Media społecznościowe bez ściemy. Jak kreować markę Jason Falls, Erik Deckers
(ebook)
(audiobook)
(audiobook)
- Niedostępna
- Promocja Przejdź
- Autorzy:
- Jason Falls, Erik Deckers
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Ocena:
- 5.0/6 Opinie: 2
- Stron:
- 280
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Czytaj fragment
Zostało Ci
na świąteczne zamówienie
opcje wysyłki »
Opis
książki
:
Media społecznościowe bez ściemy. Jak kreować markę
- Zwiększ swój udział w rynku
- Poznaj siłę własnej marki
- Czerp konkretne zyski
Strategie nie dla harcerzyków!
Jeszcze kilka lat temu marketing w mediach społecznościowych był jak bułka z masłem. Dziś do tego zestawu trzeba dorzucić kilka specjałów, by zwrócić uwagę odbiorców i uzyskać satysfakcjonujące rezultaty, ale ten wysiłek nadal się opłaca!
Odpowiednia strategia i umiejętność określenia konkretnych celów, zastosowanie dyscypliny biznesowej i sprawdzonych wzorów zachowań to tylko kilka prostych zasad na Twojej nowej drodze wprost do domów i serc klientów.
- Poznaj szczegółowo techniki zwiększania sprzedaży, zysków, udziału w rynku i skuteczności.
- Ucz się na konkretnych przykładach budowania świadomości marki, obsługi klienta i zarządzania reputacją.
- Dowiedz się, jak wykorzystać media społecznościowe, by zapewnić klientom genialną obsługę, i jak zgromadzić masę klientów naprawdę zainteresowanych kupnem.
- Zapoznaj się z faktami, danymi statystycznymi, przykładami z życia - i stosuj solidne kryteria ich oceny.
Jason Falls jest szefem Social Media Explorer z Louisville, firmy, która świadczy strategiczne usługi konsultingowe w dziedzinie marketingu społecznościowego, marketingu cyfrowego oraz public relations dla średnich i dużych przedsiębiorstw.
Erik Deckers jest właścicielem i wicedyrektorem kreatywnym Professional Blog Service w Indianapolis, firmy, która zajmuje się doradztwem w zakresie zarządzania treścią i polityką działania klientów w mediach społecznościowych. W ciągu ostatnich siedemnastu lat pracował w marketingu, sprzedaży, działach PR i komunikacji kryzysowej.
Wybrane bestsellery
-
Promocja
Pochodzący z języka angielskiego termin brand purpose na polski tłumaczy się czasem niedosłownie tak: słuszna sprawa. Autorka książki definiuje to pojęcie jako pozamaterialny cel istnienia marki. Co poza oczywistą chęcią zarobkowania kryje się za działalnością danej firmy? W jaki sposób poprawia ona jakość życia? Świat przesuwa się w stronę brandów zaangażowanych, funkcjonujących w duchu odpowiedzialności. Właściciele firm, twórcy marek muszą to zrozumieć i zastanowić się, co poza towarami lub usługami wnoszą do społeczeństwa. Warto to zrobić, tym bardziej że odnalezienie swojego brand purpose może pozytywnie wpłynąć na rozwój przedsiębiorstwa.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja
Data driven marketing jest koncepcją odnoszącą się bezpośrednio do używania statystyk, faktów i obiektywnych informacji w marketingu. Te precyzyjne, ukierunkowane działania mają pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji, optymalizacji procesów czy ― idąc tropem marketingu 5.0 ― zastosowaniu AI jako wsparcia, jak również naśladowaniu pracy samych marketingowców. W efekcie marketing staje się efektywniejszy, co bezpośrednio pozytywnie wpływa na wyniki przedsiębiorstwa.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
UX writing, choć jest terminem angielskim, na dobre rozgościł się w polskiej rzeczywistości projektowania doświadczeń. Treści związane z produktami istniały zawsze i we wszystkich kanałach. Jednak nigdy dotąd nie miały szansy być tak dobre, jak obecnie. Osoby wyspecjalizowane w tej dziedzinie sprawiają, że z oprogramowania można korzystać z pełnym zrozumieniem i może nawet zadowoleniem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja
Instagram. Medium społecznościowe, które jest z nami już od kilkunastu lat, właśnie przeżywa boom. W rytmie, w jakim zamiera Facebook, Instagram rośnie, docierając do coraz większej liczby osób. Prosty, fotograficzny lub filmowy przekaz okraszony kilkoma słowami komentarza, oczywiście hashtagami oraz linkiem w bio. Tyle wystarczy, by dotrzeć do tzw. grupy docelowej i stać się instagramowym influencerem. Czy to naprawdę takie proste?- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja
Nasze życie w dużym stopniu toczy się w internecie. Także interesy załatwiamy w sieci ― tu poszukujemy produktów i usług, opinii o nich i miejsc, w których możemy zaspokoić daną potrzebę. E-zakupy stają się codziennością. Przedsiębiorcy, świadomi preferencji zakupowych Polaków, dostosowują się do ich oczekiwań. Nowe sklepy on-line wyrastają jak grzyby po deszczu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(14,90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.00 zł (-70%) -
Promocja
Wiesz, czym jest TikTok? Jeśli nie, to szybko uruchom swój smartfon, ściągnij na niego tę aplikację i zacznij z niej korzystać, ponieważ - to pewne - Twoi klienci już tam są! Główną funkcjonalnością TikToka jest możliwość nagrywania i rozpowszechniania za jego pośrednictwem krótkich materiałów wideo. W przeciwieństwie do Facebooka czy Instagrama ten serwis nie tnie swoim użytkownikom zasięgów, więc wrzuć filmik i pozwól, by Cię zobaczyli! Masz szansę dotrzeć do naprawdę szerokiego grona odbiorców, ponieważ z TikToka korzystają ponad 2 miliardy osób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja
We współczesnym biznesie, gdy powszechne staje się zjawisko hiperkonkurencji, aby skutecznie konkurować, firma musi prowadzić zaplanowane działania w zakresie komunikacji marketingowej. Wraz z dynamicznym rozwojem technologii na znaczeniu zyskuje internet. Kogo nie ma w sieci, ten sam sobie ogranicza dochody, a za chwilę - kto wie, może sam się wyeliminuje z rynku? Dlatego, jeśli nie prowadzisz firmy, która działa całkowicie lokalnie i z założenia offline, musisz się zgodzić na reguły świata online i mocno w nim zaistnieć. A ponieważ w biznesie online króluje wyszukiwarka Google - szacuje się, że w większości branż odpowiada już za 50 procent przychodów! - to na funkcjonowaniu zgodnie z jej wymogami musisz skupić swoje siły i środki.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.94 zł
59.90 zł (-40%) -
Promocja
Katarzyna Trawińska jest obecna w branży od wielu lat. Wybrała ją, ponieważ dystrybucja oparta na zasadach MLM najlepiej odpowiada jej potrzebom i oczekiwaniom. Kiedy tworzyła swoją markę, chciała, by wypełniała ona pewnego rodzaju misję - dawała ludziom możliwość realizowania się, odkrywania własnego potencjału i zarabiania. Działała, uczyła się i obserwowała, a wnioski i spostrzeżenia spisała w tej książce. Z nadzieją, że będzie ona przewodnikiem dla tych, którzy dopiero startują w modelu dystrybucji MLM, i wsparciem dla tych, którzy już w nim działają, ale chcą się rozwijać i wzmacniać swoją skuteczność. Osoby spoza branży znajdą tu informacje o mechanizmach rządzących współczesnym rynkiem i o tym, jak ruchy społeczne przełamują monopol wielkich korporacji na kolejnych polach.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(14,90 zł najniższa cena z 30 dni)
14.90 zł
49.90 zł (-70%) -
Promocja
Oto wyczerpujący przewodnik po sposobach wykorzystywania kanałów komunikacji wirtualnej w nawiązywaniu kontaktów biznesowych i przeprowadzaniu procesów sprzedażowych w taki sposób, by zakończyły się sfinalizowaniem transakcji. Zaprezentowano tu spójny system rozmów wideo, rozmów telefonicznych, SMS-ów, czatów i mediów społecznościowych, skonstruowany tak, aby zwiększyć produktywność i skrócić cykl sprzedaży. Książka przedstawia zasady, których przestrzeganie pozwala na uzyskanie dużej skuteczności podczas korzystania z kanałów komunikacji wirtualnej, a także zaawansowane strategie pokonywania obiekcji klientów, co skutkuje szybszym zawieraniem umów. Opanowanie zaprezentowanych w niej technik zapewni Ci wyraźną przewagę konkurencyjną!- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(17,90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł (-70%) -
Promocja
Ta książka jest swoistym przewodnikiem po meandrach natury człowieka. Zawiera zestaw kodów służących do rozszyfrowywania ludzkich zachowań w pełnej gamie ich odcieni — tych zwyczajnych, nietypowych, a nawet destrukcyjnych. Poszczególne rozdziały odnoszą się do konkretnych aspektów lub praw ludzkiej natury. Znalazł się tu potężny zasób wiedzy i koncepcji z różnych dziedzin: biologii, psychologii, neurologii, socjologii czy historii. Uwzględniono też dzieła filozofów, którzy przez wieki oddawali się rozważaniom na temat ludzkiej natury. Pokazano, jak oderwać się od własnych emocji, opanować siebie i świadomie się rozwijać. W konsekwencji można się nauczyć patrzeć za ludzkie maski i odważnie przeciwstawiać konformizmowi, aby rozwinąć swoje wyjątkowe poczucie celu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(46,20 zł najniższa cena z 30 dni)
46.20 zł
77.00 zł (-40%)
Ebooka "Media społecznościowe bez ściemy. Jak kreować markę" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Media społecznościowe bez ściemy. Jak kreować markę" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Media społecznościowe bez ściemy. Jak kreować markę" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Media społecznościowe bez ściemy. Jak kreować markę (8) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: czaplicka.euRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Jason Falls i Erik Deckers są przedstawicielami czegoś, co nazwałabym drugą falą social media w biznesie. Pierwsza fala to entuzjaści, którzy dostrzegali głównie potencjał społecznościowy. Druga fala to ludzie szukający zwrotu z inwestycji – nie tylko w postaci ROI.
Książkę, wydaną w Polsce przez Onepress, podzielono na trzy główne rozdziały: społecznościowy, przygotowanie do działania oraz działania. W ramach działań mamy siedem obszarów:- budowanie świadomości marki
- ochrona reputacji marki
- poprawa public relations
- tworzenie własnej społeczności
- poprawa jakości obsługi klienta
- uproszczenie prac badawczo-rozwojowych
- podniesienie liczby potencjalnych klientów i poprawa wyników sprzedaży
Panowie, jako wieloletni praktycy, pokazują wiele przykładów amerykańskich marek. Ponieważ zajmują się strategią, ich podejście cechuje bardzo dobre uporządkowanie i skupienie na podejściu całościowym.
Jest to zdecydowanie lektura dla osób na początku swojej przygody z social media – może pomóc uniknąć kilku podstawowych błędów spotykanych u osób, które związały się za bardzo z pierwszą falą. Jest to solidna dawka wiedzy zaoferowana w przystępnej formie. Prawie 300 stron trzyma poziom, choć stylem amerykańskim wiele kwestii powtarza się na kartach po parę razy – głównie celem lepszego zapamiętania.
Jest też kilka wartościowych fragmentów o obsłudze klienta – wielu markom może się przydać odświeżenie i zrozumienie pewnych kwestii. Takie rozdziały mogą poczytać nie tylko social mediowcy, ale także pracownicy innych działów.
Spotkałam się też z fragmentem, który zjeżył mi włosy na głowie.
"Poza tym historia mówi nam, że nawet osobę z niskim wynikiem Klout ktoś może kochać i ktoś może jej ufać."
Ale zakładam, że to tylko niefortunny fragment, a nie rzeczywiste rozumienie przez nich świata.
Generalnie książkę polecam. Dobrze się czyta, trochę ciekawych przykładów, nie za dużo populizmu. Nie odkryłam z nimi Ameryki, ale udało mi się uporządkować kilka rzeczy i zwrócili moją uwagę na sprawy, które mogłyby mi umknąć. -
Recenzja: Kreatorka Jutra Urszula WawrzeniukRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Czy na pewno bez ściemy?
Biorę do ręki książkę. Na okładce czarny byk na czerwonym tle, nazwiska niezmiernie znamienitych osób – szefa firmy Social Media Explorer oraz właściciela i wicedyrektora kreatywnego Professional Blog Service. Treść zawarta na prawie trzystu stronach. Do tej pory nie miałam w rękach treściwej, wartościowej oraz aktualnej książki o mediach społecznościowych. O tej pomyślałam – to musi być petarda! I nie pomyliłam się, ale z przykrością stwierdzam, że to niewypał.
Na początku zaznaczę, że książkę oceniam tylko i wyłącznie ze swojej osobistej, subiektywnej perspektywy, nie stawiając na moim miejscu nikogo innego oprócz siebie. Po głębszym zastanowieniu stwierdzam jednak, że są osoby, którym może ona przypaść do gustu. Ich również nie oceniam. W takim razie – w jakim przypadku ta książka jest dla Ciebie?
1. Lubisz liczby, statystyki i przykłady.
To jest najcenniejszy element, jaki możesz tutaj znaleźć. Jesteś ciekawy, jak inne firmy radzą sobie z mediami społecznościowymi? Jakie były najciekawsze kampanie społecznościowe? Jakie największe wpadki? Potrzebujesz przykładów na szkolenie z marketingu? Doskonale, ta książka zapewni Ci przypadki na każdą okazję. Oprócz tego autorzy wprowadzając Cię w świat mediów zasypują Cię danymi liczbowymi na każdym kroku: ile osób obecnie ma Facebooka, jaki jest średni czas spędzony na Twitterze, ile osób ma dostęp do internetu, ilu z nich korzysta z mediów społecznościowych, ilu blogerów na świecie pisze o produktach i markach, jaki procent kampanii telewizyjnych generuje dodatni wskaźnik ROI… i tak dalej. Nieskończona liczba danych, które po wydaniu tej książki zdążyły już kilkakrotnie zmienić wartość. Zastanów się dwa razy, jeżeli będziesz chciał wykorzystać te informacje jako ciekawostka w pracy.
2. Nie jesteś przekonany do mediów społecznościowych.
Jak to ładnie autorzy Cię nazywają – jesteś dinozaurem, a klienci są daleko przed Tobą. Czytając książkę miałam wrażenie, że autorzy zwracają się tylko do jednej grupy czytelników – tych, którzy nigdy z mediów społecznościowych nie korzystali i są zupełnie zieloni w tym temacie. Takich, którzy niedawno dowiedzieli się czym jest Facebook. „Boisz się mediów społecznościowych, prawda? Nie wstydź się. To normalne. Nas one też trochę przerażają, a przecież zajmujemy się nimi zawodowo.” Autorzy często zwracają się do czytelnika bezpośrednio, zawsze mówiąc o tym, jak czytelnik jest daleko w tyle, nic nie wie i musi się spieszyć, bo konkurencja dawno social media opanowała. Muszę jednak przyznać, że czasami faktycznie można było się wystraszyć – „Najpierw upewnimy się, że słyszysz głośno i wyraźnie to, co do Ciebie mówimy: Przestań myśleć jak zacofany przedstawiciel marketingu tradycyjnego!”
3. Potrzebujesz inspiracji i lubisz utrwalać informacje.
Chcesz konkretów? Szczegółowych technik i metod? Prawdziwych lekcji poruszania się po mediach społecznościowych? Sięgnij po inną książkę. Chociaż myśli autorów są zebrane na prawie trzystu stronach, nie znajdziesz tutaj wiele. Czasem treść odnosi się do konkretnych narzędzi, jednak szczegółowych informacji musisz szukać w innych źródłach. Większość książki zajmują treści uświadamiające i inspirujące. Niewątpliwie utkwi Ci w pamięci, że MUSISZ być w mediach społecznościowych oraz MUSISZ zmienić swoje nastawienie, aby być na czasie z nowinkami. Tym bardziej, że autorzy… lubią się powtarzać. Nie wiesz jak radzić sobie z trudnymi klientami w social mediach? Zapoznaj się z sześcioma krokami komunikacji z krytykantami. Masz szansę zrobić to nawet dwa razy, bo dwadzieścia stron dalej autorzy piszą o tym samym… Czasem odnosiłam wrażenie, że pisali książkę niezależnie, nie widząc nawzajem swoich treści, a później po prostu skleili to w całość.
4. Lubisz USA.
Nie oszukujmy się – książka pisana przez osoby z USA, będzie o USA. O firmach z USA, użytkownikach z USA i z przykładami z USA. Choćby nie wiem jak ciekawa i prawdziwa, nie będzie oddawała naszych realiów. Metody, które działają w innych krajach, nie będą skuteczne u nas. Co więcej, my jesteśmy daleko w tyle, jeśli chodzi o media społecznościowe. Nie korzystamy tak intensywnie z Twittera. Mamy innych odbiorców. I inną rzeczywistość. Sorry, taki mamy klimat.
„Media społecznościowe bez ściemy” czyta się szybko, łatwo i przyjemnie. Do czasu. Mniej więcej w połowie książki orientujemy się, że po raz kolejny czytamy o tym samym, już pięćdziesiąt stron temu przyznaliśmy autorom rację – „ok, tak, media społecznościowe są super, będę z nich korzystać, tylko powiedzcie mi już coś konkretnego! Już wiem, jak dwadzieścia innych firm poradziło sobie w danej sytuacji i jakie mieli procentowe wyniki, a teraz powiedz mi w końcu, jak ja mogę zacząć, z jakich narzędzi korzystać!” I tak już mówimy do końca. Myślę, że ta pozycja byłaby dużo lepsza, gdyby skrócić ją o połowę, wyrzucić powtarzające się fragmenty i sprawić, aby była przyjemniejsza dla czytelnika, który ma już pewne doświadczenie z mediami społecznościowymi. Ja czułam się jak intruz. -
Recenzja: SOCIAL PPC NINJA Social PPC NinjaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Dzisiaj gościnny wpis z bloga LekturyBadacza.pl – recenzja książki „Media społecznościowe bez ściemy. Jak kreować markę autorstwa Jasona Fallsa i Erika Deckersa.
Na książkę „Media społecznościowe bez ściemy” natknąłem się w Empiku. Stojąc przy półce z masą książek na temat mediów społecznościowych trudno wybrać jedną pozycję, którą chciałoby się przeczytać. Ja zdecydowałem się na książkę Jasona Fallsa oraz Erika Deckersa. Czy warto było?
Książka zaczyna się bardzo interesująco – trudno się oderwać od jej lektury przez kilkadziesiąt strony. Autorzy książki prezentują we wstępie swoje podejście do social media. W ich ujęciu media społecznościowe podobnie jak inne kanały marketingowe powinny być rozliczane ze swojego ROI. Uważają, że należy przestać traktować aktywność na Facebooku, Twitterze jako coś co robimy bo „a nuż się przyda”. Nie! Według nich należy formułując strategię odnośnie mediów społecznościowych być świadomym konsekwencji działań w tym obszarze.
A media społecznościowe dla marki mają znaczenie niebagatelne!
W jednych z pierwszych rozdziałów autorzy starają się również przekonać przedsiębiorców do korzystania z nowych kanałów komunikacji – pokazują na twardych faktach jak może korzystać bądź cierpieć biznes z aktywności w social media.
Ale po co mi te „social media”?
To, co dobrze zostało opisane w „Media społecznościowych…” to szereg obszarów, które wiążą się z social media. Prowadzenie strony na Facebooku to już nie tylko kwestia PR’owa czy kwestia komunikacji z fanami marki. Social media są przydatne w znacznie większej liczbie obszarów.
Dla przykładu budowanie reputacji – a konkretniej rzecz biorąc jej ochrona. W momencie, kiedy dzięki mediom społecznościowym zgromadzimy w jednym miejscu dużo fanów w sytuacjach kryzysowych mogą oni na pomóc w ratowaniu dobrego wizerunku naszej marki. Jeśli na jedną negatywną recenzję naszego produktu (być może napisaną przez naszą konkurencję) nasi fani odpowiedzą dziesięcioma pozytywnymi to problem mamy z głowy. Jeśli w sytuacjach kryzysowych firma sama zaczyna się tłumaczyć i twierdzić, że negatywna sytuacja opisana przez jednego z internautów to przypadek (nie potwierdzający reguły) to wiarygodność takiego komunikatu będzie znacznie mniejsza niż głosy licznych fanów naszej marki, którzy zarazem stają się jej ambasadorami. Krótko pisząc: dzięki mediom społecznościowym mamy dodatkowe wsparcie PR’owe :)
Marketing społecznościowy to także obsługa klienta. Jak obecnie klienci reagują na słabą jakość produktów/usług? Skarżą się na profilu marki na Facebooku. W przypadku dużych marek telekomunikacyjnych wygląda na to jakby reklamacja załatwiana przez BOK była mniej skuteczna od tej zgłaszanej wirtualnie. Stąd też stały monitoring komentarzy na Facebooku – w przypadku największych marek niezależnie od momentu napisania komentarza dostajemy odpowiedź w ciągu kilku/kilkunastu minut (nawet jeśli to sobota rano, bądź późny wtorkowy wieczór). To, co mi się spodobało w tym rozdziale to również rady dotyczące tego jak sobie radzić w sytuacjach, kiedy klienci się skarżą bądź nas krytykują – bardzo ciekawy fragment, sięgnijcie koniecznie.
Badania na Facebooku…?
Ale social media to nie tylko PR czy obsługa klienta, to również sposób na prowadzenie badań (chociaż trzeba przyznać, że tutaj autorzy książki podeszli trochę nieudolnie do tematu – bo trudno określić społeczność naszych fanów na FB i dialog z nimi jako grupę focusową – taki typ działań nie jest dobrym zamiennikiem grup focusowych!). Badania na Facebooku to mimo licznych prób temat, który dopiero kiełkuje w Polsce… ale czuję, że wkrótce może się to zmienić :) (sam mam pewne pomysły w tym obszarze)
… czy może raczej sprzedaż?
Media społecznościowe to również kanał generujący sprzedaż. Wiele osób w Polsce wciąż twierdzi, że to nieprawda. Dziwne – zważywszy, że nawet na naszym rynku mamy takie case studies jak serwis „Złote Wyprzedaże”, który swego czasu dzięki Facebookowi mocno zwiększył liczbę użytkowników i nabywców. Moja intuicja jest taka, że na Facebooku z biegiem czasu będzie coraz więcej aktywności, które mają się przyczynić do sprzedawania produktów i usług. Póki co Facebook bardziej jest wykorzystywany do budowania znajomości marki, jej oferty oraz jej wizerunku – to jednak będzie się zmieniać.
Już wiesz, że warto działać w social media… ale jak?
Autorzy nie ograniczają się tylko do opisania tego w jakich obszarach można korzystać z mediów społecznościowych – napisali też rozdziały, które dotyczą tego jak tworzyć własną strategię w social media, jak przygotować się do tych aktywności, jak dobrać ludzi do takiej pracy. Bardzo wartościowa część książki.
To, na co wielokrotnie kładą nacisk autorzy książki to kompetencje potrzebne do prowadzenia komunikacji w social media. W wielu firmach takie aktywności jak prowadzenie strony na Facebooku czy profilu na Twitterze powierza się praktykantom. A to przecież absurd! Żeby dobrze prowadzić komunikację w mediach społecznościowych potrzeba doświadczenia, wiedzy o marce i o firmie, kompetencji komunikacyjnych, swojego rodzaju „wyczucia”. Najlepiej jest gdy team prowadzący taką komunikację składa się z różnych osób o bardzo różnej specjalizacji biznesowej: w takim teamie zarówno powinny być osoby z marketingu jak i działu obsługi klienta czy HR.
Pewnie nie będziecie zaskoczeni moją rekomendacją końcową
Podsumowując: „Media społecznościowe…” to książka, którą zdecydowanie warto przeczytać jeśli interesujemy się tematyką social media. Nawet jeśli Ci się wydaje, że dobrze znasz się na możliwościach kanałów społecznościowych to ta lektura wciąż może być dla Ciebie inspiracją do nowych działań. Ponadto jak wspominałem bardzo wartościowy jest fragment książki dotyczący budowania strategii ds. social media – lektura obowiązkowa dla każdego menedżera. Polecam zdecydowanie! -
Recenzja: annamiotk.pl 2014-03-24Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Podróże kształcą. Nie tylko w znaczeniu takim, że mamy możliwość oddalenia się w przestrzeni od codzienności, w której jesteśmy zanurzeni, poznania innych kultur i innych perspektyw. Czasem rzeczy stare zaczynają być widoczne w nowym świetle.
Oto w pociągu do Krakowa czytałam wydaną już jakiś czas temu książkę Jasona Fallsa i Erika Deckersa „Media społecznościowe bez ściemy”. Powstawała jeszcze na fali entuzjazmu mediami społecznościowymi i ich nieograniczonymi możliwościami promocyjnymi, budowaniu osobistej relacji między przedstawicielem marki a konsumentem, itp. Skorzystaj z social media, aby ulepszyć swoją komunikację z Twoją grupą docelową i Twój biznes będzie od tej pory szedł znakomicie. Książkę przeczytałam w drodze z Warszawy do Krakowa, ale jeszcze zanim dotarłam do ostatnich stron, w mojej głowie pojawiło się pytanie – ale czy ja faktycznie kupuję jakieś produkty dzięki obecności marek w mediach społecznościowych?
Wykonałam prosty test. Wypisałam wszystkie marki, które towarzyszyły mi w drodze. Było ich kilkanaście, nie licząc pojedynczo produktów kosmetycznych (zwłaszcza, że większość z nich to były produkty marki własnej drogerii w wersji podróżnej). Zaczęłam się zastanawiać, co skłania mnie do tego, że wybieram właśnie te marki, a nie inne? Oto odpowiedzi:
- jestem stałym klientem i kiedy zbliża się termin podpisania umowy, zawsze dostaję nową ofertę, która jest atrakcyjniejsza niż oferty konkurencyjnych firm dla nowych klientów (T-Mobile)
- kupuję, bo akurat potrzebuję tego rodzaju produktu i mam markę na shortliście (Apple, Vision Express, Yves Rocher, Bonprix, Levi’s, Esprit, Loretta, Marks&Spencer, Gatta, Moleskine, Intercity)
- jeden ze znajomych blogerów bardzo mocno promował te produkty (Apple)
- rekomendacja znajomych (Apple, ING Bank)
- dostaję atrakcyjny upominek za zakup lub większe zakupy (Yves Rocher)
- przekonałam się do jakości produktu, więc kupuję następne (Apple, Bonprix, Esprit, Loretta, Pentel)
- produkt jest wygodny i łatwy w użytkowaniu (Apple, Pentel)
- produkt jest estetyczny (Moleskine, Apple, Troika, Loretta)
- marka ma atrakcyjny program lojalnościowy (Super-Pharm)
- produkty łatwo kupić – duża sieć dystrybucji (Rossmann, ING Bank)
- atrakcyjne promocje i rabaty (Onepress, Super-Pharm)
- możliwe kupno produktu online, co znacząco oszczędza mi czas (Bonprix, Loretta, Intercity, Troika).
Czyli jeśli chodzi o moje bycie konsumentem, liczą się dla mnie
I wiecie, co jeszcze? Praktycznie żadnego z tych produktów nie kupiłam dlatego, że obserwowałam jego komunikację w mediach społecznościowych. Co więcej, mało który z tych produktów w mediach społecznościowych obserwuję, mimo, że z tego kanału komunikacji korzystam w miarę często. Zdecydowanie lepszym narzędziem komunikacji z marką w moim przypadku okazał się tradycyjny newsletter. Dlaczego? Bo nie muszę na bieżąco śledzić komunikacji marki w social media, aby wychwycić jakąś atrakcyjną ofertę, ona czeka na mnie w skrzynce, aż będę miała chwilę czasu aby zajrzeć do poczty i się zastanowić, czy w danym momencie jest mi potrzebny dany produkt. Szczególnie dobrze działa to w przypadku Super-Pharmu (który regularnie podsyła kupony rabatowe na ulubione kosmetyki), Yves Rocher (który podsyła kupon rabatowy, także tradycyjną pocztą oraz oferuje drobne gadżety) oraz Onepress (mistrzowsko wykorzystana technika cross-sellingu). Czasem, gdy potrzebuję pogłębić wiedzę, chodzę po stronach internetowych – firmy lub jej dystrybutora (Apple, Onepress, T-Mobile), pytam też znajomych, którzy używają danego produktu. Ale nie przypominam sobie sytuacji, gdy do zakupu bezpośrednio skłoniły mnie media społecznościowe (bloger używający Apple wprawdzie spowodował, że dostrzegłam markę, ale to raczej funkcjonalność i estetyka produktów miały największy wpływ na moje decyzje). Co ciekawsze, są też marki, które kupuję, chociaż jako konsumentka nie mam z nimi żadnego kontaktu - przykładem chociażby moje ukochane długopisy Pentel BK77.
I tak się głośno zastanawiam, patrząc w moje notatki o ulubionych markach: czy w takim razie warto absolutyzować media społecznościowe jako idealne narzędzie do budowania relacji marki z konsumentami? -
Recenzja: jaceklipski.pl Jacek Lipski, 2013-09-15Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książek o social media ukazało się w ostatnich latach bez liku. Nie mam na myśli tylko rynku amerykańskiego, który jest wypchany podobnymi publikacjami po brzegi. Także polscy autorzy złapali wiatr w żagle i opublikowali kilka wartościowych opracowań m.in. „Rewolucję social media” i „Skuteczne social media”, jakie recenzowałem na blogu. Nie mam co jednak owijać w bawełnę. Najlepsze książki o marketingu internetowym o social media ciągle powstają w USA.
Nie żebym dyskryminował Europejczyków i pozostałą część naszej planety. Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie przecież negował fakty, iż to na rynku amerykańskim powstaje 99 proc. innowacyjnych rozwiązań w zakresie marketingu i social media, kopiowanych następnie przez cały świat. Z tego względu poszukiwanie wiedzy w tych 2 dziedzinach zawsze należy zaczynać od publikacji i blogów zza Wielkiej Wody.
Dlaczego warto
Kilka miesięcy temu w moje ręce wpadła książka, którą mogę określić tylko w jeden sposób. Najlepsza książka o marketingu w mediach społecznościowych, jaką kiedykolwiek czytałem. Bez ściemy!
Publikacja Jasona Fallsa i Erika Dekersa, autorów którzy od lat pracują jako konsultanci w dziedzinie marketingu społecznościowego i content marketingu, koncentruje się na strategicznym podejściu do kwestii prowadzenia działań marketingowych poprzez social media. I to stanowi o jej największej wartości. Rzadko trafiają się książki traktujące o social media ze strategicznego punktu widzenia.
Wartość książki podkreślą również jej oryginalny tytuł – „No bullshit social media. The All-Business, No-Hype Guide to Social Media Marketing”. Mówi wszystko. W polskiej wersji językowej niestety nie brzmi aż tak bardzo „powerful”.
Język czyni różnicę
Co jest typowe dla autorów z USA, w książce nie nawet śladu zbędnego teoretyzowania tylko praktyczna wiedza pokazana w oparciu o konkretne przypadki z życia wzięte (case studies). Na dodatek obydwaj Panowie unikają (co już typowe dla Amerykanów nie jest) nadmiernej ekscytacji i hurra optymizmu dla prezentowanych kwestii.
Kluczowy rozdział
Najlepsza część książki „Media społecznościowe” bez ściemy” to rozdział II, w którym Falls i Decker, wyjaśniają w jaki sposób działania marketingowe w social media mogą pomóc firmom w 7 konkretnych obszarach. Te obszary to:
- Budowanie świadomości marki
- Ochrona reputacji marki
- Poprawa public relations
- Tworzenie własnej społeczności
- Poprawa jakości obsługi klienta
- Uproszczenie prac badawczo-rozwojowych
- Podniesienie liczby potencjalnych klientów u poprawa wyników sprzedaży
Pozostałe rozdziały też są niczego sobie (np. strategia, sposób organizacji pracy firmowego działu social media, specyfika działalności biznesowej w „społecznościówkach”), ale II jest zdecydowanie „the best”.
Finalna nota
Celujący! Książka dostępna w księgarni One Press otrzymuje 10 pkt. Polecam z całego serca i z pełną odpowiedzialnością, zarówno początkującym jak i bardziej zaawansowanym „graczom ze świata social media”. -
Recenzja: MIESIĘCZNIK KAPITAŁOWY BB, 2013-07-25Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Tweetnij opinię, a na Facebooku...
Internet 2.0, Web 2.0, Świat 2.0 Czy rzeczywiście przeszliśmy na kolejny poziom, w którym media społecznościowe, takie jak: Facebook, Tweeter, Google+, Iinkedln zaczęły odgrywać nie tylko w życiu codziennym, ale także - w biznesie rolę dominującą Liczne publikacje poświęcone marketingowi społecznościowemu zdają się potwierdzać tezę, że dzisiaj bez najnowszych rozwiązań do komunikacji z konsumentem trudno jest prowadzić biznes, myśleć o jego szybkim rozwoju. Postawić zatem należy na „społeczności", na marketing w sieci kontaktów, na wyjście do klienta, otwarcie się na jego potrzeby w sposób globalny. To wyraz postępującej globalizacji świata. Zmienił się kontrahent, zmienił się konsument - zmienić musi się komunikat. Nikogo już dzisiaj nie dziwią słowa: tweetnij, wrzuć na facebook'a, dodaj do kontaktów.
Rozwój sieci społecznościowych odcisnął swoje piętno na języku, w którym powstała cała gama nowych słów, nowych określeń i skrótów. Sieci społecznościowe dotarły także do biznesu, który ochoczo zaczyna korzystać z możliwości jakie daje otwarty świat internetu i komunikacji w wirtualnej przestrzeni. To koniec jednostronnego komunikatu w środkach masowego przekazu, jak prasa, radio czy telewizja. Prognozuje się, że rynek reklam telewizyjnych skurczy się w przeciągu dekady o 75 proc. Co wypełni tę niszę Być może marketing społeczno-ściowy. Już dzisiaj zasięg komunikatu w mediach wirtualnych znacznie przekracza te standardowe. Tweeter ma ponad 200 milionów kont, Iinkedln ponad 100 milionów użytkowników, a Facebook - pod koniec 2012 roku ponad miliard. Nie można dzisiaj funkcjonować na rynku bez poszanowania siły jaką stanowią internauci.
Autorzy książki „Media społecznościowe bez ścierny. Jak kreować markę" pokusili się nawet o stwierdzenie oddające istotę dzisiejszego wirtualnego świata: „sieć przestała być statyczna. Stała się dynamiczna. (..) Internet jest żywym, oddychającym organizmem, który przy życiu utrzymują jego użytkownicy (..) dwustronny charakter rozmów odbywanych za pośrednictwem kanałów społecznościowych powoduje zasadniczą zmianę sposobu porozumiewania się firm z klientami". Mamy wręcz do czynienia z etosem mediów społecznościowych. Wielokrotnie przytaczane są spektakularne sukcesy bloggera, który swoim wpisem otworzył milionom oczy na dany produkt, działanie, bądź nadużycie. Wspomina się o pozytywnym wpływie opinii publicznej (publiczno-wirtualnej ) w promocji nowego produktu, który będzie jeszcze lepszy dla konsumenta. Co jednak z tzw. czarnym PRm, co z działaniem nakierowanym na utratę przez firmę wizerunku Na to pytanie, jako jedno z wielu odpowiadają autorzy książki „Media..". Działanie kryzysowe jest tym aspektem dzisiejszej rzeczywistości wirtualnej, które może rozwijać się najszybciej. Kontakt z kontrahentem, klientem, grupą społeczną może odbywać się w czasie rzeczywistym. Informowanie na bieżąco o zdarzeniach krytycznych, klęskach wywołanych błędem człowieka (np. pamiętny wyciek ropy z platformy wiertniczej należącej do BP) może mieć znacznie lepszy wpływ na opinię społeczną, niż zatajenie informacji. -
Recenzja: Socjomania.pl Marzena ŻeberRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Strategie nie dla harcerzyków, czyli media społecznościowe bez ściemy - jak kreować markę?
Jason Falls i Erik Deckers - autorzy książki "Media społecznościowe bez ściemy. Jak kreować markę" nie podają sprawdzonych teorii ani nie przedstawiają wyidealizowanych poglądów na temat social media. Pokazują jednak media społecznościowe jako prawdziwe, praktyczne i ważne. Jak pisze Scott Stratten - autor międzynarodowego bestsellera "BezMarketing. Przestań kusić klientów, zacznij z nimi rozmawiać!": "ta książka wymaga szczególnej rekomendacji - rekomendacji bez ściemy: w świecie mediów społecznościowych wszyscy ściemniają, więc nie sądziłem, że ktoś będzie na tyle odważny, aby napisać książkę na ten temat". Tego właśnie udało się dokonać autorom i "jeśli ktoś powie Wam, że media społecznościowe są do kitu, rzućcie w niego tą książką i każcie mu ją przeczytać"! Dołączam się również, nie tylko ze względu na sporą ilość materiału do przemyśleń, ale też bezpośrednie wskazówki dotyczące marketingu społecznościowego, przekazane w dość ekscytujący sposób.
Na wstępie krótko autorach: "Jason Falls i Erik Deckers to równi goście. Łączą prawdziwą szczerość z wiedzą techniczną i doświadczeniem. Ta książka pomoże nam zdobyć przewagę nad konkurencją” - Gary Vaynerchuk, współzałożyciel VaynerMedia i autor książki "Ekonomia wdzięczności".
Jason Falls jest konsultantem, prelegentem, strategiem i myślicielem świata marketingu cyfrowego oraz mediów społecznościowych. Właściciel Social Media Explorer i Exploring Social Media - społeczności edukacyjnej.
Erik Deckers - współwłaściciel i wicedyrektor do spraw usług kreatywnych w Professional Blog Service, agencji tak zwanego ghost-bloggingu (pisania blogów na zlecenie) i mediów społecznościowych. Erik bloguje od 1997 roku, jest felietonistą i wziętym dramatopisarzem.
Zmienić się czy zginąć?
- Tato, jak się dowiedziałeś o śmierci bin Ladena?
- Z Twittera, synu. Z Twittera.
Witamy w świecie mediów społecznościowych! To właśnie tu, jak podkreślają autorzy, ludzie nie tylko rozmawiają o najświeższych newsach, lecz także sami je przekazują. Co łączy social media, wiadomości medialne i świat biznesu? Odpowiedź jest prosta: wszystko! W jednym i drugim przypadku media społecznościowe zmieniają to, jak ludzie się komunikują i magazynują informacje. Można powiedzieć, że przekształcają wszystko to, co przekazujemy, jak wyrażamy własne zdanie, czy dzielimy się wydarzeniami z życia prywatnego. Tak się dzieje również w przypadku firm, które z nich korzystają. Zatem firmy, które nie uznają mediów społecznościowych prawdopodobnie nie zdają sobie sprawy, że ich użytkownicy/klienci właśnie teraz zmywają im głowę...
To, czego możemy się spodziewać po lekturze dostajemy wprost wyłożone już na wstępie. Autorzy nie owijają w bawełnę - ta książka ma pomóc nam zrozumieć przeróżne filozofie, które składają się na ostateczną postać dzisiejszego marketingu w świecie społecznościowym, a co więcej pojąć strategiczne przesłanki do wykorzystywania marketingu społecznościowego w biznesie. Założenia są następujące:
1. Zrozumiesz, co social media mogą zrobić dla Twojej firmy
2. Sam ustalisz co powinny dla niej zrobić
3. Nauczysz się oceniać to, co mogą dla niej zrobić
Autorzy nie tracąc czasu na sentymentalne podejście do sprawy mediów społecznościowych, sprowadzają rzecz do biznesu, ponieważ są przekonani o tym, że zajmujesz się biznesem - nie masz czasu na błahostki, nie masz czasu na zabawę i innego tego typu bzdury.
Media społecznościowe są dla hipisów, marketing społecznościowy - dla biznesu
Pierwsza część książki to właściwie sprawdzian, za pomocą którego będziesz w stanie określić, czy potrafisz skupić się na marketingu społecznościowym i dalej uruchomić strategiczne dla Ciebie mechanizmy biznesowe. Wreszcie zrozumiesz różnicę między mediami a marketingiem społecznościowym. Autorzy objawią przed Tobą prawdę na temat tego, co może zdziałać marketing społecznościowy. W moim przekonaniu najistotniejsze jest zrozumieć, że tak naprawdę "nie chodzi o nich, ale o Ciebie", czyli wreszcie pojąć, że Twoi potencjalni odbiorcy się zmienili. To nie po ich stronie leży problem, lecz to my uparcie stoimy w miejscu, pielęgnując swój nieufny stosunek do mediów społecznościowych. Pierwsza cześć lektury to taka rewolucja naszego myślenia i odkrycia, że tak naprawdę nie ma żadnej tajemnicy. Autorzy konsekwentnie pchają swojego odbiorcę do przodu, pokazując jak zmienić swoje nastawienie, aby w końcu zrozumieć jak dzięki temu możliwe jest odniesienie sukcesu marketingowego.
Jak naprawdę działa marketing społecznościowy?
Rozdział II skupia się na analizie tego jak planować i oceniać każdy z czynników stymulujących rozwój biznesu. To już wyższa szkoła jazdy, ale spokojnie, przechodząc do tego etapu dywagacji mamy potężne zaplecze wyniesione z poprzedniego rozdziału - wiemy już do czego marketing społecznościowy jest zdolny.
Tu przede wszystkim dowiesz się jak konstruktywnie "pohałasować" i dotrzeć do klienta, zbudować świadomość marki, chronić swoją reputację przy wykorzystaniu mediów społecznościowych, odmienić postrzeganie marki, czy wzmocnić obsługę klienta, aż w końcu zrozumiesz, że marketing społecznościowy stymuluje sprzedaż!
Do dzieła!
"Dostałeś już kluczyki do samochodu i mapę, która zaprowadzi Cię do miejsca przeznaczenia" - teraz czas na wskazówki i porady na temat praktycznego zastosowania założeń społecznościowych. Autorom chodzi głównie o cele biznesowe i solidną strategię, bo dobrze przygotowane strategie społecznościowe są konieczne, jeśli chcesz odnieść sukces. W nagrodę otrzymasz podpowiedź jak tworzyć strategie społecznościowe dla pracowników i odbiorców. Dla mnie osobiście bardzo istotny jest rozdział o podziale obowiązków i odpowiedzialności, a dokładniej kwestia określenia, kto powinien być odpowiedzialny za marketing społecznościowy w Twoim biznesie. Co więcej? Pomysły, przykłady zaczerpnięte z życia, zdroworozsądkowe podejście do marketingu społecznościowego i jeszcze raz biznes!
Prawdą jest, że "jeszcze kilka lat temu marketing społecznościowy był jak bułka z masłem. Dziś do tego zestawu trzeba dorzucić kilka specjałów, by zwrócić uwagę odbiorców i uzyskać satysfakcjonujące rezultaty, ale ten wysiłek nadal się opłaca!". Ta książka jest jak “zrywanie plastra”, które zawsze sprawia ból. I właśnie to robią autorzy, bez ściemy, bez strzępienia sobie języka, bezpośrednio i bez nudnej, przesłodzonej gadaniny o potrzebie zaangażowania i rozmawiania. Tu chodzi o coś więcej - Jason i Erik oferują "zmysł biznesowy, coś czego w świecie mediów społecznościowych jest potwornie mało" (Christopher Barger, Voce Connect).
Szczerze, jak szczery jest przekaz "Mediów społecznościowych bez ściemy" zapraszam do lektury i wyjadaczy social media i tych, którzy dopiero co wkraczają do tego świata. -
Recenzja: POLSKA - DZIENNIK ZACHODNI .N, 2013-06-03Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Kreowaniu marki poświęcony jest poradnik „Media społecznościowe bez ścierny". Autorzy Erik Deckers i Jason Falls prezentują media społecznościowe jako nowy sposób porozumiewania się i zbierania informacji, przypominając, że to one spowodowały, że marketing szeptany stał się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych. Tak przynajmniej jest w przypadku firm, które nauczyły się nim skutecznie posługiwać.
Akcentują też to, że marketing społecznościowy polega na komunikacji, a nie na fascynacji technologią, bowiem narzędzia komunikacyjne zmieniają się, a potrzeba porozumiewania jest niezmienna.
Szczegóły książki
- Dane producenta
- » Dane producenta:
- Tytuł oryginału:
- No Bullshit Social Media: The All-Business, No-Hype Guide to Social Media Marketing
- Tłumaczenie:
- Izabela Szybilska-Fiedorowicz
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-4788-0, 9788324647880
- Data wydania książki drukowanej :
- 2013-04-15
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-6960-8, 9788324669608
- Data wydania ebooka :
- 2013-04-15 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 9031
- Rozmiar pliku Pdf:
- 4.9MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 4.3MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 8.4MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
Helion SA
ul. Kościuszki 1C
41-100 Gliwice
e-mail: gpsr@helion.pl
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Biznes IT » Marketing
Biznes IT » Social Media
Spis treści książki
- Podziękowania (15)
- O autorach (17)
- Media społecznościowe i krzywa ekscytacji (31)
- Kłopot z kazaniami teoretyków mediów społecznościowych (35)
- Pytanie o wskaźnik ROI to pomyłka (37)
- Siedem rzeczy, które może Ci dać marketing społecznościowy (40)
- 1. Budowanie świadomości marki (40)
- 2. Ochrona reputacji marki (41)
- 3. Poprawa public relations (42)
- 4. Tworzenie własnej społeczności (42)
- 5. Poprawa jakości obsługi klienta (43)
- 6. Uproszczenie prac badawczo-rozwojowych (44)
- 7. Podniesienie liczby potencjalnych klientów i poprawa wyników sprzedaży (44)
- Kiedy mówisz "marketing", masz na myśli biznes (45)
- Dzisiejszy konsument jest inny. Za to Ty jesteś dinozaurem (49)
- Nigdy nie panowałeś nad swoim komunikatem (52)
- Media społecznościowe mogą się przyczynić do obalenia rządu. A co mogą zrobić dla firmy? (53)
- Uczestnictwo w mediach społecznościowych to nie wszystko; równie ważna jest postawa prospołecznościowa (55)
- Jeżeli nie ufasz podwładnym, zatrudniłeś nieodpowiednie osoby (57)
- Nie zrzucaj winy na IT, na przepisy albo na prawników (59)
- To nie media społecznościowe naruszają politykę firmową, tylko ludzie (60)
- Do czego służą media społecznościowe? (61)
- Kolej na Ciebie (63)
- Klienci już Ci nie ufają (67)
- Śmiało, kup reklamę! (69)
- Jesteśmy firmą b2b; nie liczymy się (71)
- Zniszcz drukarkę (72)
- Branża okrętowa uspołecznia się (72)
- To nie musi być takie skomplikowane (73)
- Chcesz być Gregiem Tackettem czy jego konkurencją? (75)
- Marketing społecznościowy polega na komunikacji, a nie na korzystaniu z technologii (78)
- Narzędzia komunikacyjne się zmieniają, ale potrzeba porozumiewania się jest niezmienna (79)
- Media społecznościowe nie są medium reklamowym, ale platformy społecznościowe mogą nim być (80)
- Przecież to bułka z masłem! (84)
- Początki w mediach społecznościowych przypominają proszenie inwestora o pieniądze (84)
- Planowanie i pomiar skuteczności to podstawy marketingu społecznościowego (86)
- Pięć sposobów zmiany swojego nastawienia, które gwarantują sukces w marketingu społecznościowym (z jednym zastrzeżeniem) (88)
- Wyobrażenia społeczności kształtują Twoją markę (97)
- Marketing tradycyjny i jego wskaźniki od lat Cię okłamują (101)
- Dlaczego nie możemy zmierzyć skuteczności tradycyjnego marketingu i PR? (103)
- Dlaczego możemy zmierzyć skuteczność mediów społecznościowych? (104)
- Porównaj koszty mediów społecznościowych i mediów tradycyjnych (106)
- Ile kosztuje marketing tradycyjny? (107)
- Ile kosztuje marketing społecznościowy? (108)
- Plotkarze wszystkich krajów, łączcie się! (109)
- Mierniki budowania świadomości marki (111)
- "Komunikacja kryzysowa". Co to takiego? (119)
- Ach, gdyby tak media tradycyjne się poprawiły! (120)
- Jeżeli nie słuchasz i nie reagujesz, kończysz jak Chi-Chi's (123)
- Komunikacja z krytykantami w sześciu krokach (125)
- Dość już o negatywach! (126)
- Ochrona reputacji od strony technicznej (127)
- Jak mierzyć ochronę reputacji? (129)
- Public relations nie dotyczą już mediów tradycyjnych (137)
- Dziennikarze także korzystają z mediów społecznościowych (139)
- Prosto do sedna dzięki mediom społecznościowym (140)
- Media tradycyjne zostały z tyłu (141)
- Jak uciec przed filtrem informacyjnym mediów tradycyjnych? (142)
- Krajobraz nowych relacji z mediami (144)
- Komunikacja kryzysowa zaczyna się na wiele miesięcy przed kryzysem (147)
- Sposoby postępowania z krytykantami (148)
- Jak mierzyć skuteczność public relations? (150)
- Różne rodzaje społeczności (157)
- Tworzenie społeczności to coś więcej niż nawiązywanie znajomości (160)
- Ocena społeczności (161)
- Nawet nożyczki mogą mieć swoją społeczność! (163)
- Konkurencja wchodzi do naszej społeczności. Co robić? (165)
- Jak to zrobić i za ile? (168)
- Dlaczego reakcje klientów są takie ważne? (174)
- Poprzyj słowa... swoimi ludźmi (175)
- Nie można pomóc wszystkim (176)
- Nie jesteś "zaklinaczem kretynów" (178)
- Czasami wystarczą dwa słowa (179)
- Jak mierzyć jakość obsługi klienta? (182)
- Pomiar oszczędności w obsłudze klienta (183)
- Współpraca to ostatni krzyk mody (188)
- Współpraca z klientem procentuje nowymi klientami (189)
- Współpraca z... nożyczkami (190)
- Podano pizzę (193)
- Pomiar skuteczności prac badawczo-rozwojowych (194)
- R&D plus R&D (196)
- Ale my jesteśmy małą firmą i nie mamy działu R&D (197)
- Jak zaplanować prace badawczo-rozwojowe? (200)
- Reklama to nic złego (207)
- Reklama jest skierowana na zewnątrz, media społecznościowe do wewnątrz (208)
- Przykładowa sprzedaż dzięki marketingowi społecznościowemu (209)
- Wskaźniki PI i KPI (210)
- Jak mierzyć wyniki sprzedaży? (212)
- Wiemy po co, nie wiemy jak (215)
- Dlaczego potrzebujemy strategii społecznościowej? (221)
- Kwestia własności (225)
- Co pracownicy mogą robić w domu? (225)
- Praca zdalna to nie to samo co komunikacja prywatna (227)
- Co powinno się znaleźć w strategii społecznościowej? (227)
- Co robić z informacjami poufnymi i jak nie doradzać innym? (231)
- Zaufanie do pracowników a kwestia wypowiadania się w imieniu firmy (232)
- Kto powinien to wprowadzić w życie? (232)
- Kto ponosi odpowiedzialność? (234)
- Marnowanie czasu w mediach społecznościowych (234)
- Kwestia odpowiedzialności (238)
- Plusy i minusy (239)
- Marketing (239)
- Sprzedaż (240)
- Public relations (240)
- Obsługa klienta (241)
- Kto nie powinien się tym zajmować? (241)
- Układ idealny (242)
- Media społecznościowe są dla doświadczonych pracowników, a nie dla praktykantów (244)
- Idealny specjalista do spraw mediów społecznościowych (245)
- Twój pracownik robi furorę w mediach społecznościowych (246)
- Modele zarządzania mediami społecznościowymi (248)
- Odpowiedzialny zespół (249)
- Już wiesz, co może Ci dać marketing społecznościowy. Określ więc, co musi Ci dać (252)
- Lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu (254)
- Od planu do działania (255)
- Na wszelki wypadek (258)
- Czasami samemu się nie da (259)
- Klienci noszą z dumą symbole biznesów społecznościowych (266)
- Marketing społecznościowy to nie tylko biznes (267)
- Pięć czynników pobudzających zmianę tradycyjnego nastawienia (270)
- Stymulant numer jeden. Usłysz, a potem słuchaj (270)
- Stymulant numer dwa. Podziel się, a potem rozwiąż (271)
- Stymulant numer trzy. Uruchom, a potem się ucz (272)
- Stymulant numer cztery. Zaufaj, a potem uzgadniaj (272)
- Stymulant numer pięć. Daj, a potem weź (273)
- W końcu to biznes (274)
Wprowadzenie (19)
Zmienić się czy zginąć? (19)
I Media społecznościowe są dla hippisów. Marketing społecznościowy - dla biznesu (27)
1. Zignoruj ekscytację. Uwierz faktom (29)
2. Nie chodzi o nich, ale o Ciebie! (47)
3. Przechytrzony przez konkurencję (65)
4. Tajemnica? W tym nie ma żadnej tajemnicy (77)
II. Jak naprawdę działa marketing społecznościowy? (93)
5. Pohałasuj. Jak marketing społecznościowy wspomaga budowanie świadomości marki? (95)
6. To Twój dom. Marketing społecznościowy chroni Twoją reputację (115)
7. Relacja z publiką. Marketing społecznościowy i public relations (133)
8. Efekt Kumbaya. Marketing społecznościowy tworzy społeczność (153)
9. Chodzi o nich. Marketing społecznościowy stymuluje obsługę klienta (171)
10. Zmądrzej. Marketing społecznościowy stymuluje prace badawczo-rozwojowe (187)
11. Zawsze chodzi o kasę. Marketing społecznościowy stymuluje sprzedaż (203)
III. Do dzieła! (217)
12. Ulecz swoje lęki za pomocą solidnej strategii (219)
13. Przydziel obowiązki i bądź odpowiedzialny (237)
14. To NIE piaskownica, tu się robi interesy (251)
15. Społecznościowość (265)
Onepress - inne książki
-
Nowość Promocja
Prowadzenie firmy bywa przytłaczające: musisz odpowiedzieć na stertę e-maili, gasić kolejne pożary, a kilkunastu klientów i pracowników dorzuca zadań. Co więcej, często powrót do domu niczego nie zmienia: myśli o pracy nie opuszczają Cię ani na chwilę. Przez to zaczynasz czuć wyczerpanie. A przecież kochasz to, co robisz! Mieć własną firmę to od zawsze było Twoje marzenie i nie możesz po prostu tego rzucić. Coś jednak musi się zmienić, firma bowiem zabija Ciebie, Twoją rodzinę lub relacje z innymi, a zadania służbowe pochłaniają cały Twój czas i energię. Nie możesz tak dłużej żyć. Konieczna jest zmiana.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Ostatnie kilka lat było dla naszej cywilizacji bardzo trudne. Co więcej, problemy bezustannie się pogłębiają, przez co rośnie niepewność. Wciąż jednak pojawiają się kolejne, nieznane wcześniej możliwości. W naszej nowej, szalonej rzeczywistości klarowność i poczucie bezpieczeństwa w sferze życia zawodowego stają się marzeniem niemal każdej osoby, na każdym etapie rozwoju kariery.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Model Biznesowy Ty. Wydanie II
Timothy Clark, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Bruce Hazen, Alan Smith
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Oto wynik ambitnego projektu gwiazdy TV i dziennikarza: ekspedycji śledczej, której celem było zbadanie świata krypto i jego zadziwiającego krachu. To świetnie napisana opowieść o grupie szarlatanów, którzy przekonali miliony ludzi do lekkomyślnego pozbycia się ogromnych pieniędzy. Mówi o braku odpowiedzialności, o barwnych wizjonerach i wyznawcach, ale też o zwykłych traderach, ludziach pokrzywdzonych, sygnalistach antykrypto i rządowych agentach. Książka została oparta na oryginalnych materiałach dziennikarskich zebranych w kilku krajach, zawiera wywiady z Samem Bankmanem-Friedem, współzałożycielem Tethera Brockiem Pierce’em i Alexem Mashinskym z Celsiusa. To bardzo aktualna pozycja, napisana w idealnym momencie i wyjątkowo potrzebna!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.94 zł
59.90 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Szukasz słów, które sprzedają? Takich słów nie ma. To znaczy: nie ma słów, które sprzedają na autopilocie i które działają w każdej sytuacji. Ale każde słowo, właściwie dobrane, może się stać częścią komunikatu, który zmieni czyjeś myślenie albo decyzję.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Bestseller Promocja
Prawo w IT. Praktycznie i po ludzku to prawdziwe kompendium wiedzy nie tylko dla prawników, ale także konsultantów IT, menedżerów do spraw bezpieczeństwa informacji, wreszcie wszystkich tych, którym zależy na zrozumieniu i stosowaniu prawa w obszarze technologii informatycznych. Lektura niezbędna dla osób chcących się efektywnie poruszać w cyfrowej rzeczywistości i skutecznie chronić swoje interesy w świecie internetu i nowych mediów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Jesteś przedsiębiorcą i chcesz lepiej zrozumieć tych, którzy korzystają z towarów lub usług Twojej firmy? Marketerem, który poszukuje skuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorców formułowanych przez siebie przekazów? Handlowcem, którego premia zależy od jego relacji z partnerami biznesowymi? A może osobą, której na sercu leży zapewnienie obsługi klienta na najwyższym poziomie? Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiadasz twierdząco ― ta książka jest dla Ciebie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Promocja
Publikacjami poświęconymi zarządzaniu projektami można wypełnić całe biblioteki. Dostępne są niemal encyklopedyczne kompendia wiedzy na ten temat, wyjaśniające metodologie prowadzenia projektów, sposoby ich klasyfikacji czy też przewagi i niedociągnięcia poszczególnych z nich. Z licznych pozycji dowiemy się wszystkiego o metodykach, narzędziach i konkretnych obszarach zarządzania projektami. Są specjalnie podręczniki przygotowujące do certyfikacji PMI, Prince2, IPMA i innych…- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja
Łańcuch bloków ma wyjątkowy potencjał. W najśmielszym scenariuszu może doprowadzić do odebrania władzy politykom i wielkim firmom, aby rozdzielić ją między użytkowników. Chodzi tu o odniesienie nie tylko do kryptowalut, ale także organizacji i społeczności. Dziś sieć Ethereum zapewnia podstawy techniczne walucie ether, tokenom NFT i zdecentralizowanym autonomicznym organizacjom. Nie wiemy jednak, jak będzie wyglądać przyszłość Ethereum. Może się stać utopią, dystopią i wszystkim, co mieści się między tymi skrajnościami.- Druk
- ePub + Mobi pkt
(20,90 zł najniższa cena z 30 dni)
20.90 zł
67.00 zł (-69%) -
Promocja
Poradnik jest przeznaczony dla osób początkujących, które zastanawiają się nad zainwestowaniem środków w papiery wartościowe. Można to zrobić za pośrednictwem rozmaitych instrumentów finansowych - autor omawia je wszystkie, a przy tym przedstawia szanse i zagrożenia, jakie wiążą się z poszczególnymi wyborami. Jeśli chcesz zrozumieć, jak działa giełda i od czego zależą wzrosty i spadki notowań spółek, a także poznać najważniejsze terminy, jakimi posługują się bywalcy rynków finansowych, i tajemnice skutecznych inwestorów - ten podręcznik będzie dla Ciebie idealny.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Branża IT jest dość nietypowa. Poza nielicznymi wyjątkami ― jak specjaliści od sprzętu ― większość osób realizujących projekty informatyczne, tworzących oprogramowania i podtrzymujących działanie systemów może pracować zdalnie. Co więcej, zdalnie oznacza czasem operowanie z drugiego końca świata, w ramach międzynarodowych zespołów, których członkowie spotykają się via komunikatory i na zebraniach online. I wszystko to potrafi zadziwiająco sprawnie funkcjonować!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(17,90 zł najniższa cena z 30 dni)
17.90 zł
59.00 zł (-70%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Proszę wybrać ocenę!
Proszę wpisać opinię!
Książka drukowana
Proszę czekać...
Chcesz by Twoja paczka zdążyła pod choinkę?
Postaraj się złożyć zamówienie do:
18. grudnia (Paczka w Ruchu),
18. grudnia (Poczta Polska),
19. grudnia (paczkomaty InPost),
19. grudnia (DPD punkty).
19. grudnia (DPD Kurier).
Postaraj się złożyć zamówienie do:
18. grudnia (Paczka w Ruchu),
18. grudnia (Poczta Polska),
19. grudnia (paczkomaty InPost),
19. grudnia (DPD punkty).
19. grudnia (DPD Kurier).
Oceny i opinie klientów: Media społecznościowe bez ściemy. Jak kreować markę Jason Falls, Erik Deckers (2) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(2)
(0)
(0)
(0)
(0)
więcej opinii
ukryj opinie