Behavioral Data Analysis with R and Python

- Autor:
- Florent Buisson
- Promocja Przejdź


- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 360
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis książki: Behavioral Data Analysis with R and Python
Harness the full power of the behavioral data in your company by learning tools specifically designed for behavioral data analysis. Common data science algorithms and predictive analytics tools treat customer behavioral data, such as clicks on a website or purchases in a supermarket, the same as any other data. Instead, this practical guide introduces powerful methods specifically tailored for behavioral data analysis.
Advanced experimental design helps you get the most out of your A/B tests, while causal diagrams allow you to tease out the causes of behaviors even when you can't run experiments. Written in an accessible style for data scientists, business analysts, and behavioral scientists, thispractical book provides complete examples and exercises in R and Python to help you gain more insight from your data--immediately.
- Understand the specifics of behavioral data
- Explore the differences between measurement and prediction
- Learn how to clean and prepare behavioral data
- Design and analyze experiments to drive optimal business decisions
- Use behavioral data to understand and measure cause and effect
- Segment customers in a transparent and insightful way
Wybrane bestsellery
-
Wykorzystanie danych zorientowanych na użytkownika w celu uzyskania realnych wyników biznesowych Dzięki tej książce Czytelnik będzie mógł wykorzystać w swojej firmie pełną moc danych behawioralnych używając w tym celu wyspecjalizowanych narzędzi. Algorytmy często stosowane w dano...
Analiza danych behawioralnych przy użyciu języków R i Python Analiza danych behawioralnych przy użyciu języków R i Python
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)80.99 zł
89.99 zł(-10%) -
Oto intuicyjny przewodnik dla średnio zaawansowanych programistów Pythona, pomyślany tak, by przyswajać zasady programowania zorientowanego obiektowo podczas praktycznych ćwiczeń. Dowiesz się, jakie problemy wiążą się z zastosowaniem podejścia proceduralnego i jak dzięki podejściu obiektowemu pis...
Python zorientowany obiektowo. Programowanie gier i graficznych interfejsów użytkownika Python zorientowany obiektowo. Programowanie gier i graficznych interfejsów użytkownika
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)57.85 zł
89.00 zł(-35%) -
To drugie, zaktualizowane i poprawione wydanie bestsellerowego podręcznika Programowania w Pythonie pozwoli Ci błyskawicznie zacząć tworzyć kod, który działa! Zaczniesz od zrozumienia podstawowych koncepcji programistycznych, następnie nauczysz się zapewniać programom interaktywność i wykształcis...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
To kompleksowy podręcznik do nauki programowania w Pythonie. Jego piąte wydanie zostało gruntownie zaktualizowane i rozbudowane o dodatkowe treści. Omówiono tu najnowsze wersje Pythona w liniach 3.X i 2.X, czyli 3.3 i 2.7, i dodano opisy nowych lub rozszerzonych mechanizmów, takich jak obsługa fo...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
129.35 zł
199.00 zł(-35%) -
Dzięki tej książce przekonasz się, jak wspaniałą przygodą jest programowanie i jak łatwo ją zacząć! Poznasz podstawy Pythona, dowiesz się, jak pisać i formatować kod, a także szybko nauczysz się uruchamiać swoje programy. Instrukcje sterujące, operatory, typy danych, funkcje, klasy i moduły nie b...
Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów Python 3. Projekty dla początkujących i pasjonatów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)38.94 zł
59.90 zł(-35%) -
Ta książka jest przystępnym wprowadzeniem do kryptografii i bibliotek kryptograficznych Pythona. Omówiono tu podstawowe koncepcje z tej dziedziny, najważniejsze algorytmy i niezbędny zakres podstaw matematycznych: liczby pierwsze, teorię grup czy generatory liczb pseudolosowych. Wyjaśniono, czym ...
Algorytmy kryptograficzne w Pythonie. Wprowadzenie Algorytmy kryptograficzne w Pythonie. Wprowadzenie
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Metody statystyczne są kluczowym elementem data science, mimo to niewielu specjalistów data science posiada formalne wykształcenie statystyczne. Kursy i podręczniki o podstawach statystyki, rzadko kiedy omawiają temat z perspektywy data science. W drugim wydaniu tego popularnego podręcznika zosta...
Statystyka praktyczna w data science. 50 kluczowych zagadnień w językach R i Python. Wydanie II Statystyka praktyczna w data science. 50 kluczowych zagadnień w językach R i Python. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
To kolejne wydanie lubianego samouczka, dzięki któremu w ramach 24 godzinnych lekcji przyswoisz solidne podstawy programowania. Zrozumiesz, jak działają programy, i nauczysz się reguł stosowanych przez profesjonalistów przy ich projektowaniu. Dowiesz się, jak wygląda świat programistów i na czym ...
Programowanie dla początkujących w 24 godziny. Wydanie IV Programowanie dla początkujących w 24 godziny. Wydanie IV
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Ta książka jest zwięzłym, skupionym na praktyce przewodnikiem po Pythonie w wersji 3.6 i nowszych. Dzięki niej skoncentrujesz się na rdzeniu języka i podstawowych zagadnieniach, które musisz doskonale opanować, jeśli chcesz pisać w nim dobry kod. Dowiesz się zatem, jak działa Python i jakich zasa...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł(-35%) -
Wiernym czytelnikom publikacji spod znaku wydawnictwa Helion Piotra Wróblewskiego przedstawiać nie trzeba. Dość wspomnieć, że jest on autorem wielu publikacji poświęconych głównie programowaniu i obsłudze komputerów. Jego najnowsza książka, Algorytmy w Pythonie. Techniki programowania dla praktyk...
Algorytmy w Pythonie. Techniki programowania dla praktyków Algorytmy w Pythonie. Techniki programowania dla praktyków
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)77.35 zł
119.00 zł(-35%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-14-920-6132-8, 9781492061328
- Data wydania ebooka:
-
2021-06-15
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Język publikacji:
- angielski
- Rozmiar pliku ePub:
- 9.2MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 25.4MB
- Kategorie:
Programowanie » Python - Programowanie
Spis treści książki
- Preface
- Who This Book Is For
- Who This Book Is Not For
- R and Python Code
- Code Environments
- Code Conventions
- Functional-Style Programming 101
- Using Code Examples
- Navigating This Book
- Conventions Used in This Book
- OReilly Online Learning
- How to Contact Us
- Acknowledgments
- I. Understanding Behaviors
- 1. The Causal-Behavioral Framework for Data Analysis
- Why We Need Causal Analytics to Explain Human Behavior
- The Different Types of Analytics
- Human Beings Are Complicated
- Why We Need Causal Analytics to Explain Human Behavior
- Confound It! The Hidden Dangers of Letting Regression Sort It Out
- Data
- Why Correlation Is Not Causation: A Confounder in Action
- Too Many Variables Can Spoil the Broth
- Conclusion
- 2. Understanding Behavioral Data
- A Basic Model of Human Behavior
- Personal Characteristics
- Collecting data and ethical considerations
- Personal Characteristics
- Cognition and Emotions
- Collecting data and ethical considerations
- A Basic Model of Human Behavior
- Intentions
- Collecting data and ethical considerations
- Actions
- Collecting data and ethical considerations
- Business Behaviors
- Collecting data
- How to Connect Behaviors and Data
- Develop a Behavioral Integrity Mindset
- Distrust and Verify
- Identify the Category
- Refine Behavioral Variables
- Understand the Context
- Conclusion
- II. Causal Diagrams and Deconfounding
- 3. Introduction to Causal Diagrams
- Causal Diagrams and the Causal-Behavioral Framework
- Causal Diagrams Represent Behaviors
- Causal Diagrams Represent Data
- Causal Diagrams and the Causal-Behavioral Framework
- Fundamental Structures of Causal Diagrams
- Chains
- Collapsing chains
- Expanding chains
- Chains
- Forks
- Colliders
- Common Transformations of Causal Diagrams
- Slicing/Disaggregating Variables
- Aggregating Variables
- What About Cycles?
- Understanding cycles: Substitution effects and feedback loops
- Managing cycles
- Paths
- Conclusion
- 4. Building Causal Diagrams from Scratch
- Business Problem and Data Setup
- Data and Packages
- Understanding the Relationship of Interest
- Business Problem and Data Setup
- Identify Candidate Variables to Include
- Actions
- Intentions
- Cognition and Emotions
- Personal Characteristics
- Traits
- Demographic variables
- Business Behaviors
- Time Trends
- Validate Observable Variables to Include Based on Data
- Relationships Between Numeric Variables
- Relationships Between Categorical Variables
- Relationships Between Numeric and Categorical Variables
- Expand Causal Diagram Iteratively
- Identify Proxies for Unobserved Variables
- Identify Further Causes
- Iterate
- Simplify Causal Diagram
- Conclusion
- 5. Using Causal Diagrams to Deconfound Data Analyses
- Business Problem: Ice Cream and Bottled Water Sales
- The Disjunctive Cause Criterion
- Definition
- First Block
- Second Block
- The Backdoor Criterion
- Definitions
- First Block
- Second Block
- Conclusion
- III. Robust Data Analysis
- 6. Handling Missing Data
- Data and Packages
- Visualizing Missing Data
- Amount of Missing Data
- Correlation of Missingness
- Diagnosing Missing Data
- Causes of Missingness: Rubins Classification
- Diagnosing MCAR Variables
- Diagnosing MAR Variables
- Diagnosing MNAR Variables
- Missingness as a Spectrum
- Handling Missing Data
- Introduction to Multiple Imputation (MI)
- Default Imputation Method: Predictive Mean Matching
- From PMM to Normal Imputation (R Only)
- Adding Auxiliary Variables
- Scaling Up the Number of Imputed Data Sets
- Conclusion
- 7. Measuring Uncertainty with the Bootstrap
- Intro to the Bootstrap: Polling Oneself Up
- Packages
- The Business Problem: Small Data with an Outlier
- Bootstrap Confidence Interval for the Sample Mean
- Bootstrap Confidence Intervals for Ad Hoc Statistics
- Intro to the Bootstrap: Polling Oneself Up
- The Bootstrap for Regression Analysis
- When to Use the Bootstrap
- Conditions for the Traditional Central Estimate to Be Sufficient
- Conditions for the Traditional CI to Be Sufficient
- Determining the Number of Bootstrap Samples
- Optimizing the Bootstrap in R and Python
- R: The boot Package
- Python Optimization
- Conclusion
- IV. Designing and Analyzing Experiments
- 8. Experimental Design: The Basics
- Planning the Experiment: Theory of Change
- Business Goal and Target Metric
- Business goal
- Target metric
- Pitfalls of poor target metrics
- Business Goal and Target Metric
- Intervention
- Behavioral Logic
- Planning the Experiment: Theory of Change
- Data and Packages
- Determining Random Assignment and Sample Size/Power
- Random Assignment
- Code implementation
- Pitfalls of random assignment
- Random assignment timing
- Random assignment level
- Random Assignment
- Sample Size and Power Analysis
- A little bit of statistics theory without math
- Traditional power analysis
- Power analysis without statistics: Bootstrap simulations
- Connecting simulations and statistical theory
- Writing our analysis code
- Power simulation
- Analyzing and Interpreting Experimental Results
- Conclusion
- 9. Stratified Randomization
- Planning the Experiment
- Business Goal and Target Metric
- Definition of the Intervention
- Behavioral Logic
- Data and Packages
- Planning the Experiment
- Determining Random Assignment and Sample Size/Power
- Random Assignment
- Random assignment level
- Standard randomization
- Stratified randomization
- Random Assignment
- Power Analysis with Bootstrap Simulations
- Single simulation
- Simulations at scale
- Understanding the power/significance trade-off
- Analyzing and Interpreting Experimental Results
- Intention-to-Treat Estimate for Encouragement Intervention
- Complier Average Causal Estimate for Mandatory Intervention
- Conclusion
- 10. Cluster Randomization and Hierarchical Modeling
- Planning the Experiment
- Business Goal and Target Metric
- Definition of the Intervention
- Behavioral Logic
- Planning the Experiment
- Data and Packages
- Introduction to Hierarchical Modeling
- R Code
- Python Code
- Determining Random Assignment and Sample Size/Power
- Random Assignment
- Power Analysis
- Using permutations when randomness is limited
- Code for permutations
- Power curve
- Analyzing the Experiment
- Conclusion
- V. Advanced Tools in Behavioral Data Analysis
- 11. Introduction to Moderation
- Data and Packages
- Behavioral Varieties of Moderation
- Segmentation
- Segmenting observational data
- Segmenting experimental data
- Segmentation
- Interactions
- Nonlinearities
- How to Apply Moderation
- When to Look for Moderation?
- Including moderation in the experimental design stage
- Including moderation in the data analysis stage
- Nonlinearities
- When to Look for Moderation?
- Multiple Moderators
- Parallel moderators
- Interacting moderators
- Validating Moderation with Bootstrap
- Interpreting Individual Coefficients
- Setting meaningful reference points
- Calculating effects at the level of business decisions
- Conclusion
- 12. Mediation and Instrumental Variables
- Mediation
- Understanding Causal Mechanisms
- Causal Biases
- Identifying Mediation
- Measuring Mediation
- Total effect
- Mediated effect
- Direct effect
- When the mediator is a binary variable
- Mediation
- Instrumental Variables
- Data
- Packages
- Understanding and Applying IVs
- Step 1: Leftmost relationship
- Step 2: Total effect
- Step 3: Relationship of interest
- Measurement
- Python code
- R code
- Applying IVs: Frequently Asked Questions
- Conclusion
- Bibliography
- Index
O'Reilly Media - inne książki
-
FinOps brings financial accountability to the variable spend model of cloud. Used by the majority of global enterprises, this management practice has grown from a fringe activity to the de facto discipline managing cloud spend. In this book, authors J.R. Storment and Mike Fuller outline the proce...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
Edge AI is transforming the way computers interact with the real world, allowing IoT devices to make decisions using the 99% of sensor data that was previously discarded due to cost, bandwidth, or power limitations. With techniques like embedded machine learning, developers can capture human intu...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
Why is it difficult for so many companies to get digital identity right? If you're still wrestling with even simple identity problems like modern website authentication, this practical book has the answers you need. Author Phil Windley provides conceptual frameworks to help you make sense of all ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
194.65 zł
229.00 zł(-15%) -
Python was recently ranked as today's most popular programming language on the TIOBE index, thanks to its broad applicability to design and prototyping to testing, deployment, and maintenance. With this updated fourth edition, you'll learn how to get the most out of Python, whether you're a profe...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
305.15 zł
359.00 zł(-15%) -
With the accelerating speed of business and the increasing dependence on technology, companies today are significantly changing the way they build in-house business solutions. Many now use low-code and no code technologies to help them deal with specific issues, but that's just the beginning. Wit...
Building Solutions with the Microsoft Power Platform Building Solutions with the Microsoft Power Platform
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
Companies are scrambling to integrate AI into their systems and operations. But to build truly successful solutions, you need a firm grasp of the underlying mathematics. This accessible guide walks you through the math necessary to thrive in the AI field such as focusing on real-world application...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
DevOps engineers, developers, and security engineers have ever-changing roles to play in today's cloud native world. In order to build secure and resilient applications, you have to be equipped with security knowledge. Enter security as code.In this book, authors BK Sarthak Das and Virginia Chu d...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
194.65 zł
229.00 zł(-15%) -
With the increasing use of AI in high-stakes domains such as medicine, law, and defense, organizations spend a lot of time and money to make ML models trustworthy. Many books on the subject offer deep dives into theories and concepts. This guide provides a practical starting point to help develop...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
Why are so many companies adopting GitOps for their DevOps and cloud native strategy? This reliable framework is quickly becoming the standard method for deploying apps to Kubernetes. With this practical, developer-oriented book, DevOps engineers, developers, IT architects, and SREs will learn th...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
271.15 zł
319.00 zł(-15%) -
Learn the essentials of working with Flutter and Dart to build full stack applications that meet the needs of a cloud-driven world. Together, the Flutter open source UI software development kit and the Dart programming language for client development provide a unified solution to building applica...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
228.65 zł
269.00 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: Behavioral Data Analysis with R and Python Florent Buisson (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.