×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Recenzje

Poczta elektroniczna

Oj brakowało takiej książki na rynku księgarskim, brakowało. Dzięki niej każdy użytkownik Internetu, a co za tym idzie, poczty elektronicznej, może porównać możliwości aplikacji służących do wysyłania i odbierania wiadomości elektronicznych.

W niepozornym tomiku zamieszczono opisy najpopularniejszych pecetowych programów pocztowych: Pegasus Mail, Internet Mail, Microsoft Exchange, Netscape Mail, Microsoft Explorer, Pine i Mail.

Omawiając poszczególne "mailery" autorzy zamieścili opisy najistotniejszych funkcji i opcji. Dzięki lekturze każdego z rodziałów helionowego kompendium czytelnik zbierze podstawowe informacje na temat pobierania, przeglądania, kasowania poczty; kopiowania i przenoszenia wiadomości między katalogami; wysyłania załączników i tym podobne.

Nieco uwagi poświęcono także niestandardowym wykorzystaniom e-maila, takim jak: wysyłanie anonimowych listów, automatyczne odpowiadanie na wiadomość, korzystanie z grup dyskusyjnych (ftp za pośrednictwem poczty elektronicznej).

CHIP 6/97

Poczta elektroniczna

Każdy użytkownik internetu wcześniej czy później zetknie się z pocztą elektroniczną i na pewno ten nowy rodzaj przekazywania informacji na stałe zagości w jego życiu. Stąd też opracowania dotyczące programów pocztowych są bardo istotne dla przeciętnego użytkownika sieci. Jednym z takich opracowań jest wydany przez Wydawnictwo Helion podręcznik "Poczta Elektroniczna".

Książka zaczyna się od wstępu obejmującego adresowanie elektronicznych listów i problemów, które mogą z tego wyniknąć, przesyłania plików w listach, a także krótkiego omówienia konfiguracji Windows 95 w zakresie pracy w sieci. Ciekawym rozdziałem dla początkujących będzie krótkie omówienie pracy w systemie Unixowym, obejmujące operacje na plikach, obsługę pico!, a także posługiwanie się archiwizerami gzip i tar.

Kolejne rozdziały omawiają aplikacje pocztowe dla Windows 95, znajdziemy tu m..in. opisy takich narzędzi, jak Pegasus Mail, Internet Mail (program pocztowy Explorera), Microsoft Exchange oraz Netscape Mail. Omówienie obejmuje oprócz podstawowych informacji także garść szczegółów dotyczących m.in. tworzenia i zarządzania folderami, dołączania plików do poczty, posługiwania się książką adresową, sygnaturami, a także konfigurację oprogramowania. Na podstawie zamieszczonych tu informacji można z powodzeniem wybrać program pocztowy, który spełni nasze oczekiwania. Dziwi mnie jednak fakt pominięcia w tym zestawieniu Eudory.

Oprócz omówienia aplikacji pocztowych dla Windows 95 znajdziemy tu także rozdział poświęcony programom unixowym, ograniczający się jedynie do kilku podstawowych informacji na temat pine’a i maila. Szkoda, że tematyka ta została potraktowana po macoszemu. Podobnie jak w zestawieniu oprogramowania dla Windows 95 i tu zabrakło jednego programu, mam na myśli popularnego elma.

Kolejny rozdział to omówienie zagadnień związanych z innymi usługami, jakie możemy uzyskać za pośrednictwem poczty elektronicznej, w tym newsy, grupy dyskusyjne, anonymous mail, archie i FTPmail. W przypadku tej ostatniej usługi autorzy pominęli podobny serwis, jaki oferuje BIFTP. Podręcznik zamyka bardzo przydatny zbiór informacji dotyczących szyfrowania plików i tekstu za pomocą PGP.

Ogólnie "Poczta Elektroniczna" to pozycja godna polecenia, mimo iż pominięto dwie istotne aplikacje. Niestety, w dalszym ciągu brak na polskim rynku wydawniczym kompleksowego omówienia aplikacji pocztowych dla różnych systemów. A szkoda..

Magazyn Internet maj’97, (BD)

TCP/IP

Druga nowość wydawnicza z Helionu rodem traktuje o najpopularniejszym obecnie protokole sieciowym - TCP/IP. W solidnie opracowanej "księdze" zawarto m.in. opis architektury TCP/IP na tle innych protokołów; ideę systemów otwartych; instalację i konfigurację DNS, NIS, NFS "na serwerze i kliencie"; charakterystyki protokołów OSI/ISO oraz cechy pracy sieciowej w Windows 95, NT i Linuxie.

Zainteresowani tematyką sieci i protokołów w kilkunastu rozdziałach przeczytają zabójczą ilość fachowych informacji na temat: konwencji notacyjnych, śluz, protokołów marszrutowania, telnetu, konfiguracji i administracji TCP/IP etc.

Uzupełnieniem solidnej porcji protokołowej wiedzy jest 6 dodatków, zawierających skróty i akronimy, słowniczek trudniejszych terminów i pojęć, spis programów narzędziowych i usługowych TCP/IP, udokumentowane numery portów, dokumenty RFC, odpowiedzi do quizów.

Reasumując: publikację można ze spokojem polecić sieciowcom rozkochanym w systemach otwartych i różnorakich protokołach.

CHIP 5/97

Windows NT 4

Przeznaczeniem podręcznika gliwickiego Helionu są początkujący użytkownicy komputerów. Omówiono w nim podstawy posługiwania się skrótami i nowymi możliwościami myszy, wyjaśniono rolę poszczególnych elementów pulpitu, opisano możliwości Explorera, pokazano sposoby korzystania z zasobów innych komputerów.

Oprócz rozdziałów, które z powodzeniem można ominąć (informacja dla użytkowników Windows 95) w książce znalazły się również fragmenty poświęcone sieciowości nowego systemu operacyjnego. I tak np. zawartością rozdziału zatytułowanego "Administracja sieci dla nieadministratorów" obejmuje niezbędne dane na temat rejestru zdarzeń, sprawdzania wydajności i diagnostyki systemu czy tworzeniagrup lokalnych.

Prawdopodobnie mając na względzie niezaawansowanego czytelnika pominięto Windows NT Server. I nie ma się co dziwić, bo to już wyższy stopień wtajemniczenia.

Reasumując można śmiało zakwalifikować "NT 4" do udanych publikacji. Szkoda tylko, że zachowano anglojęzyczne nazwy opcji menu, aplikacji etc.

CHIP 5/97

Duke Nukem 3D

Biblia trójwymiarowego wojownika

Na pewno każdy słyszał o tak szlachetnym wykorzystaniu komputera, jakim są gry. Ostatnimi czasy, po głośnej grze Doom II, światem gier zawładnął nowy szał - Duke Nukem 3D. Jest to jedna z tych gier, które kierując się jedynie zasadą "zabijaj wszystko, co się rusza" kształtują umysły młodzieży - przyszłych płatnych zabójców i gości od deratyzacji. Mimo wszystko Duke Nukem odbiega trochę od tego założenia, gdyż tutaj - aby zwyciężyć - trzeba pomyśleć. Nie wszystkim jednak proces ten przychodzi z łatwością. Od nadmiernego więc wysiłku wybawili nas autorzy książki stanowiącej prawdziwą biblię Duke'a Nukema 3D. Jest to doskonały przewodnik po wszystkich trzech epizodach (czy może etapach?) gry. Pomoże ona w zwycięstwie bardziej niż hologram, blaster i dawka sterydów razem wzięte, gdyż zawiera wszystkie sztuczki, tricki i mapy potrzebne do zwalczania obcych i zdobycia łupu. No i oczywiście do uratowania ludzkości. Dlatego nie ma się co obawiać, że w pewnej chwili zabraknie nam inwencji twórczej i nie będziemy wiedzieli, w jakiej kolejności wykończyć potworki, przecież wystarczy zajrzeć do wspaniałej biblii trójwymiarowego wojownika, zwłaszcza że zawiera CD-ROM z shareware'ową wersją gry i kilkoma bonusami oraz cyfrową ofertą wydawnictwa.

Enter 4/97, MW
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Ebookpoint