Programowanie Windows 98/NT. Księga eksperta
- Autor:
- Viktor Toth
- Niedostępna

Opis
książki
:
Programowanie Windows 98/NT. Księga eksperta
- Pisać 32-bitowe aplikacje przeznaczone dla systemu Windows
- Poznać najgłębsze tajniki Windows oraz Win32 API
- Wykorzystać moc Microsoft Foundation Classes (MFC)
- Wykorzystać technologie przeciągnij-i-upuść
- Uzyskać dostęp do danych za pomocą ODBC, OLE DB oraz ADO
- Analizować i zarządzać pamięcią
- Zrozumieć architekturę telefoniczną wykorzystując TAPI
- Zrozumieć zasady przekazywania wiadomości i dodać obsługę poczty elektronicznej do własnych aplikacji
- Opanować zagadnienia wielozadaniowości dzięki wykorzystaniu wątków oraz pamięci wirtualnej
- Zaimplementować trwałość dzięki programowaniu Rejestru Windows
- Używać kanałów oraz zdalnego wywoływania procedur do tworzenia aplikacji klient/serwer
- Tworzyć oprogramowanie przy wykorzystaniu Microsoft Transaction Server
- Nauczyć się sposobów implementacji programów międzynarodowych
Wybrane bestsellery
-
Bestseller Promocja
Książka stanowi kompendium wiedzy na temat tej niesłychanie szybko rozwijającej się i dynamicznie wkraczającej w nasze życie dziedziny. Została napisana tak, aby była przystępna dla osób posiadających podstawowe umiejętności matematyczne. Może stanowić podręcznik dla studentów takich kierunków jak informatyka, mechatronika, a także automatyka i robotyka.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,40 zł najniższa cena z 30 dni)
31.85 zł
49.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
O tym, ile problemów sprawia niedbale napisany kod, wie każdy programista. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak napisać ten świetny, „czysty” kod i czym właściwie powinien się on charakteryzować. Co więcej – jak odróżnić dobry kod od złego? Odpowiedź na te pytania oraz sposoby tworzenia czystego, czytelnego kodu znajdziesz właśnie w tej książce. Podręcznik jest obowiązkową pozycją dla każdego, kto chce poznać techniki rzetelnego i efektywnego programowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
To drugie, zaktualizowane i uzupełnione wydanie książki poświęconej wdrażaniu najlepszych praktyk DevOps przy użyciu nowoczesnych narzędzi. Przedstawiono w niej informacje o kulturze DevOps, opisano różne narzędzia i techniki stosowane do jej wdrażania, takie jak IaC, potoki Git i CI/CD, a także automatyzację testów i analizę kodu. Sporo miejsca poświęcono konteneryzacji aplikacji za pomocą Dockera i platformy Kubernetes. Znajdziemy tutaj również kwestię skracania przestojów podczas wdrażania oprogramowania i omówienie możliwości stosowania praktyk DevOps w projektach open source. Warto zwrócić uwagę na ostatni rozdział, w którym pokazano zasady wdrażania niektórych praktyk DevOps w całym cyklu życia projektów.- Druk
DevOps w praktyce. Wdrażanie narzędzi Terraform, Azure DevOps, Kubernetes i Jenkins. Wydanie II DevOps w praktyce. Wdrażanie narzędzi Terraform, Azure DevOps, Kubernetes i Jenkins. Wydanie II
(65,40 zł najniższa cena z 30 dni)
70.85 zł
109.00 zł (-35%) -
Promocja
Design thinking, czyli myślenie projektowe. Wbrew pozorom ten sposób podejścia do biznesu nie jest przypisany wyłącznie do wielkich korporacji. Pracować w duchu design thinking może i powinna każda firma, której właścicielowi zależy na zwiększeniu wydajności, szybkim realizowaniu dobrych pomysłów i jeszcze szybszym wycofywaniu się z tych nietrafionych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy Design Thinking. Jak wykorzystać myślenie projektowe do zwiększenia zysków Twojej firmy
(20,90 zł najniższa cena z 30 dni)
20.90 zł
69.00 zł (-70%) -
Bestseller Promocja
Dave Thomas i Andy Hunt napisali pierwsze wydanie tej wpływowej książki w 1999 roku, aby pomóc swoim klientom tworzyć lepsze oprogramowanie i na nowo odnaleźć radość z kodowania. Nauki płynące z tamtego wydania pomogły wielu pokoleniom programistów zbadać istotę rozwoju oprogramowania, niezależnie od stosowanego języka, frameworka, czy metodologii. Filozofia pragmatycznego programisty stała się inspiracją dla setek książek, przewodników internetowych oraz audiobooków, a także tysiący karier i historii sukcesu. Teraz, dwadzieścia lat później, w tym nowym wydaniu ponownie pokazano, co to znaczy być nowoczesnym programistą. W książce poruszono tematy począwszy od osobistej odpowiedzialności i rozwoju zawodowego, a kończywszy na technikach architektonicznych pozwalających utrzymywać kod, który jest elastyczny oraz łatwy do przystosowania do konkretnych warunków oraz wielokrotnego wykorzystania. Przeczytaj tę książkę, a dowiesz się, w jaki sposób:- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II
(46,20 zł najniższa cena z 30 dni)
50.05 zł
77.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
W tej książce w sposób jasny i bardzo interesujący przedstawiono uniwersalne zasady architektury oprogramowania wraz z szeregiem wskazówek dotyczących stosowania tych reguł w praktyce. Wyczerpująco zaprezentowano tu dostępne rozwiązania i wyjaśniono, dlaczego są one tak istotne dla sukcesu przedsięwzięcia. Publikacja jest wypełniona bardzo praktycznymi rozwiązaniami problemów, z którymi musi się mierzyć wielu programistów. Szczególnie cenne są uwagi dotyczące zapobiegania częstemu problemowi, jakim jest stopniowa utrata jakości kodu w miarę postępu projektu. Ta książka obowiązkowo powinna się znaleźć w podręcznej biblioteczce każdego architekta oprogramowania, analityka systemowego, projektanta i menedżera!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
To drugie, gruntownie przejrzane i starannie uzupełnione wydanie fascynującej opowieści o tajemnym życiu toczącym się wewnątrz komputerów i innych inteligentnych urządzeń. Pozwala zdobyć wiedzę o rzeczywistych mechanizmach działania komputerów osobistych, multimediów cyfrowych i internetu. Opowiada też o historii poszczególnych wynalazków i przystępnie wyjaśnia wiele pojęć, które warto przyswoić. W tym wydaniu szczególnie pieczołowicie opisano wewnętrzny świat procesorów, decydujących o działaniu komputerów i innych urządzeń. Co najważniejsze: lektura nie wymaga wiedzy technicznej, a opisy i wyjaśnienia są zrozumiałe i angażujące.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Bestseller Promocja
Tę książkę docenią programiści, menedżerowie, inżynierowie i liderzy techniczni. Znajdziesz w niej cenne informacje o filozofii inżynierii oprogramowania, jak również o postępach w sposobie myślenia na jej temat. Na tej bazie oparto zestaw zasad ułatwiających skuteczne radzenie sobie z dwoma podstawowymi procesami inżynierii oprogramowania: uczenia się i eksploracji oraz radzenia sobie ze złożonością. W ten sposób dowiesz się, jak usprawnić wszystkie aspekty swojej pracy, a także jak stosować sprawdzone podejścia prowadzące do sukcesu z uwzględnieniem uwarunkowań ekonomicznych. Dzięki tej przełomowej publikacji nauczysz się technik rozwiązywania problemów z wykorzystaniem zarówno obecnych, jak i przyszłych technologii. W efekcie będziesz szybciej tworzyć lepsze oprogramowanie, i to w bardziej przyjemny i satysfakcjonujący sposób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Nowoczesna inżynieria oprogramowania. Stosowanie skutecznych technik szybszego rozwoju oprogramowania wyższej jakości Nowoczesna inżynieria oprogramowania. Stosowanie skutecznych technik szybszego rozwoju oprogramowania wyższej jakości
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Ten praktyczny przewodnik zawiera szeroki przegląd strategii, wzorców i form testowania oprogramowania, ułatwiających dobór ścieżek i podejść do konkretnych projektów w zależności od zakresu, budżetu i ram czasowych. Książka uczy przydatnych umiejętności w zakresie przeprowadzania testów wydajności, bezpieczeństwa i dostępności, w tym testów eksploracyjnych, automatyzacji testów, testów wielofunkcyjnych, testowania danych, testowania mobilnego i wielu innych. Zaprezentowano tu także łączenie testów w potokach ciągłej integracji, co pozwala na szybkie otrzymywanie informacji zwrotnych. W ten sposób łatwiejsze staje się kontrolowanie trudnych przepływów pracy programistycznej i uzyskiwanie wysokiej jakości aplikacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Testowanie full stack. Praktyczny przewodnik dostarczania oprogramowania wysokiej jakości Testowanie full stack. Praktyczny przewodnik dostarczania oprogramowania wysokiej jakości
(44,50 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Promocja
Tworzenie skomplikowanych systemów informatycznych wymaga nowego podejścia. Dotychczas stosowane metody przestają się sprawdzać i generują mnóstwo problemów. Odpowiedzią na nie jest Domain-Driven Design, w skrócie DDD. W tym podejściu szczególny nacisk kładzie się na tworzenie obiektów dokładnie odzwierciedlających zachowanie ich odpowiedników istniejących w rzeczywistości. Dzięki temu projektowanie systemu można powierzyć ekspertom z danej branży, którzy niekoniecznie muszą być specjalistami w dziedzinie projektowania architektury systemów informatycznych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Domain-Driven Design. Zapanuj nad złożonym systemem informatycznym Domain-Driven Design. Zapanuj nad złożonym systemem informatycznym
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%)
Ebooka "Programowanie Windows 98/NT. Księga eksperta" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Programowanie Windows 98/NT. Księga eksperta" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Programowanie Windows 98/NT. Księga eksperta" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnym urządzeniu
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Programing Windows 98/NT Unleashed
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-719-7101-X, 837197101X
- Data wydania książki drukowanej :
- 2011-08-26
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 1318
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » Inne - Programowanie
- Serie wydawnicze: Księga eksperta
Spis treści książki
- Korzystanie z kompilatora (35)
- Użycie narzędzi linii poleceń (36)
- Zasoby (37)
- Pliki wykonywalne i DLL-e (37)
- Zintegrowane środowisko programisty (39)
- Zintegrowany edytor (40)
- Debugger (40)
- Edycja zasobów (41)
- Obszary robocze projektów (41)
- Korzystanie z szablonów projektów (42)
- Komponenty (43)
- Różne narzędzia (43)
- Profilowanie (44)
- Kontrola wersji (45)
- Wykorzystanie właściwości Visual C++ (45)
- Tworzenie projektów przy pomocy kreatorów AppWizard (45)
- Dodawanie funkcji przy pomocy ClassWizarda (53)
- Korzystanie z galerii komponentów (60)
- Użycie debuggera w Visual C++ (61)
- Podsumowanie (63)
- Okna i komunikaty (67)
- Aplikacje, wątki i okna (68)
- Klasy okien (69)
- Rodzaje komunikatów (70)
- Komunikaty i wielozadaniowość (72)
- Kolejki komunikatów (72)
- Procesy i wątki (72)
- Wątki i komunikaty (73)
- Wywołania funkcji Windows (73)
- Usługi jądra (74)
- Usługi modułu User (76)
- Usługi GDI (77)
- Inne API (78)
- Zgłaszanie błędów (79)
- Używanie standardowych funkcji bibliotecznych C/C++ (79)
- Różnice pomiędzy platformami (80)
- Podsumowanie (80)
- "Prawdziwy" program Hello, World (83)
- Prosta pętla komunikatów: komunikaty wysyłane i przekazywane (85)
- Procedury okien (87)
- Porównanie z programem generic.c (90)
- Zastosowanie kilku pętli komunikatów i procedur okien (90)
- Podsumowanie (94)
- Hierarchia okien (96)
- Zarządzanie oknami (98)
- Funkcja RegisterClass oraz struktura WNDCLASS (98)
- Tworzenie okna funkcją CreateWindow (100)
- Style rozszerzone oraz funkcja CreateWindowEx (101)
- Rysowanie zawartości okna (102)
- Komunikat WM_PAINT (102)
- Odświeżanie okna poprzez unieważnienie jego zawartości (103)
- Komunikaty zarządzania oknami (103)
- Klasy okien (106)
- Procedura okna (106)
- Subclassing (107)
- Globalny Subclassing (109)
- Superclassing (111)
- Okna dialogowe (112)
- Modalne okna dialogowe (113)
- Niemodalne okna dialogowe (113)
- Okna komunikatów (114)
- Szablony dialogów (115)
- Procedura okna dialogowego (115)
- Standardowe okna dialogowe (115)
- Okna dialogowe Otwórz i Zapisz jako (116)
- Okno dialogowe wyboru koloru (117)
- Okno wyboru czcionki (118)
- Okna dialogowe wydruku i przygotowania wydruku (119)
- Okna dialogowe wyszukiwania i zastępowania tekstu (120)
- Przykład standardowych okien dialogowych (121)
- Standardowe dialogi OLE (123)
- Kontrolki (123)
- Podsumowanie (126)
- Elementy pliku zasobów (130)
- Preprocesor pliku zasobów (131)
- Instrukcje w pojedynczych liniach (131)
- Instrukcje składające się z kilku linii (132)
- Zasoby zdefiniowane przez użytkownika i zasoby binarne (138)
- Kompilowanie i wykorzystanie skryptów zasobów (139)
- Uruchamianie kompilatora zasobów (139)
- Uruchamianie linkera (139)
- Biblioteki DLL z zasobami (139)
- Podsumowanie (140)
- GDI, sterowniki urządzeń i urządzenia wyjściowe (142)
- Konteksty urządzeń (143)
- Rodzaje kontekstów urządzeń (143)
- Konteksty pamięci i metaplików (144)
- Konteksty informacyjne (145)
- Współrzędne (145)
- Współ rzędne logiczne i współ rzędne urządzenia (145)
- Ustalone tryby odwzorowania (147)
- Transformacje układu współrzędnych (148)
- Obiekty graficzne (154)
- Pióra (155)
- Pędzle (156)
- Czcionki (157)
- Palety (157)
- Bitmapy (162)
- Obcinanie (162)
- Funkcje graficzne (165)
- Odcinki (166)
- Krzywe (167)
- Wypełnione kształty (168)
- Regiony (168)
- Bitmapy (169)
- Ścieżki (170)
- Napisy (170)
- Uwagi na temat drukowania (171)
- Podsumowanie (171)
- Wielozadaniowość w środowisku Win32 (174)
- Koncepcje wielozadaniowości (174)
- Wielozadaniowość ze współpracą (175)
- Wielozadaniowość z wywłaszczaniem w Windows NT (176)
- Windows 95/98: mieszanka sztuczek z wielozadaniowością (177)
- Programowanie z użyciem procesów i wątków (178)
- Wielozadaniowość ze współpracą: przekazywanie sterowania w pętli komunikatów (179)
- Przetwarzanie komunikatów podczas długich obliczeń (179)
- Użycie dodatkowego wątku (182)
- Obiekty wątków (185)
- Tworzenie i zarządzanie procesami (185)
- Obiekty synchronizacji (186)
- Programowanie z użyciem obiektów synchronizacji (188)
- Podsumowanie (189)
- Procesy i pamięć (191)
- Oddzielne przestrzenie adresowe (192)
- Przestrzeń adresowa (192)
- Pamięć wirtualna (193)
- Programy 32-bitowe (195)
- Rozmiar liczb całkowitych (196)
- Modyfikatory typów i makra (196)
- Obliczanie adresu (197)
- Funkcje biblioteczne (197)
- Modele pamięci (197)
- Funkcje selektorów (198)
- Proste zarządzanie pamięcią (198)
- Alokacja pamięci poprzez malloc i new (198)
- Problem zabłąkanych wskaźników (199)
- Aplikacje korzystające ze wspólnej pamięci (200)
- Pamięć wirtualna i zaawansowane zarządzanie pamięcią (200)
- Zarządzanie pamięcią wirtualną w Win32 (201)
- Funkcje pamięci wirtualnej (201)
- Funkcje sterty (204)
- Windows API i standardowe funkcje zarządzania pamięcią (205)
- Funkcje inne i przestarzałe (205)
- Pliki odwzorowane w pamięci i pamięć wspólna (206)
- Wspólna pamięć i wskaźniki bazowane (208)
- Wątki i zarządzanie pamięcią (209)
- Blokowany dostęp do zmiennej (209)
- Prywatne dane wątku (209)
- Dostęp do pamięci fizycznej i portów wejścia/wyjścia (210)
- Podsumowanie (210)
- Przegląd systemu plików (214)
- Obsługiwane systemy plików (214)
- CD-ROM (214)
- Dyski sieciowe (215)
- Kompresja plików i wolumenów (215)
- Obiekty plików Win32 (215)
- Tworzenie i otwieranie plików (215)
- Proste wejście i wyjście (216)
- Asynchroniczne operacje wejścia/wyjścia (217)
- Niskopoziomowe operacje wejścia/wyjścia (223)
- Deskryptory plików (223)
- Deskryptory standardowych plików (223)
- Funkcje niskiego poziomu (223)
- Strumienie (224)
- Strumienie w C (224)
- Strumienie w C++ (klasy iostream) (225)
- Urządzenia specjalne (226)
- Wejście/wyjście na konsolę (226)
- Porty komunikacyjne (227)
- Podsumowanie (228)
- Formaty schowka (231)
- Standardowe formaty schowka (232)
- Formaty rejestrowane (233)
- Formaty prywatne (234)
- Operacje na schowku (234)
- Przenoszenie danych do schowka (234)
- Przekazywanie danych na żądanie (235)
- Wklejanie danych ze schowka (235)
- Schowek i kontrolki (236)
- Komunikaty schowka (236)
- Przeglądarki schowka (236)
- Prosta implementacja (237)
- Podsumowanie (241)
- Struktura Rejestru (243)
- Wartości Rejestru (244)
- Pojemność Rejestru (245)
- Predefiniowane klucze (245)
- Ręczna edycja Rejestru (246)
- Często używane klucze (247)
- Poddrzewa w HKEY_LOCAL_MACHINE (247)
- Poddrzewa w HKEY_CLASSES_ROOT (248)
- Poddrzewa w HKEY_USERS (249)
- Poddrzewa w HKEY_CURRENT_USER (249)
- Rejestr i pliki INI (250)
- Aplikacje korzystające z Rejestru (250)
- Otwieranie klucza Rejestru (250)
- Odczytywanie wartości (251)
- Ustawianie wartości (251)
- Tworzenie nowego klucza (251)
- Inne funkcje Rejestru (252)
- Działający przykład (252)
- Podsumowanie (256)
- Obsługa wyjątków w C i C++ (257)
- Wyjątki C (257)
- Obsługa zakończenia działania C (262)
- Obsługa wyjątków C++ (263)
- Obsługa zakończenia działania w C++ (264)
- Klasy wyjątków C++ (265)
- Łączenie wyjątków C i C++ (265)
- Użycie wielokropka (266)
- Tłumaczenie wyjątków C (268)
- Podsumowanie (269)
- MFC i aplikacje (273)
- Podstawy MFC (274)
- Szkielet prostej aplikacji MFC (276)
- Tworzenie projektu YAH (276)
- Obiekt aplikacji (277)
- Mapa komunikatów (282)
- Ramka, dokument oraz widok (283)
- Dodawanie kodu do aplikacji (292)
- Dodawanie zasobu tekstowego (292)
- Modyfikowanie dokumentu (293)
- Modyfikowanie widoku (294)
- Podsumowanie (295)
- Klasa CDocument (297)
- Deklarowanie klasy dokumentu w aplikacji (298)
- Metody klasy CDocument (299)
- Dokumenty, zdarzenia oraz przesłaniane funkcje (300)
- Dane dokumentu (302)
- CCmdTarget i CDocItem (304)
- Klasa CView (306)
- Deklarowanie klasy widoku (306)
- Metody klasy CView (308)
- Widoki i komunikaty (309)
- Odmiany klasy CView (310)
- Aplikacje oparte na oknie dialogowym (310)
- Podsumowanie (311)
- Konstruowanie dialogów (314)
- Dodawanie szablonu dialogu (314)
- Tworzenie klasy dialogu (315)
- Dodawanie zmiennych składowych (316)
- Wyniki działań ClassWizarda (317)
- Wywoływanie okna dialogowego (319)
- Niemodalne okna dialogowe (321)
- Więcej na temat DDX (323)
- Wymiana danych dialogu (323)
- Zatwierdzanie danych dialogu (324)
- Zastosowanie prostych typów (324)
- Zastosowanie typów kontrolek (325)
- Implementowanie własnych typów danych (326)
- Dialogi i obsługa komunikatów (326)
- Arkusze właściwości (327)
- Konstruowanie karty właściwości (328)
- Dodawanie obiektu arkusza właściwości (331)
- Metody klasy CPropertyPage (332)
- Niemodalne arkusze właściwości (333)
- Podsumowanie (336)
- Standardowe dialogi (340)
- CColorDialog (341)
- CFileDialog (341)
- CFindReplaceDialog (342)
- CFontDialog (344)
- CPageSetupDialog (345)
- CPrintDialog (345)
- COleDialog (347)
- Standardowe kontrolki (347)
- Kontrolki animacji (348)
- Kontrolka wyboru daty i czasu (349)
- Kontrolka nagłówka (350)
- Kontrolka skrótu (350)
- Kontrolka adresu IP (351)
- Kontrolka listy (351)
- Kontrolka kalendarza miesięcznego (353)
- Pasek postępu (353)
- Kontrolka Rich-Text Edit (354)
- Suwak (355)
- Pokrętło (356)
- Pasek stanu (356)
- Zakładki (357)
- Pasek narzędzi (358)
- Etykietki narzędzi (359)
- Kontrolka drzewa (359)
- Podsumowanie (361)
- Dodawanie kontrolek ActiveX do aplikacji (364)
- Tworzenie pojemnika kontrolki (365)
- Dodawanie kontrolki ActiveX do szablonu dialogu (365)
- Ustawianie właściwości kontrolki (366)
- Dodawanie zmiennych składowych (367)
- Obsługa komunikatów (371)
- Kontrolki ActiveX dostarczane wraz z Visual C++ (372)
- Podsumowanie (372)
- Konteksty urządzeń (376)
- Bazowa klasa CDC (376)
- Tworzenie kontekstu urządzenia (377)
- Konteksty urządzeń czasu rysowania (378)
- Konteksty urządzeń obszaru roboczego (378)
- Konteksty urządzeń okna (379)
- Konteksty urządzeń metapliku (379)
- Atrybuty klasy CDC (380)
- Odwzorowanie współrzędnych i widoki (381)
- Proste funkcje graficzne (383)
- Wybieranie obiektów GDI (383)
- Podstawowe linie i kształty (384)
- Bitmapy i przewijanie (385)
- Funkcje tekstu i czcionek (386)
- Operacje obcinania (387)
- Drukowanie (387)
- Funkcje ścieżek (388)
- Obiekty GDI obsługiwane przez MFC (388)
- Pióra (389)
- Pędzle (390)
- Bitmapy (390)
- Czcionki (391)
- Palety (391)
- Regiony (392)
- Podsumowanie (393)
- Klasa CFile (396)
- Inicjalizacja obiektów CFile (397)
- Odczyt z obiektu i zapis do obiektu CFile (397)
- Zarządzanie plikami (398)
- Obsługa błędów (398)
- Blokowanie (398)
- Zastosowanie obiektu CFile w prostej aplikacji (399)
- Klasa CStdioFile (399)
- Klasa CInternetFile (400)
- Klasa CMemFile (400)
- Klasa COleStreamFile (401)
- Klasa CSocketFile (401)
- CArchive (402)
- Tworzenie obiektów CArchive (402)
- Odczyt i zapis obiektów (403)
- Przeciążone operatory >> i << (403)
- Metoda CObject::Serialize (404)
- Obsługa błędów (405)
- Użycie CArchive w prostych aplikacjach (405)
- Serializacja w aplikacjach MFC (407)
- Serializacja w dokumentach (407)
- Pomocnicze makra (407)
- Serializacja, OLE oraz schowek (408)
- Podsumowanie (408)
- Kolekcja CObject (412)
- Klasa CObList i typ POSITION (412)
- Klasa CObArray (415)
- Inne kolekcje list (417)
- Klasa CPtrList (417)
- Klasa CStringList (417)
- Inne kolekcje tablic (418)
- Klasa CPtrArray (418)
- Klasy tablic typów całkowitych (418)
- Klasa CStringArray (419)
- Odwzorowania (419)
- Klasa CMapStringToString (420)
- Klasa CMapStringToOb (422)
- Klasa CMapStringToPtr (423)
- Klasa CMapPtrToPtr (423)
- Klasa CMapPtrToWord (423)
- Klasa CMapWordToOb (423)
- Klasa CMapWordToPtr (424)
- Kolekcje obiektów oparte na wzorcach (424)
- Pomocnicze funkcje klas kolekcji (425)
- Wzorzec CList (426)
- Wzorzec CArray (427)
- Wzorzec CMap (428)
- Wzorzec CTypedPtrList (429)
- Wzorzec CTypedPtrArray (430)
- Wzorzec CTypedPtrMap (430)
- Podsumowanie (430)
- Architektura internetowych klas MFC (433)
- Sesje Internetu (434)
- Połączenia internetowe (435)
- Pliki internetowe (437)
- Inne klasy pomocnicze (437)
- Zastosowanie internetowych klas MFC w aplikacjach (438)
- Komunikowanie się z serwerem FTP (438)
- Komunikowanie się z serwerem Gopher (439)
- Komunikowanie się z serwerem HTTP (440)
- Podsumowanie (441)
- Korzystanie z wyjątków w aplikacjach MFC (444)
- Obsługa wyjątków przy pomocy makr (444)
- Wyjątki C++ i klasa CException (445)
- Klasa CMemoryException (446)
- Klasa CFileException (447)
- Klasa CArchiveException (448)
- Klasa CNotSupportedException (449)
- Klasa CResourceException (449)
- Klasa CDaoException (450)
- Klasa CDBException (450)
- Klasa CInternetException (450)
- Klasa COleException (451)
- Klasa COleDispatchException (451)
- Klasa CUserException (451)
- Zgłaszanie wyjątków MFC (451)
- MFC i wielowątkowość (452)
- MFC bezpieczne ze względu na wątki (452)
- Tworzenie wątków w MFC (453)
- Synchronizacja wątków (454)
- Klasa CEvent (455)
- Klasa CMutex (455)
- Klasa CCriticalSection (456)
- Klasa CSemaphore (456)
- Synchronizacja z użyciem klas CSingleLock i CMultiLock (456)
- Pozostałe klasy MFC (457)
- Klasy prostych typów (457)
- Struktury i klasy pomocnicze (458)
- Podsumowanie (460)
- Podstawy OLE oraz model COM (465)
- Interfejsy i metody (466)
- Metody i alokacja pamięci (467)
- Dziedziczenie i ponowne wykorzystywanie obiektów (468)
- Identyfikatory interfejsów (468)
- Definicja interfejsu poprzez IUnknown (468)
- Obiekty klas i rejestracja (469)
- Komunikacja między obiektami (469)
- Monikery (470)
- COM i wątki (471)
- COM i łączone dokumenty (471)
- Ustrukturyzowane składowanie (471)
- Przekazywanie danych (472)
- Dokumenty łączone (473)
- Aplikacje COM i OLE (474)
- Serwery i pojemniki dokumentów OLE (474)
- Automatyzacja (474)
- Przeciąganie i upuszczanie OLE (475)
- Kontrolki ActiveX (475)
- Własne interfejsy (475)
- Prosty przykład (476)
- Opis funkcjonalny (476)
- Aplikacja serwera Hello (477)
- Rejestracja i uruchomienie serwera (484)
- Dostęp do serwera z C++ (485)
- Podsumowanie (486)
- Koncepcje serwerów (489)
- Full-Server i Mini-Server (489)
- Edycja na miejscu (490)
- Aktywizacja serwera (490)
- Tworzenie aplikacji serwera w MFC (490)
- Użycie AppWizarda do tworzenia szkieletu aplikacji (490)
- Szkielet aplikacji serwera OLE (491)
- Element serwera (492)
- COleDocument i elementy dokumentu (494)
- Okno ramki edycji na miejscu (494)
- Tryby działania i zasoby (494)
- Uruchamianie aplikacji serwera (496)
- Dostosowywanie serwera szkieletowego (497)
- Modyfikowanie dokumentu (497)
- Dodawanie kodu rysowania (498)
- Dodanie okna dialogowego (500)
- Serializacja (501)
- Rejestrowanie nowej aplikacji (502)
- Podsumowanie (503)
- Tworzenie aplikacji pojemnika w MFC (505)
- Tworzenie szkieletowej aplikacji (505)
- Szkieletowa aplikacja pojemnika OLE (506)
- Uruchamianie szkieletowego pojemnika (506)
- Kod szkieletowego pojemnika (509)
- Menu pojemnika (516)
- Dostosowywanie aplikacji pojemnika do potrzeb użytkownika (517)
- Położenie obiektów (518)
- Rysowanie wszystkich obiektów (520)
- Zaznaczanie obiektów (521)
- Inne właściwości (523)
- Podsumowanie (524)
- Podstawy technologii przeciągnij i upuść (527)
- Tworzenie aplikacji pojemnika (528)
- Tworzenie aplikacji (528)
- Dodawanie obsługi położenia elementów (528)
- Dodawanie obsługi selekcji (531)
- Dodawanie obsługi mechanizmu przeciągnij i upuść (532)
- Implementowanie źródła przeciągania (532)
- Implementowanie celu przeciągania (534)
- Podsumowanie (541)
- Budowanie serwera automatyzacji (543)
- Konstruowanie szkieletu aplikacji ASRV (544)
- Implementowanie obliczeń (545)
- Dodawanie obsługi automatyzacji (548)
- Biblioteka typów (553)
- Testowanie aplikacji (554)
- Standardowe metody i właściwości (555)
- Obiekt aplikacji (556)
- Kolekcja dokumentów (557)
- Obiekt dokumentu (558)
- Kolekcja obiektów (559)
- Podsumowanie (559)
- Tworzenie szkieletu kontrolki przy pomocy AppWizarda (562)
- Tworzenie szkieletu kontrolki (562)
- Przegląd kodu kontrolki ActiveX (565)
- Dostosowywanie kontrolki (574)
- Tworzenie bitmapy kontrolki (575)
- Dodawanie właściwości (575)
- Czynienie właściwości nieulotną (578)
- Dodawanie metod (579)
- Dodawanie zdarzeń (579)
- Rysowanie kontrolki (581)
- Dodawanie interfejsu karty właściwości (582)
- Edycja karty właściwości (582)
- Łączenie karty właściwości z właściwościami kontrolki (583)
- Dodatkowe karty właściwości (584)
- Testowanie, dystrybucja i używanie własnej kontrolki (585)
- Testowanie kontrolek ActiveX (585)
- Dystrybucja kontrolek ActiveX (585)
- Użycie kontrolek ActiveX w aplikacjach (586)
- Kontrolki ActiveX na stronach WWW (586)
- Podsumowanie (586)
- Dlaczego ATL (589)
- Budowanie kontrolki ActiveX z użyciem ATL (590)
- Tworzenie szkieletu projektu ATL COM (591)
- Dodawanie kontrolki (593)
- Dodawanie właściwości i metod (595)
- Dodawanie kodu rysującego (597)
- Dodawanie karty właściwości (598)
- Obsługa zdarzeń (602)
- Dodawanie bitmapy (606)
- Testowanie kontrolki (607)
- Podsumowanie (609)
- Wprowadzenie (611)
- Interfejs dokumentu ActiveX (612)
- Serwery dokumentów ActiveX (613)
- Pojemniki dokumentów ActiveX (613)
- Tworzenie aplikacji dokumentów ActiveX (613)
- Tworzenie pojemnika dokumentów ActiveX (614)
- Tworzenie serwera dokumentów ActiveX (619)
- Modyfikacja istniejącego serwera OLE na serwer dokumentów ActiveX (620)
- Podsumowanie (621)
- COM i DCOM: ewolucja (623)
- Konfigurowanie stacji roboczej klienta (624)
- Program DCOMCNFG.EXE (625)
- Praktyki kodowania (627)
- Poza DCOM: COM+ (629)
- Podsumowanie (630)
- ODBC w działaniu (634)
- Aplikacja ODBC w Panelu sterowania (634)
- Koncepcje ODBC API (635)
- Prosty przykład ODBC (637)
- Inne wywołania ODBC (641)
- ODBC i standard SQL (643)
- Instrukcje manipulowania danymi (643)
- Widoki (644)
- Instrukcje definiowania danych (645)
- ODBC w aplikacjach MFC (646)
- Przygotowanie źródła danych (646)
- Tworzenie przy pomocy AppWizarda szkieletowej aplikacji ODBC (648)
- Dostosowywanie aplikacji ODBC (653)
- Klasy ODBC w MFC (654)
- Podsumowanie (657)
- Przegląd DAO (659)
- Budowanie aplikacji DAO (661)
- Baza danych (661)
- Tworzenie szkieletowej aplikacji (663)
- Eksploracja szkieletowej aplikacji (665)
- Dopracowywanie aplikacji (669)
- Klasy DAO (671)
- Klasa CDaoRecordset (672)
- Klasa CDaoDatabase (673)
- Klasa CDaoWorkspace (673)
- Klasa CDaoQueryDef (674)
- Klasa CDaoTableDef (674)
- Pozostałe klasy DAO (675)
- Podsumowanie (675)
- OLE DB (678)
- OLE DB SDK (678)
- Podstawowe założenia (678)
- Działający przykład (680)
- ActiveX Data Objects (684)
- Przegląd obiektów ADO (684)
- Działający przykład (686)
- Podsumowanie (689)
- Usługi w środowisku Windows NT (691)
- Menedżer usług (692)
- Uruchamianie i zatrzymywanie usług (692)
- Usługi i Win32 API (693)
- Tworzenie aplikacji usługi Windows NT (694)
- Wykorzystanie przykładu usługi Windows NT z Windows NT SDK (694)
- Architektura aplikacji usługi Chat (695)
- Główny moduł usługi (696)
- Klasa usługi (699)
- Klasa CSlot (702)
- Kompilowanie i uruchamianie usługi (703)
- Podsumowanie (704)
- Dynamic HTML (706)
- Trójwarstwowy model klient/serwer (709)
- Warstwy (709)
- Przykładowe implementacje (710)
- Microsoft Transaction Server (711)
- Zagadnienia skalowalności (711)
- Koncepcje MTS (712)
- Programowanie MTS - przegląd (713)
- Podsumowanie (713)
- Architektura MAPI (718)
- Rodzaje wsparcia dla MAPI (719)
- Dostawcy usług (720)
- Profile MAPI (720)
- Interfejsy programów MAPI (721)
- Simple MAPI (722)
- CMC (724)
- Extended MAPI (726)
- Active Messaging (727)
- Obsługa MAPI w MFC (729)
- Obsługa MAPI w CDocument (729)
- MAPI i AppWizard (729)
- Podsumowanie (730)
- Sieci TCP/IP i OSI (732)
- Zestaw protokołów internetowych (732)
- Datagramy IP (733)
- Nagłówki IP (733)
- Adresy hostów IP i routing (734)
- Nazwy hostów (735)
- Pakiety TCP i UDP, numery portów i gniazda (736)
- Usługi internetowe (737)
- WinSock API (737)
- Inicjalizacja WinSock (738)
- Tworzenie i używanie gniazd (738)
- Używanie nazw (739)
- Kolejność bajtów (739)
- Komunikacja poprzez gniazda (740)
- Problem blokowania i funkcja select (742)
- Asynchroniczne funkcje gniazd (742)
- Prosty przykład WinSock (743)
- Programowanie WinSock i MFC (745)
- Przykład użycia CAsyncSocket (745)
- Operacje synchroniczne i serializacja (747)
- Dodatkowe informacje (748)
- Podsumowanie (749)
- Protokoły internetowe (752)
- Protokół FTP (File Transfer Protocol) (752)
- Protokół Gopher (754)
- Protokół HTTP (Hypertext Transfer Protocol) (756)
- Biblioteka WinInet (756)
- Pobieranie plików z serwera FTP (757)
- Pobieranie plików z serwera Gopher (759)
- Pobieranie pliku z serwera HTTP (760)
- Inne właściwości i funkcje biblioteki WinInet (761)
- Podsumowanie (761)
- Wprowadzenie do TAPI (763)
- Najprostsza aplikacja TAPI (764)
- Koncepcje TAPI (764)
- Urządzenia TAPI (765)
- Numery TAPI (766)
- Architektura oprogramowania TAPI (767)
- Operacje synchroniczne i asynchroniczne (768)
- Struktury o zmiennej długości (769)
- Usługi TAPI (771)
- Model programowania TAPI (772)
- Tryby nośnika (774)
- Współdziałanie aplikacji (774)
- Przykład programu komunikacyjnego (775)
- Podsumowanie (780)
- Komunikacja poprzez kanały (783)
- Tworzenie kanałów (784)
- Łączenie się z nazwanymi kanałami (785)
- Przekazywanie danych przez kanały (786)
- Przykład działania (786)
- RPC (zdalne wywołania procedur) (788)
- Podstawy RPC (788)
- Prosty przykład (789)
- Określanie interfejsu (790)
- Implementacja serwera (791)
- Implementacja klienta (793)
- Obsługa wyjątków RPC (795)
- Zaawansowane elementy RPC (796)
- Podsumowanie (797)
- Odtwarzanie wideo przy pomocy pojedynczego wywołania funkcji (801)
- Podstawy programowania multimediów (803)
- Formaty danych multimedialnych (804)
- Interfejsy multimediów (805)
- Programowanie przy użyciu klasy MCIWnd (805)
- Klasa okna MCIWnd (806)
- Funkcje MCIWnd (806)
- Makra MCIWnd (808)
- Komunikaty powiadamiające MCIWnd (811)
- Media Control Interface (811)
- Składnia łańcuchów poleceń MCI (813)
- Zestaw poleceń MCI (814)
- Funkcje i makra MCI (815)
- Komunikaty powiadamiające MCI (815)
- Zaawansowane interfejsy (816)
- Funkcje AVIFile i AVIStream (816)
- Sterowniki strumieni i plików użytkownika (816)
- Funkcje DrawDib (816)
- Menedżer kompresji wideo (817)
- Przechwytywanie wideo (817)
- Rejestracja i odtwarzanie dźwięku (817)
- Menedżer kompresji audio (817)
- Odtwarzanie i rejestracja MIDI (817)
- Miksery audio (818)
- Pozostałe usługi multimedialne (818)
- Podsumowanie (818)
- Przegląd OpenGL (822)
- Podstawowe koncepcje OpenGL (822)
- Inicjalizacja (823)
- Rysowanie przy pomocy OpenGL (824)
- Dodatkowe biblioteki (825)
- Tworzenie aplikacji OpenGL Windows w C (826)
- Inicjalizacja OpenGL (828)
- Procedura okna (829)
- Kompilowanie i uruchamianie aplikacji (830)
- OpenGL w aplikacjach MFC (830)
- Inicjalizacja OpenGL (831)
- Rysowanie sześcianu (832)
- Uruchamianie aplikacji (834)
- Podsumowanie (835)
- Interfejsy API DirectX (838)
- DirectX i model COM (839)
- DirectDraw (839)
- Direct3D (842)
- DirectSound (842)
- DirectPlay (844)
- DirectInput (845)
- DirectShow (845)
- DirectAnimation (845)
- DirectSetup (846)
- Przykład użycia DirectX (846)
- Podsumowanie (853)
- Tworzenie plików pomocy (858)
- Tematy pomocy i format RTF (859)
- Plik projektu pomocy (863)
- Plik spisu treści pomocy (864)
- Kompilowanie pomocy (864)
- Makra i pliki DLL (865)
- Wywoływanie pomocy z aplikacji (866)
- Microsoft Help Workshop (867)
- Edycja pliku projektu (867)
- Edycja pliku zawartości pomocy (872)
- Testowanie i uruchamianie pomocy (874)
- Szkieletowe pliki pomocy generowane przez AppWizarda (875)
- Pliki pomocy w postaci dokumentów HTML (875)
- System pomocy HTML (876)
- Tabela zawartości i indeks (876)
- HTML Help API (877)
- HTML Help Workshop (877)
- Podsumowanie (878)
- Wymagania dotyczące programu instalacyjnego (882)
- Rodzaje nośników (882)
- Wykorzystanie kolejnych nośników (883)
- Efektywne przechowywanie (883)
- Opcje wybierane przez użytkownika (883)
- Rejestracja i potwierdzanie tożsamości (883)
- Instalacja warunkowa (883)
- Aktualizacje konfiguracji (884)
- Wspólne komponenty (884)
- Deinstalacja (884)
- InstallShield 5 (884)
- Tworzenie projektu przy pomocy kreatora Project Wizard (885)
- Dodawanie plików (890)
- Edycja zasobów (893)
- Skrypt instalacji (894)
- Tworzenie plików dystrybucyjnych (896)
- Testowanie i debuggowanie (899)
- Podsumowanie (900)
- Współdziałanie z powłoką (903)
- Przestrzeń nazw (904)
- Paski narzędzi aplikacji na pulpicie (AppBar) (904)
- Współdziałanie z paskiem narzędzi (904)
- Tworzenie przeglądarek plików (904)
- Tworzenie bibliotek DLL rozszerzeń powłoki (905)
- Inne rozszerzenia (906)
- Przykłady (906)
- Instalowanie ikony na pasku zadań (907)
- Dodawanie karty właściwości rozszerzenia powłoki (909)
- Podsumowanie (920)
- Przygotowanie do lokalizacji: praktyki programowania (925)
- Rozmiar tekstu (925)
- Zależności gramatyczne (925)
- Izolowanie informacji specyficznych dla języka (926)
- Dane wprowadzane przez użytkownika (927)
- Języki nieeuropejskie (928)
- Narzędzia do tworzenia aplikacji wielojęzycznych (928)
- Ustawienia regionalne (928)
- Zestawy znaków (931)
- Tworzenie aplikacji Unicode (932)
- Unicode w aplikacjach konsoli (932)
- Unicode w aplikacjach Windows (933)
- Unicode i MFC (935)
- Wielojęzyczne zasoby (936)
- Tłumaczenie interfejsu użytkownika na inny język (936)
- Kilka wersji aplikacji (937)
- Satelitarne biblioteki DLL (938)
- Wielojęzyczne zasoby (938)
- Pliki pomocy (944)
- Zagadnienia instalacji (944)
- Podsumowanie (945)
O autorze (25)
Przedmowa (27)
Część I. Wprowadzenie do środowiska programisty (33)
Rozdział 1. Środowisko programisty (35)
Część II. Pod maską: Okna i Win32 API (65)
Rozdział 2. Przegląd systemu operacyjnego (67)
Rozdział 3. Pętla komunikatów (83)
Rozdział 4. Okna, dialogi i kontrolki (95)
Rozdział 5. Pliki zasobów (129)
Rozdział 6. Rysowanie i konteksty urządzeń (141)
Rozdział 7. Wątki i procesy (173)
Rozdział 8. Zarządzanie pamięcią (191)
Rozdział 9. Zarządzanie plikami (213)
Rozdzial 10. Schowek Windows (231)
Rozdział 11. Rejestr (243)
Rozdział 12. Obsługa wyjątków (257)
Część III. Microsoft Foundation Classes (271)
Rozdział 13. Szkielet aplikacji MFC (273)
Rozdział 14. Praca z dokumentami i widokami (297)
Rozdział 15. Dialogi i arkusze właściwości (313)
Rozdział 16. Standardowe dialogi i standardowe kontrolki w MFC (339)
Rozdział 17. Zastosowanie kontrolek ActiveX (363)
Rozdział 18. Kontekst urządzenia i obiekty GDI (375)
Rozdział 19. Serializacja: obiekty plików i archiwów (395)
Rozdział 20. Klasy kolekcji (411)
Rozdział 21. Klasy obsługi Internetu (433)
Rozdział 22. Wyjątki, wielowątkowość i inne klasy MFC (443)
Część IV. OLE, COM i Aplikacje MFC (463)
Rozdział 23. OLE, ActiveX oraz model COM (465)
Rozdział 24. Serwery OLE (489)
Rozdział 25. Pojemniki OLE (505)
Rozdział 26. Przeciągnij i upuść w OLE (527)
Rozdział 27. Automatyzacja (543)
Rozdział 28. Tworzenie kontrolek ActiveX z użyciem MFC (561)
Rozdział 29. Użycie biblioteki ATL (589)
Rozdział 30. Dokumenty ActiveX (611)
Rozdział 31. Distributed COM (623)
Część V. Rozwiązania klient/serwer (631)
Rozdział 32. Programowanie baz danych przy pomocy ODBC (633)
Rozdział 33. DAO (659)
Rozdział 34. OLE DB i ActiveX Data Objects (677)
Rozdział 35. Pisanie usług Windows NT (691)
Rozdział 36. MTS i model trójwarstwowy (705)
Część VI. Sieci i komunikacja (715)
Rozdział 37. Tworzenie aplikacji MAPI (717)
Rozdział 38. Programowanie TCP/IP z użyciem WinSock (731)
Rozdział 39. WinInet API (751)
Rozdział 40. Aplikacje telefoniczne i TAPI (763)
Rozdział 41. Nazwane kanały i zdalne wywołania procedur (783)
Część VII. Grafika i multimedia (799)
Rozdział 42. Aplikacje multimedialne (801)
Rozdział 43. Biblioteka graficzna OpenGL (821)
Rozdział 44. Wysokowydajna grafika i dźwięk: DirectX (837)
Część VIII. Inne zagadnienia (855)
Rozdział 45. Tworzenie pomocy kontekstowej (857)
Rozdział 46. Tworzenie programów instalacyjnych (881)
Rozdział 47. Rozszerzenia interfejsu użytkownika (903)
Rozdział 48. Lokalizacja: tworzenie międzynarodowych aplikacji (923)
Skorowidz (947)
Helion - inne książki
-
Nowość Bestseller Promocja
Ubuntu Server zdobył popularność i uznanie. To zrozumiałe, pozwala bowiem na uzyskanie wysokiej elastyczności i wydajności przy niewielkich kosztach. Od czasu pierwszego wydania w 2004 roku Ubuntu został wzbogacony o potężne i nowoczesne funkcje dla administratorów. Dziś jest najczęściej wdrażaną dystrybucją Linuksa w sieci. System ten jest używany przez organizacje o różnej wielkości i zasobności, w tym przez najbardziej znane korporacje.To książka przeznaczona dla czytelników o średnich lub zaawansowanych umiejętnościach posługiwania się systemem Linux. Dzięki niej pogłębisz wiedzę o systemach linuksowych i zarządzaniu serwerami działającymi pod kontrolą systemu Ubuntu w rzeczywistych wdrożeniach produkcyjnych. Dowiesz się, od czego zacząć instalację systemu, a następnie jak wprowadzać gotowe rozwiązania w środowisku produkcyjnym. Poznasz w ten sposób narzędzia do administrowania pracą sieci zarówno w małym biurze, jak i w centrum danych. Nauczysz się wdrażać usługi sieciowe, w tym DHCP i DNS. Zobaczysz również, jak skonteneryzować aplikacje za pomocą LXD, aby zmaksymalizować wydajność, i jak budować klastry Kubernetes. W tym wydaniu zaprezentowano Ubuntu w wersji 22.04 LTS, w której zastosowano najnowsze technologie oparte na Linuksie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Serwer Ubuntu. Kompletny przewodnik po Ubuntu Server 22.04. Wydanie IV Serwer Ubuntu. Kompletny przewodnik po Ubuntu Server 22.04. Wydanie IV
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
W książce omówiono również nowsze technologie towarzyszące windowsowym serwerom, jak SQL, Docker, Windows Subsystem for Linux (WSL) czy PowerShell - słowem, wszystko, czego może potrzebować administrator, by rozpocząć pracę z systemem Windows Server 2022. Procedury zostały przedstawione w kolejności chronologicznej, tak aby po zakończeniu procesu otrzymać kompletną, redundantną i bezpieczną infrastrukturę, składającą się z serwerów o różnych zastosowaniach. To pozycja skierowana do doświadczonych administratorów, którzy znają architekturę systemu, używane w nim protokoły i zasady routingu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Ta książka, napisana z myślą o inżynierach oprogramowania, jest trzecim, gruntownie zaktualizowanym wydaniem praktycznego przewodnika, który szybko przeprowadzi Cię od podstaw aż do zaawansowanych technik pracy z Gitem. Po zapoznaniu się z filozofią systemu i jego najważniejszymi funkcjami płynnie przejdziesz do takich zagadnień jak modyfikowanie drzew, korzystanie z dziennika odwołań i schowka. Znajdziesz tu również kilka przydatnych scenariuszy projektowych i sporo ciekawych wskazówek i porad. W efekcie nauczysz się korzystać z elastyczności Gita i w praktyczny sposób zarządzać procesem tworzenia kodu z zastosowaniem wielu różnych metod.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Kontrola wersji z systemem Git. Zaawansowane narzędzia i techniki do wspólnego projektowania oprogramowania. Wydanie III Kontrola wersji z systemem Git. Zaawansowane narzędzia i techniki do wspólnego projektowania oprogramowania. Wydanie III
(71,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.35 zł
119.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Czwarte wydanie książki Świat florystyki. Sztuka układania i fotografowania kwiatów to świetne wprowadzenie do niezwykle zajmującej dziedziny, jaką jest układanie kwiatów. Krok po kroku zgłębisz jej tajniki - poznasz efektowne sposoby na tworzenie pięknych kompozycji, dowiesz się, jak łączyć kolory i dobierać materiały. Znajdziesz tu między innymi wskazówki, jak projektować i tworzyć kwiatowe oprawy ślubów, aby wywarły niezapomniane wrażenie. Przy czym to jedyna na polskim rynku pozycja, z którą nie tylko wkroczysz w świat florystyki, ale także nauczysz się utrwalać ulotne piękno kwiatów na fotografii, na przykład na potrzeby mediów społecznościowych, działalności zawodowej lub artystycznej. Albo dla własnej przyjemności - układanie i fotografowanie kwiatów może być skutecznie relaksującym i wciągającym hobby.- Druk
Świat florystyki. Sztuka układania i fotografowania kwiatów. Wydanie IV Świat florystyki. Sztuka układania i fotografowania kwiatów. Wydanie IV
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Ta książka stanowi świetne wprowadzenie do analizy danych. Dzięki niej nauczysz się korzystać z surowych danych, nawet jeśli nie masz odpowiedniego doświadczenia. Zaczniesz od formułowania hipotez i generowania statystyk opisowych, a następnie przystąpisz do pisania zapytań w języku SQL w celu agregowania, przeliczania i łączenia danych z różnych zbiorów. Zapoznasz się też z zaawansowanymi technikami, takimi jak analiza geoprzestrzenna i analiza tekstu. W książce omówiono również profilowanie i automatyzację, które umożliwiają szybsze i wydajniejsze pobieranie informacji. To wszystko pozwoli Ci na skuteczne korzystanie z SQL-a w codziennych scenariuszach biznesowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
SQL dla analityków danych. Opanuj możliwości SQL-a, aby wydobywać informacje z danych. Wydanie III SQL dla analityków danych. Opanuj możliwości SQL-a, aby wydobywać informacje z danych. Wydanie III
(65,40 zł najniższa cena z 30 dni)
70.85 zł
109.00 zł (-35%) -
Nowość Bestseller Promocja
Ta książka ułatwi studentom i inżynierom zrozumienie zasad działania algorytmów kryptograficznych następnej generacji. Przedstawiono w niej koncepcje algorytmów symetrycznych i asymetrycznych, jak również omówiono wszystkie nowoczesne techniki uwierzytelniania, przekazywania danych i wyszukiwania danych szyfrowanych. Wyjaśniono także techniki ochrony przed szpiegowaniem i hakerami. Zaprezentowano informacje o algorytmach Evolute o wiedzy zerowej, konsensusie w technologii blockchain, krzywych eliptycznych, kryptografii kwantowej i wyszukiwaniu homomorficznym. Nie zabrakło wyczerpującej prezentacji technik ataków i kryptoanalizy ważniejszych algorytmów stosowanych w informatyce.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Algorytmy kryptograficzne. Przewodnik po algorytmach w blockchain, kryptografii kwantowej, protokołach o wiedzy zerowej oraz szyfrowaniu homomorficznym Algorytmy kryptograficzne. Przewodnik po algorytmach w blockchain, kryptografii kwantowej, protokołach o wiedzy zerowej oraz szyfrowaniu homomorficznym
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Opanowaniu tych zagadnień sprzyja innowacyjny , przejrzysty sposób analizy działania układów sterowania. Rozwijać umiejętności pomaga również zbiór przykładowych stykowych elektrycznych układów sterowania, które można zmontować samodzielnie. To doskonały poradnik dla osób, które chcą się nauczyć podstaw projektowania i analizy działania zmontowanego stykowego układu sterowania elektrycznego. Adresowany jest przede wszystkim do uczniów i studentów kształcących się w zawodach z branż: elektrycznej, mechatronicznej i automatycznej, rozpoczynających przygodę z projektowaniem i montowaniem elektrycznych stykowych układów sterowania. Może stanowić uzupełnienie wiedzy zdobywanej w technikum w ramach kwalifikacji: technik elektryk, technik mechatronik i technik automatyk.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Stykowe elektryczne układy sterowania - wydanie II uzupełnione Stykowe elektryczne układy sterowania - wydanie II uzupełnione
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
Dzięki niemu szybko odnajdziesz się w najnowszej, 18. edycji biblioteki React. Książka zawiera informacje o jego najważniejszych narzędziach, podane w przystępny sposób, z naciskiem na wymiar praktyczny. Dowiesz się, jak przebiega tworzenie projektów i z jakich opcji można skorzystać podczas tego procesu. Przejrzyste objaśnienia, zilustrowane starannie opracowanymi przykładami, ułatwią usystematyzowanie wiedzy każdemu zapracowanemu programiście. To atrakcyjna propozycja dla osób, które korzystają z wielu różnych materiałów i chcą mieć wszystkie istotne informacje o bibliotece React zebrane w jednym miejscu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
React: kluczowe koncepcje. Przewodnik po najważniejszych mechanizmach biblioteki React React: kluczowe koncepcje. Przewodnik po najważniejszych mechanizmach biblioteki React
(71,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.35 zł
119.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Ta książka to doskonały wybór na początek dla osób, które chcą się nauczyć pisać kod. W łatwy i przyjemny sposób nauczy Cię podstaw HTML i CSS. Nie znajdziesz w niej nużącej i trudnej teorii ― poszczególne zagadnienia zostały przystępnie i angażująco wyjaśnione, między innymi dzięki ilustracjom i przykładom, co ułatwia zrozumienie praktycznego znaczenia pojęć. Dowiesz się, w jaki sposób rozpocząć projekt i na co zwrócić uwagę podczas pracy. Niektóre ćwiczenia zawarte w tym podręczniku składają się na rzeczywisty, wieloetapowy proces tworzenia witryny internetowej. Szybko się przekonasz, że zbudowanie w pełni funkcjonalnej strony internetowej wcale nie jest trudne i może dać mnóstwo radości i satysfakcji!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
HTML i CSS. Przewodnik dla początkujących. Solidne podstawy kodowania i projektowania responsywnych stron internetowych HTML i CSS. Przewodnik dla początkujących. Solidne podstawy kodowania i projektowania responsywnych stron internetowych
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Nowość Promocja
Oto siódme, uzupełnione i zaktualizowane wydanie cenionego podręcznika (dodano do niego kilka nowych rozdziałów). Dzięki lekturze poznasz od podstaw koncepcje programowania w języku C# i płynnie przejdziesz do tworzenia gier w Unity. Nauczysz się pisać skrypty implementujące prostą mechanikę gier, programować proceduralnie i zwiększać złożoność swoich gier poprzez wprowadzanie inteligentnych nieprzyjaciół i pocisków zadających obrażenia. W kolejnych rozdziałach poznasz coraz ciekawsze możliwości Unity, niezbędne w projektowaniu gier, takie jak sterowanie oświetleniem, ruchami gracza, kamerą, programowanie kolizji i wiele innych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Stwórz grę w Unity, a nauczysz się programowania w C#! Pisanie kodu, które sprawia radość. Wydanie VII Stwórz grę w Unity, a nauczysz się programowania w C#! Pisanie kodu, które sprawia radość. Wydanie VII
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas:
Książka drukowana


Oceny i opinie klientów: Programowanie Windows 98/NT. Księga eksperta Viktor Toth (9)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(2)
(4)
(1)
(2)
(0)
(0)
Opinia: anonimowa
Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Opinia: Paweł Kowalski,
Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Opinia: Rafał Kukliński,
Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Opinia: Łukasz Mikoda,
Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Opinia: Fakir,
Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Opinia: Tomasz Bartkowiak,
Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Opinia: Piotr Rożen,
Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Opinia: anonimowa
Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
Opinia: Rafał Krzysztoforski,
Ocena: 3 Opinia niepotwierdzona zakupem
więcej opinii
ukryj opinie