2008-10-10
Pablo
Książka to istna uczta - mnóstwo niezwykle cennej wiedzy zamknięte w bardzo zwięzłej i przystępnej formie (naturalnie dla kogoś przygotowanego na lekturę - zdecydowanie nie dla początkujących). Autor nie rozpisuje się niepotrzebnie, przekazuje informacje w bardzo przejrzysty i fachowy sposób. Bardzo polecam!
2007-08-27
grievous
Świetna książka. pokazała mi błędy, jakie dotychczas robiłem,
a także podsunęła nowe rozwiązania.
2009-06-25
bez podpisu
Świetna pozycja, daje dużo możliwych wskazówek, nie daje gotowych rozwiązań, aczkolwiek koncepcyjnie jest bardzo przydatna dla ludzi chcącyh poznać specyfikę dotyczącą programowania wysoce wydajnych gier oraz innych aplikacji interaktywnych. Jest także propozycja ze strony autora na końcu każdego rozdziału co do zalecanej lektury dla interesantów danego zagadnienia. Polecam.
2007-06-22
Paweł Zając
Aż dziw bierze, że nikt tego jeszcze nie ocenił, no tak programiści gier w Polsce to gatunek zagrożony. Jestem w połowie, są tu opisywane podstawowe rzeczy z stl włącznie, dalej lecą grafy, pluginy i inne ciekawe rzeczy. <br />
Książka nie uczy programować w c++, jest mało kodu źródłowego, tylko tyle żeby się pokapować i bardzo dobrze. Eckel na przykład przegina z tym totalnie. Książka uczy dwóch rzeczy: <br />
- maxymalnie korzystać z szybkości c++, czyli wszystkie kwestie z optymalizacjami, chyba przecież po to się ten język dzisiaj stosuje <br />
- korzystać z c++ na potrzeby gier, kody źródłowe to przykłady zastosowań w grach. Struktury danych, algorytmy, wzorce i inne rzeczy są opisywane pod katem wykorzystania w grach.
<p>
Podsumowując: jest to mój typ na 3 knige do c++. Pierwsza uczy podstaw OO- np Symfonia, C++ dla każdego. Druga to leksykon, opisuje perfekt wszelkie kwestie - Thinking Eckela, szczególnie 2 tom, gdzie mamy wzorce. Trzecia to właśnie opisywana, dająca szlify, szczególnie pod kątem wydajności kodu, oraz stanowiąca klarowne podsumowanie tego języka. Czyta się ją szybko i przyjemnie, czerpiąc sporą satysfakcję, ale tylko dla naprawdę zaawansowanych programistów c++.
5.6