Projektowanie witryn internetowych User eXperience. Smashing Magazine
- Autorzy:
- Jesmond Allen, James Chudley
- Niedostępna
- Promocja 2za1
- Serie wydawnicze:
- Smashing Magazine
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.2/6 Opinie: 9
- Stron:
- 456
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis
książki
:
Projektowanie witryn internetowych User eXperience. Smashing Magazine
Smashing Magazine to marka znana w branży webowej na całym świecie. Profesjonalny blog o technologiach i projektowaniu stron, oferujący setki merytorycznych i aktualnych artykułów opartych na realnych przykładach, podbił serca milionów użytkowników. Jest obowiązkową lekturą każdego projektanta stron WWW!
Projektowanie User eXperience to jeden z najgorętszych tematów w ostatnim czasie. Jeżeli Twój produkt nie wywrze odpowiedniego wrażenia na użytkowniku oraz nie będzie dla niego łatwy w obsłudze, nie masz szans odnieść sukcesu. Dlatego właśnie specjaliści od UX są wprost rozchwytywani na rynku pracy. Jednak dzięki tej niezwykłej książce całkiem sporo będziesz w stanie zrobić we własnym zakresie. Znajdziesz w niej najlepsze porady, które pozwolą Ci osiągnąć cel. W trakcie lektury nauczysz się badać użyteczność strony, odkrywać zachowania użytkowników czy projektować interfejs pod kątem urządzeń mobilnych oraz sklepów internetowych. Książka ta jest nieocenionym źródłem informacji, wartym każdych pieniędzy!
Sprawdź, jak zaprojektować:
- główną stronę
- stronę produktu, kategorii i koszyka
- stronę z artykułami i innymi treściami
- wygląd tabel, wykresów i danych
- interfejs dla urządzeń mobilnych
Obowiązkowa lektura dla projektantów stron internetowych i aplikacji mobilnych!
Wybrane bestsellery
-
Nowość Promocja Promocja 2za1
Ta książka to drugie, zaktualizowane i rozszerzone wydanie przewodnika po kluczowych pojęciach psychologicznych w tworzeniu produktów i wrażeń, które mają bardziej intuicyjny i ukierunkowany na człowieka charakter. Szczegółowo przeanalizowano znane aplikacje i wrażenia użytkowników, aby pokazać, jak projektanci UX powinni kreować produkty dostosowane do sposobu, w jaki użytkownicy postrzegają i przetwarzają interfejsy cyfrowe. Poza prawami i zasadami opisanymi w psychologii dokładnie przedstawiono, jak ich zastosowanie przyczyni się do wyższej przydatności zaprojektowanego produktu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(34,20 zł najniższa cena z 30 dni)
34.20 zł
57.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
To kolejne, zaktualizowane i uzupełnione wydanie znakomitego przewodnika po mapowaniu wrażeń użytkownika. W praktyczny sposób pokazano tu szereg technik i narzędzi, dzięki którym można łatwo zwizualizować aktualne wrażenia klientów, by na tej bazie zaproponować udoskonalenia produktów. Zaprezentowano podstawy koncepcji mapowania i diagramów synchronizacji. Opisano, w jaki sposób przeprowadzić cały proces mapowania, co ułatwia zidentyfikowanie obecnych wrażeń użytkowników. Sporo miejsca poświęcono szczegółowemu omówieniu wybranych rodzajów diagramów, takich jak schemat usługi, mapa ścieżek klienta, mapa wrażeń czy mapa ekosystemu — relatywnie nowe narzędzie, które pozwala na wizualizację rozległych systemów elementów i łączących je zależności.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Oto drugie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie praktycznego przewodnika, dzięki któremu nauczysz się lepiej prezentować projekt i przekonywać do swoich racji wszystkie osoby mające na niego wpływ. W uporządkowany sposób przedstawiono tutaj zasady przygotowywania i przeprowadzania spotkań z interesariuszami. Dowiesz się, jak ważne jest zrozumienie perspektywy pozostałych stron i jak ułatwia to przygotowanie się do samego spotkania. W książce omówiono też znaczenie pasywnego i aktywnego słuchania, a także właściwego nastawienia przed wypowiedzią. Nie zabrakło opisu kilku prostych podejść taktycznych i wzorców, które ułatwiają zdobywanie akceptacji dla projektów, jak również zadań, jakie powinny być realizowane już po zakończeniu spotkania z interesariuszami.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Czy wiesz, że projektowanie skutecznych produktów cyfrowych, takich jak aplikacje, strony czy systemy, to znacznie więcej niż nadanie im ładnego wyglądu? O ich sukcesie przesądza równowaga między użytecznością, zaspokajaniem potrzeb użytkownika a szatą graficzną. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak prawidłowo definiować funkcje takich produktów, jak dobrze je zaprojektować i prowadzić badania jakościowe z użytkownikami — koniecznie sięgnij po ten niezwykle użyteczny zestaw książek, złożony z podręcznika i ćwiczeń. To jedyna taka publikacja na rynku, pozwalająca na przekrojowe doświadczanie wiedzy, w którym teoria przenika się z praktyką UXUI, co daje możliwość dogłębnego zrozumienia zagadnień i trafnego stosowania rozwiązań.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Trzymasz w rękach kolejne wydanie kultowej książki, w całości poświęconej zagadnieniom związanym z projektowaniem funkcjonalnych witryn i aplikacji internetowych. W trakcie lektury dowiesz się, jak przygotować system nawigacji na Twojej stronie, testować funkcjonalność witryny oraz tworzyć jej wersję działającą na urządzeniach mobilnych. Ponadto zrozumiesz, jak użytkownicy korzystają z sieci oraz jak tę wiedzę wykorzystać do tworzenia efektownych stron WWW. Książka ta jest doskonałym źródłem wiedzy na temat tworzenia funkcjonalnych serwisów WWW, docenionym przez czytelników na całym świecie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
A step-by-step guide to building web applications with the MEAN stack Key Features Gain a comprehensive understanding of full stack development and the MEAN stack. Implement automated testing using Supertest and JEST for reliable and efficient code testing. Understand the importance of deployment with containers. Description The MEAN stack, compr- ePub + Mobi pkt
(76,49 zł najniższa cena z 30 dni)
80.91 zł
89.90 zł (-10%) -
Promocja Promocja 2za1
The ultimate guide to prototyping for UX design mastery Key Features Utilize interactive prototypes and animations to bring design concepts to life. Embrace rapid iteration and testing for a smooth and efficient design journey. Prioritize users' needs, preferences, and behaviors, and gather valuable feedback to optimize designs based on real insig- ePub + Mobi pkt
(38,90 zł najniższa cena z 30 dni)
80.91 zł
89.90 zł (-10%) -
Promocja Promocja 2za1
Bridging web and mobile for next-gen user experiences Key Features Comprehensive guide to web and mobile tech with HTML5, CSS3, PWAs. Case studies and practical strategies for real-world applications. Performance and security focus for efficient, safe apps. Description The book explores how modern web and mobile technologies come together. It foc- ePub + Mobi pkt
(38,90 zł najniższa cena z 30 dni)
80.91 zł
89.90 zł (-10%) -
Promocja Promocja 2za1
Description Understanding how users think, feel, and interact with digital products is crucial for creating designs that not only look good but also deliver exceptional user satisfaction. This book will help designers learn the fundamentals of design through the lenses of psychology, gamification, and biases. It includes numerous examples from actu- ePub + Mobi pkt
(38,90 zł najniższa cena z 30 dni)
80.91 zł
89.90 zł (-10%) -
Promocja Promocja 2za1
Obierz kurs na... sprawniejsze projektowanie interfejsów Jeśli - komercyjnie lub na razie tylko amatorsko - tworzysz strony internetowe i aplikacje mobilne, z pewnością nazwa Figma nie jest Ci obca. W końcu to chmurowe narzędzie jest uznawane, obok na przykład AdobeXD, za jedno z najnowocześniejszych przeznaczonych do tego oprogramowań. Korzystają- Videokurs pkt
(59,59 zł najniższa cena z 30 dni)
89.40 zł
149.00 zł (-40%)
Zobacz pozostałe książki z serii Smashing Magazine
-
Znajdziesz tu odpowiedzi na wiele kluczowych pytań. W trakcie lektury dowiesz się, jak do projektowania współczesnych stron internetowych podchodzą światowej sławy profesjonaliści. Poznasz najlepsze techniki wykorzystania możliwości HTML5, CSS3 i JavaScriptu. Nauczysz się również tworzyć strony zgodne z podejściem responsive web design. Te trzy słowa to klucz do Twojego sukcesu! Przekonaj się sam dzięki tej niesamowitej książce!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Dzięki temu wspaniałemu podręcznikowi błyskawicznie skonfigurujesz i uruchomisz swoją pierwszą aplikację. Potem będzie już tylko ciekawiej - sterowanie zdarzeniami, wykorzystywanie wydajnych operacji wejścia-wyjścia oraz połączenie z bazą MongoDB to tylko niektóre z poruszanych tematów. Dowiesz się także, jak skorzystać z dostępu do danych w czasie rzeczywistym z pomocą technologii WebSocket oraz jak testować napisany kod z użyciem testów automatycznych. Po lekturze tej książki bez trudu przygotujesz aplikację, która będzie w stanie obsłużyć dziesiątki tysięcy jednoczesnych połączeń na jednym serwerze. Zainteresowany? Sięgnij po książkę - naprawdę warto!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Dzięki lekturze tej książki poznasz struktury aplikacji, mechanizm intencji oraz najlepsze techniki nawigowania wśród dostępnych opcji. Kolejne rozdziały poprowadzą Cię przez szczegóły projektowania komponentów interfejsu, stosowania ikon oraz używania efektów. Część trzecia kompendium poświęcona jest zarządzaniu zasobami Androida, skalowaniu oraz układom interfejsu. Na końcu będziesz miał szansę zapoznać się z najlepszymi wzorcami tworzenia aplikacji na tę platformę. Książka ta jest nieocenionym źródłem informacji na temat tworzenia przyjaznych i wydajnych aplikacji. Musisz ją przeczytać!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Kolejna książka z tej serii poświęcona jest w całości aplikacjom mobilnym. W trakcie lektury poznasz podstawy HTML5, CSS3 i JavaScriptu oraz zaznajomisz się z możliwościami, jakie dają one deweloperom. Z kolejnych rozdziałów dowiesz się, jak skonfigurować platformę rozwojową i produkcyjną, jak stworzyć prototyp oraz jaką bazę danych warto wykorzystać. Ponadto nauczysz się w praktyce stosować mechanizmy geolokalizacji czy integracji z serwisami społecznościowymi oraz kontrolować wydajność Twojej aplikacji. Na sam koniec przekonasz się, że przygotowanie aplikacji do premiery wcale nie jest takie trudne. Nie martw się, z tą książką odniesiesz sukces!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
W tej niepowtarzalnej i wyśmienitej książce znajdziesz zbiór najświeższych, najciekawszych i najlepszych informacji poświęconych systemowi Wordpress. W czasie lektury dowiesz się, jak używać tej platformy jako systemu CMS oraz narzędzia do blogowania czy projektowania witryn dowolnego typu. Ponadto nauczysz się tworzyć genialne motywy, przydatne wtyczki oraz integrować Wordpressa z portalami społecznościowymi. Szczególną uwagę powinieneś zwrócić na zagadnienia poświęcone SEO — przestrzeganie dobrych zasad z pewnością ułatwi Ci zaistnienie w sieci. Książka ta jest obowiązkową pozycją dla każdego użytkownika platformy Wordpress!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Ta książka to zbiór najlepszych artykułów i porad dla projektantów stron internetowych. Znajdziesz w niej fachowe i sprawdzone informacje na temat tworzenia interfejsu użytkownika oraz typografii w sieci. Autorzy bardzo dużo uwagi poświęcają użyteczności nowoczesnych stron internetowych. W dzisiejszych czasach nawet najdoskonalszy pomysł się nie sprzeda, jeżeli nie będzie opakowany w intuicyjny i przyjazny interfejs użytkownika. Co jeszcze znajdziesz w tej biblii twórców stron WWW? Optymalizacja wydajności witryn, tworzenie projektów zwiększających sprzedaż, teoria kolorów to tylko część zagadnień, które muszą zwrócić Twoją uwagę. Sięgnij po tę książkę, naprawdę warto!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Ten podręcznik to pozycja wyjątkowa na rynku wydawniczym. Prezentuje najważniejsze umiejętności i cechy, jakie powinien posiadać niezależny projektant WWW. Dzięki niej poznasz sposoby skutecznej komunikacji z klientami oraz najlepsze metody wyceny projektów. W trakcie lektury nauczysz się reagować na krytykę, przygotowywać umowy oraz planować budżet. Ponadto poznasz błędy, które najczęściej popełniają freelancerzy, i dowiesz się, jak ich unikać. Książka porusza wszystkie zagadnienia, o których freelancer wiedzieć powinien!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Ta książka to niewyczerpane źródło inspiracji. Znajdziesz w niej mnóstwo ciekawych i pomysłowych stron internetowych, liczne zdjęcia oraz bezcenne porady, co robić w trudnych chwilach. Cameron Chapman nakarmi Twoją wyobraźnię dziesiątkami skojarzeń i idei! Autorka koncentruje się na uniwersalnych elementach każdego dobrego projektu, takich jak kolor, kształt, faktura, harmonia, proporcje, rytm i spójność. Na kartach tej książki znajdziesz ponad 700 przykładów rozwiązań i konceptów zaczerpniętych ze stron internetowych, świata fotografii, opakowań, architektury, projektów wnętrz, mody, mebli, zabawek, przedmiotów codziennego użytku... i nie tylko.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Biblioteka jQuery spełnia pokładane w niej oczekiwania - korzystanie z niej znacząco skraca czas pisania kodu oraz umożliwia projektantom i programistom szybkie tworzenie komponentów interaktywnych zgodnych ze wszystkimi najważniejszymi przeglądarkami. Jak zatem łatwo tworzyć bogate w możliwości interfejsy internetowe, integrując strukturę biblioteki jQuery z witryną internetową przy minimalnej znajomości języka JavaScript? Oto znakomita książka, napisana z myślą o wszystkich projektantach i programistach stron internetowych, którzy chcą szybko rozpocząć pracę z tą biblioteką.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Natchnie Cię ona dziesiątkami pomysłów na świetny znak firmowy. Na samym początku zdobędziesz solidną wiedzę teoretyczną. Poznasz różne rodzaje znaków graficznych i dowiesz się, na co zwrócić uwagę przy zatrudnianiu projektanta oraz czym tak naprawdę jest logo. W drugiej części szczególny nacisk położono na zagadnienia związane z projektowaniem logo. Zaznajomisz się dokładnie z tym procesem, określisz harmonogram pracy, grupę docelową oraz budżet. Odkryjesz odpowiednie techniki i zrozumiesz, jakich narzędzi użyć w procesie projektowania logo, jak dobrać odpowiednią kolorystykę oraz zaprezentować projekt klientowi. Na sam koniec obejrzysz udane znaki firmowe, zaprojektowane przez twórców z całego świata. Szczególną uwagę powinieneś zwrócić na dwa rozdziały — jeden poświęcony prawnym aspektom użycia logo, drugi najczęściej popełnianym błędom i sposobom ich unikania.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
Ebooka "Projektowanie witryn internetowych User eXperience. Smashing Magazine" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Projektowanie witryn internetowych User eXperience. Smashing Magazine" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Projektowanie witryn internetowych User eXperience. Smashing Magazine" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Projektowanie witryn internetowych User eXperience. Smashing Magazine (4) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: ux.marszalkowski.orgRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Autorzy czyli Smashing Magazine to absolutna klasyka w świecie IT. Tym razem wziąłem na warsztat ich książkę o tematyce projektowania stron internetowych oraz UX. Trzeba przyznać, że to gruba i nie łatwa pozycja. Jest swojego rodzaju testem. Jeżeli uda Ci się ją przeczytać od początku do końca, to znaczy, że będziesz UX designerem. A dlaczego? Ponieważ książka dość dokładnie rozprawia się z każdym aspektem etapu projektowania UX. Z jednej strony jest to ogromna zaleta bo otrzymujesz pełny pakiet informacji potrzebnych na starcie, jeżeli zaczynasz swoją przygodę z UX. Jednakże z drugiej strony jeżeli jesteś już na odrobinę wyższym poziomie to może być nużąca. Nużąca, bo jest tam wiele informacji oczywistych oraz powtórzeń, które są bardzo istotne dla przyszłych UX designerów.
UX Smashing Magazine – czy warto?
Uważam, że mimo wszystko każdy aspirujący do roli UX designera powinien chociaż posiadać w swoim zbiorze ową książkę. Jest to ciekawe uzupełnienie klasyka – Nie każ mi myśleć. Dzięki temu, że nie jest atrakcyjną motywacyjną pozycją, a bardziej twardym podręcznikiem. Osobiście lubię wracać do tej książki gdy chcę sobie odświeżyć pamięć, lub spojrzeć na dane zagadnienie projektowe z szerszej perspektywy. Często się zdarza, że zapominamy o kluczowych elementach w procesie UX, wtedy z pomocą może przyjść nam właśnie ta pozycja.
Jeżeli spodziewamy się nowinek, to niestety obejdziemy się smakiem. Trzeba uznać tą pozycję jako silne fundamenty naszej przyszłej pracy. Niekiedy, tak jak w przypadku rozwiązań mobilnych może okazać się mało aktualna. Jednakże z uwagi, że opisuje fundamenty to jeszcze długo będzie mogła być śmiało wykorzystywana. Zastanawiam się czy autorzy celowo nie wyeliminowali ciekawych “smaczków” aby uchronić książkę przed starzeniem się. To co mnie mocno rozbawiło to fotografie zawarte w książce.
Podsumowanie
Jeżeli dopiero zaczynasz przygodę z UX książka okaże się zbiorem wielu podstawowych technik, jeżeli jednak jesteś już doświadczony/a w UX, to ta książka może być ciekawą pozycją na półce, do której można wracać by odświeżyć sobie dany element procesu UX. -
Recenzja: webroad.pl Mr.Mr, 2013-08-07Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Projektowanie user experience to temat niezwykle popularny w ostatnim czasie. W Internecie można znaleźć wiele publikacji na ten temat, a jednak nadal problematyka UX wydaje się dopiero raczkować w świadomości wielu osób (nawet z branży). Dlatego tym bardziej ciekawe wydają się pozycje książkowe publikowane pod znanymi szyldami, takimi jak Smashing Magazine. Dzisiaj postaram się Wam przybliżyć książkę pt. Projektowanie witryn internetowych User eXperience. Smashing Magazine.
O czym jest ta książka?
Jak nie trudno się domyślić Projektowanie witryn internetowych User eXperience. Smashing Magazine to tytuł będący swego rodzaju kompendium wiedzy na temat projektowanie user experience interfejsów webowych. Pisze o interfejsach ponieważ określenie "strona internetowa" było by tu zdecydowanie zbyt ubogim.
Autorzy postanowili przedstawić czytelnikom procesy i projekty w obszarze user experience oraz narzędzia i techniki służące do badania, projektowania oraz oceny user experience. Dzięki takiemu ujęciu można uznać, iż omawiana książka dotyka bardzo szerokiej tematyki z zakresu projektowania interfejsów.
Niestety (albo na szczęście) żaden z wcześniej wymienionych tematów nie jest omówiony w sposób wyczerpujący. Autorzy dają czytelnikom jedynie "przedsmak" dogłębnej wiedzy z zakresu UX, ale możliwe, że to nic złego. Właściwie zależy co chcemy osiągnąć po przeczytaniu książki ze stajni Smashing Magazine.
Dla kogo jest ta książka?
Projektowanie witryn internetowych User eXperience może okazać się interesująca przede wszystkim dla osób z branży interaktywnej, które nie zajmują się bezpośrednio UX, ale mają z projektowaniem użyteczności i przeżyć użytkownika do czynienia na co dzień (kierownicy projektów, graficy, programiści). Inną grupą, która może docenić tę pozycję są freelancerzy, którzy dopiero wdrażają się w tematykę UX oraz początkujący projektanci UX, którzy zaczynają swoją przygodę z tym zawodem.
Jako że mamy tutaj do czynienia ze swego rodzaju kompendium wiedzy nie ma co liczyć na szczegółowe i wyczerpujące informacje z pewnych, konkretnych dziedzin UX (np. testów z użytkownikami). Projektowanie witryn internetowych User eXperience dostarcza bardziej skondensowanej wiedzy, która spisana została z myślą o osobach nie obeznanych jeszcze z tematyką UX.
Moja ocena
Na początku dość sceptycznie podchodziłem do tej pozycji. Przypuszczałem, że pewnie będzie ogólnikowa i pisana "na szybko" tak żeby jak najprędzej przejść do kolejnego zagadnienia. Muszę jednak przyznać, że mile się rozczarowałem. Projektowanie witryn internetowych User eXperience jest kompendium wiedzy i nie znajdziemy tam szczegółowych informacji o wielu rzeczach z UX związanych, jednak nie można tego traktować jako wady tej książki. Jest to zdecydowanie tytuł dla początkujących, którzy z UX nie mieli jeszcze wiele wspólnego lub tylko ocierali się o tę tematykę.
Warto też nadmienić, że nawet w tym ograniczonym zakresie w jakim Projektowanie witryn internetowych User eXperience porusza tematy z dziedziny UX robi to jednak bardzo rzetelnie.
Dlatego gorąco polecam ten tytuł każdemu kto potrzebuje zdobyć pierwsze szlify związane z projektowanie interfejsów użytkownika w sieci. Wybierając tę książkę na pewno nie będziecie zawiedzeni! -
Recenzja: altcontroldelete.pl Jerzy Piechowiak, 2013-08-18Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Gdy rozmawiam czasem ze znajomymi zajmującymi się tworzeniem stron internetowych we wszelkiej maści agencjach interaktywnych, z reguły opisują oni przebieg swojej pracy bardzo podobnie:
- Zbieranie wymagań
- Projektowanie
- Programowanie
- Testowanie
- Przekazanie witryny odbiorcy
Na pozór wszystko wygląda w porządku, ale wystarczy chwilę pomyśleć by zdać sobie sprawę, że w całym tym procesie zabrakło jednego, niezwykle ważnego elementu - użytkownika końcowego.
Projektowanie witryn internetowych pod kątem potrzeb użytkownika końcowego, to stosunkowo mało popularny trend, szczególnie w przypadku nie dużych projektów. Moim zdaniem jest to poważny błąd, bo co z tego że programista zrobi ładną witrynę, która będzie podobać się szefowi, ale jednocześnie będzie totalnie niefunkcjonalna dla potencjalnych odbiorców?
Jeśli sprowadziłeś na swoją witrynę rzeszę użytkowników, ale nie widzisz żadnej konwersji z tego ruchu, być może warto na chwilę przystanąć i pomyśleć.
Jeszcze lepszym rozwiązaniem w tym przypadku będzie lektura tytułowej książki Projektowanie witryn internetowych User eXperience przygotowanej przez niezastąpiony zespół Smashing Magazine. Po części już zdradziłem, że naprawdę warto to zrobić, ale w dalszej części tekstu postaram się Wam uzmysłowić dlaczego;-)
Dla kogo jest ta książka?
Na początek warto byłoby ustalić grupę odbiorców tej książki. W tym przypadku nie będziemy jednak mówić o początkujących, czy zaawansowanych użytkownikach, ponieważ niniejszą pozycję może przeczytać praktycznie każdy, kto ma jakąkolwiek styczność z tworzeniem stron WWW. Mówię tu zarówno o programistach, grafikach, testerach, ale także i o właścicielach tych witryn.
Pozycja została tak skonstruowana, że w każdej chwili można przeczytać dowolny rozdział, bez znajomości szerszego kontekstu pozycji.
Zawartość
Podręcznik został podzielony na pięć tematycznych części, które z kolei przekładają się na 33 konkretne rozdziały. Materiału jest jak widać sporo. Tak jak wspominałem wcześniej, książki nie trzeba czytać od deski do deski, ale można wybrać konkretne fragmenty, które w danej chwili nas najbardziej interesują.
W praktycznie każdym rozdziale znajdziemy interesujące rysunki, tabele oraz schematy, które pomogą lepiej nam zrozumieć przedstawioną partię materiału. Zwieńczeniem każdej partii materiału jest wykaz odnośników do materiałów, które przyczyniły się do powstania określonego rozdziału.
Podczas lektury przydatna będzie ogólna wiedza z obszaru programowania oraz IT. Już w pierwszych rozdziałach poruszane są m.in. zagadnienia związane z metodyką projektowania Agile, czy z podejściem wodospadowym. Co prawda autorzy starają się opisać każde z przytoczonych zagadnień, ale niewątpliwie często przedstawiona tam wiedza wymaga uzupełnienia.
Książka pisana jest dość przystępnym językiem, co jest w sumie standardem w przypadku publikacji Smashing Magazine. Macie więc gwarancji, że podczas lektury tych 450 stron, nie będziecie się nudzić, ani tym bardziej męczyć;-)
Podsumowanie
Ciężko cokolwiek więcej napisać na temat tej książki, ponieważ jest to solidnie przygotowana pozycja przygotowana przez znany i ceniony zespół Smashing Magazine.
Wydaje mi się, że lektura jest całkiem przystępna i ciekawa. Mimo małej czcionki czyta się ją bardzo szybko;-) Jeśli już jesteśmy przy składzie, to warto wspomnieć, że przynajmniej w moim egzemplarzu pojawił się problem z wyrazistością zawartych tutaj schematów. Użyto w nich jasno-szarej czcionki, która miejscami wygląda bardzo nie wyraźnie i trzeba wytężyć wzrok by przeczytać napisany nią tekst.
Nie miałem styczności z oryginałem, więc nie mogę wypowiedzieć się o tłumaczeniu. Nasi rodzime tłumacze postanowili utrzymać oryginalny termin user experience, który jest swego rodzaju motywem przewodnim tej książki. -
Recenzja: NetWorld Piotr KociatkiewiczRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
User experience (UX) jest obecnie obiecującą metodą projektowania produktów cyfrowych, w tym stron internetowych. W książce autorzy dzielą się doświadczeniami w tej dziedzinie zdobytymi w firmach konsultingowych, agencjach projektowych i dużych organizacjach. Czytając książkę można poznać zasady projektowania zorientowanego na użytkownika. Dowiedzieć się, jakich używać narzędzi i technik stosowanych w UX, znaleźć ich opis i wyjaśnienie, dlaczego metoda UX jest ważna, kiedy ją stosować i jak to robić, można nauczyć się dokumentowania potrzeb użytkowników, uzyskać wiedzę na temat najlepszych praktyk projektowania różnego typu komponentów UX, które mogą okazać się potrzebne w trakcie prac nad projektem. Rozważania są ilustrowane konkretnymi rozwiązaniami pozwalającymi łatwo zrozumieć prezentowany materiał. Książka, przeznaczona dla praktyków zajmujących się user experience, jest bezcennym źródłem wiedzy dla pracujących nad produktami cyfrowymi na etapach od pomysłu do wdrożenia.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Smashing UX Design: Foundations for Designing Online User Experiences
- Tłumaczenie:
- Tomasz Walczak
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-6349-1, 9788324663491
- Data wydania książki drukowanej :
- 2013-05-13
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-6352-1, 9788324663521
- Data wydania ebooka :
- 2013-06-05 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 13355
- Rozmiar pliku Pdf:
- 10.6MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 29.6MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 50.6MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Technologie webowe » Funkcjonalność stron i UX
- Serie wydawnicze: Smashing Magazine
Spis treści książki
- Wzorcowy cykl (34)
- Badania (34)
- Projektowanie (34)
- Ponowne badania (35)
- User experience i rozwijanie produktu (35)
- Model wodospadu (36)
- Programowanie zwinne (36)
- Analizy przypadków - projektowanie skoncentrowane na użytkowniku w praktyce (38)
- Prosty projekt z obszaru user experience - poprawa istniejącej witryny (38)
- Projektowanie skoncentrowane na użytkowniku przy gruntownej zmianie projektu istniejącej witryny (40)
- Projektowanie mobilnej wersji nowej witryny agencji turystycznej (46)
- Materiały (51)
- Wprowadzenie do planowania user experience (54)
- Przekonywanie klientów do zastosowania projektowania skoncentrowanego na użytkowniku (56)
- Jak wygląda projekt z obszaru user experience? (57)
- Czym są wymagania biznesowe? (57)
- Czym są wymagania użytkownika? (59)
- Jakie rozwiązanie projektowe jest najlepsze? (61)
- Ile czasu i środków należy przeznaczyć na prace nad user experience? (62)
- Wybór narzędzi i technik z obszaru user experience (62)
- Planowanie prac nad user experience - analizy przypadków (66)
- Prace nad user experience przy ograniczonym budżecie (66)
- Modyfikowanie projektu z wykorzystaniem projektowania skoncentrowanego na użytkowniku (67)
- Nowa witryna nie zapewnia oczekiwanej liczby konwersji (68)
- Udostępnianie nowego produktu (70)
- Wskazówki przydatne w pracy z... (71)
- Menedżerowie produktu (71)
- Menedżerowie projektu (72)
- Projektanci grafiki (73)
- Programiści (74)
- Eksperci od user experience (75)
- Eksperci od pozycjonowania (76)
- Specjaliści od treści (76)
- Materiały (77)
- Dlaczego rozmowy z interesariuszami są ważne? (82)
- Kiedy przeprowadzać rozmowy z interesariuszami? (82)
- Kim są interesariusze? (82)
- Z kim powinieneś porozmawiać? (83)
- Jak przeprowadzać rozmowy z interesariuszami? (85)
- Planowanie rozmów z interesariuszami (85)
- Prowadzenie rozmów z interesariuszami (85)
- Prowadzenie analiz i informowanie o odkryciach (88)
- Przedstaw klientom podsumowanie odpowiedzi (88)
- Tworzenie wspólnej wizji (89)
- Materiały (89)
- Dlaczego warsztaty ze zbierania wymagań są ważne? (92)
- Kiedy warto przeprowadzić warsztaty ze zbierania wymagań? (92)
- Jak prowadzić warsztaty ze zbierania wymagań? (93)
- Planowanie warsztatów ze zbierania wymagań (93)
- Prowadzenie warsztatów (103)
- Po warsztatach (103)
- Materiały (104)
- Kiedy przeprowadzać testy użyteczności? (106)
- Jak oceniać istniejące projekty, aplikacje mobilne, papierowe formularze i inne rozwiązania? (106)
- Jak zbierać wymagania użytkowników? (107)
- Dlaczego rozwiązanie nie działa tak dobrze, jak powinno? (107)
- Jak dobre są produkty konkurencji? (108)
- Prace nad projektem utknęły w martwym punkcie - nikt nie może zdecydować, co robić! (108)
- Klient poprosił o "innowacyjne", godne nagrody rozwiązanie (109)
- Masz pomysł, ale nie jesteś pewien, czy się sprawdzi (110)
- Dlaczego testy użyteczności są ważne? (110)
- Jak prowadzić testy użyteczności? (111)
- Planowanie testów użyteczności (111)
- Przeprowadzanie testów użyteczności (116)
- Analizowanie odkryć i opisywanie ich w raportach (120)
- Typowy harmonogram testów użyteczności (123)
- Trzy tygodnie przed testami (123)
- Dwa tygodnie przed testami (123)
- Tydzień przed testami (123)
- Tydzień przeprowadzania testów (124)
- Dzień testów (przy założeniu, że testy trwają tylko jeden dzień) (124)
- Tydzień po testach (124)
- Różne rodzaje testów użyteczności (125)
- Laboratoryjne testy użyteczności (125)
- Zdalne testy użyteczności (126)
- "Partyzanckie" testy użyteczności (127)
- Materiały (128)
- Kiedy należy przeprowadzać ocenę konkurencji? (130)
- Dlaczego ocena konkurencji jest ważna? (130)
- Scenariusz 1. Klient nie ma gotowych produktów ani usług (130)
- Scenariusz 2. Klient ma istniejący produkt (131)
- Generowanie pomysłów (131)
- Jak przeprowadzić ocenę konkurencji? (132)
- Jasno określ, czego chcesz się dowiedzieć (132)
- Kogo należy uwzględnić w ocenach? (132)
- W jaki sposób porównywać poszczególne firmy? (133)
- Jak wygląda ocena konkurencji? (134)
- Lista kontrolna w arkuszu kalkulacyjnym (134)
- Szczegółowe analizy (134)
- Zrzuty z komentarzami (136)
- Materiały (136)
- Kiedy należy przeprowadzać badania kontekstowe? (138)
- Dlaczego badania kontekstowe są ważne? (139)
- Zrozumienie kontekstu, w jakim użytkownicy korzystają z produktu (139)
- Obserwowanie bardziej naturalnych zachowań użytkowników (139)
- Rezygnacja z założeń (139)
- Odkrywanie ściągawek, sposobów obchodzenia problemów i artefaktów (140)
- Odwiedziny u użytkownika sprawiają, że nie musi on tracić czasu na dojazd do firmy (141)
- Jak prowadzić badania kontekstowe? (141)
- Ustalanie jasnych celów (141)
- Rekrutowanie uczestników (141)
- Przygotowania do badań (142)
- Prowadzenie badań (142)
- Robienie zdjęć (143)
- Informowanie o odkryciach (143)
- Materiały (144)
- Dlaczego analityka jest ważna? (146)
- Kiedy stosować analitykę? (146)
- Zmiana projektu istniejących produktów lub usług (147)
- Projektowanie nowego produktu lub propozycji (147)
- Poprawianie konkretnych komponentów produktu (np. procesu płacenia w witrynie) (147)
- Przeprowadzanie oceny eksperckiej (148)
- Stosowanie analiz przy tworzeniu materiałów z obszaru user experience (149)
- Stosowanie analiz do pomocy przy zbieraniu wymagań (149)
- Stosowanie analiz do pomocy przy tworzeniu modeli zadań (150)
- Stosowanie analiz do pomocy przy tworzeniu postaci (150)
- Stosowanie analiz do pomocy przy tworzeniu szkieletów i prototypów (151)
- Stosowanie analiz do pomocy przy badaniach z udziałem użytkowników (152)
- Różne odmiany analityki (153)
- Klasyczna analityka internetowa (153)
- Analizy dzienników wyszukiwania (153)
- Testy A/B i wielu zmiennych (154)
- Jak wykorzystać analitykę do odkrywania zachowań użytkowników? (155)
- Ustal cele możliwe do zrealizowania w dostępnym czasie (155)
- Poznaj narzędzie analityczne (156)
- Co należy mierzyć? (156)
- Opracowywanie danych i przedstawianie ich klientom (158)
- Materiały (159)
- Kiedy warto przeprowadzić ankietę? (162)
- Jak zaprojektować ankietę internetową? (163)
- Wady i zalety pytań różnego rodzaju (164)
- Jak zbudować ankietę za pomocą narzędzi internetowych? (166)
- Tworzenie nowej ankiety (166)
- W jaki sposób udostępnić ankietę? (170)
- Jak analizować wyniki ankiety? (171)
- Tworzenie raportów dla klientów (173)
- Dlaczego ocena ekspercka jest ważna? (176)
- Kiedy warto przeprowadzać ocenę ekspercką? (177)
- Jak przeprowadzać ocenę ekspercką? (177)
- Kim są docelowi użytkownicy? (177)
- Jakie są najważniejsze zadania wykonywane przez użytkowników? (178)
- Kontekst użycia (178)
- Wytyczne z obszaru user experience (179)
- Prowadzenie badań (182)
- Analizowanie obserwacji i tworzenie raportu (183)
- Potrzebny czas (184)
- Materiały (185)
- Dlaczego warsztaty z generowania pomysłów są ważne? (190)
- Kiedy należy przeprowadzać warsztaty z generowania pomysłów? (190)
- Jak prowadzić warsztaty z generowania pomysłów? (191)
- Planowanie warsztatów (191)
- Ćwiczenia warsztatowe (191)
- Kogo zaprosić na warsztaty? (201)
- Przed warsztatami (202)
- Prowadzenie warsztatów (203)
- Po warsztatach (203)
- Materiały (204)
- Dlaczego modele zadań i ścieżki użytkowników są ważne? (206)
- Kiedy należy tworzyć modele zadań i ścieżki użytkowników? (206)
- Jak tworzyć modele zadań? (207)
- Jak zrozumieć zadania użytkowników? (207)
- Identyfikowanie wzorców (209)
- Tworzenie diagramu modelu zadań (211)
- Co dalej? (213)
- Jak tworzyć ścieżki użytkowników? (214)
- Analizy ścieżek użytkowników dla istniejącego produktu (215)
- Ścieżki użytkowników a architektura informacji (217)
- Diagram ścieżek użytkowników dla nowych architektur informacji (218)
- Materiały (218)
- Kiedy warto tworzyć mapy doświadczeń użytkowników? (222)
- Chcesz lepiej zrozumieć, jak użytkownicy wykonują konkretną czynność (223)
- Chcesz zrozumieć, w jakim stopniu witryna zaspokaja potrzeby użytkowników (223)
- Chcesz opracować strategiczny dokument lub plan prac określający dalszy rozwój witryny lub usługi (223)
- Dlaczego mapy doświadczeń klientów są ważne? (224)
- Pomagają projektować bardziej użyteczne produkty i usługi (224)
- Pomagają zrozumieć punkt widzenia innych osób (225)
- Pomagają porównywać różne kanały (225)
- Pomagają wykrywać braki w treści i funkcjach (225)
- Jak tworzyć mapy doświadczeń użytkowników? (225)
- Etap 1. Badania z udziałem reprezentatywnej grupy użytkowników (226)
- Etap 2. Analizowanie danych i tworzenie warstwy dotyczącej użytkowników (227)
- Etap 3. Analizowanie wyników i tworzenie warstwy biznesowej (228)
- Etap 4. Zapisywanie mapy w formacie umożliwiającym edycję i udostępnianie (229)
- Materiały (230)
- Dlaczego profile postaci są ważne? (232)
- Kiedy należy tworzyć profile postaci? (232)
- Kiedy profile postaci się nie sprawdzają? (233)
- Jak tworzyć profile postaci? (233)
- Dane używane do tworzenia profili (234)
- Budowanie profili postaci (235)
- Jakie informacje należy ująć w profilach? (237)
- Korzystanie z postaci (239)
- Projektowanie (239)
- Strategia i priorytety (239)
- Tworzenie treści (240)
- Ocena (241)
- Materiały (241)
- Co obejmuje architektura informacji? (244)
- Zbieranie wymagań (244)
- Uwzględnianie użytkowników (244)
- Definiowanie i projektowanie procesów (245)
- Planowanie treści (245)
- Projektowanie struktur informacji (245)
- Projektowanie nawigacji (245)
- Projektowanie stron, komponentów stron i elementów powiązanych z funkcjami (246)
- Projektowanie wyszukiwania (246)
- Dlaczego architektura informacji jest ważna? (247)
- Jak zaprojektować użyteczną architekturę informacji? (248)
- Techniki zbierania informacji (248)
- Projektowanie (255)
- Dokumentowanie architektury informacji za pomocą mapy witryny (262)
- Tworzenie szkiców i szkieletów na podstawie mapy (265)
- Testowanie interfejsów (267)
- "Opiekowanie się" architekturą informacji na etapie projektowania i programowania rozwiązania (267)
- Zadania wykonywane po udostępnieniu produktu (267)
- Materiały (268)
- Kiedy należy tworzyć szkice? (270)
- Szkicowanie w celu szybkiego generowania pomysłów (270)
- Szkicowanie w celu wczesnego przedstawiania pomysłów (270)
- Szkicowanie w ramach pracy nad szkieletami (272)
- Tanie projektowanie user experience z wykorzystaniem szkiców (273)
- Dlaczego szkice są ważne? (273)
- Jak tworzyć szkice? (274)
- Nie bój się (274)
- Narzędzia (274)
- Szybkie tworzenie szkiców (276)
- Materiały (276)
- Dlaczego szkielety są ważne? (280)
- Wcześnie przeprowadzaj testy (280)
- Przedstawianie szkieletów klientom (280)
- Przedstawianie streszczenia zespołom projektantów i programistów (281)
- Kiedy należy tworzyć szkielety? (281)
- Jak projektować szkielety? (282)
- Zanim zaczniesz (282)
- Pierwsze kroki (282)
- Tworzenie szkieletów (285)
- Tworzenie szkieletów w praktyce (291)
- Najlepsze wskazówki z obszaru tworzenia szkieletów (292)
- Materiały (294)
- Czym są prototypy? (298)
- Kiedy należy tworzyć prototypy? (298)
- Wady i zalety prototypów (299)
- Prototypy są szybkie i łatwe do przygotowania (299)
- Prototypy umożliwiają pokazanie czegoś użytkownikom (299)
- Dzięki prototypom klienci wiedzą, co otrzymają (300)
- Charakter prototypów zachęca do przedstawiania użytecznych informacji zwrotnych (301)
- Prototypy pozwalają się upewnić, że rozwiązanie się sprawdzi (301)
- Prototypy ujawniają problemy projektowe (301)
- Prototypy są niezbędne w trakcie projektowania dynamicznych interfejsów (301)
- Axure i podobne narzędzia pozwalają "za darmo" uzyskać szkielety i prototyp (302)
- Dostępnych jest wiele gotowych szablonów prototypów (302)
- Rozwijanie prototypów bywa czasochłonne (302)
- Poprawianie prototypów bywa czasochłonne (303)
- Dla innych członków zespołu szacowanie czasu projektowania i programowania na podstawie prototypów może być trudne (304)
- Prototypy nie zawsze wyglądają elegancko (304)
- Jak tworzyć prototypy? (304)
- Prototypy w wersji papierowej (305)
- Ogólne prototypy cyfrowe (305)
- Szczegółowe prototypy cyfrowe (306)
- Tworzenie prototypów rozwiązań mobilnych (307)
- Tworzenie prototypów za pomocą kodu (308)
- Materiały (308)
- Najważniejsze zadania i pytania użytkowników (312)
- Typowe cele biznesowe (312)
- Przykładowy szkielet nawigacji (313)
- Najważniejsze wskazówki dotyczące nawigacji (316)
- Zaangażuj użytkowników w projektowanie nawigacji (316)
- Poszukaj wzorców w witrynach konkurencji (316)
- Etykiety w nawigacji twórz na podstawie często szukanych zwrotów (316)
- Projektowanie pod kątem wzajemnego wykluczania (317)
- Uwzględnij wszystkie scenariusze związane z nawigacją (317)
- Wykorzystaj nawigację do osiągania głównych celów stawianych projektowanemu produktowi (317)
- Nawigacja powinna wyglądać jak nawigacja (317)
- Czy nawigacja zdaje test? (318)
- Często popełniane błędy (318)
- Stosowanie w nawigacji firmowego żargonu (318)
- Nawigacja, która nie określa, gdzie przechodzisz (318)
- Brak udziału użytkowników w procesie projektowania (319)
- Niestosowanie się do konwencji związanych z nawigacją (319)
- Sprawdź, jak firma zarządza odnośnikami (319)
- Ogólne etykiety w nawigacji (319)
- Materiały (320)
- Najważniejsze zadania i pytania użytkowników (322)
- Wiem, czego szukam. Czy jest to dostępne? (322)
- Jestem stałym klientem i szukam pomocy (322)
- Chcę się z wami skontaktować (322)
- Zgubiłem się - pomocy! (322)
- Kim jesteście i co robicie? (322)
- Czy witryna jest godna zaufania? (322)
- Chcę wykonać w witrynie konkretną operację - pozwólcie mi to zrobić! (323)
- Pokażcie mi najnowsze spersonalizowane treści! (323)
- Chcę zobaczyć najnowsze informacje (323)
- Zainteresuj mnie i pokaż, co jest popularne (323)
- Typowe cele biznesowe stawiane stronom głównym (323)
- Promowanie nowych produktów, usług i informacji o kampanii (323)
- Zapewnianie wielu ścieżek do treści za pomocą nawigacji, wyszukiwarki i odnośników w stopce (324)
- Wyświetlanie reklam (324)
- Wyświetlanie dostosowanych informacji zalogowanym użytkownikom (324)
- Wspomaganie modelu biznesowego witryny (324)
- Doskonałe pierwsze wrażenie (324)
- Ułatwianie użytkownikom wykonywania zadań (324)
- Przedstawianie oferty i wyjaśnianie, co jest w niej wyjątkowego (325)
- Pokazywanie, że witryna ma wielu użytkowników i jest regularnie aktualizowana (325)
- Wzbudzenie w użytkownikach zaufania (325)
- Wspomaganie wykonywania podstawowego zadania (325)
- Umożliwianie użytkownikom promowania witryny w sieciach społecznościowych (325)
- Przykładowy szkielet strony głównej (326)
- Najlepsze wskazówki dotyczące strony głównej (327)
- Upewnij się, że masz zatwierdzoną listę wymagań dotyczących strony (327)
- Ustal, jakie zdobyte już informacje pomogą Ci w zaprojektowaniu strony głównej (327)
- Zanim usiądziesz do komputera, naszkicuj pomysły (327)
- Często wracaj do celów użytkowników i celów biznesowych (328)
- Unikaj stosowania tekstu Lorem ipsum (328)
- Na bieżąco przeprowadzaj testy (328)
- Usuń możliwie wiele elementów (328)
- Typowe błędy popełniane przy tworzeniu stron głównych (328)
- Traktowanie strony głównej jako najważniejszej strony witryny (328)
- Nieuwzględnianie zalogowanych użytkowników (329)
- Ignorowanie potrzeb użytkowników (329)
- Brak jasno przedstawionej oferty (329)
- Dodawanie zbyt wielu elementów (329)
- Brak możliwości zmian w projekcie (329)
- Nieumiejętne przedstawianie nowych, popularnych i ważnych treści (329)
- Materiały (330)
- Najważniejsze zadania i pytania użytkowników (332)
- Typowe cele biznesowe stawiane stronie kategorii (332)
- Przykładowe szkielety stron kategorii (332)
- Strony kategorii pełniące funkcję drogowskazu (333)
- Strony kategorii z listą produktów (334)
- Najlepsze wskazówki z dziedziny projektowania stron kategorii (335)
- Modele zadań są bezcenne (335)
- Zrozumiały dla użytkowników język (336)
- Typowe błędy popełniane w trakcie projektowania stron kategorii (336)
- Nieodpowiednie reklamy (336)
- Niska funkcjonalność (336)
- Materiały (336)
- Najważniejsze zadania i pytania użytkowników (338)
- Pomóż użytkownikom znaleźć to, czego szukają (338)
- Pomóż użytkownikom, jeśli nie posiadasz szukanych przez nich informacji (338)
- Pokaż użytkownikom, jak poprawnie pisać (338)
- Wykonaj część pracy za użytkowników (338)
- Pomóż użytkownikom filtrować długie listy wyników wyszukiwania (339)
- Informuj, ile treści powiązanych z danym tematem obejmuje witryna (339)
- Pomóż użytkownikom wybrać, który wynik wyszukiwania jest najlepszy (339)
- Pomóż użytkownikom zrozumieć kontekst wyszukiwania (339)
- Wyszukiwanie zaawansowane (339)
- Typowe cele biznesowe związane z user experience w procesie wyszukiwania (340)
- Priorytetowe traktowanie odnośników prowadzących do promowanych i przynoszących zyski treści (340)
- Promowanie powiązanych treści (340)
- Promowanie konkretnych stron wejściowych (340)
- Jak najszybsze udostępnianie wyników (340)
- Naprawianie błędów popełnionych przez użytkowników (341)
- Wyświetlanie powiązanych reklam (341)
- Wyświetlanie produktów, które ostatecznie kupiły osoby szukające danego wyrażenia (341)
- Pozwalanie użytkownikom na porównywanie funkcji na listach produktów (341)
- Wyświetlanie użytkownikom przydatnych, ale nieznanych im informacji (341)
- Przykładowy szkielet z wynikami wyszukiwania (342)
- Najlepsze wskazówki dotyczące user experience w procesie wyszukiwania (343)
- Współpracuj z programistami, aby się upewnić, że potrafią utworzyć zaprojektowane rozwiązanie (343)
- Testuj wymyślone rozwiązania (343)
- Zadbaj o to, aby użytkownicy mogli usunąć wszystkie filtry i zacząć od nowa je dodawać (344)
- Użytkownicy spodziewają się wydajności podobnej jak w wyszukiwarce Google - nie zawiedź ich oczekiwań (344)
- Jeśli jest to uzasadnione, pozwól użytkownikom wyświetlać wyniki na liście i w siatce (344)
- Kieruj szukających do najlepszych wyników (344)
- Typowe błędy w user experience w procesie wyszukiwania (345)
- Brak zapobiegania nadmiernemu filtrowaniu (345)
- Brak przydatnej strony dla pustej listy wyników (345)
- Niezgodność z oczekiwaniami odnośnie do wyszukiwarek (np. brak automatycznego uzupełniania) (345)
- Brak informacji o liczbie wyników wyszukiwania (345)
- Brak modyfikacji w szablonowych narzędziach do wyszukiwania (345)
- Brak przydatnych informacji w wynikach wyszukiwania (346)
- Brak domyślnego sortowania wyników według adekwatności (346)
- Utrudnianie wyświetlania wszystkich wyników na jednej stronie (346)
- Materiały (347)
- Najważniejsze zadania i pytania użytkowników (350)
- Czy właśnie tego użytkownik potrzebuje? (350)
- Ile to kosztuje? Czy oferta jest korzystna dla użytkowników? (350)
- Czy towar jest dostępny w magazynie? (350)
- Jakie są koszty dostawy? (350)
- Pozwól użytkownikom dobrze przyjrzeć się produktowi (350)
- Wyjaśnij użytkownikom, jak korzystać z produktu i dlaczego mogą go potrzebować (351)
- Czy użytkownicy muszą kupić coś jeszcze, aby móc korzystać z produktu? (351)
- Czy w danej witrynie można bezpiecznie dokonywać zakupów? (351)
- Jaka jest jakość produktu? (351)
- Czy dostępne są różne kolory? Czy produkt jest dostępny w szukanym rozmiarze? (351)
- Jak wygląda polityka zwrotów? (351)
- Użytkownik chce kupić produkt (351)
- Co inne osoby myślą o danym produkcie? (352)
- Osoby, które oglądały dany produkt, ostatecznie kupiły... (352)
- Pozwól użytkownikom przejrzeć podobne produkty (352)
- Jakie są dostępne formy płatności? (352)
- Pomocy! (352)
- Typowe cele biznesowe (352)
- Spraw, aby można było łatwo dokonać zakupu (352)
- Zadbaj o to, aby produkt wyglądał jak najatrakcyjniej (353)
- Przedstaw korzyści (353)
- Spraw, aby klienci mieli wrażenie, że uzyskali dobrą cenę (353)
- Wykorzystaj opinie innych do wywierania wpływu na klientów (353)
- Sprzedawaj dodatkowe akcesoria lub droższe odpowiedniki (353)
- Zapewnij klientom dodatkową wartość (353)
- Pozwól klientom na łatwe i szybkie zakupy w internecie (353)
- Zachęcaj do zakupu przez stosowanie zasady małej dostępności (354)
- Stosuj oferty ograniczone czasowo, aby zwiększyć sprzedaż (354)
- Likwiduj powody powstrzymujące klientów przed zakupem (354)
- Przykładowy szkielet strony produktu (354)
- Najlepsze wskazówki dotyczące projektowania doskonałego user experience stron produktów (355)
- Przed rozpoczęciem szkicowania zapisz wymagania użytkowników i wymagania biznesowe (355)
- Uwzględnij w projekcie najgorszy możliwy przypadek (356)
- Wcześnie przeprowadzaj testy (356)
- W trakcie projektowania układu strony uwzględnij produkt (356)
- Uwzględnij wątpliwości klientów i rozwiej je (356)
- Typowe błędy (357)
- Udostępnianie zwykłym użytkownikom materiałów zrozumiałych tylko dla ekspertów (357)
- Niejasne wezwanie do działania (357)
- Bezużyteczne zdjęcia (małe, niepokazujące, jak używać produktu, bez możliwości przybliżania) (357)
- Brak wyróżnionych najważniejszych cech produktu (357)
- Brak filmu, gdy jest naprawdę potrzebny (357)
- Brak jasno określonego źródła opinii (358)
- Brak informacji o dostępności lub dostawie (358)
- Brak powodów do zaufania sprzedawcy (358)
- Brak podstawowych informacji, np. o rozmiarze, kolorze i wadze (358)
- Materiały (358)
- Najważniejsze zadania i pytania użytkowników (360)
- Typowe cele biznesowe (360)
- Przykładowy szkielet koszyka zakupów (361)
- Przykładowe szkielety procesu płacenia (362)
- Przykładowy szkielet strony z potwierdzeniem (366)
- Najlepsze wskazówki dotyczące stron z koszykiem zakupów i do obsługi płatności (367)
- Wiarygodność (367)
- Koszyki zakupów są używane jak krótkie listy (368)
- Prostota (368)
- Najlepsze praktyki dotyczące formularzy (369)
- Typowe błędy związane z procesem płacenia (369)
- Wywoływanie strachu (369)
- Założenia dotyczące kontekstu użytkowania (370)
- Materiały (370)
- Najważniejsze zadania i pytania użytkowników (372)
- Typowe cele biznesowe (372)
- Przykładowy szkielet strony z artykułem (373)
- Najlepsze wskazówki dotyczące projektowania stron z treściami (374)
- Pisz z myślą o czytaniu z ekranu (374)
- Na końcu artykułu pokaż użytkownikom, gdzie mogą przejść (375)
- Projektuj z myślą o zapisywaniu i udostępnianiu (375)
- Typowe błędy (375)
- Nieodpowiednie reklamy (375)
- Problemy z dodawaniem komentarzy i innych treści autorstwa użytkowników (376)
- Materiały (376)
- Najważniejsze zadania i pytania użytkowników (378)
- Co jest dołączone do produktu? (378)
- Jak produkt działa i jakie korzyści zapewnia? (378)
- Czy produkt dobrze wygląda i czy chcę go kupić? (378)
- Czy warto zapłacić więcej? (378)
- Czy produkt jest odpowiedni i czy będzie pasował? (378)
- Jak korzystać z produktu? (378)
- Typowe cele biznesowe (379)
- Ukazywanie produktu z jak najlepszej strony (379)
- Sprzedawanie stylu życia (379)
- Pokazywanie powiązanych akcesoriów i tego, jak wzbogacają główny produkt (379)
- Pomaganie w wyobrażeniu sobie posiadania i używania produktu (379)
- Pokazywanie najważniejszych mocnych stron (379)
- Pokazywanie jakości i wartości (379)
- Przykłady znakomitego user experience związanego ze zdjęciami (380)
- Najlepsze wskazówki dotyczące user experience związanego ze zdjęciami (382)
- Typowe błędy związane z user experience w kontekście zdjęć (383)
- Materiały (384)
- Najważniejsze zadania i pytania użytkowników (386)
- Typowe cele biznesowe stawiane stronie obsługi klienta (386)
- Przykładowy szkielet systemu pomocy (386)
- Najlepsze wskazówki dotyczące stron obsługi klienta (388)
- Czy na pewno jej potrzebujesz? (388)
- Terminologia (388)
- Aktualne informacje (388)
- Model społecznościowy (388)
- Typowe błędy dotyczące stron obsługi klienta (389)
- Pytania i pytania (389)
- Spójne wrażenie (389)
- Materiały (390)
- Najważniejsze zadania i pytania użytkowników (392)
- Typowe cele biznesowe (392)
- Przykładowe szkielety formularzy (393)
- Najlepsze wskazówki związane z projektowaniem formularzy (397)
- Formularz służy do rozmowy z użytkownikami (398)
- Jeśli to potrzebne, pozwól na zapisywanie danych (398)
- Typowe błędy związane z projektowaniem formularzy (398)
- Surowe komunikaty o błędach (398)
- Za dużo pytań (399)
- Zbyt dużo języka prawniczego (399)
- Materiały (400)
- Najważniejsze zadania i pytania użytkowników (404)
- Typowe cele biznesowe (404)
- Przykładowy szkielet tabeli (404)
- Najlepsze wskazówki dotyczące projektowania wykresów i tabel (405)
- Pomyśl o formie (405)
- Uważaj na wiedzę ekspercką (406)
- Ustal priorytety (406)
- Przeprowadź testy (406)
- Typowe błędy popełniane w trakcie projektowania tabel i wykresów (406)
- Wyświetlanie wszystkich możliwych danych (406)
- Przeładowany projekt (407)
- Materiały (407)
- Po co klient Cię zatrudnił? (410)
- Klient wie, czego chce, ale nie potrafi tego osiągnąć (410)
- Klient nie ma środków na zatrudnienie specjalisty na stałe (410)
- Klient nie zajmował się wcześniej user experience i nie rozumie tej dziedziny (410)
- Klient słyszał świetne opinie na Twój temat! (410)
- Klient szuka nowych, świeżych i innowacyjnych pomysłów (410)
- Najlepsze wskazówki związane z usługami z obszaru user experience (411)
- Poświęć czas na dobre zrozumienie firmy (411)
- Ustal ostateczny cel klienta (411)
- Ustal relacje (411)
- Przygotuj się do zarządzania kontaktami z klientem (411)
- Poznaj istotę firmy (411)
- Uzgodnij, jakie są Twoje zadania, i wykonaj je (412)
- Poświęć czas na ocenę postępów prac (412)
- Czego klienci potrzebują od materiałów związanych z user experience? (412)
- Jakość (412)
- Atrakcyjność wizualna i przywiązywanie wagi do szczegółów (412)
- Adekwatność (413)
- Oznaki postępów (413)
- Materiały muszą być zrozumiałe w izolacji (413)
- Typowe błędy usługodawców, które irytują klientów (413)
- Uważanie siebie za lepszego od klienta (413)
- Brak profesjonalizmu (414)
- Brak jednoznacznych odpowiedzi na jasne pytania (414)
- Brak wiedzy o kliencie (414)
- Brak szybkich odpowiedzi (414)
- Niewykonane zadanie (414)
- Materiały (415)
- Stosowanie wzorców projektowych na niekorzyść użytkowników (418)
- Zasady perswazji stosowane do zmiany zachowania (418)
- Zasada społecznego dowodu słuszności (419)
- Wzajemność (420)
- Zasada ograniczonej dostępności (420)
- Autorytet, dowody kompetencji i przynależność do organizacji (421)
- Zaufanie (421)
- Rozwiewanie wątpliwości (422)
- Up-selling i cross-selling powiązanych produktów (423)
- Personalizacja (423)
- Materiały (424)
- Najlepsze wskazówki dotyczące internacjonalizacji (426)
- Język (426)
- Proces płacenia i kwestie prawne (428)
- Czas, data, waluta i inne (428)
- Pobieranie danych w lokalnym formacie (429)
- Typowe błędy popełniane w trakcie projektowania pod kątem internacjonalizacji (430)
- Złe tłumaczenie (430)
- Przewidywalność różnic związanych z lokalizacją (430)
- Zadanie (430)
- Infrastruktura (431)
- Kwestie prawne (431)
- Rynek (431)
- Tłumaczenie (432)
- Kultura (432)
- Materiały (433)
- Poznaj użytkowników i ich kontekst pracy (436)
- Użytkownicy mogą być w ruchu (436)
- Użytkownicy mogą znajdować się w domu lub w pracy (437)
- Uwzględnij w projekcie rozproszoną uwagę (437)
- Wielokanałowe ścieżki użytkowników (437)
- Pomaganie w korzystaniu z wielu kanałów (438)
- Różne podejścia do tworzenia produktów na urządzenia przenośne (439)
- Priorytety, priorytety, priorytety (440)
- Najlepsze wskazówki na temat projektowania rozwiązań mobilnych (441)
- Kreatywnie wykorzystaj czas na opracowanie projektu (442)
- Uwzględnianie ekranu dotykowego (442)
- Znaczenie wydajności (442)
- Optymalizowanie formularzy (443)
- Testowanie projektów (443)
- Typowe błędy popełniane w trakcie projektowania rozwiązań mobilnych (444)
- Wymuszanie pobierania aplikacji (444)
- Witryny mobilne z ograniczonymi możliwościami (444)
- Formularze zoptymalizowane pod kątem komputerów stacjonarnych (445)
- Kontrolki niewygodne w obsłudze za pomocą dotyku (445)
- Materiały (445)
Wprowadzenie (27)
CZĘŚĆ I. PROCESY I PROJEKTY Z OBSZARU USER EXPERIENCE (31)
Rozdział 1. Wprowadzenie do projektowania skoncentrowanego na użytkowniku (33)
Rozdział 2. Planowanie projektów z obszaru user experience (53)
CZĘŚĆ II. NARZĘDZIA I TECHNIKI BADAŃ ORAZ OCENY W DZIEDZINIE USER EXPERIENCE (79)
Rozdział 3. Planowanie i przeprowadzanie skutecznych rozmów z interesariuszami (81)
Rozdział 4. Organizowanie i przeprowadzanie udanych warsztatów ze zbierania wymagań (91)
Rozdział 5. Planowanie, prowadzenie i analizowanie testów użyteczności (105)
Rozdział 6. Wyciąganie przydatnych wniosków z oceny konkurencji (129)
Rozdział 7. Skuteczne badania kontekstowe (137)
Rozdział 8. Odkrywanie ciekawych zachowań użytkowników poprzez analitykę (145)
Rozdział 9. Projektowanie, przeprowadzanie i analizowanie skutecznej ankiety (161)
Rozdział 10. Przeprowadzanie przydatnej oceny eksperckiej (175)
CZĘŚĆ III. NARZĘDZIA I TECHNIKI Z OBSZARU PROJEKTOWANIA USER EXPERIENCE (187)
Rozdział 11. Planowanie i prowadzenie udanych warsztatów z generowania pomysłów (189)
Rozdział 12. Tworzenie modeli zadań i ścieżek użytkowników zgodnych z rzeczywistymi zachowaniami (205)
Rozdział 13. Tworzenie map doświadczeń użytkowników w celu wizualizacji user experience (221)
Rozdział 14. Tworzenie przydatnych profili postaci (231)
Rozdział 15. Projektowanie użytecznej architektury informacji (243)
Rozdział 16. Generowanie i przedstawianie pomysłów za pomocą szkiców (269)
Rozdział 17. Projektowanie szkieletów wysokiej jakości (279)
Rozdział 18. Ożywianie pomysłów za pomocą prototypów (297)
CZĘŚĆ IV. ANALIZA USER EXPERIENCE KOMPONENTÓW (309)
Rozdział 19. Wszystko o user experience w nawigacji (311)
Rozdział 20. Wszystko o user experience stron głównych (321)
Rozdział 21. Wszystko o user experience stron kategorii (331)
Rozdział 22. Wszystko o user experience w procesie wyszukiwania (337)
Rozdział 23. Wszystko o user experience stron produktów (349)
Rozdział 24. Wszystko o user experience w koszyku zakupów i procesie płacenia (359)
Rozdział 25. Wszystko o user experience stron z artykułami i innymi treściami (371)
Rozdział 26. Wszystko o user experience związanym z grafiką (377)
Rozdział 27. Wszystko o user experience systemu pomocy i list FAQ (385)
Rozdział 28. Wszystko o user experience formularzy (391)
Rozdział 29. Wszystko o user experience tabel, wykresów i danych (403)
Rozdział 30. User experience optymalny dla klientów (409)
Rozdział 31. Projektowanie pod kątem zmian zachowania (417)
Rozdział 32. Projektowanie pod kątem internacjonalizacji (425)
Rozdział 33. Projektowanie pod kątem urządzeń mobilnych (435)
Skorowidz (347)
Helion - inne książki
-
Nowość Promocja Promocja 2za1
Ta książka stanowi twardy dowód, że matematyka jest elastyczna, kreatywna i radosna. Potraktuj ją jako fascynującą podróż przez świat matematyki abstrakcyjnej do teorii kategorii. Przekonaj się, że bez formalnej wiedzy w tej dziedzinie możesz rozwinąć umiejętność matematycznego myślenia. Abstrakcyjne idee matematyczne pomogą Ci inaczej spojrzeć na aktualne wydarzenia, kwestie sprawiedliwości społecznej i przywilejów społecznych czy nawet na COVID-19.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(38,35 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Inżynieria wymagań jest jedną z podstawowych dyscyplin inżynierii oprogramowania. Cały proces wytwarzania oprogramowania powinien być oparty właśnie na niej. W ramach inżynierii wymagań korzystamy z wiedzy naukowej, technicznej i doświadczenia do zdefiniowania problemu, a także do zarządzania zakresem budowanego systemu oprogramowania. Bez znajomości reguł dotyczących zbierania, specyfikowania i analizy wymagań bardzo trudno jest zbudować system oprogramowania spełniający rzeczywiste potrzeby jego odbiorców.- Druk
(44,85 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej przystępnej książce, przeznaczonej dla programistów i badaczy, zrozumiesz podstawy techniczne modeli LLM. Dowiesz się, do czego można je zastosować, i odkryjesz elegancję ich architektury. Nauczysz się praktycznego korzystania z frameworka LangChain, zaprojektowanego do tworzenia responsywnych aplikacji. Dowiesz się, jak dostrajać model, jak zadawać mu pytania, poznasz także sprawdzone metody wdrażania i monitorowania środowisk produkcyjnych, dzięki czemu łatwo zbudujesz narzędzia do pisania, zaawansowane roboty konwersacyjne czy nowatorskie pomoce dla programistów. Liczne praktyczne przykłady i fragmenty kodu ułatwią Ci nie tylko przyswojenie podstaw, ale także używanie modeli LLM w innowacyjny i odpowiedzialny sposób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(51,35 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Książka jest przystępnym przewodnikiem po zastosowaniu języka SQL w procesie uzyskiwania informacji zawartych w danych. Zaczniesz od przyswojenia podstawowej wiedzy o bazach danych i SQL, a następnie przystąpisz do analizy prawdziwych zbiorów danych, takich jak demografia spisu ludności w Stanach Zjednoczonych, przejazdy taksówek w Nowym Jorku i szczegóły z krajowego katalogu targów rolniczych. Dzięki ćwiczeniom i przykładom zamieszczonym w każdym rozdziale szybko zaznajomisz się ze wszystkimi, również najnowszymi, narzędziami niezbędnymi do budowania zaawansowanych baz danych PostgreSQL. Zrozumiesz również, jak w szybki i efektywny sposób dane pozwalają zdobyć potrzebne informacje.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(64,35 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Tymczasem obwody elektroniczne przenikają każdy aspekt naszego życia. Bez nich cywilizacja w obecnym kształcie przestałaby istnieć. Zagrożenie wcale nie jest aż tak małe, jak się wydaje. Elektronika to niebanalna dziedzina, wykształcenie specjalistów i przekazanie im odpowiedniej wiedzy wymaga wysiłku. Należy zacząć od podstaw - i stąd pomysł na cykl publikacji poświęconych najważniejszym zagadnieniom związanym z elektroniką.- Druk
Elektronika. Od analizy symbolicznej do obliczeń kwantowych
Anna Filipowska, Weronika Izydorczyk, Jacek Izydorczyk, Sławomir Lasota, Andrzej Malcher, Piotr Zawadzki
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
W tej niezwykle pragmatycznej książce, przeznaczonej dla dyrektorów technicznych, praktyków uczenia maszynowego, twórców aplikacji, analityków biznesowych, inżynierów i badaczy danych, znajdziesz skuteczne techniki używania sztucznej inteligencji. Zaznajomisz się z cyklem życia projektu opartego na generatywnej AI i jej zastosowaniami, a także metodami doboru i dostrajania modeli, generowania danych wspomaganego wyszukiwaniem, uczenia przez wzmacnianie na podstawie informacji zwrotnych od człowieka, kwantyzacji, optymalizacji i wdrażania modeli. Poznasz szczegóły różnych typów modeli, między innymi dużych językowych (LLM), multimodalnych generujących obrazy (Stable Diffusion) i odpowiadających na pytania wizualne (Flamingo/IDEFICS).- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(51,35 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Na rynku książek poświęconych analizie biznesowej w sektorze IT dostępnych jest kilka pozycji. Zawierają one informacje na temat praktyk, narzędzi i podejścia stosowanego w tej dziedzinie. Dotychczas jednak brakowało kompendium, które byłoby praktycznym przewodnikiem zbierającym doświadczenia z różnych projektów, firm i od ekspertów podchodzących w odmienny sposób do analizy biznesowej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
To książka przeznaczona dla osób pracujących z systemami Kubernetes. Poszczególne zagadnienia przedstawiono w niej w przejrzystym formacie problem – rozwiązanie – omówienie, dzięki czemu szybko znajdziesz rozwiązanie konkretnego problemu, a to z kolei pozwoli Ci na korzystanie ze wszystkich zalet tej platformy w codziennej pracy. Znalazło się tu ponad 100 praktycznych receptur obejmujących takie tematy jak konfigurowanie klastra, zarządzanie obciążeniem w kontenerach przy użyciu obiektów Kubernetes API, użycie pamięci masowej indeksowanej wartościami klucz-wartość, konfigurowanie zabezpieczeń i wiele innych. Każda receptura jest niezależna od innych, a materiał został zorganizowany w sposób maksymalnie ułatwiający szybkie odnalezienie interesującego Cię zagadnienia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.94 zł
59.90 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Sztuczna inteligencja stale się rozwija. Właściwie codziennie słyszymy o jej rosnących możliwościach, nowych osiągnięciach i przyszłości, jaką nam przyniesie. Jednak w tej książce skupiamy się nie na przyszłości, a na teraźniejszości i praktycznym obliczu AI - na usługach, które świadczy już dziś. Większość najciekawszych zastosowań sztucznej inteligencji bazuje na ML (uczenie maszynowe, ang. machine learning), NLP (przetwarzanie języka naturalnego, ang. natural language processing) i architekturze RAG (ang. retrieval augmented generation) zwiększającej możliwości tzw. dużych modeli językowych (LLM, ang. large language model). Stanowią one podwaliny budowy systemów AI, bez których te systemy często wcale nie mogłyby powstać.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Pierwsza była wirtualizacja: oprogramowanie symuluje istnienie zasobów logicznych korzystających z zasobów fizycznych. Po niej przyszła konteneryzacja, polegająca na tworzeniu obrazów - kopii danych - zawierających wszystkie pliki potrzebne do uruchomienia danej aplikacji. Środowiska produkcyjne z obu korzystają równolegle, ale to konteneryzacja stała się swojego rodzaju rewolucją w sektorze IT. Pozwoliła bowiem na sprawniejsze wdrażanie mikroserwisów, a także na optymalizację kosztów działania wielu aplikacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
23.94 zł
39.90 zł (-40%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Projektowanie witryn internetowych User eXperience. Smashing Magazine Jesmond Allen, James Chudley (9) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(1)
(4)
(2)
(1)
(0)
(1)
więcej opinii
ukryj opinie