Automatyzacja nudnych zadań z Pythonem. Nauka programowania
- Autor:
- Al Sweigart
- Niedostępna
- Promocja 2za1
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.9/6 Opinie: 13
- Stron:
- 560
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Sprawdź nowe wydanie
Automatyzacja nudnych zadań z Pythonem. Nauka programowania. Wydanie II
Al Sweigart
Opis
książki
:
Automatyzacja nudnych zadań z Pythonem. Nauka programowania
Komputer jest niezwykle wszechstronnym narzędziem, które może posłużyć do błyskawicznego wykonywania przeróżnych czynności. Dotyczy to również zadań, które zwykle zajmują mnóstwo czasu, a przy tym są męczące i nudne. Zamiast przez wiele godzin porównywać czy wprowadzać dane, lepiej dobrze zaprogramować komputer, który wykona takie zadania w ciągu kilku sekund. Aby to osiągnąć, wcale nie trzeba być profesjonalnym programistą!
Jeśli nie masz pojęcia o programowaniu, ale chcesz wykorzystać komputer do automatyzacji prostych, powtarzalnych operacji, trzymasz w ręku właściwą książkę. Podstawy programowania przedstawiono tu w sposób klarowny i zrozumiały, poszczególne działania wyjaśniono krok po kroku, a propozycje praktycznych projektów pozwalają na gruntowne przyswojenie materiału i poszerzenie wiedzy. Do nauki wykorzystano język Python, ponieważ jest on stosunkowo prosty, popularny, a przy tym wciąż rozwijany. Szybko przekonasz się, ile czasu i wysiłku można zaoszczędzić dzięki automatyzacji zadań za pomocą krótkich i łatwych programów!
W książce znajdziesz między innymi:
- podstawy programowania w Pythonie
- opis kontroli przepływu działania programu
- informacje o pracy na danych tekstowych i plikach
- wiadomości o pracy z plikami CSV i danymi JSON
- harmonogramy zadań i opis kontroli czasu uruchamiania programu
- możliwości kontrolowania klawiatury i myszy za pomocą automatyzacji GUI
Niech Twój komputer Cię wyręczy!
Wybrane bestsellery
-
Nowość Promocja Promocja 2za1
Ta pozycja, podobnie jak inne z serii Rusz głową!, została przygotowana zgodnie z jedyną w swoim rodzaju metodyką nauczania, wykorzystującą zasady funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki zagadkom, tajemniczym historiom, angażującym ćwiczeniom i przystępnie podanej wiedzy bez trudu przyswoisz nawet dość złożone koncepcje, takie jak programowanie zorientowane obiektowo, aplikacje sieciowe czy uczenie maszynowe. Znajdziesz tu zabawne i niekonwencjonalne ilustracje, świetne analogie, a w toku nauki krok po kroku zbudujesz własną aplikację. Przekonasz się, że to absolutnie wyjątkowy i niezwykle skuteczny podręcznik!- Druk
(83,85 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Oprogramowanie jest dziś praktycznie wszędzie, a programiści od dawna należą do najbardziej poszukiwanych specjalistów. Na podstawie napisanego przez nich kodu funkcjonują już nie tylko komputery i smartfony. Oprogramowanie steruje sprzętami domowymi, telewizorem czy lodówką. W ramach tak zwanego internetu rzeczy wiele urządzeń technicznych komunikuje się między sobą bez udziału człowieka. Gwałtownie rozwija się sztuczna inteligencja, wymagająca specjalistycznego oprogramowania. Nie dziwi więc, że jego rozwój ciągle przyspiesza. W obliczu tych faktów odpowiedź na pytanie, jakiego języka programowania warto się nauczyć, jest trudna. Nawet dla osoby, która wie, w jaki sposób zamierza w przyszłości korzystać ze swoich informatycznych umiejętności.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
26.94 zł
44.90 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Sztuczna inteligencja stale się rozwija. Właściwie codziennie słyszymy o jej rosnących możliwościach, nowych osiągnięciach i przyszłości, jaką nam przyniesie. Jednak w tej książce skupiamy się nie na przyszłości, a na teraźniejszości i praktycznym obliczu AI - na usługach, które świadczy już dziś. Większość najciekawszych zastosowań sztucznej inteligencji bazuje na ML (uczenie maszynowe, ang. machine learning), NLP (przetwarzanie języka naturalnego, ang. natural language processing) i architekturze RAG (ang. retrieval augmented generation) zwiększającej możliwości tzw. dużych modeli językowych (LLM, ang. large language model). Stanowią one podwaliny budowy systemów AI, bez których te systemy często wcale nie mogłyby powstać.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Przetwarzanie obrazów to dynamicznie rozwijająca się dziedzina, która znajduje zastosowanie w licznych branżach, takich jak medycyna, motoryzacja, przemysł rozrywkowy, bezpieczeństwo, rolnictwo czy marketing. Umożliwia automatyczne rozpoznawanie obiektów, analizę obrazów medycznych i tworzenie interaktywnych aplikacji korzystających ze sztucznej inteligencji. Warto się zagłębić w techniki przetwarzania obrazów, które stały się dostępniejsze i skuteczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej dzięki lepszemu wykorzystaniu mocy obliczeniowej niezbędnej do procesowania sieci konwolucyjnych (CNN) i algorytmów YOLO. Ponadto modele generatywne, jak DALL-E czy Midjourney, oferują możliwości generowania obrazów na potrzeby trenowania modeli AI, co pozwala zwiększać różnorodność i wielkość puli danych (ang. data augmentation). Powszechnym narzędziem w segmencie computer vision jest biblioteka OpenCV. Jest używana do analizy obrazów, rozpoznawania obiektów, detekcji twarzy, wykrywania ruchu czy segmentacji obrazów. OpenCV oferuje dostęp do szerokiego zakresu narzędzi i algorytmów, a dobre opanowanie biblioteki otwiera drzwi do ciekawych projektów związanych z widzeniem komputerowym. Umiejętność przetwarzania obrazów jest niezwykle ceniona na rynku pracy – specjaliści mogą liczyć na atrakcyjne stanowiska i różnorodne wyzwania technologiczne.- Videokurs pkt
(34,65 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Język programowania ogólnego przeznaczenia Python należy obecnie do najpopularniejszych na świecie. Skąd się bierze jego fenomen? Niewątpliwie kluczowe znaczenie ma tu bardzo czytelna składnia, mocno zbliżona do składni języka naturalnego. Czyni to Pythona dość łatwym do opanowania, także dla początkujących. Osoby bardziej doświadczone doceniają go za wszechstronność. Pythona można używać w różnych dziedzinach, takich jak analiza danych, sztuczna inteligencja, tworzenie stron internetowych, automatyka i automatyzacja, pisanie aplikacji mobilnych i wiele innych. Dodajmy do tego rozbudowany pakiet bibliotek standardowych i oto mamy (niemal) idealny język programowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Tę książkę docenią w szczególności analitycy danych. Wyjaśniono w niej potencjał wnioskowania przyczynowego w zakresie szacowania wpływu i efektów w biznesie. Opisano klasyczne metody wnioskowania przyczynowego, w tym testy A/B, regresja liniowa, wskaźnik skłonności, metoda syntetycznej kontroli i metoda różnicy w różnicach, przy czym skoncentrowano się przede wszystkim na praktycznym aspekcie tych technik. Znalazło się tu również omówienie nowoczesnych rozwiązań, takich jak wykorzystanie uczenia maszynowego do szacowania heterogenicznych efektów. Każda metoda została zilustrowana opisem zastosowania w branży technologicznej.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,94 zł najniższa cena z 30 dni)
44.94 zł
74.90 zł (-40%) -
Bestseller Promocja Promocja 2za1
Tę książkę docenią średnio zaawansowani użytkownicy Pythona, którzy tworzą aplikacje korzystające z osiągnięć nauki o danych. Znajdziesz w niej omówienie możliwości języka, wbudowanych struktur danych Pythona, jak również takich bibliotek jak NumPy, pandas, scikit-learn i matplotlib. Nauczysz się wczytywania danych w różnych formatach, porządkowania, grupowania i agregowana zbiorów danych, a także tworzenia wykresów i map. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane praktycznymi przykładami tworzenia rzeczywistych aplikacji, takich jak system obsługi taksówek z wykorzystaniem danych lokalizacyjnych, analiza reguł asocjacyjnych dla danych transakcji czy też uczenie maszynowe modelu przewidującego zmiany kursów akcji. Każdy rozdział zawiera interesujące ćwiczenia, które pozwolą Ci nabrać biegłości w stosowaniu opisanych tu technik.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Internet rozwija się w niesamowitym tempie. Dawniej sieć WWW była prostsza ― projektanci łączyli kod PHP, HTML i zapytania do MySQL w jednym pliku. Z czasem urosła do miliardów stron, co radykalnie zmieniło jej kształt. Zmieniły się też narzędzia i sposób pracy. Dziś idealnym wyborem dewelopera aplikacji WWW jest FastAPI, nowoczesne narzędzie, które wykorzystuje nowe cechy Pythona i z powodzeniem rywalizuje z podobnymi frameworkami języka Golang.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(34,50 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Bestseller Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej książce dowiesz się, jak pozyskiwać, analizować i wizualizować dane, a potem używać ich do rozwiązywania problemów biznesowych. Wystarczy, że znasz podstawy Pythona i matematyki na poziomie liceum, aby zacząć stosować naukę o danych w codziennej pracy. Znajdziesz tu szereg praktycznych i zrozumiałych przykładów: od usprawniania działalności wypożyczalni rowerów, poprzez wyodrębnianie danych z witryn internetowych, po budowę systemów rekomendacyjnych. Poznasz rozwiązania oparte na danych, przydatne w podejmowaniu decyzji biznesowych. Nauczysz się korzystać z eksploracyjnej analizy danych, przeprowadzać testy A/B i klasyfikację binarną, a także używać algorytmów uczenia maszynowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Ta książka wyjaśni Ci rolę matematyki w tworzeniu, renderowaniu i zmienianiu wirtualnych środowisk 3D, a ponadto pozwoli odkryć tajemnice najpopularniejszych dzisiaj silników gier. Za sprawą licznych praktycznych ćwiczeń zorientujesz się, co się kryje za rysowaniem linii i kształtów graficznych, stosowaniem wektorów i wierzchołków, budowaniem i renderowaniem siatek, jak również przekształcaniem wierzchołków. Nauczysz się używać kodu Pythona, a także bibliotek Pygame i PyOpenGL do budowy własnych silników. Dowiesz się też, jak tworzyć przydatne API i korzystać z nich podczas pisania własnych aplikacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,50 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%)
O autorze książki
Albert Sweigart — programista, projektant oprogramowania i nauczyciel kodowania. Autor licznych książek o Pythonie dla początkujących. Sweigart urodził się w Houston, w stanie Teksas, a obecnie mieszka w San Francisco. Prowadzi blog dostępny pod adresem: https://coffeeghost.net.
Al Sweigart - pozostałe książki
-
Promocja Promocja 2za1
Tę książkę docenią ci, którzy opanowali już podstawową składnię Pythona i palą się do pisania własnych programów. Zawiera 81 projektów, które możesz napisać w tym języku. Programy składają się z maksymalnie 256 linii kodu i pozwolą Ci stopniowo nabierać umiejętności programisty - a zupełnie przy okazji dostarczą mnóstwo zabawy! Twoja nauka będzie polegała nie tylko na analizowaniu działania kodu i jego wpisywaniu w edytorze, ale także na samodzielnym eksperymentowaniu i modyfikowaniu kodu, aby dopasować program do własnych potrzeb i pomysłów. W efekcie - niepostrzeżenie, ćwicząc praktyczne kodowanie - nabierzesz biegłości i sporego doświadczenia w posługiwaniu się Pythonem!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej książce przyswoisz najlepsze zasady konfigurowania środowiska programistycznego i praktyki programistyczne poprawiające czytelność kodu. Znajdziesz tu mnóstwo przydatnych wskazówek dotyczących posługiwania się wierszem polecenia i takimi narzędziami jak formatery kodu, kontrolery typów, lintery, a nawet systemy kontroli wersji. Od strony praktycznej poznasz techniki organizacji kodu i tworzenia jego dokumentacji. Nie brak też zaawansowanych zagadnień, jak pomiary wydajności kodu czy analiza algorytmów Big O. Sporo miejsca poświęcono również pythonicznemu paradygmatowi programowania zorientowanego obiektowo. Dowiesz się więc, jak prawidłowo pisać klasy, korzystać z mechanizmów dziedziczenia i czym są metody dunder. To znakomity przewodnik na drodze, którą musi pokonać początkujący, aby stać się profesjonalnym programistą Pythona.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Ta książka jest drugim wydaniem nietypowego podręcznika programowania w Pythonie. Dzięki niej nie zostaniesz mistrzem świata w kodowaniu, za to nauczysz się tworzyć programy, które oszczędzą Ci mnóstwo czasu i wysiłku. Nawet jeśli nigdy nie programowałeś, błyskawicznie opanujesz podstawy i zapoznasz się z obszerną biblioteką Pythona przeznaczoną do automatyzacji takich zadań jak pobieranie danych z witryn internetowych, odczytywanie dokumentów oraz operacje wymagające klikania myszą i wpisywania tekstu. To wydanie zawiera nowy rozdział poświęcony weryfikacji danych wejściowych, a także samouczki dotyczące automatyzacji pracy z arkuszami Google i pocztą Gmail oraz podpowiedzi związane z automatycznym uaktualnianiem plików CVS.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(65,40 zł najniższa cena z 30 dni)
87.20 zł
109.00 zł (-20%) -
Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej książce zrozumiesz, że w rekurencji nie kryje się żadna magia. Dowiesz się, na czym polega jej działanie i kiedy warto zastosować algorytm rekursywny, a kiedy lepiej tego nie robić. Poznasz szereg klasycznych i mniej znanych algorytmów rekurencyjnych. Pracę z zawartym tu materiałem ułatwią Ci liczne przykłady programów napisanych w Pythonie i JavaScripcie, pokazujące, jak rozwiązywać przeróżne problemy związane z przechodzeniem przez drzewa, kombinatoryką i innymi trudnymi zagadnieniami. Nauczysz się także skutecznie poprawiać wydajność kodu i algorytmów rekurencyjnych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Ta książka jest przeznaczona dla osób, które nie umieją programować, ale chciałyby zapoznać się z kryptografią. Omówiono tu podstawowe koncepcje programowania w Pythonie, który dziś jest uważany za najlepszy język dla początkujących koderów. Pokazano, jak tworzyć, testować i łamać programy implementujące szyfry klasyczne, takie jak przestawieniowy i Vigenere’a, by stopniowo przejść do znacznie bardziej zaawansowanych zagadnień, w tym kryptografii klucza publicznego. Każdy program przedstawiono w postaci pełnego kodu źródłowego, wyjaśniono także wiersz po wierszu jego działanie. Dzięki tej książce można się zarówno nauczyć zasad kryptografii, jak i zdobyć umiejętności pisania kodu szyfrującego i deszyfrującego w Pythonie.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja Promocja 2za1
Z książki Twórz własne gry komputerowe w Pythonie dowiesz się, jak tworzyć gry komputerowe w tym popularnym języku programowania. Nawet jeżeli jest to twoje pierwsze spotkanie z programowaniem. Zaczniesz od klasycznych gier, takich jak Szubienica, Zgadywanka Liczbowa oraz Kółko i Krzyżyk, aby następnie zająć się pisaniem bardziej zaawansowanych pro- ePub + Mobi pkt
(45,87 zł najniższa cena z 30 dni)
59.20 zł
74.00 zł (-20%) -
Promocja Promocja 2za1
Scratch to najpopularniejszy język programowania dla dzieci. Korzystają z niego miliony osób na całym świecie. Jest łatwy w obsłudze, wystarczy przeciągać i upuszczać poszczególne bloki, dzięki czemu nawet najmłodsi adepci sztuki programowania szybko się w nim odnajdą. Książka Bawimy się, programując w Scratchu 3 uczy programowania poprzez zabawę t- ePub + Mobi pkt
(39,90 zł najniższa cena z 30 dni)
55.20 zł
69.00 zł (-20%) -
Promocja Promocja 2za1
Minecraft to bardzo popularna gra komputerowa, która na całym świecie sprzedała się w milionach egzemplarzy. Teraz możesz wykorzystać ją także do nauki programowania. W książce Kodowanie z Minecraftem znajdziesz instrukcje, dzięki którym napiszesz programy komputerowe, które pozwolą Ci zautomatyzować swoją grę szybciej wydobywać minerały, wytwarzać(39,90 zł najniższa cena z 30 dni)
55.20 zł
69.00 zł (-20%) -
Scratch, kolorowy język programowania, działający na zasadzie przeciągania i upuszczania, jest używany przez miliony zupełnych nowicjuszy, a dzięki książce Bawimy się, programując w Scratchu, możesz nauczyć się go poprzez tworzenie niezwykłych gier! Przygotuj się do niszczenia asteroidów, rzucenia obręczami oraz krojenia i siekania owoców! Każda gr
- ePub + Mobi pkt
Niedostępna
Zobacz pozostałe książki z serii
-
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej książce ta trudna sztuka musi Ci się udać! Znajdziesz tu gruntowne, a przy tym zabawne wprowadzenie do tworzenia i używania struktur danych. Naukę oprzesz na przejrzystych schematach i dowcipnych porównaniach, aby już wkrótce móc tworzyć wydajniejszy i elastyczny kod. Nieistotne, jakim językiem programowania się posługujesz — podczas lektury zaimplementujesz za pomocą pseudokodu kilkanaście głównych struktur danych, w tym stosy, filtry Blooma, drzewa czwórkowe i grafy. Fantazyjne przykłady ułatwią Ci intuicyjne posługiwanie się tymi strukturami danych. Dowiesz się, jak indeksować przedmioty kolekcjonerskie, optymalizować wyszukiwanie za pomocą latającej wiewiórki, a nawet jak znaleźć najbliższy kubek kawy!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,85 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej książce dowiesz się, jak testować zabezpieczenia API GraphQL technikami ofensywnymi, takimi jak testy penetracyjne. Zdobędziesz i ugruntujesz wiedzę o GraphQL, niezbędną dla analityka bezpieczeństwa czy inżyniera oprogramowania. Nauczysz się skutecznie atakować API GraphQL, co pozwoli Ci wzmocnić procedury, stosować zautomatyzowane testy bezpieczeństwa w potoku ciągłej integracji i wdrażania, a ponadto efektywnie weryfikować mechanizmy zabezpieczeń. Zapoznasz się również z raportami o znalezionych lukach w zabezpieczeniach i przejrzysz kod exploitów, a także przekonasz się, jak wielki wpływ wywierają na działalność przedsiębiorstw.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Bestseller Promocja Promocja 2za1
W tej książce omówiono wewnętrzny sposób działania frameworka Kubernetes i pokazano, jak za jego pomocą budować wydajne, niezawodne i odporne na awarie aplikacje natywnej chmury. Dowiesz się, jak kontenery używają przestrzeni nazw w celu izolowania procesów, a także jak korzystają z funkcjonalności ograniczania zasobów, aby zagwarantować, że proces będzie się opierał jedynie na tych, które zostały mu przydzielone. Nauczysz się instalować klaster Kubernetes, wdrażać kontenery i zrozumiesz, na czym polega przepływ pakietów między kontenerami w sieci hosta. Ponadto poznasz strategie tworzenia i uruchamiania kontenerów, które zapewnią oprogramowaniu optymalną wydajność, jak również sposoby identyfikowania i usuwania potencjalnych problemów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Bestseller Promocja Promocja 2za1
Rozwiązanie problemu znajdziesz w tej książce. Została ona napisana specjalnie z myślą o osobach, które administrują małymi sieciami, dysponują niewielkim budżetem i ograniczonym wsparciem profesjonalistów. Dzięki niej zrozumiesz podstawy zabezpieczania łączności sieciowej i poznasz sposoby zabezpieczania sieci przy niewielkim nakładzie pieniędzy i czasu. Opanujesz uznane techniki hartowania systemów, takie jak mapowanie sieci, śledzenie stanu urządzeń i rozpoznawanie nietypowej aktywności, która może sygnalizować atak. Zagłębisz się w sposoby eliminowania luk w zabezpieczeniach i zapobiegania dostępowi do urządzeń mobilnych i stacjonarnych, a nawet punktów końcowych IoT. Dowiesz się też, jak wdrażać własne strategie backupu, a także wykrywać i blokować złośliwe oprogramowanie i ransomware.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(43,55 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Bestseller Promocja Promocja 2za1
To trzecie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie bestsellerowego podręcznika programowania w Pythonie. Naukę rozpoczniesz od podstawowych koncepcji programowania. Poznasz takie pojęcia jak zmienne, listy, klasy i pętle, a następnie utrwalisz je dzięki praktycznym ćwiczeniom. Dowiesz się, jak zapewnić interaktywność programom, i nauczysz się poprawnego testowania kodu przed dodaniem go do projektu. W kolejnych rozdziałach przystąpisz do praktycznej realizacji trzech projektów: gry zręcznościowej inspirowanej klasyczną Space Invaders, wizualizacji danych za pomocą dostępnych dla Pythona niezwykle użytecznych bibliotek i prostej aplikacji internetowej, gotowej do wdrożenia na serwerze WWW i opublikowania w internecie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(71,40 zł najniższa cena z 30 dni)
71.40 zł
119.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Ta książka stanowi przyspieszony kurs testowania bezpieczeństwa interfejsów API aplikacji internetowych. Dzięki niej przygotujesz się do testowania interfejsów, wyszukiwania błędów i zwiększania bezpieczeństwa własnoręcznie napisanych interfejsów. Dowiesz się, jak interfejsy REST API działają w środowisku produkcyjnym i jakie problemy wiążą się z ich bezpieczeństwem. Zbudujesz nowoczesne środowisko testowe złożone z programów: Burp Suite, Postman, Kiterunner i OWASP Amass, przydatnych do rekonesansu, analizy punktów końcowych i zakłócania interfejsów. Następnie nauczysz się przeprowadzać ataki na procesy uwierzytelniania, luki w procedurach biznesowych czy typowe słabe punkty interfejsów. Dowiesz się też, jak tworzyć skrypty międzyinterfejsowe, a także jak prowadzić masowe przypisania i wstrzykiwanie danych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Hakowanie nie zawsze musi być złe. Terminem tym określa się również sprytne sposoby używania sprzętu czy oprogramowania do czegoś nowego. Z kolei etyczne hakowanie polega na zastosowaniu technik ataków do testowania systemu komputerowego, aby znaleźć jego słabe punkty, usunąć je i w ten sposób wzmocnić jego bezpieczeństwo. Opanowanie metod, jakimi posługują się cyberprzestępcy, pozwala zatem zrozumieć naturę zagrożeń w cyfrowym świecie i skutecznie się przed nimi bronić.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(32,43 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
W tej książce znajdziesz fascynującą historię Androida, opowiedzianą przez jej bohaterów. Dowiesz się, skąd się wziął pomysł na system operacyjny dla urządzeń mobilnych, kim byli ludzie, którzy zaczęli nad nim pracę, jak powstawał zespół i jakie trudności trzeba było pokonać, aby móc rzucić wyzwanie branży pełnej dużych graczy o mocnej pozycji. Przekonasz się, że warto ocalić od zapomnienia dzieje sprzed premiery wersji 1.0 Androida i poznasz jego późniejsze ― równie fascynujące ― losy. Przeczytasz tu wypowiedzi najważniejszych dla tego projektu ludzi, dzięki którym możliwe było osiągnięcie oszałamiającego sukcesu Androida. To bardzo ciekawa opowieść, napisana z poczuciem humoru, przystępnym językiem (niezbędne słownictwo specjalistyczne zostało wyjaśnione). W efekcie powstała zajmująca i przyjemna w lekturze książka, którą docenią zarówno osoby interesujące się technologią, jak i pasjonaci niezwykłych historii.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(38,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.94 zł
59.90 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Poznanie języka to jednak dopiero połowa sukcesu. Musisz też wiedzieć, jakie operacje w systemie wykonuje ten język. Do zbadania, jak działa kompilator i co dzieje się za kulisami, w książce tej wykorzystywana jest płytka rozwojowa Nucleo z niewielkim, tanim mikroukładem ARM. Dowiesz się, jak pracować z systemem, który ma ograniczoną ilość pamięci i funkcji wejścia/wyjścia, ale jego moc wystarcza do przeprowadzania złożonych operacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(56,55 zł najniższa cena z 30 dni)
52.20 zł
87.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Dzięki temu przewodnikowi zrozumiesz techniki ataków, jak również metody śledcze obrońców. Nauczysz się analizować i śledzić ataki, a także stawiać hipotezy dotyczące ich sprawców. Znajdziesz tu opisy najważniejszych cyberataków, w tym przeprowadzonych na zlecenie rządów. Poznasz świat ukierunkowanych ataków szyfrujących i prób wymuszeń okupu, które sparaliżowały wiele korporacji. Dowiesz się także, w jaki sposób cyberataki służą do zakłócania przebiegu wyborów na całym świecie. Następnie prześledzisz krok po kroku proces analityczny, stosowany przez obrońców do badania każdego etapu cyberkampanii, pozwalający poprawnie zidentyfikować agresora i przygotować się do odpierania kolejnych ataków.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,85 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%)
Ebooka "Automatyzacja nudnych zadań z Pythonem. Nauka programowania" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Automatyzacja nudnych zadań z Pythonem. Nauka programowania" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Automatyzacja nudnych zadań z Pythonem. Nauka programowania" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Automate the Boring Stuff with Python: Practical Programming for Total Beginners
- Tłumaczenie:
- Robert Górczyński
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-3260-7, 9788328332607
- Data wydania książki drukowanej :
- 2017-04-21
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-3261-4, 9788328332614
- Data wydania ebooka :
- 2017-04-27 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 170x230
- Numer z katalogu:
- 56665
- Rozmiar pliku Pdf:
- 20.8MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 12.8MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 25MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Spis treści książki
- Do kogo jest skierowana ta książka? (26)
- Konwencje (27)
- Czym jest programowanie? (27)
- Co to jest Python? (28)
- Programiści nie muszą dobrze znać matematyki (28)
- Programowanie to aktywność kreatywna (29)
- O tej książce (30)
- Pobieranie i instalacja Pythona (31)
- Uruchomienie środowiska IDLE (33)
- Powłoka interaktywna (33)
- Jak otrzymać pomoc? (34)
- Sprytne zadawanie pytań dotyczących programowania (35)
- Podsumowanie (36)
- Wprowadzanie wyrażeń w powłoce interaktywnej (40)
- Liczby całkowite, zmiennoprzecinkowe i ciągi tekstowe (43)
- Konkatenacja i replikacja ciągu tekstowego (43)
- Przechowywanie wartości w zmiennych (45)
- Polecenia przypisania (45)
- Nazwy zmiennych (47)
- Twój pierwszy program (48)
- Analiza programu (49)
- Polecenia (49)
- Funkcja print() (50)
- Funkcja input() (50)
- Wyświetlanie imienia użytkownika (50)
- Funkcja len() (51)
- Funkcje str(), int() i float() (52)
- Podsumowanie (55)
- Pytania kontrolne (56)
- Wartości boolowskie (60)
- Operatory porównania (61)
- Operatory boolowskie (63)
- Binarne operatory boolowskie (63)
- Operator not (64)
- Łączenie operatorów boolowskich i porównania (65)
- Elementy kontroli przepływu działania programu (65)
- Warunek (66)
- Blok kodu (66)
- Wykonywanie programu (66)
- Polecenia kontroli przepływu działania programu (67)
- Polecenie if (67)
- Polecenie else (68)
- Polecenie elif (69)
- Pętla while (74)
- Polecenie break (78)
- Polecenie continue (79)
- Pętla for i funkcja range() (83)
- Import modułów (87)
- Polecenie from import (88)
- Wcześniejsze zakończenie programu za pomocą sys.exit() (88)
- Podsumowanie (89)
- Pytania kontrolne (89)
- Polecenie def wraz z parametrami (93)
- Wartość zwrotna funkcji i polecenie return (93)
- Wartość None (95)
- Argumenty w postaci słów kluczowych i funkcja print() (96)
- Zasięgi lokalny i globalny (97)
- Zmienne lokalne nie mogą być używane w zasięgu globalnym (98)
- W zasięgu lokalnym nie można używać zmiennych zdefiniowanych w innych zasięgach lokalnych (99)
- Zmienna globalna może być używana w zasięgu lokalnym (99)
- Zmienna lokalna i globalna o takiej samej nazwie (100)
- Polecenie global (101)
- Obsługa wyjątków (103)
- Krótki program - odgadnij liczbę (105)
- Podsumowanie (107)
- Pytania kontrolne (108)
- Projekt praktyczny (108)
- Problem Collatza (109)
- Weryfikacja danych wyjściowych (109)
- Typ danych List (111)
- Pobieranie poszczególnych wartości listy za pomocą indeksu (112)
- Indeks ujemny (114)
- Pobieranie podlisty za pomocą wycinka (114)
- Pobieranie długości listy za pomocą polecenia len() (115)
- Zmiana wartości na liście za pomocą indeksu (115)
- Konkatenacja i replikacja listy (116)
- Usunięcie wartości listy za pomocą polecenia del (116)
- Praca z listą (116)
- Użycie pętli for wraz z listą (118)
- Operatory in i not in (119)
- Sztuczka pozwalająca na wiele jednoczesnych operacji przypisania (120)
- Operatory przypisania i zmiany wartości (121)
- Metody (122)
- Odszukanie wartości na liście za pomocą metody index() (122)
- Dodanie wartości do listy za pomocą metod append() i insert() (123)
- Usuwanie wartości z listy za pomocą metody remove() (124)
- Sortowanie wartości listy za pomocą metody sort() (124)
- Przykładowy program - Magic 8 Ball utworzony za pomocą listy (126)
- Typy przypominające listę - ciąg tekstowy i krotka (127)
- Modyfikowalne i niemodyfikowalne typy danych (128)
- Typ danych krotka (130)
- Konwersja typu za pomocą funkcji list() i tuple() (131)
- Odwołania (132)
- Przekazywanie odwołania (134)
- Funkcje copy() i deepcopy() modułu copy (135)
- Podsumowanie (136)
- Pytania kontrolne (136)
- Projekty praktyczne (137)
- Kod z przecinkami (137)
- Obraz na podstawie macierzy (137)
- Typ danych Dictionary (139)
- Słownik kontra lista (140)
- Metody keys(), values() i items() (142)
- Sprawdzenie, czy klucz lub wartość istnieją w słowniku (143)
- Metoda get() (144)
- Metoda setdefault() (144)
- Eleganckie wyświetlanie danych (146)
- Użycie struktur danych do modelowania rzeczywistych rozwiązań (147)
- Plansza do gry w kółko i krzyżyk (148)
- Zagnieżdżone słowniki i listy (152)
- Podsumowanie (154)
- Pytania kontrolne (154)
- Projekty praktyczne (154)
- Inwentarz w grze fantasy (155)
- Funkcja konwertująca listę na słownik dla inwentarza w grze fantasy (155)
- Praca z ciągami tekstowymi (157)
- Literały ciągu tekstowego (158)
- Indeksowanie i wycinanie ciągów tekstowych (161)
- Użycie operatorów in i not in podczas pracy z ciągami tekstowymi (162)
- Użyteczne metody ciągu tekstowego (162)
- Metody upper(), lower(), isupper() i islower() (162)
- Metody typu isX() (164)
- Metody startswith() i endswith() (166)
- Metody join() i split() (167)
- Wyrównywanie tekstu za pomocą metod rjust(), ljust() i center() (168)
- Usunięcie białych znaków za pomocą strip(), rstrip() i lstrip() (170)
- Kopiowanie i wklejanie ciągów tekstowych za pomocą modułu pyperclip (171)
- Projekt - menedżer haseł (172)
- Etap 1. Projekt programu i struktur danych (172)
- Etap 2. Obsługa argumentów wiersza poleceń (173)
- Etap 3. Skopiowanie odpowiedniego hasła (173)
- Projekt - dodanie wypunktowania do kodu znaczników Wiki (175)
- Etap 1. Kopiowanie i wklejanie ze schowka (175)
- Etap 2. Rozdzielenie wierszy tekstu i dodanie gwiazdki (176)
- Etap 3. Złączenie zmodyfikowanych wierszy (177)
- Podsumowanie (177)
- Pytania kontrolne (178)
- Projekt praktyczny (179)
- Wyświetlenie tabeli (179)
- Wyszukiwanie wzorców w tekście bez użycia wyrażeń regularnych (184)
- Wyszukiwanie wzorców w tekście z użyciem wyrażeń regularnych (186)
- Tworzenie obiektów wyrażeń regularnych (187)
- Dopasowanie obiektów wyrażeń regularnych (187)
- Przegląd dopasowania za pomocą wyrażenia regularnego (189)
- Jeszcze więcej o dopasowaniach wzorca za pomocą wyrażeń regularnych (189)
- Grupowanie z użyciem nawiasów (189)
- Dopasowanie wielu grup za pomocą potoku (190)
- Opcjonalne dopasowanie za pomocą znaku zapytania (191)
- Dopasowanie zera wystąpień lub większej liczby wystąpień za pomocą gwiazdki (192)
- Dopasowanie jednego wystąpienia lub wielu wystąpień za pomocą plusa (193)
- Dopasowanie określonych powtórzeń za pomocą nawiasu klamrowego (193)
- Dopasowanie zachłanne i niezachłanne (194)
- Metoda findall() (195)
- Klasy znaków (196)
- Utworzenie własnej klasy znaków (197)
- Znaki ^ oraz $ (198)
- Znak wieloznaczny (199)
- Dopasowanie wszystkiego za pomocą kropki i gwiazdki (199)
- Dopasowanie znaku nowego wiersza za pomocą kropki (200)
- Przegląd znaków stosowanych w wyrażeniach regularnych (200)
- Dopasowanie bez uwzględnienia wielkości znaków (201)
- Zastępowanie ciągu tekstowego za pomocą metody sub() (202)
- Zarządzanie skomplikowanymi wyrażeniami regularnymi (203)
- Połączenie opcji re.IGNORECASE, re.DOTALL i re.VERBOSE (203)
- Projekt - wyodrębnianie numeru telefonu i adresu e-mail (204)
- Etap 1. Utworzenie wyrażenia regularnego dopasowującego numer telefonu (205)
- Etap 2. Utworzenie wyrażenia regularnego dopasowującego adres e-mail (206)
- Etap 3. Wyszukanie wszystkich dopasowań w tekście umieszczonym w schowku (207)
- Etap 4. Połączenie dopasowań w celu utworzenia pojedynczego ciągu tekstowego do umieszczenia w schowku (208)
- Uruchomienie programu (208)
- Pomysły na podobne programy (209)
- Podsumowanie (209)
- Pytania kontrolne (210)
- Projekty praktyczne (211)
- Wykrywanie silnego hasła (212)
- Oparta na wyrażeniu regularnym wersja metody strip() (212)
- Pliki i ścieżki dostępu do plików (213)
- Lewy ukośnik w systemie Windows, prawy ukośnik w systemach macOS i Linux (214)
- Bieżący katalog roboczy (215)
- Względne kontra bezwzględne ścieżki dostępu (216)
- Tworzenie nowych katalogów za pomocą funkcji os.makedirs() (216)
- Moduł os.path (217)
- Obsługa bezwzględnych i względnych ścieżek dostępu (217)
- Ustalenie wielkości pliku i zawartości katalogu (220)
- Sprawdzenie poprawności ścieżki dostępu (221)
- Proces odczytu i zapisu pliku (222)
- Otwieranie pliku za pomocą funkcji open() (223)
- Odczyt zawartości pliku (224)
- Zapis pliku (225)
- Zapis zmiennych za pomocą modułu shelve (226)
- Zapis zmiennych za pomocą funkcji pprint.pformat() (227)
- Projekt - generowanie losowych plików quizu (229)
- Etap 1. Umieszczenie danych quizu w słowniku (229)
- Etap 2. Utworzenie pliku quizu i losowe umieszczenie odpowiedzi na pytania (230)
- Etap 3. Utworzenie odpowiedzi (231)
- Etap 4. Zapis treści w plikach quizu i odpowiedzi (232)
- Projekt - schowek przechowujący wiele elementów (234)
- Etap 1. Komentarze i konfiguracja pliku binarnego (235)
- Etap 2. Zapis zawartości schowka wraz ze słowem kluczowym (235)
- Etap 3. Wyświetlenie słów kluczowych i wczytanie treści powiązanej ze słowem kluczowym (236)
- Podsumowanie (237)
- Pytania kontrolne (237)
- Projekty praktyczne (238)
- Rozbudowa programu schowka przechowującego wiele elementów (238)
- Program Mad Libs (238)
- Wyszukiwanie wyrażenia regularnego (239)
- Moduł shutil (242)
- Kopiowanie plików i katalogów (242)
- Przenoszenie oraz zmiana nazwy plików i katalogów (243)
- Trwałe usunięcie plików i katalogów (245)
- Bezpieczne usuwanie danych za pomocą modułu send2trash (246)
- Przejście przez drzewo katalogu (246)
- Kompresja plików za pomocą modułu zipfile (248)
- Odczyt pliku w formacie ZIP (248)
- Wyodrębnianie plików z archiwum ZIP (249)
- Utworzenie i dodawanie elementów do archiwum ZIP (250)
- Projekt - zmiana plików z datami w stylu amerykańskim na daty w stylu europejskim (251)
- Etap 1. Utworzenie wyrażenia regularnego dla daty w stylu amerykańskim (251)
- Etap 2. Identyfikacja w nazwie pliku fragmentów określających datę (253)
- Etap 3. Utworzenie nowej nazwy pliku i zmiana nazw plików (254)
- Pomysły na podobne programy (255)
- Projekt - utworzenie archiwum ZIP będącego kopią katalogu (255)
- Etap 1. Ustalenie nazwy pliku archiwum ZIP (256)
- Etap 2. Utworzenie nowego archiwum ZIP (257)
- Etap 3. Przejście przez drzewo katalogu i dodanie plików do archiwum ZIP (258)
- Pomysły na podobne programy (259)
- Podsumowanie (259)
- Pytania kontrolne (260)
- Projekty praktyczne (260)
- Kopiowanie selektywne (260)
- Usunięcie niepotrzebnych plików (260)
- Wypełnienie przerw (260)
- Zgłaszanie wyjątku (262)
- Pobranie stosu wywołań w postaci ciągu tekstowego (264)
- Asercje (265)
- Użycie asercji w projekcie symulacji ulicznej sygnalizacji świetlnej (266)
- Wyłączenie asercji (268)
- Rejestracja danych (268)
- Użycie modułu logging (268)
- Nie przeprowadzaj procesu usuwania błędów za pomocą funkcji print() (270)
- Poziomy rejestrowania informacji (271)
- Wyłączenie rejestrowania informacji (272)
- Rejestrowanie informacji w pliku (273)
- Debugger środowiska IDLE (273)
- Go (274)
- Step (274)
- Over (274)
- Out (275)
- Quit (275)
- Debugowanie programu sumującego liczby (275)
- Punkty kontrolne (277)
- Podsumowanie (279)
- Pytania kontrolne (280)
- Projekt praktyczny (281)
- Debugowanie programu symulującego rzut monetą (281)
- Projekt - mapIt.py z użyciem modułu webbrowser (284)
- Etap 1. Ustalenie adresu URL (285)
- Etap 2. Obsługa argumentów wiersza poleceń (285)
- Etap 3. Obsługa zawartości schowka i uruchomienie przeglądarki WWW (286)
- Pomysły na podobne programy (287)
- Pobieranie plików z internetu za pomocą modułu requests (287)
- Pobieranie strony internetowej za pomocą funkcji requests.get() (288)
- Sprawdzenie pod kątem błędów (289)
- Zapis pobranych plików na dysku twardym (290)
- HTML (291)
- Zasoby pomagające w poznawaniu języka HTML (291)
- Krótkie wprowadzenie (292)
- Wyświetlenie kodu źródłowego HTML strony internetowej (293)
- Wyświetlenie oferowanych przez przeglądarkę WWW narzędzi programistycznych (293)
- Użycie narzędzi programistycznych do wyszukiwania elementów HTML (296)
- Przetwarzanie kodu HTML za pomocą modułu Beautiful Soup (297)
- Utworzenie obiektu BeautifulSoup na podstawie kodu HTML (297)
- Wyszukiwanie elementu za pomocą metody select() (298)
- Pobieranie danych z atrybutów elementu (300)
- Projekt - wyszukiwanie typu "szczęśliwy traf" w Google (301)
- Etap 1. Pobranie argumentów wiersza poleceń i żądanie strony wyszukiwarki (301)
- Etap 2. Wyszukanie wszystkich wyników (302)
- Etap 3. Otworzenie kart przeglądarki WWW dla poszczególnych wyników (303)
- Pomysły na podobne programy (304)
- Projekt - pobranie wszystkich komiksów z witryny XKCD (304)
- Etap 1. Projekt programu (306)
- Etap 2. Pobranie strony internetowej (307)
- Etap 3. Odszukanie i pobranie obrazu komiksu (307)
- Etap 4. Zapis obrazu i odszukanie poprzedniego komiksu (308)
- Pomysły na podobne programy (310)
- Kontrolowanie przeglądarki WWW za pomocą modułu selenium (310)
- Uruchomienie przeglądarki WWW kontrolowanej przez moduł selenium (310)
- Wyszukanie elementów na stronie (311)
- Kliknięcie na stronie (314)
- Wypełnianie i wysyłanie formularzy sieciowych (314)
- Symulacja naciśnięcia klawiszy specjalnych (315)
- Klikanie przycisków przeglądarki WWW (316)
- Więcej informacji na temat modułu selenium (316)
- Podsumowanie (316)
- Pytania kontrolne (316)
- Projekty praktyczne (317)
- Klient poczty działający w wierszu poleceń (318)
- Pobieranie obrazów z witryny internetowej (318)
- 2048 (318)
- Weryfikacja łącza (318)
- Dokumenty Excela (320)
- Instalacja modułu openpyxl (320)
- Odczyt dokumentów Excela (321)
- Otwieranie istniejącego dokumentu Excela za pomocą openpyxl (321)
- Pobranie arkuszy ze skoroszytu (322)
- Pobieranie komórek z arkuszy (322)
- Konwersja między literami kolumn i liczbami (324)
- Pobieranie wierszy i kolumn z arkuszy (325)
- Skoroszyty, arkusze i komórki (327)
- Projekt - odczyt danych z arkusza kalkulacyjnego (327)
- Etap 1. Odczyt danych z arkusza kalkulacyjnego (328)
- Etap 2. Wypełnienie struktury danych (329)
- Etap 3. Zapis wyników do pliku (331)
- Pomysły na podobne programy (332)
- Zapis dokumentów Excela (332)
- Tworzenie i zapisywanie dokumentów Excela (332)
- Tworzenie i usuwanie arkuszy kalkulacyjnych (333)
- Zapis wartości w komórkach (334)
- Projekt - uaktualnienie skoroszytu (335)
- Etap 1. Przygotowanie struktury danych wraz z uaktualnionymi informacjami (336)
- Etap 2. Sprawdzenie wszystkich wierszy i skorygowanie nieprawidłowych cen (337)
- Pomysły na podobne programy (338)
- Ustawienie stylu czcionki komórek (338)
- Obiekt Font (339)
- Formuły (341)
- Dostosowanie wierszy i kolumn do własnych potrzeb (342)
- Ustalenie wysokości wiersza i szerokości kolumny (343)
- Łączenie i dzielenie komórki (343)
- Zablokowane okienka (344)
- Wykresy (345)
- Podsumowanie (348)
- Pytania kontrolne (348)
- Projekty praktyczne (349)
- Program tworzący tabliczkę mnożenia (349)
- Program wstawiający pusty wiersz (350)
- Program zmieniający położenie komórek arkusza kalkulacyjnego (350)
- Przeniesienie zawartości pliku tekstowego do arkusza kalkulacyjnego (351)
- Przeniesienie zawartości arkusza kalkulacyjnego do plików tekstowych (351)
- Dokumenty w formacie PDF (353)
- Wyodrębnianie tekstu z dokumentu PDF (354)
- Deszyfrowanie dokumentu PDF (356)
- Tworzenie dokumentów PDF (357)
- Projekt - połączenie wybranych stron z wielu dokumentów PDF (362)
- Etap 1. Wyszukanie wszystkich plików w formacie PDF (363)
- Etap 2. Otworzenie poszczególnych dokumentów PDF (364)
- Etap 3. Dodanie poszczególnych stron (364)
- Etap 4. Zapis dokumentu wynikowego (365)
- Pomysły na podobne programy (366)
- Dokumenty procesora tekstu Microsoft Word (366)
- Odczyt dokumentów Worda (367)
- Pobranie pełnego tekstu z pliku w formacie .docx (368)
- Nadawanie stylu akapitom i obiektom Run (369)
- Utworzenie dokumentu Worda z niestandardowymi stylami (370)
- Atrybuty obiektu Run (371)
- Zapis dokumentów Worda (372)
- Dodanie nagłówków (374)
- Dodanie znaku podziału wiersza i strony (375)
- Dodanie obrazu (376)
- Podsumowanie (376)
- Pytania kontrolne (377)
- Projekty praktyczne (378)
- PDF Paranoja (378)
- Własne zaproszenia utworzone w dokumencie Worda (378)
- Program łamiący hasło dokumentu PDF za pomocą ataku typu brute force (379)
- Moduł csv (382)
- Obiekt Reader (383)
- Użycie pętli for do odczytu danych z obiektu Reader (384)
- Obiekt Writer (384)
- Argumenty w postaci słów kluczowych delimiter i lineterminator (386)
- Projekt - usunięcie nagłówka z pliku CSV (387)
- Etap 1. Iteracja przez poszczególne pliki CSV (387)
- Etap 2. Odczyt zawartości pliku CSV (388)
- Etap 3. Zapis pliku CSV bez pierwszego wiersza (389)
- Pomysły na podobne programy (390)
- JSON i API (390)
- Moduł json (392)
- Odczyt danych JSON za pomocą funkcji loads() (392)
- Zapis danych w formacie JSON za pomocą funkcji dumps() (392)
- Projekt - pobieranie bieżących danych prognozy pogody (393)
- Etap 1. Pobranie z wiersza poleceń informacji o lokalizacji (393)
- Etap 2. Pobranie danych w formacie JSON (394)
- Etap 3. Wczytanie danych w formacie JSON i wyświetlenie prognozy pogody (395)
- Pomysły na podobne programy (397)
- Podsumowanie (397)
- Pytania kontrolne (397)
- Projekty praktyczne (398)
- Konwerter danych w formacie Excel do formatu CSV (398)
- Moduł time (402)
- Funkcja time.time() (402)
- Funkcja time.sleep() (403)
- Zaokrąglanie liczb (404)
- Projekt - superstoper (405)
- Etap 1. Przygotowanie programu do pomiaru czasu (405)
- Etap 2. Monitorowanie i wyświetlenie czasu okrążenia (406)
- Pomysły na podobne programy (407)
- Moduł datetime (408)
- Typ danych timedelta (410)
- Pauza aż do chwili osiągnięcia określonej daty (411)
- Konwersja obiektu datetime na ciąg tekstowy (412)
- Konwersja ciągu tekstowego na obiekt datetime (413)
- Przegląd funkcji czasu w Pythonie (414)
- Wielowątkowość (415)
- Przekazanie argumentów funkcji docelowej dla nowego wątku (417)
- Kwestie związane ze współbieżnością (418)
- Projekt - wielowątkowy program pobierający dane z witryny XKCD (418)
- Etap 1. Modyfikacja programu w celu użycia funkcji (419)
- Etap 2. Utworzenie i uruchomienie wątków (420)
- Etap 3. Zaczekanie na zakończenie działania wszystkich wątków (421)
- Uruchamianie innych programów z poziomu Pythona (421)
- Przekazanie funkcji Popen() argumentów wiersza poleceń (424)
- Harmonogram zadań, launchd i cron (424)
- Otwieranie witryn internetowych za pomocą Pythona (425)
- Wykonywanie innych skryptów Pythona (425)
- Otwieranie plików w ich aplikacjach domyślnych (426)
- Projekt - prosty program odliczający czas (427)
- Etap 1. Odliczanie (428)
- Etap 2. Odtworzenie pliku dźwiękowego (428)
- Pomysły na podobne programy (429)
- Podsumowanie (430)
- Pytania kontrolne (430)
- Projekty praktyczne (431)
- Ładniejszy stoper (431)
- Oparty na harmonogramie program pobierający komiksy (431)
- SMTP (434)
- Wysyłanie wiadomości e-mail (434)
- Nawiązanie połączenia z serwerem SMTP (435)
- Wysłanie wiadomości SMTP typu "Witaj" (436)
- Włączenie szyfrowania TLS (437)
- Logowanie w serwerze SMTP (437)
- Wysyłanie wiadomości e-mail (438)
- Zamknięcie połączenia z serwerem SMTP (438)
- IMAP (439)
- Pobieranie i usuwanie wiadomości e-mail za pomocą protokołu IMAP (439)
- Nawiązanie połączenia z serwerem IMAP (440)
- Logowanie w serwerze IMAP (441)
- Wyszukiwanie wiadomości e-mail (441)
- Pobieranie wiadomości e-mail i oznaczanie jej jako przeczytanej (445)
- Pobieranie adresów e-mail z niezmodyfikowanych wiadomości e-mail (447)
- Pobranie treści z niezmodyfikowanej wiadomości e-mail (448)
- Usuwanie wiadomości e-mail (449)
- Zamknięcie połączenia z serwerem IMAP (450)
- Projekt - wysyłanie wiadomości e-mail z przypomnieniami o składkach (451)
- Etap 1. Otworzenie pliku Excela (451)
- Etap 2. Wyszukanie wszystkich członków klubu, którzy zalegają ze składką (453)
- Etap 3. Wysłanie spersonalizowanego przypomnienia (453)
- Wysyłanie wiadomości tekstowych za pomocą Twilio (455)
- Założenie konta w serwisie Twilio (456)
- Wysyłanie wiadomości tekstowych (456)
- Projekt - moduł typu "wyślij mi wiadomość SMS" (459)
- Podsumowanie (460)
- Pytania kontrolne (461)
- Projekty praktyczne (461)
- Program losowo przypisujący uciążliwe zadania (461)
- Przypomnienie o parasolu (462)
- Automatyczna rezygnacja z subskrypcji (462)
- Kontrola komputera za pomocą wiadomości e-mail (462)
- Podstawy teorii obrazu cyfrowego (465)
- Kolory i wartości RGBA (466)
- Współrzędne i krotki pudełek (467)
- Praca z obrazami za pomocą modułu pillow (468)
- Praca z typem danych Image (470)
- Przycinanie obrazu (471)
- Kopiowanie i wklejanie obrazów w innych obrazach (472)
- Zmiana wielkości obrazu (474)
- Rotacja i lustrzane odbicia obrazu (476)
- Zmiana poszczególnych pikseli (478)
- Projekt - dodanie logo (480)
- Etap 1. Otworzenie pliku logo (481)
- Etap 2. Iteracja przez wszystkie pliki i otworzenie obrazów (481)
- Etap 3. Zmiana wielkości obrazu (482)
- Etap 4. Dodanie obrazu logo i zapisanie zmian (483)
- Pomysły na podobne programy (485)
- Rysowanie na obrazach (486)
- Rysowanie kształtów (486)
- Umieszczanie tekstu na obrazie (488)
- Podsumowanie (490)
- Pytania kontrolne (491)
- Projekty praktyczne (491)
- Rozbudowa i poprawa projektów omówionych w rozdziale (491)
- Odszukanie na dysku twardym katalogów zawierających zdjęcia (492)
- Własne wizytówki (493)
- Instalacja modułu pyautogui (496)
- Pozostajemy na kursie (496)
- Zamknięcie wszystkiego przez wylogowanie się (497)
- Pauzy i funkcja bezpiecznej awarii (497)
- Kontrola poruszania myszą (498)
- Poruszanie kursorem myszy (499)
- Pobranie informacji o położeniu kursora myszy (500)
- Projekt - gdzie teraz jest kursor myszy? (500)
- Etap 1. Import modułu (501)
- Etap 2. Konfiguracja kodu zamykającego program oraz pętli działającej w nieskończoność (501)
- Etap 3. Pobranie i wyświetlenie bieżących współrzędnych kursora myszy (502)
- Kontrola działania myszy (503)
- Kliknięcie myszą (504)
- Przeciąganie myszą (504)
- Przewijanie myszą (506)
- Praca z ekranem (508)
- Wykonanie zrzutu ekranu (508)
- Analiza zrzutu ekranu (509)
- Projekt - rozbudowa programu mouseNow.py (509)
- Rozpoznawanie obrazu (510)
- Kontrola klawiatury (512)
- Przekazanie ciągu tekstowego z klawiatury (512)
- Nazwy klawiszy (513)
- Naciskanie i zwalnianie klawiszy (514)
- Kombinacja klawiszy (515)
- Przegląd funkcji modułu pyautogui (516)
- Projekt - automatyczne wypełnianie formularzy (517)
- Etap 1. Ustalenie kroków do wykonania (518)
- Etap 2. Przygotowanie współrzędnych (519)
- Etap 3. Rozpoczęcie wpisywania danych (521)
- Etap 4. Obsługa rozwijanych list i przycisków opcji (522)
- Etap 5. Wysłanie formularza i oczekiwanie (523)
- Podsumowanie (524)
- Pytania kontrolne (525)
- Projekty praktyczne (525)
- Symulowanie zajętości (525)
- Bot komunikatora internetowego (526)
- Samouczek dotyczący bota grającego w grę (526)
- Narzędzie pip (529)
- Instalacja modułów firm trzecich (530)
- Wiersz shebang (533)
- Uruchamianie programów Pythona w Windows (534)
- Uruchamianie programów Pythona w systemach macOS i Linux (535)
- Uruchamianie programów Pythona z wyłączonymi asercjami (536)
- Rozdział 1. (538)
- Rozdział 2. (538)
- Rozdział 3. (540)
- Rozdział 4. (541)
- Rozdział 5. (542)
- Rozdział 6. (542)
- Rozdział 7. (543)
- Rozdział 8. (544)
- Rozdział 9. (545)
- Rozdział 10. (545)
- Rozdział 11. (546)
- Rozdział 12. (547)
- Rozdział 13. (548)
- Rozdział 14. (549)
- Rozdział 15. (549)
- Rozdział 16. (550)
- Rozdział 17. (550)
- Rozdział 18. (551)
O autorze (21)
O recenzencie technicznym (21)
Podziękowania (23)
Wprowadzenie (25)
CZĘŚĆ I. PODSTAWY PROGRAMOWANIA W PYTHONIE (37)
1. Podstawy Pythona (39)
2. Kontrola przepływu działania programu (59)
3. Funkcje (91)
4. Listy (111)
5. Słowniki i strukturyzacja danych (139)
6. Operacje na ciągach tekstowych (157)
CZĘŚĆ II. AUTOMATYZACJA ZADAŃ (181)
7. Dopasowanie wzorca za pomocą wyrażeń regularnych (183)
8. Odczyt i zapis plików (213)
9. Organizacja plików (241)
10. Usuwanie błędów (261)
11. Pobieranie danych z internetu (283)
12. Praca z arkuszami kalkulacyjnymi programu Excel (319)
13. Praca z dokumentami PDF i Worda (353)
14. Praca z plikami CSV i danymi JSON (381)
15. Czas, harmonogram zadań i uruchamianie programów (401)
16. Wysyłanie wiadomości e-mail i tekstowych (433)
17. Praca z obrazami (465)
18. Kontrolowanie klawiatury i myszy za pomocą automatyzacji GUI (495)
DODATKI (527)
A. Instalacja modułów firm trzecich (529)
B. Uruchamianie programów (533)
C. Odpowiedzi na pytania kontrolne (537)
Skorowidz (553)
Helion - inne książki
-
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Koncepcje te zostały przystępnie wyjaśnione właśnie w tej książce. W szczególności zapoznasz się z praktycznymi aspektami probabilistyki, statystyki, algebry liniowej i rachunku różniczkowego. Prezentacji tych zagadnień towarzyszą fragmenty kodu w Pythonie i praktyczne przykłady zastosowań w uczeniu głębokim. Rozpoczniesz od zapoznania się z podstawami, takimi jak twierdzenie Bayesa, a następnie przejdziesz do bardziej zaawansowanych zagadnień, w tym uczenia sieci neuronowych przy użyciu wektorów, macierzy i pochodnych. Dwa ostatnie rozdziały dadzą Ci szansę użycia nowej wiedzy do zaimplementowania propagacji wstecznej i metody gradientu prostego — dwóch podstawowych algorytmów napędzających rozwój sztucznej inteligencji.- Druk
(57,84 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Sztuczna inteligencja jest na ustach wszystkich. Odkąd pojawił się ChatGPT, newsy ze świata informatyki trafiają na pierwsze strony gazet, pojawiają się w serwisach informacyjnych, programach radiowych i telewizyjnych. Na temat AI dyskutują już nie tylko programiści, ale także fizycy, filozofowie i specjaliści zajmujący się rynkiem pracy. Wojskowi i naukowcy odkrywają dla niej kolejne zastosowania w swoich dziedzinach, futurolodzy zaś na zmianę straszą wizjami rodem z Terminatora i Czarnego lustra i uspokajają, że to wszystko dla naszego dobra, a sztuczna inteligencja pozostaje przecież pod ludzką kontrolą.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,18 zł najniższa cena z 30 dni)
26.94 zł
44.90 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Eksperci uważają język C# za flagowy produkt firmy Microsoft udostępniający zarówno wysokopoziomowe abstrakcje, jak i niskopoziomowe mechanizmy, które pozwalają uzyskać maksymalną wydajność aplikacji. Wersja oznaczona numerem 12 wprowadza kilka istotnych usprawnień i nowych funkcji, które mogą znacząco wpłynąć na sposób pisania kodu. Chociaż niektóre z nich mogłyby się wydawać drobnymi usprawnieniami, ich skumulowany efekt znacząco poprawia jakość kodu i produktywność programisty. Tych nowości warto się nauczyć, ponieważ nagrodą za poświęcony czas jest przyjemność płynąca z tworzenia znakomitych aplikacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(107,40 zł najniższa cena z 30 dni)
107.40 zł
179.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Ta książka stanowi twardy dowód, że matematyka jest elastyczna, kreatywna i radosna. Potraktuj ją jako fascynującą podróż przez świat matematyki abstrakcyjnej do teorii kategorii. Przekonaj się, że bez formalnej wiedzy w tej dziedzinie możesz rozwinąć umiejętność matematycznego myślenia. Abstrakcyjne idee matematyczne pomogą Ci inaczej spojrzeć na aktualne wydarzenia, kwestie sprawiedliwości społecznej i przywilejów społecznych czy nawet na COVID-19.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(38,35 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Inżynieria wymagań jest jedną z podstawowych dyscyplin inżynierii oprogramowania. Cały proces wytwarzania oprogramowania powinien być oparty właśnie na niej. W ramach inżynierii wymagań korzystamy z wiedzy naukowej, technicznej i doświadczenia do zdefiniowania problemu, a także do zarządzania zakresem budowanego systemu oprogramowania. Bez znajomości reguł dotyczących zbierania, specyfikowania i analizy wymagań bardzo trudno jest zbudować system oprogramowania spełniający rzeczywiste potrzeby jego odbiorców.- Druk
(44,85 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej przystępnej książce, przeznaczonej dla programistów i badaczy, zrozumiesz podstawy techniczne modeli LLM. Dowiesz się, do czego można je zastosować, i odkryjesz elegancję ich architektury. Nauczysz się praktycznego korzystania z frameworka LangChain, zaprojektowanego do tworzenia responsywnych aplikacji. Dowiesz się, jak dostrajać model, jak zadawać mu pytania, poznasz także sprawdzone metody wdrażania i monitorowania środowisk produkcyjnych, dzięki czemu łatwo zbudujesz narzędzia do pisania, zaawansowane roboty konwersacyjne czy nowatorskie pomoce dla programistów. Liczne praktyczne przykłady i fragmenty kodu ułatwią Ci nie tylko przyswojenie podstaw, ale także używanie modeli LLM w innowacyjny i odpowiedzialny sposób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(51,35 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Książka jest przystępnym przewodnikiem po zastosowaniu języka SQL w procesie uzyskiwania informacji zawartych w danych. Zaczniesz od przyswojenia podstawowej wiedzy o bazach danych i SQL, a następnie przystąpisz do analizy prawdziwych zbiorów danych, takich jak demografia spisu ludności w Stanach Zjednoczonych, przejazdy taksówek w Nowym Jorku i szczegóły z krajowego katalogu targów rolniczych. Dzięki ćwiczeniom i przykładom zamieszczonym w każdym rozdziale szybko zaznajomisz się ze wszystkimi, również najnowszymi, narzędziami niezbędnymi do budowania zaawansowanych baz danych PostgreSQL. Zrozumiesz również, jak w szybki i efektywny sposób dane pozwalają zdobyć potrzebne informacje.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(64,35 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
To trzecie, uzupełnione i zaktualizowane wydanie cenionego przewodnika dla każdego, kto chce dołączyć do świata bitcoina, zwanego „internetem pieniędzy”. Znajdziesz tu wszelkie kluczowe informacje, podane w jasny, zrozumiały sposób i poparte rzeczywistymi przykładami. Dołączone fragmenty kodu świetnie ilustrują kluczowe koncepcje. To wydanie zawiera mnóstwo najnowszych informacji, w tym opis struktury transakcji, MAST, P2C, wielopodpisów bezskryptowych, a także mechanizmów Taproot i Tapscript. Dzięki lekturze zrozumiesz też tematykę bloków kompaktowych, łańcucha bloków signet, BIP8 i szybkich rozpraw.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
Tymczasem obwody elektroniczne przenikają każdy aspekt naszego życia. Bez nich cywilizacja w obecnym kształcie przestałaby istnieć. Zagrożenie wcale nie jest aż tak małe, jak się wydaje. Elektronika to niebanalna dziedzina, wykształcenie specjalistów i przekazanie im odpowiedniej wiedzy wymaga wysiłku. Należy zacząć od podstaw - i stąd pomysł na cykl publikacji poświęconych najważniejszym zagadnieniom związanym z elektroniką.- Druk
Elektronika. Od analizy symbolicznej do obliczeń kwantowych
Anna Filipowska, Weronika Izydorczyk, Jacek Izydorczyk, Sławomir Lasota, Andrzej Malcher, Piotr Zawadzki
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja Promocja 2za1
W tej niezwykle pragmatycznej książce, przeznaczonej dla dyrektorów technicznych, praktyków uczenia maszynowego, twórców aplikacji, analityków biznesowych, inżynierów i badaczy danych, znajdziesz skuteczne techniki używania sztucznej inteligencji. Zaznajomisz się z cyklem życia projektu opartego na generatywnej AI i jej zastosowaniami, a także metodami doboru i dostrajania modeli, generowania danych wspomaganego wyszukiwaniem, uczenia przez wzmacnianie na podstawie informacji zwrotnych od człowieka, kwantyzacji, optymalizacji i wdrażania modeli. Poznasz szczegóły różnych typów modeli, między innymi dużych językowych (LLM), multimodalnych generujących obrazy (Stable Diffusion) i odpowiadających na pytania wizualne (Flamingo/IDEFICS).- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(51,35 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Automatyzacja nudnych zadań z Pythonem. Nauka programowania Al Sweigart (13) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(7)
(3)
(0)
(2)
(0)
(1)
Oceny i opinie poprzedniego wydania
więcej opinii
ukryj opinie