Android. Programowanie gier na tablety
- Autor:
- Jeremy Kerfs
- Promocja Przejdź
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 3.6/6 Opinie: 8
- Stron:
- 192
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępne formaty:
-
PDFePubMobi
Opis książki: Android. Programowanie gier na tablety
Zacznij przygodę z grami dla tabletów!
Tablety z Androidem na pokładzie zdobywają coraz większą popularność. Jednym z powodów tego zjawiska jest niezwykle korzystny stosunek jakości i możliwości do ceny. Czy są jakieś inne? Oczywiście - ogromny wybór przydatnych aplikacji oraz atrakcyjnych gier. Duże ekrany i mocne, często wielordzeniowe procesory dają programistom pole do popisu. Jeżeli chcesz dołączyć do tego grona i przygotować genialną grę na platformę Android, potrzebujesz tylko kilku rzeczy: czasu, chęci oraz tej książki!
Dzięki niej poznasz wszystkie niuanse tworzenia gier na tablety pracujące pod kontrolą systemu Android. Na samym początku dowiesz się, jak przygotować środowisko pracy oraz jakich narzędzi i bibliotek będziesz potrzebować. Po krótkim wstępie przejdziesz do sedna sprawy. Nauczysz się wykorzystywać ekrany dotykowe, moc wielordzeniowych procesorów oraz informacje z czujników położenia. Ponadto poznasz tajniki tworzenia sztucznej inteligencji oraz mechanizmów dla wielu graczy. O sukcesie gry decyduje atrakcyjna oprawa dźwiękowa i wizualna, dlatego autor kładzie duży nacisk właśnie na te aspekty tworzenia gier. Na sam koniec sprawdzisz, jak opublikować grę w Google Play Store (dawniej Android Market). Jest to idealna pozycja dla każdego pasjonata systemu Android.
Sięgnij po tę książkę, a następnie:
- zaprojektuj własną grę dla Androida
- przygotuj grę dla jednego i wielu graczy
- wykorzystaj moc współczesnych procesorów
- opublikuj swoje dzieło w Google Play Store
Twórz świetne gry na platformę Android!
Wybrane bestsellery
-
W poprzednim tomie Nanonauci, którzy założyli własne Dojo Nano, wymyślili i napisali stronę internetową. Teraz przyszedł czas na grę. Będzie to prosta gra działająca w przeglądarce internetowej. Do kodowania posłuży Ci świetny język JavaScript, którym posługują się najlepsi programiści! W książce...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
7.90 zł
24.90 zł(-68%) -
Ta książka pomoże Ci postawić pierwsze kroki w środowisku Roblox Studio i poprowadzi Cię przez wszystkie etapy pracy nad grą. Stworzysz wirtualny świat, powołasz do życia barwne postaci, przygotujesz ciekawe scenariusze i przeżyjesz niesamowitą przygodę, jaką jest programowanie. Odkryj niezbędne...
Młodzi giganci programowania. Roblox z Lua Młodzi giganci programowania. Roblox z Lua
Dawid Leśniakiewicz, Piotr Pełka, Sebastian Langa, Radosław Kulesza, Przemysław Folholc
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)23.94 zł
39.90 zł(-40%) -
Dzięki temu przewodnikowi płynnie rozpoczniesz pisanie aplikacji we Flutterze w języku Dart. Dowiesz się, jak skonfigurować środowisko programistyczne i rozpocząć projekt. Książka poprowadzi Cię przez proces projektowania interfejsu użytkownika i funkcji umożliwiających poprawną pracę aplikacji. ...
Flutter i Dart 2 dla początkujących. Przewodnik dla twórców aplikacji mobilnych Flutter i Dart 2 dla początkujących. Przewodnik dla twórców aplikacji mobilnych
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)53.40 zł
89.00 zł(-40%) -
Sięgnij po ten nietypowy podręcznik! Możesz uznać jego formę i sposób przekazywania treści za dziwny, ale prędko przekonasz się, że jest wyjątkowo skuteczny. Twój mózg się zaangażuje i błyskawicznie przyswoi sobie techniki programowania dla Androida. A to wszystko dzięki nowatorskiemu podejściu a...
Android. Programowanie aplikacji. Rusz głową! Wydanie II Android. Programowanie aplikacji. Rusz głową! Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)71.40 zł
119.00 zł(-40%) -
Jest to kolejne wydanie światowego bestsellera, w którym w jasny sposób przedstawione zostały kluczowe informacje na temat systemów operacyjnych. W trakcie lektury poznasz dostępne systemy, ich możliwości, zalety oraz wady. Zaznajomisz się z fachowymi pojęciami oraz słownictwem. W kolejnych rozdz...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
64.50 zł
129.00 zł(-50%) -
Unity to niezwykle popularne środowisko do tworzenia komputerowych gier 2D i 3D oraz innych materiałów interaktywnych, takich jak filmy, animacje, prezentacje i wizualizacje. Silnik ten działa pod kontrolą większości powszechnie używanych systemów operacyjnych, a powstałe dzięki niemu materiały m...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
8.50 zł
17.00 zł(-50%) -
Niniejsza książka jest przeznaczona dla osób, które chcą poznać podstawy Unreal Engine 4. Ten praktyczny przewodnik składa się z 24 rozdziałów. Przestudiowanie każdego z nich wymaga najwyżej jednej godziny. W książce znalazły się szczegółowe instrukcje, praktyczne przykłady oraz liczne ćwiczenia ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
34.50 zł
69.00 zł(-50%) -
Dowiedz się, jak wygląda proces tworzenia gier komputerowych, jakie role są konieczne na poszczególnych etapach pracy i kto jest za co odpowiedzialny, a także jaką dokumentację trzeba przygotować przed rozpoczęciem produkcji oraz w jej trakcie. Poznaj zakres odpowiedzialności i specyfikę pracy me...
Tworzenie gier komputerowych. Kompendium producenta Tworzenie gier komputerowych. Kompendium producenta
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)29.40 zł
49.00 zł(-40%) -
Unity to zintegrowane środowisko umożliwiające tworzenie trójwymiarowych i dwuwymiarowych gier oraz różnego rodzaju interaktywnych treści, takich jak wizualizacje i animacje komputerowe. Wieloplatformowość rozwiązania, prostota używania, bogate funkcje, możliwość generowania materiałów prezentowa...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł(-40%) -
Dzięki informacjom zawartym w tej książce uda Ci się szybko opanować podstawy pracy w Android Studio. Dowiesz się, jak zainstalować środowisko programistyczne, utworzyć i dopracować interfejs użytkownika, stosować tematy i style, generować komunikaty, wprowadzać elementy wizualne i multimedialne....(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
34.50 zł
69.00 zł(-50%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Recenzje książki: Android. Programowanie gier na tablety (1)
Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
MobileWorld24 Wojciech Łęczycki, 2013-08-07
Dziś na ruszt wzięliśmy książkę Jeremiego Kerfsa pod tytułem „Android Programowanie gier na tablety” co pierwsze rzuciło mi się w szczególnie w oczy to pierwszy dział „Konfiguracja środowiska programistycznego Java dla systemu Android 3.0” i niestety po tym nagłówku straciłem większość zapału do tej książki. Na wszelki wypadek sprawdziłem jeszcze datę wydania anglojęzycznego tutaj widniał rok 2011, a w Polsce tak książka ukazała się w bieżącym 2013 roku. Dwa lata dla branży mobilnej to cała wieczność co szczególnie widać po tym pierwszym rozdziale. Android Honeycomb 3.0 faktycznie był mocno przełomowym, gdyż tak właściwie stworzonym z myślą o urządzeniach z nieco większym wyświetlaczem, lecz aktualnie jest reliktem przeszłości. W tabletach z wielką trudnością można go jeszcze znaleźć. Aktualnie Android Jelly Bean widzie prym pod tym względem. Mimo wszystko przebrnąłem przez całą książkę (ta na szczęście nie była zbyt obszerna, niespełna 200 stron), ale widać jest mocno, że na każdym kroku ta pozycja jest „przeterminowana”. Owszem zawiera kilka bardziej uniwersalnych elementów, które można wykorzystać przy programowaniu na Jelly Bean, jednak mimo wszystko nie warto wydawać tych 39 zł na książkę, która po prostu została zbyt późno wydana.
Tutaj dziwię się dosyć mocno naszemu rodzimemu wydawcy, który chciał by właśnie ta książka pojawiła się w księgarniach. Helion od dłuższego czasu wydaje książki z branży związanej z systemem sygnowanym zielonym robocikiem i powinien przez ten czas nauczyć się że tutaj niezwykle szybko się wszystko zmienia i nieraz w ciągu roku otrzymujemy dwie trzy wersje Androida, które różnią się dosyć znacząco między sobą, a wydawanie książki z w dobie Androida Jelly Bean oznaczonego już numerem 4.3, starego leciwego Honeycomba zdecydowanie mija się z celem. Możliwe, że tutaj nasz rodzimy wydawca liczył na delikatną naiwność kupujących, gdyż w samym tytule czy nawet na tylnej części okładki nie mamy wzmianki o tym, ze dotyczy ona Androida Honeycomb. Dopiero zaglądając do środka napotykamy się na konkretne informacje. Książka ta w bieżącym roku w ogóle nie powinna zostać wydana i moim zdaniem jest do czyste naciąganie potencjalnych klientów, bo szczerze powiedziawszy kto aktualnie programuje z myślą o Honeycomb? Chyba nikt przy zdrowych zmysłach. Dlatego też zdecydowanie odradzam zakup tej książki, mimo iż nie należy do najdroższych pozycji, to większość zaoferowanych przez autorów uniwersalnych porad znajdziecie także w internecie i to zupełnie za darmo.
Szczegóły książki
- Tytuł oryginału:
- Beginning Android Tablet Games Programming
- Tłumaczenie:
- Rafał Szpoton
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-246-5004-0, 9788324650040
- Data wydania książki drukowanej:
- 2012-11-16
- ISBN Ebooka:
- 978-83-246-6764-2, 9788324667642
- Data wydania ebooka:
-
2012-12-05
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Format:
- 158x235
- Numer z katalogu:
- 11464
- Rozmiar pliku Pdf:
- 4.0MB
- Rozmiar pliku ePub:
- 5.2MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 9.9MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Ebook zawiera materiały dodatkowe, które możesz pobrać z serwera FTP - link znajdziesz na stronie redakcyjnej.
- Erraty / Zgłoś erratę
- Kategorie:
Gry » Programowanie gier
Programowanie mobilne » Android
Spis treści książki
- Czym jest system Android? (11)
- Początki systemu Android (11)
- Główne cechy systemu Android 3.0 (13)
- Czego potrzeba do tworzenia gier w systemie Android? (14)
- Co należy wiedzieć? (14)
- Środowisko programistyczne (15)
- Konfiguracja środowiska programistycznego (16)
- Instalacja pakietu Java JDK (16)
- Instalacja środowiska Eclipse (17)
- Instalacja pakietu SDK dla systemu Android (20)
- Konfiguracja narzędzi Androida oraz urządzenia wirtualnego w środowisku Eclipse (23)
- Sprawdzanie działania narzędzi programistycznych (26)
- Tworzenie projektu dla systemu Android (27)
- Projekt programu dla systemu Android w Eclipsie (29)
- Tworzenie wirtualnego urządzenia z Androidem (31)
- Uruchamianie aplikacji (33)
- Pierwsze zmiany w aplikacji (33)
- Podsumowanie (35)
- Praca z obrazami (37)
- Tworzenie podłoża do wyświetlania obrazów (38)
- Rysowanie obrazu (42)
- Używanie sprajtów (44)
- Uruchomienie gry (49)
- Nadawanie grze profesjonalnego wyglądu (51)
- Implementacja zarządzania czasem oraz złożonym ruchem (52)
- Wykrywanie kolizji (53)
- Podsumowanie (54)
- Sposoby pobierania danych wejściowych (55)
- Pobieranie danych wejściowych w tablecie (57)
- Reagowanie na dotyk (59)
- Reagowanie na gesty (61)
- Korzystanie z kolejek wejścia (64)
- Reagowanie na dane pochodzące z czujników (70)
- Korzystanie z danych z czujnika (73)
- Podsumowanie (75)
- Przygotowanie do odtwarzania dźwięków (78)
- Szukanie oraz dodawanie efektów dźwiękowych (78)
- Odtwarzanie efektów dźwiękowych (79)
- Odtwarzanie wielu efektów dźwiękowych (80)
- Dopasowanie efektów dźwiękowych do zdarzeń (84)
- Dodawanie muzyki (85)
- Dodawanie sekwencji filmowych (86)
- Zarządzanie obsługą muzyki (87)
- Podsumowanie (94)
- Planowanie gry jednoosobowej - AllTogether (95)
- Tworzenie gry jednoosobowej (96)
- Ulepszanie sprajtów gry (97)
- Dodawanie nagrody za ukończenie gry (100)
- Śledzenie stanu sprajtów (101)
- Podsumowanie (109)
- Początki (111)
- Gromadzenie zasobów używanych w grze (112)
- Tworzenie nowego projektu (113)
- Przygotowanie środowiska gry (114)
- Modyfikacja pliku SpriteObject.java (114)
- Modyfikacja pliku GameView.java (114)
- Dodawanie wykrywania kolizji oraz obsługi zdarzeń (117)
- Dodawanie obsługi dotyku, dźwięku oraz nagród (121)
- Dodawanie dotykowego sterowania rakietką (121)
- Dodawanie dźwięków (122)
- Inicjalizacja bloków (123)
- Usuwanie nieaktywnych bloków (125)
- Podsumowanie (126)
- Podstawy gier wieloosobowych (127)
- Gry wieloosobowe wykorzystujące serwer gier (128)
- Gry wieloosobowe z połączeniami równorzędnymi (128)
- Wybór metody rozgrywki wieloosobowej (129)
- Gra dwuosobowa z połączeniami równorzędnymi (130)
- Dodawanie połączeń Bluetooth (130)
- Zarządzanie połączeniami Bluetooth (134)
- Modyfikacja kodu gry dla dwóch graczy (140)
- Testowanie gry (141)
- Podsumowanie (142)
- Wprowadzenie do obrony portu (144)
- Składanie elementów gry (144)
- Tworzenie falochronu (145)
- Dodawanie gruntu oraz zamku (148)
- Tworzenie łodzi (149)
- Dodawanie dział (151)
- Dodawanie obrazów (151)
- Testowanie gry (152)
- Podsumowanie (154)
- Rozszerzenie sprajtów używanych w grze (156)
- Projektowanie sterowania grą (157)
- Rozmieszczanie elementów na ekranie (162)
- Dodawanie łodzi oraz sterowanie nimi (163)
- Strzelanie z dział (164)
- Wynik działania gry (167)
- Analiza gry (168)
- Podsumowanie (169)
- Poprawianie aplikacji (171)
- Dodawanie ekranu początkowego (171)
- Reakcja na wciśnięcie przycisku (174)
- Opakowywanie gry (175)
- Rozpowszechnianie gry (176)
- Otwieranie konta w usłudze Google Play (179)
- Wysyłanie aplikacji do sklepu Google Play (180)
- Reklamowanie gry (180)
- Podsumowanie (181)
O autorze (7)
O redaktorze technicznym (8)
Podziękowania (9)
Rozdział 1. Konfiguracja środowiska programistycznego Java dla systemu Android 3.0 (11)
Rozdział 2. Tworzenie prostych gier z użyciem ruchomych sprajtów (37)
Rozdział 3. Pobieranie danych od użytkownika (55)
Rozdział 4. Dodawanie efektów dźwiękowych, muzyki oraz sekwencji filmowych (77)
Rozdział 5. Tworzenie jednoosobowej gry z utrudnieniami (95)
Rozdział 6. Gra w odbijaną piłkę (111)
Rozdział 7. Tworzenie gry dwuosobowej (127)
Rozdział 8. Jednoosobowa gra strategiczna. Część I. Tworzenie gry (143)
Rozdział 9. Jednoosobowa gra strategiczna. Część II. Programowanie gry (155)
Rozdział 10. Publikacja gry (171)
Dodatek A Testowanie gier dla systemu Android na prawdziwym urządzeniu (183)
Skorowidz (187)
Oceny i opinie klientów: Android. Programowanie gier na tablety Jeremy Kerfs (8)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(0)
(4)
(1)
(0)
(2)
(1)
Łukasz Klimczak,
Data dodania: 2015-03-03 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
iv,
Data dodania: 2014-04-20 Ocena: 5 Opinia potwierdzona zakupem
Data dodania: 2014-01-12 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Marian Morański, specjalista informatyk
Data dodania: 2013-01-17 Ocena: 5 Opinia niepotwierdzona zakupem
Developer
Data dodania: 2013-04-13 Ocena: 4 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2013-04-08 Ocena: 2 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2012-11-23 Ocena: 2 Opinia niepotwierdzona zakupem
Data dodania: 2017-08-30 Ocena: 1 Opinia niepotwierdzona zakupem
więcej opinii