C++. Styl i technika zaawansowanego programowania
- Autor:
- James O. Coplien
- Ocena:
- 4.0/6 Opinie: 3
- Stron:
- 480
- Druk:
- oprawa miękka
Opis książki: C++. Styl i technika zaawansowanego programowania
Zakładając znajomość podstaw języka C++ książka ta umożliwia programistom rozwinięcie zaawansowanych umiejętności programowania poprzez stosowanie styli i idiomów języka C++. Struktura książki zorganizowana jest wokół abstrakcji wspieranych przez język C++: abstrakcyjnych typów danych, kombinacji typów w strukturach dziedziczenia, programowania obiektowego i dziedziczenia wielokrotnego. W książce przedstawione zostają także te idiomy, które nie znajdują bezpośredniego wsparcia w języku C++, takie jak wirtualne konstruktory, obiekty prototypów i zaawansowane techniki odzyskiwania nieużytków.
Książka:- Przedstawia zalety i potencjalne pułapki zaawansowanych technik programowania w języku C++.
- Sposoby efektywnego łączenia abstrakcji języka C++ ilustruje szeregiem krótkich, ale stanowiących wystarczający instruktaż przykładów.
- Dostarcza wielu praktycznych zasad wykorzystania języka C++ do implementacji rezultatów projektowania obiektowego.
- Omawia wszystkie właściwości edycji 3.0 języka C++, w tym zastosowanie szablonów w celu wielokrotnego wykorzystania kodu.
- Przedstawia istotne aspekty rozwoju złożonych systemów, w tym projektowanie bibliotek, obsługę wyjątków i przetwarzanie rozproszone.
Książka ta jest ważnym podręcznikiem dla każdego programisty aplikacji lub programisty systemowego posługującego się językiem C++.
O autorze:
James Coplien pracuje w departamencie związanym z badaniami nad produkcją oprogramowania w firmie AT&T Bell Laboratories. Jest także konsultantem przy dużych projektach wykorzystujących technologie obiektowe.
[więcej...]
Wybrane bestsellery
-
Książka, którą trzymasz w rękach, to kontynuacja genialnego kompendium Opus magnum C++11. Programowanie w języku C++. Autor, wybitny specjalista z ogromnym doświadczeniem w międzynarodowych projektach i twórca niezwykle popularnego podręcznika Symfonia C++, postanowił uzupełnić swoje dzieło o zag...
Opus magnum C++. Misja w nadprzestrzeń C++14/17. Tom 4 Opus magnum C++. Misja w nadprzestrzeń C++14/17. Tom 4
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
Język C++. Szkoła programowania to starannie sprawdzony, sumiennie przygotowany i kompletny przewodnik po programowaniu w C++, przeznaczony dla programistów. Ten klasyczny już materiał pomocniczy dla wykładowców uczy zasad programowania, począwszy od kodu strukturalnego i projektowania wedle meto...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
89.40 zł
149.00 zł(-40%) -
C++ to bez wątpienia jeden z najpopularniejszych i najpotężniejszych języków programowania. Znajduje zastosowanie w tworzeniu systemów operacyjnych, sterowników przemysłowych, bibliotek, gier komputerowych, najrozmaitszych aplikacji desktopowych, programów bazodanowych i oprogramowania serweroweg...
C++. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie III C++. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie III
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)11.90 zł
39.90 zł(-70%) -
Algorytmika to dziedzina, która w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat dostarczyła wielu efektywnych narzędzi wspomagających rozwiązywanie różnorodnych zagadnień za pomocą komputera. Dla niektórych stanowi swego rodzaju książkę kucharską, do której sięgają jedynie po wybrane przepisy, a dla innych...
Algorytmy, struktury danych i techniki programowania. Wydanie VI Algorytmy, struktury danych i techniki programowania. Wydanie VI
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)35.40 zł
59.00 zł(-40%) -
Najnowsze wydanie tej cenionej książki zostało poprawione i uzupełnione o nowości z tej właśnie wersji standardu języka C++. Dowiesz się, jak korzystać ze wskaźników, liczb losowych oraz udoskonalonych kontenerów. Ponadto poznasz najlepsze zastosowanie wyrażeń lambda czy szablonów. Oprócz omówien...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
74.50 zł
149.00 zł(-50%) -
Tablice informatyczne. C++" zawierają zestawienie najpotrzebniejszych informacji dotyczących języka C++. Każdy programista doceni je, gdy podczas pracy nie będzie miał czasu na wertowanie kilkunastu książek.(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
6.45 zł
12.90 zł(-50%) -
To książka przeznaczona dla programistów C++, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat wzorców projektowych przy użyciu standardu C++17. Opisano tu zarówno klasyczne, jak i całkiem nowoczesne wzorce projektowe ułatwiające rozwiązywanie konkretnych problemów programistycznych w optymalny sposób...
Stosowanie wzorców projektowych w C++. Kod wielokrotnego wykorzystania w programowaniu zorientowanym obiektowo Stosowanie wzorców projektowych w C++. Kod wielokrotnego wykorzystania w programowaniu zorientowanym obiektowo
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)34.20 zł
57.00 zł(-40%) -
Unreal Engine 5. Kurs video. Praktyczny niezbędnik game developera to ponad 6 godzin praktycznej wiedzy i budowania funkcjonalności, prototypowania mechaniki, a także iterowania produkcji. Na początku zaznajomisz się z edytorem i możliwościami narzędzia Unreal Engine 5. Nauczysz się stosować pred...
Unreal Engine 5. Kurs video. Praktyczny niezbędnik game developera Unreal Engine 5. Kurs video. Praktyczny niezbędnik game developera
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)74.50 zł
149.00 zł(-50%) -
Nie pamiętasz jakiegoś algorytmu? Nie wiesz, jaką strukturę danych należy zastosować? Nie masz pojęcia, jak wyznaczyć złożoność obliczeniową algorytmu? Nie martw się, Twoje problemy należą już do przeszłości! Tablice informatyczne. Algorytmy pozwolą Ci szybko odnaleźć i przypomnieć sobie podstawo...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
8.50 zł
17.00 zł(-50%) -
Dzięki tej książce poznasz narzędzia i rozwiązania, które ułatwiają projektowanie w języku C++ nawet najbardziej skomplikowanych aplikacji. Autorzy przybliżają samo pojęcie architektury oprogramowania i na praktycznych przykładach wyjaśniają, na czym polega jej tworzenie. Pokazują również aktualn...
Architektura oprogramowania bez tajemnic. Wykorzystaj język C++ do tworzenia wydajnych aplikacji i systemów Architektura oprogramowania bez tajemnic. Wykorzystaj język C++ do tworzenia wydajnych aplikacji i systemów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)59.40 zł
99.00 zł(-40%)
James O. Coplien - pozostałe książki
-
Ebook Scrum. 37 wzorców organizacji projektowej autorstwa Jeffa Sutherlanda i Jima Copliena to zbiór praktycznych porad dla praktyków, którzy chcą dowiedzieć się, jak najlepiej wykorzystać potencjał Scruma. Dzięki książce: - poznasz 37 wzorców potrzebnych do utworzenia zespołu scrumowego - dowie...(39.90 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Ebook Scrum. 56 wzorców strumienia wartości autorstwa Jeffa Sutherlanda i Jima Copliena to zestaw gotowych wzorców działania, dzięki którym zorganizujesz pracę nad projektem tak, by wprowadzanie w nim zmian odbywało się bezboleśnie. Dzięki książce: poznasz 56 wzorców, dzięki którym zbudujesz r...(39.90 zł najniższa cena z 30 dni)
38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Na sukces w budowaniu produktu pracuje zazwyczaj wiele zespołów, natomiast Scrum pomaga stworzyć największą możliwą wartość. To właśnie Scrum oferuje pełen wachlarz pomysłów, które zespoły mogą dowolnie przekształcać tak, by pasowały do indywidualnych potrzeb i ułatwiały dążenie do zamierzonych c...(86.43 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł(-35%) -
W trakcie lektury zapoznasz się z duchem Agile i Lean oraz przydzielisz najważniejsze role członkom projektu. Po tym niezwykle interesującym wstępie rozpoczniesz pasjonującą podróż po świecie architektury Lean. Dowiesz się, czym jest system, jak podzielić projekt na części i wybrać jego styl. W k...(24.90 zł najniższa cena z 30 dni)
29.50 zł
59.00 zł(-50%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: C++. Styl i technika zaawansowanego programowania (1)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Dziennik Łódzki PIO; 9 czerwca 2004
Zostań ekspertem C++
Programiści, którzy poznali podstawy języka C++ i chcieliby rozwinąć swoje umiejętności, mogą sięgnąć po nową pozycję wydaną przez Helion. „C++. Styl i technika zaawansowanego programowania” autorstwa Jamesa O. Copliena pozwoli im rozszerzyć dotychczasową wiedzę i nabrać nowych kwalifikacji, zwłaszcza w dziedzinie stosowania stylów i idiomów.
Książka nie jest klasycznym podręcznikiem programowania z tematycznie ułożonymi wykładami. Jej kolejne rozdziały koncentrują się raczej wokół poszczególnych rodzin idiomów języka C++. Systematycznie rozbudowywany jest materiał, jednocześnie wykorzystuje się uzyskane w czasie nauki informacje. Omawiana tematyka jest ilustrowana krótkimi, ale treściwymi i praktycznymi przykładami.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Advanced C++ Programming Styles and Idioms
- Tłumaczenie:
- Jaromir Senczyk
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-736-1322-6, 8373613226
- Data wydania książki drukowanej:
- 2004-01-07
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 2238
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Ebook zawiera materiały dodatkowe, które możesz pobrać z serwera FTP - link znajdziesz na stronie redakcyjnej.
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » C++ - Programowanie
Spis treści książki
- 1.1. Ewolucja języka C++ (15)
- 1.2. Idiomy jako sposób na złożoność problemów (16)
- 1.3. Obiekty lat 90-tych (18)
- 1.4. Projektowanie i język programowania (19)
- Bibliografia (20)
- 2.1. Klasy (22)
- 2.2. Inwersja obiektowa (25)
- 2.3. Konstruktory i destruktory (28)
- 2.4. Funkcje rozwijane w miejscu wywołania (32)
- 2.5. Inicjacja statycznych danych składowych (34)
- 2.6. Statyczne funkcje składowe (35)
- 2.7. Zakresy i słowo kluczowe const (36)
- 2.8. Porządek inicjacji obiektów globalnych, stałych i składowych statycznych (38)
- 2.9. Słowo const i funkcje składowe (39)
- 2.10. Wskaźniki funkcji składowych (41)
- 2.11. Konwencje programowania (45)
- Ćwiczenia (46)
- Bibliografia (47)
- 3.1. Ortodoksyjna postać kanoniczna klasy (50)
- 3.2. Zakresy i kontrola dostępu (56)
- 3.3. Przeciążanie - zmiana semantyki funkcji i operatorów (59)
- 3.4. Konwersja typu (64)
- 3.5. Zliczanie referencji i zmienne wykorzystujące "magiczną" pamięć (67)
- 3.6. Operatory new i delete (80)
- 3.7. Separacja tworzenia instancji i jej inicjacji (85)
- Ćwiczenia (88)
- Bibliografia (90)
- 4.1. Dziedziczenie pojedyncze (93)
- 4.2. Zakresy deklaracji i kontrola dostępu (99)
- 4.3. Konstruktory i destruktory (109)
- 4.4. Konwersje wskaźników klas (112)
- 4.5. Selektory typu (114)
- Ćwiczenia (116)
- Bibliografia (118)
- 5.1. Funkcje wirtualne (121)
- 5.2. Interakcje destruktorów i destruktory wirtualne (128)
- 5.3. Funkcje wirtualne i zakresy (129)
- 5.4. Funkcje czysto wirtualne i abstrakcyjne klasy bazowe (131)
- 5.5. Klasa kopertowa i klasa listu (133)
- 5.6. Funktory - funkcje jako obiekty (161)
- 5.7. Dziedziczenie wielokrotne (172)
- 5.8. Kanoniczna postać dziedziczenia (182)
- Ćwiczenia (186)
- Przykład iteratora kolejki (187)
- Przykład klas prostej aplikacji bankowej (188)
- Bibliografia (190)
- 6.1. Typy i klasy (192)
- 6.2. Czynności projektowania obiektowego (196)
- 6.3. Analiza obiektowa i analiza dziedziny (199)
- 6.4. Związki obiektów i klas (202)
- 6.5. Podtypy, dziedziczenie i przekazywanie (210)
- 6.6. Praktyczne zasady tworzenia podtypów, stosowania dziedziczenia i niezależności klas (229)
- Ćwiczenia (231)
- Bibliografia (232)
- 7.1. Gdy analogie przestają działać (235)
- 7.2. Projektowanie z myślą o ponownym użyciu (237)
- 7.3. Cztery mechanizmy ponownego użycia kodu (239)
- 7.4. Typy parametryczne czyli szablony (241)
- 7.5. Ponowne użycie i dziedziczenie prywatne (249)
- 7.6. Ponowne użycie pamięci (252)
- 7.7. Ponowne użycie interfejsu - warianty (253)
- 7.8. Ponowne użycie, dziedziczenie i przekazywanie (255)
- 7.9. Ponowne użycie kodu źródłowego (256)
- 7.10. Ogólne uwagi na temat ponownego użycia (259)
- Ćwiczenia (260)
- Bibliografia (261)
- 8.1. Przykład - przykłady pracowników (266)
- 8.2. Konstruktory ogólne - idiom zespołu przykładów (271)
- 8.3. Autonomiczne konstruktory ogólne (273)
- 8.4. Abstrakcyjne przykłady bazowe (275)
- 8.5. Ku idiomowi szkieletu przykładu (278)
- 8.6. Uwagi na temat notacji (280)
- 8.7. Przykłady i administracja kodem programu (282)
- Ćwiczenia (283)
- Prosty parser wykorzystujący przykłady (284)
- Przykład wykorzystujący szczeliny (286)
- Bibliografia (288)
- 9.1. Przyrostowy rozwój programów w języku C++ (291)
- 9.2. Symboliczna postać kanoniczna (293)
- 9.3. Przykład - ogólna klasa kolekcji (304)
- 9.4. Kod i idiomy obsługujące mechanizm ładowania przyrostowego (308)
- 9.5. Odzyskiwanie nieużytków (318)
- 9.6. Hermetyzacja typów podstawowych (327)
- 9.7. Wielometody i idiom symboliczny (328)
- Ćwiczenia (332)
- Bibliografia (333)
- 10.1. Przykład - system okienkowy (336)
- 10.2. Ograniczenia (339)
- 11.1. Statyczne projektowanie systemów (342)
- 11.2. Dynamiczne projektowanie systemów (350)
- Bibliografia (365)
- A.1. Wywołania funkcji (367)
- A.2. Parametry funkcji (368)
- A.3. Prototypy funkcji (369)
- A.4. Przekazywanie parametrów przez referencję (370)
- A.5. Zmienna liczba parametrów (371)
- A.6. Wskaźniki funkcji (373)
- A.7. Słowo kluczowe const jako modyfikator typu (375)
- A.8. Interfejs z programami w języku C (377)
- Ćwiczenia (389)
- Bibliografia (390)
- D.1. Dlaczego kopiowanie składowych nie rozwiązuje problemu? (408)
- F.1. Programowanie strukturalne - wprowadzenie (447)
- F.2. Elementy programowania strukturalnego w języku C++ (448)
- F.3. Alternatywa dla bloków z głęboko zagnieżdżonymi zakresami (451)
- F.4. Rozważania na temat implementacji (455)
- Ćwiczenia (456)
- Gra wykorzystująca idiom strukturalny (457)
- Bibliografia (460)
Przedmowa (9)
Rozdział 1. Wprowadzenie (15)
Rozdział 2. Abstrakcyjne typy danych (21)
Rozdział 3. Konkretne typy danych (49)
Rozdział 4. Dziedziczenie (91)
Rozdział 5. Programowanie obiektowe (119)
Rozdział 6. Projektowanie obiektowe (191)
Rozdział 7. Ponowne użycie i obiekty (233)
Rozdział 8. Programowanie za pomocą przykładów (263)
Rozdział 9. Emulacja języków symbolicznych w C++ (289)
Rozdział 10. Dynamiczne dziedziczenie wielokrotne (335)
Rozdział 11. Zagadnienia systemowe (341)
Dodatek A Język C w środowisku języka C++ (367)
Dodatek B Reprezentacja figur geometrycznych w języku C++ (391)
Dodatek C Referencje jako wartości zwracane przez operatory (403)
Dodatek D Kopiowanie "bit po bicie" (407)
Dodatek E Figury geometryczne i idiom symboliczny (409)
Dodatek F Programowanie strukturalne w języku C++ (447)
Spis rysunków (461)
Spis listingów (463)
Skorowidz (467)
Oceny i opinie klientów: C++. Styl i technika zaawansowanego programowania James O. Coplien (3)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(1)
(0)
(0)
(0)
(1)
Łukasz Borowczyk,
Data dodania: 2006-02-02 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Rafał Kotusiewicz,
Data dodania: 2004-06-15 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Marcin Szymański,
Data dodania: 2007-09-13 Ocena: 1 Opinia niepotwierdzona zakupem
więcej opinii