Drogi Czytelniku! Poniżej zamieszczona jest errata do książki:
Jest to lista błędów znalezionych po opublikowaniu książki, zgłoszonych i zaakceptowanych przez naszą redakcję. Pragniemy, aby nasze publikacje były wiarygodne i spełniały Twoje oczekiwania. Zapoznaj się z poniższą listą. Jeśli masz dodatkowe zastrzeżenia, możesz je zgłosić pod adresem: helion.pl/user/erraty
Strona | Linia | Jest | Powinno | Zgłaszający |
---|---|---|---|---|
43 | 43 | BeginPaint(hwnd, &ps);
EndPaint(hwnd, &ps); |
BeginPaint(hwnd, &paintStruct);
EndPaint(hwnd, &paintStruct); |
Olek B |
55 | 1. w ramce | MSDrN | MSDN | Andrzej Płuciennik |
55 | ramka, 4 wiersz | http://msdn.nicrosoft.com | http://msdn.microsoft.com | Michał Mally |
68 | 5. od góry | memset(&dmScreenSettings,0,sizeof(dmScreenSettings)); | memset(&devModeScreen,0,sizeof(devModeScreen)); | Andrzej Płuciennik |
68 | 6. od góry | devModeScreen.dmSize = sizeof(dmScreenSettings); | devModeScreen.dmSize = sizeof(devModeScreen); | Andrzej Płuciennik |
74 | 19 | A.B>0, jeśli kąt pomiędzy wektorami A i B jest większy od 90 stopni | A.B<0, jeśli kąt pomiędzy wektorami A i B jest większy od 90 stopni | Janusz Lisiecki |
76 | 4 i 5 od dołu | C = k * M = 2 * | 1 3 | = |(2*1) (2*3) | = | 2 6 | |(2*2) (2*0) | | 4 0 | |
C = k * M = 2 * | 1 3 | = |(2*1) (2*3) | = | 2 6 | | 2 0 | |(2*2) (2*0) | | 4 0 | |
Piotr |
78 | 1 | wiersz |n00 n01 n02| jest umieszczony jako pierwszy wiersz macierzy M | powinien to być pierwszy wiersz macierzy N | Paweł Stankowski |
81 | 2 | M_OZ = |cos(fi) -sin(fi) 0 0|
|sin(fi) cos(fi) 0 0| |0 0 0 1| |0 0 0 1| |
M_OZ = |cos(fi) sin(fi) 0 0|
|-sin(fi) cos(fi) 0 0| |0 0 0 1| |0 0 0 1| |
Wojciech Handzlik |
94 | 1. od góry | void geGetBooleanv(GLenum pname,GLboolean *params); | void glGetBooleanv(GLenum pname,GLboolean *params); | Andrzej Płuciennik |
94 | 2. od góry | void geGetDoublev(GLenum pname,GLdouble *params); | void glGetDoublev(GLenum pname,GLdouble *params); | Andrzej Płuciennik |
94 | 3. od góry | void geGetFloatv(GLenum pname,GLfloat *params); | void glGetFloatv(GLenum pname,GLfloat *params); | Andrzej Płuciennik |
94 | 4. od góry | void geGetIntegerv(GLenum pname,GLint *params); | void glGetIntegerv(GLenum pname,GLint *params); | Andrzej Płuciennik |
107 | 6-8 od dołu | glVertex(-2.0, -1.0, 0.0);
glVertex(3.0, 1.0, 0.0); glVertex(0.0, 3.0, 0.0); |
glVertex3f(-2.0, -1.0, 0.0);
glVertex3f(3.0, 1.0, 0.0); glVertex3f(0.0, 3.0, 0.0); |
Adrian Stanisławski |
116 | 3. od dołu | glRotatef(roll, 1.0f, 0.0f, 0.0f); | glRotatef(pitch, 1.0f, 0.0f, 0.0f); | Mateusz Kłos |
117 | 5 od dołu | (5, 4,33) | (4,3) | Paweł Stankowski |
131 | 9 od dołu | hwnd = CreateWindowEx(NULL, | hwnd = CreateWindowEx(dwExStyle, | Paweł Stankowski |
150 | 18 | normal[0] = vector1[1]*vector2[2] - vector1[2]*vector2[2] | normal[0] = vector1[1]*vector2[2] - vector1[2]*vector2[1] | Paweł Stankowski |
150 | 4 | z wierzchołka P2 | z wierzchołka P1 | Paweł Stankowski |
160 | 2. pod tabelą 6.3 | glLightfv(GL_LIGHT0, GL_ATTENUATION, 4.0f); | glLightfv(GL_LIGHT0, GL_CONSTANT_ATTENUATION, 4.0f); | Andrzej Płuciennik |
163 | 10 od dołu | void glMaterialf(GLenum face, GLenum pname, TYPE param); | void glMaterialfv(GLenum face, GLenum pname, TYPE param); | Adrian Stanisławski |
165 | 10 od dołu | glLightModel(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT, ambientLightModel);
|
glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT, ambientLightModel); | Adrian Stanisławski |
165 | 9, 10 | void glLightModel[if](GLenum pname, TYPE param);
void glLightModel[if]v(GLenum pname, TYPE *param); |
void glLightModelf(GLenum pname, TYPE param);
void glLightModelfv(GLenum pname, TYPE *param); |
Jakub Wróbel |
190 | 18 od dołu | BITMAPFILEHEADERbitmapFileHeader; | BITMAPFILEHEADER bitmapFileHeader; | Michał Mally |
190 | 29 | unisgned chartempRGB; | unisgned char tempRGB; | Adrian Stanisławski |
191 | 24 | for (imageIdx = 0; imageIdx < bitmapInfoHeader->biSizeImage; imageIdx+=3)
tempRGB = bitmapImage[imageIdx]; bitmapImage[imageIdx] = bitmapImage[imageIdx + 2]; bitmapImage[imageIdx + 2] = tempRGB; |
for (imageIdx = 0; imageIdx < bitmapInfoHeader->biSizeImage; imageIdx+=3)
tempRGB = bitmapImage[imageIdx]; bitmapImage[imageIdx] = bitmapImage[imageIdx]; bitmapImage[imageIdx] = tempRGB; |
Paweł Olaszek |
193 | 2 od dołu | wartość 0 x 00 = 24 bity, wartość 0 x 08 = 32-bity | wartość 0x00 = 24 bity, wartość 0x08 = 32 bity | Michał Mally |
208 | 22. od góry | Parametr param reprezentuje | Parametr target reprezentuje | Andrzej Płuciennik |
209 | 10. od góry | a parametr pname wartość GL_TEXTURE_ENV, która | a parametr pname wartość GL_TEXTURE_ENV_MODE, która | Andrzej Płuciennik |
209 | 10,11 | GL_TEXTURE_ENV, a parametr pname wartość GL_TEXTURE_ENV | GL_TEXTURE_ENV, a parametr pname wartość GL_TEXTURE_ENV_MODE | Adrian Stanisławski |
213 | 4 od dołu | glBuild2DMipmaps | gluBuild2DMipmaps | Adrian Stanisławski |
218 | 5 | for( xIdx = 35; xIdx >=0; xIdx--) | for( xIdx = 35; xIdx >0; xIdx--) | Paweł Stankowski |
227 | 9-6 od dołu | #define MAP_X32
#define MAP_Z32 #define MAP_SCALE20.0f #define PI3.14159 |
#define MAP_X 32
#define MAP_Z 32 #define MAP_SCALE 20.0f #define PI 3.14159 |
Michał Mally |
242 | 6 od dołu | PI 3.14195 | PI 3.14159 | Paweł Stankowski |
259 | 4 od dołu | texture_t *LoadTextureFile(char *filename) | texture_t *LoadLightMap(char *filename) | Paweł Stankowski |
269 | 6 od dołu | istnieją efektywniejsze polecenia obsługi tekstu, które
omówione zostaną wkrótce). |
istnieją efektywniejsze polecenia obsługi tekstur, które
omówione zostaną wkrótce). |
Michał Mally |
273 | 6 od dołu | glNewList(g_cube, GLCOMPILE); | glNewList(g_head, GLCOMPILE); | Paweł Stankowski |
281 | 4 od dołu | GLuint g_indexArray[MAP_X*MAP_Z*6] | GLuint g_indexArray[MAP_X*MAP_Z-1)*2] | Paweł Stankowski |
286 | 6 od dołu | glBaseList() | glListBase() | Paweł Stankowski |
289 | 10 | glColor2f() | glColor3f() | Paweł Stankowski |
322 | 13 | glRotatef(objectAngle, 1.0f, 1.0f, 0.0f); | glRotatef(objectAngle, 1.0f, 0.0f, 0.0f); | Paweł Stankowski |
337 | 3 od dołu | funkcja x | funkcja f(x) | Paweł Stankowski |
526 | 4 od dołu | A*x + B*y + C*z - D = 0 | A*x + B*y + C*z + D = 0 | - |
Poniżej znajduje się lista błędów znalezionych przez czytelników, ale jeszcze nie potwierdzonych przez Redakcję:
Strona | Linia | Jest | Powinno | Zgłaszający |
---|---|---|---|---|
162 | 18 od góry | glLightfv(GL_LIGHT0, GL_DIFFUSE, ambientLight); | glLightfv(GL_LIGHT0, GL_DIFFUSE, diffuseLight); | - |