCL i możliwościami obliczeniowymi, jakie ona oferuje.
Wybrane bestsellery
-
Książka ma na celu przedstawienie głównych pojęć wprowadzających czytelnika w niełatwe arkany IK (wszakże mowa o fizyce kwantowej), a także przybliżenie działań podstawowych - już dobrze poznanych - obwodów kwantowych realizujących znane algorytmy i protokoły informatyki kwantowej.(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
O tym, ile problemów sprawia niedbale napisany kod, wie każdy programista. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak napisać ten świetny, „czysty” kod i czym właściwie powinien się on charakteryzować. Co więcej – jak odróżnić dobry kod od złego? Odpowiedź na te pytania oraz sposoby tworzen...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł(-40%) -
Ta książka powinna zostać przestudiowana przez każdego architekta nowoczesnych systemów rozproszonych. Jej celem jest pokazanie sposobów rozwiązywania trudnych problemów związanych z projektowaniem takiego oprogramowania. W krytyczny i wszechstronny sposób omówiono w niej najważniejsze problemy u...
Złożone zagadnienia architektury oprogramowania. Jak analizować kompromisy i podejmować trudne decyzje Złożone zagadnienia architektury oprogramowania. Jak analizować kompromisy i podejmować trudne decyzje
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)69.30 zł
99.00 zł(-30%) -
Dave Thomas i Andy Hunt napisali pierwsze wydanie tej wpływowej książki w 1999 roku, aby pomóc swoim klientom tworzyć lepsze oprogramowanie i na nowo odnaleźć radość z kodowania. Nauki płynące z tamtego wydania pomogły wielu pokoleniom programistów zbadać istotę rozwoju oprogramowania, niezależni...
Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)46.20 zł
77.00 zł(-40%) -
W tej książce w sposób jasny i bardzo interesujący przedstawiono uniwersalne zasady architektury oprogramowania wraz z szeregiem wskazówek dotyczących stosowania tych reguł w praktyce. Wyczerpująco zaprezentowano tu dostępne rozwiązania i wyjaśniono, dlaczego są one tak istotne dla sukcesu przeds...
Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)53.40 zł
89.00 zł(-40%) -
Oto pierwszy tom dzieła, które stanowi inspirujące spojrzenie na sztuczną inteligencję. Jego zrozumienie nie wymaga wybitnej znajomości informatyki i matematyki. Książka jest wspaniałą syntezą wczesnych i późniejszych koncepcji, a także technik, przeprowadzoną we frameworku idei, metod i technolo...
Sztuczna inteligencja. Nowe spojrzenie. Wydanie IV. Tom 1 Sztuczna inteligencja. Nowe spojrzenie. Wydanie IV. Tom 1
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)118.30 zł
169.00 zł(-30%) -
Odpowiedź na to fundamentalne pytanie znajdziesz w tej książce ? drugim wydaniu świetnego podręcznika dla przyszłych mistrzów kodu. Zostało ono, podobnie jak inne pozycje z serii Rusz głową!, przygotowane zgodnie z najnowszymi odkryciami nauk poznawczych, teorii uczenia się i neurofizjologii. I w...
Wzorce projektowe. Rusz głową! Tworzenie rozszerzalnego i łatwego w utrzymaniu oprogramowania obiektowego. Wydanie II Wzorce projektowe. Rusz głową! Tworzenie rozszerzalnego i łatwego w utrzymaniu oprogramowania obiektowego. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)76.30 zł
109.00 zł(-30%) -
To kolejne wydanie lubianego samouczka, dzięki któremu w ramach 24 godzinnych lekcji przyswoisz solidne podstawy programowania. Zrozumiesz, jak działają programy, i nauczysz się reguł stosowanych przez profesjonalistów przy ich projektowaniu. Dowiesz się, jak wygląda świat programistów i na czym ...
Programowanie dla początkujących w 24 godziny. Wydanie IV Programowanie dla początkujących w 24 godziny. Wydanie IV
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)34.50 zł
69.00 zł(-50%) -
Jeśli chcesz być profesjonalistą i postanowiłeś nauczyć się wszystkiego, co jest do tego potrzebne, to wziąłeś do ręki właściwą książkę. Zawiera ona znacznie więcej informacji niż proste wprowadzenie do konkretnego języka programowania. Opisano tu najpotrzebniejsze technologie, elementy kodu i za...
Programista samouk. Profesjonalny przewodnik do samodzielnej nauki kodowania Programista samouk. Profesjonalny przewodnik do samodzielnej nauki kodowania
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)41.30 zł
59.00 zł(-30%) -
Ta książka powstała z myślą o architektach oprogramowania, projektantach, programistach i dyrektorach do spraw technicznych. Zwięźle i przystępnie opisano w niej, jak zadbać o bezpieczeństwo na wczesnym etapie projektowania oprogramowania i jak zaangażować w ten proces cały team. Najpierw zapreze...
Po pierwsze: bezpieczeństwo. Przewodnik dla twórców oprogramowania Po pierwsze: bezpieczeństwo. Przewodnik dla twórców oprogramowania
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)55.30 zł
79.00 zł(-30%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-83-011-8045-4, 9788301180454
- Data wydania ebooka:
-
2016-03-11
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Numer z katalogu:
- 46240
- Rozmiar pliku ePub:
- 2.0MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 5.2MB
- Pobierz przykładowy rozdział EPUB
- Pobierz przykładowy rozdział MOBI
- Kategorie:
Programowanie
Grafika komputerowa » Inne
Programowanie » Inne - Programowanie
Spis treści książki
-
1. Wprowadzenie
1.1. Obliczenia równoległe
1.2. Zawartość książki
2. Standard OpenCL
2.1. Model platformy
2.2. Model pamięci
2.3. Model wykonawczy
2.3.1. Siatka obliczeniowa – NDRange
2.3.2. Kontekst obliczeń oraz kolejka poleceń
2.4. Model programowania
3. Język programowania dostępny w OpenCL
3.1. Typy danych
3.1.1. Typy podstawowe (typy skalarne)
3.1.2. Typy wektorowe
3.1.3. Typy do obsługi obrazów
3.1.4. Inne typy oraz nazwy zarezerwowane
3.2. Dostępne operatory
3.3. Funkcje wbudowane
3.4. Dodatkowe kwalifikatory oraz atrybuty
3.5. Operacje na typach wektorowych OpenCL
3.5.1. Dane typu wektorowego – dostęp do składowych
3.5.2. Operacje na typach wektorowych
3.5.3. Funkcje obsługujące dane typu wektorowego
3.6. Obsługa siatki obliczeniowej
3.7. Funkcje synchronizacji i funkcje atomowe
3.8. Funkcje do obsługi obrazów
3.9. Preprocesor OpenCL C
3.10. Ograniczenia OpenCL C
4. OpenCL – łatwe przykłady na początek
4.1. Informacje o urządzeniu obliczeniowym
4.1.1. Wersja dla API w języku C
4.1.2. Informacje o urządzeniu obliczeniowym obiektowo i w C++
4.2. Witaj Świecie!
4.2.1. Przygotowania
4.2.2. Uruchomienie jądra obliczeniowego
4.3. Dodawanie wektorów
4.3.1. Jądro obliczeniowe
4.3.2. Wersja dla C++
4.3.3. Inne operacje na wektorach do ćwiczeń
4.4. Siatka lokalna oraz globalna
4.5. Zlecanie i wykonywanie zadań
4.6. Uwagi o kompilacji jądra obliczeniowego
5. Przykłady obliczeń w OpenCL
5.1. Obsługa printf w OpenCL
5.2. Operacja redukcji
5.2.1. Operacja redukcji – wersja szeregowa
5.2.2. Operacja redukcji – jądro obliczeniowe podejście pierwsze
5.2.3. Operacja redukcji – jądro obliczeniowe podejście drugie
5.2.4. Operacja redukcji – jądro obliczeniowe poddane optymalizacji
5.3. Wyznaczanie histogramu
5.3.1. Wersja szeregowa
5.3.2. Wersja dla OpenCL
5.4. Równoległe szukanie prawie binarne
5.4.1. Wersja równoległa dla OpenCL
5.5. Przybliżanie wartości liczby ?
5.5.1. Wersja szeregowa
5.5.2. Wersja OpenCL – podejście bezpośrednie
5.5.3. Wersja OpenCL – podejście o wyższej wydajności
5.6. Gra w życie
5.6.1. Gra w życie – procedura obliczeniowa
5.6.2. Gra w życie – obsługa symulacji
5.7. Zbiór Mandelbrota
5.7.1. Zbiór Julii
5.7.2. Tworzenie obrazu zbioru Mandelbrota – wersja szeregowa
5.7.3. Tworzenie obrazu zbioru Mandelbrota – wersja OpenCL
5.7.4. Tworzenie obrazu zbioru Julii
5.7.5. Kolorowanie zbioru fraktalnego
5.8. Algorytm sortowania bitonicznego
5.8.1. Sieci sortujące
5.8.2. Bitoniczna sieć sortująca
5.8.3. Szeregowa wersja algorytmu sortowania bitonicznego
5.8.4. Równoległa wersja algorytmu sortowania bitonicznego dla OpenCL
5.9. Przetwarzanie obrazów
5.9.1. Podstawy – wypełnienie obrazu
5.9.2. Skalowanie obrazu
5.9.3. Rozmywanie obrazu – filtr Gaussa
5.9.4. Wykrywanie krawędzi w obrazie za pomocą filtru Sobela
5.10. Współpraca OpenCL z OpenGL
5.10.1. Procedury obliczeniowe OpenCL
5.10.2. Czynności wykonywane w programie gospodarza
6. OpenCL w innych językach programowania
6.1. Język Python
6.1.1. Przegląd API pakietu PyOpenCL
6.1.2. Znów dodawanie wektorów, ale w Pythonie
6.1.3. Skrypt do testowania siatki obliczeniowej
6.1.4. Stosowanie typów użytkownika
6.1.5. Klasa w Pythonie dla łatwiejszej współpracy z OpenCL
6.2. Pakiet APARAPI dla języka Java
6.2.1. Dodawanie wektorów
6.2.2. Przegląd API pakietu APARAPI
6.2.3. Algorytm Blacka-Sholesa
6.2.4. Mechanizm rozszerzeń
6.3. Inne rozwiązania, VexCL i nie tylko
7. Zamiast zakończenia
7.1.1. Analiza wydajności symulacji przykładu „Gra w życie”
Dodatek A. Kompilacja przykładów
Dodatek B. Instalacja pakietu OpenCL dla języka Python
Dodatek C. Opis funkcji pomocniczych
C.1. Zapis do formatu PPM
C.2. Konwersja kodów formatu koloru do wartości znakowych
C.3. Zapis i odczyt danych w formacie PNG
C.4. Konwersja z modelu kolorów HSV do RGB
C.5. Utworzenie macierzy dla filtru rozmywającego
Dodatek D. Zestawianie używanych funkcji API OpenCL
D.1. Funkcja clGetPlatformIDs
D.2. Funkcja clGetPlatformInfo
D.3. Funkcja clGetDeviceInfo
D.4. Funkcja clGetSupportedImageFormats
D.5. Funkcja clGetDeviceIDs
D.6. Funkcja clCreateContext
D.7. Funkcja clBuildProgram
D.8. Funkcja clGetProgramBuildInfo
D.9. Funkcja clCreateCommandQueue
D.10. Funkcja clCreateBuffer
D.11. Funkcja clEnqueueReadBuffer
D.12. Funkcja clEnqueueWriteBuffer
D.13. Funkcja clCreateProgramWithSource
D.14. Funkcja clCreateKernel
D.15. Funkcja clSetKernelArg
D.16. Funkcja clEnqueueNDRangeKernel
D.17. Funkcja clEnqueueTask
D.18. Funkcja clGetKernelWorkGroupInfo
D.19. Funkcja clCreateImage2D
D.20. Funkcja clEnqueueReadImage
D.21. Funkcja clEnqueueWriteImage
D.22. Funkcja clFinish
D.23. Funkcja clReleaseKernel
D.24. Funkcja clReleaseProgram
D.25. Funkcja clReleaseCommandQueue
D.26. Funkcja clReleaseMemObject
D.27. Funkcja clReleaseContext
D.28. Funkcja clCreateFromGLBuffer
D.29. Funkcja clCreateFromGLTexture2D
D.30. Funkcja clEnqueueAcquireGLObjects
D.31. Funkcja clEnqueueReleaseGLObjects
Dodatek E. Spis kodów błędów API OpenCL
Dodatek F. Najczęściej spotykane nazwy rozszerzeń
Literatura
Indeks
Wydawnictwo Naukowe PWN - inne książki
-
Monografia ROBOTYZACJA I AUTOMATYZACJA. Przemysł 4.0 to najnowsza propozycja Wydawnictwa Naukowego PWN kierująca uwagę Czytelnika na ultra nowoczesne rozwiązania dotyczące zrobotyzowanego przemysłu XXI wieku i zagadnień z zakresu inżynierii mechanicznej. Podtytuł książki (Przemysł 4.0) podkreśla ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Atomowy Kotlin to książka dla wszystkich, którzy chcą nauczyć się Kotlina stosunkowo młodego, ale bardzo popularnego i pożądanego na rynku pracy języka programowania. Nieważne, czy jesteś początkującym, czy doświadczonym programistą, dzięki tej publikacji Kotlin nie będzie miał dla Ciebie żadny...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
90.35 zł
139.00 zł(-35%) -
Niniejsza książka to uniwersalny podręcznik syntetycznego przedstawienia różnych form zapisu konstrukcji mechanicznych, elektrycznych, pneumatycznych czy hydraulicznych takich, które są używane w pracy automatyka, mechatronika i innych inżynierów. Dla lepszego poznania i zrozumienia tej tematyk...
Rysunek techniczny maszynowy dla automatyków i mechatroników Rysunek techniczny maszynowy dla automatyków i mechatroników
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Książka Cyberjutsu. Cyberbezpieczeństwo dla współczesnych ninja to praktyczny przewodnik po cyberbezpieczeństwie oparty na technikach, taktykach i procedurach starożytnych ninja. Analiza odtajnionych japońskich zwojów przeprowadzona przez specjalistę od cyberwojny Bena McCarty'ego pokazuje, jak...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Organizacja i architektura systemu komputerowego to nowe, jedenaste wydanie znakomitego podręcznika o budowie i działaniu współczesnych systemów komputerowych, stosowanego powszechnie na wyższych uczelniach w Polsce. William Stallings, światowej sławy specjalista w dziedzinie sieci komputerowych ...
Organizacja i architektura systemu komputerowego Tom 1 Organizacja i architektura systemu komputerowego Tom 1
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)70.85 zł
109.00 zł(-35%) -
Wydawnictwo PWN przestawia unikatowy podręcznik dla wykładowców, doktorantów i studentów dotyczący szerokiego działu matematyki jakim jest teoria aproksymacji. Czytelnik ma okazję samodzielnie poznać zagadnienia tej dziedziny, które są zaprezentowane w przystępny sposób w postaci zadań ze szczegó...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Monografię należy traktować jako próbę okiełznania bardzo dynamicznych procesów pojęciowych, za których pojmowaniem jako społeczeństwo stopniowo przestajemy nadążać. Jest to pewnego rodzaju (w dużym uproszczeniu) przewodnik służący do zrozumienia współczesnego, coraz bardziej technologicznie za...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
54.60 zł
84.00 zł(-35%) -
Smoki, fora ze dwora! Książka o smokach, rycerzach i testowaniu oprogramowania to publikacja, która w zabawny sposób opowiada o testowaniu oprogramowania poprzez historie o smokach i rycerzach. Jest to świetna pozycja do samodzielnego korzystania przez dzieci, wspólnie z rodzicami lub jako lektur...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
31.85 zł
49.00 zł(-35%) -
Seria Krótki kurs to popularnonaukowe książki wydawane przez Oxford University Press, które w przystępny sposób przedstawiają szereg tematów z niemal każdej dziedziny. Omawiając z entuzjazmem fakty, analizy, perspektywy i nowe koncepcje autorzy-eksperci sprawiają, że tematy trudne stają się przys...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
25.35 zł
39.00 zł(-35%) -
Teoria gier jest dziedziną matematyki zajmującą się decyzjami interaktywnymi. Z jednej strony tworzy modele reprezentujące sytuacje, w których kilka podmiotów, zwanych graczami, dokonuje wyborów, zaś zbiór wszystkich tych indywidualnych zachowań determinuje pewien wynik, mający z kolei wpływ na k...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł(-35%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: OpenCL. Akceleracja GPU w praktyce Marek Sawerwain (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.