Inventor. Podstawy projektowania
- Autor:
- Bogdan Noga
- Promocja Przejdź
Opis książki: Inventor. Podstawy projektowania
Książka opisuje Inventor v. 2011
Spraw, by Inventor nie miał przed Tobą tajemnic
- Poznaj najnowsze środowisko do projektowania przestrzennego
- Naucz się tworzyć szkice 2D i modelować w trzech wymiarach
- Opanuj narzędzia do tworzenia zespołów i techniki ich prezentacji
Inventor to jedno z najczęściej używanych środowisk do wspomaganego komputerowo projektowania części i zespołów mechanicznych. Rosnąca popularność aplikacji, duże możliwości w zakresie tworzenia dokumentacji, cyfrowego prototypowania, symulacji działania mechanizmów i wymiany danych projektowych oraz wsparcie zapewniane przez producenta programu gwarantują, że czas poświęcony na jego naukę okaże się doskonałą inwestycją w przyszłość.
Rozpoczęcie przygody z Inventorem znakomicie ułatwi książka "Inventor 2011 PL. Pierwsze kroki". Podręcznik "za rękę" poprowadzi początkującego użytkownika przez świat projektowania technicznego, przedstawiając podstawowe informacje o programie i sposobach jego stosowania. Czytelnik dowie się, do czego służą poszczególne narzędzia i jak skonfigurować interfejs aplikacji. Pozna metody tworzenia i edytowania płaskich rysunków, brył trójwymiarowych i całych zespołów. Zagadnienia związane z symulowaniem działania mechanizmów oraz animowaniem procesów ich montażu i demontażu nie będą stanowiły już żadnego problemu.
Poszczególne tematy przedstawiane są w bardzo praktyczny sposób, dzięki czemu podręcznik doskonale nadaje się do samodzielnej nauki korzystania z najnowszej wersji środowiska Inventor, stanowiąc jednocześnie świetny materiał pomocniczy na kursach i szkoleniach z obsługi tego programu.
- Elementy interfejsu programu Inventor i sposoby ich używania
- Tworzenie szkiców w oparciu o wiązania geometryczne i wymiarowe
- Generowanie trójwymiarowych brył, przekształcanie ich i łączenie
- Korzystanie z biblioteki elementów znormalizowanych
- Symulacja ruchu oraz animowanie montażu i demontażu zespołów
- Tworzenie dokumentacji technicznej części i złożeń
- Praktyczne przykłady różnorodnych zastosowań Inventora
Z przyjemnością rozpocznij praktyczną naukę obsługi jednego z najpopularniejszych środowisk do trójwymiarowego projektowania układów mechanicznych!
Wybrane bestsellery
-
Inventor. Pierwsze kroki to podręcznik dla wszystkich osób, które chcą poznać możliwości tej aplikacji i wykorzystać je w swojej pracy. Książka opisuje proces instalacji i konfiguracji programu oraz definiowania parametrów projektu. Pokazuje także kolejne kroki jego realizacji. Przeczytasz w niej...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
19.50 zł
39.00 zł(-50%) -
Autodesk Inventor Professional to jeden z dwóch najpopularniejszych systemów CAD w swojej klasie. Uzupełnia go rozwiązanie PLM typu cloud computing - Fusion 360.
Autodesk Inventor Professional 2021 PL / 2021+ / Fusion 360. Metodyka projektowania Autodesk Inventor Professional 2021 PL / 2021+ / Fusion 360. Metodyka projektowania
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)103.48 zł
199.00 zł(-48%) -
Autodesk Inventor Professional to jeden z dwóch najpopularniejszych systemów CAD w swojej klasie. Uzupełnia go rozwiązanie PLM typu cloud computing - Fusion 360.
Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360. Podstawy metodyki projektowania Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360. Podstawy metodyki projektowania
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)42.78 zł
69.00 zł(-38%) -
Trzymasz właśnie w rękach najlepszy podręcznik wprowadzający w świat tego programu, przygotowujący także do egzaminu certyfikacyjnego. W trakcie lektury poznasz dogłębnie interfejs Autodesk Inventora i techniki efektywnej pracy. W kolejnych rozdziałach nauczysz się tworzyć szkice parametryczne, m...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
34.50 zł
69.00 zł(-50%) -
Podręcznik przeznaczony jest dla osób pragnących efektywnie nauczyć się projektowania wyrobów (obejmującego także symulację, obliczenia MES i analizy klasyczne) i zarządzania ich dokumentacją za pomocą programów: Autodesk Inventor Professional 2019 (lub nowszej) oraz Autodesk Fusion 360. Pozwala ...
Autodesk Inventor Professional 2019PL / 2019+ / Fusion 360. Metodyka projektowania Autodesk Inventor Professional 2019PL / 2019+ / Fusion 360. Metodyka projektowania
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)143.20 zł
179.00 zł(-20%) -
Podręcznik przeznaczony jest dla osób pragnących efektywnie nauczyć się podstaw projektowania wyrobów za pomocą programu Autodesk Inventor 2020 (także 2019) oraz nowszych w polskiej lub angielskiej wersji językowej. Nie są to jedynie pierwsze kroki. Książka zawiera metodycznie poprawne i zweryf...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
51.20 zł
64.00 zł(-20%) -
Kontynuacja poprzedniej publikacji tegoż Autora. Bogato zilustrowany materiał, pomocny przy projektowaniu oraz wykonywaniu dokumentacji technicznej części maszyn i mechanizmów. Szczególną uwagę zwrócono na obliczenia przekładni pasowej, przekładni pasowo-łańcuchowej, przekładni zębatej (wraz z ob...
Projektowanie elementów maszyn z wykorzystaniem programu Autodesk Inventor Projektowanie elementów maszyn z wykorzystaniem programu Autodesk Inventor
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)47.20 zł
59.00 zł(-20%) -
Yes, you can create your own apps for Android devices—and it’s easy to do. This extraordinary book introduces you to App Inventor 2, a powerful visual tool that lets anyone build apps. Learn App Inventor basics hands-on with step-by-step instructions for building more than a dozen fun...
App Inventor 2. Create Your Own Android Apps. 2nd Edition App Inventor 2. Create Your Own Android Apps. 2nd Edition
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)135.15 zł
159.00 zł(-15%) -
Yes, you can create your own apps for Android phones—and it's easy to do. This extraordinary book introduces App Inventor for Android, a powerful visual tool that lets anyone build apps for Android-based devices. Learn the basics of App Inventor with step-by-step instructions for more than ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
126.65 zł
149.00 zł(-15%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Inventor. Podstawy projektowania (1)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
forbot.pl Treker, 2012-06-22
Programy pozwalające na komputerownie modelowanie projektów 3D to przydatne narzędzie dla każdego robotyka. Istnieje kilka potężnych programów, które mają swoich zwolenników. Od początku miałem styczność z Inventorem, dlatego do kolejnej recenzji wybrałem podręcznik związany właśnie z tym oprogramowaniem. „Inventor Podstawy projektowania” to pozycja wydawnictwa Helion, której autorem jest Bogdan Noga.
Książka wydana została w styczniu 2011 roku, więc opiera się o Inventora 2011. Jest to ważne, gdyż od tej wersji program wyposażony jest w nowy interfejs oparty o wstążkę (ribbon menu). Pozycja ta jest swego rodzaju podręcznikiem omawiającym najważniejsze etapy tworzenia projektów.
Pierwszy kontakt z programem
Książka skierowana jest do osób, które nie miały wcześniej styczności z Inventorem. Pierwszy rozdział przeprowadza czytelnika za rękę przez interfejs programu. Wyjaśniono zasady pracy, omówiono narzędzia związane z widokiem. Następnie autor przeszedł do opisania chyba najważniejszego modułu – edytora szkiców. Omówione zostały tutaj wszystkie potrzebne narzędzia, wiązania oraz zasady jakie nim rządzą. Opisy są bogate w zrzuty ekranu, wiec odnajdywanie odpowiednich funkcji w programie nie sprawi nikomu problemu. Zawarto tutaj dużo krótkich przykładów, które pokazują przydatność danego narzędzia. Książka nie jest kursem, w którym tworzymy urządzenie od A do Z. Przy każdej okazji dane narzędzie lub funkcja omawiane są na odpowiednim prostym, oddzielnym przykładzie.
Trzeci wymiar
Kolejna część, krótsza od poprzedniej, dotyczy modelowania brył. Tak jak przy szkicach omówiono wszystkie potrzebne narzędzia. Duża ilość przykładów pokazuje jak w praktyce wykorzystać takie rzeczy jak zwoje, żebra, pochylone ściany oraz wiele innych funkcji, które może nie zawsze są używane przez konstruktorów robotów amatorskich. Pojawiły się również opisy wykorzystania narzędzi do wstawiania gwintów, fazowania krawędzi, tworzenia skorup oraz szyków.
Łączenie elementów
Kolejny etap projektowania urządzenia to oczywiście tworzenie zespołów, czyli połączeń między wcześniej zaprojektowanymi elementami. Książka jest podręcznikiem, więc również tutaj nie mogło zabraknąć opisania potrzebnych narzędzi i zasad tworzenia zespołów. Pojawiły się również liczne przykłady tworzenia wiązań, w tym ruchomych np.: wiązania między kołami zębatymi. Kolejny krótki rozdział omawia moduł do tworzenia prezentacji ze stworzonych zespołów. Oczywiście wszystko omówione jest na odpowiednim przykładzie.
Dokumentacja techniczna
Ważnym etapem tworzenia projektu jest również ostateczna dokumentacja. Tym zajmuje się ostatni rozdział książki. Na podstawie wiedzy zawartej w tej części każdy będzie wstanie sporządzić dokumentację, odpowiednio ją zwymiarować i opisać.
Podsumowanie
Książka oparta jest o program Autodesk Inventor 2011, który jest dostępny w darmowej wersji dla uczniów i studentów. Warto podkreślić, że program ten to potężne, ale bardzo intuicyjne narzędzie. Nie ma obaw, że posiadając podręcznik czegoś nie będziemy wstanie w nim wykonać. Książka ta jest podręcznikiem, więc omawia większość narzędzi – trzeba powiedzieć wprost, że nie omawia wszystkiego, bo przy takim oprogramowaniu byłoby to wręcz niemożliwe. Jeśli ktoś zapomniał lub nie wie jakie cuda można tworzyć w Inventorze, to zachęcam do zapoznania się z opisem Jeżyka.
Jest jedna wada jaką mógłbym wytknąć tej pozycji, chociaż nie wiem czy to wada… Brakowało mi jednego modelu, który rozwijany byłby w całości w każdym rozdziale od szkicu, przed model 3D, aż po dokumentację techniczną. Chociaż z drugiej strony może i podejście autora sprawdzi się tutaj lepiej, ponieważ używając wielu mniejszych przykładów można było opisać więcej funkcji. Po drugie, do książki można sięgnąć w każdej chwili i zapoznać się tylko z rozdziałem omawiającym to czego akurat nie potrafimy samemu wykonać. Wydaje mi się również, ze trochę mało uwagi zostało poświęcone takim rzeczą jak ustawienia środowiska i projektu. Jednak są to rzeczy na tyle intuicyjne, że nie powinny nikomu sprawiać problemów. Po za tymi małymi uwagami, które pojawiły się powyżej, książkę uważam za dobry podręcznik. Na pewno przyda się ona osobom, które nie miały nigdy większej styczności z oprogramowaniem CAD. Lektura tej pozycji będzie dobrym wprowadzeniem do tworzenia pierwszych projektów.
Książka to aż 464 strony, wydana została na białym papierze, druk nie jest kolorowy – jednak przy rysunkach technicznych niema to praktycznie znaczenia. Cena tej książki to aktualnie 79zł – kwota normalna jak na pozycje tego typu, jest to literatura specjalistyczna.
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-2740-0, 9788324627400
- Data wydania książki drukowanej:
- 2011-01-17
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-7833-4, 9788324678334
- Data wydania ebooka:
-
2013-04-15
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 168x237
- Numer z katalogu:
- 5734
- Rozmiar pliku Pdf:
- 40.6MB
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
CAD/CAM » Inventor
Spis treści książki
- 1.1. Uruchamianie programu (7)
- 1.2. Interfejs użytkownika (9)
- 1.2.1. Okno programu Inventor (9)
- 1.2.2. Podpowiedzi systemu (11)
- 1.2.3. Przeglądarka menu (11)
- 1.2.4. Pasek szybkiego dostępu (13)
- 1.2.5. Karty wstążek (13)
- 1.2.6. Panele wstążki (14)
- 1.3. Praca z programem Autodesk Inventor (15)
- 1.3.1. Tworzenie szkicu (15)
- 1.3.2. Generowanie brył (17)
- 1.4. Oglądanie modeli (19)
- 1.4.1. Przesuwanie (19)
- 1.4.2. Powiększanie i pomniejszanie modeli (20)
- 1.4.3. Obracanie (22)
- 1.5. Wyświetlanie modeli (23)
- 1.5.1. Styl wizualny (23)
- 1.5.2. Wyświetlanie cieni (25)
- 1.5.3. Odbicia (26)
- 1.5.4. Oświetlenie (26)
- 1.5.5. Widoki kamery (27)
- 1.5.6. Wyświetlanie tekstury (28)
- 1.5.7. Właściwości fizyczne (29)
- 1.6. Modyfikacja modeli (30)
- 1.6.1. Edycja elementu (30)
- 1.6.2. Edycja szkicu (31)
- 1.6.3. Uchwyty 3D (33)
- 1.6.4. Minipaski narzędzi (34)
- 1.7. Otwieranie i zapisywanie plików (34)
- 1.7.1. Uruchamianie nowego szablonu (34)
- 1.7.2. Uruchamianie istniejącego pliku (35)
- 1.7.3. Zapisywanie plików modeli (37)
- 1.7.4. Eksportowanie danych (37)
- 1.8. Idea pracy w programie Autodesk Inventor (39)
- 1.8.1. Praca modułowa (39)
- 1.8.2. Definiowanie projektu (41)
- 2.1. Praca ze szkicem (47)
- 2.1.1. Uruchamianie środowiska szkicu (47)
- 2.1.2. Narzędzia do wykreślania szkicu (48)
- 2.1.3. Metodyka wykreślania geometrii szkicu (51)
- 2.1.4. Podpowiedzi w belce statusowej (51)
- 2.1.4. Linie śledzenia (52)
- 2.1.5. Wskazywanie obiektów (53)
- 2.1.6. Usuwanie obiektów (53)
- 2.1.7. Układ współrzędnych (54)
- 2.2. Wiązania geometryczne (55)
- 2.2.1. Czym są wiązania geometryczne (55)
- 2.2.2. Tryby lokalizacji (56)
- 2.2.3. Wiązanie poziome (57)
- 2.2.4. Wiązanie pionowe (58)
- 2.2.5. Wiązanie współliniowości (58)
- 2.2.6. Wiązanie zgodności (60)
- 2.2.7. Wiązanie symetryczności (61)
- 2.2.8. Wiązanie prostopadłości (62)
- 2.2.9. Wiązanie równoległości (63)
- 2.2.10. Wiązanie równości (64)
- 2.2.11. Wiązanie koncentryczności (65)
- 2.2.12. Wiązanie styczności (66)
- 2.2.13. Wiązanie mocujące (67)
- 2.3. Edycja wiązań geometrycznych (68)
- 2.3.1. Kontrola zdefiniowanych wiązań (68)
- 2.3.2. Wyświetlanie zdefiniowanych wiązań (68)
- 2.3.3. Usuwanie wiązań (69)
- 2.3.4. Ukrywanie wyświetlonych wiązań (69)
- 2.3.5. Widoczność wiązań (69)
- 2.3.6. Wyświetlanie stopni swobody (70)
- 2.3.7. Automatyczne tworzenie wiązań (72)
- 2.4. Wiązania wymiarowe (73)
- 2.4.1. Czym są wiązania wymiarowe (73)
- 2.4.2. Wymiarowanie liniowe (74)
- 2.4.3. Przewymiarowanie geometrii (75)
- 2.4.4. Wymiar sterowany (75)
- 2.4.5. Edycja wymiarowania (75)
- 2.4.6. Tworzenie wyrażeń (76)
- 2.5. Wykreślanie obiektów graficznych (81)
- 2.5.1. Linia (81)
- 2.5.2. Łuk styczny (84)
- 2.5.3. Okrąg (87)
- 2.5.4. Prostokąt (89)
- 2.5.5. Łuk (92)
- 2.5.6. Elipsa (95)
- 2.5.7. Wielobok (96)
- 2.5.8. Tekst (96)
- 2.6. Edycja obiektów graficznych (97)
- 2.6.1. Zaokrąglanie (97)
- 2.6.2. Fazowanie (99)
- 2.6.3. Lustrzane odbicie (103)
- 2.6.4. Szyk prostokątny (105)
- 2.6.5. Szyk kołowy (110)
- 2.6.6. Ucinanie (113)
- 2.6.7. Kopiowanie (117)
- 2.6.8. Odsunięcie (121)
- 3.1. Wprowadzenie (127)
- 3.2. Narzędzia do modelowania części (128)
- 3.3. Elementy szkicowane (130)
- 3.3.1. Wyciągnięcie proste (131)
- 3.3.2. Obrót (155)
- 3.3.3. Przeciągnięcie (164)
- 3.3.4. Płaszczyzna konstrukcyjna (172)
- 3.3.5. Oś konstrukcyjna (175)
- 3.3.6. Punkt konstrukcyjny (176)
- 3.3.7. Wyciągnięcie złożone (177)
- 3.3.8. Zwój (184)
- 3.3.9. Żebro (186)
- 3.3.10. Podziel (192)
- 3.3.11. Pochylenie ściany (194)
- 3.3.12. Współdzielenie szkicu (200)
- 3.4. Elementy wstawiane (205)
- 3.4.1. Zaokrąglanie elementów (205)
- 3.4.2. Fazowanie elementów (215)
- 3.4.3. Gwint (219)
- 3.4.4. Otwór (226)
- 3.4.5. Szyk kołowy elementów (243)
- 3.4.6. Szyk prostokątny elementów (247)
- 3.4.7. Odbicie lustrzane elementów (251)
- 3.4.8. Skorupa (253)
- 4.1. Wprowadzenie do środowiska zespołu (257)
- 4.1.1. Uruchamianie środowiska (257)
- 4.1.2. Narzędzia do tworzenia zespołów (258)
- 4.2. Techniki tworzenia zespołów (260)
- 4.2.1. Technika "od dołu do góry" (260)
- 4.2.2. Technika "od góry do dołu" (270)
- 4.2.3. Technika mieszana (279)
- 4.3. Edycja zespołu (290)
- 4.3.1. Modyfikacja komponentów (290)
- 4.3.2. Widoczność komponentów (291)
- 4.3.3. Utwierdzanie komponentów (292)
- 4.3.4. Edycja wiązań dla komponentów (293)
- 4.4. Wiązania zespołu (294)
- 4.4.1. Wiązania zestawiające (296)
- 4.4.2. Sterowanie wiązaniami (308)
- 4.4.3. Wiązania kątowe (314)
- 4.4.4. Wiązania styczności (323)
- 4.4.5. Wiązania wstawiające (327)
- 4.5. Wiązania ruchu (332)
- 4.5.1. Wiązania obrotowe (334)
- 4.5.2. Zespół kontaktowy dwóch kół zębatych (342)
- 4.5.3. Wiązania obrotowo-przesuwne (345)
- 5.1. Uruchamianie szablonu prezentacji (351)
- 5.2. Projekt zespołu połączenia śrubowego (352)
- 5.3. Automatyczne tworzenie prezentacji (358)
- 5.4. Ręczne tworzenie prezentacji (360)
- 5.5. Edycja prezentacji zespołu (366)
- 5.6. Precyzyjne obracanie widoku prezentacji (367)
- 5.7. Animacja prezentacji zespołu (368)
- 6.1. Narzędzia do tworzenia dokumentacji płaskiej (369)
- 6.2. Arkusz, ramka i tabelka rysunkowa (371)
- 6.2.1. Tworzenie i edycja arkusza (371)
- 6.2.2. Tworzenie i edycja ramki rysunkowej (373)
- 6.2.3. Tworzenie i edycja tabelki rysunkowej (374)
- 6.3. Tworzenie widoków rysunków (378)
- 6.3.1. Widok bazowy (383)
- 6.3.2. Rzut (385)
- 6.3.3. Szczegół (386)
- 6.3.4. Przerwanie (387)
- 6.4. Tworzenie przekrojów na rysunkach (390)
- 6.4.1. Przekrój (390)
- 6.4.2. Tworzenie półprzekroju (397)
- 6.4.3. Wyrwanie (401)
- 6.5. Narzędzia do opisu rysunków (410)
- 6.6. Wymiarowanie (411)
- 6.6.1. Wymiar (412)
- 6.6.2. Edycja wymiarowania (413)
- 6.6.3. Wymiarowanie średnic i promieni (417)
- 6.6.4. Wymiarowanie od bazy (417)
- 6.7. Opisywanie rysunków (420)
- 6.7.1. Linia środkowa (420)
- 6.7.2. Dwusieczna linii środkowej (420)
- 6.7.3. Szyk wyśrodkowany (421)
- 6.7.4. Znacznik środka (421)
- 6.7.5. Opis otworu i gwintu (422)
- 6.7.6. Tabela otworów (422)
- 6.8. Dodawanie symboli (424)
- 6.8.1. Symbol chropowatości powierzchni (424)
- 6.8.2. Tolerancja kształtu i położenia (426)
- 6.8.3. Symbol identyfikatora bazy (429)
- 6.9. Opis rysunku złożeniowego (430)
- 6.9.1. Przygotowanie złożenia (430)
- 6.9.2. Widoki i przekroje złożenia (436)
- 6.9.3. Numerowanie pozycji (442)
- 6.9.4. Edycja numerowania pozycji (442)
- 6.9.5. Lista części (445)
- 6.9.6. Edycja listy części (446)
Rozdział 1. Wprowadzenie do programu Autodesk Inventor (7)
Rozdział 2. Wykreślanie szkiców (47)
Rozdział 3. Generowanie modeli bryłowych (127)
Rozdział 4. Tworzenie zespołów (257)
Rozdział 5. Prezentacja zespołu (351)
Rozdział 6. Dokumentacja techniczna (369)
Skorowidz (449)
Oceny i opinie klientów: Inventor. Podstawy projektowania Bogdan Noga (2)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(1)
(1)
(0)
(0)
(0)
Data dodania: 2012-09-21 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
M.P., Projektant
Data dodania: 2011-03-21 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
więcej opinii