ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Recenzje

Flash MX. Od podstaw

Niemal każdy użytkownik sieci WWW spotkał się z witrynami lub ich elementami wykonanymi za pomocą Macromedia Flash, niezależnie od tego, czy to były jedynie interaktywne przyciski, czy też rozbudowane prezentacje. Flash należy do małej grupy programów, które zmieniły oblicze Internetu. W niniejszej książce zawarte są podstawowe wiadomości na temat jego najnowszej wersji -- MX: zasady rządzące tworzeniem filmów, warstwy i klatki w filmach Flasha, narzędzia rysunkowe, metody modyfikacji obiektów, automatyczne animowanie, kolory i ich definiowanie na podstawie różnych modeli barw.

Nie bez znaczenia jest fakt, że autorem jest Brian Underhal -- wielokrotnie nagradzany za swe książki informatyczne.

Computer Arts 09/2002

PHP4. Kompendium programisty

PHP jako język programistyczny przyjęty został bardzo dobrze przez osoby tworzące serwisy internetowe. Niezbędna jest jednak pewna wiedza w postaci dobrze opracowanego podręcznika.

W dość pokaźnych rozmiarów książce znajdziesz informacje potrzebne przy poznawaniu nowych funkcji PHP4, przetwarzaniu formularzy i kontrolowania poprawności danych, oddzielaniu kodu PHP4 od HTML-a, ponownego wykorzystania kodu, korzystania z szablonów i baz danych, czy nawet generowania statystycznych stron HTML na podstawie danych dynamicznych. Dowiemy się również o zastosowaniu dynamicznych baz danych w Internecie, czy zdobędziemy niezbędne informacje dotyczące projektowania baz danych i ich zarządzania. To właśnie wszystkie te zalety powinny skłonić nas do zainteresowania się tą pozycją. Wszystkie informacje przedstawione są w sposób przypominający dokumentację, czyli nazwa funkcji, jej opis oraz zastosowanie. Chociaż książka w pierwszych rozdziałach omawia pobieranie , instalację czy konfigurację całego PHP, to dla dopiero rozpoczynających naukę programowania w tym języku poleciłbym zakup dodatkowo innej pozycji traktującej o PHP, bardziej strawnej dla początkujących.

PC Format 10/2002

Po prostu FreeHand 10

Freehand jest jednym z najlepszych programów przeznaczonych do tworzenia grafiki wektorowej. Książka "FreeHand 10. Po prostu" w sposób przystępny przybliża następujące zagadnienia związane z tym programem: zasady rządzące tworzeniem grafiki wektorowej (węzły, uchwyty kontrolne, krzywe, obiekty i obwiednie), narzędzia rysunkowe (linie proste, obiekty geometryczne, bitmapy), obsługa palet Stroke i Fill, efekty soczewkowe, teksty w dokumencie, formatowanie, czcionki, modele barw (RHB, CMYK, HLS), przygotowanie do naświetlenia, druku, animacje w formacie Macromedia Flash, automatyzacja pracy, dostosowanie środowiska roboczego.
Computer Arts 09/2002

Po prostu Maya 4

Książka "Maya. Po prostu" pozwala poznać zasady tworzenia grafiki trójwymiarowej w programie Maya -- dowiedzieć się, co to węzły, kanały oraz historia tworzenia. W sposób jasny i przystępny opisuje posługiwanie się interfejsami programu, co pozwoli na bezproblemowe poruszanie w programie i właściwy dobór środowiska roboczego do potrzeb wykonywanej pracy. Oprócz tego książka pokazuje jak tworzyć obiekty podstawowe (sfery, stożki, sześciany, walce) i jak nimi zarządzać. Poza tym dowiemy się jak modelować powierzchnie NURBS, animować sceny, ustawiać źródła światła, tworzyć materiały i nadawać tekstury obiektom.
Computer Arts 09/2002

Tworzenie cyfrowych postaci

Trójwymiarowe postacie można znaleźć we wszystkich mediach --w filmach, grach, komiksach i reklamach. Niektóre modele są realistyczne i często trudno je odróżnić od ich rzeczywistych pierwowzorów, inne zaś tworzone są zgodnie z przyjętą przez autora stylistyką. Niezależnie od tego, w tej książce zawarte są opisy wielu metod i technik modelowania.

W kolejnych rozdziałach zapoznać się można ze szczegółami projektów -- realizowanych w różnych programach do grafiki 3D -- w których wykorzystano takie metody jak konstruowanie postaci na podstawie pojedynczej siatki, funkcji Metaform, powierzchni typu Patch i innych. W książce znajdziemy CD-ROM z obrazkami i materiałami pomocniczymi oraz dwoma demami Amapi 3D.

Computer Arts 09/2002
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Helion