Head First Design Patterns. Edycja polska (Rusz głową!)
- Autorzy:
- Eric Freeman, Elisabeth Freeman, Kathy Sierra, Bert Bates
- Niedostępna
- Serie wydawnicze:
- Head First - Rusz głową!
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 5.1/6 Opinie: 26
- Stron:
- 656
- Druk:
- oprawa miękka
Opis
książki
:
Head First Design Patterns. Edycja polska (Rusz głową!)
Poznaj w niekonwencjonalny sposób zasady stosowania wzorców projektowych
- Dowiedz się, czym są wzorce projektowe
- Poznaj typy wzorców projektowych
- Zastosuj wzorce projektowe w praktyce
- Naucz się projektować aplikacje w oparciu o wzorce projektowe
Otwórz swój umysł. Poznaj wszystko, co jest związane z wzorcami projektowymi, w sposób gwarantujący szybkie i skuteczne opanowanie zasad ich stosowania. Zapomnij o listingach liczących tysiące linii, długich i nużących opisach teoretycznych oraz rozbudowanych schematach zależności. Czytając książkę "Head First Design Patterns. Edycja polska", poznasz wzorce projektowe w inny sposób. Wzorce projektowe to gotowe opisy rozwiązań najczęściej spotykanych zagadnień związanych z tworzeniem oprogramowania. Aby je prawidłowo stosować, należy poznać założenia, na podstawie których zostały stworzone, oraz nauczyć się implementować je we właściwy sposób.
Dzięki książce "Head First Design Pattern. Edycja polska" wszystkie pojęcia związane ze wzorcami projektowymi przestaną być dla Ciebie wiedzą tajemną. Autorzy książki, wykorzystując najnowsze elementy teorii uczenia, przedstawią Ci wszystkie zagadnienia niezbędne do rozpoczęcia projektowania i tworzenia aplikacji w oparciu o wzorce projektowe. Poznasz najczęściej stosowane wzorce projektowe, metody ich implementacji i zadania, do jakich są przeznaczone. Jednak, co najważniejsze, nauczysz się stosować tę wiedzę w praktyce.
- Cele stosowania wzorców projektowych
- Założenia, na których opierają się wzorce projektowe
- Najważniejsze i najczęściej wykorzystywane wzorce projektowe
- Przechowywanie i prezentacja danych
- Mechanizm RMI
- Wzorzec MVC
- Implementacja wzorców projektowych w aplikacjach
Przekonaj się, że nowoczesne metody nauczania mogą zmienić również sposób poznawania nowoczesnych technik programistycznych.
Wybrane bestsellery
-
Promocja 2za1
Zanurz się w fascynujący świat programowania w języku Python i osiągnij imponujący poziom umiejętności w zaledwie 24 godziny! Oto kilka zalet, które sprawiają, że ta książka jest niezbędna dla każdego aspirującego programisty: Szybki start: podstawy Pythona już w pierwszych godzinach nauki Krok po kroku: zrozumiałe instrukcje pomogą przejść przez- PDF + ePub + Mobi pkt
-
Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej książce dowiesz się, w jaki sposób uczynić architekturę oprogramowania wystarczająco plastyczną, aby mogła odzwierciedlać zachodzące zmiany biznesowe i technologiczne. W nowym wydaniu rozbudowano pojęcia zmiany kierowanej i przyrostowej, a także przedstawiono najnowsze techniki dotyczące funkcji dopasowania, automatycznego zarządzania architekturą i danych ewolucyjnych. Zaprezentowano praktyki inżynieryjne umożliwiające ewoluowanie systemów oprogramowania, jak również podejścia strukturalne, w tym zasady projektowe, które ułatwiają zarządzanie tą ewolucją. Opisano ponadto, w jaki sposób zasady i praktyki architektury ewolucyjnej wiążą się z różnymi elementami procesu tworzenia oprogramowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(43,55 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Stoisz przed wyborem przedmiotów maturalnych i jako jeden z nich rozważasz informatykę? To będzie świetna decyzja! Bo tu nie chodzi tylko o samą maturę, naprawdę. Zdać ją oczywiście trzeba, i to zdać dobrze – szczególnie jeśli planujesz kontynuować naukę programowania na studiach – ale umiejętność kodowania sama w sobie to jest to! Otworzy Ci niejedne drzwi do atrakcyjnych praktyk studenckich i dobrze płatnej pracy. Niezależnie od tego, czy już wiesz, że chcesz zostać programistą, czy po prostu pragniesz sprawdzić, na ile jest to dla Ciebie dobra droga i zdobyć podstawowe umiejętności programistyczne, ten kurs będzie doskonałym wsparciem Twoich planów. Zawiera wiedzę i umiejętności obejmujące program całej szkoły średniej – cztery, pięć lat programowania skondensowane w wideopigułce.- Videokurs pkt
(48,65 zł najniższa cena z 30 dni)
83.39 zł
139.00 zł (-40%) -
Bestseller Promocja Promocja 2za1
Głębokie sieci neuronowe mają niesamowity potencjał. Osiągnięcia ostatnich lat nadały procesom uczenia głębokiego zupełnie nową jakość. Obecnie nawet programiści niezaznajomieni z tą technologią mogą korzystać z prostych i niezwykle skutecznych narzędzi, pozwalających na sprawne implementowanie programów uczących się z danych.- Druk
(107,40 zł najniższa cena z 30 dni)
107.40 zł
179.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Tę książkę docenią programiści, menedżerowie, inżynierowie i liderzy techniczni. Znajdziesz w niej cenne informacje o filozofii inżynierii oprogramowania, jak również o postępach w sposobie myślenia na jej temat. Na tej bazie oparto zestaw zasad ułatwiających skuteczne radzenie sobie z dwoma podstawowymi procesami inżynierii oprogramowania: uczenia się i eksploracji oraz radzenia sobie ze złożonością. W ten sposób dowiesz się, jak usprawnić wszystkie aspekty swojej pracy, a także jak stosować sprawdzone podejścia prowadzące do sukcesu z uwzględnieniem uwarunkowań ekonomicznych. Dzięki tej przełomowej publikacji nauczysz się technik rozwiązywania problemów z wykorzystaniem zarówno obecnych, jak i przyszłych technologii. W efekcie będziesz szybciej tworzyć lepsze oprogramowanie, i to w bardziej przyjemny i satysfakcjonujący sposób.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
To nie jest podręcznik dla programistów. Celem autorów jest zaprezentowanie jedynej w swoim rodzaju perspektywy firmy Google, od lat rozwijającej trwały ekosystem oprogramowania, co pozwoliło zebrać pożyteczne wnioski dotyczące skali działalności i czasu jej trwania. W książce zwrócono uwagę na to, że proces tworzenia oprogramowania jest wysiłkiem zespołowym, omówiono najlepsze praktyki związane z utrzymywaniem bazy kodu o dużych rozmiarach i długim stażu, pokazano także narzędzia, które mogą się okazać przydatne w jej utrzymywaniu. Omówione tu zagadnienia uwzględniają doświadczenia, jakie typowy inżynier oprogramowania zdobywa w ramach swojej pracy, służą też wskazaniu różnorodnych sposobów rozwiązywania poszczególnych problemów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Trzech poważanych architektów oprogramowania omawia cały cykl życia, prezentując praktyczne wskazówki, metody stosowane przez ekspertów i sprawdzone modele przydatne w każdym projekcie niezależnie od poziomu jego złożoności. Dowiesz się, jak za pomocą architektury radzić sobie z coraz większymi wymaganiami i systemami oraz wyższym poziomem abstrakcji, a także jak uzyskiwać emergentne atrybuty jakościowe, gdy systemy są dynamicznie łączone na nowe sposoby.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja Promocja 2za1
Ta książka zawiera opis podstawowych wzorców, zasad i praktyk przydatnych podczas analizy dziedzin biznesowych, ułatwiających zrozumienie ich strategii i dostosowanie architektury do potrzeb biznesu, aby umożliwić zbudowanie solidnej implementacji logiki biznesowej. Omówiono tu narzędzia i techniki podejmowania decyzji projektowych, a także istotniejsze wzorce projektowe. Dużo uwagi poświęcono kodowi i różnym sposobom implementacji logiki biznesowej systemu. Opisano również techniki i strategie stosowania DDD w rzeczywistych projektach. Ciekawym elementem jest zaprezentowanie związków projektowania dziedzinowego z innymi ważnymi metodologiami i wzorcami.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(50,56 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
To drugie wydanie praktycznego przewodnika po projektowaniu, tworzeniu, wdrażaniu, skalowaniu i utrzymaniu systemów opartych na drobnoziarnistych mikrousługach. Publikacja została uzupełniona o informacje dotyczące najnowszych trendów i technologii związanych z mikrousługami. Sporo miejsca poświęcono na staranne przeanalizowanie przykładów dotyczących opisywanych koncepcji, a także pokazanie optymalnych sposobów rozwiązywania różnych problemów. Opisano również najnowsze rozwiązania dotyczące modelowania, integracji, testowania, wdrażania i monitorowania autonomicznych usług. Bardzo interesującą częścią są studia przypadków, w których przeanalizowano, jak organizacjom udaje się w praktyce w pełni wykorzystywać możliwości mikrousług.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(69,76 zł najniższa cena z 30 dni)
65.40 zł
109.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Dave Thomas i Andy Hunt napisali pierwsze wydanie tej wpływowej książki w 1999 roku, aby pomóc swoim klientom tworzyć lepsze oprogramowanie i na nowo odnaleźć radość z kodowania. Nauki płynące z tamtego wydania pomogły wielu pokoleniom programistów zbadać istotę rozwoju oprogramowania, niezależnie od stosowanego języka, frameworka, czy metodologii. Filozofia pragmatycznego programisty stała się inspiracją dla setek książek, przewodników internetowych oraz audiobooków, a także tysiący karier i historii sukcesu. Teraz, dwadzieścia lat później, w tym nowym wydaniu ponownie pokazano, co to znaczy być nowoczesnym programistą. W książce poruszono tematy począwszy od osobistej odpowiedzialności i rozwoju zawodowego, a kończywszy na technikach architektonicznych pozwalających utrzymywać kod, który jest elastyczny oraz łatwy do przystosowania do konkretnych warunków oraz wielokrotnego wykorzystania. Przeczytaj tę książkę, a dowiesz się, w jaki sposób:- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(46,20 zł najniższa cena z 30 dni)
46.20 zł
77.00 zł (-40%)
O autorach książki
Eric Freeman - jest informatykiem o imponującym doświadczeniu zawodowym: pracował między innymi dla The Walt Disney Company, O’Reilly Media, NASA i w kilku startupach. Jeśli tylko używasz komputera osobistego, na pewno korzystasz z dzieł jego intelektu. Freeman od 15 lat pisze o wielu dziedzinach informatyki: zarówno o podstawach tworzenia witryn internetowych, jak i o wysokopoziomowym projektowaniu oprogramowania. Obecnie Freeman jest prezesem spółki WickedlySmart. Wraz ze swoimi ukochanymi kobietami: żoną i córką mieszka w Austin.
Kathy Sierra od wielu lat zajmuje się teorią nauczania. Pracowała na Uniwersytecie Kalifornijskim i w Sun Microsystems. W 2015 roku otrzymała Pioneer Award — nagrodę przyznawaną przez Electronic Frontier Foundation.
Bert Bates był programistą systemów eksperckich i systemów operacyjnych czasu rzeczywistego. Od 2003 roku pisze książki, jest autorem licznych pozycji z serii Rusz głową!
Eric Freeman, Elisabeth Freeman, Kathy Sierra, Bert Bates - pozostałe książki
-
Używamy rysunków, bo obraz wart jest 1024 słów. Stosujemy powtórzenia, by zakodować na stałe dane w Twojej chłonnej głowie. Oddziałujemy na emocje, jesteśmy nieprzewidywalni, zaskakujący i zabawni. Stawiamy przed Tobą wyzwania i zadajemy pytania, które angażują Cię w proces studiowania przedstawianych zagadnień. Cały czas pobudzamy Twój umysł do aktywnego działania, zmuszamy go do posłuszeństwa... a za ciężką pracę nagrodzimy go smakowitym ciasteczkiem w postaci wiedzy - wisienka gratis!
- Druk
Czasowo niedostępna
-
Promocja Promocja 2za1
Ta książka, podobnie jak inne pozycje z serii Rusz głową!, została przygotowana zgodnie z jedyną w swoim rodzaju metodyką nauczania, wykorzystującą zasady funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki zagadkom, tajemnicom do rozwiązania, zabawnym ćwiczeniom i przystępnie podanej wiedzy bez trudu przyswoisz nawet dość złożone koncepcje, takie jak wyrażenia lambda, typy ogólne czy programowanie sieciowe i funkcyjne. Znajdziesz tu zabawne i niekonwencjonalne ilustracje, świetne analogie, pogawędki prowadzone przy kominku przez programistę i kompilator. To wszystko sprawia, że ta pozycja jest absolutnie wyjątkowym i niezwykle skutecznym podręcznikiem!- Druk
(96,85 zł najniższa cena z 30 dni)
89.40 zł
149.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Odpowiedź na to fundamentalne pytanie znajdziesz w tej książce ? drugim wydaniu świetnego podręcznika dla przyszłych mistrzów kodu. Zostało ono, podobnie jak inne pozycje z serii Rusz głową!, przygotowane zgodnie z najnowszymi odkryciami nauk poznawczych, teorii uczenia się i neurofizjologii. I właśnie dzięki temu zaangażujesz swój mózg, wykorzystasz wiele zmysłów i niepostrzeżenie poznasz najprzydatniejsze i najciekawsze wzorce projektowe stosowane w programowaniu zorientowanym obiektowo. Tak złożone tematy, jak klasy, interfejsy, kolekcje czy łączenie wzorców, staną się jasne i zrozumiałe. Tego wszystkiego będziesz się uczyć, rozwiązując łamigłówki, wykonując praktyczne ćwiczenia, pisząc aplikacje - i wybuchając głośnym śmiechem!- Druk
(87,57 zł najniższa cena z 30 dni)
83.40 zł
139.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
What will you learn from this book?Head First Java is a complete learning experience in Java and object-oriented programming. With this book, you'll learn the Java language with a unique method that goes beyond how-to manuals and helps you become a great programmer. Through puzzles, mysteries, and soul-searching interviews with famous Java objects,- ePub + Mobi pkt
(220,15 zł najniższa cena z 30 dni)
228.65 zł
269.00 zł (-15%) -
Promocja Promocja 2za1
What will you learn from this book?You know you don't want to reinvent the wheel, so you look to Design Patterns: the lessons learned by those who've faced the same software design problems. With Design Patterns, you get to take advantage of the best practices and experience of others so you can spend your time on something more challenging. Someth- ePub + Mobi pkt
(245,65 zł najniższa cena z 30 dni)
254.15 zł
299.00 zł (-15%) -
Ta książka jest niezwykłym podręcznikiem programowania. Być może wygląda nieco dziwacznie, ale prędko się przekonasz, że to podręcznik jest wyjątkowo skuteczny: w końcu jego formuła została opracowana na podstawie najlepszych osiągnięć neurologii i kognitywistyki. W ten sposób Twój mózg się zaangażuje i błyskawicznie przyswoi sobie zasady programowania w Pythonie. Autor wykorzystał oczywistą prawdę, że najszybciej uczymy się wtedy, gdy uwzględnimy specyfikę działania własnego mózgu! Najpierw więc się zainteresujesz, potem zaangażujesz, wreszcie przygotujesz sobie warsztat pracy, czyli zainstalujesz Pythona. Później zaczniesz ćwiczyć myślenie komputacyjne i oczywiście napiszesz swój pierwszy program. A dalej będzie coraz ciekawiej...
- Druk
Czasowo niedostępna
-
Promocja Promocja 2za1
What will you learn from this book?It’s no secret the world around you is becoming more connected, more configurable, more programmable, more computational. You can remain a passive participant, or you can learn to code. With Head First Learn to Code you’ll learn how to think computationally and how to write code to make your computer, mobile devic- ePub + Mobi pkt
(160,65 zł najniższa cena z 30 dni)
160.65 zł
189.00 zł (-15%) -
Promocja Promocja 2za1
Jeżeli chcesz poznać możliwości JavaScriptu oraz w pełni wykorzystać jego potencjał, trafiłeś na doskonałą książkę. Należy ona do cenionej serii „Rusz głową” i opisuje wszystkie aspekty programowania w tym języku. Sięgnij po nią i poznaj język JavaScript od podstaw. Każda kolejna strona to spora dawka wiedzy podanej w przystępny sposób. Pomoże Ci poznać składnię języka, jego podstawowe elementy i konstrukcje. W momencie, kiedy opanujesz podstawy, przejdziesz do bardziej zaawansowanych tematów — programowania obiektowego, manipulowania drzewem DOM, obsługi zdarzeń oraz korzystania z funkcji anonimowych i domknięć. Książka ta jest doskonałą lekturą dla wszystkich osób chcących biegle władać językiem JavaScript!- Druk
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Kolejna książka z serii „Rusz głową!” to najlepszy sposób na opanowanie nowości HTML5. Niezwykle atrakcyjna forma graficzna oraz nowoczesna metodologia nauki sprawiają, że już za kilkanaście dni będziesz specjalistą w zakresie HTML5. Dowiedz się, jak wykorzystać usługi geolokalizacyjne, jak rysować na płótnie (canvas) oraz składować dane na komputerze użytkownika. Sprawdź również, co możesz zyskać dzięki WebSockets oraz jak wycisnąć siódme poty z języka JavaScript. Nauka HTML5 jeszcze nigdy nie była tak łatwa! Spróbuj sam!
- Druk
Czasowo niedostępna
Zobacz pozostałe książki z serii Head First - Rusz głową!
-
Promocja Promocja 2za1
To gruntownie zaktualizowane i uzupełnione wydanie praktycznego przewodnika po wdrażaniu i testowaniu kontenerów Dockera. Przedstawia proces przygotowania pakietu aplikacji ze wszystkimi ich zależnościami, a także jego testowania, wdrażania, skalowania i utrzymywania w środowiskach produkcyjnych. Zawiera omówienie Docker Compose i trybu Docker Swarm, opis zagadnień związanych z Kubernetes, jak również przykłady optymalizacji obrazów Dockera. W tym wydaniu zaprezentowano ponadto najlepsze praktyki i narzędzie BuildKit, opisano wsparcie obrazów wieloarchitekturowych, kontenerów rootless i uwzględniono wiele innych ważnych informacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(52,20 zł najniższa cena z 30 dni)
52.20 zł
87.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
To książka przeznaczona dla osób, które pracują ze zbiorami danych. Jest praktycznym przewodnikiem po koncepcjach algebry liniowej, pomyślanym tak, by ułatwić ich zrozumienie i zastosowanie w użytecznych obliczeniach. Poszczególne zagadnienia przedstawiono za pomocą kodu Pythona, wraz z przykładami ich wykorzystania w nauce o danych, uczeniu maszynowym, uczeniu głębokim, symulacjach i przetwarzaniu danych biomedycznych. Dzięki podręcznikowi nauczysz się arytmetyki macierzowej, poznasz istotne rozkłady macierzy, w tym LU i QR, a także rozkład według wartości osobliwych, zapoznasz się też z takimi zagadnieniami jak model najmniejszych kwadratów i analiza głównych składowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(46,20 zł najniższa cena z 30 dni)
46.20 zł
77.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Ta książka stanowi wszechstronne omówienie wszystkich bibliotek Pythona, potrzebnych naukowcom i specjalistom pracującym z danymi. Znalazł się tu dokładny opis IPythona, NumPy, Pandas, Matplotlib, Scikit-Learn i innych narzędzi. Podręcznik uwzględnia przede wszystkim ich aspekty praktyczne, dzięki czemu świetnie się sprawdzi w rozwiązywaniu codziennych problemów z manipulowaniem, przekształcaniem, oczyszczaniem i wizualizacją różnych typów danych, a także jako pomoc podczas tworzenia modeli statystycznych i modeli uczenia maszynowego. Docenią go wszyscy, którzy zajmują się obliczeniami naukowymi w Pythonie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Oto kolejne wydanie zwięzłego podręcznika dla programistów Javy, który ma ułatwić maksymalne wykorzystanie technologii tego języka w wersji 17. Treść została skrupulatnie przejrzana i uzupełniona o materiał dotyczący nowości w obiektowym modelu Javy. Pierwsza część książki obejmuje wprowadzenie do języka i do pracy na platformie Javy. Druga zawiera opis podstawowych pojęć i interfejsów API, których znajomość jest niezbędna każdemu programiście Javy. Mimo niewielkiej objętości w podręczniku znalazły się liczne przykłady wykorzystania potencjału tego języka programowania, a także zastosowania najlepszych praktyk programistycznych w rzeczywistej pracy.- Druk
(57,84 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Oto zwięzły i praktyczny przewodnik po usłudze GA4 i jej integracji z chmurą. Szczególnie skorzystają z niego analitycy danych, biznesu i marketingu. Opisano tu wszystkie istotne kwestie dotyczące tego nowego, potężnego modelu analitycznego. Szczególną uwagę poświęcono bardziej zaawansowanym funkcjonalnościom GA4. Zaprezentowano architekturę GA4, strategie danych, a także informacje dotyczące pozyskiwania, przechowywania i modelowania danych. W książce znalazło się również omówienie typowych przypadków użycia dla aktywacji danych i instrukcji przydatnych podczas implementacji tych przypadków. Co istotne, poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane praktycznymi przykładami kodu.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Promocja Promocja 2za1
Właśnie w tym celu powstał ten przewodnik po filozofii oprogramowania. Znajdziesz w nim 21 pragmatycznych reguł, którymi kierują się najlepsi programiści. Dzięki spostrzeżeniom zawartym w książce zmienisz podejście do programowania i szybko się przekonasz, że pozwoli Ci to na pisanie lepszego, czytelniejszego i niezawodnego kodu. Poszczególne reguły zostały zilustrowane jego rzeczywistymi przykładami, ułatwiającymi zrozumienie prezentowanych treści. Ten zajmująco i zabawnie napisany przewodnik nie tylko zainspiruje Cię do programistycznego rozwoju, ale również będzie nieocenioną pomocą przy szkoleniu nowych członków zespołu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(51,35 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Ta książka, napisana z myślą o inżynierach oprogramowania, jest trzecim, gruntownie zaktualizowanym wydaniem praktycznego przewodnika, który szybko przeprowadzi Cię od podstaw aż do zaawansowanych technik pracy z Gitem. Po zapoznaniu się z filozofią systemu i jego najważniejszymi funkcjami płynnie przejdziesz do takich zagadnień jak modyfikowanie drzew, korzystanie z dziennika odwołań i schowka. Znajdziesz tu również kilka przydatnych scenariuszy projektowych i sporo ciekawych wskazówek i porad. W efekcie nauczysz się korzystać z elastyczności Gita i w praktyczny sposób zarządzać procesem tworzenia kodu z zastosowaniem wielu różnych metod.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,35 zł najniższa cena z 30 dni)
71.40 zł
119.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Książka jest adresowana do wszystkich, którzy chcą budować, rozwijać i skalować systemy NLP w środowisku biznesowym, a także dostosowywać je do swojej branży. Opisuje tworzenie rzeczywistych aplikacji NLP. Omawia pełny cykl życia typowego projektu NLP, od zbierania danych po wdrożenie i monitorowanie modelu. Przedstawia studia przypadków i przewodniki dziedzinowe, pozwalające na zbudowanie systemu NLP od podstaw.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Przetwarzanie języka naturalnego w praktyce. Przewodnik po budowie rzeczywistych systemów NLP
Sowmya Vajjala, Bodhisattwa Majumder, Anuj Gupta, Harshit Surana
(70,85 zł najniższa cena z 30 dni)
65.40 zł
109.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Ta książka jest doskonałym uzupełnieniem podręcznej biblioteczki każdego programisty C++. Opisano w niej znaczenie dobrego projektu oprogramowania oraz zasady tworzenia takich projektów. Omówiono szereg przydatnych wzorców projektowych, dzięki którym łatwiej można zrozumieć, jak zarządzać zależnościami i abstrakcjami, zwiększać możliwości modyfikowania i rozszerzania tworzonego kodu oraz stosować nowoczesne wzorce projektowe. Zaprezentowano wzorce wykorzystujące wiele różnych paradygmatów, w tym programowanie: obiektowe, uogólnione oraz funkcyjne. Pokazano też największą zaletę nowoczesnego języka C++: możliwość łączenia różnych paradygmatów oraz tworzenia oprogramowania, które przetrwa dziesięciolecia.- Druk
(57,84 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Bestseller Promocja Promocja 2za1
Ta książka jest trzecim, starannie zaktualizowanym wydaniem wyczerpującego przewodnika po narzędziach analitycznych Pythona. Uwzględnia Pythona 3.0 i bibliotekę pandas 1.4. Została napisana w przystępny sposób, a poszczególne zagadnienia bogato zilustrowano przykładami, studiami rzeczywistych przypadków i fragmentami kodu. W trakcie lektury nauczysz się korzystać z możliwości oferowanych przez pakiety pandas i NumPy, a także środowiska IPython i Jupyter. Nie zabrakło wskazówek dotyczących używania uniwersalnych narzędzi przeznaczonych do ładowania, czyszczenia, przekształcania i łączenia zbiorów danych. Pozycję docenią analitycy zamierzający zacząć pracę w Pythonie, jak również programiści Pythona, którzy chcą się zająć analizą danych i obliczeniami naukowymi.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(71,40 zł najniższa cena z 30 dni)
71.40 zł
119.00 zł (-40%)
Ebooka "Head First Design Patterns. Edycja polska (Rusz głową!)" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Head First Design Patterns. Edycja polska (Rusz głową!)" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Head First Design Patterns. Edycja polska (Rusz głową!)" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Head First Design Patterns. Edycja polska (Rusz głową!) (4) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: marioosh.5dots.pl Mariusz NosińskiRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Znajomość wzorców projektowych zdaje się być jedną z ważniejszych umiejętności posiadanych przez wprawnego programistę. Dlaczego jest zatem tak, że nie każdy programista je zna? Składa się na to kilka współczynników. Po pierwsze: wzorce wymagają pewnego doświadczenia programistycznego, aby podczas nauki można było znaleźć dla nich praktyczne zastosowanie. Po drugie: oryginalna książka bandy czworga jest śmiertelnie nudna i nauka wzorców z tej książki wymaga solidnego samozaparcia. Te czynniki sprawiają, że nawet jak wzorce są omawiane na studiach, to studenci w większym stopniu o nich zapominają. Zostaje zatem samonauczanie podczas swojej pracy - poznając wzorce szukamy dla nich praktycznego zastosowania w obecnym projekcie. Gdzie jednak szukać dobrego źródła na ten temat? Jeżeli szukamy wśród pozycji książkowych to godną polecenia pozycją jest: Head First Design Patterns. Mimo, iż jest to chyba jedyna pozycja na polskim rynku dotycząca tego tematu, to zdecydowanie jest godna polecenia. Książka pisana w dość luźnym stylu wyjaśnia stosowanie wzorców na praktycznych przykładach. Budując krok po kroku fragmenty kodu czytelnik widzi te same funkcjonalności zarówno z wykorzystaniem wzorców jak i bez nich. Jest to bardzo dużą zaletą książki, bo początkowi programiści mają największy problem ze znalezieniem miejsca na wzorzec w swoich projektach. Po lekturze tej książki na pewno będzie to łatwiejsze. Pamiętając, że wzorców jest razem 23 - 14tu z nim zostały poświęcone całe, dość spore rozdziały. Pozostałe 9 zostało opisane dość skrótowo, co nie znaczy, że nie zrozumiale. Uważam jednak, że wzorzec Proxy ze względu na swoją specyfikę i dość rzadkie zastosowanie powinien być potraktowany opisowo, natomiast rozdział ten powinien zostać poświęcony na wzorzec Builder albo Chains of responsibility. Być może jednak jest to tylko moje odczucie. Zdecydowanie polecam tą książkę zarówno tym, którzy nie potrafią wzorców jak i tym, którym się zdaje że je potrafią. Książka potrafi ukazać problem z całkowicie innej perspektywy. Bardzo łatwo z nią nauczyć się lub utrwalić wiedzę na temat wzorców. hfdepa Jeżeli nauka wzorców ma być tylko jednym z kroków do nauki poprawnego programowania obiektowego to z tego miejsca polecam drugą książkę z tej serii: Head First Object-Oriented Analysis and Design. Obie pozycje w duecie dostarczają bardzo duży zasób wiedzy z programowania obiektowego.
-
Recenzja: webmade.org Mateusz Bogolubow; 09/2007Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Tym razem mam przyjemność pisać dla Was recenzję książki "Head First Design Patterns. Edycja polska". Jak sam tytuł wskazuje prezentuje ona informacje związane ze wzorcami projektowymi (ang. design patterns). Choć jest to książka dość wiekowa (mija już drugi rok od wydania polskiego i trzeci od oryginalnego) w szczególność gdy patrzymy przez pryzmat szybkich zmian jakie mają miejsce w dziedzinie informatyki to nie zmienia faktu, że na pewno godna uwagi.
Osoby, które dopiero zaczynają przygodę z programowaniem obiektowym -- znają już jego ogólne zasady, strukturę, napisały proste aplikacje składające się z kilku klas powinny z cała pewnością sięgnąć po tę książkę. Pozycja ta pozwoli przebrnąć przez kolejny etap wtajemniczania w OOP bez większych problemów.
Może zanim przejdę do konkretnych informacji jakie można znaleźć w książce wyjaśnię czym tak naprawdę jest wzorzec projektowy. Definicja jaką podają autorzy książki: "Wzorzec projektowy to rozwiązanie problemu w pewnym kontekście". Z tego wynika, że "Head First Design Patterns" przedstawia sposoby rozwiązywania problemów z jakimi spotykają się na co dzień programiści -- tak właśnie jest! Nie warto godzinami siedzieć na problemem, kiedy rozwiązanie "leży na tacy" -- wystarczy zapoznać się przynajmniej z najpopularniejszymi wzorcami projektowymi i po problemie.
Zawartość merytoryczna książki jest spora, ale moim zdaniem największym atutem jej jest sposób przedstawienia informacji. Autorom nie tylko zależało na tym, aby przelać wiedzę na papier, ale również by czytelnik był w stanie w miarę szybko ją przyswoić. By tak właśnie było na stronach znajdziemy mnóstwo obrazków, diagramów, dodatkowych boksów z informacjami, samodzielnych ćwiczeń, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania oraz podsumowania na końcu każdego rozdziału co czyni książkę niezwykle przyjazną dla czytelnika.
Wracając jeszcze do zawartości to każdy wzorzec jest opisany na konkretnym przykładzie z życia programisty. Do teorii, która wprowadza w świat opisywanego wzorca dochodzi część praktyczna gdzie znajdziemy diagram oraz implementację. Implementacja jest w Javie co nie powinno nikogo przerażać. Większość języków jest podobna w konstrukcji i osoby programujące w C++ czy PHP5 nie powinny mieć problemów ze zrozumieniem kodu. Poza tym bardziej zaawansowane konstrukcje są szczegółowo opisywane.
Tym akcentem zakończę swoją wypowiedź, a Wam życzę jak najwięcej sukcesów z OOP.
-
Recenzja: Software Developers Journal Piotr Karczmarz; 02/2006Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Nowe technologie internetowe starzeją się i są zastępowane nowymi. Dzieję się to w tak szybkim tempie, że nieraz mamy trudności, aby nadążyć za zmianami. Wtedy przeważnie decydujemy się na wąską specjalizację w konkretnej dziedzinie co następnie pozwoli nam, po latach ciężkiej pracy, stać się ekspertami w wybranym przez siebie temacie. Fakt ten jest szczególnie widoczny kiedy zdecydujemy się na pracę programisty -- czas szybkiego przyswajania wiedzy czeka nas przez cały proces naszej aktywności zawodowej.
Czy zatem istnieje jakaś uniwersalna wiedza, którą powinien przyswoić sobie każdy programista? Okazuje się, że tak. Jednym z takich zagadnień, będących głównym tematem omawianej książki, są wzorce projektowe i nieodłącznie związane z nimi zasady programowania obiektowego.
Na początku należy powiedzieć dla kogo "Design Patterns" nie jest adresowana. Na pewno będzie to Grupa zaawansowanych programistów / projektantów, którzy m.in. zasady OOP i wzorców projektowych powinni mieć opanowane perfekcyjnie i raczej nie znajdą w recenzowanej książce wiedzy, której by już nie posiadali.
Książka jest przeznaczona dla czytelnika, który dopiero zaczyna swoją przygodę z w/w zagadnieniami. Moim zdaniem "Head First Design Patterns" będzie dla niego najlepszym wyborem, bowiem łączy w sobie najlepsze cechy literatury poruszającej poważne tematy w sposób wysoce przyjazny i ułatwiający naukę -- praktyczne przykłady zastosowania akademickiej teorii, wykorzystanie dużej ilości rysunków zwiększających szybkość rozumienia i przyswajania wiedzy, specyficzna dawka humoru, dzięki której nie nudzimy się szybko tekstem, krótkie i treściwe listingi przykładowego kodu, częste powtórzenia i obrazowe opisy, które wydatnie sprzyjają szybkości procesu uczenia.
Osobną kwestią jest bardzo wysoka zawartość merytoryczna konsultowana nawet a jednym z członków słynnej Bandy Czworga (ang. Band of Four), którzy napisali książkę referencyjną, swoistą biblię dla wszystkich innych autorów poruszających temat wzorców projektowych.
Oprócz niewątpliwych zalet książka posiada też niestety kilka wad. Głównie są to błędy składu tekstu -- literówki, błędy w pisowni. Bardzo psującą ostateczny efekt rzeczą są źle przygotowane rysunki pojawiające się od rozdziału 10, które posiadają brzydką dużą czarną obwódkę często zasłaniającą tekst. Po książce kosztującej ponad 80 zł nie spodziewałem się takich niedociągnięć. Przy tej cenie także oprawa powinna być twarda -- przeszło 600 stron tekstu i grafik.
-
Recenzja: Java Developers Network art; 06/11/05Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Wydawnictwo Helion idąc za ciosem wydało kolejną książkę z serii Head First. Po Head First: Java, EJB i Servlets&JSP przyszedł czas na Head First Design Patterns. Jak można wnioskować z tytułu lektura ta omawia zagadnienia związane ze wzorcami projektowymi.
Pani Kathy Sierra i jej mąż Bert Bates nie byliby sobą, gdyby potraktowali ten tematu na 100% poważnie. Dlatego też w podręczniku tym, jak zresztą w każdym z tej serii, zamiast długich i nużących wywodów mamy ciąg komiksów, wesołych historyjek i krótkich humorystycznych opisów. Nie wpływa to negatywnie na objaśnianie tematu, a wręcz przeciwnie. Autorzy włożyli dużo trudu by przedstawić wzorce w sposób obrazowy i prosty do zrozumienia. Dzięki Head First Design Patterns poznanie wzorców projektowych jest łatwe i co najważniejsze przyjemne. Wzorce zostały omówione bardzo szczegółowo i ich zrozumienie nie będzie stanowiło trudności nawet dla początkującego programisty.
Podręcznik ten omawia takie wzorce jak: Strategia, Obserwator, Dekorator, Fabryka, Singelton, Polecenie, Adapter, Fasada, Metoda Szablonowa, Iterator, Kompozyt, Stan, Proxy oraz MVC. Ilość kodu źródłowego jest minimalna, dlatego podręcznik ten służyć może również programistom innych języków niż Java (C#?)
Książka została dość solidnie wydana i przetłumaczona. Pod względem wydawniczym jedynym minusem są błędnie złożone fotografie w ostatnich 3 rozdziałach (dookoła zdjęć grube czarne ramki) oraz kilka błędów w kodach źródłowych.
Książkę polecam. To doskonała forma relaksu i nauki!
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Head First Design Patterns
- Tłumaczenie:
- Paweł Koronkiewicz (wprowadzenie, rozdz. 1-8), Grzegorz Kowalczyk (rozdz. 9-14)
- ISBN Książki drukowanej:
- 83-736-1792-2, 8373617922
- Data wydania książki drukowanej :
- 2005-07-19
- Format:
- 200x230
- Numer z katalogu:
- 2705
- Przykłady na ftp
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » Techniki programowania
- Serie wydawnicze: Head First - Rusz głową!
Spis treści książki
- Dla kogo przeznaczona jest ta książka? (22)
- Wiemy także, co sobie myśli Twój mózg (23)
- Metapoznanie (25)
- Zmuś swój mózg do posłuszeństwa (27)
- Zespół recenzentów technicznych (30)
- Podziękowania (31)
- Prosta aplikacja o nazwie SymulatorKaczki (34)
- Jacek rozmyśla o dziedziczeniu... (37)
- A może by tak interfejs? (38)
- Jedyny pewny element w procesie tworzenia oprogramowania (40)
- Oddzielanie tego, co się zmienia, od tego, co pozostaje niezmienione (42)
- Projektowanie zachowania Kaczki (43)
- Testowanie kodu klasy Kaczka (50)
- Dynamiczne ustawianie zachowania (52)
- Wielki diagram "ukrytych" zachowań (54)
- Relacja MA może być lepsza niż JEST (55)
- Rozmawiając o wzorcach projektowania (56)
- Potęga wspólnego słownika wzorców (60)
- W jaki sposób mogę wykorzystywać wzorce projektowe? (61)
- Twoja skrzynka narzędziowa (64)
- Rozwiązania ćwiczeń (66)
- Aplikacja sprawdzająca warunki pogodowe (69)
- Spotkanie z wzorcem Obserwator (74)
- Wydawca + Prenumerator = wzorzec Obserwator (75)
- Pięciominutowe przedstawienie - obserwowany kontra obserwujący (78)
- Definicja wzorca Obserwator (81)
- Siła luźnych zależności (83)
- Projektowanie stacji meteorologicznej (86)
- Implementacja stacji meteorologicznej (87)
- Java - zastosowanie wbudowanego wzorca Obserwator (94)
- Ciemna strona klasy java.util.Observable (101)
- Twoja skrzynka narzędziowa (104)
- Rozwiązania ćwiczeń (107)
- Witamy w "Star Café" (110)
- Reguła otwarte-zamknięte (116)
- Spotkanie z wzorcem Dekorator (118)
- Konstruowanie zamówienia przy użyciu Dekoratorów (119)
- Definicja wzorca Dekorator (121)
- Dekorujemy nasze Napoje (122)
- Tworzymy kod aplikacji "Star Café" (125)
- Dekoratory w świecie rzeczywistym: obsługa wejścia-wyjścia w języku Java (130)
- Tworzenie własnych dekoratorów obsługi wejścia-wyjścia (132)
- Twoja skrzynka narzędziowa (135)
- Rozwiązania ćwiczeń (136)
- Kiedy widzisz "nowy" obiekt, myśl o nim jako o "konkretnym" (140)
- Pizza w Obiektowie (142)
- Hermetyzacja procesu tworzenia obiektów (144)
- Budujemy prostą fabrykę pizzy (145)
- Tworzymy definicję "wzorca" SimpleFactory (147)
- Nowa struktura Pizzerii (150)
- Zezwalamy klasom podrzędnym na podejmowanie decyzji (151)
- Tworzymy Pizzerię (153)
- Deklarowanie metody typu Factory (fabryka) (155)
- Spotkanie z wzorcem Metoda Fabrykująca (161)
- Równoległa hierarchia klas (162)
- Definicja wzorca Metoda Fabrykująca (164)
- Pizzeria mocno uzależniona (167)
- Sprawdzamy zależności pomiędzy obiektami (168)
- Zastosowanie reguły DIP (170)
- A w międzyczasie, na zapleczu Pizzerii... (174)
- Rodziny składników... (175)
- Budujemy fabryki składników pizzy (176)
- Fabryka Abstrakcyjna (183)
- Za kulisami (184)
- Definicja wzorca Fabryka Abstrakcyjna (186)
- Porównanie Metody Fabrykującej oraz Fabryki Abstrakcyjnej (190)
- Twoja skrzynka narzędziowa (192)
- Rozwiązania ćwiczeń (193)
- Jeden i tylko jeden (198)
- Mały Singleton (199)
- Analiza klasycznej implementacji wzorca Singleton (201)
- Wyznania obiektu Singleton (202)
- Fabryka czekolady (203)
- Definicja wzorca Singleton (205)
- Ups, mamy problem... (206)
- Zostań wirtualną maszyną Java (207)
- Jak sobie radzić z wielowątkowością? (208)
- Wzorzec Singleton - pytania i odpowiedzi (212)
- Twoja skrzynka narzędziowa (214)
- Rozwiązania ćwiczeń (216)
- Automatyka w domu i zagrodzie (218)
- Mamy nową zabawkę! Sprawdzamy, jak działa SuperPilot... (219)
- Co zawiera otrzymany dysk CD-R (220)
- A w międzyczasie w naszym barze szybkiej obsługi... (223)
- Przyjrzyjmy się nieco dokładniej wzajemnym interakcjom... (224)
- Zadania i zakresy odpowiedzialności (225)
- Od Baru do wzorca Polecenie (227)
- Nasze pierwsze POLECENIE (229)
- Definicja wzorca Polecenie (232)
- Wzorzec Command i SuperPilot (234)
- Implementujemy SuperPilota (236)
- Sprawdzamy możliwości naszego SuperPilota (238)
- Nadszedł wreszcie czas, aby utworzyć trochę dokumentacji... (241)
- Implementacja mechanizmu wycofywania przy użyciu stanów (246)
- Każdy pilot powinien posiadać tryb Impreza! (250)
- Zastosowanie makropoleceń (251)
- Kolejne zastosowania wzorca Polecenie - kolejkowanie żądań (254)
- Kolejne zastosowania wzorca Polecenie - żądania rejestracji (255)
- Twoja skrzynka narzędziowa (256)
- Rozwiązania ćwiczeń (258)
- Adaptery są wśród nas (260)
- Adaptery zorientowane obiektowo (261)
- Wzorzec Adapter bez tajemnic (265)
- Definicja wzorca Adapter (267)
- Adaptery obiektów i klas (268)
- Temat dzisiejszej wieczornej pogawędki: Adapter obiektów i Adapter klas (271)
- Adaptery w świecie rzeczywistym (272)
- Adaptujemy interfejs Enumeration do wymagań interfejsu Iterator (273)
- Temat dzisiejszej wieczornej pogawędki: wzorce Dekorator i Adapter (276)
- Nie ma to jak kino domowe (279)
- Światła, kamera, fasada! (282)
- Konstruujemy fasadę naszego systemu kina domowego (285)
- Definicja wzorca Fasada (288)
- Reguła ograniczania interakcji (289)
- Twoja skrzynka narzędziowa (294)
- Rozwiązania ćwiczeń (296)
- Tworzymy klasy reprezentujące kawę i herbatę (w języku Java) (299)
- Kawa i herbata, czyli klasy abstrakcyjne (302)
- Ciągniemy nasz projekt o krok dalej... (303)
- Wydobywanie metody recepturaParzenia() (304)
- Czego już dokonaliśmy? (307)
- Spotkanie z wzorcem Metoda Szablonowa (308)
- Zróbmy sobie herbatę... (309)
- Co nam daje zastosowanie metody szablonowej? (310)
- Definicja wzorca Metoda Szablonowa (311)
- Bliskie spotkania z kodem aplikacji (312)
- Haczyk na wzorzec Metoda Szablonowa... (314)
- Zastosowanie haczyka (315)
- Testujemy naszą aplikację (316)
- Reguła Hollywood (318)
- Reguła Hollywood a wzorzec Metoda Szablonowa (319)
- Wzorzec Metoda Szablonowa w głębokiej kniei... (321)
- Sortowanie przy użyciu wzorca Metoda Szablonowa (322)
- A teraz musimy posortować trochę kaczek... (323)
- Porównywanie kaczek z innymi kaczkami (324)
- Robimy maszynę do sortowania kaczek (326)
- Zabawy z ramkami (328)
- Aplety Java (329)
- Temat dzisiejszej wieczornej pogawędki: wzorce Metoda Szablonowa oraz Strategia (330)
- Twoja skrzynka narzędziowa (332)
- Rozwiązania ćwiczeń (333)
- Fuzja restauracji Diner i Pancake House (336)
- Implementacje menu Łukasza i Miłosza (338)
- Czy można hermetyzować iteracje? (343)
- Wzorzec Iterator (345)
- Wiązanie iteratora z obiektem menu (347)
- Co już mamy... Szersze spojrzenie na kod naszego projektu (351)
- Uproszczenia po wprowadzeniu interfejsu java.util.Iterator (353)
- Jaki jest efekt końcowy? (355)
- Definicja wzorca Iterator (356)
- Jeden zakres odpowiedzialności (359)
- Iteratory i kolekcje (368)
- Iteratory i kolekcje w języku Java 5 (369)
- I gdy już miało być tak dobrze... (373)
- Definicja wzorca Kompozyt (376)
- Projektujemy menu oparte na wzorcu Kompozyt (379)
- Implementacja klasy Menu (382)
- Powracamy do iteratora (388)
- IteratorPusty (392)
- Wzorce Iterator i Kompozyt razem... (394)
- Twoja skrzynka narzędziowa (399)
- Rozwiązania ćwiczeń (400)
- Krótka narada (405)
- Maszyny stanowe 101 (406)
- Piszemy kod (408)
- Wiedziałeś, że to jest blisko... zmiana! (412)
- Kłopotliwy STAN rzeczy... (414)
- Definiowanie interfejsów i klas reprezentacji stanu (417)
- Implementowanie klas Stan (419)
- Nowa wersja automatu sprzedającego (420)
- Definicja wzorca Stan (428)
- Wzorzec Stan kontra wzorzec Strategia (429)
- Wzorzec Stan, weryfikacja projektu (435)
- Niemal zapomnieliśmy! (438)
- Twoja skrzynka narzędziowa (441)
- Rozwiązania ćwiczeń (442)
- Kontrolowania stanu automatów sprzedających (448)
- Rola "zdalnego pośrednika" (452)
- RMI - wycieczka z przewodnikiem (455)
- Zdalny pośrednik automatu sprzedającego (468)
- Pośrednik zdalny, za kulisami (476)
- Definicja wzorca Proxy (478)
- Pośrednik wirtualny (480)
- Projektowanie wirtualnego pośrednika do wyświetlania okładek (482)
- Pośrednik wirtualny, za kulisami (488)
- Wykorzystanie mechanizmów Java API (492)
- Teatrzyk - ochrona przedmiotów (496)
- Budowanie dynamicznego pośrednika (497)
- ZOO pośredników (506)
- Twoja skrzynka narzędziowa (508)
- Rozwiązania ćwiczeń (509)
- Wzorzec złożony (518)
- Powrót kaczek (519)
- Potrzebujemy adaptera gęsi (522)
- Wprowadzamy zliczanie kwaknięć (524)
- Fabryka produkująca kaczki (526)
- Tworzymy stado kaczek (531)
- Przygotowanie interfejsu Observable (534)
- Co zrobiliśmy? (541)
- Widok z lotu kaczki - diagram klas (542)
- Model-Widok-Kontroler - piosenka (544)
- Kluczem do schematu MVC będą wzorce projektowe (546)
- Spojrzenie na schemat Model-Widok-Kontroler przez pryzmat wzorców (550)
- Wykorzystujemy MVC do sterowania beatem... (552)
- Piszemy kod elementów (555)
- Widok (557)
- A teraz kontroler (560)
- Eksplorujemy możliwości wzorca Strategia (563)
- Adaptowanie modelu (564)
- Nowy kontroler - SerceKontroler (565)
- Wzorzec MVC i sieć WWW (567)
- Model 2 a wzorce projektowe (575)
- Twoja skrzynka narzędziowa (578)
- Rozwiązania ćwiczeń (579)
- Przewodnik na nowe życie z wzorcami (578)
- Definicja wzorca projektowego (597)
- Drugie spojrzenie na definicję wzorca (599)
- Niech moc będzie z Tobą (600)
- Katalog wzorców (601)
- Jak tworzyć wzorce (604)
- Zostać autorem wzorców projektowych (605)
- Porządkowanie wzorców projektowych (607)
- Myślenie wzorcami (612)
- Głowa pełna wzorców (615)
- Nie zapominaj o potędze jednolitego słownictwa (617)
- Pięć podstawowych sposobów promowania Twojego słownictwa (618)
- Gang Czterech w Obiektowie (619)
- Podróż dopiero się zaczyna... (620)
- Inne źródła informacji o wzorcach (621)
- ZOO pełne wzorców (622)
- Walka ze złem przy użyciu antywzorców (624)
- Twoja skrzynka narzędziowa (626)
- Opuszczamy Obiektowo... (627)
- Bridge (most) (630)
- Builder (budowniczy) (632)
- Chain of Responsibility (łańcuch odpowiedzialności) (634)
- Flyweight (waga piórkowa) (636)
- Interpreter (interpreter) (638)
- Mediator (mediator) (640)
- Memento (memento) (642)
- Prototype (prototyp) (644)
- Visitor (gość) (646)
Wprowadzenie
Rozdział 1. Witamy w krainie wzorców projektowych
Rozdział 2. Jak sprawić, by Twoje obiekty były zawsze dobrze poinformowane
Rozdział 3. Dekorowanie zachowania obiektów
Rozdział 4. Pizzeria zorientowana obiektowo
Rozdział 5. Obiekty jedyne w swoim rodzaju
Rozdział 6. Hermetyzacja wywołań
Rozdział 7. Zdolność do adaptacji
Rozdział 8. Hermetyzacja algorytmów
Rozdział 9. Zarządzanie kolekcjami
Rozdział 10. Stan obiektu
Rozdział 11. Kontrola dostępu do obiektu
Rozdział 12. Łączenie wzorców
Rozdział 13. Wzorce projektowe w praktyce
Rozdział 14. Dodatek - inne wzorce
Skorowidz (649)
Helion - inne książki
-
Promocja Promocja 2za1
Ten przewodnik, który docenią programiści i architekci, zawiera wyczerpujące omówienie zagadnień projektowania, funkcjonowania i modyfikowania architektury API. Od strony praktycznej przedstawia strategie budowania i testowania API REST umożliwiającego połączenie oferowanej funkcjonalności na poziomie mikrousług. Opisuje stosowanie bram API i infrastruktury typu service mesh. Autorzy dokładnie przyglądają się kwestiom zapewnienia bezpieczeństwa systemów opartych na API, w tym uwierzytelnianiu, autoryzacji i szyfrowaniu. Sporo miejsca poświęcają również ewolucji istniejących systemów w kierunku API i różnych docelowych platform.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
W tej książce opisano różne zastosowania GPT-4 w medycynie: jako źródło informacji medycznej, wsparcie w podejmowaniu decyzji dotyczących leczenia czy też pomoc w tworzeniu dokumentacji, takiej jak podsumowanie wizyty pacjenta. Podczas lektury odkryjesz niezwykły potencjał tej technologii, przekonasz się także, jak bardzo może poprawić skuteczność diagnozowania i usprawnić niektóre procedury. Znajdziesz tu spostrzeżenia o potencjalnych wadach sztucznej inteligencji i najświeższe wnioski związane z jej zastosowaniem. Nie zabrakło również opisu zagrożeń związanych z tą technologią i wskazówek, do czego GPT nie można używać. Poszczególne zagadnienia zilustrowano prawdziwymi rozmowami z GPT-4. Są one w pełni spontaniczne i pozbawione poprawek, często błyskotliwe i czasami nietaktowne, wzbogacone o cenny kontekst i szczere komentarze.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(43,55 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Sterownik PLC (ang. programmable logic controller) to jedno z najważniejszych urządzeń stosowanych w automatyce przemysłowej. Zawiera układ mikroprocesorowy pozwalający sterować pracą maszyn, linii produkcyjnych, oświetlenia i innych urządzeń elektrycznych w przemyśle, ale nie tylko. Tego typu sterowniki kierują również pracą sygnalizacji świetlnej, wind, systemów inteligentnego domu, czyli są niezbędne do naszego codziennego funkcjonowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,18 zł najniższa cena z 30 dni)
26.94 zł
44.90 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zespół lepiej zrozumie problemy biznesowe, zaangażuje właściwych uczestników, poprawi komunikację, by wdrożyć najbardziej wartościową funkcjonalność we właściwej kolejności, a później dostosować oprogramowanie do zmian i wzrostu. Dzięki metodom opisanym w tej książce zespół może wypracować wspólne zrozumienie kluczowych koncepcji, terminologii, technik i racjonalnych podstaw, aby efektywniej współpracować nad każdym projektem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Zigi to postać fikcyjna - warta poznania! Autor książki, sam będący od wielu lat testerem, wyposażył swojego bohatera we własne doświadczenia. Dołożył do nich trochę „case’ów”, które widział, o których słyszał lub czytał, ubrał je w przystępne słowa i sfabularyzował dla podkręcenia opowieści. Część historii wymyślił w taki sposób, aby pokazać konkretne zagadnienie związane z testowaniem nie w postaci nudnej teorii czy definicji, ale w kontekście sytuacji, która mogłaby się wydarzyć w prawdziwym życiu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
W tej książce omówiono ponad 20 najprzydatniejszych wzorców projektowych, dzięki którym tworzone aplikacje internetowe będą łatwe w późniejszej obsłudze technicznej i w trakcie skalowania. Poza wzorcami projektowymi przedstawiono wzorce generowania i wydajności działania, których znaczenie dla użytkowania aplikacji jest ogromne. Opisano również nowoczesne wzorce Reacta, między innymi Zaczepy, Komponenty Wyższego Rzędu i Właściwości Generowania. Sporo miejsca poświęcono najlepszym praktykom związanym z organizacją kodu, wydajnością działania czy generowaniem, a także innym zagadnieniom, które pozwalają na podniesienie jakości aplikacji internetowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Testowanie oprogramowania to jedna z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin inżynierii oprogramowania. Zarobki doświadczonych testerów są porównywalne z wynagrodzeniem, jakie otrzymują dobrzy programiści. Aby rozpocząć karierę w tym zawodzie, trzeba się legitymować odpowiednimi umiejętnościami. I dlatego warto uzyskać certyfikat ISTQB®: Certyfikowany tester - poziom podstawowy. Jest to uznawany na całym świecie dokument świadczący o opanowaniu najważniejszych kompetencji z zakresu kontroli jakości oprogramowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(65,40 zł najniższa cena z 30 dni)
65.40 zł
109.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Oto uzupełnione i zaktualizowane wydanie bestsellerowego przewodnika dla inżynierów sieci. Dzięki niemu przejdziesz trudną (ale ekscytującą!) drogę od tradycyjnej platformy do platformy sieciowej opartej na najlepszych praktykach programistycznych. Zaczniesz od zagadnień podstawowych, aby następnie zagłębić się w tajniki stosowania bibliotek Pexpect, Paramiko czy Netmiko do komunikacji z urządzeniami sieciowymi. W kolejnych rozdziałach znajdziesz solidny przegląd różnych narzędzi wraz ze sposobami ich użycia: Cisco NX-API, Meraki, Juniper PyEZ, Ansible, Scapy, PySNMP, Flask, Elastic Stack i wielu innych. Rozeznasz się również w kwestiach związanych z kontenerami Dockera, a także usługami sieciowymi chmur AWS i Azure. Lektura tej książki pozwoli Ci się w pełni przygotować na następną generację sieci!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
Dzięki tej książce dowiesz się, czym jest RPA i w jakich konkretnie procesach biznesowych może mieć zastosowanie. Zapoznasz się również, korzystając z zawartych tu studiów przypadków i najlepszych praktyk branżowych, jak wyglądają praktyczne aspekty wdrażania tej technologii. Przekonasz się też, w jaki sposób firmy osiągnęły znaczny zwrot z inwestycji dzięki wdrożeniom technologii RPA, na przykład poprzez zmniejszenie zapotrzebowania na pracę ludzką. Zrozumiesz, jak ważną korzyścią płynącą z tej technologii jest zwiększenie zgodności działań firmy z przepisami. W efekcie lektury uzyskasz rzetelny, realistyczny pogląd na RPA i zdobędziesz wszystkie niezbędne informacje, aby z powodzeniem wdrożyć optymalny system RPA w swojej firmie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(44,85 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja Promocja 2za1
To kolejne, zaktualizowane wydanie oficjalnego podręcznika firmy Adobe — najlepszej dostępnej na rynku pomocy do nauki After Effects. Książkę docenią i początkujący, i zaawansowani użytkownicy. Została podzielona na 15 lekcji, z których dowiesz się, jak komponować klipy wideo, projektować ruchome grafiki i tworzyć atrakcyjne animacje. Podane tu informacje, porady i ćwiczenia pomogą Ci w opanowaniu zarówno podstawowych, jak i wielu wyrafinowanych funkcji oprogramowania. Nauczysz się tworzyć, modyfikować i optymalizować ruchome grafiki na potrzeby filmu, wideo, internetu i urządzeń mobilnych, a także animować tekst i obrazy, stosować rotoskopię, zmieniać zależności czasowe, korygować kolory, wreszcie usuwać niechciane obiekty. Dowiesz się ponadto, jak uatrakcyjniać wygląd kompozycji poprzez odpowiednią konfigurację kamer i oświetlenia czy też deformować i animować obiekty i nagrania wideo przy użyciu narzędzi Puppet.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(83,85 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%)
Zamknij
Przeczytaj darmowy fragment
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: Head First Design Patterns. Edycja polska (Rusz głową!) Eric Freeman, Elisabeth Freeman, Kathy Sierra, Bert Bates (26) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(11)
(9)
(4)
(1)
(1)
(0)
więcej opinii
ukryj opinie