C++ dla każdego. Wydanie II
- Autorzy:
- Jesse Liberty, Siddhartha Rao, Bradley L. Jones
- Niedostępna
- Serie wydawnicze:
- Dla każdego
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 5.0/6 Opinie: 110
- Stron:
- 944
- Druk:
- oprawa twarda
Opis
książki
:
C++ dla każdego. Wydanie II
Poznaj język C++ w 21 dni!
- Jak nauczyć się języka C++ w 3 tygodnie?
- Jak działają wskaźniki?
- Jak wykorzystać polimorfizm w programowaniu obiektowym?
Pomimo swojego wieku, język C++ wciąż utrzymuje wysoką formę. Przez lata zdobył i ugruntował sobie świetną pozycję na rynku języków programowania. Dzięki temu, nawet dziś w czasach gdzie króluje język Java oraz platforma .NET, wciąż swoich zwolenników. Ba! Istnieją takie gałęzie oprogramowania, w których jest on niezastąpiony. Dlatego jeżeli oczekujesz najwyższej wydajności, operowania blisko sprzętu oraz pełnej kontroli nad sposobem wykonywania programu powinieneś postawić właśnie na C++.
Dzięki książce, którą trzymasz w ręku będzie to stosunkowo proste zadanie. Poświęcając tylko godzinę dziennie zdobędziesz wiedzę, która pozwoli Ci spokojnie rozpocząć przygodę z językiem C++, poznać jego tajniki, zalety oraz wady. Z każdą kolejną godziną będziesz zdobywać coraz to bardziej zaawansowaną i ciekawą wiedzę. Jaki więc zakres obejmuje niniejszy podręcznik? Kompletny, którego opanowanie pozwoli Ci na pisanie programów o różnym stopniu złożoności oraz swobodne poruszanie się w świecie języka C++. Zdobędziesz informacje na temat stałych, zmiennych, tablic, instrukcji warunkowych oraz pętli. Ponadto dowiesz się, jak wykorzystać wskaźniki oraz dyrektywy kompilatora. Natomiast lektura ostatnich rozdziałów książki pozwoli Ci na swobodne poruszanie się w świecie programowania obiektowego, strumieni oraz klas STL. Obiekty, klasy, dziedziczenie czy polimorfizm – te pojęcia nie skryją przed Tobą już żadnej tajemnicy! Kolejne wydanie cenionej książki sprawdzi się w rękach każdego adepta języka C++. Jeżeli chcesz poznać ten język, to nie ma na co czekać. Lepszej okazji nie będzie!
- Historia języka C++
- Konstrukcja programu w języku C++
- Komentowanie kodu
- Zmienne i stałe
- Zastosowanie tablic i ciągów tekstowych
- Formułowanie wyrażeń
- Instrukcje warunkowe i operatory
- Wykorzystanie i tworzenie funkcji
- Zakresy zmiennych
- Sterowanie przebiegiem programu
- Zasada działania wskaźników
- Programowanie obiektowe — klasy, obiekty, dziedziczenie, polimorfizm
- Rzutowanie
- Wykorzystanie strumieni
- Kompilowanie warunkowe, instrukcje kompilatora
Sprawdź czy język C++ spełni Twoje oczekiwania!
Wybrane bestsellery
-
Promocja
Znajomość C++ otwiera więc drzwi do kreowania cyfrowego świata w różnych dziedzinach. Jednakże początki z C++ mogą stanowić wyzwanie i wywoływać pytania, jak się uczyć, aby robić postępy, i w jaki sposób uporządkować zdobytą wiedzę. Cóż, nie ma lepszej metody niż nauka poprzez praktykę! Przed Tobą zbiór 100 zadań, skonstruowanych tak, by stopniowo zwiększać potrzebę stosowania coraz bardziej zaawansowanych elementów języka. Równocześnie wcześniejsze zadania są rozwiązywane takimi zasobami języka, jakie odpowiadają procesowi uczenia. Poza ćwiczeniami autor podzielił się licznymi ciekawostkami, sugestiami i uwagami skłaniającymi do przemyśleń i pogłębiania wiedzy o programowaniu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Ta książka jest doskonałym uzupełnieniem podręcznej biblioteczki każdego programisty C++. Opisano w niej znaczenie dobrego projektu oprogramowania oraz zasady tworzenia takich projektów. Omówiono szereg przydatnych wzorców projektowych, dzięki którym łatwiej można zrozumieć, jak zarządzać zależnościami i abstrakcjami, zwiększać możliwości modyfikowania i rozszerzania tworzonego kodu oraz stosować nowoczesne wzorce projektowe. Zaprezentowano wzorce wykorzystujące wiele różnych paradygmatów, w tym programowanie: obiektowe, uogólnione oraz funkcyjne. Pokazano też największą zaletę nowoczesnego języka C++: możliwość łączenia różnych paradygmatów oraz tworzenia oprogramowania, które przetrwa dziesięciolecia.- Druk
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
57.84 zł
89.00 zł (-35%) -
Promocja
To drugie wydanie zwięzłego przewodnika po C++ dla doświadczonych programistów, zaktualizowane do standardu C++20. Dzięki niemu zaznajomisz się z najważniejszymi elementami języka i biblioteki standardowej, koniecznymi do efektywnej pracy w takich stylach programowania jak programowanie zorientowane obiektowo czy generyczne. W tym wydaniu opisano wiele nowych elementów dodanych w C++20, w tym moduły, koncepcje, współprocedury i zakresy. Omówiono też wybrane komponenty biblioteki, które pojawią się dopiero w standardzie C++23.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł (-35%) -
Promocja
Internet rzeczy nadal ewoluuje - i staje się coraz powszechniejszy, a to może być zachętą do tego, by poznać go bliżej. Internet rzeczy. Podstawy programowania aplikacji i serwerów sieciowych w językach C/C++, MicroPython i Lua na urządzeniach IoT ESP8266, ESP32 i Arduino może się okazać świetną propozycją na początek przygody z IoT. Książka kompleksowo objaśnia specyfikę wybranych urządzeń i uczy, jak je programować w sposób na tyle przystępny, że wystarczy przeciętna znajomość obsługi komputera, by zacząć tworzyć pierwsze projekty. Treść została zilustrowana przykładowymi kodami źródłowymi, co zdecydowanie ułatwia stawianie pierwszych kroków.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(49,50 zł najniższa cena z 30 dni)
64.35 zł
99.00 zł (-35%) -
Promocja
Autor tego zbioru zadań jest programistą i nauczycielem. To prawdziwy pasjonat programowania ― w tym w języku C++ ― które traktuje jak przedłużenie ludzkiej mowy. Uważa, że praktycznie na wszystko, co robimy w życiu, można spojrzeć jak na wykonywanie funkcji i algorytmów, które opisujemy za pomocą słów. Od razu widać związek między podejściem humanistycznym i informatycznym! Dlatego też nauka programowania w żadnym stopniu nie jest opanowywaniem jakiejś specjalnej wiedzy tylko dla wtajemniczonych. To po prostu utrwalanie tego, co już wiemy i umiemy, tyle że w sposób logiczny i uporządkowany.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(22,20 zł najniższa cena z 30 dni)
24.05 zł
37.00 zł (-35%) -
To książka przeznaczona dla programistów C++, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat wzorców projektowych przy użyciu standardu C++17. Opisano tu zarówno klasyczne, jak i całkiem nowoczesne wzorce projektowe ułatwiające rozwiązywanie konkretnych problemów programistycznych w optymalny sposób. Przedstawiono też znaczenie niektórych najnowszych cech języka C++ dla implementacji wzorców. Treść została zilustrowana szeregiem przykładów i scenariuszy pokazujących wykorzystanie wzorców , ich alternatywy i wzajemne relacje. Co więcej, przykłady kodu - przy zachowaniu czytelności - prezentują sobą wysoką jakość oprogramowania produkcyjnego.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Ostatnie kilkadziesiąt lat to okres burzliwego rozwoju technologii informatycznych i ciągłego zwiększania możliwości komputerów dostępnych dla coraz to szerszych rzesz użytkowników. Z zaawansowanych narzędzi graficznych i symulacyjnych mogą obecnie korzystać już nie tylko profesjonaliści zatrudnieni w dużych korporacjach dysponujących ogromnymi zasobami finansowymi, lecz również pasjonaci, programiści i graficy pracujący dla niewielkich firm, które tworzą animacje komputerowe na użytek przemysłu czy branży rozrywkowej.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
C++ to bez wątpienia jeden z najpopularniejszych i najpotężniejszych języków programowania. Znajduje zastosowanie w tworzeniu systemów operacyjnych, sterowników przemysłowych, bibliotek, gier komputerowych, najrozmaitszych aplikacji desktopowych, programów bazodanowych i oprogramowania serwerowego - słowem, wszędzie tam, gdzie liczy się wydajność i niskie zużycie zasobów. Co więcej, napisane w nim programy są przenośne, dzięki czemu można je kompilować pod różne platformy sprzętowe i systemowe. C++ jest też doskonałym językiem do nauki programowania, również dlatego, że jego składnię wykorzystuje się w wielu innych językach.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Autor tej książki — wybitny specjalista pracujący nad wieloma znaczącymi projektami we francuskich, niemieckich i włoskich instytutach fizyki jądrowej, znany czytelnikom m.in. z genialnej Symfonii C++ — postawił sobie za cel napisanie nowej, przekrojowej książki o tym języku, która w prostym, wręcz przyjacielskim stylu wprowadza czytelnika w fascynujący świat programowania zorientowanego obiektowo. Zobacz, jak potężny jest dzisiaj C++ 11.
- Druk
Niedostępna
-
Promocja
C++ to jeden z najpopularniejszych i najpotężniejszych języków programowania. Stanowi punkt wyjścia dla wielu innych języków, które odziedziczyły po nim składnię i liczne możliwości, dzięki czemu można śmiało stwierdzić, że znajomość C++ otwiera drzwi do świata nowoczesnego programowania i jest podstawą na wymagającym rynku pracy w branży informatycznej. Czasy się zmieniają, lecz to C++ jest wciąż wybierany wszędzie tam, gdzie liczą się możliwości, elastyczność, wydajność i stabilność.- Druk
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%)
O autorze książki
Jesse Liberty - jest prezesem firmy Liberty Associates, Inc., która ma w ofercie szkolenia dotyczące .NET, tworzenie programów na zamówienie, a także konsultacje. Był wiceprezesem działu informatycznego Citibanku, a także inżynierem i architektem oprogramowania w firmach AT&T, Ziff Davis, Xerox oraz PBS.
Jesse Liberty jest autorem kilkunastu książek dotyczących programowania dla sieci WWW oraz programowania zorientowanego obiektowo.
Jesse Liberty, Siddhartha Rao, Bradley L. Jones - pozostałe książki
-
Dzięki tej książce w ciągu 24 godzinnych lekcji poznasz podstawy programowania w C++ i szybko zaczniesz tworzyć w pełni funkcjonalne aplikacje. Najpierw zapoznasz się z instalacją i użyciem kompilatora, później dowiesz się, jak debugować tworzony kod, aż wreszcie poznasz nowości wprowadzone w standardzie C++14. Dowiesz się, jak zarządzać wejściem i wyjściem oraz jak pracować z pętlami i tablicami. Nauczysz się programowania zorientowanego obiektowo i zobaczysz, jak wykorzystywać szablony.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Z tą książką opanujesz język C++ bez trudu, poświęcając na to tylko godzinę dziennie! W trakcie lektury zgłębisz jego tajniki, poznasz zalety oraz wady. Każda kolejna godzina to coraz bardziej zaawansowana, a przy tym ciekawsza dawka wiedzy. Opanowanie materiału zawartego w podręczniku pozwoli Ci na pisanie programów o różnym stopniu złożoności oraz swobodne poruszanie się w świecie języka C++. W trakcie lektury opanujesz składnię i elementy języka - tablice, instrukcje warunkowe, pętle czy stałe nie będą miały przed Tobą żadnych tajemnic. W kolejnych rozdziałach dowiesz się, jak wykorzystać wskaźniki i dyrektywy kompilatora.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Czytając niniejszą książkę Czytelnik dowie się jak: Zaprojektować i efektywnie zaimplementować modele obiektowe przy wykorzystaniu UML Zaprojektować obiektowe algorytmy sortowania Wykorzystać kontenery i iteratory biblioteki standardowej Wybrać najlepszą metodę przeszukiwania Poznać najlepsze techniki mieszające Tworzyć dynamiczne struktury danych
- Druk pkt
Niedostępna
-
Materiał zawarty w tej książce to podstawowe zagadnienia i koncepcje związane z programowaniem w C++, tak więc nie musisz posiadać żadnego doświadczenia w programowaniu w tym języku. Liczne przykłady składni oraz szczegółowa analiza kodu stanowią doskonały przewodnik na początku podróży, której celem jest opanowanie programowania w języku C++. Bez
- Druk pkt
Niedostępna
-
Promocja
With .NET MAUI for C# Developers, you’ll learn to create cross-platform apps for iOS, Android, Windows, and Mac by writing the code once and leveraging the application to automatically produce native code for each. With the help of this book, you’ll be well prepared to build commercial MAUI programs that integrate into the overall .NET suite of application tools. All the applications that you’ll use will be open-source and cost-efficient.- PDF + ePub pkt
(98,10 zł najniższa cena z 30 dni)
29.90 zł
119.00 zł (-75%) -
Promocja
Oto opracowany z myślą o programistach praktyczny przewodnik, dzięki któremu szybko zaczniesz się posługiwać Gitem. Zawiera wszystkie informacje niezbędne do dogłębnego zrozumienia specyfiki tego narzędzia. Dowiesz się, w jaki sposób je zainstalować i skonfigurować, nauczysz się tworzyć i klonować repozytoria, a także zapoznasz się z narzędziami GUI Gita i zrozumiesz zasady pracy z gałęziami. Poznasz techniki rozwiązywania konfliktów scalania i korzystania z historii zmian. W książce omówiono polecenia potrzebne do zarządzania repozytorium, wyjaśniono też kwestie dotyczące bisekcji, polecenia blame i wielu innych narzędzi ułatwiających naprawianie błędów i rozwiązywanie typowych problemów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Git for Programmers explores the advanced concepts of Git and trains you to leverage its functionalities in the best way.- PDF + ePub + Mobi pkt
(134,10 zł najniższa cena z 30 dni)
29.90 zł
159.00 zł (-81%) -
Ten bestsellerowy podręcznik pozwoli Ci błyskawicznie poznać wszystkie niuanse języka C# 4.0. Najnowsze wydanie zostało zaktualizowane o nowości w C# oraz zawiera opis tego języka i platformy .NET. W trakcie lektury nauczysz się tworzyć skomplikowane programy przy użyciu technik programowania obiektowego i funkcjonalnego. Ponadto sprawdzisz, jaki potencjał kryje język zapytań LINQ oraz jak przesyłać komunikaty za pomocą Windows Communication Foundation (WCF). Dodatkowo poznasz możliwości C# w zakresie tworzenia aplikacji internetowych w technologii Silverlight. Nauka C# jeszcze nigdy nie była tak przyjemna!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Dzięki tej książce dowiesz się, jak tworzyć interaktywne i wydajne aplikacje WWW z wykorzystaniem języka VisualBasic 2005. Jednocześnie nauczysz się zapewniać bezpieczeństwo w tworzonych aplikacjach i korzystać z poszczególnych kontrolek. Autorzy książki pokażą Ci metody radzenia sobie z błędami, usterkami i wyjątkami występującymi w trakcie tworzenia i używania strony.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
-
Dzięki tej książce zdobędziesz wiedzę pozwalającą Ci na swobodne poruszanie się w świecie aplikacji internetowych opartych o .NET. Nauczysz się w maksymalny sposób wykorzystywać możliwości środowiska Visual Studio 2008, poznasz dostępne kontrolki oraz sprawdzisz, do czego może Ci się przydać ADO.NET. Ponadto odkryjesz tajemnice języka LINQ i zasady, których przestrzeganie zapewni bezpieczeństwo Twojej aplikacji. W kolejnych rozdziałach autorzy przedstawią Ci metody tworzenia usług sieciowych, zwiększania wydajności poprzez buforowanie oraz konfiguracji serwera IIS 7.0. Książka ta pozwoli Ci w łatwy sposób wykonać pierwszy krok w świat dynamicznych stron WWW, tworzonych z wykorzystaniem ASP.NET.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
Zobacz pozostałe książki z serii Dla każdego
-
W tej książce znajdziesz informacje potrzebne do opanowania podstaw języka skryptowego PHP oraz bazy danych MySQL, a także przykłady konkretnych projektów zbudowanych z użyciem obu tych narzędzi. Zobaczysz, jakie elementy są najważniejsze podczas tworzenia strony, co koniecznie trzeba uwzględnić i sprawdzić, jak zapewnić harmonijne współdziałanie PHP i MySQL — na przykład w serwisie, który działa jako sklep internetowy. Dowiesz się, jak zapewnić stronie interaktywność, jak uniknąć jej nadmiernego obciążania i zweryfikować poprawność danych. Nauczysz się gromadzić i przetwarzać informacje, by na Twojej stronie użytkownik czuł się mile widziany lub dobrze obsłużony. Internet czeka na Ciebie!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Dzięki niniejszej książce bez problemu zrozumiesz wszystkie najważniejsze elementy najnowszej wersji języka Java 8. Dogłębnie poznasz sam język, a także jego podstawowe biblioteki. Książkę podzielono na 21 lekcji, kładąc nacisk na praktyczne aspekty programowania. Właściwie od początku będziesz pisać aplikacje dla różnych środowisk, w tym również mobilnych. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z programowaniem, czy też już znasz inne języki, dzięki tej książce nabierzesz biegłości w posługiwaniu się Javą i przygotujesz się do rozwijania własnych projektów — nawet tych bardzo ambitnych!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Sięgnij po tę książkę i zacznij programować już dziś! Po lekturze jej 24 rozdziałów — czytanie każdego zajmie najwyżej godzinę — poznasz podstawy programowania w języku JavaScript i szybko zaczniesz tworzyć skrypty wzbogacające strony internetowe w efektowne funkcje.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Książka zapewnia proste, praktyczne odpowiedzi w sytuacji, gdy trzeba uzyskać wyniki jak najszybciej. Każdy z 22. rozdziałów można opanować w około 10 minut, co pozwala niezwykle szybko przystąpić do praktycznego korzystania z języka SQL.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
W ciągu tylko 24 godzinnych lekcji będziesz w stanie opanować podstawy silnika gier Unity 4, na bazie którego utworzono Temple Run oraz wiele innych gier wydanych na platformach mobilnych! W trakcie wspomnianych 24 godzinnych lekcji dowiesz się wszystkiego, co jest potrzebne podczas tworzenia gier — począwszy od podstaw, przez zaawansowane sposoby wykorzystania silnika fizycznego w grach, aż po animację i techniki przygotowywania gier dla urządzeń mobilnych. Każda kolejna lekcja opiera się na zdobytej wcześniej wiedzy, co zapewnia solidne podstawy pomagające w osiągnięciu prawdziwego sukcesu!
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Źródłem takim jest książka „PHP i MySQL. Dla każdego. Wydanie II” . Dzięki niej początkujący twórcy serwisów bez kompleksów mogą wkroczyć w świat nowoczesnych technologii internetowych i nauczyć się sprawnie używać bezpłatnych narzędzi do pisania, testowania czy wdrażania aplikacji WWW, a bardziej zaawansowani — usystematyzować i rozszerzyć posiadaną wiedzę. Podręcznik krok po kroku prezentuje sposoby instalacji i konfiguracji środowiska pracy, omawia składnię i możliwości języka PHP, a także wskazuje, jak poprawnie projektować i tworzyć bazy danych działające w oparciu o mechanizm MySQL. Z książki dowiesz się, jak posługiwać się językiem SQL oraz jak połączyć możliwości PHP i MySQL-a, a ponadto jak za ich pomocą tworzyć praktyczne serwisy WWW.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Czasowo niedostępna
-
Układ książki Photoshop 5 dla każdego pozwala w bardzo krótkim czasie opanować wszystko, co potrzebne, by sprawnie i bezproblemowo posługiwać się Photoshopem 5.0. Możesz studiować tę książkę systematycznie, rozdział po rozdziale, albo wybierać tylko interesujące Cię zagadnienia. Dzięki niej dowiesz się jak retuszować fotografie czy też tworzyć obra
- Druk pkt
Niedostępna
-
Dzięki tej książce nauczysz się użytkować środowisko Visual C++, aby szybko i sprawnie tworzyć własne aplikacje.
- Druk pkt
Niedostępna
-
Czytając tę książkę zrozumiesz, dlaczego Delphi zaliczane jest do narzędzi dla błyskawicznego tworzenia aplikacji (RAD). Tworząc programy o różnym stopniu komplikacji poznasz te elementy, na których Delphi opiera swą siłę, zaznajomisz się również z najważniejszymi elementami języka Object Pascal. Nauczysz się efektywnie wykorzystywać mechanizmy fun
- Druk pkt
Niedostępna
-
Dzięki tej książce szybko nauczysz się podstaw obsługi licznych funkcji i narzędzi 3D Studio MAX 2.x. W bardzo krótkim czasie posiądziesz umiejętności, które pozwolą Ci na wydajną i bezproblemową pracę z programem. Poznaj zasady tworzenia trójwymiarowych obiektów i animacji Opanuj wszystkie nowe funkcje 3D Studio MAX 2.x Na prostych, praktycznych
- Druk pkt
Niedostępna
Ebooka "C++ dla każdego. Wydanie II" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "C++ dla każdego. Wydanie II" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "C++ dla każdego. Wydanie II" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: C++ dla każdego. Wydanie II (1) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: PC Format DH, 2012-01-01Recenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Książki o programowaniu to publikacje wysokiego ryzyka. Często są na zbyt wysokim poziomie w stosunku do umiejętności czytelnika albo niczego nie wnoszą do dotychczasowej wiedzy. Ten podręcznik jest skierowany do osób, które nie są programistami, ale chcą nimi być i nie jest im obca terminologia techniczna (np. zwrot kompilator). Lektura, wsparta rzetelnymi ćwiczeniami, z pewnością przyniesie efekty.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Sams Teach Yourself C++ in One Hour a Day (6th Edition)
- Tłumaczenie:
- Robert Górczyński
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-2782-0, 9788324627820
- Data wydania książki drukowanej :
- 2010-12-03
- Format:
- B5
- Numer z katalogu:
- 5768
- Przykłady na ftp
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » C++ - Programowanie
- Serie wydawnicze: Dla każdego
Spis treści książki
- Krótka historia języka C++ (31)
- Interpretery i kompilatory (33)
- Zmiana wymagań, zmiana platform (34)
- Programowanie proceduralne, strukturalne i obiektowe (35)
- Programowanie zorientowane obiektowo (36)
- C++ i programowanie zorientowane obiektowo (37)
- Jak ewoluowało C++ (38)
- Czy należy najpierw poznać C? (39)
- Dodatek Microsoft Managed Extensions for C++ (39)
- Standard ANSI (39)
- Przygotowanie do programowania (40)
- Twoje środowisko programowania (41)
- Tworzenie programu (42)
- Tworzenie pliku obiektowego za pomocą kompilatora (42)
- Tworzenie pliku wykonywalnego za pomocą linkera (43)
- Cykl tworzenia programu (43)
- HELLO.cpp - Twój pierwszy program w C++ (45)
- Zaczynamy pracę z kompilatorem (47)
- Budowanie projektu Hello World (48)
- Błędy kompilacji (49)
- Podsumowanie (50)
- Pytania i odpowiedzi (50)
- Warsztaty (51)
- Quiz (52)
- Ćwiczenia (52)
- Prosty program (53)
- Rzut oka na obiekt cout (56)
- Używanie przestrzeni nazw standardowych (58)
- Komentarze (61)
- Rodzaje komentarzy (61)
- Używanie komentarzy (62)
- Jeszcze jedna uwaga na temat komentarzy (63)
- Funkcje (63)
- Korzystanie z funkcji (65)
- Metody kontra funkcje (67)
- Podsumowanie (67)
- Pytania i odpowiedzi (67)
- Warsztaty (68)
- Quiz (68)
- Ćwiczenia (69)
- Czym jest zmienna? (71)
- Dane są przechowywane w pamięci (71)
- Przydzielanie pamięci (72)
- Rozmiar liczb całkowitych (73)
- Zapis ze znakiem i bez znaku (74)
- Podstawowe typy zmiennych (74)
- Definiowanie zmiennej (75)
- Uwzględnianie wielkości liter (77)
- Konwencje nazywania zmiennych (77)
- Słowa kluczowe (78)
- Określenie ilości pamięci używanej przez typ zmiennej (79)
- Tworzenie kilku zmiennych jednocześnie (81)
- Przypisywanie zmiennym wartości (81)
- Tworzenie aliasów za pomocą typedef (83)
- Kiedy używać typu short, a kiedy typu long? (84)
- Zawinięcie liczby całkowitej bez znaku (85)
- Zawinięcie liczby całkowitej ze znakiem (86)
- Znaki (87)
- Znaki i liczby (88)
- Znaki specjalne (89)
- Stałe (90)
- Literały (90)
- Stałe symboliczne (91)
- Stałe wyliczeniowe (92)
- Podsumowanie (95)
- Pytania i odpowiedzi (96)
- Warsztaty (97)
- Quiz (97)
- Ćwiczenia (98)
- Czym jest tablica? (99)
- Elementy tablicy (100)
- Zapisywanie za końcem tablicy (102)
- Błąd słupka w płocie (104)
- Inicjalizowanie tablic (105)
- Deklarowanie tablic (106)
- Tablice wielowymiarowe (107)
- Deklarowanie tablic wielowymiarowych (108)
- Inicjalizowanie tablic wielowymiarowych (110)
- Tablice znaków i ciągi tekstowe (113)
- Metody strcpy() oraz strncpy() (115)
- Klasy ciągów tekstowych (117)
- Podsumowanie (120)
- Pytania i odpowiedzi (120)
- Warsztaty (121)
- Quiz (121)
- Ćwiczenia (122)
- Instrukcje (123)
- Białe znaki (124)
- Bloki i instrukcje złożone (124)
- Wyrażenia (125)
- Operatory (126)
- Operator przypisania (127)
- Operatory matematyczne (127)
- Łączenie operatora przypisania z operatorem matematycznym (130)
- Inkrementacja i dekrementacja (130)
- Przedrostki i przyrostki (131)
- Kolejność działań (133)
- Zagnieżdżanie nawiasów (134)
- Prawda i fałsz (135)
- Operatory relacji (136)
- Instrukcja if (137)
- Styl wcięć (141)
- Instrukcja else (141)
- Zaawansowane instrukcje if (143)
- Użycie nawiasów klamrowych w zagnieżdżonych instrukcjach if (146)
- Operatory logiczne (149)
- Logiczne I (149)
- Logiczne LUB (150)
- Logiczne NIE (150)
- Skrócone obliczanie wyrażeń logicznych (150)
- Kolejność operatorów logicznych (151)
- Kilka słów na temat prawdy i fałszu (152)
- Operator warunkowy (trójelementowy) (152)
- Podsumowanie (154)
- Pytania i odpowiedzi (154)
- Warsztaty (155)
- Quiz (155)
- Ćwiczenia (156)
- Czym jest funkcja? (159)
- Zwracane wartości, parametry i argumenty (160)
- Deklarowanie i definiowanie funkcji (161)
- Prototypy funkcji (162)
- Definiowanie funkcji (164)
- Wykonywanie funkcji (166)
- Zakres zmiennej (166)
- Zmienne lokalne (166)
- Zmienne lokalne zdefiniowane w blokach (168)
- Parametry są zmiennymi lokalnymi (170)
- Zmienne globalne (172)
- Zmienne globalne: ostrzeżenie (173)
- Rozważania na temat tworzenia instrukcji funkcji (174)
- Kilka słów na temat argumentów funkcji (174)
- Kilka słów na temat zwracanych wartości (175)
- Parametry domyślne (178)
- Przeciążanie funkcji (181)
- Zagadnienia związane z funkcjami (185)
- Funkcje typu inline (185)
- Rekurencja (188)
- Jak działają funkcje - rzut oka "pod maskę" (193)
- Poziomy abstrakcji (193)
- Podsumowanie (198)
- Pytania i odpowiedzi (199)
- Warsztaty (200)
- Quiz (200)
- Ćwiczenia (200)
- Pętle (203)
- Początki pętli: instrukcja goto (203)
- Dlaczego nie jest zalecane stosowanie instrukcji goto? (205)
- Pętle while (205)
- Bardziej skomplikowane instrukcje while (207)
- Instrukcje continue oraz break (209)
- Pętla while (true) (212)
- Implementacja pętli do...while (213)
- Używanie pętli do...while (214)
- Pętle for (216)
- Zaawansowane pętle for (219)
- Puste pętle for (222)
- Pętle zagnieżdżone (223)
- Zakres zmiennych w pętlach for (225)
- Podsumowanie pętli (226)
- Sterowanie przebiegiem działania programu
za pomocą instrukcji switch (229)
- Użycie instrukcji switch w menu (232)
- Podsumowanie (236)
- Pytania i odpowiedzi (236)
- Warsztaty (237)
- Quiz (238)
- Ćwiczenia (238)
- Czym jest wskaźnik? (241)
- Kilka słów na temat pamięci (241)
- Użycie operatora adresu zmiennej w pamięci (&) (242)
- Przechowywanie adresu zmiennej we wskaźniku (244)
- Nazwy wskaźników (244)
- Pobranie wartości ze zmiennej (245)
- Dereferencja za pomocą operatora wyłuskania (246)
- Wskaźniki, adresy i zmienne (247)
- Operowanie danymi poprzez wskaźniki (248)
- Sprawdzanie adresu (250)
- Nazwy wskaźników i tablic (252)
- Wskaźnik do tablicy kontra tablica wskaźników (254)
- Do czego służą wskaźniki? (255)
- Stos i sterta (255)
- Alokacja pamięci za pomocą słowa kluczowego new (257)
- Zwalnianie pamięci: słowo kluczowe delete (258)
- Inne spojrzenie na wycieki pamięci (260)
- Tworzenie obiektów na stercie (261)
- Usuwanie obiektów ze sterty (261)
- Utracone wskaźniki (263)
- Wskaźniki const (267)
- Podsumowanie (268)
- Pytania i odpowiedzi (268)
- Warsztaty (269)
- Quiz (269)
- Ćwiczenia (269)
- Czym jest referencja? (271)
- Użycie operatora adresu (&) z referencją (273)
- Nie można zmieniać przypisania referencji (275)
- Zerowe wskaźniki i zerowe referencje (276)
- Przekazywanie argumentów funkcji przez referencję (277)
- Tworzenie funkcji swap() otrzymującej wskaźniki (279)
- Implementacja funkcji swap() za pomocą referencji (281)
- Zwracanie kilku wartości (283)
- Zwracanie wartości przez referencję (285)
- Przekazywanie przez referencję zwiększa efektywność działania programu (286)
- Przekazywanie wskaźnika const (290)
- Referencje jako metoda alternatywna (293)
- Kiedy używać wskaźników, a kiedy referencji (295)
- Łączenie referencji i wskaźników (296)
- Zwracanie referencji do obiektu, którego nie ma w zakresie (298)
- Problem związany ze zwracaniem referencji do obiektu na stercie (299)
- Podsumowanie (301)
- Pytania i odpowiedzi (301)
- Warsztaty (302)
- Quiz (302)
- Ćwiczenia (302)
- Czy C++ jest zorientowane obiektowo? (307)
- Tworzenie nowych typów (309)
- Wprowadzenie klas i elementów składowych (310)
- Deklarowanie klasy (311)
- Kilka słów o konwencji nazw (311)
- Definiowanie obiektu (313)
- Klasy a obiekty (313)
- Dostęp do elementów składowych klasy (313)
- Przypisywać należy obiektom, nie klasom (314)
- Czego nie zadeklarujesz, tego klasa nie będzie miała (314)
- Dostęp prywatny i publiczny (315)
- Oznaczanie danych składowych jako prywatnych (317)
- Implementowanie metod klasy (321)
- Konstruktory i destruktory (324)
- Domyślne konstruktory i destruktory (325)
- Użycie domyślnego konstruktora (326)
- Funkcje składowe const (329)
- Gdzie umieszczać deklaracje klasy i definicje metod (331)
- Implementacja inline (332)
- Klasy, których danymi składowymi są inne klasy (335)
- Struktury (340)
- Podsumowanie (340)
- Pytania i odpowiedzi (341)
- Warsztaty (343)
- Quiz (343)
- Ćwiczenia (343)
- Czym jest dziedziczenie? (345)
- Dziedziczenie i wyprowadzanie (346)
- Królestwo zwierząt (347)
- Składnia wyprowadzania (348)
- Prywatne kontra chronione (350)
- Dziedziczenie oraz konstruktory i destruktory (353)
- Przekazywanie argumentów do konstruktorów bazowych (355)
- Przesłanianie funkcji klasy bazowej (360)
- Ukrywanie metod klasy bazowej (363)
- Wywoływanie metod klasy bazowej (365)
- Metody wirtualne (367)
- Jak działają funkcje wirtualne (372)
- Próba uzyskania dostępu do metod klasy bazowej (373)
- Okrajanie (374)
- Tworzenie destruktorów wirtualnych (377)
- Wirtualne konstruktory kopiujące (377)
- Koszt metod wirtualnych (381)
- Dziedziczenie prywatne (381)
- Używanie dziedziczenia prywatnego (382)
- Dziedziczenie prywatne kontra agregacja (złożenie) (384)
- Podsumowanie (385)
- Pytania i odpowiedzi (386)
- Warsztaty (387)
- Quiz (387)
- Ćwiczenia (388)
- Problemy z pojedynczym dziedziczeniem (389)
- Przenoszenie w górę (392)
- Rzutowanie w dół (393)
- Połączenie dwóch list (396)
- Dziedziczenie wielokrotne (397)
- Części obiektu z dziedziczeniem wielokrotnym (401)
- Konstruktory w obiektach dziedziczonych wielokrotnie (402)
- Eliminowanie niejednoznaczności (405)
- Dziedziczenie ze wspólnej klasy bazowej (406)
- Dziedziczenie wirtualne (410)
- Problemy z dziedziczeniem wielokrotnym (415)
- Mixiny i klasy metod (415)
- Abstrakcyjne typy danych (416)
- Czyste funkcje wirtualne (420)
- Implementowanie czystych funkcji wirtualnych (422)
- Złożone hierarchie abstrakcji (426)
- Które typy są abstrakcyjne? (430)
- Podsumowanie (430)
- Pytania i odpowiedzi (431)
- Warsztaty (432)
- Quiz (432)
- Ćwiczenia (433)
- Czym są operatory w C++? (435)
- Operatory jednoargumentowe (436)
- Typy operatorów jednoargumentowych (437)
- Programowanie jednoargumentowego operatora inkrementacji i dekrementacji (437)
- Programowanie operatora dereferencji * i operatora wyboru elementu składowego -> (441)
- Programowanie operatorów konwersji (444)
- Operatory dwuargumentowe (446)
- Typy operatorów dwuargumentowych (446)
- Programowanie operatorów dodawania (a+b) i odejmowania (a-b) (447)
- Programowanie operatorów dodawania/przypisania i odejmowania/przypisania (450)
- Przeciążanie operatorów porównywania (452)
- Przeciążanie operatorów <, >, <= i >= (456)
- Operatory indeksowania (459)
- Funkcja operator() (462)
- Operatory, których nie można ponownie zdefiniować (463)
- Podsumowanie (464)
- Pytania i odpowiedzi (464)
- Warsztaty (465)
- Quiz (465)
- Ćwiczenia (465)
- Co to jest rzutowanie? (467)
- Kiedy zachodzi potrzeba rzutowania? (467)
- Dlaczego rzutowanie w stylu C nie jest popularne
wśród niektórych programistów C++? (468)
- Operatory rzutowania C++ (469)
- Użycie static_cast (470)
- Użycie dynamic_cast i identyfikacja typu w czasie działania (471)
- Użycie reinterpret_cast (474)
- Użycie const_cast (475)
- Problemy z operatorami rzutowania C++ (476)
- Podsumowanie (477)
- Pytania i odpowiedzi (477)
- Warsztaty (478)
- Quiz (478)
- Preprocesor i kompilator (481)
- Dyrektywa #define preprocesora (482)
- Funkcje makro (482)
- Po co te wszystkie nawiasy? (484)
- W jaki sposób makra i słabe bezpieczeństwo typów idą ręka w rękę? (485)
- Makra a funkcje i wzorce (486)
- Funkcje inline (486)
- Wprowadzenie do wzorców (488)
- Składnia deklaracji wzorca (489)
- Różne rodzaje deklaracji wzorca (490)
- Klasy wzorca (490)
- Ustanawianie i specjalizacja wzorca (491)
- Wzorce i bezpieczeństwo typów (492)
- Deklarowanie wzorców z wieloma parametrami (492)
- Deklarowanie wzorców z parametrami domyślnymi (493)
- Przykład wzorca (493)
- Użycie wzorców w praktycznym programowaniu C++ (495)
- Podsumowanie (496)
- Pytania i odpowiedzi (496)
- Warsztaty (498)
- Quiz (498)
- Ćwiczenia (498)
- Kontenery STL (501)
- Kontenery sekwencyjne (501)
- Kontenery asocjacyjne (502)
- Wybór odpowiedniego kontenera (503)
- Iteratory STL (503)
- Algorytmy STL (506)
- Oddziaływania między kontenerami i algorytmami
za pomocą iteratorów (507)
- Podsumowanie (509)
- Pytania i odpowiedzi (510)
- Warsztaty (510)
- Quiz (511)
- Potrzeba powstania klasy służącej do manipulowania ciągami tekstowymi (513)
- Praca z klasą STL string (515)
- Ustanawianie obiektu STL string i tworzenie kopii (515)
- Uzyskanie dostępu do obiektu string i jego zawartości (518)
- Łączenie ciągów tekstowych (520)
- Wyszukiwanie znaku bądź podciągu tekstowego w obiekcie string (521)
- Skracanie obiektu STL string (523)
- Odwracanie zawartości ciągu tekstowego (525)
- Konwersja wielkości znaków obiektu string (526)
- Bazująca na wzorcach implementacja klasy STL string (528)
- Podsumowanie (528)
- Pytania i odpowiedzi (529)
- Warsztaty (529)
- Quiz (529)
- Ćwiczenia (530)
- Charakterystyka klasy std::vector (531)
- Typowe operacje klasy vector (532)
- Ustanawianie klasy vector (532)
- Wstawianie elementów do obiektu vector (533)
- Uzyskanie dostępu do elementów obiektu vector (538)
- Usuwanie elementów z obiektu vector (541)
- Zrozumienie funkcji size() i capacity() (542)
- Klasa STL deque (545)
- Podsumowanie (547)
- Pytania i odpowiedzi (547)
- Warsztaty (548)
- Quiz (549)
- Ćwiczenia (549)
- Charakterystyka klasy std::list (551)
- Podstawowe operacje klasy list (552)
- Ustanawianie obiektu std::list (552)
- Wstawianie elementów na początku obiektu list (552)
- Wstawianie elementów na końcu obiektu list (554)
- Wstawianie elementów w środku obiektu list (555)
- Usuwanie elementów w obiekcie list (558)
- Odwrócenie i sortowanie elementów w obiekcie list (560)
- Odwracanie elementów (561)
- Sortowanie elementów (562)
- Podsumowanie (573)
- Pytania i odpowiedzi (573)
- Warsztaty (574)
- Quiz (574)
- Ćwiczenia (574)
- Wprowadzenie (575)
- Podstawowe operacje klas STL set i multiset (576)
- Ustanawianie obiektu std::set (576)
- Wstawianie elementów do obiektu set lub multiset (577)
- Wyszukiwanie elementów w obiekcie STL set lub multiset (579)
- Usuwanie elementów z obiektu STL set lub multiset (581)
- Wady i zalety używania obiektów STL set i multiset (592)
- Podsumowanie (592)
- Pytania i odpowiedzi (592)
- Warsztaty (593)
- Quiz (593)
- Ćwiczenia (594)
- Krótkie wprowadzenie (595)
- Podstawowe operacje klas STL map i multimap (596)
- Ustanawianie obiektu std::map (596)
- Wstawianie elementów do obiektu STL map lub multimap (597)
- Wyszukiwanie elementów w obiekcie STL map lub multimap (600)
- Usuwanie elementów z obiektu STL map lub multimap (602)
- Dostarczanie własnego predykatu sortowania (606)
- Podsumowanie (610)
- Pytania i odpowiedzi (610)
- Warsztaty (611)
- Quiz (612)
- Ćwiczenia (612)
- Koncepcja obiektów funkcji i predykatów (615)
- Typowe aplikacje obiektów funkcji (616)
- Funkcje jednoargumentowe (616)
- Predykat jednoargumentowy (621)
- Funkcje dwuargumentowe (623)
- Predykat dwuargumentowy (626)
- Podsumowanie (629)
- Pytania i odpowiedzi (629)
- Warsztaty (630)
- Quiz (630)
- Ćwiczenia (630)
- Co to są algorytmy STL? (631)
- Klasyfikacja algorytmów STL (631)
- Algorytmy niezmienne (632)
- Algorytmy zmienne (633)
- Używanie algorytmów STL (636)
- Zliczanie i znajdowanie elementów (636)
- Wyszukiwanie elementu lub zakresu w kolekcji (639)
- Inicjalizacja elementów w kontenerze wraz z określonymi wartościami (642)
- Przetwarzanie elementów w zakresie za pomocą for_each (645)
- Przeprowadzanie transformacji zakresu za pomocą std::transform (647)
- Operacje kopiowania i usuwania (650)
- Zastępowanie wartości oraz zastępowanie elementu na podstawie danego warunku (654)
- Sortowanie i przeszukiwanie posortowanej kolekcji oraz usuwanie duplikatów (656)
- Partycjonowanie zakresu (659)
- Wstawianie elementów do posortowanej kolekcji (661)
- Podsumowanie (664)
- Pytania i odpowiedzi (664)
- Warsztaty (665)
- Quiz (665)
- Ćwiczenia (666)
- Cechy charakterystyczne zachowania stosów i kolejek (667)
- Stosy (667)
- Kolejki (668)
- Używanie klasy STL stack (668)
- Ustanawianie obiektu stack (669)
- Funkcje składowe klasy stack (670)
- Używanie klasy STL queue (672)
- Ustanawianie obiektu queue (673)
- Funkcje składowe klasy queue (674)
- Używanie klasy STL priority_queue (676)
- Ustanawianie obiektu priority_queue (677)
- Funkcje składowe klasy priority_queue (678)
- Podsumowanie (682)
- Pytania i odpowiedzi (682)
- Warsztaty (682)
- Quiz (682)
- Ćwiczenia (683)
- Klasa bitset (685)
- Ustanowienie klasy std::bitset (685)
- Używanie klasy std::bitset i jej elementów składowych (687)
- Operatory std::bitset (687)
- Metody składowe klasy std::bitset (687)
- Klasa vector<bool> (691)
- Ustanowienie klasy vector<bool> (691)
- Używanie klasy vector<bool> (692)
- Podsumowanie (693)
- Pytania i odpowiedzi (694)
- Warsztaty (694)
- Quiz (695)
- Ćwiczenia (695)
- Czym są sprytne wskaźniki? (699)
- Na czym polega problem związany z używaniem wskaźników konwencjonalnych? (700)
- W jaki sposób sprytne wskaźniki mogą pomóc? (701)
- W jaki sposób są implementowane sprytne wskaźniki? (701)
- Typy sprytnych wskaźników (703)
- Kopiowanie głębokie (704)
- Mechanizm kopiowania przy zapisie (COW) (706)
- Sprytne wskaźniki zliczania odniesień (706)
- Sprytne wskaźniki powiązane z licznikiem odniesień (707)
- Kopiowanie destrukcyjne (708)
- Używanie klasy std::auto_ptr (710)
- Popularne biblioteki sprytnych wskaźników (712)
- Podsumowanie (713)
- Pytania i odpowiedzi (713)
- Warsztaty (714)
- Quiz (714)
- Ćwiczenia (715)
- Przegląd strumieni (717)
- Hermetyzacja przepływu danych (718)
- Buforowanie (719)
- Strumienie i bufory (721)
- Standardowe obiekty wejścia-wyjścia (722)
- Przekierowywanie standardowych strumieni (722)
- Wejście z użyciem cin (723)
- Wejściowe ciągi tekstowe (725)
- Problemy z ciągami tekstowymi (725)
- Wartość zwracana przez cin (728)
- Inne funkcje składowe w dyspozycji cin (729)
- Wprowadzanie pojedynczych znaków (729)
- Odczytywanie ciągów tekstowych z wejścia standardowego (732)
- Użycie cin.ignore() (735)
- Funkcje peek() oraz putback() (737)
- Wyjście poprzez cout (738)
- Zrzucanie zawartości bufora (739)
- Funkcje obsługujące wyjście (739)
- Manipulatory, znaczniki oraz instrukcje formatowania (741)
- Strumienie kontra funkcja printf() (747)
- Wejście i wyjście z użyciem plików (751)
- ofstream (751)
- Stany strumieni (751)
- Otwieranie plików dla wejścia i wyjścia (751)
- Zmiana domyślnego zachowania obiektu ofstream w trakcie otwierania pliku (753)
- Pliki binarne a pliki tekstowe (756)
- Przetwarzanie linii polecenia (759)
- Podsumowanie (763)
- Pytania i odpowiedzi (763)
- Warsztaty (764)
- Quiz (765)
- Ćwiczenia (765)
- Pluskwy, błędy, pomyłki i "psujący się" kod (767)
- Sytuacje wyjątkowe (768)
- Wyjątki (770)
- Jak używane są wyjątki (771)
- Zgłaszanie własnych wyjątków (775)
- Tworzenie klasy wyjątku (777)
- Umiejscowienie bloków try oraz bloków catch (781)
- Sposób działania przechwytywania wyjątków (781)
- Wychwytywanie więcej niż jednego rodzaju wyjątków (782)
- Hierarchie wyjątków (785)
- Dane w wyjątkach oraz nazwane obiekty wyjątków (789)
- Wyjątki i wzorce (796)
- Wyjątki bez błędów (799)
- Błędy i usuwanie błędów (800)
- Punkty wstrzymania (801)
- Śledzenie wartości zmiennych (801)
- Sprawdzanie pamięci (802)
- Asembler (802)
- Podsumowanie (802)
- Pytania i odpowiedzi (803)
- Warsztaty (804)
- Quiz (804)
- Ćwiczenia (805)
- Preprocesor i kompilator (807)
- Użycie dyrektywy #define (808)
- Użycie #define dla stałych (808)
- Użycie #define do testowania (809)
- Dyrektywa #else preprocesora (810)
- Dołączanie i wartowniki dołączania (811)
- Manipulacje ciągami tekstowymi (813)
- Zamiana na ciąg tekstowy (813)
- Konkatenacja (813)
- Makra predefiniowane (814)
- Makro assert() (814)
- Debuggowanie za pomocą makra assert() (816)
- Makro assert() a wyjątki (817)
- Efekty uboczne (817)
- Niezmienniki klas (818)
- Wyświetlanie wartości tymczasowych (824)
- Operacje na bitach (825)
- Operator AND (826)
- Operator OR (826)
- Operator wyłączający OR (827)
- Operator negacji (827)
- Ustawianie bitów (827)
- Zerowanie bitów (828)
- Zmiana stanu bitów na przeciwny (828)
- Pola bitowe (829)
- Styl programowania (832)
- Wcięcia (833)
- Nawiasy klamrowe (833)
- Długość linii oraz długość funkcji (833)
- Instrukcje switch (834)
- Tekst programu (834)
- Nazwy identyfikatorów (835)
- Pisownia nazw i zastosowanie w nich wielkich liter (836)
- Komentarze (836)
- Konfiguracja dostępu (837)
- Definicje klas (838)
- Dołączanie plików (838)
- Używanie makra assert() (838)
- Używanie modyfikatora const (838)
- Następne kroki w programowaniu C++ (839)
- Gdzie uzyskać pomoc i poradę (839)
- Tematy powiązane z C++: rozszerzenie Managed C++, C# oraz platforma .NET firmy Microsoft (840)
- Podsumowanie (841)
- Pytania i odpowiedzi (841)
- Warsztaty (843)
- Quiz (843)
- Ćwiczenia (843)
- Inne podstawy (848)
- Konwersja na inną podstawę (849)
- Dwójkowo (851)
- Dlaczego podstawa 2? (852)
- Bity, bajty, nible (852)
- Co to jest KB? (853)
- Liczby dwójkowe (853)
- Szesnastkowo (853)
Wstęp (25)
Część I: Podstawy
Lekcja 1. Zaczynamy (31)
Lekcja 2. Anatomia programu C++ (53)
Lekcja 3. Zmienne i stałe (71)
Lekcja 4. Tablice i ciągi tekstowe (99)
Lekcja 5. Wyrażenia, instrukcje i operatory (123)
Lekcja 6. Funkcje (159)
Lekcja 7. Sterowanie przebiegiem działania programu (203)
Lekcja 8. Wskaźniki (241)
Lekcja 9. Referencje (271)
Część II: Podstawy programowania
zorientowanego obiektowo i C++
Lekcja 10. Klasy i obiekty (307)
Lekcja 11. Dziedziczenie (345)
Lekcja 12. Polimorfizm (389)
Lekcja 13. Typy operatorów i przeciążanie operatorów (435)
Lekcja 14. Operatory rzutowania (467)
Lekcja 15. Wprowadzenie do makr i wzorców (481)
Część III: Poznajemy standardową bibliotekę
wzorców (STL)
Lekcja 16. Wprowadzenie do standardowej biblioteki wzorców (501)
Lekcja 17. Klasa string w STL (513)
Lekcja 18. Dynamiczne klasy tablic w STL (531)
Lekcja 19. Klasa STL list (551)
Lekcja 20. Klasy STL set i multiset (575)
Lekcja 21. Klasy STL map i multimap (595)
Część IV: Jeszcze więcej STL
Lekcja 22. Zrozumienie obiektów funkcji (615)
Lekcja 23. Algorytmy STL (631)
Lekcja 24. Kontenery adaptacyjne: stack i queue (667)
Lekcja 25. Praca z opcjami bitowymi za pomocą STL (685)
Część V: Zaawansowane koncepcje C++
Lekcja 26. Sprytne wskaźniki (699)
Lekcja 27. Strumienie (717)
Lekcja 28. Obsługa wyjątków (767)
Lekcja 29. Więcej informacji na temat preprocesora (807)
Dodatki
Dodatek A: Praca z liczbami: dwójkowo i szesnastkowo (847)
Dodatek B: Słowa kluczowe C++ (859)
Dodatek C: Kolejność operatorów (861)
Dodatek D: Odpowiedzi (863)
Skorowidz (919)
Helion - inne książki
-
Promocja
Ten przewodnik, który docenią programiści i architekci, zawiera wyczerpujące omówienie zagadnień projektowania, funkcjonowania i modyfikowania architektury API. Od strony praktycznej przedstawia strategie budowania i testowania API REST umożliwiającego połączenie oferowanej funkcjonalności na poziomie mikrousług. Opisuje stosowanie bram API i infrastruktury typu service mesh. Autorzy dokładnie przyglądają się kwestiom zapewnienia bezpieczeństwa systemów opartych na API, w tym uwierzytelnianiu, autoryzacji i szyfrowaniu. Sporo miejsca poświęcają również ewolucji istniejących systemów w kierunku API i różnych docelowych platform.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
W tej książce opisano różne zastosowania GPT-4 w medycynie: jako źródło informacji medycznej, wsparcie w podejmowaniu decyzji dotyczących leczenia czy też pomoc w tworzeniu dokumentacji, takiej jak podsumowanie wizyty pacjenta. Podczas lektury odkryjesz niezwykły potencjał tej technologii, przekonasz się także, jak bardzo może poprawić skuteczność diagnozowania i usprawnić niektóre procedury. Znajdziesz tu spostrzeżenia o potencjalnych wadach sztucznej inteligencji i najświeższe wnioski związane z jej zastosowaniem. Nie zabrakło również opisu zagrożeń związanych z tą technologią i wskazówek, do czego GPT nie można używać. Poszczególne zagadnienia zilustrowano prawdziwymi rozmowami z GPT-4. Są one w pełni spontaniczne i pozbawione poprawek, często błyskotliwe i czasami nietaktowne, wzbogacone o cenny kontekst i szczere komentarze.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
43.55 zł
67.00 zł (-35%) -
Promocja
Sterownik PLC (ang. programmable logic controller) to jedno z najważniejszych urządzeń stosowanych w automatyce przemysłowej. Zawiera układ mikroprocesorowy pozwalający sterować pracą maszyn, linii produkcyjnych, oświetlenia i innych urządzeń elektrycznych w przemyśle, ale nie tylko. Tego typu sterowniki kierują również pracą sygnalizacji świetlnej, wind, systemów inteligentnego domu, czyli są niezbędne do naszego codziennego funkcjonowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.18 zł
44.90 zł (-35%) -
Promocja
Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zespół lepiej zrozumie problemy biznesowe, zaangażuje właściwych uczestników, poprawi komunikację, by wdrożyć najbardziej wartościową funkcjonalność we właściwej kolejności, a później dostosować oprogramowanie do zmian i wzrostu. Dzięki metodom opisanym w tej książce zespół może wypracować wspólne zrozumienie kluczowych koncepcji, terminologii, technik i racjonalnych podstaw, aby efektywniej współpracować nad każdym projektem.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(40,20 zł najniższa cena z 30 dni)
40.20 zł
67.00 zł (-40%) -
Promocja
Zigi to postać fikcyjna - warta poznania! Autor książki, sam będący od wielu lat testerem, wyposażył swojego bohatera we własne doświadczenia. Dołożył do nich trochę „case’ów”, które widział, o których słyszał lub czytał, ubrał je w przystępne słowa i sfabularyzował dla podkręcenia opowieści. Część historii wymyślił w taki sposób, aby pokazać konkretne zagadnienie związane z testowaniem nie w postaci nudnej teorii czy definicji, ale w kontekście sytuacji, która mogłaby się wydarzyć w prawdziwym życiu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(38,35 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Promocja
W tej książce omówiono ponad 20 najprzydatniejszych wzorców projektowych, dzięki którym tworzone aplikacje internetowe będą łatwe w późniejszej obsłudze technicznej i w trakcie skalowania. Poza wzorcami projektowymi przedstawiono wzorce generowania i wydajności działania, których znaczenie dla użytkowania aplikacji jest ogromne. Opisano również nowoczesne wzorce Reacta, między innymi Zaczepy, Komponenty Wyższego Rzędu i Właściwości Generowania. Sporo miejsca poświęcono najlepszym praktykom związanym z organizacją kodu, wydajnością działania czy generowaniem, a także innym zagadnieniom, które pozwalają na podniesienie jakości aplikacji internetowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
Testowanie oprogramowania to jedna z najdynamiczniej rozwijających się dziedzin inżynierii oprogramowania. Zarobki doświadczonych testerów są porównywalne z wynagrodzeniem, jakie otrzymują dobrzy programiści. Aby rozpocząć karierę w tym zawodzie, trzeba się legitymować odpowiednimi umiejętnościami. I dlatego warto uzyskać certyfikat ISTQB®: Certyfikowany tester - poziom podstawowy. Jest to uznawany na całym świecie dokument świadczący o opanowaniu najważniejszych kompetencji z zakresu kontroli jakości oprogramowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(70,85 zł najniższa cena z 30 dni)
65.40 zł
109.00 zł (-40%) -
Promocja
Oto uzupełnione i zaktualizowane wydanie bestsellerowego przewodnika dla inżynierów sieci. Dzięki niemu przejdziesz trudną (ale ekscytującą!) drogę od tradycyjnej platformy do platformy sieciowej opartej na najlepszych praktykach programistycznych. Zaczniesz od zagadnień podstawowych, aby następnie zagłębić się w tajniki stosowania bibliotek Pexpect, Paramiko czy Netmiko do komunikacji z urządzeniami sieciowymi. W kolejnych rozdziałach znajdziesz solidny przegląd różnych narzędzi wraz ze sposobami ich użycia: Cisco NX-API, Meraki, Juniper PyEZ, Ansible, Scapy, PySNMP, Flask, Elastic Stack i wielu innych. Rozeznasz się również w kwestiach związanych z kontenerami Dockera, a także usługami sieciowymi chmur AWS i Azure. Lektura tej książki pozwoli Ci się w pełni przygotować na następną generację sieci!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%) -
Promocja
Dzięki tej książce dowiesz się, czym jest RPA i w jakich konkretnie procesach biznesowych może mieć zastosowanie. Zapoznasz się również, korzystając z zawartych tu studiów przypadków i najlepszych praktyk branżowych, jak wyglądają praktyczne aspekty wdrażania tej technologii. Przekonasz się też, w jaki sposób firmy osiągnęły znaczny zwrot z inwestycji dzięki wdrożeniom technologii RPA, na przykład poprzez zmniejszenie zapotrzebowania na pracę ludzką. Zrozumiesz, jak ważną korzyścią płynącą z tej technologii jest zwiększenie zgodności działań firmy z przepisami. W efekcie lektury uzyskasz rzetelny, realistyczny pogląd na RPA i zdobędziesz wszystkie niezbędne informacje, aby z powodzeniem wdrożyć optymalny system RPA w swojej firmie.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
44.85 zł
69.00 zł (-35%) -
Promocja
To kolejne, zaktualizowane wydanie oficjalnego podręcznika firmy Adobe — najlepszej dostępnej na rynku pomocy do nauki After Effects. Książkę docenią i początkujący, i zaawansowani użytkownicy. Została podzielona na 15 lekcji, z których dowiesz się, jak komponować klipy wideo, projektować ruchome grafiki i tworzyć atrakcyjne animacje. Podane tu informacje, porady i ćwiczenia pomogą Ci w opanowaniu zarówno podstawowych, jak i wielu wyrafinowanych funkcji oprogramowania. Nauczysz się tworzyć, modyfikować i optymalizować ruchome grafiki na potrzeby filmu, wideo, internetu i urządzeń mobilnych, a także animować tekst i obrazy, stosować rotoskopię, zmieniać zależności czasowe, korygować kolory, wreszcie usuwać niechciane obiekty. Dowiesz się ponadto, jak uatrakcyjniać wygląd kompozycji poprzez odpowiednią konfigurację kamer i oświetlenia czy też deformować i animować obiekty i nagrania wideo przy użyciu narzędzi Puppet.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
83.85 zł
129.00 zł (-35%)
Zamknij
Przeczytaj darmowy fragment
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Książka drukowana
Oceny i opinie klientów: C++ dla każdego. Wydanie II Jesse Liberty, Siddhartha Rao, Bradley L. Jones (110) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(44)
(39)
(14)
(10)
(3)
(0)
Oceny i opinie poprzedniego wydania
więcej opinii
ukryj opinie