Recenzje
CATIA. Podstawy modelowania powierzchniowego i hybrydowego
W książce znajdują się liczne przykłady (grafika i komentarze) zastosowań modułu Generative Shape Design do modelowania powierzchniowego oraz współpraca tego modułu z modułem Part Design. Dodatkowo uwzględniono narzędzia programistyczne modułu Sketcher. Istotne uzupełnienie tekstu stanowi CD-ROM z wszystkimi opisanymi w książce przykładami modelowania.
AutoCAD 2004 PL. Pierwsze kroki
Każda podróż rozpoczyna się od "pierwszego kroku". AutoCAD tak naprawdę nie jest programem w potcznym rozumieniu tego pojęcia -- jest rozległym systemem komputerowym. Zanim jednak zagłębimy się w jego złożone niuanse, należy opanować do perfekcji operacje elementarne. A to oznacza, że zanim przystąpimy do rysowania złozonej maszyny, należy umieć utworzyć na ekranie komputera elementarne obiekty: prostokąt, okrąg i oczywiście odcinek, łuk itp. Potem okaże się, że wszystkie skomplikowane instrukcje maszyn składają się z takich właśnie, elementarnych obiektów -- i wszystko może być już znacznie prostsze!
Po prostu 3ds max 5
3ds max jest jednym z najbardziej zaawansowanych i najpopularniejszych programów do obróbki i tworzenia grafiki trójwymiarowej dostępnych obecnie na rynku.
Znajduje zastosowanie w projektowaniu różnych przedsięwzięć artystycznych, architektonicznych, a także w produkcjach filmowych, publikacjach internetowych, wizualizacjach medycznych i naukowych. 3ds max nie jest programem łatwym, szczególnie dla początkujących użytkowników. Jednak książka z serii "Po prostu" w sposób przystępny i przejrzysty opisuje zasady poruszania się po programie. Czytelnik dowiaduje się z niej m. in., jak modelować obiekty przestrzenne światłami, kamerami, materiałami–z uwzględnieniem wszystkich elementów niezbędnych do kreacji trójwymiarowej rzeczywistości. Większość zagadnień poruszonych w publikacji poparta jest licznymi przykładami.
Z założenia książka adresowana jest do początkujących użytkowników programu 3ds max, więc użytkownicy zaawansowani nie znajdą w niej nowych, bardziej skomplikowanych zagadnień.
C++. Styl programowania
Książka Toma Cargilla "C++. Styl programowania", wydana przez Helion, może być cennym źródłem wiedzy zarówno dla zaawansowanych programistów, jak i studentów informatyki i pokrewnych kierunków, zainteresowanych zdobyciem profesjonalnych umiejętności programistycznych.
Po wprowadzeniu i zilustrowaniu reguł programowania w pierwszych siedmiu rozdziałach, Tom Cargill prezentuje praktyczne studium, w trakcie którego pojedynczy przykładowy program przechodzi kolejne transformacje, które pozwalają poprawić jego ogólną jakość przy jednoczesnym zredukowaniu wielkości kodu. Konkluzję książki stanowi rozdział poświęcony wielokrotnemu dziedziczeniu.
Nagrywanie płyt CD i DVD. Kurs
Strona po stronie, ekran po ekranie, krok po kroku -- taką formę wykładu przyjął Bartosz Danowski, ,autor książki "Nagrywanie płyt CD i DVD" wydanej przez Helion w serii Kurs. Długie teksty, wypełniające większość książek informatycznych, tam gdzie było to możliwe, zastąpiono rysunkami z dokładnymi objaśnieniami. Gdy nagrywarka płyt CD (a coraz częściej DVD) stała się praktycznie standardowym wyposażeniem współczesnych komputerów, dobrze byłoby coś więcej wiedzieć na temat obsługi i działania. I po tym kursie nawet początkujący mają szansę zaprzyjaźnić się z rozbudowaną terminologią i mechanizmami związanymi z nagrywaniem.
Po uważnej lekturze kolejnych, krótkich, kilkunastominutowych rozdziałów, będziemy potrafili zainstalować nagrywarkę w systemach operacyjnych Windows, jak i korzystać z najpopularniejszego oprogramowania do nagrywania płyt CD i DVD. Przydatne też są wskazówki dotyczące archiwizowania fotografii na płytach czy tworzenia kopii bezpieczeństwa kluczowych danych.

