Recenzje
ABC nagrywania płyt CD
Przygotowując książkę poświęconą nagrywaniu płyt CD-RW, łatwo ulec pewnym pokusom. Bo czy nie jest najprościej zrzucić czytelnika parametrami technicznymi nagrywarek, rozwodzić się nad metodami zapisu albo marnować papier na rozważania o wyższości płyt "niebieskich" nad "złotymi"? Już tylko to wystarczy do zapełnienia pękatego tomiszcza.
Szczęśliwie autor pozycji "ABC nagrywania płyt CD" naprawdę napisał "rzecz o nagrywaniu", a nie o tym co do nagrywania służy. Nie oznacza to wcale, że w tekście brakuje informacji na temat sprzętu i jego konfiguracji. Wszystko to znajdziemy, ale w rozsądnej dawce. A lwią część publikacji poświęcono pracy z najpopularniejszymi narzędziami dla "palaczy" i metodami przygotowania różnych rodzajów płyt -- od CD-Audio do SVCD. Nie zabrakło też informacji o tworzeniu i konwersji obrazów krążków czy programach do zapisu pakietowego, a przez wszystkie czynności autor prowadzi nas metodą "krok po kroku".
Mniej więcej w połowie lektury można dojść do wniosku, że o nagrywaniu płyt wiemy już wszystko. I właśnie dlatego pozwolę sobie na uwagę: nie pomijajcie rozdziału dziewiątego (Płyta CD jako tani nośnik dla kopii bezpieczeństwa…), jeżeli naprawdę wypaliliście już niejeden krążek CD-Data. Archiwizowanie informacji nie polega tylko na zapisywaniu kolejnych folderów na coraz to nowych płytach. Dziewiąty rozdział pokazuje, jak przechowywać dane z głową.
Część publikacji poświęcono metodą zabezpieczania krążków CD-ROM. Omówiono sposoby zarówno wypalania płyt trudnych do skopiowania, jak i powielania nośników teoretycznie niekopiowalnych. To ostatnie jest może nieco ryzykowne, ale za to jakie praktyczne!
Flash MX. Od podstaw
Nie bez znaczenia jest fakt, że autorem jest Brian Underhal -- wielokrotnie nagradzany za swe książki informatyczne.
HTML i XHTML. Przewodnik encyklopedyczny
Opisano tu w dosyć szczegółowy sposób każdy element obu standardów i wyjaśniono zasadę jego działania i powiązania między nimi. Czytelnicy w kompletny sposób mogą także poznać pomocne przy tworzeniu stron arkusze stylów (CSS) i uatrakcyjniające skrypty Java Script. Wiele praktycznych wskazówek oraz duża ilość przykładów pomogą stworzyć wydajną stronę WWW, a także opanować bardziej zaawansowane mechanizmy publikacji w Sieci. Dzięki temu przewodnikowi łatwiej się będzie przestawić z przestarzałego już HTML-a na XHTML.
Po prostu FreeHand 10
Tworzenie cyfrowych postaci
W kolejnych rozdziałach zapoznać się można ze szczegółami projektów -- realizowanych w różnych programach do grafiki 3D -- w których wykorzystano takie metody jak konstruowanie postaci na podstawie pojedynczej siatki, funkcji Metaform, powierzchni typu Patch i innych. W książce znajdziemy CD-ROM z obrazkami i materiałami pomocniczymi oraz dwoma demami Amapi 3D.