Chris Dickinson grew up in a quiet little corner of England with a strong passion for mathematics, science and, in particular, video games. He loved playing them, dissecting their gameplay, and trying to figure out how they worked. Watching his dad hack the hex code of a PC game to get around the early days of copy protection completely blew his mind! His passion for science won the battle at the time; however, after completing a master's degree in physics with electronics, he flew out to California to work in the field of scientific research in the heart of Silicon Valley. Shortly afterward, he had to admit to himself that research work was an unsuitable career path for his temperament. After firing resumes in all directions, he landed a job that finally set him on the correct course in the field of software engineering (this is not uncommon for physics grads, I hear). His time working as an automated tools developer for IPBX phone systems fit his temperament much better. Now he was figuring out complex chains of devices, helping its developers fix and improve them, and building tools of his own. Chris learned a lot about how to work with big, complex, real-time, event-based, user-input driven state machines (sounds familiar?). Being mostly self-taught at this point, Chris's passion for video games was flaring up again, pushing him to really figure out how video games were built. Once he felt confident enough, he returned to school for a bachelor's degree in game and simulation programming. By the time he was done, he was already hacking together his own (albeit rudimentary) game engines in C++ and regularly making use of those skills during his day job. However, if you want to build games, you should just build games, and not game engines. So, Chris picked his favorite publically available game engine at the time--an excellent little tool called Unity 3D--and started hammering out some games.
After a brief stint of indie game development, Chris regretfully decided that the demands of that particular career path weren't for him, but the amount of knowledge he had accumulated in just a few short years was impressive by most standards, and he loved to make use of it in ways that enabled other developers with their creations. Since then, Chris has authored a tutorial book on game physics (Learning Game Physics with Bullet Physics and OpenGL, Packt Publishing) and two editions of a Unity performance optimization book (which you are currently reading). He has married the love of his life, Jamie, and works with some of the coolest modern technology as a software development engineer in Test (SDET) at Jaunt Inc. in San Mateo, CA, a Virtual Reality/Augmented Reality startup that focuses on delivering VR and AR experiences, such as 360 videos (and more!).
Outside of work, Chris continues to fight an addiction to board games (particularly Battlestar: Galactica and Blood Rage), an obsession with Blizzard's Overwatch and Starcraft II, cater to the ever-growing list of demands from a pair of grumpy yet adorable cats, and gazing forlornly at the latest versions of Unity with a bunch of game ideas floating around on paper. Someday soon, when the time is right (and when he stops slacking off), his plans may come to fruition
Chris Dickinson - ebooki
Tytuły autora: Chris Dickinson dostępne w księgarni Helion
Nie znaleziono książek spełniających powyższe kryteria.
Nasze propozycje dla Ciebie
-
Bestseller Promocja
O tym, ile problemów sprawia niedbale napisany kod, wie każdy programista. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak napisać ten świetny, „czysty” kod i czym właściwie powinien się on charakteryzować. Co więcej – jak odróżnić dobry kod od złego? Odpowiedź na te pytania oraz sposoby tworzenia czystego, czytelnego kodu znajdziesz właśnie w tej książce. Podręcznik jest obowiązkową pozycją dla każdego, kto chce poznać techniki rzetelnego i efektywnego programowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Bestseller Promocja
W tej książce znajdziesz sprawdzone w praktyce nowe metody błyskawicznej nauki, dzięki którym osiągniesz wyższy poziom zdobywania wiedzy. Metody te oparto na wynikach najnowszych badań i starannie udokumentowano. Szybko się przekonasz, że nie są to magiczne sztuczki, lecz potężne narzędzia dostępne dla każdego, kto chce rozwijać się w karierze, nauce i życiu. Znajdziesz tu również, poza starannym opisem zasad ultranauki, praktyczne wskazówki, które ułatwią opracowanie i realizację własnego planu szybkiego i głębokiego opanowania dowolnego tematu. Niezależnie od tego, czy ma to być jeden lub kilka języków obcych, ukończenie studiów w ułamku czasu ich trwania czy obsługa złożonego narzędzia, zasady ultranauki Ci to umożliwią.- Druk
- PDF + ePub + Mobi
- Audiobook MP3 pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.43 zł
49.90 zł(-35%) -
Bestseller Promocja
Przedstawiamy dziesiąte wydanie kultowej książki o Linuksie. Jest napisana tak, aby każdy mógł jak najszybciej rozpocząć pracę z tym systemem, zabezpieczyć go i sprawnie nim administrować. Duży nacisk położono na korzystanie ze skryptów powłoki i naukę ręcznej edycji plików konfiguracyjnych. Opisano najważniejsze dystrybucje Linuksa — skoncentrowano się na Red Hat, Fedorze i Ubuntu. Sporo uwagi poświęcono technologiom chmury w różnych środowiskach, a także konteneryzacji aplikacji. Znalazło się tu mnóstwo przykładów, ćwiczeń, wskazówek, jak również ostrzeżeń przed ewentualnymi błędami. Dzięki tej obszernej, znakomicie przygotowanej i praktycznej publikacji nawet początkujący zdobędą wiedzę i umiejętności wymagane od najlepszych profesjonalistów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(89,40 zł najniższa cena z 30 dni)
96.85 zł
149.00 zł(-35%) -
Promocja
Czy wiesz, że maszyny liczące znano już w starożytności, a pierwszy program komputerowy napisała córka Byrona Ada Lovelace? Mark I – komputer pierwszej generacji powstały w 1944 roku – miał 17 metrów długości, 2 metry wysokości i metr szerokości. Pierwszym polskim elektronicznym komputerem był XYZ, zbudowany w 1958 roku. Czy nigdy nie intrygowało cię, jak to wszystko się zaczęło? W dziejach ludzkości nie było innego procesu, który by w tak krótkim czasie w tak ogromnym stopniu przeobraził wszystkie obszary aktywności zawodowej i życia codziennego całych społeczności i pojedynczych ludzi! Jeszcze w połowie XX wieku na świecie było tylko kilka komputerów… A teraz?- ePub + Mobi pkt
(9,90 zł najniższa cena z 30 dni)
27.99 zł
34.99 zł(-20%) -
Bestseller Nowość Promocja
Żadna z gałęzi marketingu nie rozwija się i nie zmienia dziś równie dynamicznie, jak działania reklamowe prowadzone w internecie. Szczególnie mocną pozycję ma w tym świecie Google, który dostarcza marketerom cały pakiet narzędzi przeznaczonych do pozycjonowania, ustawiania reklam w wyszukiwarkach i na stronach, a także analizowania skuteczności własnych działań i zachowań klientów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
71.20 zł
89.00 zł(-20%)