×
Dodano do koszyka:
Pozycja znajduje się w koszyku, zwiększono ilość tej pozycji:
Zakupiłeś już tę pozycję:
Książkę możesz pobrać z biblioteki w panelu użytkownika
Pozycja znajduje się w koszyku
Przejdź do koszyka

Zawartość koszyka

ODBIERZ TWÓJ BONUS :: »

Recenzje

3D Studio MAX 3 dla każdego

Maksymalnie na początek
Każdy, kto zmierzył się z tajnikami grafiki 3D, przyzna, że nie jest to dziedzina łatwa. Prócz talentu i wyobraźni wymaga ona cierpliwości w poznawaniu skomplikowanych programów.

Czy książka Michaela Todd Petersona wydana przez wydawnictwo Helion jest naprawdę dobra dla każdego? Wstęp poświecony podstawom animacji i grafiki 3D jest cokolwiek powierzchowny. Ale już praktyczny kurs, jaki oferuje podręcznik, powinien przynieść efekty w "nauczaniu początkowym", gdyż ogranicza się do opisu raczej prostszych zagadnień. Fachowiec nie znajdzie w nim raczej wiele dla siebie.

Opisano tu podstawy budowania obiektów, tworzenia tekstur i oświetlania scen. Nauczymy się, jak operować „kamerą" i renderować własne animacje.

Szata graficzna pozostawia jednak wiele do życzenia. Ilustracje, choć poprawne merytorycznie, są nieczytelne. W przypadku pozycji na temat programu 3D Studio MAX jest to duże zaniedbanie. Czytelnicy oczekują niezbędnej w takim wypadku pomocy wizualnej. Na szczęście znajdą ją w postaci pełnoekranowych animacji Lotus SceenCam na dołączonej do książki płycie CD. Na kompakcie tym sporo jest też różnych przykładów, opisanych w poszczególnych rozdziałach.

CHIP 11/2000, (rj)

Po prostu HTML 4. Wydanie II

Język HTML wciąż się zmienia, co zmusza nas do nieustannego uczenia się nowych standardów. Zmiany te mają nam ułatwić tworzenie atrakcyjnych stron WWW. Niestety, początkującym webmasterom trudno przebrnąć przez teoretyczny opis samej składni HTML. Twórcom skomplikowanych witryn webowych również niełatwo jest czasem odnaleźć określoną konstrukcję jezyka z przykładami jej zastosowania.

Książka autorstwa Elizabeth Castro Po prostu HTML 4 prezentuje praktyczne podejście do problemu. Jest to dobry poradnik, w którym szczegółowe zagadnienia opisane są krok po kroku. Punkt po punkcie dowiadujemy się więc, co zrobić aby osiągnąć zamierzony efekt. Każdy przykład ilustrowany jest fragmentem kodu HTML i zrzutem ekranu z gotową już stroną w przeglądarce WWW. Pomaga to znaleźć potrzebne informacje i zastosować je w praktyce.

Zaletą książki jest opis nowych rozwiązań dotyczących arkuszy stylów CSS oraz wykorzystania tabel do konstrukcji bardziej skomplikowanych stron. Omówiono także skrypty Javy, VBScript, obsługę formularzy za pomocą CGI oraz umieszczanie komponentów multimedialnych.

Podręcznik zawiera też wskazówki ułatwiające zarejestrowanie naszej strony w wyszukiwarce i opis podstawowych narzędzi dla webmasterów. Całość zamyka skorowidz oraz bardzo przydatny spis znaczników HTML.

CHIP 11/2000, (rj)

UNIX dla każdego

Jak wiadomo UNIX w pewnej mierze także dzięki Linuksowi, przeżywa obecnie swój renesans -- ma to odbicie także na rynku księgarskim, mimo iż daje się zauważyć wyraźna przewaga książek o tematyce związanej ze swoistym systemem uniksowym jakim jest Linux. Niniejsza książka jest jedną z tych dotyczących Uniksa jako takiego, jednakże, jako że przeznaczona jest dla typowych użytkowników duża jej część jest uniwersalna i może równie dobrze służyć jako podręcznik posługiwania się Linuksem. Książka przeznaczona jest zasadniczo dla nowych użytkowników systemów uniksowych, którzy raczej nie są zainteresowani tematyką administracji systemu. Omawia następujące zagadnienia:
  • podstawowe polecenia Uniksa,
  • uniksowy system plików (od strony użytkowej),
  • zagadnienia związane z prawami własności i praw dostępu do plików i kata- logów,
  • pracę z plikami w systemie uniksowym,
  • filtry i potoki,
  • symbole wieloznaczne i wyrażenia regularne,
  • wprowadzenie i wykorzystywanie edytora vi,
  • wprowadzenie do edytora emacs,
  • polecenia powłoki,
  • wykorzystanie powłoki C (C Shell),
  • programowanie w języku powłoki,
  • zarządzanie procesami,
  • drukowanie,
  • wyszukiwanie informacji plików,
  • komunikacja między użytkownikami,
  • programy telnet i ftp,
  • podstawy programowania w C,
  • Podstawy programowania w Perlu,
  • serwer Apache (!).
Dodatkowo, na końcu książki autorzy przedstawiają pakiety oprogramowania umożliwiające tworzenie uniksowego środowiska pracy na maszynach Macintosh i komputerach pracujących pod kontrolą Microsoft Windows. Generalnie, mimo pewnych niedoskonałości tłumaczenia, książka warta jest polecenia wszystkim, którzy rozpoczynają pracę w systemach uniksowych. Umieszczenie w książce, obok informacji teoretycznych, także ćwiczeń gwarantuje jej dość wysoką efektywność w nauczaniu.
Magazyn "Linux & UNIX" 11/2000

Bryce 4 f/x

Każdy, kto zetknął się z jakąkolwiek wersją programu Byce, wie, jak potężne jest to narzędzie. Olbrzymie możliwości sprawiają jednak, że aby w pełni je wykorzystać, trzeba posiadać potężną wiedzę, którą zdobyć można albo przez doświadczenie, albo prostszą drogą - np. korzystając z książki R. Shammsa Mortiera "Bryce 4 - efekty specjalne". Wydana przez Wydawnictwo Helion książka jest prawie 400-stronicowym kompendium informacji dotyczących zasady działania programu Bryce 4.0 i efektów, jakie można dzięki niemu osiągnąć. Na początku autor pokazuje najważniejsze zmiany, jakie zaszły pomiędzy czwartą a poprzednimi wersjami programu. Gdy zapoznamy się już z nowinkami, możemy przejść do części poświęconej modelowaniu scen. Rozdział ten jest przeznaczony głównie dla początkujących użytkowników, którzy nie mieli dotychczas styczności z Bryce'em, lecz ci bardziej zaawansowani także znajdą coś dla siebie. Opisane są bowiem zarówno stare narzędzia, jak i te, które dopiero co zostały wprowadzone do programu (Laboratorium nieba czy roszczenie możliwości Edytora terenu). Gdy stworzymy interesujący nas układ trójwymiarowego świata, to wato zorientować się w możliwościach nakładania na obiekty tekstur i materiałów. Co ciekawe, autor zaprezentował w książce nie tylko suchy opis efektów, jakie można dzięki nim osiągnąć, lecz także przedstawił ich możliwości w postaci wygenerowanych scen - niestety, czarno-białych... Rozdział czwarty opisuje zagadnienia związane z ustawianiem całej sceny - światłem, niebem czy podłożem. W dalszej części dowiadujemy się, jak to wszystko ruszyć z miejsca, a więc jak stworzyć własną animację. Jeżeli tego nam mało, to możemy razem z autorem prześledzić tworzenie gotowych już projektów znajdujących się na płycie CD- poświęcone są temu ostatnie fragmenty książki. Do książki dołączono płytę CD. z różnymi przydatnymi dodatkami: projektami, obiektami 3D, materiałami, wzorcami nieba oraz przykładami opisanymi w omawianej pozycji.
Życie 16.10.2000, (ROP)

Flash 4. Ćwiczenia praktyczne

Poznawanie aplikacji czy też technologii staje się łatwiejsze w sytuacji, gdy mamy okazję do wykonywania ćwiczeń, które pozwalają wykorzystać nabytą wiedzę w praktyce. Dlatego też osoby, które chcą zapoznać się z technologią Flash 4 powinny zainteresować się książką "Flash 4 -- ćwiczenia praktyczne", która ukazała się na rynku wydawniczym za sprawą wydawnictwa Helion.

Autorka przedstawia za pomocą serii krótkich, praktycznych ćwiczeń zasady rysowania, animowania i konstruowania interaktywnych filmów w formacie SWF. Na wstępie wyjaśnia czym różni się format SWF od popularnych formatów grafiki rastrowej i jakie wynikają z tego korzyści. W pierwszym rozdziale zatytułowanym "Rysowanie" zapoznajemy z interfejsem programu, dowiadujemy się w jaki sposób ustalić parametry filmu oraz jak stworzyć sobie przyjazne środowisko pracy korzystając z preferencji.

Autorka omawia również podstawowe narzędzia edycyjne pozwalające na tworzenie prostych obiektów. Następnie zapoznajemy się z możliwościami aplikacji w zakresie przekształceń obiektów, uczymy stosowania kolorów oraz posługiwania się klipartami i bitmapami.

Rozdział drugi nosi tytuł "Animacja". Zawarto w nim informacje na temat ujęć, warstw, tworzenia symboli graficznych i filmowych oraz budowania sceny z symboli. Znajdziemy również informacje dotyczące automatycznego tworzenia animacji oraz wskazówki związane z animacją kształtu i ruchu.

Ostatni rozdział zatytułowany „Interakcja" zawiera podstawowe informacje na temat animacji interaktywnych. Autorka pokazuje w jaki sposób tworzyć interaktywne przyciski, jak przypisywać im dźwięk, a także w jaki sposób stworzyć interaktywne menu. Całość kończą informacje poświęcone procesowi publikacji filmu.

Do książki dołączona została dyskietka, która zawiera pliki potrzebne do wykonania ćwiczeń i przykładowe filmy.

Wiedza przekazywana w formie ćwiczeń ułatwia naukę szczególnie początkującym użytkownikom, dlatego też prezentowana książka jest godna polecenia osobom zamierzającym poznać narzędzie firmy Macromedia -- Flash 4. Z pewnością pozwoli im rozpocząć pracę z tym programem i będzie stanowiło dobre przygotowanie do sięgnięcia po bardziej obszerne publikacje poświęcone tej aplikacji.

Magazyn Internet 10/2000, (KK)
Zamknij Pobierz aplikację mobilną Ebookpoint