AutoCAD 2021 PL/EN/LT. Metodyka efektywnego projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D i 3D
- Autor:
- Andrzej Jaskulski
Opis książki: AutoCAD 2021 PL/EN/LT. Metodyka efektywnego projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D i 3D
Poznaj tajniki programu AutoCAD!
- Naucz się wydajnie projektować
- Twórz profesjonalną dokumentację
- Zdobywaj certyfikaty Autodesk
AutoCAD to bez wątpienia najpopularniejszy na świecie system projektowania wspomaganego komputerowo. Jednak nawet najlepsze narzędzie nie jest w stanie zmienić niedoświadczonego użytkownika w profesjonalistę. To można osiągnąć wyłącznie dzięki solidnej nauce popartej praktyką.
Jeśli chcesz rozwinąć umiejętności projektowania za pomocą programu AutoCAD, sięgnij po tę książkę! Wprowadzi Cię ona w tajniki parametrycznego i nieparametrycznego projektowania 2D i 3D przy użyciu dowolnej wersji systemu, zademonstruje najskuteczniejsze narzędzia i efektywne sposoby ich używania. Dzięki niej, poprzez wykonywanie odpowiednio dobranych ćwiczeń, nauczysz się samodzielnie rozwiązywać praktyczne problemy i zdobędziesz niezbędne minimum wiedzy teoretycznej. Poznasz metody tworzenia projektów łatwych do rozbudowy i modyfikacji. Nabierzesz nawyków, które sprawią, że praca stanie się naprawdę wydajna. Bez konieczności uczęszczania na specjalistyczne szkolenia zdobędziesz wiedzę i umiejętności niezbędne do zdania egzaminu Autodesk Certified Professional: AutoCAD.
Autor książki, profesor Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, dzieli się swoją ogromną wiedzą i bogatym doświadczeniem wynikającym z pracy na kierowniczych stanowiskach technicznych w przemyśle, jak również z wielu lat kształcenia studentów i uczestników kursów CAD. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu dydaktycznemu autora podręcznik sprawdzi się doskonale zarówno w przypadku samodzielnej nauki, jak i zajęć uniwersyteckich czy przygotowania do egzaminów certyfikacyjnych firmy Autodesk. Wiedzę i umiejętności profesora Andrzeja Jaskulskiego od lat docenia firma Autodesk. Od 2008 roku bierze on udział w opracowywaniu nowych wersji programu AutoCAD jako Subject Matter Expert.
- Interfejs użytkownika
- Konfiguracja środowiska i szybki start
- Tworzenie obiektów podstawowych i złożonych
- Rysowanie precyzyjne i układy współrzędnych 2D
- Edycja klasyczna obiektów i edycja za pomocą uchwytów
- Wymiarowanie zespolone i inteligentne
- Zarządzanie plikami i szablonami
- Techniki warstw i bloków
- Zaawansowane operacje wydruku dokumentacji
- Projektowanie parametryczne, system więzów
- Modelowanie i edycja obiektów 3D
- Redagowanie rzutów 2D na podstawie modeli 3D
- Zadania kontrolne
- Zaprzyjaźnij się z programem AutoCAD i osiągaj z nim szybciej swoje cele!
Wybrane bestsellery
-
O tym, ile problemów sprawia niedbale napisany kod, wie każdy programista. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak napisać ten świetny, „czysty” kod i czym właściwie powinien się on charakteryzować. Co więcej – jak odróżnić dobry kod od złego? Odpowiedź na te pytania oraz sposoby tworzen...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
48.19 zł
79.00 zł(-39%) -
Dzięki tej książce nauczysz się rozwiązywać ambitne problemy algorytmiczne i projektować własne algorytmy. Materiałem do ćwiczeń są tu przykłady zaczerpnięte z konkursów programistycznych o światowej renomie. Dowiesz się, jak klasyfikować problemy, czym się kierować podczas wybierania struktury d...
Myślenie algorytmiczne. Jak rozwiązywać problemy za pomocą algorytmów Myślenie algorytmiczne. Jak rozwiązywać problemy za pomocą algorytmów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)56.07 zł
89.00 zł(-37%) -
To drugie, zaktualizowane i poprawione wydanie bestsellerowego podręcznika Programowania w Pythonie pozwoli Ci błyskawicznie zacząć tworzyć kod, który działa! Zaczniesz od zrozumienia podstawowych koncepcji programistycznych, następnie nauczysz się zapewniać programom interaktywność i wykształcis...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
51.48 zł
99.00 zł(-48%) -
Absolutnie nie! Dzięki tej książce nauczysz się metod pomocnych w opanowaniu dowolnego materiału. Techniki te opracowano na bazie osiągnięć neuronauki i psychologii kognitywnej, aby w maksymalny sposób wykorzystać cechy ludzkiego mózgu i jego naturalne możliwości. Poszczególne metody zostały doda...
Mistrzowski samouk. Jak łatwo i skutecznie doskonalić się w dowolnej dziedzinie Mistrzowski samouk. Jak łatwo i skutecznie doskonalić się w dowolnej dziedzinie
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)25.14 zł
39.90 zł(-37%) -
Cathy Tanimura jest analityczką danych z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem. Odnosiła również sukcesy, budując zespoły do spraw analizy danych i tworząc potrzebną infrastrukturę. Zajmowała się także zarządzaniem zespołami w kilku czołowych firmach technologicznych. Od wielu lat używa języka SQ...
Analiza danych z wykorzystaniem SQL-a. Zaawansowane techniki przekształcania danych we wnioski Analiza danych z wykorzystaniem SQL-a. Zaawansowane techniki przekształcania danych we wnioski
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)43.47 zł
69.00 zł(-37%) -
Nawyki mogą niepostrzeżenie ułatwić wszystko, co wymaga systematyczności: zdobycie pięknej sylwetki, zdrowe odżywianie się, nauczenie się nowego języka. Wystarczy tylko świadomie wybrać i wypracować mądre zachowania. Wymaga to włożenia pewnego wysiłku w wykształcenie nowego nawyku. Jest to dość p...
Elastyczne nawyki. Jak kształtować dobre nawyki w życiu pełnym zmian Elastyczne nawyki. Jak kształtować dobre nawyki w życiu pełnym zmian
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)14.90 zł
49.90 zł(-70%) -
W tej książce w sposób jasny i bardzo interesujący przedstawiono uniwersalne zasady architektury oprogramowania wraz z szeregiem wskazówek dotyczących stosowania tych reguł w praktyce. Wyczerpująco zaprezentowano tu dostępne rozwiązania i wyjaśniono, dlaczego są one tak istotne dla sukcesu przeds...
Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)54.29 zł
89.00 zł(-39%) -
Naglący termin, niedoczas, permanentne opóźnienie - oto najwierniejsi towarzysze i zarazem najwięksi wrogowie kierownika projektu. Nawet certyfikowani project managerowie, ludzie z ogromną wiedzą i nie mniejszym doświadczeniem, raz po raz znajdują się w sytuacji, w której potrzeba naprawdę wielki...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
36.58 zł
59.00 zł(-38%) -
Dave Thomas i Andy Hunt napisali pierwsze wydanie tej wpływowej książki w 1999 roku, aby pomóc swoim klientom tworzyć lepsze oprogramowanie i na nowo odnaleźć radość z kodowania. Nauki płynące z tamtego wydania pomogły wielu pokoleniom programistów zbadać istotę rozwoju oprogramowania, niezależni...
Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)47.74 zł
77.00 zł(-38%) -
Ta książka jest praktycznym i wyczerpującym przewodnikiem, dzięki któremu w pełni wykorzystasz możliwości Kali Linux. Opisano w niej wiele interesujących zagadnień związanych z przeprowadzaniem testów penetracyjnych. Dowiesz się, jak zbudować nowoczesne środowisko testowe z użyciem kontenerów Doc...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
62.37 zł
99.00 zł(-37%)
O autorze książki
1 Andrzej Jaskulski
Prof. UWM dr hab. inż. Andrzej Jaskulski ukończył Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej. Tam też uzyskał stopnie doktora i doktora habilitowanego nauk technicznych. Obecnie pracuje na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, zajmuje się badaniami i dydaktyką szeroko rozumianego CAD ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień cloud computing.
Jest doradcą użytkowników i dostawców komputerowych systemów inżynierskich oraz autorem wielu artykułów i książek z dziedziny CAD, a także współautorem polskich wersji parametrycznych systemów CAD. W latach 2009 – 2011 był koordynatorem społeczności Autodesk w Polsce. W 2013 roku prowadził zajęcia laboratoryjne na Autodesk University w Las Vegas.
Pierwszą książkę poświęconą parametrycznemu systemowi i polskiej terminologii CAD wydał w 1993 roku. Swoje prace poświęcone metodyce CAD publikował najpierw w kultowym wydawnictwie Mikom, a następnie przez 15 lat w Wydawnictwie Naukowym PWN. W tym roku, jak sam twierdzi, „wchodzi na nową drogę życia” z wydawnictwem Helion.
Jako Subject Matter Expert (SME) bierze udział w opracowywaniu polskich wersji programu AutoCAD. Na podstawie własnych książek od 1993 roku prowadzi szkolenia w kierowanym przez siebie Autoryzowanym Centrum Szkolenia Autodesk. Na jego blogu i kanale YouTube można znaleźć liczne wideoprezentacje poświęcone technikom CAD.
Blog: http://cadaj.blogspot.com/
Kanał YouTube: https://www.youtube.com/user/andjask
Andrzej Jaskulski - pozostałe książki
-
Dziś, mimo konkurencji parametrycznych systemów CAD 3D, jest praktycznie niemożliwe funkcjonowanie w branży bez umiejętności posługiwania się programem AutoCAD. Posługują się nim architekci, konstruktorzy mechanicy, elektrycy i specjaliści z wielu innych dziedzin. Jest to możliwe, ze względu na o...
AutoCAD 2023/LT. Kurs video. Błyskawiczny start dla dowolnej branży i wersji 2021-2024 AutoCAD 2023/LT. Kurs video. Błyskawiczny start dla dowolnej branży i wersji 2021-2024
(52.15 zł najniższa cena z 30 dni)74.50 zł
149.00 zł(-50%) -
Autodesk Inventor Professional to jeden z dwóch najpopularniejszych systemów CAD w swojej klasie. Uzupełnia go rozwiązanie PLM typu cloud computing - Fusion 360.
Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360. Podstawy metodyki projektowania Autodesk Inventor 2022 PL / 2022+ / Fusion 360. Podstawy metodyki projektowania
(41.40 zł najniższa cena z 30 dni)42.78 zł
69.00 zł(-38%) -
Autodesk Inventor Professional to jeden z dwóch najpopularniejszych systemów CAD w swojej klasie. Uzupełnia go rozwiązanie PLM typu cloud computing - Fusion 360.
Autodesk Inventor Professional 2021 PL / 2021+ / Fusion 360. Metodyka projektowania Autodesk Inventor Professional 2021 PL / 2021+ / Fusion 360. Metodyka projektowania
(99.50 zł najniższa cena z 30 dni)103.48 zł
199.00 zł(-48%) -
Podręcznik zawiera podstawowy kurs projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D oraz drukowania dokumentacji wyrobów dowolnej branży w podziałce 1:1 za pomocą programów: AutoCAD lub AutoCAD LT. Został napisany za pomocą wersji 2020, ale do nauki można używać programów nowszych lub stars...(55.20 zł najniższa cena z 30 dni)
55.20 zł
69.00 zł(-20%) -
Podręcznik przeznaczony jest dla osób pragnących efektywnie nauczyć się projektowania wyrobów (obejmującego także symulację, obliczenia MES i analizy klasyczne) i zarządzania ich dokumentacją za pomocą programów: Autodesk Inventor Professional 2019 (lub nowszej) oraz Autodesk Fusion 360. Pozwala ...
Autodesk Inventor Professional 2019PL / 2019+ / Fusion 360. Metodyka projektowania Autodesk Inventor Professional 2019PL / 2019+ / Fusion 360. Metodyka projektowania
(143.20 zł najniższa cena z 30 dni)143.20 zł
179.00 zł(-20%) -
Podręcznik przeznaczony jest dla osób pragnących efektywnie nauczyć się podstaw projektowania wyrobów za pomocą programu Autodesk Inventor 2020 (także 2019) oraz nowszych w polskiej lub angielskiej wersji językowej. Nie są to jedynie pierwsze kroki. Książka zawiera metodycznie poprawne i zweryf...(51.20 zł najniższa cena z 30 dni)
51.20 zł
64.00 zł(-20%) -
Podręcznik zawiera kompletny kurs projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D/3D oraz drukowania dokumentacji wyrobów dowolnej branży i o dowolnym stopniu złożoności, za pomocą programów: AutoCAD 2019 lub AutoCAD LT 2019 (tylko 2D) i wersji mobilnej AutoCAD Web/Mobile oraz nowszych, w p...(103.20 zł najniższa cena z 30 dni)
103.20 zł
129.00 zł(-20%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-7208-5, 9788328372085
- Data wydania książki drukowanej:
- 2020-11-02
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-7623-6, 9788328376236
- Data wydania ebooka:
-
2020-09-25
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 164x239
- Numer z katalogu:
- 118727
- Rozmiar pliku Pdf:
- 13.6MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Ebook zawiera materiały dodatkowe, które możesz pobrać z serwera FTP - link znajdziesz na stronie redakcyjnej.
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
CAD/CAM » AutoCAD
- Serie wydawnicze: Standard
Spis treści książki
- 1.1. AutoCAD 23
- 2.1. Zawartość programowa 25
- 2.2. Zakładany efekt i metodyka szkolenia 26
- 2.3. Dodatkowe źródła informacji 27
- 2.3.1. Literatura drukowana 27
- 2.3.2. Blog 27
- 2.3.3. Kanał YouTube 28
- 2.4. Przeznaczenie 28
- 2.5. Realizacja typowych szkoleń (Learning Paths) 28
- 2.5.1. AutoCAD/AutoCAD LT. Podstawy projektowania 2D (Fundamentals) 29
- 2.5.2. AutoCAD/AutoCAD LT. Podstawowy kurs projektowania 2D (Essentials) 29
- 2.5.2.1. Bez przygotowania wstępnego 29
- 2.5.2.2. Po kursie "Podstawy projektowania 2D (Fundamentals)" 30
- 2.5.3. AutoCAD/AutoCAD LT. Kurs projektowania 2D (Essentials & Beyond the Basics) 31
- 2.5.4. AutoCAD. Kurs projektowania parametrycznego 2D 31
- 2.5.5. AutoCAD. Podstawowy kurs projektowania 3D (3D Essentials) 31
- 3.1. Oznaczenia podstawowe 32
- 3.1.1. Formatowanie dialogu w wierszu poleceń 33
- 3.1.1.1. Okno poleceń 33
- 3.1.1.2. Wiersz poleceń 34
- 3.1.1.3. Przykłady dialogu w wierszu poleceń 35
- 3.1.2. Wskazówki metodyczne 36
- 3.1.3. Instrukcje do ćwiczeń 38
- 3.1.4. Dane wyjściowe do ćwiczeń 38
- 3.1.5. Polecenia ćwiczeń i rozwiązania 39
- 3.1.6. Narzędzia niedostępne w wersji LT 40
- 3.1.1. Formatowanie dialogu w wierszu poleceń 33
- 3.2. Formatowanie sposobów wydawania poleceń 40
- 3.2.1. Wstążka 40
- 3.2.1.1. Wydawanie poleceń za pomocą wstążki 41
- 3.2.2. Menu aplikacji 43
- 3.2.3. Pasek szybkiego dostępu i menu rozwijane 44
- 3.2.4. Pasek nawigacji 45
- 3.2.5. Menu kursora 45
- 3.2.6. Pozostałe operacje 47
- 3.2.6.1. Operacje wykonywane za pomocą myszy 47
- 3.2.6.2. Operacje wykonywane za pomocą klawiatury 47
- 3.2.1. Wstążka 40
- 5.1. Techniki pracy za pomocą myszy 53
- 5.2. Uruchamianie programu 55
- 5.3. Operacje na plikach w systemie Windows 56
- 5.3.1. Podstawowe typy plików 56
- 5.3.2. Zestawienie sposobów inicjowania operacji 56
- 5.3.2.1. Otwieranie istniejącego projektu 56
- 5.3.2.2. Zamykanie pliku projektu 57
- 5.3.2.3. Tworzenie nowego projektu 57
- 5.3.2.4. Zapisywanie projektu na dysku 57
- 5.3.2.5. Zapisywanie kopii projektu na dysku 57
- 5.4. Operacje na plikach - ćwiczenia 58
- 5.4.1. Otwieranie pliku projektu 58
- 5.4.2. Otwieranie pliku projektu w trybie tylko do odczytu 58
- 5.4.3. Zapis projektu jako szablon 60
- 5.4.3.1. Szablon-1 60
- 5.4.3.2. Szablon-2 62
- 5.4.3.3. AJ-ISO-A4 64
- 5.4.3.4. Szablon----K 65
- 5.4.3.5. Szablon-3D 65
- 5.4.4. Tworzenie nowego projektu 65
- 5.5. Kończenie pracy programu 66
- 6.1. Karta Wyświetl (Display) 68
- 6.2. Karta Parametry użytkownika (User Preferences) 71
- 6.3. Karta Modelowanie 3D (3D Modeling) 73
- 6.4. Karta Wybór (Selection) 74
- 6.5. Pasek szybkiego dostępu (Quick Access Toolbar) 78
- 6.5.1. Modyfikacja paska szybkiego dostępu 78
- 6.6. Przełączniki i inne obiekty na Pasku stanu 79
- 6.7. Wybór obszaru roboczego 81
- 6.8. Okno poleceń 81
- 6.9. Wygląd wskaźnika zbioru wskazań i kursora 82
- 6.10. Pasek nawigacji (Navigation Bar) 83
- 6.11. Działanie rolki 83
- 7.1. Przywrócenie ustawień domyślnych 84
- 7.2. Ustawienia dodatkowe 87
- 7.2.1. Profile użytkownika 88
- 7.2.2. Tworzenie i uaktywnienie profilu 88
- 7.2.3. Resetowanie profilu 90
- 7.2.4. Ponowne wykonanie niezbędnych operacji konfiguracyjnych 90
- 7.2.5. Karta Otwórz i zapisz (Open and Save) 91
- 7.2.6. Karta System 91
- 7.2.7. Karta Pomoce rysunkowe (Drafting) 92
- 7.2.8. Karty i panele narzędzi 94
- 7.2.9. Okna typu Paleta 96
- 7.2.10. Ustawienia rysunkowe Skok i siatka (Snap and Grid) 97
- 7.2.10.1. Skok (Snap) 98
- 7.2.10.2. Siatka rysunkowa (Grid) 99
- 7.3. Obszary robocze 100
- 7.3.1. Ustawienia obszaru roboczego 100
- 7.3.2. Definiowanie własnego obszaru roboczego 101
- 7.3.3. Wybór obszaru roboczego 103
- 8.1. Podstawowe elementy okna programu 105
- 8.1.1. Rozszerzone etykiety narzędzi 107
- 8.2. Operacje wykonywane za pomocą wstążki - ćwiczenia 108
- 8.2.1. Podsumowanie 110
- 8.2.2. Przełączanie przełączników na Pasku stanu 112
- 8.2.3. Karta modelu i karty arkuszy (układów) 113
- 8.3. Metody wydawania poleceń 114
- 8.4. Wydawanie polecenia za pomocą panelu wstążki 115
- 8.4.1. Ćwiczenia 115
- 8.5. Podstawowe kształty kursora 117
- 8.5.1. Kursor graficzny 117
- 8.5.2. Wskaźnik zbioru wskazań 118
- 8.5.3. Kursor graficzny ze wskaźnikiem zbioru wskazań 119
- 8.6. Cofanie i ponawianie polecenia - ćwiczenia 119
- 8.7. Wyszukiwanie polecenia za pomocą Menu aplikacji 120
- 8.7.1. Ćwiczenia 121
- 8.8. Wydawanie polecenia za pomocą klawiatury 122
- 8.8.1. Okno poleceń i wiersz poleceń 122
- 8.8.2. Dodatkowe funkcje wiersza poleceń 124
- 8.8.2.1. Autouzupełnianie (Autocomplete) 124
- 8.8.2.2. Autokorekta, synonimy, rozpoznawanie obiektów, wyszukiwanie 125
- 8.8.3. Rysowanie odcinków za pomocą klawiatury - ćwiczenia 125
- 8.9. Opcje poleceń 127
- 8.9.1. Opcja domyślna 129
- 8.9.2. Pozostałe opcje 129
- 8.9.3. Sposoby wybierania opcji poleceń 130
- 8.9.4. Opcje polecenia LINIA (LINE) 131
- 8.9.5. Przykłady opcji innych poleceń 131
- 8.9.6. Ćwiczenia 132
- 8.10. Przerywanie działania polecenia 133
- 8.11. Powtarzanie poleceń 133
- 8.12. Ćwiczenia 134
- 8.13. System pomocy (Help) 135
- 8.13.1. Wewnętrzna przeglądarka pomocy 135
- 8.13.2. Uruchamianie systemu pomocy 136
- 8.13.2.1. Pomoc w trybie oczekiwania na polecenie 136
- 8.13.2.2. Pomoc w trakcie działania polecenia 137
- 8.14. Wydawanie polecenia za pomocą Paska szybkiego dostępu 138
- 8.15. Usuwanie obiektów - ćwiczenia 138
- 8.16. Operacje na plikach - Uzupełnienia 140
- 8.16.1. Zapisywanie projektu w pamięci zewnętrznej 140
- 8.16.2. Zapisywanie kopii projektu na dysku 141
- 8.16.3. Zamykanie okna projektu 142
- 8.16.4. Otwieranie istniejącego projektu 143
- 8.17. Kończenie pracy 143
- 9.1. Układy współrzędnych 2D 144
- 9.2. Wprowadzanie współrzędnych 2D 145
- 9.3. Współrzędne kartezjańskie 2D 147
- 9.3.1. Współrzędne bezwzględne 147
- 9.3.2. Ćwiczenia 148
- 9.3.3. Współrzędne względne 150
- 9.3.4. Ćwiczenia 151
- 11.1. Ćwiczenia 158
- 12.1. Format jednostek 162
- 13.1. Ćwiczenia 166
- 15.1. Elementy trybu wprowadzania dynamicznego 170
- 15.2. Konfiguracja trybu wprowadzania dynamicznego 172
- 15.3. Wprowadzanie dynamiczne - ćwiczenia 173
- 15.4. Weryfikacja długości i kątów - ćwiczenia 177
- 16.1. Odcinek 180
- 16.1.1. Opcje 180
- 16.1.2. Tryb kontynuacji 181
- 16.1.3. Ćwiczenia 181
- 16.2. Okrąg 182
- 16.2.1. Opcje 183
- 16.2.2. Ćwiczenia 184
- 16.3. Domyślne wartości wejściowe 187
- 16.4. Elipsa 188
- 16.4.1. Opcje 188
- 16.4.2. Ćwiczenia 189
- 16.5. Prosta 189
- 16.5.1. Opcje 190
- 16.5.2. Ćwiczenia 191
- 16.6. Krzywe typu splajn 193
- 16.6.1. Opcje 194
- 16.6.2. Ćwiczenia 195
- 16.7. Łuk 196
- 16.7.1. Opcje 198
- 16.7.2. Tryb kontynuacji 199
- 16.7.3. Ćwiczenia 200
- 16.7.3.1. Opcje: Początek, środek... 200
- 18.1. Polilinia 205
- 18.1.1. Opcje 206
- 18.1.2. Tryb kontynuacji 207
- 18.1.3. Ćwiczenia 207
- 18.1.4. Sterowanie wypełnieniem 211
- 18.2. Wielokąty 212
- 18.2.1. Prostokąt 213
- 18.2.1.1. Opcje 213
- 18.2.2. Ćwiczenia 214
- 18.2.3. Inne wielokąty 216
- 18.2.3.1. Opcje 216
- 18.2.4. Ćwiczenia 217
- 18.2.1. Prostokąt 213
- 18.3. Obiekty opisowe i standardowe 219
- 18.3.1. Tworzenie obiektów opisowych 219
- 18.3.2. Zmiana listy skal 220
- 18.3.3. Aktualizacja obiektów opisowych 220
- 18.3.4. Optymalizacja stosowania obiektów opisowych 220
- 18.3.4.1. Wydruk w podziałce 1:1 221
- 18.3.4.2. Wydruk w podziałce innej niż 1:1 221
- 18.4. Obiekty tekstowe 222
- 18.4.1. Styl tekstu 224
- 18.4.2. Przegląd istniejących stylów tekstu 225
- 18.4.2.1. Czcionki TrueType 226
- 18.4.2.2. Czcionki typu SHX 227
- 18.4.2.3. Wysokość tekstu w definicji stylu 228
- 18.4.2.4. Dostępne style tekstu - podsumowanie 229
- 18.4.3. Nazwy stylów tekstu 229
- 18.4.4. Znaki specjalne 230
- 18.4.5. Tworzenie wiersza tekstu - ćwiczenia 230
- 18.4.6. Zmiana skali opisu istniejących obiektów - ćwiczenia 238
- 18.4.7. Opcje tworzenia wiersza tekstu 242
- 18.4.8. Tekst wielowierszowy 243
- 18.4.9. Definiowanie stylu tekstu i tworzenie tekstu wielowierszowego - ćwiczenia 243
- 18.4.10. Inne operacje wykonywane za pomocą edytora tekstu wielowierszowego 248
- 18.4.10.1. Wybrane operacje formatowania akapitów, znaków oraz symbole i ułamki 249
- 18.4.10.2. Pola tekstowe 249
- 18.4.10.3. Opcje dopasowania (wyrównania) tekstu 250
- 18.5. Tabele 250
- 18.5.1. Styl tabeli 251
- 18.5.2. Tworzenie tabeli 252
- 18.5.3. Ćwiczenia 252
- 18.6. Kreskowanie i wypełnienie 257
- 18.6.1. Rodzaje kreskowania 258
- 18.6.2. Definiowanie kreskowania 260
- 18.6.2.1. Opcja Wskaż punkty (Pick Points) 260
- 18.6.2.2. Opcja Wybierz obiekty (Select Objects) 263
- 18.6.3. Ćwiczenia 264
- 18.7. Inne obiekty 267
- 19.1. Tryby lokalizacji 269
- 19.1.1. Stałe tryby lokalizacji 270
- 19.1.2. Chwilowy tryb lokalizacji 272
- 19.1.3. Zestawienie trybów lokalizacji 273
- 20.1. Wprowadzenie 277
- 20.2. Rysowanie trójkąta 277
- 20.3. Rysowanie wysokości trójkąta 278
- 20.4. Rysowanie okręgów stycznych 280
- 20.5. Rysowanie pozostałych odcinków 281
- 20.6. Rysowanie nietypowego okręgu 282
- 21.1. Tymczasowe punkty śledzenia 286
- 21.2. Ćwiczenia 286
- 21.2.1. Włączanie tymczasowego punktu śledzenia 287
- 21.2.2. Wyłączanie tymczasowego punktu śledzenia 288
- 23.1. Narzędzie ViewCube w modelu 2D 297
- 23.2. Wyświetlanie siatki rysunkowej 297
- 23.3. Uwagi ogólne 298
- 23.4. Panoramowanie 298
- 23.5. Ćwiczenia 299
- 23.6. Operowanie powiększeniem 300
- 23.7. Ćwiczenia 301
- 23.7.1. Powiększenie w czasie rzeczywistym 301
- 23.7.2. Okno 302
- 23.7.3. Zoom i nowy fragment 303
- 23.7.4. Zakres 303
- 23.7.5. Wszystko i Okno 304
- 23.7.6. Skala względna 305
- 23.7.7. Poprzedni widok 305
- 23.7.8. Okno i poprzedni 306
- 23.8. Strategie sterowania wyświetlaniem 306
- 23.8.1. Bez użycia rolki 306
- 23.8.2. Z użyciem rolki 307
- 23.8.3. Inne narzędzia sterowania wyświetlaniem 309
- 24.1. Ogólna metoda edycji 311
- 24.2. Zbiory wskazań (kolekcje) 313
- 24.2.1. Wybieranie pojedynczego obiektu 313
- 24.2.1.1. Wybór elementów pokrywających się (metoda standardowa) 314
- 24.2.1.2. Wybór elementów pokrywających się (cykliczny) 314
- 24.2.2. Uzupełnianie kolekcji 316
- 24.2.3. Usuwanie elementu z kolekcji 316
- 24.2.4. Wybór za pomocą okna 316
- 24.2.4.1. Okno typu przecinającego 317
- 24.2.4.2. Okno typu ciągłego 318
- 24.2.5. Niejawne opcje wybierania obiektów 318
- 24.2.1. Wybieranie pojedynczego obiektu 313
- 24.3. Usuwanie obiektów 319
- 24.3.1. Ćwiczenia 320
- 24.4. Przekształcenia o wektor 320
- 24.4.1. Metoda "punkt bazowy" (skąd-dokąd) 321
- 24.4.1.1. Ogólny algorytm metody "punkt bazowy" (skąd-dokąd) 322
- 24.4.2. Metoda "przesunięcie" (o ile i w którą stronę) 322
- 24.4.2.1. Ogólny algorytm metody "przesunięcie" (o ile i w którą stronę) 323
- 24.4.1. Metoda "punkt bazowy" (skąd-dokąd) 321
- 24.5. Przesuwanie obiektów 324
- 24.5.1. Ćwiczenia 325
- 24.6. Przesuwanie ortogonalne za pomocą klawiatury (Nudging) 328
- 24.6.1. Ćwiczenia 329
- 24.7. Kopiowanie obiektów 330
- 24.7.1. Opcje 331
- 24.7.2. Ćwiczenia 331
- 24.8. Rozciąganie obiektów 333
- 24.8.1. Ćwiczenia 334
- 24.9. Kopiowanie obiektów w szyku 337
- 24.9.1. Szyki standardowe i zespolone 337
- 24.9.1.1. Szyk prostokątny 338
- 24.9.1.2. Szyk biegunowy 338
- 24.9.1.3. Szyk wzdłuż ścieżki 339
- 24.9.2. Ćwiczenia 339
- 24.9.2.1. Szyk prostokątny 339
- 24.9.2.2. Szyk biegunowy 342
- 24.9.2.3. Szyk wzdłuż ścieżki 345
- 24.9.1. Szyki standardowe i zespolone 337
- 24.10. Kopiowanie obiektów przez odsunięcie 347
- 24.10.1. Ćwiczenia 348
- 24.11. Lustrzane odbicie 351
- 24.11.1. Ćwiczenia 351
- 24.12. Skalowanie 353
- 24.12.1. Ćwiczenia 354
- 24.13. Obracanie obiektów 356
- 24.13.1. Ćwiczenia 357
- 24.14. Ucinanie i wydłużanie obiektów 359
- 24.14.1. Tryby i opcje ucinania i wydłużania 360
- 24.14.1.1. Tryb standardowy (Standard) 361
- 24.14.1.2. Tryb szybki (Quick) 361
- 24.14.1.3. Zestawienie opcji operacji wykonywanej w trybie Szybki (Quick) 362
- 24.14.2. Ogólna metoda ucinania i wydłużania w trybie Szybki (Quick) 362
- 24.14.2.1. Uwagi dodatkowe 363
- 24.14.3. Ćwiczenia 364
- 24.14.1. Tryby i opcje ucinania i wydłużania 360
- 24.15. Przedłużanie i skracanie obiektów 366
- 24.15.1. Ćwiczenia 367
- 24.16. Przerywanie obiektów 368
- 24.16.1. Ćwiczenia 369
- 24.17. Łączenie obiektów 373
- 24.17.1. Ćwiczenia 373
- 24.18. Fazowanie krawędzi 375
- 24.18.1. Ćwiczenia 376
- 24.19. Zaokrąglanie krawędzi 380
- 24.19.1. Ćwiczenia 381
- 24.20. Rozbijanie obiektów złożonych 385
- 24.20.1. Ćwiczenia 385
- 24.21. Indywidualne polecenia edycyjne 387
- 24.21.1. Łączenie odcinków i łuków w polilinię - edycja polilinii 388
- 24.21.2. Ćwiczenia 389
- 24.21.3. Inne indywidualne polecenia edycyjne 391
- 24.21.4. Edycja kreskowania - ćwiczenia 391
- 24.21.4.1. Zmiana skali opisu 393
- 24.21.5. Edycja tekstu - ćwiczenia 393
- 24.21.5.1. Zmiana skali opisu 394
- 24.21.6. Ćwiczenia dodatkowe 394
- 27.1. Wybór metody edycji 404
- 27.2. Uchwyty standardowe 405
- 27.2.1. Ogólna metoda edycji 408
- 27.2.1.1. Pełny algorytm edycji za pomocą uchwytów 408
- 27.2.1.2. Skrócony algorytm edycji za pomocą uchwytów 409
- 27.2.2. Ćwiczenia 410
- 27.2.2.1. Rozciąganie odcinka 410
- 27.2.2.2. Przesuwanie i rozciąganie okręgu 411
- 27.2.2.3. Inne operacje edycyjne 413
- 27.2.1. Ogólna metoda edycji 408
- 27.3. Uchwyty wielofunkcyjne 415
- 27.3.1. Ogólna metoda edycji za pomocą uchwytów wielofunkcyjnych 416
- 27.3.2. Ćwiczenia 417
- 29.1. Rysowanie projektu BUD1 422
- 29.1.1. Podstawowa koncepcja rozwiązania 423
- 29.1.2. Realizacja koncepcji podstawowej 423
- 29.1.3. Koncepcje alternatywne 424
- 29.2. Rysowanie projektu DET1 425
- 29.2.1. Podstawowa koncepcja rozwiązania 426
- 29.2.2. Realizacja koncepcji podstawowej 427
- 29.2.2.1. Pierwszy fragment łamanej 427
- 29.2.2.2. Drugi fragment łamanej 428
- 29.2.2.3. Kopiowanie przez odsunięcie 429
- 29.2.2.4. Obcięcie końców 429
- 29.2.2.5. Analiza dostępnych stylów tekstu 430
- 29.2.2.6. Propozycja definicji nowego stylu tekstu 430
- 29.2.2.7. Ocena wysokości napisu (tekstu) 431
- 29.2.2.8. Weryfikacja propozycji stylu i wysokości napisu 431
- 29.2.2.9. Definiowanie nowego stylu tekstu 432
- 29.2.2.10. Tworzenie napisu 432
- 29.2.3. Inne koncepcje rysowania zarysu 432
- 29.2.3.1. Paleta narzędzi Kalkulator (QuickCalc) 432
- 29.2.3.2. Tryb śledzenia 433
- 29.3. Rysowanie projektu DET2 434
- 29.3.1. Tryb śledzenia i tymczasowy punkt śledzenia (lokalizacji) 435
- 29.3.2. Tryb śledzenia 438
- 29.3.3. Rysowanie okręgu 439
- 29.3.4. Napisy 439
- 29.3.4.1. Propozycja definicji nowego stylu tekstu 440
- 29.3.4.2. Ocena wysokości napisów 440
- 29.3.4.3. Weryfikacja propozycji stylu i wysokości napisu 441
- 29.3.4.4. Definiowanie nowego stylu tekstu 441
- 29.3.4.5. Tworzenie napisów 441
- 30.1. Technika warstw 444
- 30.2. Właściwości logiczne i określone wprost 446
- 30.2.1. Właściwości logiczne 446
- 30.2.2. Właściwości określone wprost 447
- 30.2.3. Właściwości logiczne a określone wprost 447
- 30.3. Właściwości bieżące i właściwości kolekcji obiektów 447
- 30.3.1. Błędy programów przy jasnym kolorze interfejsu 448
- 30.4. Rodzaj linii 450
- 30.4.1. Wczytywanie i usuwanie rodzaju linii - ćwiczenia 451
- 30.4.2. Efektywne zarządzanie rodzajami linii 457
- 30.4.2.1. Poprawna organizacja środowiska pracy 457
- 30.4.2.2. Wymuszona praca w źle zorganizowanym środowisku 458
- 30.4.3. Skala rodzaju linii 459
- 30.4.3.1. Indywidualna skala rodzaju linii nowo tworzonych obiektów 460
- 30.4.3.2. Skala globalna rodzaju linii 460
- 30.4.3.3. Indywidualna skala rodzaju linii obiektu 461
- 30.4.3.4. Całkowita skala rodzaju linii obiektu 461
- 30.4.4. Określanie całkowitej skali rodzaju linii obiektu 462
- 30.4.4.1. Sposób wyświetlania linii na rysunku 463
- 30.5. Szerokość (grubość) linii 464
- 30.5.1. Standardowa szerokość (grubość) linii 465
- 30.5.2. Regulacja sposobu wyświetlania szerokości (grubości) linii 466
- 30.6. Kolor 468
- 30.7. Przezroczystość ogólna 468
- 30.8. Sterowanie właściwościami za pośrednictwem warstwy 470
- 30.9. Budowa struktury warstw - ćwiczenia 472
- 30.9.1. Wczytanie definicji linii 472
- 30.9.2. Usuwanie warstwy 473
- 30.9.3. Zmiana nazwy i koloru warstwy 474
- 30.9.4. Tworzenie nowej warstwy 475
- 30.9.5. Ustawianie warstwy bieżącej 477
- 30.9.6. Modyfikacja struktury i właściwości warstw 478
- 30.10. Operacje na warstwach - ćwiczenia 478
- 30.10.1. Filtry warstw 479
- 30.10.2. Wybór warstwy aktualnej 479
- 30.10.3. Zamrażanie warstwy 482
- 30.10.4. Przenoszenie obiektów na inną warstwę 483
- 30.10.5. Uzgadnianie właściwości 484
- 30.10.6. Właściwość określona wprost 486
- 30.10.7. Zmiana właściwości obiektów przez warstwę 486
- 31.1. Metody tworzenia nowego projektu 488
- 31.2. Typowy algorytm tworzenia nowego projektu 489
- 31.3. Podstawy zarządzania szablonami 490
- 31.3.1. Typowy algorytm tworzenia szablonu 491
- 31.3.2. Przegląd wybranych obiektów i ustawień szablonu z rzutnią 491
- 32.1. Szablon ze strukturą warstw 494
- 32.1.1. Operacje dla polskiej wersji językowej programu 495
- 32.1.2. Operacje dla angielskiej wersji językowej programu 496
- 32.1.3. Podstawowe operacje konfiguracyjne 496
- 32.1.4. Obiekty testowe i dobór skali rodzaju linii 499
- 32.1.5. Pozostałe operacje konfiguracyjne 500
- 33.1. Styl wymiarowania 505
- 33.1.1. Nazwy stylów wymiarowania 507
- 33.2. Czynności wstępne 507
- 33.3. Ogólne warianty wymiarowania 507
- 33.3.1. Warstwa docelowa wymiarów 509
- 33.4. Wymiar liniowy 510
- 33.4.1. Ćwiczenia 511
- 33.5. Wymiar normalny 515
- 33.5.1. Ćwiczenia 515
- 33.6. Ćwiczenia 517
- 33.7. Wymiary promienia i średnicy 518
- 33.7.1. Ćwiczenia 519
- 33.8. Znaczniki środka 520
- 33.8.1. Tradycyjny znacznik środka 520
- 33.8.1.1. Ćwiczenia 521
- 33.8.2. Zespolony znacznik środka 521
- 33.8.2.1. Konfiguracja zespolonego znacznika środka 522
- 33.8.2.2. Ćwiczenia 523
- 33.8.1. Tradycyjny znacznik środka 520
- 33.9. Zespolone osie symetrii 524
- 33.9.1. Konfiguracja zespolonych osi symetrii 524
- 33.9.2. Ćwiczenia 525
- 33.10. Wymiar kątowy 526
- 33.10.1. Ćwiczenia 527
- 33.11. Dołączanie przedrostka i przyrostka 528
- 33.11.1. Ćwiczenia 528
- 33.12. Szybkie wymiarowanie 533
- 33.12.1. Modyfikacja stylu wymiarowania 534
- 33.12.2. Ćwiczenia 535
- 33.13. "Inteligentne" narzędzie WYMIAR (DIM) 537
- 33.13.1. Algorytm "inteligentnego" wymiarowania 538
- 33.13.1.1. Wymiar zdefiniowany przez jeden obiekt 538
- 33.13.1.2. Wymiar zdefiniowany przez dwa obiekty 539
- 33.13.2. Ćwiczenia 539
- 33.13.1. Algorytm "inteligentnego" wymiarowania 538
- 33.14. Linie i wielolinie odniesienia 546
- 33.14.1. Styl wielolinii odniesienia 548
- 33.14.2. Tworzenie wielolinii odniesienia 550
- 33.14.3. Edycja wielolinii odniesienia 551
- 33.14.4. Ćwiczenia 552
- 33.14.4.1. Tworzenie wielolinii 552
- 33.14.4.2. Edycja wielolinii za pomocą uchwytów 554
- 33.14.4.3. Dołączanie i usuwanie linii odniesienia 554
- 33.14.4.4. Wyrównywanie położenia wielolinii 557
- 33.14.4.5. Grupowanie wielolinii 560
- 33.14.4.6. Modyfikacja stylu wielolinii 561
- 33.14.4.7. Ćwiczenie kontrolne 562
- 33.14.4.8. Zmiana skali opisu wielolinii odniesienia 562
- 33.15. Podstawy edycji wymiarów 563
- 33.15.1. Zmiana skali opisu 563
- 33.15.2. Ćwiczenia 564
- 33.15.2.1. Edycja za pomocą uchwytów 564
- 33.15.2.2. Porządkowanie rozmieszczenia wymiarów 567
- 33.15.2.3. Przerywanie obiektów wymiarowych 568
- 33.15.2.4. Inne operacje edycyjne 569
- 33.16. Inne narzędzia wymiarowania i edycji elementów opisu 570
- 34.1. Szybkie właściwości istniejących obiektów 572
- 34.1.1. Bez włączania przełącznika SW (QP) 572
- 34.1.2. Przy włączonym przełączniku SW (QP) 573
- 34.2. Właściwości istniejących obiektów 574
- 34.2.1. Ćwiczenia 576
- 34.2.2. Edycja zespolonych znaczników środka i osi symetrii 581
- 34.3. Uzyskiwanie informacji o istniejących obiektach 584
- 34.3.1. Lista informacji o istniejących obiektach 585
- 34.3.2. Pomiar odległości 585
- 34.3.3. Odczyt współrzędnych punktu 585
- 34.3.4. Pomiar pola powierzchni 585
- 34.3.5. Nowe narzędzia pomiarowe 586
- 35.1. Wymiarowanie projektu BUD1 587
- 35.2. Wymiarowanie projektu DET1 589
- 35.3. Wymiarowanie projektu DET2 595
- 35.4. Edycja projektu DET1 600
- 35.4.1. Rozciągnięcie 601
- 35.4.2. Fazowania i zaokrąglenia 602
- 35.4.3. Edycja istniejących wymiarów 603
- 35.4.3.1. Edycja za pomocą uchwytów 603
- 35.4.3.2. Edycja metodą doczepiania 604
- 35.4.3.3. Monitor opisu (Annotation Monitor) 605
- 35.4.3.4. Dalsze operacje edycyjne 606
- 35.4.4. Tworzenie nowych wymiarów 607
- 35.4.4.1. Definiowanie nowych stylów wymiarowania 608
- 35.4.4.2. Zastosowanie zdefiniowanych stylów wymiarowania 612
- 35.4.5. Inne operacje 613
- 35.4.6. Definiowanie podstylu wymiarowania 614
- 35.5. Edycja projektu DET2 615
- 36.1. Zarządzanie rodzajami linii 617
- 36.2. Zarządzanie stylami tekstu 618
- 36.3. Zarządzanie stylami wymiarowania 619
- 37.1. Modyfikacja szablonu ze strukturą warstw 620
- 37.1.1. Przegląd istniejących stylów 621
- 37.1.2. Definiowanie stylu tekstu 621
- 37.1.3. Definiowanie stylu wymiarowania 622
- 37.1.4. Definiowanie stylu wielolinii odniesienia 626
- 37.1.5. Konfigurowanie zespolonych znaczników środka i osi symetrii 627
- 37.1.6. Sprawdzenie nowych stylów za pomocą obiektów testowych 627
- 37.1.7. Operacje końcowe 629
- 37.1.8. Arkusz obszaru papieru 630
- 38.1. Uwagi ogólne 634
- 38.2. Wymagania podstawowe 634
- 38.3. Wymagania dodatkowe 635
- 38.4. Czynności wstępne 636
- 38.5. Tworzenie zarysu 637
- 38.6. Wymiarowanie 641
- 38.6.1. Wymiarowanie faz i zaokrągleń 641
- 38.6.2. Wymiar obrócony 643
- 38.6.3. Pozostałe wymiary 644
- 38.6.4. Kreskowanie 646
- 38.6.5. Tabliczka rysunkowa 647
- 38.6.6. Operacje końcowe 648
- 38.7. Ćwiczenie kontrolne 650
- 38.8. Narzędzia wydruku dokumentacji 652
- 38.9. Wydruk dokumentacji z obszaru modelu 652
- 38.9.1. Ustawienia strony 653
- 38.9.2. Podgląd wydruku 656
- 38.9.3. Uruchomienie wydruku 657
- 39.1. Ćwiczenia 665
- 39.1.1. Tworzenie bloku 665
- 39.1.2. Wstawianie bloku 667
- 39.1.2.1. Metoda klasyczna 668
- 39.1.2.2. Metoda z wykorzystaniem palety Bloki (Blocks) 670
- 39.1.3. Zapis definicji bloku na dysku 673
- 39.1.4. Wstawianie pliku jako blok 675
- 39.1.5. Modyfikacja pliku bloku na dysku 677
- 39.1.6. Aktualizacja definicji bloku z biblioteki podczas wstawiania wystąpienia 677
- 39.1.7. Aktualizacja definicji bloku z biblioteki bez wstawiania wystąpienia 679
- 39.1.8. Modyfikacja definicji bloku bezpośrednio w miejscu wstawienia 680
- 39.1.9. Zmiana skali opisu 682
- 40.1. Sposoby przygotowania dokumentacji pod kątem wydruku 683
- 40.2. Przygotowanie bloku z atrybutami tekstowymi 686
- 40.2.1. Atrybuty tekstowe 688
- 40.3. Wydruk z wykorzystaniem układów arkuszy 689
- 40.4. Wydruk arkusza - wymiary w obszarze modelu 689
- 40.4.1. Ustawienia strony 691
- 40.4.2. Wstawianie bloku z atrybutami 698
- 40.4.3. Tworzenie i skalowanie rzutni 700
- 40.4.4. Zmiana obiektów nieopisowych na opisowe 704
- 40.4.5. Porządkowanie rozmieszczenia wymiarów 707
- 40.4.6. Postępowanie z obiektami nieopisowymi 708
- 40.4.7. Przenoszenie napisu na kartę arkusza 709
- 40.4.8. Obszar papieru i modelu na arkuszu (Layout) 709
- 40.4.8.1. Obszar modelu na arkuszu 710
- 40.4.8.2. Obszar papieru na arkuszu 711
- 40.4.9. Ustalanie położenia obiektów w rzutni 711
- 40.4.10. Style wydruku zależne od koloru 713
- 40.4.11. Wypełnianie pól tabliczki rysunkowej - atrybuty tekstowe 716
- 40.4.12. Blokowanie rzutni 718
- 40.4.13. Obiekty opisowe dla innej skali rzutni 719
- 40.5. Wydruk arkusza - wymiary w obszarze papieru 721
- 40.6. Projekty w jednostkach innych niż milimetry 726
- 40.7. Wymiary w obu obszarach 729
- 40.8. Przywracanie zespolenia wymiarów - Monitor opisu (Annotation Monitor) 730
- 40.8.1. Ćwiczenia 731
- 41.1. Wstawianie bloku za pomocą DesignCenter - ćwiczenia 735
- 42.1. Sterowanie widocznością okna palet narzędzi 738
- 42.2. Ćwiczenia 739
- 42.2.1. Tworzenie palety 739
- 42.2.2. Wstawianie bloku z palety 740
- 42.2.3. Modyfikacja palety narzędzi 740
- 42.2.4. Usuwanie narzędzi i palet 742
- 45.1. Parametryczność 751
- 45.2. Więzy i wymiary 751
- 45.2.1. Więzy geometryczne 752
- 45.2.2. Więzy wymiarowe 754
- 45.2.3. Wymiary 754
- 45.3. Przykład rysunku parametrycznego i nieparametrycznego 755
- 47.1. Automatyczne wprowadzanie więzów geometrycznych 761
- 47.2. Sterowanie widocznością więzów geometrycznych 763
- 47.2.1. Selektywne wyświetlanie więzów geometrycznych 765
- 47.3. Sprawdzenie poprawności systemu więzów geometrycznych 766
- 47.4. Usuwanie więzów geometrycznych 767
- 47.5. Ręczne wprowadzanie więzów geometrycznych 768
- 47.6. Stopnie swobody 771
- 47.7. Wprowadzanie więzów geometrycznych podczas tworzenia i edycji obiektów 772
- 48.1. Konfiguracja narzędzi więzów wymiarowych 777
- 48.1.1. Sterowanie widocznością więzów wymiarowych w formie dynamicznej 778
- 48.2. Więzy wymiarowe zdefiniowane przez jeden obiekt 779
- 48.3. Więzy wymiarowe zdefiniowane przez dwa obiekty 781
- 48.4. Wymiary nadmiarowe 782
- 48.5. Zmiana sposobu wyświetlania więzów wymiarowych 783
- 48.5.1. Zmiana formy więzów wymiarowych 784
- 48.6. Wyświetlanie i ukrywanie więzów w formie dynamicznej 785
- 48.7. Edycja wartości więzów wymiarowych 785
- 48.7.1. Parametryczne modyfikacje konstrukcji 789
- 48.7.2. Parametry użytkownika 790
- 48.7.3. Filtry i grupy parametrów 792
- 48.7.4. Edycja wartości więzów za pomocą uchwytów standardowych 794
- 49.1. Typoszereg z parametrem użytkownika 796
- 49.1.1. Wprowadzanie więzów geometrycznych 798
- 49.1.2. Nakładanie więzów wymiarowych 800
- 49.1.3. Parametryczne modyfikacje konstrukcji 801
- 49.2. Typoszereg bez parametru użytkownika 803
- 49.2.1. Wprowadzanie więzów geometrycznych 803
- 49.2.2. Nakładanie więzów wymiarowych 805
- 49.2.3. Parametryczne modyfikacje konstrukcji 806
- 49.2.4. Inny sposób modelowania symetrii 807
- 52.1. Transformacja projektu DET2 811
- 52.1.1. Wprowadzanie więzów geometrycznych 813
- 52.1.2. Transformacja więzów wymiarowych 813
- 52.1.3. Tworzenie i wiązanie punktu konstrukcyjnego 816
- 52.1.4. Formatowanie więzów wymiarowych 817
- 52.1.5. Parametryczne modyfikacje konstrukcji 819
- 54.1. Opcje modelowania 3D 826
- 55.1. Zmiana sposobu wyświetlania modelu 829
- 55.2. Zmiana sposobu budowy obrazu 830
- 55.3. Narzędzie ViewCube 830
- 55.3.1. Widoki standardowe 832
- 55.3.2. Redefinicja widoku głównego (Home View) 833
- 55.4. Narzędzia SteeringWheels 834
- 55.4.1. Zmiana środka obrotu 836
- 55.4.2. Wywoływanie poprzednich i następnych widoków 836
- 55.4.3. Inne operacje 837
- 55.5. Nazwane widoki 837
- 56.1. Układy współrzędnych w przestrzeni 3D 840
- 56.1.1. Układ globalny i lokalne układy współrzędnych 842
- 56.1.2. Symbol układu współrzędnych 842
- 56.2. Zarządzanie układami współrzędnych 844
- 56.3. Standardowe metody zarządzania układami współrzędnych - ćwiczenia 844
- 56.3.1. Definiowanie lokalnego układu współrzędnych 845
- 56.3.2. Zapisywanie lokalnego układu współrzędnych 846
- 56.3.3. Uaktywnianie zapisanego lokalnego układu współrzędnych 848
- 56.3.4. Wywołanie widoku planarnego 848
- 56.3.5. Definiowanie LUW na obiekcie 849
- 56.3.5.1. Obiekt typu linia (krawędź) 850
- 56.3.6. Usuwanie zapisanego lokalnego układu współrzędnych 852
- 56.4. Zarządzanie układami współrzędnych metodą edycji symbolu (ikony) układu - ćwiczenia 853
- 56.4.1. Definiowanie układu współrzędnych na powierzchni (ścianie) 853
- 56.4.2. Zapisywanie lokalnego układu współrzędnych metodą edycji uchwytów 855
- 56.5. Dynamiczny LUW 856
- 57.1. Parametryczność a modele 3D 858
- 57.1.1. Modele bryłowe 858
- 57.1.2. Modele powierzchniowe 859
- 58.1. Model krawędziowy - ćwiczenia 861
- 58.2. Klasyczne siatki wielokątne - ćwiczenia 863
- 58.3. Wysokość i poziom 865
- 58.3.1. Ćwiczenia 866
- 58.4. Polibryły - ćwiczenia 868
- 59.1. Bryły elementarne - ćwiczenia 871
- 59.2. Powierzchnie elementarne 873
- 61.1. Interfejs użytkownika podczas modelowania 3D za pomocą profilu 881
- 61.2. Modelowanie bryłowe za pomocą profilu - ćwiczenia 881
- 61.3. Wyciąganie - ćwiczenia 883
- 61.4. Obrót - ćwiczenia 885
- 61.5. Przeciąganie - ćwiczenia 887
- 61.6. Rozpinanie powierzchni - ćwiczenia 889
- 62.1. Czynności wstępne i konfiguracyjne 895
- 62.2. Metauchwyty 896
- 62.2.1. Ograniczanie zakresu operacji edycyjnej 897
- 62.3. Podobiekty 898
- 62.3.1. Wybór podobiektów 899
- 62.3.1.1. Wybór podobiektów z wykorzystaniem filtrów 899
- 62.3.1.2. Wybór podbryły bez stosowania filtru 901
- 62.3.1.3. Cykliczny wybór podbrył 901
- 62.3.1. Wybór podobiektów 899
- 62.4. Rodzaje uchwytów 902
- 62.5. Ćwiczenia 902
- 62.5.1. Przesunięcie swobodne 903
- 62.5.2. Przesunięcie ograniczone 904
- 62.5.3. Obrót ograniczony 905
- 62.5.4. Przesunięcie z kolekcją uchwytów aktywnych 906
- 62.5.5. Rejestrowanie historii modelowania bryły 907
- 62.5.6. Edycja właściwości obiektów 3D 908
- 62.5.7. Usuwanie historii obiektów 3D 908
- 63.1. Transformacja projektu BUD1 do przestrzeni 3D 910
- 63.2. Edycja projektu BUD1 913
- 63.3. Model 3D sworznia 915
- 63.4. Edycja modelu 3D sworznia 917
- 64.1. Uwagi dotyczące terminologii 920
- 64.2. Podstawy redagowania rzutów 921
- 64.2.1. Rzut bazowy (Base View) i rzuty pochodne - ćwiczenia 922
- 64.2.2. Rzut prostokątny i izometryczny - ćwiczenia 923
- 64.2.3. Rzut typu przekrój (Section) - ćwiczenia 924
- 64.2.4. Rzut typu szczegół (Detail View) - ćwiczenia 928
- 64.3. Podstawy edycji rzutów - ćwiczenia 931
- 64.3.1. Styl rzutu typu przekrój (Section) 932
- 64.3.2. Wyłączanie przekrojów składników 933
- 64.3.3. Sterowanie widocznością krawędzi 934
- 64.3.4. Modyfikacja właściwości warstw 935
- 64.3.5. Zmiana wyrównania rzutów 937
- 64.3.5.1. Przerwanie wyrównania rzutów 938
- 64.3.6. Edycja kreskowania rzutów 938
- 64.3.7. Indywidualna edycja oznaczenia (etykiety) rzutu 939
- 64.3.8. Inne operacje edycyjne rzutów 940
- 64.3.9. Edycja linii cięcia 942
- 64.3.10. Inne operacje edycyjne 944
- 64.4. Aktualizacja rzutów 945
- 64.4.1. Aktualizacja rzutów po zmianie modelu 3D 946
- 64.4.2. Aktualizacja rzutów po zmianie zestawu składników modelu 3D 949
- 66.1. Literatura podstawowa 953
- 66.2. Literatura uzupełniająca 953
1. Od autora 23
2. Koncepcja i zawartość książki 25
3. Formatowanie powtarzalnych fragmentów tekstu 32
4. Instalacja plików dodatkowych 48
CZĘŚĆ I. NIEPARAMETRYCZNE PROJEKTOWANIE 2D 51
5. Podstawy środowiska AutoCAD 53
6. Niezbędne operacje konfiguracyjne 67
7. Zaawansowane opcjonalne operacje konfiguracyjne 84
8. Interfejs programu AutoCAD 105
9. Współrzędne 2D 144
10. Zadania kontrolne 154
11. Śledzenie biegunowe i bezpośrednie wprowadzanie odległości 156
12. Wymiary obiektów a podziałka rysunkowa 162
13. Współrzędne biegunowe 165
14. Zadania kontrolne 168
15. Dynamiczne wprowadzanie danych 169
16. Tworzenie obiektów podstawowych 179
17. Ćwiczenia projektowe 203
18. Tworzenie obiektów złożonych 205
19. Narzędzia rysowania precyzyjnego 268
20. Ćwiczenia projektowe 276
21. Narzędzia rysowania precyzyjnego - śledzenie 285
22. Zadania kontrolne 291
23. Sterowanie wyświetlaniem 2D 296
24. Edycja obiektów 310
25. Ćwiczenia projektowe 396
26. Zadania kontrolne 402
27. Edycja za pomocą uchwytów 404
28. Zadania kontrolne 420
29. Ćwiczenia przejściowe 422
30. Właściwości ogólne obiektów 443
31. Zaawansowane zarządzanie plikami i szablonami 488
32. Ćwiczenia przejściowe 494
33. Wymiarowanie 501
34. Uniwersalne narzędzia zarządzania właściwościami obiektów 571
35. Ćwiczenia przejściowe 587
36. Poprawna organizacja środowiska pracy 617
37. Ćwiczenia przejściowe 620
38. Projekt końcowy 632
39. Podstawy techniki bloków 661
40. Zaawansowane techniki wykonywania i wydruku dokumentacji 683
41. Design Center 733
42. Palety narzędzi użytkownika 738
43. Zadania kontrolne 743
44. Nieparametryczne projektowanie 2D - uwagi końcowe 747
CZĘŚĆ II. PARAMETRYCZNE PROJEKTOWANIE 2D 749
45. Podstawowe pojęcia 751
46. Konfiguracja narzędzi więzów 757
47. Operowanie więzami geometrycznymi - ćwiczenia 760
48. Operowanie więzami wymiarowymi - ćwiczenia 775
49. Ćwiczenia przejściowe 796
50. Zadania kontrolne 808
51. Transformacja wymiarów na więzy 810
52. Ćwiczenia przejściowe 811
53. Parametryczne projektowanie 2D - uwagi końcowe 821
CZĘŚĆ III. PODSTAWY MODELOWANIA 3D 823
54. Interfejs użytkownika podczas pracy 3D 825
55. Sterowanie wyświetlaniem 3D - ćwiczenia 828
56. Układy współrzędnych 840
57. Wstęp do modelowania 3D 857
58. Tworzenie obiektów 3D metodami 2D 860
59. Klasyczne obiekty 3D 871
60. Operacje logiczne Boole'a - ćwiczenia 876
61. Operacje modelowania 3D za pomocą profilu 880
62. Edycja obiektów 3D 894
63. Ćwiczenia przejściowe 910
64. Redagowanie rzutów 2D na podstawie modelu 3D 920
65. Modelowanie 3D - uwagi końcowe 951
66. Bibliografia 953
Skorowidz 957
Helion - inne książki
-
Oto zwięzły przewodnik przeznaczony dla inżynierów danych, którzy chcą poznać zasady implementacji potoków danych. Wyjaśnia najważniejsze pojęcia związane z potokami danych, opisuje zasady ich tworzenia i implementacji, prezentuje także najlepsze praktyki stosowane przez liderów w branży analizy ...
Potoki danych. Leksykon kieszonkowy. Przenoszenie i przetwarzanie danych na potrzeby ich analizy Potoki danych. Leksykon kieszonkowy. Przenoszenie i przetwarzanie danych na potrzeby ich analizy
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)31.94 zł
49.90 zł(-36%) -
Cyberbezpieczeństwo dotyczy dziś każdego. Nowe, zaktualizowane wydanie Cyberbezpieczeństwa dla bystrzaków pomoże Ci chronić osobiste informacje i zabezpieczyć dane biznesowe. Dowiedz się, co się dzieje z plikami, które przechowujesz online. Pracuj bezpiecznie w domu i unikaj dezinformacji. Upewni...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
44.16 zł
69.00 zł(-36%) -
To trzecie wydanie przewodnika autorstwa twórców Kubernetesa. Zostało starannie zaktualizowane i wzbogacone o tak ważne zagadnienia jak bezpieczeństwo, dostęp do Kubernetesa za pomocą kodu napisanego w różnych językach programowania czy tworzenie aplikacji wieloklastrowych. Dzięki książce poznasz...
Kubernetes. Tworzenie niezawodnych systemów rozproszonych. Wydanie III Kubernetes. Tworzenie niezawodnych systemów rozproszonych. Wydanie III
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)44.16 zł
69.00 zł(-36%) -
Ta książka, podobnie jak inne z serii „Biblia”, zawiera zarówno niezbędne teoretyczne informacje, jak i mnóstwo praktycznych wskazówek i instrukcji, dzięki czemu jest znakomitą pomocą w nauce pisania skryptów dla Linuksa. Pokazano tu, kiedy efektywniej jest używać interfejsu graficzne...
Linux. Wiersz poleceń i skrypty powłoki. Biblia. Wydanie IV Linux. Wiersz poleceń i skrypty powłoki. Biblia. Wydanie IV
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni) -
Dzięki temu przewodnikowi zrozumiesz techniki ataków, jak również metody śledcze obrońców. Nauczysz się analizować i śledzić ataki, a także stawiać hipotezy dotyczące ich sprawców. Znajdziesz tu opisy najważniejszych cyberataków, w tym przeprowadzonych na zlecenie rządów. Poznasz świat ukierunkow...
Sztuka wojny cyfrowej. Przewodnik dla śledczego po szpiegostwie, oprogramowaniu ransomware i cyberprzestępczości zorganizowanej Sztuka wojny cyfrowej. Przewodnik dla śledczego po szpiegostwie, oprogramowaniu ransomware i cyberprzestępczości zorganizowanej
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)44.16 zł
69.00 zł(-36%) -
Dzięki DevOps możesz przyspieszyć cykl życia związany z dostarczaniem oprogramowania, jeśli tylko poznasz procesy, narzędzia i sposób myślenia będący podstawą kultury DevOps. Ta książka pomaga inżynierom oprogramowania i kierownikom do spraw technicznych w przekształcaniu organizacji w celu przyj...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
50.56 zł
79.00 zł(-36%) -
Wielu adeptów kodowania ulega złudnemu przekonaniu, że opanowanie jakiegoś języka programowania wystarczy, aby być programistą. Nader często w pośpiechu piszą nieuporządkowany kod, który zawiera mnóstwo powtórzeń i jest kompletnie nieczytelny. Tymczasem prawdziwi mistr...
The Art of Clean Code. Jak eliminować złożoność i pisać czysty kod The Art of Clean Code. Jak eliminować złożoność i pisać czysty kod
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)37.76 zł
59.00 zł(-36%) -
To trzecie, wzbogacone i uzupełnione wydanie praktycznego samouczka, dzięki któremu błyskawicznie rozpoczniesz pracę z Terraform. Zapoznasz się z językiem programowania Terraform i zasadami tworzenia kodu. Szybko zaczniesz wdrażać infrastrukturę i zarządzać nią za pomocą zaledwie kilku poleceń. I...
Terraform. Tworzenie infrastruktury za pomocą kodu. Wydanie III Terraform. Tworzenie infrastruktury za pomocą kodu. Wydanie III
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)63.36 zł
99.00 zł(-36%) -
To nie jest podręcznik dla programistów. Celem autorów jest zaprezentowanie jedynej w swoim rodzaju perspektywy firmy Google, od lat rozwijającej trwały ekosystem oprogramowania, co pozwoliło zebrać pożyteczne wnioski dotyczące skali działalności i czasu jej trwania. W książce zwrócono uwagę na t...
Inżynieria oprogramowania według Google. Czego warto się nauczyć o tworzeniu oprogramowania Inżynieria oprogramowania według Google. Czego warto się nauczyć o tworzeniu oprogramowania
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)82.56 zł
129.00 zł(-36%) -
Ta książka jest właśnie takim mistrzem-przyjacielem. Nie zawiera skomplikowanej teorii i technicznego żargonu, znajdziesz w niej za to mnóstwo sekretów i wskazówek, dzięki którym zaczniesz przywozić z podróży przepiękne zdjęcia! Zamieszczono w niej sporo ważnych uwag na temat kreatywności czy wiz...
Fotografia podróżnicza. Tajemnice zawodowców wyjaśnione krok po kroku Fotografia podróżnicza. Tajemnice zawodowców wyjaśnione krok po kroku
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)37.76 zł
59.00 zł(-36%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: AutoCAD 2021 PL/EN/LT. Metodyka efektywnego projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D i 3D Andrzej Jaskulski (3)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(2)
(0)
(0)
(0)
(0)
(1)
Data dodania: 2021-04-16 Ocena: 6 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2020-12-07 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
Michał,
Data dodania: 2023-02-11 Ocena: 1 Opinia niepotwierdzona zakupem
więcej opinii