Perełki programowania. Wydanie II
- Autor:
- Jon Bentley
- Ocena:
- 4.7/6 Opinie: 3
- Stron:
- 256
- Druk:
- oprawa twarda
Opis książki: Perełki programowania. Wydanie II
Perełka wśród książek o programowaniu!
- Jak tworzyć algorytmy?
- Jak oszacować i zmierzyć wydajność algorytmu?
- Jak skompresować kod programu oraz dane?
Każdy programista w swojej karierze spotyka się z ciekawymi i intrygującymi, a czasami skomplikowanymi problemami. Problemy te potrafią drażnić, pobudzać ciekawość i zmuszać do ciągłego zastanawiania się nad nimi przez wiele dni oraz tygodni o każdej porze dnia i nocy, aż nagle… eureka! Rozwiązanie pojawia się w głowie — najlepsze z możliwych, eleganckie, wydajne i proste. Właśnie takie rozwiązanie to perełka!
"Perełki oprogramowania" są istną kopalnią tego typu skarbów. Znajdziesz tu dziesiątki ciekawych problemów i jeszcze ciekawszych rozwiązań. Autor omawia istotę algorytmów, sposoby na poprawę wydajności programu oraz najlepsze techniki sortowania czy kompresji danych. Twoją ciekawość wzbudzi z pewnością katalog, w którym być może znajdziesz optymalny algorytm, rozwiązujący trapiące Cię problemy. Książka ta jest wymieniana wśród najbardziej wpływowych w branży informatycznej. Przez lata zdobyła ogromną popularność, a zaktualizowana wersja z pewnością utrwali jej pozycję na rynku. Jeśli masz cokolwiek wspólnego z programowaniem, musisz ją mieć!
- Określanie problemu
- Algorytmy
- Sposoby pisania poprawnych programów
- Droga od pseudokodu do programu
- Testowanie
- Szacowanie i mierzenie wydajności programu
- Techniki tworzenia algorytmów
- Optymalizacja kodu
- Kompresja kodu oraz danych
- Szybkie sortowanie oraz wydajne wyszukiwanie
- Kopce
- Katalog algorytmów
Najbardziej wpływowa książka w świecie informatyki w odnowionej, aktualnej wersji!
Wybrane bestsellery
-
O tym, ile problemów sprawia niedbale napisany kod, wie każdy programista. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak napisać ten świetny, „czysty” kod i czym właściwie powinien się on charakteryzować. Co więcej – jak odróżnić dobry kod od złego? Odpowiedź na te pytania oraz sposoby tworzen...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
48.19 zł
79.00 zł(-39%) -
Branża IT kusi licznymi ofertami pracy, atrakcyjnymi zarobkami i ciekawymi ścieżkami rozwoju nie tylko zawodowych programistów, lecz również osoby bez wykształcenia informatycznego czy doświadczenia w tej dziedzinie. Te ostatnie zwykle zaczynają karierę od roli testera aplikacji. Jednym z podstaw...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
55.18 zł
89.00 zł(-38%) -
To nie jest podręcznik dla programistów. Celem autorów jest zaprezentowanie jedynej w swoim rodzaju perspektywy firmy Google, od lat rozwijającej trwały ekosystem oprogramowania, co pozwoliło zebrać pożyteczne wnioski dotyczące skali działalności i czasu jej trwania. W książce zwrócono uwagę na t...
Inżynieria oprogramowania według Google. Czego warto się nauczyć o tworzeniu oprogramowania Inżynieria oprogramowania według Google. Czego warto się nauczyć o tworzeniu oprogramowania
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)82.56 zł
129.00 zł(-36%) -
W tej książce w sposób jasny i bardzo interesujący przedstawiono uniwersalne zasady architektury oprogramowania wraz z szeregiem wskazówek dotyczących stosowania tych reguł w praktyce. Wyczerpująco zaprezentowano tu dostępne rozwiązania i wyjaśniono, dlaczego są one tak istotne dla sukcesu przeds...
Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)54.29 zł
89.00 zł(-39%) -
Dave Thomas i Andy Hunt napisali pierwsze wydanie tej wpływowej książki w 1999 roku, aby pomóc swoim klientom tworzyć lepsze oprogramowanie i na nowo odnaleźć radość z kodowania. Nauki płynące z tamtego wydania pomogły wielu pokoleniom programistów zbadać istotę rozwoju oprogramowania, niezależni...
Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)47.74 zł
77.00 zł(-38%) -
To drugie wydanie bestsellerowego przewodnika po technikach uczenia maszynowego. Wystarczą minimalne umiejętności programistyczne, aby dzięki tej książce nauczyć się budowania i trenowania głębokiej sieci neuronowej. Zawarto tu minimum teorii, a proces nauki jest ułatwiony przez liczne przykłady ...
Uczenie maszynowe z użyciem Scikit-Learn i TensorFlow. Wydanie II Uczenie maszynowe z użyciem Scikit-Learn i TensorFlow. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)79.98 zł
129.00 zł(-38%) -
Ta książka jest zaktualizowanym wydaniem praktycznego przewodnika po refaktoryzacji. Choć jest przeznaczona dla profesjonalnego programisty, znalazło się tu zrozumiałe wprowadzenie do tego zagadnienia z opisem celów, technik i możliwości refaktoryzacji. Wspomniano także o problemach związanych z ...
Refaktoryzacja. Ulepszanie struktury istniejącego kodu. Wydanie II Refaktoryzacja. Ulepszanie struktury istniejącego kodu. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)48.19 zł
79.00 zł(-39%) -
Ta książka zawiera opis podstawowych wzorców, zasad i praktyk przydatnych podczas analizy dziedzin biznesowych, ułatwiających zrozumienie ich strategii i dostosowanie architektury do potrzeb biznesu, aby umożliwić zbudowanie solidnej implementacji logiki biznesowej. Omówiono tu narzędzia i techni...
Koncepcja Domain-Driven Design. Dostosowywanie architektury aplikacji do strategii biznesowej Koncepcja Domain-Driven Design. Dostosowywanie architektury aplikacji do strategii biznesowej
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)49.77 zł
79.00 zł(-37%) -
Mistrz czystego kodu. Kodeks postępowania profesjonalnych programistów Podręcznik profesjonalnego programisty! Robert C. Martin, znany jako Uncle Bob, to jeden z prawdziwych gwiazdorów branży IT, człowiek o niezwykłej charyzmie, rewelacyjnym podejściu do słuchaczy i poczuciu h...
Mistrz czystego kodu. Kodeks postępowania profesjonalnych programistów Mistrz czystego kodu. Kodeks postępowania profesjonalnych programistów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)29.89 zł
49.00 zł(-39%) -
Tworzenie skomplikowanych systemów informatycznych wymaga nowego podejścia. Dotychczas stosowane metody przestają się sprawdzać i generują mnóstwo problemów. Odpowiedzią na nie jest Domain-Driven Design, w skrócie DDD. W tym podejściu szczególny nacisk kładzie się na tworzenie obiektów dokładnie ...
Domain-Driven Design. Zapanuj nad złożonym systemem informatycznym Domain-Driven Design. Zapanuj nad złożonym systemem informatycznym
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)78.69 zł
129.00 zł(-39%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Boox i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Programming Pearls (2nd Edition)
- Tłumaczenie:
- Ireneusz Jakóbik
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-3481-1, 9788324634811
- Data wydania książki drukowanej:
- 2012-01-16
- Format:
- 172x245
- Numer z katalogu:
- 6796
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Ebook zawiera materiały dodatkowe, które możesz pobrać z serwera FTP - link znajdziesz na stronie redakcyjnej.
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » Techniki programowania
- Serie wydawnicze: Kanon informatyki
Spis treści książki
- 1.1. Przyjacielska rozmowa (13)
- 1.2. Dokładne określenie problemu (14)
- 1.3. Projekt programu (14)
- 1.4. Szkic implementacji (16)
- 1.5. Reguły (17)
- 1.6. Problemy (18)
- 1.7. Lektury uzupełniające (19)
- 2.1. Trzy problemy (21)
- 2.2. Wszędobylskie szukanie binarne (22)
- 2.3. Potęga typów podstawowych (23)
- 2.4. Składanie razem: sortowanie (25)
- 2.5. Reguły (26)
- 2.6. Problemy (27)
- 2.7. Lektury uzupełniające (28)
- 2.8. Implementacja programu anagramowego (kolumna boczna) (29)
- 3.1. Program kwestionariuszowy (31)
- 3.2. Programowanie listów seryjnych (33)
- 3.3. Tablica przykładów (35)
- 3.4. Strukturyzacja danych (37)
- 3.5. Wydajne narzędzie dla wyspecjalizowanych danych (37)
- 3.6. Reguły (39)
- 3.7. Problemy (40)
- 3.8. Lektury uzupełniające (42)
- 4.1. Wyzwanie szukania binarnego (43)
- 4.2. Pisanie programu (44)
- 4.3. Zrozumieć program (46)
- 4.4. Reguły (49)
- 4.5. Zadania weryfikacji oprogramowania (50)
- 4.6. Problemy (51)
- 4.7. Lektury uzupełniające (53)
- 5.1. Od pseudokodu do C (55)
- 5.2. Zaprzęg testowy (57)
- 5.3. Sztuka asercji (59)
- 5.4. Testowanie zautomatyzowane (60)
- 5.5. Pomiary prędkości (61)
- 5.6. Gotowy program (63)
- 5.7. Reguły (63)
- 5.8. Problemy (64)
- 5.9. Lektury uzupełniające (65)
- 5.10. Debugowanie (kolumna boczna) (66)
- 6.1. Studium przypadku (71)
- 6.2. Poziomy projektowania (73)
- 6.3. Reguły (75)
- 6.4. Problemy (75)
- 6.5. Lektury uzupełniające (76)
- 7.1. Podstawowe umiejętności (78)
- 7.2. Szacowanie wydajności (80)
- 7.3. Czynniki bezpieczeństwa (82)
- 7.4. Prawo Little'a (83)
- 7.5. Reguły (84)
- 7.6. Problemy (84)
- 7.7. Lektury uzupełniające (85)
- 7.8. Obliczenia pobieżne w życiu codziennym (86)
- 8.1. Problem i prosty algorytm (87)
- 8.2. Dwa algorytmy kwadratowe (88)
- 8.3. Algorytm dziel i zwyciężaj (89)
- 8.4. Algorytm skanujący (91)
- 8.5. Jakie to ma znaczenie? (92)
- 8.6. Reguły (93)
- 8.7. Problemy (94)
- 8.8. Lektury uzupełniające (96)
- 9.1. Typowa historia (97)
- 9.2. Zestaw pierwszej pomocy (98)
- 9.3. Poważna operacja - szukanie binarne (102)
- 9.4. Reguły (105)
- 9.5. Problemy (107)
- 9.6. Lektury uzupełniające (108)
- 10.1. Kluczem jest prostota (109)
- 10.2. Problem poglądowy (110)
- 10.3. Techniki zmniejszające wielkość danych (113)
- 10.4. Techniki zmniejszające wielkość kodu (116)
- 10.5. Reguły (118)
- 10.6. Problemy (119)
- 10.7. Lektury uzupełniające (120)
- 10.8. Duża oszczędność (kolumna boczna) (120)
- 11.1. Sortowanie przez wstawianie (125)
- 11.2. Proste sortowanie szybkie (127)
- 11.3. Lepsze szybkie sortowania (130)
- 11.4. Reguły (132)
- 11.5. Problemy (133)
- 11.6. Lektury uzupełniające (134)
- 12.1. Problem (137)
- 12.2. Jedno rozwiązanie (138)
- 12.3. Przestrzeń projektowania (139)
- 12.4. Reguły (142)
- 12.5. Problemy (143)
- 12.6. Lektury uzupełniające (144)
- 13.1. Interfejs (145)
- 13.2. Struktury liniowe (147)
- 13.3. Binarne drzewa poszukiwań (150)
- 13.4. Struktury dla liczb całkowitych (153)
- 13.5. Reguły (155)
- 13.6. Problemy (156)
- 13.7. Lektury uzupełniające (156)
- 13.8. Rzeczywisty problem szukania (kolumna boczna) (157)
- 14.1. Struktura danych (161)
- 14.2. Dwie krytyczne funkcje (163)
- 14.3. Kolejki priorytetowe (166)
- 14.4. Algorytm sortujący (169)
- 14.5. Reguły (171)
- 14.6. Problemy (171)
- 14.7. Lektury uzupełniające (173)
- 15.1. Słowa (175)
- 15.2. Frazy (178)
- 15.3. Generowanie tekstu (181)
- 15.4. Reguły (185)
- 15.5. Problemy (186)
- 15.6. Lektury uzupełniające (187)
Wstęp (7)
I: Preliminaria (11)
1. Rozłupywanie ostrygi (13)
2. Aha! Algorytmy (21)
3. Dane strukturyzują programy (31)
4. Pisanie poprawnych programów (43)
5. Drobna kwestia zaprogramowania (55)
II: Wydajność (69)
6. Spojrzenie na wydajność (71)
7. Obliczenia pobieżne (77)
8. Techniki projektowania algorytmów (87)
9. Optymalizacja kodu (97)
10. Oszczędzanie miejsca (109)
III: Produkt (123)
11. Sortowanie (125)
12. Problem próby (137)
13. Szukanie (145)
14. Kopce (161)
15. Sznury pereł (175)
Zakończenie do wydania pierwszego (189)
Zakończenie do wydania drugiego (191)
A. Katalog algorytmów (193)
B. Quiz estymacyjny (199)
C. Modele kosztowe czasu i pamięci (201)
D. Reguły optymalizacji kodu (207)
E. Klasy języka C++ służące do szukania (213)
Wskazówki do wybranych problemów (217)
Rozwiązania wybranych problemów (223)
Skorowidz (251)
Oceny i opinie klientów: Perełki programowania. Wydanie II Jon Bentley (3)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(2)
(0)
(0)
(0)
(1)
(0)
Fullstack dev,
Data dodania: 2021-11-23 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
projektant programista
Data dodania: 2014-02-13 Ocena: 6 Opinia niepotwierdzona zakupem
programista
Data dodania: 2013-12-29 Ocena: 2 Opinia niepotwierdzona zakupem
więcej opinii