Mistrz analizy danych. Od danych do wiedzy (ebook)(audiobook)(audiobook)

Wydawnictwo:
Helion
Wydawnictwo:
Helion
Ocena:
Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
Stron:
440
Druk:
oprawa miękka
3w1 w pakiecie:
     PDF
     ePub
     Mobi

Książka

77,00 zł

Dodaj do koszyka Wysyłamy w 24h

Ebook

77,00 zł
61,60 zł

Dodaj do koszyka lub Kup na prezent Kup 1-kliknięciem

Przenieś na półkę

Do przechowalni

Do przechowalni

Nauka o danych, znana również pod nazwą data science, jest stosunkowo nową, interdyscyplinarną dziedziną, zajmującą się różnymi technikami analizy danych, ich implementacją i wykorzystywaniem do różnych celów. Zalety nauki o danych doceniają specjaliści z wielu branż: analitycy biznesowi, statystycy, architekci oprogramowania i osoby zajmujące się sztuczną inteligencją. Tak naprawdę ta dziedzina nie koncentruje się na kodowaniu i bazach danych, ale raczej na metodach wyłuskiwania z danych najróżniejszych cennych informacji. Wartość tej wiedzy niejednokrotnie okazuje się ogromna.

Niniejsza książka jest przystępnym wprowadzeniem do nauki o danych. Jest przeznaczona dla osób, które chcą stosować techniki analizy danych w biznesie. Te techniki, opisane na podstawie praktycznych przypadków, to m.in. optymalizacja, prognozowanie i symulacja, a także sztuczna inteligencja, teoria grafów, analiza skupień i wykrywanie anomalii. Dzięki tej książce nie tylko zrozumiesz zasady analizowania danych, ale także nauczysz się wybierać technikę właściwą do rozwiązania danego problemu. Poznasz też techniki pracy z prototypami. Co ciekawe, niemal wszystkie opisane tu metody zostały zaprezentowane w arkuszu kalkulacyjnym.

W książce opisano m.in.

  • optymalizację za pomocą programowania liniowego i całkowitoliczbowego
  • szereg czasowy, wykrywanie trendów i wahań sezonowych
  • przewidywanie za pomocą wygładzania wykładniczego
  • metodę symulacji Monte Carlo
  • test Tukeya i lokalne czynniki odstające
  • język R — zaawansowane techniki analizy danych

Wyciśnij z danych każdą kroplę wiedzy!


John W. Foreman — jest głównym analitykiem danych w MailChimp.com. Udziela również porad dotyczących analizy danych takim podmiotom jak Coca-Cola czy Intercontinental Hotels, a także oraz amerykańskim agendom rządowym, włączając w to DoD, IRS, DHS i FBI. Często wygłasza prelekcje o rozwiązaniach analitycznych w biznesie.