Zwycięskie odpowiedzi:
Pomyślał ktoś kiedyś jak wyglądałyby projekty IKEI, gdyby nie otrzymały mocy w postaci świetnego designu? Krzesło, do którego złożenia musiałbyś zakupić cały asortyment niezbędnych narzędzi, nabyć dodatkowo pięć poradników w stylu "wykorzystaj swój urlop i złóż stolik IKEA!", tudzież "IKEA dla bystrzaków", a najgorszym wypadku "IKEA - ty też możesz złożyć meble w dwa tygodnie!" pod wydawnictwemMENSY.
Ok. teraz wyobrażmy sobię, że kolorem oddziałujący na wzrok jest czarny, a męczącym oczy biały. Internet zalałaby fala stron internetowych wyglądających jak żałobna klepsydra. Producenci sprzętów komputerowych dla zachowania prawidłowości w środowisku zapewne tworzyliby monitory wyłącznie w kolorach białych. A wyobrażcie sobie nowomiejskie postmodernistyczne ulice, gdzie kolorem ważnym, bo oddziałującym na ludzkie instynkty jest kolor czarny, tak , nie czerwony; czarny niczym złoża węgla. Wyobrażcie sobie teraz obrazy impresjonistów tworzone w oparciu o kolor czarny, jako podstawowy. Wracając do naszych czasów, czy ktoś jest w stanie wyobrazić sobie produkty apple tworzone wyłącznie w oparciu o kolor czarny ? Według wszelakich badań na zainteresowanie danym produktem wpływ mają pierwsze 4 sekundy, jeśli w ciągu tego jakże krótkiego czasu nasz wytwór /produkt nie spowoduje, iż człowiek wychodzący mu na przeciw będzie chciał poświęcić mu kolejne sekundy, minuty (w odniesieniu do składania produktów IKEI) , to nie łódźmy się, nie przekonamy go już w ogóle. Puenta wywodu nasuwa się sama - bez designu nie ma życia i radości, a bez świetnego designu analogicznie nie ma wspaniałego życia i ogromu radości !
Łukasz
Z problemem designu jako programista a zarazem projektant oprogramowania spotykam się na co dzień. Sam także w swojej pracy wykorzystuję wiele programów, a także stron internetowych oraz aplikacji webowych i mobilnych. Jako użytkownik nieraz doświadczyłem, jak bardzo może utrudnić życie źle zaprojektowana aplikacja, bez profesjonalnie opracowanego interfejsu. Obejrzałem wiele stron internetowych, od których oczy same się odwracały, gdyż po prostu nie mogłem na nie patrzeć. Z problemem designu spotykam się także jako twórca oprogramowania oraz stron internetowych. Chociaż często współpracuję z grafikami, nie rzadziej jednak zdarza mi się samemu opracowywać projekt strony www, także jej szatę graficzną. Osobiście staram się procesowi projektowania poświęcać dość dużo czasu i uwagi, gdyż jest on dla mnie najważniejszy. Dobry design, niezależnie od walorów samej aplikacji, przyciąga jej użytkowników, natomiast zły odstraszy każdego, i to już zaraz po pierwszym zetknięciu się z korzystającymi z projektu ludźmi. Każdy człowiek posiada w sobie tzw. potrzeby estetyczne i pewnych walorów wyglądu oczekuje także od aplikacji. Ale przecież design to nie tylko grafika i interfejs tworzony na potrzeby programów i stron www. To także choćby skład tekstu i odpowiednie dobranie czcionek. projektowanie otacza nas ze wszystkich stron. Wiele technik wykorzystuje się także przy projektowaniu reklam. Obecnie bardzo liczy się oryginalność, przejrzystość projektu a zarazem bogata forma, która dodatkowo potrafi zaintrygować obserwatora i przyciągnąć jego uwagę. Dlatego design zawsze i wszędzie jest ważny ;)
Tomek

Pasjonująca wyprawa w świat projektów!
Tego jeszcze nie było! Książka, która rozprawia się z mitami oraz wyjaśnia powszechnie przyjęte założenia. Prawda, że Comic Sans to znienawidzona czcionka? Ale czy wiesz dlaczego? Czy złota proporcja faktycznie ma znaczenie? Dlaczego Monet nigdy nie używał czarnego na swoich obrazach? To tylko niektóre z pytań, nad którymi zastanawia się David Kadavy — utytułowany projektant, który rozłożył klasyczne zasady projektowania i techniki webdesignerów na części pierwsze. Co jeszcze umieścił w tej wyjątkowej książce?
Znajdziesz tu mnóstwo informacji na temat typografii, grafiki tworzonej na potrzeby stron internetowych oraz teorii kolorów. W trakcie lektury nauczysz się dobierać odpowiednie proporcje projektu oraz wykorzystywać kolory do ożywienia swojego dzieła. Ponadto zdobędziesz ogromną wiedzę na temat odpowiedniego zagospodarowania przestrzeni i tworzenia przejrzystych układów. Jeżeli chcesz tworzyć eleganckie, intrygujące i przyciągające wzrok prace, ta książka wprost idealnie spełni Twoje oczekiwania. Dodatkowo zawiera ona wiele informacji o niuansach i sprawach historycznych, lecz wciąż mających wpływ na dzisiejsze sposoby projektowania. Uważaj, ta lektura naprawdę wciąga!
Dowiedz się:
- dlaczego używanie czcionki Comic Sans jest niewskazane
- w jaki sposób teoria kolorów wpływa na codzienną pracę
- jak zapewnić projektowi przejrzystość
Myśl jak haker, a Twoje projekty będą nowatorskie,
niebanalne i funkcjonalne!
1. Niniejszy Regulamin określa warunki, na jakich odbywa się konkurs: "Design dla hakerów" przeprowadzony w dniu 20.07.2012 r. zwany dalej konkursem.
2. Organizatorem konkursu jest HELION SA z siedzibą w Gliwicach, ul. Kościuszki 1C; wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000121256; NIP 631-020-02-68; REGON: 271070648.
3. Uczestnikami konkursu mogą zostać wszystkie osoby, które w okresie trwania konkursu do godziny 15:00 20.07.2012r. odpowiedzą na pytanie "Dlaczego design jest ważny?" i swoją wypowiedź wyślą na adres: konkurs@helion.pl.
4. Spośród uczestników konkursu komisja wybierze jednego laureata, który w nagrodę otrzyma książkę "Design dla hakerów"
6. Organizator zastrzega sobie prawo do opublikowania nagrodzonych wypowiedzi na stronie https://helion.pl/designdlahakerow.phtml oraz na profilu facebook marki Helion.
7. Wybór laureatów nastąpi w dniu 20.07.2012 r. Decyzja komisji jest ostateczna i nie podlega weryfikacji. Jury zastrzega sobie prawo nie wyłaniania zwycięzców.
8. Zwycięzcy konkursu zostaną powiadomieni przez organizatora za pośrednictwem poczty elektronicznej do dnia 20.07.2012 r.
9. Nagrody rzeczowe zostaną przekazane drogą pocztową do dnia 27.07.2012 r.
10. Regulamin niniejszy jest jedynym dokumentem określającym zasady konkursu.
11. Uczestnik zobowiązany jest do zapoznania się z niniejszym Regulaminem przed przystąpieniem do konkursu. Uczestnik ponosi wyłączną odpowiedzialność za niestosowanie się do postanowień niniejszego Regulaminu.
12. Pracownicy firm Helion SA oraz ich rodziny nie mogą brać udziału w konkursie.
13. Uczestnik poprzez fakt przystąpienia do konkursu akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu.
14. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie od dnia 20.07.2012 r.