- Serie wydawnicze:
- Dla każdego
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 4.8/6 Opinie: 12
- Stron:
- 648
- Druk:
- oprawa miękka
Opis
książki
:
Perl dla każdego
Książka składa się z 21 rozdziałów podzielonych na trzy części, dzięki którym dowiesz się, czym są tablice rozproszone, zmienne, wyrażenia warunkowe, jak tworzyć skrypty CGI. Nie jest nudnym kursem Perla, który uczy funkcji, opcji etc. Dzięki licznym przykładom poznasz praktyczne zastosowanie języka -- i to nie tylko w systemie UNIX. Perl może z równym powodzeniem pracować na wielu innych platformach, takich jak Windows czy MacOS. Polecamy!
Wybrane bestsellery
-
Promocja Promocja 2za1
If you're just getting started with Perl, this is the book you want—whether you're a programmer, system administrator, or web hacker. Nicknamed "the Llama" by two generations of users, this best seller closely follows the popular introductory Perl course taught by the authors since 1991. This eighth edition covers recent changes to the language up- ePub + Mobi pkt
(186,15 zł najniższa cena z 30 dni)
194.65 zł
228.99 zł (-15%) -
Promocja Promocja 2za1
This practical XGBoost guide will put your Python and scikit-learn knowledge to work by showing you how to build powerful, fine-tuned XGBoost models with impressive speed and accuracy. This book will help you to apply XGBoost’s alternative base learners, use unique transformers for model deployment, discover tips from Kaggle masters, and much more!- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,90 zł najniższa cena z 30 dni)
134.10 zł
149.00 zł (-10%) -
Promocja Promocja 2za1
f you’re ready to get started with Raku (formerly Perl 6), this is the book you want, whether you’re a programmer, system administrator, or web hacker. Raku is a new language—a modern reinvention of Perl suitable for almost any task, from short fixes to complete web applications. This hands-on tutorial gets you started.Author brian d foy (Mastering- ePub + Mobi pkt
(186,15 zł najniższa cena z 30 dni)
194.65 zł
228.99 zł (-15%) -
Promocja Promocja 2za1
Perl is a family of high-level, general-purpose, interpreted, dynamic programming languages consisting of Perl 5 and Perl 6. Perl 6 helps developers write concise and declarative code that is easy to maintain. This book is an end-to-end guide that will help non-Perl developers get to grips with the language and use it to solve real-world problems.- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,90 zł najniższa cena z 30 dni)
125.10 zł
139.00 zł (-10%) -
Promocja Promocja 2za1
Want to learn how to program and think like a computer scientist? This practical guide gets you started on your programming journey with the help of Perl 6, the younger sister of the popular Perl programming language. Ideal for beginners, this hands-on book includes over 100 exercises with multiple solutions, and more than 1,000 code examples so yo- ePub + Mobi pkt
(186,15 zł najniższa cena z 30 dni)
194.65 zł
228.99 zł (-15%) -
Promocja Promocja 2za1
Many programmers would love to use Perl for projects that involve heavy lifting, but miss the many traditional algorithms that textbooks teach for other languages. Computer scientists have identified many techniques that a wide range of programs need, such as:Fuzzy pattern matching for text (identify misspellings!)Finding correlations in dataGame-p- ePub + Mobi pkt
(118,15 zł najniższa cena z 30 dni)
118.15 zł
149.00 zł (-21%) -
Promocja Promocja 2za1
Take the next step toward Perl mastery with advanced concepts that make coding easier, maintenance simpler, and execution faster. Mastering Perl isn't a collection of clever tricks, but a way of thinking about Perl programming for solving debugging, configuration, and many other real-world problems you’ll encounter as a working programmer.The third- ePub + Mobi pkt
(143,65 zł najniższa cena z 30 dni)
152.15 zł
179.00 zł (-15%) -
Perl. Mistrzostwo w programowaniu" to wyjątkowa książka pomagająca w samodzielnej nauce, przeznaczona dla programistów, którzy używali już Perla i znają jego podstawy. Podążając za radami z tego przewodnika, nauczysz się definiować procedury i odwracać zwykły model programowania proceduralnego. Będziesz wiedział, jak zapisywać dane, aby wykorzystać je w innym programie, a także jak poprawiać kod bez modyfikowania pierwotnego kodu źródłowego.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Dzięki książce odkryjesz mało znane i mniej typowe zastosowania tego języka. Czytając ją, dowiesz się, w jaki sposób wykorzystać Perl do różnych zadań.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Promocja Promocja 2za1
This book picks up right where Learning Perl leaves off. With Intermediate Perl, you’ll graduate from short scripts to much larger programs, using features that make Perl a general-purpose language. This gentle but thorough guide introduces you to modules, complex data structures, and object-oriented programming.Each chapter is small enough to be r- ePub + Mobi pkt
(143,65 zł najniższa cena z 30 dni)
152.15 zł
179.00 zł (-15%)
Laura Lemay - pozostałe książki
-
Dzięki tej książce nauczysz się pisać poprawne, sprawnie działające strony WWW. Znajdziesz tu dwadzieścia pięć lekcji — każda zajmie Ci około godziny. W jednym miejscu zebrano i uporządkowano wszystkie informacje niezbędne do budowania witryn internetowych. Nie tylko pokazano tu, jak tworzyć świetne witryny internetowe, ale również zawarto wskazówki, jak zachęcić użytkowników do ich odwiedzania. Poszczególne zagadnienia zaprezentowano w przejrzysty sposób. Aby ułatwić Czytelnikowi przyswajanie materiału, w książce zamieszczono pytania sprawdzające, ćwiczenia i quizy.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Jest to skrócona edycja książki "HTML 4. Vademecum profesjonalisty", zawierająca jednak wszelkie niezbędne informacje na temat projetkowania stron WWW i HTML-a 4. Jeżeli chcesz stworzyć stronę domową, przedstawić na WWW dowolne informacje lub zbudować prezentację wykorzystującą tekst, obrazki, wideo i dźwięk, to książka ta będzie dla Ciebie wymarzo
- Druk pkt
Niedostępna
-
Jest to znacznie rozszerzona edycja książki HTML 4 - prawdziwa biblia twórcy serwisów WWW. I Ty możesz poznać tajniki języka HTML. Książka ta poprowadzi Cię krok po kroku przez wszystkie niezbędne do opanowania sztuki projektowania WWW - poczynając od budowy prostych stron a skończywszy na konstrukcji rozbudowanych i skomplikowanych serwisów WWW. P
- Druk pkt
Niedostępna
-
Ta książka jest jednym z najlepszych i najpopularniejszych podręczników Javy. W szczegółowy sposób przedstawia podstawowe zagadnienia programowania w Javie, jak również zasady tworzenia apletów oraz umieszczania ich na stronach WWW. Po przeczytaniu tej książki będziesz dysponował głęboką wiedzą dotyczącą programowania w Javie, pozwalającą na projek
- Druk pkt
Niedostępna
-
W internecie można znaleźć samouczki, instrukcje, mnóstwo przykładów i darmowych narzędzi mających ułatwić publikowanie na WWW. Jest też wiele innych książek na ten temat.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Zdobądź nową wiedzę i umiejętności! Szczegółowo poprawione i zaktualizowane wydanie tego łatwego do zrozumienia i wyczerpującego podręcznika zawiera omówienie wszystkich najnowszych technologii wykorzystywanych do publikowania informacji na WWW. W książce tej znajdziesz wszystkie zagadnienia związane z publikowaniem informacji na WWW, poczynając do
- Druk pkt
Niedostępna
-
W dobie szybkiego postępu technicznego i jeszcze szybszego rozwoju technologii internetowych Java stwarza możliwości, o jakich dotychczasowi programiści mogli jedynie marzyć.
- Druk pkt
Niedostępna
Zobacz pozostałe książki z serii Dla każdego
-
W tej książce znajdziesz informacje potrzebne do opanowania podstaw języka skryptowego PHP oraz bazy danych MySQL, a także przykłady konkretnych projektów zbudowanych z użyciem obu tych narzędzi. Zobaczysz, jakie elementy są najważniejsze podczas tworzenia strony, co koniecznie trzeba uwzględnić i sprawdzić, jak zapewnić harmonijne współdziałanie PHP i MySQL — na przykład w serwisie, który działa jako sklep internetowy. Dowiesz się, jak zapewnić stronie interaktywność, jak uniknąć jej nadmiernego obciążania i zweryfikować poprawność danych. Nauczysz się gromadzić i przetwarzać informacje, by na Twojej stronie użytkownik czuł się mile widziany lub dobrze obsłużony. Internet czeka na Ciebie!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Dzięki niniejszej książce bez problemu zrozumiesz wszystkie najważniejsze elementy najnowszej wersji języka Java 8. Dogłębnie poznasz sam język, a także jego podstawowe biblioteki. Książkę podzielono na 21 lekcji, kładąc nacisk na praktyczne aspekty programowania. Właściwie od początku będziesz pisać aplikacje dla różnych środowisk, w tym również mobilnych. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z programowaniem, czy też już znasz inne języki, dzięki tej książce nabierzesz biegłości w posługiwaniu się Javą i przygotujesz się do rozwijania własnych projektów — nawet tych bardzo ambitnych!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Sięgnij po tę książkę i zacznij programować już dziś! Po lekturze jej 24 rozdziałów — czytanie każdego zajmie najwyżej godzinę — poznasz podstawy programowania w języku JavaScript i szybko zaczniesz tworzyć skrypty wzbogacające strony internetowe w efektowne funkcje.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Książka zapewnia proste, praktyczne odpowiedzi w sytuacji, gdy trzeba uzyskać wyniki jak najszybciej. Każdy z 22. rozdziałów można opanować w około 10 minut, co pozwala niezwykle szybko przystąpić do praktycznego korzystania z języka SQL.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
W ciągu tylko 24 godzinnych lekcji będziesz w stanie opanować podstawy silnika gier Unity 4, na bazie którego utworzono Temple Run oraz wiele innych gier wydanych na platformach mobilnych! W trakcie wspomnianych 24 godzinnych lekcji dowiesz się wszystkiego, co jest potrzebne podczas tworzenia gier — począwszy od podstaw, przez zaawansowane sposoby wykorzystania silnika fizycznego w grach, aż po animację i techniki przygotowywania gier dla urządzeń mobilnych. Każda kolejna lekcja opiera się na zdobytej wcześniej wiedzy, co zapewnia solidne podstawy pomagające w osiągnięciu prawdziwego sukcesu!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Źródłem takim jest książka „PHP i MySQL. Dla każdego. Wydanie II” . Dzięki niej początkujący twórcy serwisów bez kompleksów mogą wkroczyć w świat nowoczesnych technologii internetowych i nauczyć się sprawnie używać bezpłatnych narzędzi do pisania, testowania czy wdrażania aplikacji WWW, a bardziej zaawansowani — usystematyzować i rozszerzyć posiadaną wiedzę. Podręcznik krok po kroku prezentuje sposoby instalacji i konfiguracji środowiska pracy, omawia składnię i możliwości języka PHP, a także wskazuje, jak poprawnie projektować i tworzyć bazy danych działające w oparciu o mechanizm MySQL. Z książki dowiesz się, jak posługiwać się językiem SQL oraz jak połączyć możliwości PHP i MySQL-a, a ponadto jak za ich pomocą tworzyć praktyczne serwisy WWW.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Czytając tę książkę zrozumiesz, dlaczego Delphi zaliczane jest do narzędzi dla błyskawicznego tworzenia aplikacji (RAD). Tworząc programy o różnym stopniu komplikacji poznasz te elementy, na których Delphi opiera swą siłę, zaznajomisz się również z najważniejszymi elementami języka Object Pascal. Nauczysz się efektywnie wykorzystywać mechanizmy fun
- Druk pkt
Niedostępna
-
Dzięki tej pozycji czytelnik w bardzo krótkim czasie nabędzie umiejętności, które pozwolą rozpocząć efektywną pracę z Active Server Pages 2.0. Książka ukazuje funkcje i działanie ASP 2.0 od podstaw aż do bardziej zaawansowanych funkcji i pojęć. Czytając tę książkę można: Zrozumieć podstawy tworzenia dynamicznych i interaktywnych stron internetowyc
- Druk pkt
Niedostępna
-
Książka omawia najpopularniejsze programy pocztowe, takie jak Outlook Express, Netscape Messenger, Pegasus Mail i Eudora. Autorka nie zamierza porównywać ich ze sobą i przekonywać kogokolwiek do wyższości któregokolwiek z nich. Zazwyczaj przyzwyczajamy się do oprogramowania i sięgamy raczej po jego nowe wersje, niż po coś zupełnie innego. Trudno uk
- Druk pkt
Niedostępna
-
Układ książki Photoshop 5 dla każdego pozwala w bardzo krótkim czasie opanować wszystko, co potrzebne, by sprawnie i bezproblemowo posługiwać się Photoshopem 5.0. Możesz studiować tę książkę systematycznie, rozdział po rozdziale, albo wybierać tylko interesujące Cię zagadnienia. Dzięki niej dowiesz się jak retuszować fotografie czy też tworzyć obra
- Druk pkt
Niedostępna
Ebooka "Perl dla każdego" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Perl dla każdego" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Perl dla każdego" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Perl dla każdego (2) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: WebReporter Dariusz Majgier - Cobretti, nr 05 - 2001.05.15Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Cegła na temat Perla. Książka zawiera chyba wszystkie niezbędne informacje na temat języka Perl, jednak nie skupia się na rozwiązaniach zaawansowanych i rozbudowanych przykładach. Pomocna jest więc raczej początkującym i średniozaawansowanym, bardziej jako podręcznik, opis języka, niż zbiór gotowych receptur. Przykładów na wykonanie prostych rzeczy w Perlu nie brakuje, są jednak trudne do odnalezienia w gąszczu tekstu. Na książkę składają się informacje z zakresu: podstaw posługiwania się językiem Perl, stosowania liczb i łańcuchów, danych skalarnych, operatorów, tablic zwykłych i asocjacyjnych, list, wyrażeń warunkowych i pętli. Opisane są ponadto operacje na plikach, katalogach, tworzenie skryptów CGI, współpraca z systemem operacyjnym Unix i Windows, oraz przedstawiony jest dokładny opis wszystkich funkcji Perla. Całkiem niezła książka dla początkujacych i użyteczny podręcznik dla bardziej zaawansowanych programistów piszących w Perlu -- mają wszystko pod ręką. Pewną niedogodnością jest brak dołączonego CD-ROM-u, gdzie możnaby umieścić listingi programów. Jeden z nich zajmuje 300 linii i pewnie nie ma osoby, która przepisując go nie popełniłaby błędu (jeżeli oczywoiście będzie na tyle zdeterminowana aby go przepisać). Dołączenie do książki najnowszej wersji Perla również ułatwiłoby znacznie zabawę początkującym, bo nie każdy musi mieć dostęp do Internetu i wiedzieć skąd pobrać program.
-
Recenzja: netmag.com.pl 2/2001, Jacek JankowskiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Podobnie jak inne wydawnictwa z serii "...dla każdego", książka przeznaczona jest dla osób, które dopiero zamierzają nauczyć się języka Perl. Autorka opisuje kolejno podstawowe elementy języka ze szczególnym uwzględnieniem charakterystycznych dla niego cech. W dalszych rozdziałach dochodzimy do bardziej zaawansowanych tematów, by ostatecznie dotrzeć do opisu interfejsu CGI i metod tworzenia skryptów dynamizujących i "uinteraktywnijących" strony WWW (traktuje o tym trzecia i ostatnia część książki). W trakcie poznawania kolejnych tajników Perla, czytelnik ma możliwość zapoznania się z wieloma przykładami konkretnych fragmentów kodu, ale na tym nie koniec -- na zakończenia każdej z części autorka prezentuje kilka dużych przykładów kompletnych rozwiązań w Perlu doskonale ilustrujących zagadnienia opisane uprzednio w części teoretycznej. Analiza tych przykładów może stanowić najlepszą "lekcję" Perla.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Teach Yourself Perl in 21 Days
- Tłumaczenie:
- Janusz Grabis
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-719-7053-6, 8371970536
- Data wydania książki drukowanej :
- 2000-05-08
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 1401
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Technologie webowe » Perl/CGI - Programowanie
Programowanie » Perl - Programowanie
- Serie wydawnicze: Dla każdego
Spis treści książki
- Kompozycja książki (26)
- Konwencje przyjęte w książce (28)
- Krótka charakterystyka języka Perl (31)
- Dlaczego warto uczyć się Perla? (33)
- Perl jest użyteczny (33)
- Perl jest samowystarczalny (34)
- Programowanie w Perlu przebiega bardzo szybko (34)
- Perl jest przenośny (35)
- Perl posiada duże możliwości (35)
- Perl jest elastyczny (35)
- Perl jest łatwy do nauczenia się (36)
- Społeczność użytkowników Perla (36)
- Pierwsze kroki w Perlu (37)
- Przykład: wszechobecny program Hello World (37)
- Tworzenie skryptu Hello World (38)
- Uruchamianie skryptu Hello World (39)
- Co zrobić, jeżeli nie działa? (40)
- Jak to działa? (40)
- Słowo na temat ostrzeżeń (41)
- Kolejny przykład: Echo (42)
- Trzeci przykład: Cookie Monster (43)
- Wkraczamy w głąb (44)
- Podsumowanie (45)
- Pytania i odpowiedzi (45)
- Warsztat (48)
- Quiz (48)
- Ćwiczenia (48)
- Odpowiedzi (49)
- Odpowiedzi do quizu (49)
- Odpowiedzi do ćwiczeń (50)
- Dane skalarne i zmienne skalarne (53)
- Liczby (54)
- Łańcuchy (54)
- Konwersja między liczbami i łańcuchami (57)
- Zmienne skalarne (58)
- Konstruowanie skryptów Perla (59)
- Operacje arytmetyczne (60)
- Precyzja arytmetyczna i dziesiętna (61)
- Przykład: Konwersja stopni Fahrenheita na stopnie Celsjusza (62)
- Operatory testów i porównań (64)
- Czym jest prawda? (64)
- Operatory równości i związków (64)
- Operatory logiczne (66)
- Wkraczamy w głąb (68)
- Znaki ograniczające łańcuch (68)
- Znaki sterujące wpływające na wielkość znaków (69)
- Interpolacja zmiennych w łańcuchach (69)
- Podsumowanie (70)
- Pytania i odpowiedzi (71)
- Warsztat (72)
- Quiz (72)
- Ćwiczenia (72)
- Odpowiedzi (73)
- Odpowiedzi do quizu (73)
- Odpowiedzi do ćwiczeń (74)
- Operatory przypisania (75)
- Operatory inkrementacji i dekrementacji (76)
- Łączenie i powtarzanie łańcuchów (77)
- Priorytety i kolejność jednoczenia operatorów (78)
- Przykład: Prosta statystyka (80)
- Wejście i wyjście (82)
- Uchwyty plików oraz standardowe wejście i wyjście (82)
- Czytanie wiersza danych ze standardowego wejścia przy pomocy
(83) - Pisanie do standardowego wyjścia przy użyciu funkcji print (84)
- printf i sprintf (85)
- Słowo o korzystaniu z funkcji (87)
- Wkraczamy w głąb (87)
- Użyteczne funkcje (88)
- Operatory bitowe (89)
- Operatory cmp i <=> (89)
- Funkcje i operatory o charakterze funkcji (89)
- Podsumowanie (89)
- Pytania i odpowiedzi (90)
- Warsztat (91)
- Quiz (91)
- Ćwiczenia (91)
- Odpowiedzi (92)
- Odpowiedzi do quizu (92)
- Odpowiedzi do ćwiczeń (92)
- Dane i zmienne listowe (95)
- Definiowanie i użytkowanie tablic oraz list (96)
- Tworzenie list (97)
- Tworzenie list z użyciem operatora zakresu (98)
- Przypisania i listy (98)
- Dostęp do elementów tablicy (100)
- Rozszerzanie tablic (100)
- Określanie końca tablicy (101)
- Określanie rozmiaru tablicy (102)
- Sortowanie list i tablic (102)
- Przetwarzanie kolejnych elementów tablicy (103)
- Przykład: Jeszcze raz statystyka (103)
- Kontekst listowy i skalarny (106)
- Czym jest kontekst? (106)
- Określanie rozmiaru tablicy - rewizja (107)
- Kontekst i przypisanie (108)
- Inne przypadki znaczenia kontekstu (109)
- Funkcja scalar (110)
- Wejście, wyjście i listy (111)
- Wykorzystanie
w kontekście listowym (111) - Wyświetlanie list (111)
- Wykorzystanie
- Wkraczamy w głąb (112)
- Negatywne indeksy tablicy (113)
- Jeszcze raz o operatorze zakresu (113)
- Funkcje chomp i chop w odniesieniu do list (113)
- Wyjściowe pole i rekord oraz separatory list (113)
- Kontekst pusty (114)
- Podsumowanie (115)
- Pytania i odpowiedzi (116)
- Warsztat (117)
- Quiz (117)
- Ćwiczenia (117)
- Odpowiedzi (118)
- Odpowiedzi do quizu (118)
- Odpowiedzi do ćwiczeń (119)
- Tablice rozproszone kontra tablice i listy (121)
- Tablice rozproszone (122)
- Składnia list i tablice rozproszone (123)
- Konwersja pomiędzy listami, tablicami zwykłymi i rozproszonymi (124)
- Dostęp do elementów tablicy rozproszonej (124)
- Usuwanie elementów z tablicy rozproszonej (125)
- Przetwarzanie wszystkich wartości tablicy rozproszonej (126)
- Tablice rozproszone i kontekst (126)
- Przykład: Częstość w programie statystycznym (128)
- Podział danych przy użyciu funkcji split (131)
- Kolejny przykład: alfabetyczna lista nazwisk (132)
- Wkraczamy w głąb (133)
- Podsumowanie (134)
- Pytania i odpowiedzi (135)
- Warsztat (135)
- Quiz (135)
- Ćwiczenia (136)
- Odpowiedzi (136)
- Odpowiedzi do quizu (136)
- Odpowiedzi do ćwiczeń (137)
- Wyrażenia złożone i bloki programu (139)
- Wyrażenia warunkowe (140)
- if, if...else i if...elsif (140)
- unless (142)
- Operator warunkowy ?...: (142)
- Operatory logiczne w wyrażeniach warunkowych (143)
- Pętle while (144)
- while (144)
- until (146)
- do (146)
- Przykład: wskaż liczbę (147)
- Iteracje przy użyciu pętli for (149)
- for (150)
- foreach (151)
- Kontrolowanie pętli (152)
- last, next i redo (152)
- Etykietowanie pętli (154)
- Standardowa zmienna $_ (155)
- Czytanie danych z pliku przy użyciu pętli while i operatora <> (156)
- Wkraczamy w głąb (159)
- Modyfikatory o charakterze pętli i wyrażeń warunkowych (159)
- continue (160)
- Konstruowanie wyrażeń switch lub case (161)
- goto (161)
- Podsumowanie (162)
- Pytania i odpowiedzi (163)
- Warsztat (164)
- Quiz (164)
- Ćwiczenia (164)
- Odpowiedzi (165)
- Odpowiedzi do quizu (165)
- Odpowiedzi do ćwiczeń (166)
- Statystyka z poprawionym histogramem (167)
- Jaka to cyfra? (172)
- Konwersja tekstu na postać dokumentu HTML (174)
- Zasada działania (174)
- Plik wejściowy (175)
- Skrypt (176)
- Podsumowanie (180)
- Wycinki tablic (183)
- Sortowanie list (185)
- Przeszukiwanie list (186)
- Przykład: jeszcze raz lista nazwisk (188)
- Modyfikowanie elementów listy (193)
- push i pop (193)
- shift i unshift (194)
- splice (195)
- Inne metody przetwarzania list (196)
- reverse (196)
- join (197)
- map (197)
- Manipulowanie łańcuchami (198)
- reverse (199)
- index i rindex (199)
- substr (200)
- Wkraczamy w głąb (201)
- Podsumowanie (201)
- Pytania i odpowiedzi (202)
- Warsztat (203)
- Quiz (203)
- Ćwiczenia (204)
- Odpowiedzi (204)
- Odpowiedzi do quizu (204)
- Odpowiedzi do ćwiczeń (205)
- Czym jest i do czego służy mechanizm porównywania wzorców (208)
- Wyrażenia i operatory porównywania wzorców (209)
- Wzorce proste (210)
- Sekwencje znaków (211)
- Porównywanie na granicy słowa lub wiersza (212)
- Porównania alternatywne (213)
- Porównywanie grup znaków (214)
- Klasy znaków (215)
- Zakresy (216)
- Zanegowane klasy znaków (216)
- Klasy specjalne (217)
- Dopasowywanie wszelkich znaków przy użyciu kropki (218)
- Przykład: optymalizacja skryptu numtolan (218)
- Dopasowywanie wielorakich wystąpień znaków (223)
- Znaki opcjonalne (224)
- Wielokrotne wystąpienia znaków (225)
- Wymuszanie obecności przynajmniej jednego znaku (225)
- Ograniczanie ilości wystąpień (226)
- Dalsze szczegóły na temat budowania wzorców (227)
- Wzorce i zmienne (227)
- Wzorce i pętle (228)
- Kolejny przykład: zliczanie (228)
- Priorytet wzorców (229)
- Wkraczamy w głąb (230)
- Inne możliwości użycia wzorców (230)
- Znaki ograniczające wzorzec i znaki specjalne (231)
- Podsumowanie (232)
- Pytania i odpowiedzi (232)
- Warsztat (233)
- Quiz (233)
- Ćwiczenia (234)
- Odpowiedzi (234)
- Odpowiedzi do quizu (234)
- Odpowiedzi do ćwiczeń (235)
- Wydobywanie danych dopasowanych przez wzorzec (237)
- Użycie nawiasów do tworzenia odwołań wstecznych (238)
- Zmienne wzorców zapamiętanych (240)
- Dopasowanie i kontekst (240)
- Słowo o zachłanności (241)
- Wzorce w procesie poszukiwania i zamiany (243)
- Funkcja split po raz kolejny (244)
- Szukanie wzorca rozbitego na kilka wierszy danych (246)
- Zapisywanie wiersza danych (246)
- Przetwarzanie danych zawierających znaki nowego wiersza (247)
- Znaki specjalne i opcje - podsumowanie (248)
- Przykład: Ekstraktor rysunków (250)
- Wskazówki dotyczące budowania wyrażeń regularnych (254)
- Wkraczamy w głąb (255)
- Dodatkowe metaznaki (255)
- Zmienne specjalne (256)
- Opcje (256)
- Podsumowanie (257)
- Pytania i odpowiedzi (258)
- Warsztat (259)
- Quiz (259)
- Ćwiczenia (259)
- Odpowiedzi (260)
- Odpowiedzi do quizu (260)
- Odpowiedzi do ćwiczeń (261)
- Procedury kontra funkcje (263)
- Definiowanie i wywoływanie procedur (264)
- Przykład procedury (264)
- Definiowanie procedur (265)
- Wywoływanie procedur (266)
- Przykład: statystyka z użyciem procedur (267)
- Zwracanie wartości przez procedury (268)
- Zmienne lokalne w procedurach (270)
- Przekazywanie parametrów do procedury (272)
- Przekazywanie argumentów (272)
- Przetwarzanie argumentów wewnątrz procedur (273)
- Uwaga na temat argumentów przekazywanych przez odwołanie (274)
- Procedury i kontekst (275)
- Kolejny przykład: statystka z menu (275)
- Wkraczamy w głąb (281)
- Przekazywanie argumentów bez użycia nawiasów (282)
- Przekazywanie argumentów do procedury poprzez tablicę @_ (282)
- Procedury anonimowe (283)
- Prototypy procedur (283)
- Funkcja caller (284)
- Podsumowanie (284)
- Pytania i odpowiedzi (285)
- Warsztat (286)
- Quiz (286)
- Ćwiczenia (286)
- Odpowiedzi (287)
- Odpowiedzi do quizu (287)
- Odpowiedzi do ćwiczeń (289)
- Korzystanie z debuggera - prosty przykład (292)
- Uruchamianie i praca z debuggerem (296)
- Śledzenie wykonania (297)
- Praca krokowa (298)
- Wyświetlanie kodu źródłowego (299)
- Wyświetlanie wartości zmiennych (300)
- Ustawianie punktów przerwań (301)
- Pozostałe polecenia (302)
- Słowo na zakończenie (302)
- Wkraczamy w głąb (302)
- Korzystanie z innych debuggerów (302)
- Uruchamianie Perla w sposób interaktywny (303)
- Najczęstsze błędy oraz pytania (303)
- Podsumowanie (303)
- Pytania i odpowiedzi (304)
- Warsztat (304)
- Quiz (304)
- Ćwiczenia (304)
- Odpowiedzi (305)
- Odpowiedzi do quizu (305)
- Odpowiedzi do ćwiczeń (306)
- Zmienne globalne i pakiety (307)
- Problem ze zmiennymi globalnymi (308)
- Czym jest pakiet? (308)
- Pakiety a zmienne (309)
- Zmienne globalne nie należące do pakietów (310)
- Zmienne i zasięg lokalny (312)
- Zmienna lokalne i zasięg lokalny (312)
- Zmienne lokalne - my i local (313)
- Moduły Perla (314)
- Terminologia (314)
- Pobieranie modułów (315)
- Importowanie modułów (316)
- Użytkowanie modułów (317)
- Ręczne importowanie symboli (318)
- Identyfikatory importu (320)
- Pragmy (320)
- Moduł English (322)
- Przykład: moduł Text::Wrap (322)
- Użytkowanie modułów pochodzących z sieci CPAN (324)
- Słowo przestrogi (324)
- Pozyskiwanie modułów z sieci CPAN (325)
- Instalowanie modułów CPAN w środowisku Windows (326)
- Użytkowanie modułów sieci CPAN (327)
- Wkraczamy w głąb (327)
- Typeglob (327)
- Kolejna różnica między my i local (328)
- Przykład ilustrujący zmienne local kontra my (328)
- Inicjalizacja i finalizacja pakietów przy użyciu BEGIN i END (330)
- Importowanie kodu przy użyciu require (330)
- Podsumowanie (331)
- Pytania i odpowiedzi (332)
- Warsztat (334)
- Quiz (334)
- Ćwiczenia (334)
- Odpowiedzi (335)
- Odpowiedzi do quizu (335)
- Odpowiedzi do ćwiczeń (336)
- Książka adresowa (adresy.pl) (339)
- Działanie (340)
- Plik adresów (341)
- Wnętrze skryptu (342)
- Czytanie adresu (343)
- Przeprowadzanie poszukiwania (344)
- Wyświetlanie rekordu (347)
- Kod skryptu (347)
- Analizator logów sieci WWW (weblog.pl) (349)
- Działanie (350)
- Plik logów (351)
- Budowa skryptu (352)
- Przetwarzanie pliku logów (353)
- Wyświetlanie wyników (356)
- Procedura &getdomains() (357)
- Procedura &gettop() (359)
- Kod skryptu (359)
- Podsumowanie (362)
- Czytanie i zapisywanie danych - uchwyty plików (367)
- Tworzenie uchwytów plików przy użyciu funkcji open (368)
- Funkcja die (370)
- Czytanie danych poprzez uchwyt pliku (371)
- Zapisywanie danych poprzez uchwyt pliku (372)
- Czytanie i zapisywanie plików binarnych (373)
- Zamykanie uchwytu pliku (373)
- Przykład: wydobywanie i zachowywanie tematów wiadomości pocztowych (373)
- Testy plików (374)
- Argumenty skryptu oraz tablica @ARGV (376)
- Anatomia tablicy @ARGV (376)
- Przełączniki skryptu i zabawa z modułem Getopt (377)
- getopts (378)
- Przetwarzanie błędów przy użyciu getopts (379)
- getopt (380)
- Kolejny przykład (381)
- Wkraczamy w głąb (382)
- Jeszcze raz funkcja open i uchwyty plików (382)
- Inne funkcje związane z przetwarzaniem plików (383)
- Operacje wejścia i wyjścia niskiego poziomu (383)
- Pliki DBM (384)
- Timestamps (385)
- Podsumowanie (385)
- Pytania i odpowiedzi (386)
- Warsztat (387)
- Quiz (387)
- Ćwiczenia (387)
- Odpowiedzi (388)
- Odpowiedzi do quizu (388)
- Odpowiedzi do ćwiczeń (389)
- Wstęp (393)
- Jak działa CGI (394)
- Budowanie skryptu CGI, od formularza do odpowiedzi (396)
- Formularz (396)
- Tworzenie skryptu (397)
- Testowanie skryptu (399)
- Tworzenie skryptów CGI za pomocą modułu CGI.pm (400)
- Pobieranie modułu CGI.pm (401)
- Użytkowanie modułu CGI.pm (401)
- Przetwarzanie danych z formularza (402)
- Generowanie kodu HTML (403)
- Wyprowadzanie danych poprzez funkcje print (403)
- Wyprowadzanie danych poprzez dokumenty ze znacznikiem końca (403)
- Wyprowadzanie danych przy użyciu procedur modułu CGI.pm (404)
- Testowanie skryptów po ich zainstalowaniu (405)
- Przykład: ankieta (406)
- Formularz (407)
- Skrypt (408)
- Wkraczamy w głąb (411)
- Korzystanie ze zmiennych CGI (411)
- POST kontra GET (413)
- Przekierowanie (413)
- Ciasteczka i ściąganie plików (413)
- Skrypty CGI i bezpieczeństwo (413)
- Osadzanie Perla wewnątrz serwerów WWW (414)
- Podsumowanie (414)
- Pytania i odpowiedzi (415)
- Warsztat (417)
- Quiz (417)
- Ćwiczenia (417)
- Odpowiedzi (418)
- Odpowiedzi do quizu (418)
- Odpowiedzi do ćwiczeń (419)
- Zarządzanie plikami (421)
- Zamiana nazwy pliku (422)
- Dowiązania (422)
- Usuwanie plików i odnośników (423)
- Inne operacje (423)
- Operacje związane z drzewem katalogów (424)
- Poruszanie się po drzewie katalogów (424)
- Listy plików (425)
- Globalne specyfikacje plików (425)
- Listy katalogów (426)
- Tworzenie i usuwanie katalogów (427)
- Przykład: tworzenie odnośników (428)
- Wkraczamy w głąb (430)
- Podsumowanie (431)
- Pytania i odpowiedzi (431)
- Warsztat (432)
- Quiz (432)
- Ćwiczenia (432)
- Odpowiedzi (433)
- Odpowiedzi do quizu (433)
- Odpowiedzi do ćwiczeń (434)
- Cechy UNIX-a w Perlu (438)
- Zmienne środowiskowe (438)
- Uruchamianie programów przy użyciu funkcji system (439)
- Cudzysłowy lewostronne (440)
- Użytkowanie procesów (441)
- Jak działają procesy (441)
- fork i exit (442)
- Zarządzanie procesami za pomocą funkcji exit, wait i kill (445)
- Uruchamianie innych programów przy użyciu funkcji exec (448)
- Inne funkcje związane z systemem UNIX (448)
- Perl dla Windows (448)
- Zgodność z systemem UNIX (449)
- Wbudowane procedury Win32 (450)
- Win32::MsgBox (451)
- Procesy Win32 (453)
- Przetwarzanie Rejestru Windows (455)
- Inne moduły Win32 (457)
- Wkraczamy w głąb (457)
- Strumienie (457)
- Sygnały (458)
- Podstawowe operacje sieciowe (458)
- Interfejs użytkownika w Perlu (459)
- Podsumowanie (459)
- Pytania i odpowiedzi (459)
- Warsztat (461)
- Quiz (461)
- Ćwiczenia (461)
- Odpowiedzi (462)
- Odpowiedzi do quizu (462)
- Odpowiedzi do ćwiczeń (463)
- Czym jest odwołanie? (465)
- Podstawowe informacje z zakresu odwołań (466)
- Tworzenie odwołań (466)
- Wyświetlanie i korzystanie z odwołań (467)
- Dostęp do wartości wskazywanych przez odwołania (468)
- Podmiana wskazywanych danych (469)
- Wykorzystanie odwołań w procedurach (470)
- Argumenty procedur (471)
- Zwracanie wartości przez odwołania (473)
- Inne metody korzystania z odwołań (473)
- Dostęp do elementów listy wskazywanej przez odwołanie (473)
- Dostęp do wartości poprzez bloki (474)
- Funkcja ref (475)
- Kilka uwag na temat pamięci (476)
- Tworzenie zagnieżdżonych struktur danych (477)
- Czym jest zagnieżdżona struktura danych? (478)
- Dane anonimowe (478)
- Tworzenie struktur danych z użyciem danych anonimowych (480)
- Tablice tablic (480)
- Tablice rozproszone tablic (481)
- Tablice rozproszone tablic rozproszonych (482)
- Inne struktury (483)
- Tworzenie struktur na postawie istniejących danych (484)
- Dostęp do elementów zagnieżdżonych struktur danych (485)
- Przykład: baza danych artystów i ich dzieł (487)
- Wkraczamy w głąb (491)
- Skrótowa forma tworzenia odwołań (491)
- Odwołania symboliczne (492)
- Odwołania do typeglobów i uchwytów plików (492)
- Odwołania do procedur (493)
- Podsumowanie (493)
- Pytania i odpowiedzi (494)
- Warsztat (495)
- Quiz (495)
- Ćwiczenia (496)
- Odpowiedzi (497)
- Odpowiedzi do quizu (497)
- Odpowiedzi do ćwiczeń (499)
- Jednoliniowe skrypty Perla (504)
- Programowanie zorientowane obiektowo (506)
- Wprowadzenie (506)
- Podstawy (dla osób znających już OOP) (507)
- Używanie klas, obiektów i odwołań do obiektów (507)
- Zmienne obiektów (508)
- Dziedziczenie (510)
- Definiowanie metod (510)
- Metody uruchamiane automatycznie (512)
- Przykład: wykorzystanie modułów obiektowych (513)
- Formatowanie danych (515)
- Gniazda (518)
- Pliki POD (519)
- Tworzenie plików POD (519)
- Osadzanie dokumentacji POD w skryptach (521)
- Realizacja kodu w czasie rzeczywistym (521)
- Tworzenie skryptów w wersji międzynarodowej (522)
- Bezpieczeństwo skryptów - taint mode (522)
- PerlScript (523)
- Rozszerzenia Perla (524)
- Nowe cechy Perla w wersji 5.005 (525)
- Wkraczamy w głąb (526)
- Podsumowanie (526)
- Pytania i odpowiedzi (527)
- Warsztat (528)
- Quiz (528)
- Ćwiczenia (529)
- Odpowiedzi (529)
- Odpowiedzi do ćwiczeń (529)
- Odpowiedzi do ćwiczeń (531)
- Generator strony domowej (homepage.pl) (536)
- Jak to działa (536)
- Wewnątrz skryptu (538)
- Moduły LWP::Simple i URI::URL (540)
- Funkcja eval (541)
- Inna konfiguracja (542)
- Menadżer zadań (544)
- Plik danych (546)
- Działanie skryptu (546)
- Inicjalizacja danych - &init() (546)
- Przetwarzanie formularza oraz jego danych - &process() (547)
- Wyświetlanie danych - &display_all() i &display_data() (548)
- Uaktualnianie danych - update_data() (548)
- Dodawanie i usuwanie zadań - &add_item() i &remove_selected() (549)
- Inne procedury (zapisywanie danych i wykrywanie błędów) (549)
- Kod (550)
- Podsumowanie (557)
- Dalsze szczegóły (561)
- Funkcje Perla w porządku alfabetycznym (562)
- abs (562)
- accept (562)
- alarm (562)
- atan2 (562)
- bind (563)
- binmode (563)
- bless (563)
- caller (563)
- chdir (564)
- chmod (564)
- chomp (564)
- chop (564)
- chown (565)
- chr (565)
- chroot (565)
- close (565)
- closedir (565)
- connect (566)
- cos (566)
- crypt (566)
- dbmclose (566)
- dbmopen (566)
- defined (567)
- delete (567)
- die (567)
- do (567)
- dump (568)
- each (568)
- eof (568)
- eval (569)
- exec (569)
- exists (569)
- exit (569)
- exp (570)
- fcntl (570)
- fileno (570)
- flock (570)
- fork (570)
- format (571)
- formline (571)
- getc (571)
- getlogin (571)
- getpeername (571)
- getpgrp (571)
- getpid (572)
- getpriority (572)
- getsockname (572)
- getsockopt (572)
- glob (572)
- gmtime (572)
- goto (573)
- grep (573)
- hex (573)
- import (573)
- index (574)
- int (574)
- ioctl (574)
- join (574)
- keys (575)
- kill (575)
- last (575)
- lc (575)
- lcfirst (575)
- length (576)
- link (576)
- listen (576)
- local (576)
- localtime (576)
- log (576)
- lstat (577)
- map (577)
- mkdir (577)
- msgctl (577)
- msgget (578)
- msgrcv (578)
- msgsnd (578)
- my (578)
- next (578)
- no (578)
- oct (579)
- open (579)
- opendir (579)
- ord (579)
- pack (579)
- package (581)
- pipe (581)
- pop (581)
- pos (581)
- print (581)
- printf (582)
- push (582)
- quotemeta (582)
- rand (582)
- read (583)
- readdir (583)
- readlink (583)
- recv (583)
- redo (583)
- ref (584)
- rename (584)
- require (584)
- reset (584)
- return (584)
- reverse (585)
- rewinddir (585)
- rmdir (585)
- scalar (585)
- seek (585)
- seekdir (585)
- select (586)
- semctl (586)
- semget (586)
- semop (586)
- send (586)
- setpgrp (586)
- setpriority (587)
- setsockopt (587)
- shift (587)
- shmctl (587)
- shmget (587)
- shmread (587)
- shmwrite (588)
- shutdown (588)
- sin (588)
- sleep (588)
- socket (588)
- socketpair (588)
- sort (589)
- splice (589)
- split (590)
- sprintf (591)
- sqrt (591)
- srand (592)
- stat (592)
- study (592)
- substr (593)
- symlink (593)
- syscall (593)
- sysopen (593)
- sysread (593)
- sysseek (594)
- system (594)
- syswrite (594)
- tell (594)
- telldir (594)
- tie (594)
- tied (595)
- time (595)
- times (595)
- truncate (595)
- uc (595)
- ucfirst (595)
- umask (596)
- undef (596)
- unlink (596)
- unpack (596)
- unshift (596)
- utime (596)
- values (597)
- vec (597)
- wait (597)
- waitpid (597)
- wantarray (597)
- warn (597)
- write (598)
- Pragmy (599)
- constant (600)
- diagnostics (600)
- integer (600)
- lib (600)
- overload (600)
- sigtrap (600)
- strict (600)
- subs (601)
- vars (601)
- Podstawowe moduły Perla (601)
- Autoloader (601)
- B (601)
- Carp (601)
- Config (602)
- English (602)
- Exporter (602)
- Opcode (602)
- PodParser (602)
- Symbol (602)
- Moduły Tie (602)
- Moduły wspierające proces projektowania (603)
- Benchmark (603)
- Devel::DProf (603)
- ExtUtils (603)
- Usage (603)
- Moduły związane z różnymi systemami operacyjnymi (603)
- AppleII (603)
- BSD::Time (604)
- Env (604)
- Fcntl (604)
- OS2 (604)
- POSIX (604)
- Moduły realizujące zadania sieciowe (604)
- IPC::Signal (605)
- Net::Cmd (605)
- Net::Country (605)
- Net::DNS (605)
- Net::Domain (605)
- Net::FTP (605)
- Net::Gen (605)
- Net::Ident (605)
- Net::Inet (606)
- Net::Netrc (606)
- Net::NIS, Net::NISPlus (606)
- Net::NNTP (606)
- Net::Ping (606)
- Net::POP3 (606)
- Net::SMTP (606)
- Net::SNPP (606)
- Net::SSLeay (607)
- Net::TCP (607)
- Net::Telnet (607)
- Net::Time (607)
- Net::UDP (607)
- SNMP (607)
- Socket (607)
- Narzędzia zarządzające typami danych (607)
- Date::DateCalc (608)
- Date::Format (608)
- Date::Language (608)
- Date::Manip (608)
- Date::Parse (608)
- Math::BigFloat, Math::BigInt (608)
- Math::Complex (608)
- Math::Fraction (608)
- Math::Matrix (609)
- Math::PRSG (609)
- Math::Trig (609)
- Math::TrulyRandom (609)
- Ref (609)
- Sort::Versions (609)
- Statistics::Descriptive (609)
- Time-Modules (609)
- TimeDate (610)
- Moduły związane z obsługą baz danych (610)
- AnyDBM_File (610)
- DBD (610)
- DBI (610)
- DB_File (610)
- Msql (611)
- Oraperl (611)
- Pg (611)
- SDBM_File (611)
- Sybperl (611)
- Interfejsy użytkownika (611)
- Curses (611)
- Qt (611)
- Term::AnsiColor (612)
- Term::Gnuplot (612)
- Tk (612)
- X11:FVWM (612)
- X11:Protocol (612)
- Moduły obsługi systemu plików (612)
- Cwd (612)
- File::Df (612)
- File::Flock (613)
- File::Copy (613)
- File::Lock (613)
- File::Lockf (613)
- File::Recurse (613)
- File::Tools (613)
- Moduły przetwarzające łańcuchy (613)
- Przetwarzanie opcji/argumentów (614)
- Getopt::Long (614)
- Getopt::Mixed (614)
- Getopt::Std (614)
- IniConf (614)
- Internacjonalizacja i lokalizacja (614)
- I18N::Collate (614)
- Locale::Codes (614)
- Unicode (615)
- Kryptografia, autoryzacja i bezpieczeństwo (615)
- Authen::Radius (615)
- Crypt::Des (615)
- Crypt::Idea (615)
- MD5 (615)
- PGP (615)
- Moduły związane z HTML, HTTP, WWW i CGI (616)
- Apache (616)
- CGI (616)
- libwww (616)
- Archiwizacja i kompresja (616)
- Compress (616)
- Convert::BinHex (617)
- Convert::UU (617)
- Operacje na obrazach i bitmapach (617)
- GD (617)
- Image::Size (617)
- Image::Magick (617)
- Poczta i Usenet (617)
- Mail::POP3Client (617)
- News::Newsrc (618)
- Narzędzia kontrolujące przepływ (618)
- AtExit (618)
- Religion (618)
- Uchwyty plików oraz Wejście/Wyjście (618)
- DirHandle (618)
- FileCache (618)
- FileHandle (619)
- IO (619)
- Moduły środowiska Windows (619)
- libwin32 (619)
- Inne moduły (619)
- Archie (619)
- Business::CreditCard (619)
- CPAN (620)
- Co jest potrzebne do instalacji Perla? (621)
- Dostęp do Perla (622)
- Pobieranie wersji skompilowanej (622)
- Pobieranie wersji źródłowej (623)
- Dekompresja i kompilacja (624)
- Uruchomienie programu konfiguracyjnego (624)
- Przygotowanie instalacji (625)
- Katalogi i konfiguracja podstawowa (625)
- Kompilatory i biblioteki (626)
- Dokumentacja i ustawienia sieciowe (626)
- Pozostałe rzeczy (627)
- Uruchomienie programu make (628)
- Dalsze informacje (629)
- Pobieranie Perla dla Windows (632)
- Instalowanie Perla dla Windows (633)
- Uruchomienie Perla dla Windows (634)
- Pobieranie kodu źródłowego Perla (634)
- Dalsze informacje (635)
Wprowadzenie (25)
Część I. Pierwsze kroki (29)
Rozdział 1. Wprowadzenie do języka Perl (31)
Rozdział 2. Łańcuchy i liczby (53)
Rozdział 3. Więcej danych skalarnych i operatorów (75)
Rozdział 4. Listy i tablice (95)
Rozdział 5. Tablice rozproszone (121)
Rozdział 6. Wyrażenia warunkowe i pętle (139)
Rozdział 7. Kilka dłuższych przykładów (167)
Część II. Poszerzanie umiejętności (181)
Rozdział 8. Operowanie listami i łańcuchami (183)
Rozdział 9. Porównywanie wzorców (207)
Rozdział 10. Więcej na temat wyrażeń regularnych (237)
Rozdział 11. Tworzenie i użytkowanie procedur (263)
Rozdział 12. Wykrywanie błędów (291)
Rozdział 13. Zasięg, moduły i importowanie kodu (307)
Rozdział 14. Kilka dłuższych przykładów (339)
Część III. Perl zaawansowany (365)
Rozdział 15. Pliki oraz standardowe wejście/wyjście (367)
Rozdział 16. Tworzenie skryptów CGI za pomocą Perla (393)
Rozdział 17. Zarządzanie plikami i katalogami (421)
Rozdział 18. Perl a system operacyjny (437)
Rozdział 19. Odwołania (465)
Rozdział 20. Pozostałe elementy języka Perl (503)
Rozdział 21. Kilka dłuższych przykładów (535)
Dodatki (559)
Dodatek A. Funkcje Perla (561)
Dodatek B. Przegląd modułów Perla (599)
Dodatek C. Instalowanie Perla w systemie UNIX (621)
Dodatek D. Instalowanie Perla dla Windows (631)
Skorowidz (637)
Helion - inne książki
-
Promocja Promocja 2za1
Ten przewodnik, który docenią programiści i architekci, zawiera wyczerpujące omówienie zagadnień projektowania, funkcjonowania i modyfikowania architektury API. Od strony praktycznej przedstawia strategie budowania i testowania API REST umożliwiającego połączenie oferowanej funkcjonalności na poziomie mikrousług. Opisuje stosowanie bram API i infrastruktury typu service mesh. Autorzy dokładnie przyglądają się kwestiom zapewnienia bezpieczeństwa systemów opartych na API, w tym uwierzytelnianiu, autoryzacji i szyfrowaniu. Sporo miejsca poświęcają również ewolucji istniejących systemów w kierunku API i różnych docelowych platform.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
W tej książce opisano różne zastosowania GPT-4 w medycynie: jako źródło informacji medycznej, wsparcie w podejmowaniu decyzji dotyczących leczenia czy też pomoc w tworzeniu dokumentacji, takiej jak podsumowanie wizyty pacjenta. Podczas lektury odkryjesz niezwykły potencjał tej technologii, przekonasz się także, jak bardzo może poprawić skuteczność diagnozowania i usprawnić niektóre procedury. Znajdziesz tu spostrzeżenia o potencjalnych wadach sztucznej inteligencji i najświeższe wnioski związane z jej zastosowaniem. Nie zabrakło również opisu zagrożeń związanych z tą technologią i wskazówek, do czego GPT nie można używać. Poszczególne zagadnienia zilustrowano prawdziwymi rozmowami z GPT-4. Są one w pełni spontaniczne i pozbawione poprawek, często błyskotliwe i czasami nietaktowne, wzbogacone o cenny kontekst i szczere komentarze.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(43,55 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Sterownik PLC (ang. programmable logic controller) to jedno z najważniejszych urządzeń stosowanych w automatyce przemysłowej. Zawiera układ mikroprocesorowy pozwalający sterować pracą maszyn, linii produkcyjnych, oświetlenia i innych urządzeń elektrycznych w przemyśle, ale nie tylko. Tego typu sterowniki kierują również pracą sygnalizacji świetlnej, wind, systemów inteligentnego domu, czyli są niezbędne do naszego codziennego funkcjonowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,18 zł najniższa cena z 30 dni)
26.94 zł
44.90 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zespół lepiej zrozumie problemy biznesowe, zaangażuje właściwych uczestników, poprawi komunikację, by wdrożyć najbardziej wartościową funkcjonalność we właściwej kolejności, a później dostosować oprogramowanie do zmian i wzrostu. Dzięki metodom opisanym w tej książce zespół może wypracować wspólne zrozumienie kluczowych koncepcji, terminologii, technik i racjonalnych podstaw, aby efektywniej współpracować nad każdym projektem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Zigi to postać fikcyjna - warta poznania! Autor książki, sam będący od wielu lat testerem, wyposażył swojego bohatera we własne doświadczenia. Dołożył do nich trochę „case’ów”, które widział, o których słyszał lub czytał, ubrał je w przystępne słowa i sfabularyzował dla podkręcenia opowieści. Część historii wymyślił w taki sposób, aby pokazać konkretne zagadnienie związane z testowaniem nie w postaci nudnej teorii czy definicji, ale w kontekście sytuacji, która mogłaby się wydarzyć w prawdziwym życiu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
W tej książce omówiono ponad 20 najprzydatniejszych wzorców projektowych, dzięki którym tworzone aplikacje internetowe będą łatwe w późniejszej obsłudze technicznej i w trakcie skalowania. Poza wzorcami projektowymi przedstawiono wzorce generowania i wydajności działania, których znaczenie dla użytkowania aplikacji jest ogromne. Opisano również nowoczesne wzorce Reacta, między innymi Zaczepy, Komponenty Wyższego Rzędu i Właściwości Generowania. Sporo miejsca poświęcono najlepszym praktykom związanym z organizacją kodu, wydajnością działania czy generowaniem, a także innym zagadnieniom, które pozwalają na podniesienie jakości aplikacji internetowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Testowanie oprogramowania to jedna z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin inżynierii oprogramowania. Zarobki doświadczonych testerów są porównywalne z wynagrodzeniem, jakie otrzymują dobrzy programiści. Aby rozpocząć karierę w tym zawodzie, trzeba się legitymować odpowiednimi umiejętnościami. I dlatego warto uzyskać certyfikat ISTQB®: Certyfikowany tester - poziom podstawowy. Jest to uznawany na całym świecie dokument świadczący o opanowaniu najważniejszych kompetencji z zakresu kontroli jakości oprogramowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(65,40 zł najniższa cena z 30 dni)
65.40 zł
109.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Oto uzupełnione i zaktualizowane wydanie bestsellerowego przewodnika dla inżynierów sieci. Dzięki niemu przejdziesz trudną (ale ekscytującą!) drogę od tradycyjnej platformy do platformy sieciowej opartej na najlepszych praktykach programistycznych. Zaczniesz od zagadnień podstawowych, aby następnie zagłębić się w tajniki stosowania bibliotek Pexpect, Paramiko czy Netmiko do komunikacji z urządzeniami sieciowymi. W kolejnych rozdziałach znajdziesz solidny przegląd różnych narzędzi wraz ze sposobami ich użycia: Cisco NX-API, Meraki, Juniper PyEZ, Ansible, Scapy, PySNMP, Flask, Elastic Stack i wielu innych. Rozeznasz się również w kwestiach związanych z kontenerami Dockera, a także usługami sieciowymi chmur AWS i Azure. Lektura tej książki pozwoli Ci się w pełni przygotować na następną generację sieci!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej książce dowiesz się, czym jest RPA i w jakich konkretnie procesach biznesowych może mieć zastosowanie. Zapoznasz się również, korzystając z zawartych tu studiów przypadków i najlepszych praktyk branżowych, jak wyglądają praktyczne aspekty wdrażania tej technologii. Przekonasz się też, w jaki sposób firmy osiągnęły znaczny zwrot z inwestycji dzięki wdrożeniom technologii RPA, na przykład poprzez zmniejszenie zapotrzebowania na pracę ludzką. Zrozumiesz, jak ważną korzyścią płynącą z tej technologii jest zwiększenie zgodności działań firmy z przepisami. W efekcie lektury uzyskasz rzetelny, realistyczny pogląd na RPA i zdobędziesz wszystkie niezbędne informacje, aby z powodzeniem wdrożyć optymalny system RPA w swojej firmie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,85 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
To kolejne, zaktualizowane wydanie oficjalnego podręcznika firmy Adobe — najlepszej dostępnej na rynku pomocy do nauki After Effects. Książkę docenią i początkujący, i zaawansowani użytkownicy. Została podzielona na 15 lekcji, z których dowiesz się, jak komponować klipy wideo, projektować ruchome grafiki i tworzyć atrakcyjne animacje. Podane tu informacje, porady i ćwiczenia pomogą Ci w opanowaniu zarówno podstawowych, jak i wielu wyrafinowanych funkcji oprogramowania. Nauczysz się tworzyć, modyfikować i optymalizować ruchome grafiki na potrzeby filmu, wideo, internetu i urządzeń mobilnych, a także animować tekst i obrazy, stosować rotoskopię, zmieniać zależności czasowe, korygować kolory, wreszcie usuwać niechciane obiekty. Dowiesz się ponadto, jak uatrakcyjniać wygląd kompozycji poprzez odpowiednią konfigurację kamer i oświetlenia czy też deformować i animować obiekty i nagrania wideo przy użyciu narzędzi Puppet.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(83,85 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Perl dla każdego Laura Lemay (12) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(3)
(6)
(1)
(1)
(1)
(0)
więcej opinii
ukryj opinie