×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Recenzje

CorelDRAW 9 f/x

Książka zupełnie odmieniona od typowych podręczników, napisana przez artystę, który wykorzystuje komputer zamiast sztalug. Shane Hunt wybrał CoreDRAW jako podstawowe narzędzie swojej pracy, ze względu na szybkość i elastyczność tego programu. Książkę tą napisał po to by podzielić się tajemnicami warsztatu ilustratora. Dowiesz się jak rysować eksplozje i symulować efekty pędu, jak symulować kamień i metal, w jaki sposób modyfikować mapy bitowe i jak przystosować kliparty do swoich potrzeb. Książka ta nauczy Cię efektywnie korzystać z zaawansowanych funkcji programu. Często podziwiamy te potężne narzędzia ale rzadko udaje nam się ich użyć. Ta książka podsunie Ci wiele pomysłów. Wszystkie potrzebne materiały udostępnione zostały na CD-ROM-ie, który sam w sobie stanowi nieocenioną pomoc w poznawaniu programu i jest źródłem wspaniałych grafik. Bez względu na to, czy jesteś nowicjuszem, czy też zaawansowanym użytkownikiem, ta książka pozwoli Ci tworzyć projekty, które na pewno zostaną zauważone i docenione przez innych.
Computer Arts 9/2000, ca

Photoshop 5.5. Zastosowania w Internecie

Zainteresowani znajdą w niej opis potężnej funkcji Save for Web Photoshopa 5.5, informacje na temat automatycznego tworzenia interaktywnej sieciowej galerii fotograficznej. Jest tu również doskonałe wprowadzenie do manipulacji i przetwarzania obrazów za pomocą narzędzia History Brush, opisy tworzenia oszałamiających obrazów w palecie kolorów bezpiecznych dla przeglądarki, rozwiązanie problemu aureoli, optymalizacja obrazów dla kompresji JPEG etc. Autor jest fotografikiem, pisarzem, producentem sieciowym, współtwórcą materiałów tekstowych lub fotograficznych dla publikacji Digital Creaviti, Pre, American Photo, Newsweek, Graphic, jak również kilku publikacji europejskich. W książce omówiono również funkcje programu Adobe ImageReaddy 2.0, służącego do tworzenia grafiki sieciowej. Znajdziesz tu informacje na temat potężnych możliwości tego programu w dziedzinie segmentacji obrazu, tworzenia animacji oraz elementów interaktywnych typu Rollover w skrypcie Java.
Computer Arts 9/2000, ca

Softimage. Vademecum profesjonalisty

Może ona służyć zarówno początkującym użytkownikom Softimage'a, jak i profesjonalistom pragnącym poszerzyć swoją wiedzę. Sposób, w jaki autor przedstawia program, znacznie ułatwia zrozumienie tego skomplikowanego narzędzia. Książka zawiera dziesiątki ćwiczeń, mnóstwo porad, których nie znajdziesz w oryginalnej dokumentacji, wywiady z profesjonalistami używającymi Softimage'a w swojej pracy i wiele wspaniałych obrazów stworzonych przy pomocy Softimage 3D. Przede wszystkim jednak nauczy Cię korzystać z programu Softimage 3D w taki sposób, w jaki robią to profesjonaliści. Dzięki temu podręcznikowi możesz między innymi nauczyć poruszać się po interfejsie, poznasz zasady tworzenia modeli przy pomocy ścianek, łat i powierzchni NURBS, stworzysz animacje wykorzystując animowane deformacje, a także wykorzystasz niesamowite możliwości modułu renderującego Mental Ray. Do książki dołączono CD-ROM z przykładami i plikami do ćwiczeń. Polecamy wszystkim, którzy chcą tworzyć efekty specjalne na potrzeby filmu.
Computer Arts 9/2000, ca

Rozbudowa i naprawa komputera. Kompendium

Nie spotkałem jeszcze użytkownika, który nie miał nigdy problemów ze swoim PC-tem. Za szczęśliwców mogą uważać się posiadacze firmowych zestawów, które mają przeważnie aż 3-letnią gwarancję. Rozwój tej branży jest tak szybki, że po trzech latach komputer można i tak wynieść na strych. Co ma jednak powiedzieć właściciel "składaka", który wciśnie przycisk z napisem POWER, a jego maszyna ani drgnie?

Można by w takiej sytuacji zadzwonić do serwisu. Przyjedzie facet firmowym cinquecento, wypije kawę, wykręci parę śrubek, pojeździ lutownicą po płycie głównej, skasuje za każdy ruch wkrętakiem, doliczy do tego kilometrówkę i odjedzie. Fakt, komputer będzie działał, ale będziesz miał taką pustkę w portfelu, że nawet świeżo kupiona (oczywiście na giełdzie) gra nie sprawi Ci żadnej satysfakcji. Po głowie będzie krążyła myśl: "Co on takiego zrobił, czego nie mógłbym zrobić sam?"

I tu wkracza do akcji Scott Mueller i Mark Edward Soper oraz ich książka "Rozbudowa i naprawa komputera. Kompendium" z logo Wydawnictwa Helion na okładce. Nie mogę pozbyć się myśli, że gdybym miał tę książkę kilka lat temu, nie musiałbym wstawać o 6 rano, aby zdążyć na poprawkę ćwiczeń z „Budowy komputerów". "Rozbudowy i naprawa komputerów" nie czyta się jednym tchem jak "Przeminęło z wiatrem". Książkę tę należy traktować raczej jako podręcznik encyklopedyczny, ściągany z półki w podbramkowych sytuacjach.

Jej adresatami są głównie technicy serwisowi, studenci (ach, kiedy to było), elektronicy-amatorzy i inne osoby zajmujące się sprzętem komputerowym. Dobrze zorganizowane tabele i zestawienia zawierają jedynie najważniejsze informacje, takie jak parametry procesorów, ustawienie BIOS-u, tryby pracy monitorów, konfiguracje zworek twardych dysków itd.

"Rozbudowa i naprawa komputerów" została opracowana na podstawie jedenastego wydania "Rozbudowy i naprawy komputerów PC", która rozeszła się w 2 milionach egzemplarzy. Notki biograficzne o autorach robią wrażenie. Scott Mueller to prezes międzynarodowej firmy badawczej i szkoleniowej, specjalizującej się w długoterminowych szkoleniach związanych z komputerami PC. Z usług tej firmy korzysta wiele firm znajdujących się na liście magazynu Fortune i instytucji rządowych. Zaś Mark Edward Soper jest prezesem firmy zajmującej się od kilkunastu lat tworzeniem literatury technicznej i prowadzeniem szkoleń.

Chyba więc warto zawierzyć radom tak doświadczonych"wyjadaczy" i pozwolić im pokierować swoim śrubokrętem?

Głos Pomorza 18-24 sierpnia 2000, (Grzegorz Pałys)

Administracja sieci TCP/IP dla każdego

A wszystko zaczęło się w ZSRR. I nie chodzi tutaj o tajne służby, a TCP/IP to nie kryptonim agenta KGB. W 1957 roku z jednej z republik naszego wschodniego sąsiada wystrzelono pierwszy sputnik. Odpowiedź drugiego zawodnika biorącego udział w tej grze, czyli Stanów Zjednoczonych, była natychmiastowa. Stworzyły one ARPA -- agencję Zaawansowanych Projektów Badawczych, która miała prowadzić badania i opracowywać technologie przydatne w zastosowaniach wojskowych.

W 1962 roku Paul Baran (ciekawe, skąd pochodził) dostał zlecenie od Sił Powietrznych USA na opracowanie techniki pozwalającej na utrzymanie kontroli nad armią w razie ataku nuklearnego. Mało to być zdecentralizowane rozwiązanie, które nawet w przypadku zniszczenia większych miast USA pozwoli zachować temu biednemu państwu możliwość przeciwuderzenia. Tak powstała pakietowa sieć komutowana.

Komutacja polega na rozbijaniu danych na pakiety (paczki) oznaczone adresami źródłowym i docelowym. Pakiety te są przekazywane poprzez różne sieci do docelowego komputera. Jeśli pierwotne połączenie wygasa, Pakiety znajdują inną drogę do celu.

Pierwsza sieć działająca na tej zasadzie – ARPAnet – łączyła cztery ośrodki uniwersyteckie, a komputery Komunikowały się pomiędzy sobą za pomocą protokołu NCP.

Warto tu wspomnieć, że protokół to język używany w komunikacji między dwoma stacjami sieci komputerowej. W roku 1972 ARPnet miał już 32 węzły i po stworzeniu programu obsługi poczty elektronicznej zaczął być coraz mniej wojskowy. Pracownicy naukowi zaczęli wykorzystywać komputery do porozumiewania się na na odległość ze swoimi kolegami po fachu. Kolejne ważne daty w procesie rozwoju Internetu (o kurde, dopiero teraz napisałem, o czym mowa) to:

  • 1973 -- początek ewolucji rodziny protokołów TCP/IP.
  • 1976 -- powstanie Ethernetu (standardu sieci lokalnych) i implementacja satelitarnej sieci SATNET, łączącej USA z Europą.
  • 1983 -- posiada ARPAnetu na dwie oddzielne sieci: cywilny ARPAnet i wojskowy MILNET. Wszystkie sieci należące do systemu musiały zacząć korzystać z protokołów TCP/IP.
Każdy, kto kupi książkę Briana Komara (znowu znajomo brzmiące nazwisko) pt. „Administracja sieci TCP/IP dla każdego" i przeczyta jej pierwszy rozdział, będzie wiedział, że prawie cały powyższy tekst można by uznać za plagiat. No, ale skąd taki Komar będzie wiedział. Chyba, że pozew wniesie Wydawnictwo Helion, które opublikowało tę książkę w naszym pięknym kraju. Po doskonałym wprowadzeniu czytelnika w historię Internetu, następuje 20 rozdziałów, które krok po kroku wyjaśniają tajniki sieci komputerowych pracujących w oparciu o protokół TCP/IP.

Pozycja raczej słabo przyswajalna przez świeżo upieczonych właścicieli komputerów, ale niezbędna na półce każdego, kto chce w pełni wykorzystać możliwości pracy w Internecie i sprawić, że wszystko będzie działało po jego myśli.

Głos Pomorza 11-17 sierpnia 2000, (Grzegorz Pałys)
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Ebookpoint