×
sukces
Dodano do koszyka:
sukces
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
sukces
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
sukces
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Recenzje

Fireworks 3. Biblia

Producenci oprogramowania komputerowego publikują nowe wersje swoich produktów w takim tempie, że wydawcy książek nie nadążają z opracowywaniem podręczników ich obsługi. Szczególnie duże opóźnienia pojawiają się, gdy książka musi być dodatkowo przetłumaczona na język inny niż angielski. Podobny los spotkał "Fireworks 3. Biblia", która ukazała się w naszych księgarniach parę miesięcy po premierze czwartej edycji programu graficznego Macromedii. Jest to niewątpliwie dość poważny mankament (w wersji 4 pakietu Fireworks pojawiły się istotne zmiany), ale nie przekreśla definitywnie wartości wydawnictwa. Na pewno można się przy pomocy książki nauczyć posługiwania interfejsem programu, który oparty jest na całkowicie odmiennej "filozofii" niż produkty konkurencyjne. Podstawy projektowania rozmaitych elementów graficznych z wykorzystaniem narzędzi Fireworks także zostały dobrze opisane (książka zawiera dużo przykładów), więc obecni i przyszli użytkownicy pakietu graficznego firmy Macromedia powinni być usatysfakcjonowani. Jeszcze tylko musicie poczekać na suplement uwzględniający nowe cechy "czwórki" i Fireworks nie będzie miał przed wami tajemnic.
netmag.com.pl 6/2001

Po prostu Flash 5

Popularność technologii Flash w internecie jest bezdyskusyjna - miliony stron WWW w całości lub we fragmentach wykonano przy jej pomocy. W tej chwili jest już, co prawda, kilka narzędzi umożliwiających projektowanie animacji "flashowych", jednak programy firmy Macromedia (nazywający się zresztą tak samo, jak technologia) pozostaje niedoścignionym wzorem i standardem w tej dziedzinie. Opisywana książka to bogato ilustrowany przykładami podręcznik, napisany w bardzo przejrzysty i dostępny nawet dla początkujących użytkowników komputerów sposób. Informacje i techniki projektowe zapisane są w formie zwięzłych wypunktowanych receptur "jak to zrobić". W kolejnych rozdziałach prezentowane są wszystkie elementy, z których składa się zwykle projekt w technologii Flash: obiekty wektorowe, bitmapy, różne techniki animacji, definiowanie funkcji obsługi zdarzeń i akcji, dodawanie dźwięków i publikowanie filmów. Książkę polecam początkującym użytkownikom Flasha, zaawansowani projektanci zapewne nie znajdą w niej zbyt wielu nowości.
netmag.com.pl 06/2001

Po prostu HTML 4. Wydanie II

W serii wydawniczej "po prostu" ukazał się podstawowy (tzn. adresowany do początkujących) podręcznik języka HTML 4. Autorka wprowadza czytelnika w tajniki tworzenia dokumentów HTML w sposób charakterystyczny dla całej serii: prezentując proste i przejrzyste recepty na najczęściej spotykane problemy. Otwórz tę książkę na dowolnej stronie, a zobaczysz wiele krótkich, często wytłuszczonych akapitów, wypunktowane instrukcje: "krok po kroku" i bardzo gęsto występujące "Rady". Taki styl prezentacji pozwala zawrzeć wiele informacji na stosunkowo niewielu stronach. W dodatku krótkie zadania i rozdziały czyta się na ogół znacznie łatwiej niż rozbudowane elaboraty. Można zatem traktować to opracowanie na dwa sposoby: jako kompletny kurs języka HTML (i technologii CSS) lub jako podręczną "ściągę", po którą będziesz sięgał, gdy natkniesz się na konkretny problem (np. "Aby określić marginesy..." i tutaj wypisane w punktach czynności). Jeżeli chcesz się szybko i bez bólu głowy nauczyć HTML-a, polecam ci tą książkę.
netmag.com.pl 06/2001

SQL dla każdego

W serii "...dla każdego" ukazał się obszerny opis technologii relacyjnych baz danych i języka SQL. Książka obejmuje bardzo szeroki zakres tematów i może zainteresować różne grupy odbiorców. Początkowe rozdziały adresowane są do osób uczących się dopiero SQL-a i projektowania baz danych, na przykład studentów lub początkujących programistów. Następnie autor zagłębia się stopniowo w zawiłości technologii SQL, prezentując składnię języka, struktury danych na jakich operuje, problemy optymalizacji, model transakcyjny, kursory itp. Kilkadziesiąt stron poświęcono prezentacji popularnych systemów relacyjnych baz danych (Oracle, MS SQL, Sybase, MySQL ...). Ostatnia część stanowi wprowadzenie w tajniki tworzenia aplikacji internetowych ( w szczególności dostępnych poprzez interfejs WWW), korzystających z danych zapisanych w bazie. Wykład zilustrowano dużą liczbą przykładów -- w ostatnim rozdziale autor pokusił się nawet o przytoczenie kompletnej aplikacji WWW, udostępniającej interfejs do bazy danych filmów (kod w języku ColdFusion).
netmag.com.pl 06/2001

Flash 4 w praktyce

Jednym z często stosowanych narzędzi do tworzenia interaktywnych elementów stron WWW jest Flash. Prezentowana książka poświęcona jest czwartej wersji tego programu. Autor przedstawia w niej w przystępny sposób zasady rysowania, animowania i pisania skryptów we Flashu , omawia też szereg innych obszarów, w których można stosować Flasha. Publikacja składa się z jedenastu rozdziałów i trzech dodatków. W pierwszym rozdziale autor przedstawia podstawowe różnice między grafiką wektorową a bitmapową, a także przybliża czytelnikom interfejs Flasha 4. Rozdział drugi pozwala zapoznać się z technikami rysowania. Znajdziemy w nim m.in. dokładne omówienie przybornika z narzędziami. W kolejnych rozdziałach zawarte zostały informacje na temat sposobów transformacji i modyfikacji obiektów, dodawania tekstu do animacji oraz korzystania z symboli i odnośników, stanowiących podstawę pracy we Flashu. Kontynuując lekturę zapoznajemy się z warstwami, technikami animacji oraz metodami wzbogacania animacji o dźwięk. Warto zwrócić uwagę na rozdział dziewiąty, w którym dokładnie omówione zostały wszystkie akcje Flasha, wykorzystywane do tworzenia animacji interaktywnych. Dwa ostatnie rozdziały poświęcone zostały sposobom publikowania utworzonych animacji w sieci oraz opisowi niewielkiej strony internatowej fikcyjnej firmy. W dodatkach zamieszczony został słownik oraz lista parametrów i zmiennych wzorcowych. Znajdziemy tu również skróty klawiszowe. Całość uzupełnia skorowidz. Płyta CD-ROM dołączona do książki zawiera pełną wersję Flasha 4, wersję demonstracyjną Flasha 5, przykładową stronę WWW oraz materiały ćwiczeń. Książka z pewnością zainteresuje początkujących i średnio zaawansowanych użytkowników Flasha. Duża ilość ilustracji i interesujących ćwiczeń pozwoli im w stosunkowo krótkim czasie poznać to wartościowe narzędzie. Na słowa uznania zasługuje również zawartość płyty CD-ROM. W sumie jest to publikacja godna polecenia.
Magazyn Internet (KK), 6/2001
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Helion