Android UI. Podręcznik dla projektantów. Smashing Magazine (ebook)(audiobook)(audiobook)
- Autor:
- Juhani Lehtimaki
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 3.6/6 Opinie: 7
- Stron:
- 400
- Druk:
- oprawa miękka
- 3w1 w pakiecie:
-
PDFePubMobi
Opis książki
Czytaj fragment
Klucz do sukcesu Twojej aplikacji!
„Smashing Magazine” to jeden z najpopularniejszych serwisów poświęconych profesjonalnemu tworzeniu stron WWW i interfejsów użytkownika. Korzystają z niego przede wszystkim profesjonalni projektanci i deweloperzy. Ta książka to kompilacja wiedzy najwybitniejszych autorów i ekspertów z zespołu „Smashing Magazine”. Sięgnij po nią już teraz i uświadom sobie, że nawet najlepsza aplikacja nie sprzeda się, jeżeli nie będzie atrakcyjna wizualnie i łatwa w zastosowaniu. Zanim napiszesz pierwszą linię kodu, warto przygotować prototyp i przetestować go na potencjalnych użytkownikach.
Dzięki lekturze tej książki poznasz struktury aplikacji, mechanizm intencji oraz najlepsze techniki nawigowania wśród dostępnych opcji. Kolejne rozdziały poprowadzą Cię przez szczegóły projektowania komponentów interfejsu, stosowania ikon oraz używania efektów. Część trzecia kompendium poświęcona jest zarządzaniu zasobami Androida, skalowaniu oraz układom interfejsu. Na końcu będziesz miał szansę zapoznać się z najlepszymi wzorcami tworzenia aplikacji na tę platformę. Książka ta jest nieocenionym źródłem informacji na temat tworzenia przyjaznych i wydajnych aplikacji. Musisz ją przeczytać!
Dzięki tej książce:
- zaprojektujesz funkcjonalny interfejs użytkownika
- wykorzystasz w najlepszy sposób zasoby Androida
- poznasz najlepsze wzorce projektowe nawigacji i układu
- odniesiesz sukces na platformie Android!
Nienaganny interfejs użytkownika to warunek konieczny do odniesienia sukcesu!
Podobne produkty
-
Android 6 dla programistów. Techniki tworzenia ... Android 6 dla programistów. Techniki tworzenia aplikacji. Wydanie III
Paul Deitel, Harvey Deitel, Alexander Wald
-
Android. Aplikacje wielowątkowe. Techniki przet... Android. Aplikacje wielowątkowe. Techniki przetwarzania
Anders Göransson
-
Systemy operacyjne. Wydanie IV Systemy operacyjne. Wydanie IV
Andrew S. Tanenbaum, Herbert Bos
-
Jak zarabiać na aplikacjach i grach mobilnych Jak zarabiać na aplikacjach i grach mobilnych
Piotr Stalewski
-
Java ME. Tworzenie zaawansowanych aplikacji na ... Java ME. Tworzenie zaawansowanych aplikacji na smartfony
Ovidiu Iliescu
-
Android. Wprowadzenie do programowania aplikacj... Android. Wprowadzenie do programowania aplikacji. Wydanie V
Joseph Annuzzi Jr., Lauren Darcey, Shane Conder
Podobne produkty
-
-
Android 6 dla programistów. Techniki tworzenia ... Android 6 dla programistów. Techniki tworzenia aplikacji. Wydanie III
Paul Deitel, Harvey Deitel, Alexander Wald
-
React Native. Tworzenie aplikacji mobilnych w j... React Native. Tworzenie aplikacji mobilnych w języku JavaScript. Wydanie II
Bonnie Eisenman
-
Android. Programowanie aplikacji. Rusz głową! W... Android. Programowanie aplikacji. Rusz głową! Wydanie II
Dawn Griffiths, David Griffiths
-
Programowanie aplikacji dla Androida. The Big N... Programowanie aplikacji dla Androida. The Big Nerd Ranch Guide. Wydanie III
Bill Phillips, Chris Stewart, Kristin Marsicano
-
Jak zarabiać na aplikacjach i grach mobilnych Jak zarabiać na aplikacjach i grach mobilnych
Piotr Stalewski
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Smashing Android UI (Smashing Magazine Book Series)
- Tłumaczenie:
- Mikołaj Szczepaniak
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-6859-5, 9788324668595
- Data wydania książki drukowanej:
- 2013-11-18
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-6860-1, 9788324668601
- Data wydania ebooka:
-
2013-11-18
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 14167
- Rozmiar pliku Pdf:
- 7.5MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 10.4MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 10.4MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Ebook zawiera materiały dodatkowe, które możesz pobrać z serwera FTP - link znajdziesz na stronie redakcyjnej.
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie mobilne » Android
- Serie wydawnicze: Smashing Magazine
Spis treści
- Technologia kontra projekt interfejsu (20)
- Zrozumieć model mentalny (21)
- Projektowanie dla użytkowników (26)
- Żadna aplikacja nie może robić wszystkiego - wybierz właściwe obszary działania (29)
- To Ty jesteś ekspertem; użytkownicy nie są projektantami (30)
- Poznaj swoich użytkowników - projektuj dla prawdziwych ludzi (30)
- Podsumowanie (33)
- Budowa prototypów (36)
- Narzędzia projektowe (38)
- Testowanie przez użytkowników (42)
- Podsumowanie (46)
- Projektowanie dla urządzeń mobilnych (48)
- Projektowanie pod kątem interfejsów dotykowych (55)
- Podsumowanie (59)
- Wyzwania stwarzane przez platformę Android (62)
- Wersje Androida (70)
- Dystrybucja aplikacji dla Androida (73)
- Co oznacza open source? (75)
- Podsumowanie (77)
- Ogólna struktura aplikacji Androida (82)
- Ogólna struktura projektu Androida (86)
- Oficjalne wskazówki dla Androida (88)
- Podsumowanie (89)
- Intencje umożliwiają aplikacjom wzajemną współpracę (92)
- Korzystanie z serwisów społecznościowych i udostępnianie zasobów (93)
- Praca z przeglądarkami (95)
- Jak działają intencje Androida? (97)
- Tworzenie własnych akcji (103)
- Intencje są wszędzie (104)
- Intencje kontra interfejsy API aplikacji (104)
- Podsumowanie (105)
- Komponenty nawigacji w systemie Android, aktywności i intencje (108)
- Kontrolki nawigacyjne Androida (109)
- Podsumowanie (121)
- Zastosowania widgetów aplikacji ekranu domowego (124)
- Aktualizowanie danych widgetu aplikacji (128)
- Układ i funkcje widgetu aplikacji (130)
- Implementacja widgetu aplikacji (135)
- Podsumowanie (137)
- Metody powiadamiania użytkownika w systemie Android (140)
- Kiedy powiadamiać użytkowników (143)
- Kiedy nie powiadamiać użytkowników (148)
- Unikanie wyskakujących okien (149)
- Optymalne wykorzystywanie powiadomień na pasku statusu (150)
- Podsumowanie (157)
- Projektowanie obsługi ekranu dotykowego (160)
- Projektowanie obsługi przycisków sprzętowych (161)
- Projektowanie obsługi klawiatury ekranowej (162)
- Projektowanie obsługi klawiatur sprzętowych (170)
- Projektowanie obsługi krzyżyków i gładzików (170)
- Projektowanie obsługi rysika (171)
- Projektowanie głosowego sterowania aplikacją (172)
- Projektowanie obsługi zewnętrznych klawiatur, myszy i touchpadów (172)
- Projektowanie obsługi dołączonych inteligentnych akcesoriów (174)
- Projektowanie obsługi czujników (174)
- Projektowanie obsługi dodatkowego ekranu (174)
- Podsumowanie (175)
- Stosowanie widgetów interfejsu użytkownika (178)
- Modyfikowanie widgetów interfejsu użytkownika (189)
- Modyfikowanie typografii (191)
- Stosowanie ikon (197)
- Stosowanie animacji i efektów przejść (203)
- Podsumowanie (211)
- Stosowanie zasobów Androida (216)
- Projektowanie zasobów pod kątem gęstości pikseli (218)
- Projektowanie pod kątem różnych wymiarów ekranu (223)
- Projektowanie interfejsu pod kątem różnych języków i regionów (225)
- Projektowanie obsługi kontrolek urządzenia (226)
- Projektowanie interfejsu dla różnych wersji platformy (226)
- Projektowanie interfejsu dla różnych trybów pracy urządzeń (227)
- Podsumowanie (227)
- Strategia układu systemu Android (230)
- Układy definiowane w plikach XML i w kodzie (232)
- Menedżery układów (232)
- Definiowanie wielkości układu (243)
- Przewijanie (244)
- Oś Z, porządek komponentów w ramach układu (245)
- Dopełnienia i marginesy (245)
- Importowanie i scalanie plików układu (246)
- Układy niestandardowe (247)
- Narzędzia do budowy interfejsu użytkownika dla systemu Android (247)
- Diagnozowanie układów (248)
- Podsumowanie (249)
- Format 9-patch (252)
- Obiekty drawable definiowane w plikach XML (257)
- Rysowanie z poziomu kodu aplikacji (265)
- Podsumowanie (269)
- Platforma Android to nie tylko telefony (272)
- Samodostosowujący się projekt (274)
- Typowe sposoby tworzenia samodostosowujących się interfejsów użytkownika (285)
- Podsumowanie (288)
- Wprowadzenie do fragmentów (290)
- Architektura fragmentów i aktywności (292)
- Migracja istniejących aplikacji (294)
- Analiza przykładowej aplikacji (296)
- Podsumowanie (309)
- Wzorce projektowe interfejsu użytkownika (314)
- Zalety stosowania wzorców projektowych interfejsu użytkownika (315)
- Wzorce projektowe we wskazówkach projektowych platformy Android (316)
- Wzorce projektowe interfejsu użytkownika prezentowane w tej książce (317)
- Podsumowanie (319)
- Stosowanie wzorca Action Bar (322)
- Stosowanie wzorca projektowego Quick Actions (331)
- Stosowanie wzorca projektowego szuflady akcji (337)
- Stosowanie wzorca projektowego Pull-to-Refresh (339)
- Stosowanie gestu Swipe-to-Dismiss (343)
- Podsumowanie (345)
- Stosowanie wzorca projektowego Stacked Galleries (348)
- Stosowanie kokpitu (350)
- Stosowanie przestrzeni roboczych (354)
- Stosowanie widoku dzielonego (358)
- Stosowanie wzorca projektowego Expand-in-Context (360)
- Stosowanie nawigacji bocznej (363)
- Podsumowanie (366)
- Stosowanie dynamicznych list (368)
- Stosowanie wzorca projektowego Image Placeholder (370)
- Stosowanie wzorca projektowego Non-forced Login (372)
- Stosowanie wzorca projektowego Drag-to-Reorder Handle (375)
- Podsumowanie (377)
- Unikaj ekranu ładowania (380)
- Unikaj ekranu poradnika (381)
- Unikaj stosowania okna potwierdzenia (383)
- Unikaj przycisku Cofnij widocznego na ekranie (384)
- Unikaj stosowania przycisku menu (385)
- Unikaj ukrywania paska statusu (386)
- Unikaj wyświetlania szybkich akcji gestem przewijania (387)
- Unikaj stosowania rozwiązań projektowych spoza Androida (388)
- Podsumowanie (389)
O autorze (9)
Podziękowania autora (11)
Wprowadzenie (13)
CZĘŚĆ I WPROWADZENIE DO ARCHITEKTURY SYSTEMU ANDROID (17)
Rozdział 1. Użyteczność i projekt interfejsu użytkownika - wprowadzenie (19)
Rozdział 2. Wstrzymaj się z kodowaniem (35)
Rozdział 3. Specyfika rozwiązań mobilnych i urządzeń z ekranami dotykowymi (47)
Rozdział 4. Wprowadzenie do platformy Android (61)
CZĘŚĆ II FUNKCJE I KOMPONENTY INTERFEJSU UŻYTKOWNIKA PLATFORMY ANDROID (79)
Rozdział 5. Struktura aplikacji Androida i wskazówki dostępne w internecie (81)
Rozdział 6. Intencje Androida (91)
Rozdział 7. Struktura nawigacji w aplikacjach Androida (107)
Rozdział 8. Widgety aplikacji na ekranie domowym (123)
Rozdział 9. Powiadamianie i informowanie użytkowników (139)
Rozdział 10. Projektowanie obsługi przycisków sprzętowych, metod wprowadzania danych i czujników (159)
Rozdział 11. Projektowanie komponentów interfejsu użytkownika platformy (177)
CZĘŚĆ III SKALOWALNY PROJEKT ANDROIDA (213)
Rozdział 12. Zarządzanie zasobami Androida (215)
Rozdział 13. Układy aplikacji Androida (229)
Rozdział 14. Skalowalna grafika (251)
Rozdział 15. Skalowalność to nie wszystko - samodostosowujący się projekt (271)
Rozdział 16. Implementowanie samodostosowujących się interfejsów użytkownika (289)
CZĘŚĆ IV WZORCE PROJEKTOWE INTERFEJSU UŻYTKOWNIKA W SYSTEMIE ANDROID (311)
Rozdział 17. Wprowadzenie do wzorców projektowych interfejsu użytkownika (313)
Rozdział 18. Wzorce projektowe akcji użytkownika (321)
Rozdział 19. Wzorce projektowe nawigacji i układu (347)
Rozdział 20. Wzorce projektowe danych (367)
Rozdział 21. Antywzorce projektowe interfejsu użytkownika (379)
Skorowidz (391)
Oceny i opinie klientów (7)
(1)
(1)
(1)
(2)
(2)
(0)
6 oceniona przez: 2014-02-21
5 oceniona przez: Adam Wolak, Hobbystyczny Programista 2014-01-21
4 oceniona przez: Paweł Stołowski, programista 2014-04-22
3 oceniona przez: 2014-05-08
3 oceniona przez: Astalos, programista 2014-02-27
2 oceniona przez: Rafał, programista 2014-06-19
2 oceniona przez: 2016-03-02
więcej opinii