Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java
- Autorzy:
- Bernd Bruegge, Allen H. Dutoit
- Czasowo niedostępna
- Serie wydawnicze:
- Standard
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 3.0/6 Opinie: 6
- Stron:
- 872
- Druk:
- oprawa twarda
Opis
książki
:
Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java
Sprawdź, jak sprawnie i bezbłędnie projektować systemy informatyczne!
- Czym jest inżynieria oprogramowania?
- Jak zapanować nad wszystkimi aspektami procesu projektowania?
- Jak wygląda cykl życia oprogramowania?
Projektowanie systemów informatycznych to zadanie bardzo skomplikowane. Ogromna liczba zależności, zasad i wyjątków od nich sprawia, że nie jest możliwe podejście do tego zadania ot tak, z marszu. Zbieranie i analiza wymagań, przygotowanie diagramów klas, aktywności, stanów czy interakcji to tylko część etapów, z którymi musi poradzić sobie projektant. Jeżeli nałożyć na to wszystko wzorce projektowe, stajemy przed prawie nierozwiązywalnym zadaniem. Na szczęście — prawie!
Dzięki tej książce dowiesz się, jak sprostać temu karkołomnemu zadaniu! W trakcie lektury poznasz język UML, który wprowadził porządek w tym skomplikowanym procesie, oraz podstawowe koncepcje inżynierii oprogramowania. Nauczysz się zarządzać procesem tworzenia oprogramowania, zbierać oraz analizować wymagania, identyfikować podsystemy, specyfikować interfejsy oraz testować. Znajdziesz tu wszystko na temat zarządzania zmianami. W trakcie lektury sprawdzisz, jak wygląda cykl życia oprogramowania oraz jak zarządzać konfiguracją. Dodatkowo poznasz metodologię działań, które doprowadzą Cię do wyznaczonego celu. Książka ta stanowi obowiązkową pozycję dla każdego projektanta oraz analityka. Jednak programiści również znajdą tu wiele cennych wskazówek!
- Niepowodzenia w inżynierii oprogramowania
- Podstawowe koncepcje inżynierii oprogramowania
- Modelowanie przy użyciu języka UML
- Organizacja projektu
- Narzędzie do komunikacji grupowej
- Proces zbierania wymagań
- Identyfikacja aktorów, scenariuszy oraz przypadków użycia
- Określanie obiektów modelu analitycznego
- Analiza wymagań
- Dekompozycja systemu na podsystemy
- Identyfikacja celów projektowych
- Projektowanie obiektów
- Wzorce projektowe
- Specyfikowanie interfejsów
- Odwzorowywanie modelu na kod
- Testowanie
- Zarządzanie zmianami i konfiguracją
- Cykl życia oprogramowania
- Metodologie
Dobry projekt systemu to podstawa sukcesu!
Wybrane bestsellery
-
Nowość Bestseller Promocja
Książka stanowi zbiór praktycznych informacji dotyczących najpopularniejszych wzorców projektowych. Lekturę rozpoczniesz od zapoznania się z możliwościami korzystania z wzorców projektowych na platformie Javy. Dowiesz się także, jakich zasad trzeba przestrzegać, aby zapewnić czytelność i łatwość utrzymania kodu Javy. W kolejnych rozdziałach znajdziesz praktyczne wskazówki i przykłady dotyczące stosowania wzorców kreacyjnych, strukturalnych, operacyjnych, a także wzorców współbieżności. Nauczysz się ich używać do praktycznego rozwiązywania problemów często spotykanych podczas projektowania oprogramowania. Końcowy rozdział został poświęcony antywzorcom, a zawarte w nim informacje pomogą Ci w ich identyfikacji i podjęciu najlepszych środków zaradczych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Wzorce projektowe dla programistów Javy. Udoskonal swoje umiejętności projektowania oprogramowania Wzorce projektowe dla programistów Javy. Udoskonal swoje umiejętności projektowania oprogramowania
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
Czym jest inżynieria wymagań? To systematyczne podejście do pozyskiwania i dokumentowania wymagań, a także zarządzania nimi. Polega na zrozumieniu potrzeb i oczekiwań interesariuszy, a następnie opisaniu, za pomocą wymagań, systemu, który je spełnia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Certyfikowany inżynier wymagań. Na podstawie IREB CPRE. Poziom podstawowy Certyfikowany inżynier wymagań. Na podstawie IREB CPRE. Poziom podstawowy
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
To dziewiąte wydanie znakomitego podręcznika programowania dla początkujących, starannie zaktualizowane i uzupełnione o informacje dotyczące Java Platform, Standard Edition 17. Książka rozpoczyna się od solidnej dawki wiedzy o kompilacji i uruchamianiu programu w Javie, słowach kluczowych i istotnych konstrukcjach w tym języku. Krok po kroku przedstawia kolejne, coraz bardziej zaawansowane zagadnienia dotyczące obiektów, dziedziczenia czy wyjątków, a także współbieżności, typów sparametryzowanych, wyrażeń lambda i modułów. Poszczególne partie materiału są bogato uzupełnione przykładami kodu z komentarzami, praktycznymi ćwiczeniami, testami sprawdzającymi, wskazówkami i dodatkowymi informacjami. Przejrzysty układ podręcznika, jasny i zrozumiały język dodatkowo ułatwia naukę.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Dzięki tej książce zrozumiesz bazowe koncepcje programowania funkcyjnego i przekonasz się, że możesz włączać je do kodu bez rezygnacji z paradygmatu obiektowego. Dowiesz się również, kiedy w swojej codziennej pracy używać takich opcji jak niemutowalność i funkcje czyste i dlaczego warto to robić. Poznasz różne aspekty FP: kompozycję, ekspresyjność, modułowość, wydajność i efektywne manipulowanie danymi. Nauczysz się korzystać z FP w celu zapewnienia wyższego bezpieczeństwa i łatwiejszego utrzymywania kodu. Te wszystkie cenne umiejętności ułatwią Ci pisanie bardziej zwięzłego, rozsądnego i przyszłościowego kodu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Java. Podejście funkcyjne. Rozszerzanie obiektowego kodu Javy o zasady programowania funkcyjnego Java. Podejście funkcyjne. Rozszerzanie obiektowego kodu Javy o zasady programowania funkcyjnego
(52,20 zł najniższa cena z 30 dni)
52.20 zł
87.00 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
Oto uzupełnione i zaktualizowane wydanie bestsellerowego przewodnika dla inżynierów sieci. Dzięki niemu przejdziesz trudną (ale ekscytującą!) drogę od tradycyjnej platformy do platformy sieciowej opartej na najlepszych praktykach programistycznych. Zaczniesz od zagadnień podstawowych, aby następnie zagłębić się w tajniki stosowania bibliotek Pexpect, Paramiko czy Netmiko do komunikacji z urządzeniami sieciowymi. W kolejnych rozdziałach znajdziesz solidny przegląd różnych narzędzi wraz ze sposobami ich użycia: Cisco NX-API, Meraki, Juniper PyEZ, Ansible, Scapy, PySNMP, Flask, Elastic Stack i wielu innych. Rozeznasz się również w kwestiach związanych z kontenerami Dockera, a także usługami sieciowymi chmur AWS i Azure. Lektura tej książki pozwoli Ci się w pełni przygotować na następną generację sieci!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Zaawansowana inżynieria sieci w Pythonie. Automatyzacja, monitorowanie i zarządzanie chmurą. Wydanie IV Zaawansowana inżynieria sieci w Pythonie. Automatyzacja, monitorowanie i zarządzanie chmurą. Wydanie IV
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Zanurz się w fascynujący świat programowania w języku Python i osiągnij imponujący poziom umiejętności w zaledwie 24 godziny! Oto kilka zalet, które sprawiają, że ta książka jest niezbędna dla każdego aspirującego programisty: Szybki start: podstawy Pythona już w pierwszych godzinach nauki Krok po kroku: zrozumiałe instrukcje pomogą przejść przez
- PDF + ePub + Mobi pkt
Python w 1 dzień. Nauka programowania w Pythonie w 24 godziny od A do Z Python w 1 dzień. Nauka programowania w Pythonie w 24 godziny od A do Z
-
Promocja
Książka obejmuje tematykę inżynierii wymagań według programu certyfikacji IREB® CPRE® Foundation Level na poziomie podstawowym. Omawia zagadnienia wyszczególnione w planie nauczania IREB® CPRE® z naciskiem na aspekt praktyczny, a także przygotowuje do egzaminu certyfikacyjnego. Co ważne, zagadnienia teoretyczne zostały zobrazowane przykładami w stopniu określonym przez poziom poznawczy (K1, K2, K3).- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Certyfikowany inżynier wymagań. Opracowanie na podstawie planu nauczania IREB® CPRE®. Przykładowe pytania egzaminacyjne z odpowiedziami Certyfikowany inżynier wymagań. Opracowanie na podstawie planu nauczania IREB® CPRE®. Przykładowe pytania egzaminacyjne z odpowiedziami
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Java. Podręcznik na start to pozycja idealna dla każdego, kto chce podjąć takie kroki. W przystępny sposób zaznajamia nie tylko z językiem, ale też z podstawowymi koncepcjami stosowanymi podczas programowania - w obrazowy sposób przyrównuje je do sytuacji znanych spoza świata wirtualnego. Autor nie poprzestaje na podstawach i objaśnia także bardziej zaawansowane zagadnienia, dokonuje również przeglądu zmian, jakie w ciągu ostatnich lat zaszły w kolejnych wersjach Javy. Ostatnie rozdziały poświęca bardziej złożonym aspektom korzystania z tego języka programowania, w tym funkcjonowaniu mechanizmów odśmiecania pamięci, maszynie wirtualnej Javy i jej kompilatorom.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Oto zaktualizowane i uzupełnione wydanie zwięzłego wprowadzenia do Javy SE 17, przeznaczonego dla profesjonalnych programistów Javy. Przedstawiono w nim wszystkie istotne zagadnienia, łącznie z takimi koncepcjami jak wyrażenia lambda i strumienie, nowoczesnymi konstrukcjami, jak rekordy i klasy zapieczętowane, a także zaawansowanymi technikami programowania współbieżnego. Książka została pomyślana w taki sposób, aby wszystkie ważne zmiany wprowadzone w najnowszej wersji Javy zostały zaprezentowane w esencjonalnej formie. Informacje uporządkowano tak, aby ułatwić szybki dostęp i łatwe zrozumienie potrzebnego zagadnienia. W przewodniku znalazło się też mnóstwo praktycznych informacji wraz z przykładami kodu, pozwalającymi natychmiast przetestować wszystkie nowości.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Java. Przewodnik doświadczonego programisty. Wydanie III Java. Przewodnik doświadczonego programisty. Wydanie III
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Bestseller Promocja
Oto przystępny podręcznik wprowadzający w tajniki inżynierii oprogramowania. Kompleksowe ujęcie zagadnienia, od formułowania wymagań, poprzez projektowanie architektury i implementację, po testowanie i wdrożenie, a także skrupulatne omówienie różnorakich metodyk produkcji oprogramowania sprawiają, że to pozycja obowiązkowa dla każdego programisty, który ma ambicję być inżynierem oprogramowania. Przy czym książka jest wartościową lekturą dla wszystkich, którzy są zaangażowani w procesy związane z dostarczaniem na rynek programów komputerowych. Dotyczy to również procesów współpracy z klientem, takich jak analiza problemów biznesowych, planowanie i wdrożenie, wreszcie - taki dobór narzędzi i metodyk, aby możliwie jak najlepiej spełnić jego oczekiwania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Inżynieria oprogramowania w praktyce. Od wymagań do kodu z językiem UML Inżynieria oprogramowania w praktyce. Od wymagań do kodu z językiem UML
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%)
Zobacz pozostałe książki z serii Standard
-
C# - wieloparadygmatowy język programowania opracowany przez firmę Microsoft - z roku na rok zdobywa coraz większą popularność wśród profesjonalistów z branży IT. Przejrzysta struktura kodu, wygoda stosowania, potężne możliwości i wsparcie ze strony platformy .NET - wszystko to sprawia, że są duże szanse, by ten trend utrzymywał się przez kolejne lata, zapewniając osobom znającym C# stały strumień ofert pracy w najlepszych firmach informatycznych świata. Jeśli chcesz należeć do tego grona, sięgnij po odpowiednie źródło wiedzy.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
C#. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie III C#. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie III
Czasowo niedostępna
-
Mathcad to wszechstronny program komputerowy do przeprowadzania obliczeń matematycznych i wizualizacji ich wyników. Jego możliwości i elastyczność sprawiły, że narzędzie zdobyło rzeszę wiernych użytkowników oraz znalazło szereg zastosowań w różnych dziedzinach nauki i techniki. Jak każde złożone oprogramowanie, Mathcad wymaga nauki, a tę najlepiej prowadzić na praktycznych przykładach.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja
Unity to popularne środowisko do tworzenia gier komputerowych, które umożliwia szybkie rozpoczęcie pracy nawet zupełnie początkującym użytkownikom. Równocześnie pozwala w krótkim czasie uzyskać ciekawe efekty.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(13,90 zł najniższa cena z 30 dni)
13.90 zł
44.90 zł (-69%) -
Solver to dodatek do programu Microsoft Excel sprawiający, że ten doskonały arkusz kalkulacyjny zyskuje możliwość wyznaczania wartości wielu zmiennych decyzyjnych w taki sposób, aby przy zadanych ograniczeniach osiągać określony cel. Narzędzie nadaje się do rozwiązywania niewielkich i średnich problemów optymalizacyjnych i znajduje zastosowanie w ekonomii, finansach, zarządzaniu i planowaniu produkcji przemysłowej.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Excel Solver w praktyce. Zadania ekonometryczne z rozwiązaniami Excel Solver w praktyce. Zadania ekonometryczne z rozwiązaniami
Niedostępna
-
Promocja
Python to obecnie jeden z najpopularniejszych języków programowania, a jego znajomość zapewnia zatrudnienie w największych firmach i przy najciekawszych projektach w branży informatycznej. Szerokie możliwości, duża elastyczność i wszechstronność, przejrzystość i zwięzłość składni, czytelność i klarowność kodu, rozbudowany pakiet bibliotek standardowych, niemal nieograniczone zastosowanie w różnych dziedzinach nauki i biznesu - wszystko to sprawia, że język ten z pewnością utrzyma swoją pozycję, a programujące w nim osoby jeszcze długo będą należały do najbardziej pożądanych specjalistów na rynku IT.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Python. Zadania z programowania. Przykładowe funkcyjne rozwiązania Python. Zadania z programowania. Przykładowe funkcyjne rozwiązania
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
23.94 zł
39.90 zł (-40%) -
Promocja
Python to obecnie jeden z najpopularniejszych języków programowania, a jego znajomość zapewnia zatrudnienie w największych firmach i przy najciekawszych projektach w branży informatycznej. Szerokie możliwości, duża elastyczność i wszechstronność, przejrzystość i zwięzłość składni, czytelność i klarowność kodu, rozbudowany pakiet bibliotek standardowych, niemal nieograniczone zastosowanie w różnych dziedzinach nauki i biznesu - wszystko to sprawia, że język ten z pewnością utrzyma swoją pozycję, a programujące w nim osoby jeszcze długo będą należały do najbardziej pożądanych specjalistów na rynku IT.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Python. Zadania z programowania. Przykładowe imperatywne rozwiązania Python. Zadania z programowania. Przykładowe imperatywne rozwiązania
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
23.94 zł
39.90 zł (-40%) -
CodeIgniter to niewielki, lecz potężny framework, który ułatwia tworzenie aplikacji zarówno początkującym, jak i zaawansowanym programistom PHP. Dzięki implementacji wzorca model-view-controller wspiera podział kodu na warstwy odpowiedzialne za operacje związane z zarządzaniem danymi, wyświetlanie strony oraz obsługę logiki biznesowej, co upraszcza nie tylko pisanie, lecz również utrzymywanie i rozwój wykorzystujących go aplikacji.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
CodeIgniter 4. Zaawansowane tworzenie stron WWW w PHP CodeIgniter 4. Zaawansowane tworzenie stron WWW w PHP
Niedostępna
-
Promocja
Autorem, wydawcą i dystrybutorem rozmaitych publikacji dziś może być właściwie każdy. Stało się to możliwe dzięki niezwykle łatwemu dostępowi do odpowiednich narzędzi, takich jak wydajne komputery i specjalistyczne oprogramowanie, jak również do mniej lub bardziej profesjonalnych usług poligraficznych. Jednak to nie gwarantuje jeszcze sukcesu. Bez właściwego przygotowania, wiedzy, talentu i opanowania warsztatu efekty tego rodzaju działalności mogą okazać się niewystarczające, co niejednokrotnie przekłada się na niewielką sprzedaż i finansowe niepowodzenie całego przedsięwzięcia.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Jeśli masz już dość bezproduktywnego wpatrywania się w ekran komputera lub tabletu i chciałbyś zacząć robić coś naprawdę ciekawego, dobrze trafiłeś! A jeśli przy tym chcesz zabłysnąć w klasie i zostać prawdziwą gwiazdą na lekcji informatyki, to trafiłeś jeszcze lepiej!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Młodzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II Młodzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II
Radosław Kulesza, Sebastian Langa, Dawid Leśniakiewicz, Piotr Pełka, Adrian Czechowski
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
23.94 zł
39.90 zł (-40%)
Ebooka "Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Object-Oriented Software Engineering Using UML, Patterns, and Java (3rd Edition)
- Tłumaczenie:
- Andrzej Grażyński
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-2872-8, 9788324628728
- Data wydania książki drukowanej :
- 2011-03-17
- Format:
- 172x245
- Numer z katalogu:
- 5912
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » Java - Programowanie
Programowanie » Techniki programowania
Programowanie » UML - Programowanie
Programowanie » Wzorce projektowe
Programowanie » Inżynieria oprogramowania
- Serie wydawnicze: Standard
Spis treści książki
- 1.1. Wprowadzenie: niepowodzenia w inżynierii oprogramowania (36)
- 1.2. Czym jest inżynieria oprogramowania? (38)
- 1.2.1. Modelowanie (38)
- 1.2.2. Rozwiązywanie problemów (40)
- 1.2.3. Pozyskiwanie wiedzy (41)
- 1.2.4. Racjonalizacja (42)
- 1.3. Podstawowe koncepcje inżynierii oprogramowania (43)
- 1.3.1. Uczestnicy i role (44)
- 1.3.2. Systemy i modele (46)
- 1.3.3. Produkty (46)
- 1.3.4. Aktywności, zadania i zasoby (47)
- 1.3.5. Wymagania funkcyjne i pozafunkcyjne (48)
- 1.3.6. Notacje, metody i metodologie (48)
- 1.4. Aktywności inżynierii oprogramowania (49)
- 1.4.1. Zbieranie wymagań (50)
- 1.4.2. Analiza (51)
- 1.4.3. Projekt systemu (51)
- 1.4.4. Projektowanie obiektów (53)
- 1.4.5. Implementowanie (53)
- 1.4.6. Testowanie (54)
- 1.5. Zarządzanie tworzeniem oprogramowania (54)
- 1.5.1. Komunikacja (55)
- 1.5.2. Zarządzanie racjonalizacją (55)
- 1.5.3. Zarządzanie konfiguracją oprogramowania (56)
- 1.5.4. Zarządzanie projektem (56)
- 1.5.5. Cykl życiowy oprogramowania (56)
- 1.5.6. Podsumowanie (57)
- 1.6. Analiza przypadku - system ARENA (57)
- 1.7. Literatura uzupełniająca (58)
- 1.8. Ćwiczenia (59)
- 2.1. Wprowadzenie (64)
- 2.2. Ogólnie o UML (65)
- 2.2.1. Diagramy przypadków użycia (65)
- 2.2.2. Diagramy klas (65)
- 2.2.3. Diagramy interakcji (67)
- 2.2.4. Diagram stanów (67)
- 2.2.5. Diagramy aktywności (68)
- 2.3. Podstawowe koncepcje modelowania (69)
- 2.3.1. Systemy, modele i widoki (69)
- 2.3.2. Typy danych, abstrakcyjne typy danych i instancje (72)
- 2.3.3. Klasy, klasy abstrakcyjne i obiekty (73)
- 2.3.4. Klasy zdarzeniowe, zdarzenia i komunikaty (75)
- 2.3.5. Modelowanie zorientowane obiektowo (76)
- 2.3.6. Falsyfikacja i prototypowanie (77)
- 2.4. UML - głębszy wgląd (78)
- 2.4.1. Diagramy przypadków użycia (79)
- 2.4.2. Diagramy klas (86)
- 2.4.3. Diagramy interakcji (95)
- 2.4.4. Diagramy stanów (98)
- 2.4.5. Diagramy aktywności (101)
- 2.4.6. Organizacja diagramów (104)
- 2.4.7. Rozszerzenia diagramów (106)
- 2.5. Literatura uzupełniająca (107)
- 2.6. Ćwiczenia (108)
- 3.1. Wstęp - katastrofa Ariane (114)
- 3.2. O projekcie ogólnie (115)
- 3.3. Koncepcje organizacyjne projektu (119)
- 3.3.1. Organizacja projektów (119)
- 3.3.2. Role w realizacji projektu (122)
- 3.3.3. Zadania i produkty (124)
- 3.3.4. Harmonogramy (126)
- 3.4. Koncepcje komunikacyjne projektu (128)
- 3.4.1. Komunikacja planowa (128)
- 3.4.2. Komunikacja pozaplanowa (135)
- 3.4.3. Mechanizmy komunikacyjne (138)
- 3.5. Aktywności organizacyjne (146)
- 3.5.1. Dołączanie do zespołu (146)
- 3.5.2. Dołączanie do infrastruktury komunikacyjnej (146)
- 3.5.3. Udział w zebraniach zespołu (147)
- 3.5.4. Organizacja przeglądów (149)
- 3.6. Literatura uzupełniająca (151)
- 3.7. Ćwiczenia (152)
- 4.1. Wstęp: przykłady problemów z użytecznością (158)
- 4.2. O zbieraniu wymagań ogólnie (159)
- 4.3. Koncepcje zbierania wymagań (161)
- 4.3.1. Wymagania funkcyjne (161)
- 4.3.2. Wymagania pozafunkcyjne (162)
- 4.3.3. Kompletność, spójność, jednoznaczność i poprawność (164)
- 4.3.4. Realizm, weryfikowalność i identyfikowalność (165)
- 4.3.5. Inżynieria pierwotna, inżynieria wtórna i inżynieria interfejsu (165)
- 4.4. Aktywności związane ze zbieraniem wymagań (166)
- 4.4.1. Identyfikacja aktorów (167)
- 4.4.2. Identyfikacja scenariuszy (169)
- 4.4.3. Identyfikacja przypadków użycia (171)
- 4.4.4. Doskonalenie przypadków użycia (173)
- 4.4.5. Identyfikacja relacji między aktorami a przypadkami użycia (176)
- 4.4.6. Początkowa identyfikacja obiektów modelu analitycznego (179)
- 4.4.7. Identyfikacja wymagań pozafunkcyjnych (182)
- 4.5. Zarządzanie zbieraniem wymagań (183)
- 4.5.1. Negocjowanie specyfikacji z klientem: metoda Joint Application Design (185)
- 4.5.2. Zarządzanie identyfikowalnością (187)
- 4.5.3. Dokumentowanie zbierania wymagań (188)
- 4.6. Analiza przypadku - system ARENA (190)
- 4.6.1. Wstępna deklaracja problemu (190)
- 4.6.2. Identyfikacja aktorów i scenariuszy (192)
- 4.6.3. Identyfikacja przypadków użycia (195)
- 4.6.4. Doskonalenie przypadków użycia i identyfikacja relacji (198)
- 4.6.5. Identyfikacja wymagań pozafunkcyjnych (204)
- 4.6.6. Wnioski (204)
- 4.7. Literatura uzupełniająca (205)
- 4.8. Ćwiczenia (207)
- 5.1. Wstęp: złudzenie optyczne (212)
- 5.2. O analizie wymagań ogólnie (212)
- 5.3. Koncepcje analizy wymagań (214)
- 5.3.1. Analityczny model obiektowy i modele dynamiczne (214)
- 5.3.2. Obiekty encji, obiekty brzegowe i obiekty sterujące (215)
- 5.3.3. Generalizacja i specjalizacja (216)
- 5.4. Aktywności analizy wymagań:
od przypadków użycia do obiektów (217)
- 5.4.1. Identyfikacja obiektów encji (218)
- 5.4.2. Identyfikacja obiektów brzegowych (220)
- 5.4.3. Identyfikacja obiektów sterujących (222)
- 5.4.4. Odwzorowywanie przypadków użycia w obiekty za pomocą diagramów sekwencji (224)
- 5.4.5. Modelowanie interakcji między obiektami za pomocą kart CRC (228)
- 5.4.6. Identyfikacja skojarzeń (228)
- 5.4.7. Identyfikacja agregacji (231)
- 5.4.8. Identyfikacja atrybutów (232)
- 5.4.9. Modelowanie zachowania poszczególnych obiektów uzależnionego od ich stanu (233)
- 5.4.10. Modelowanie relacji dziedziczenia między obiektami (234)
- 5.4.11. Przeglądy modelu analitycznego (235)
- 5.4.12. Podsumowanie analizy (236)
- 5.5. Zarządzanie analizą wymagań (237)
- 5.5.1. Dokumentowanie analizy wymagań (238)
- 5.5.2. Przydzielanie odpowiedzialności (239)
- 5.5.3. Komunikacja w związku z analizą wymagań (240)
- 5.5.4. Iteracje modelu analitycznego (241)
- 5.5.5. Uzgodnienie modelu analitycznego z klientem (243)
- 5.6. Analiza przypadku - system ARENA (245)
- 5.6.1. Identyfikacja obiektów encji (245)
- 5.6.2. Identyfikacja obiektów brzegowych (250)
- 5.6.3. Identyfikacja obiektów sterujących (251)
- 5.6.4. Modelowanie interakcji między obiektami (252)
- 5.6.5. Weryfikacja i konsolidacja modelu analitycznego (254)
- 5.6.6. Wnioski (256)
- 5.7. Literatura uzupełniająca (258)
- 5.8. Ćwiczenia (258)
- 6.1. Wstęp: projekt mieszkania (264)
- 6.2. O projektowaniu systemu ogólnie (266)
- 6.3. Koncepcje projektowania systemu (267)
- 6.3.1. Podsystemy i klasy (268)
- 6.3.2. Usługi i interfejsy podsystemów (270)
- 6.3.3. Sprzężenie i spoistość (271)
- 6.3.4. Warstwy i partycje (275)
- 6.3.5. Style architektoniczne (279)
- 6.4. Aktywności projektowania systemu:
od obiektów do podsystemów (288)
- 6.4.1. Punkt wyjścia: model analityczny systemu planowania podróży (288)
- 6.4.2. Identyfikowanie celów projektowych (290)
- 6.4.3. Identyfikowanie podsystemów (294)
- 6.5. Literatura uzupełniająca (296)
- 6.6. Ćwiczenia (297)
- 7.1. Wstęp: przykład redundancji (302)
- 7.2. O aktywnościach projektowania systemu ogólnie (303)
- 7.3. Koncepcje: diagramy wdrażania UML (304)
- 7.4. Aktywności realizacji celów projektowych (306)
- 7.4.1. Odwzorowywanie podsystemów w procesory i komponenty (306)
- 7.4.2. Identyfikowanie trwałych danych i ich przechowywanie (309)
- 7.4.3. Definiowanie założeń kontroli dostępu (312)
- 7.4.4. Projektowanie globalnego przepływu sterowania (319)
- 7.4.5. Identyfikowanie usług (321)
- 7.4.6. Identyfikowanie warunków granicznych (323)
- 7.4.7. Weryfikowanie projektu systemu (326)
- 7.5. Zarządzanie projektowaniem systemu (328)
- 7.5.1. Dokumentowanie projektu systemu (328)
- 7.5.2. Przydzielanie odpowiedzialności (330)
- 7.5.3. Komunikacja w projektowaniu systemu (331)
- 7.5.4. Iteracje projektowania systemu (333)
- 7.6. Analiza przypadku - system ARENA (334)
- 7.6.1. Identyfikowanie celów projektowych (335)
- 7.6.2. Identyfikowanie podsystemów (336)
- 7.6.3. Odwzorowanie podsystemów w procesory i komponenty (337)
- 7.6.4. Identyfikowanie i przechowywanie trwałych danych (339)
- 7.6.5. Definiowanie założeń kontroli dostępu (340)
- 7.6.6. Projektowanie globalnego przepływu sterowania (341)
- 7.6.7. Identyfikowanie usług (343)
- 7.6.8. Identyfikowanie warunków granicznych (345)
- 7.6.9. Wnioski (347)
- 7.7. Literatura uzupełniająca (348)
- 7.8. Ćwiczenia (348)
- 8.1. Wstęp: wpadki produkcyjne (354)
- 8.2. O projektowaniu obiektów ogólnie (355)
- 8.3. Koncepcja wielokrotnego wykorzystywania
- dziedziczenie, delegowanie i wzorce projektowe (359)
- 8.3.1. Obiekty aplikacyjne i obiekty realizacyjne (359)
- 8.3.2. Dziedziczenie implementacyjne i dziedziczenie specyfikacyjne (360)
- 8.3.3. Delegowanie (363)
- 8.3.4. Zasada zastępowania Liskov (364)
- 8.3.5. Delegowanie i dziedziczenie we wzorcach projektowych (364)
- 8.4. Wybór wzorców projektowych i gotowych komponentów (367)
- 8.4.1. Hermetyzacja przechowywania danych za pomocą wzorca projektowego Most (368)
- 8.4.2. Hermetyzacja niekompatybilnych komponentów za pomocą wzorca projektowego Adapter (371)
- 8.4.3. Hermetyzacja kontekstu za pomocą wzorca projektowego Strategia (373)
- 8.4.4. Hermetyzacja platformy za pomocą wzorca projektowego Fabryka abstrakcyjna (376)
- 8.4.5. Hermetyzacja przepływu sterowania za pomocą wzorca projektowego Polecenie (377)
- 8.4.6. Hermetyzacja hierarchii za pomocą wzorca projektowego Kompozyt (378)
- 8.4.7. Heurystyki wyboru wzorców projektowych (379)
- 8.4.8. Identyfikowanie i przystosowywanie frameworków aplikacyjnych (381)
- 8.5. Zarządzanie wykorzystywaniem gotowych rozwiązań (386)
- 8.5.1. Dokumentowanie wykorzystywania gotowych rozwiązań (388)
- 8.5.2. Przydzielanie odpowiedzialności (389)
- 8.6. Analiza przypadku - system ARENA (390)
- 8.6.1. Zastosowanie wzorca projektowego Fabryka abstrakcyjna (390)
- 8.6.2. Zastosowanie wzorca projektowego Polecenie (392)
- 8.6.3. Zastosowanie wzorca projektowego Obserwator (393)
- 8.6.4. Wnioski (393)
- 8.7. Literatura uzupełniająca (394)
- 8.8. Ćwiczenia (395)
- 9.1. Wstęp: kolej miejska i tramwaje (400)
- 9.2. O specyfikowaniu interfejsów ogólnie (401)
- 9.3. Koncepcje specyfikowania interfejsów (403)
- 9.3.1. Implementator, ekstender i użytkownik klasy (403)
- 9.3.2. Typy, sygnatury i widzialność (403)
- 9.3.3. Kontrakty: niezmienniki, warunki wstępne i warunki końcowe (406)
- 9.3.4. Język OCL (Object Constraint Language) (407)
- 9.3.5. Kolekcje OCL: zbiory, wielozbiory i ciągi (411)
- 9.3.6. Kwantyfikatory OCL: forAll() i exists() (415)
- 9.4. Aktywności specyfikowania interfejsów (416)
- 9.4.1. Identyfikowanie brakujących atrybutów i operacji (417)
- 9.4.2. Specyfikowanie typów, sygnatur i widzialności (418)
- 9.4.3. Specyfikowanie warunków wstępnych i warunków końcowych (419)
- 9.4.4. Specyfikowanie niezmienników (421)
- 9.4.5. Dziedziczenie kontraktów (424)
- 9.5. Zarządzanie projektowaniem obiektów (425)
- 9.5.1. Dokumentowanie projektowania obiektów (425)
- 9.5.2. Przydzielanie odpowiedzialności (431)
- 9.5.3. Wykorzystywanie kontraktów w analizie wymagań (432)
- 9.6. Analiza przypadku - system ARENA (433)
- 9.6.1. Identyfikowanie brakujących operacji w klasach TournamentStyle i Round (434)
- 9.6.2. Specyfikowanie kontraktów dla klas TournamentStyle i Round (435)
- 9.6.3. Specyfikowanie kontraktów dla klas KnockOutStyle i KnockOutRound (438)
- 9.6.4. Wnioski (439)
- 9.7. Literatura uzupełniająca (440)
- 9.8. Ćwiczenia (440)
- 10.1. Wstęp: Władca Pierścieni (446)
- 10.2. O odwzorowywaniu ogólnie (447)
- 10.3. Koncepcje odwzorowywania (448)
- 10.3.1. Transformowanie modelu (449)
- 10.3.2. Refaktoryzacja (450)
- 10.3.3. Inżynieria postępująca (452)
- 10.3.4. Inżynieria odwracająca (452)
- 10.3.5. Zasady transformacji (453)
- 10.4. Aktywności odwzorowywania (454)
- 10.4.1. Optymalizowanie modelu obiektowego (455)
- 10.4.2. Odwzorowywanie skojarzeń na kolekcje (458)
- 10.4.3. Odwzorowywanie kontraktów w wyjątki (465)
- 10.4.4. Odwzorowywanie modelu obiektowego w schematy bazy danych (469)
- 10.5. Zarządzanie transformacjami (475)
- 10.5.1. Dokumentowanie transformacji (475)
- 10.5.2. Przydzielanie odpowiedzialności (477)
- 10.6. Analiza przypadku - system ARENA (478)
- 10.6.1. Statystyki systemu ARENA (478)
- 10.6.2. Odwzorowywanie skojarzeń na kolekcje (480)
- 10.6.3. Odwzorowywanie kontraktów w wyjątki (482)
- 10.6.4. Odwzorowywanie modelu obiektowego w schemat bazy danych (484)
- 10.6.5. Wnioski (485)
- 10.7. Literatura uzupełniająca (485)
- 10.8. Ćwiczenia (486)
- 11.1. Wstęp: testowanie wahadłowców (492)
- 11.2. O testowaniu ogólnie (494)
- 11.3. Koncepcje związane z testowaniem (498)
- 11.3.1. Usterki, błędne stany i awarie (500)
- 11.3.2. Przypadki testowe (503)
- 11.3.3. Namiastki testowe i sterowniki testowe (505)
- 11.3.4. Poprawki (505)
- 11.4. Aktywności związane z testowaniem (506)
- 11.4.1. Inspekcja komponentu (507)
- 11.4.2. Testowanie użyteczności (508)
- 11.4.3. Testowanie jednostkowe (510)
- 11.4.4. Testowanie integracyjne (519)
- 11.4.5. Testowanie systemu (526)
- 11.5. Zarządzanie testowaniem (531)
- 11.5.1. Planowanie testów (532)
- 11.5.2. Dokumentowanie testowania (532)
- 11.5.3. Przydzielanie odpowiedzialności (536)
- 11.5.4. Testowanie regresyjne (537)
- 11.5.5. Automatyzacja testowania (538)
- 11.5.6. Testowanie bazujące na modelach (539)
- 11.6. Literatura uzupełniająca (541)
- 11.7. Ćwiczenia (543)
- 12.1. Wstęp: przycinanie wędzonej szynki (550)
- 12.2. O racjonalizacji ogólnie (551)
- 12.3. Koncepcje racjonalizacji (554)
- 12.3.1. CTC - system centralnego sterowania ruchem (555)
- 12.3.2. Definiowanie problemów: zagadnienia (556)
- 12.3.3. Eksploracja przestrzeni rozwiązań: propozycje (557)
- 12.3.4. Wartościowanie elementów przestrzeni rozwiązań: kryteria i argumenty (559)
- 12.3.5. Kolapsacja przestrzeni rozwiązań: rozstrzygnięcie (560)
- 12.3.6. Implementowanie rozstrzygnięć: elementy działania (561)
- 12.3.7. Przykłady modeli zagadnień i ich realizacje (562)
- 12.4. Aktywności racjonalizacji - od zagadnień do decyzji (567)
- 12.4.1. Projekt systemu CTC (568)
- 12.4.2. Kolekcjonowanie racjonalizacji w ramach zebrań (569)
- 12.4.3. Asynchroniczne kolekcjonowanie racjonalizacji (577)
- 12.4.4. Racjonalizacja dyskutowanych zmian (579)
- 12.4.5. Rekonstruowanie racjonalizacji (582)
- 12.5. Kierownicze aspekty zarządzania racjonalizacją (585)
- 12.5.1. Dokumentowanie racjonalizacji (585)
- 12.5.2. Przypisywanie odpowiedzialności (587)
- 12.5.3. Heurystyki komunikowania racjonalizacji (588)
- 12.5.4. Modelowanie i negocjowanie zagadnień (589)
- 12.5.5. Strategie rozwiązywania konfliktów (590)
- 12.6. Literatura uzupełniająca (592)
- 12.7. Ćwiczenia (593)
- 13.1. Wstęp: samoloty (598)
- 13.2. O zarządzaniu konfiguracją ogólnie (600)
- 13.3. Koncepcje zarządzania konfiguracją (602)
- 13.3.1. Elementy konfiguracji i agregaty CM (603)
- 13.3.2. Wersje i konfiguracje (604)
- 13.3.3. Żądania zmian (604)
- 13.3.4. Promocje i emisje (605)
- 13.3.5. Repozytoria i przestrzenie robocze (606)
- 13.3.6. Schematy identyfikowania wersji (606)
- 13.3.7. Zmiany i zbiory zmian (608)
- 13.3.8. Narzędzia wspomagające zarządzanie konfiguracją (610)
- 13.4. Aktywności tworzące zarządzanie konfiguracją (611)
- 13.4.1. Identyfikowanie elementów konfiguracji i agregatów CM (613)
- 13.4.2. Zarządzanie promocjami (615)
- 13.4.3. Zarządzanie emisjami (616)
- 13.4.4. Zarządzanie gałęziami (619)
- 13.4.5. Zarządzanie wariantami (623)
- 13.4.6. Zarządzanie propozycjami zmian i ich implementowaniem (626)
- 13.5. Kierownicze aspekty zarządzania konfiguracją (627)
- 13.5.1. Dokumentowanie zarządzania konfiguracją (627)
- 13.5.2. Przypisywanie odpowiedzialności (628)
- 13.5.3. Planowanie aktywności w ramach zarządzania konfiguracją (629)
- 13.5.4. Integracja ciągła jako optymalizacja zarządzania promocjami i ich testowaniem (630)
- 13.6. Literatura uzupełniająca (632)
- 13.7. Ćwiczenia (633)
- 14.1. Wstęp: uruchomienie misji STS-51L (638)
- 14.2. O zarządzaniu projektem ogólnie (639)
- 14.3. Koncepcje zarządzania projektem (646)
- 14.3.1. Zadania i aktywności (646)
- 14.3.2. Produkty, pakiety pracy i role (646)
- 14.3.3. Struktura podziału pracy (648)
- 14.3.4. Model zadań (649)
- 14.3.5. Macierz kwalifikacji (650)
- 14.3.6. Plan zarządzania projektem (651)
- 14.4. Aktywności klasycznego zarządzania projektem (653)
- 14.4.1. Planowanie projektu (654)
- 14.4.2. Organizowanie projektu (659)
- 14.4.3. Kontrolowanie projektu (665)
- 14.4.4. Kończenie projektu (671)
- 14.5. Aktywności "zwinnej" realizacji projektu (673)
- 14.5.1. Planowanie projektu: wykazy zaległości produktu i przebiegu (674)
- 14.5.2. Organizowanie projektu (675)
- 14.5.3. Kontrolowanie projektu: dni robocze i wykresy wygaszania (675)
- 14.5.4. Kończenie projektu: przeglądy przebiegów (677)
- 14.6. Literatura uzupełniająca (677)
- 14.7. Ćwiczenia (679)
- 15.1. Wstęp: nawigacja polinezyjska (684)
- 15.2. IEEE 1074: standard cykli życiowych (688)
- 15.2.1. Procesy i aktywności (688)
- 15.2.2. Modelowanie cyklu życiowego (690)
- 15.2.3. Zarządzanie projektem (690)
- 15.2.4. Prerealizacja (691)
- 15.2.5. Realizacja - tworzenie systemu (692)
- 15.2.6. Postrealizacja (693)
- 15.2.7. Procesy integralne (międzyrealizacyjne) (694)
- 15.3. Charakteryzowanie dojrzałości modeli cyklu życiowego (695)
- 15.4. Modele cyklu życiowego (698)
- 15.4.1. Sekwencyjne modele ukierunkowane na aktywności (699)
- 15.4.2. Iteracyjne modele ukierunkowane na aktywności (701)
- 15.4.3. Modele ukierunkowane na encje (706)
- 15.5. Literatura uzupełniająca (709)
- 15.6. Ćwiczenia (710)
- 16.1. Wstęp: pierwsze zdobycie K2 (714)
- 16.2. Środowisko projektu (717)
- 16.3. Zagadnienia metodologiczne (719)
- 16.3.1. Ile planowania? (719)
- 16.3.2. Ile powtarzalności? (720)
- 16.3.3. Ile modelowania? (721)
- 16.3.4. Ile procesów cyklu życiowego? (723)
- 16.3.5. Ile kontroli i monitorowania? (723)
- 16.3.6. Kiedy przedefiniować cele projektu? (724)
- 16.4. Spektrum metodologii (724)
- 16.4.1. Metodologia Royce'a (725)
- 16.4.2. Programowanie ekstremalne (XP) (731)
- 16.4.3. Metodologie rugby (737)
- 16.5. Analizy przypadku (742)
- 16.5.1. Projekt XP: ATRACT (743)
- 16.5.2. Lokalny klient: FRIEND (746)
- 16.5.3. Rozproszony projekt: JAMES (754)
- 16.5.4. Podsumowanie analiz przypadku (761)
- 16.6. Literatura uzupełniająca (766)
- 16.7. Ćwiczenia (766)
- A.1. Fabryka abstrakcyjna (Abstract Factory)
- hermetyzacja platformy (772)
- A.2. Adapter (Adapter) - otoczka dla starszego kodu (773)
- A.3. Most (Bridge) - podmiana implementacji (774)
- A.4. Polecenie (Command) - hermetyzacja przepływu sterowania (775)
- A.5. Kompozyt (Composite) - rekurencyjna reprezentacja hierarchii (776)
- A.6. Fasada (Facade) - hermetyzacja podsystemów (777)
- A.7. Obserwator (Observer) - oddzielenie encji od widoków (778)
- A.8. Proxy (Proxy) - hermetyzacja kosztownych obiektów (779)
- A.9. Strategia (Strategy) - hermetyzacja algorytmów (780)
- A.10. Heurystyki pomocne w wyborze wzorców projektowych (781)
- B.1. Terminologia (783)
- B.2. Słownik terminów angielskich (817)
Przedmowa (17)
Wstęp (19)
Podziękowania (31)
CZĘŚĆ I: Zaczynamy (33)
Rozdział 1. Wprowadzenie do inżynierii oprogramowania (35)
Rozdział 2. Modelowanie w języku UML (63)
Rozdział 3. Organizacja projektu i komunikacja (113)
CZĘŚĆ II: Zmagania ze złożonością (155)
Rozdział 4. Zbieranie wymagań (157)
Rozdział 5. Analiza wymagań (211)
Rozdział 6. Projektowanie systemu - dekompozycja na podsystemy (263)
Rozdział 7. Projekt systemu: realizacja celów projektowych (301)
Rozdział 8. Projektowanie obiektów: wielokrotne wykorzystywanie rozwiązań wzorcowych (353)
Rozdział 9. Projektowanie obiektów: specyfikowanie interfejsów (399)
Rozdział 10. Odwzorowywanie modelu na kod (445)
Rozdział 11. Testowanie (491)
CZĘŚĆ III: Zarządzanie zmianami (547)
Rozdział 12. Zarządzanie racjonalizacją (549)
Rozdział 13. Zarządzanie konfiguracją (597)
Rozdział 14. Zarządzanie projektem (637)
Rozdział 15. Cykl życiowy oprogramowania (683)
Rozdział 16. Wszystko razem, czyli metodologie (713)
Dodatki (769)
Dodatek A: Wzorce projektowe (771)
Dodatek B: Objaśnienia haseł (783)
Dodatek C: Bibliografia (831)
Skorowidz (847)
Helion - inne książki
-
Nowość Bestseller Promocja
Tę książkę docenią praktycy: inżynierowie uczenia maszynowego i analitycy danych, poszukujący sposobu praktycznego zaadaptowania modeli transformacyjnych do swoich potrzeb. Autorzy skupili się na praktycznej stronie tworzenia aplikacji językowych, a w poszczególnych rozdziałach ujęto wszystkie najważniejsze zastosowania transformerów w NLP. Zaczniesz od łatwych w użyciu potoków, następnie przystąpisz do pracy z tokenizatorami, klasami modeli i interfejsu Trainer API, pozwalającymi na trenowanie modeli do konkretnych zastosowań. Dowiesz się również, jak zastąpić interfejs Trainer biblioteką Accelerate, która zapewnia pełną kontrolę nad pętlą treningową i umożliwia trenowanie dużych transformerów od zera!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Przetwarzanie języka naturalnego z wykorzystaniem transformerów. Budowanie aplikacji językowych za pomocą bibliotek Hugging Face Przetwarzanie języka naturalnego z wykorzystaniem transformerów. Budowanie aplikacji językowych za pomocą bibliotek Hugging Face
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
ChatGPT wywołał wstrząs w branży technologicznej. Programiści i wynalazcy otrzymali niesamowite możliwości dostępne na wyciągnięcie ręki. Interfejs API OpenAI i towarzyszące mu biblioteki stanowią gotowe rozwiązanie dla każdego twórcy aplikacji opartych na sztucznej inteligencji. Programista za pomocą zaledwie kilku linii kodu może implementować w swoich projektach wyrafinowane funkcje.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Tworzenie aplikacji z wykorzystaniem GPT-4 i ChatGPT. Buduj inteligentne chatboty, generatory treści i fascynujące projekty Tworzenie aplikacji z wykorzystaniem GPT-4 i ChatGPT. Buduj inteligentne chatboty, generatory treści i fascynujące projekty
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Ta książka pomoże Ci się przygotować do pracy na stanowisku testera oprogramowania, a także zapewni wsparcie podczas wykonywania nowych zadań. Znajdziesz tu dokładne omówienie podstaw testowania, jego różnych rodzajów i poziomów w odniesieniu do zastosowania na różnych etapach pracy nad projektem. Kolejne rozdziały, na podstawie rzeczywistego projektu programistycznego, pokazują znacznie szerszy kontekst pracy testera. Zapoznasz się ze szczegółowymi informacjami o poszczególnych fazach testowania, ich planowaniu, przeprowadzaniu i monitorowaniu. Dowiesz się również, w jaki sposób skorzystać z wniosków z testów podczas planowania rozwoju projektu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Tester samouk. Praktyczny przewodnik po testowaniu oprogramowania na bazie gotowego projektu Tester samouk. Praktyczny przewodnik po testowaniu oprogramowania na bazie gotowego projektu
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
Dzięki tej książce nauczysz się gromadzić publicznie dostępne informacje, korzystać z wiedzy o cyklu życia wrażliwych danych i przekształcać je w informacje wywiadowcze przydatne dla zespołów zajmujących się bezpieczeństwem. Opanujesz proces gromadzenia i analizy danych, poznasz również strategie, które należy wdrożyć podczas poszukiwania informacji z publicznie dostępnych źródeł. Ugruntujesz wiedzę na temat bezpieczeństwa operacyjnego i uświadomisz sobie, w jaki sposób niektórzy używają publicznie dostępnych danych do nielegalnych celów. Książkę tę szczególnie docenią inżynierowie społeczni i specjaliści do spraw bezpieczeństwa, a także kadra kierownicza.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Prawdziwa głębia OSINT. Odkryj wartość danych Open Source Intelligence Prawdziwa głębia OSINT. Odkryj wartość danych Open Source Intelligence
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
Oto kompleksowe omówienie sposobów wdrażania najnowszych dostępnych środków zabezpieczających systemy linuksowe. Z książki dowiesz się, jak skonfigurować laboratorium do ćwiczeń praktycznych, tworzyć konta użytkowników z odpowiednimi poziomami uprawnień, chronić dane dzięki uprawnieniom i szyfrowaniu, a także skonfigurować zaporę sieciową przy użyciu najnowszych technologii. Nauczysz się też automatyzować takie czynności jak monitorowanie systemu za pomocą auditd i utwardzanie (hardening) konfiguracji jądra Linux. Poznasz również sposoby ochrony przed złośliwym oprogramowaniem i skanowania systemów pod kątem luk w zabezpieczeniach. Znajdziesz tu ponadto podpowiedź, jak używać Security Onion do skonfigurowania systemu wykrywania włamań.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Bezpieczeństwo systemu Linux. Hardening i najnowsze techniki zabezpieczania przed cyberatakami. Wydanie III Bezpieczeństwo systemu Linux. Hardening i najnowsze techniki zabezpieczania przed cyberatakami. Wydanie III
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
Jesteś specjalistą IT. I jesteś dobry w tym, co robisz. Masz wiedzę, doświadczenie, chcesz się nimi podzielić z innymi, pomóc im radzić sobie z problemami, które sam już dawno rozwiązałeś, może także zaprezentować się od tej strony przyszłym pracodawcom i zleceniodawcom, tylko... kto - poza Tobą - wie o tym, co potrafisz, w czym jesteś biegły? Koledzy z pracy? Klienci? Dziś, w dobie powszechnego dostępu do sieci, urządzeń i narzędzi pozwalających łatwo i szybko się zareklamować, dotarcie do osób, do których chcesz dotrzeć jako specjalista w danym obszarze IT, powinno być proste. Jednak nie każdy potrafi to zrobić ot tak. Naturalnie i bez znacznego nakładu pracy.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Marka osobista w branży IT. Jak ją zbudować i rozwijać Marka osobista w branży IT. Jak ją zbudować i rozwijać
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
MikroTik, łotewska firma z siedzibą w Rydze, od lat produkuje sprzęt sieciowy. Przystępna cena i świetna jakość sprawiły, że urządzenia sygnowane logo MikroTik zdobyły niezwykłą popularność - po produkty łotewskiej marki sięga się coraz częściej. Jeśli planujesz zmodernizować lub zbudować sieć i chcesz w tym celu użyć urządzeń MikroTik, ta książka Ci w tym pomoże.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Konfiguracja usług sieciowych na urządzeniach MikroTik Konfiguracja usług sieciowych na urządzeniach MikroTik
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
To drugie, zaktualizowane wydanie przewodnika po systemie Prometheus. Znajdziesz w nim wyczerpujące wprowadzenie do tego oprogramowania, a także wskazówki dotyczące monitorowania aplikacji i infrastruktury, tworzenia wykresów, przekazywania ostrzeżeń, bezpośredniej instrumentacji kodu i pobierania wskaźników pochodzących z systemów zewnętrznych. Zrozumiesz zasady konfiguracji systemu Prometheus, komponentu Node Exporter i menedżera ostrzeżeń Alertmanager. Zapoznasz się też z nowymi funkcjonalnościami języka PromQL, dostawców mechanizmu odkrywania usług i odbiorców menedżera ostrzeżeń Alertmanager. Dokładnie zaprezentowano tu również zagadnienia bezpieczeństwa po stronie serwera, w tym mechanizm TLS i uwierzytelniania podstawowego.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Prometheus w pełnej gotowości. Jak monitorować pracę infrastruktury i wydajność działania aplikacji. Wydanie II Prometheus w pełnej gotowości. Jak monitorować pracę infrastruktury i wydajność działania aplikacji. Wydanie II
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
Ta książka pomoże Ci w doskonaleniu umiejętności potrzebnych na każdym etapie dochodzenia cyfrowego, od zbierania dowodów, poprzez ich analizę, po tworzenie raportów. Dzięki wielu wskazówkom i praktycznym ćwiczeniom przyswoisz techniki analizy, ekstrakcji danych i raportowania przy użyciu zaawansowanych narzędzi. Poznasz różne systemy przechowywania plików i nauczysz się wyszukiwać urządzenia sieciowe za pomocą skanerów Nmap i Netdiscover. Zapoznasz się też ze sposobami utrzymywania integralności cyfrowego materiału dowodowego. Znajdziesz tu ponadto omówienie kilku bardziej zaawansowanych tematów, takich jak pozyskiwanie ulotnych danych z sieci, nośników pamięci i systemów operacyjnych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Informatyka śledcza i Kali Linux. Przeprowadź analizy nośników pamięci, ruchu sieciowego i zawartości RAM-u za pomocą narzędzi systemu Kali Linux 2022.x. Wydanie III Informatyka śledcza i Kali Linux. Przeprowadź analizy nośników pamięci, ruchu sieciowego i zawartości RAM-u za pomocą narzędzi systemu Kali Linux 2022.x. Wydanie III
(59,40 zł najniższa cena z 30 dni)
59.40 zł
99.00 zł (-40%) -
Nowość Bestseller Promocja
Tę książkę docenią wszyscy zainteresowani eksploracją danych i uczeniem maszynowym, którzy chcieliby pewnie poruszać się w świecie nauki o danych. Pokazano tu, w jaki sposób Excel pozwala zobrazować proces ich eksplorowania i jak działają poszczególne techniki w tym zakresie. Przejrzyście wyjaśniono metody eksploracji danych, a następnie zaprezentowano procedurę budowania ich implementacji w Excelu. Nawet tak złożone zagadnienia, jak algorytmy uczenia maszynowego, zostały wytłumaczone nadzwyczaj przystępnie. Przewodnik został pomyślany tak, aby umożliwić aktywne zdobywanie wiedzy, a niejako przy okazji podnieść umiejętności w posługiwaniu się arkuszem kalkulacyjnym na wyższy poziom.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Eksploracja danych za pomocą Excela. Metody uczenia maszynowego krok po kroku Eksploracja danych za pomocą Excela. Metody uczenia maszynowego krok po kroku
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas:
Książka drukowana
Korzystając z tej strony zgadzasz się na używanie plików cookie, które są przechowywane na Twoim urządzeniu. Za pośrednictwem cookies zbieramy informacje, które mogą stanowić dane osobowe. Wykorzystujemy je w celach analitycznych, marketingowych oraz aby dostosować treści do Twoich preferencji i zainteresowań. Więcej informacji, w tym sposób zmiany ustawień znajdziesz w Polityce Prywatności.
Oceny i opinie klientów: Inżynieria oprogramowania w ujęciu obiektowym. UML, wzorce projektowe i Java Bernd Bruegge, Allen H. Dutoit (6) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(2)
(0)
(0)
(1)
(0)
(3)
więcej opinii
ukryj opinie