The Elements of Voice First Style

- Autorzy:
- Ahmed Bouzid, Weiye Ma
- Promocja Przejdź


- Ocena:
- Bądź pierwszym, który oceni tę książkę
- Stron:
- 278
- Dostępne formaty:
-
ePubMobi
Opis książki: The Elements of Voice First Style
If you're a new or experienced designer of conversational voice first experiences, this handy reference provides actionable answers to key aspects of eyes-busy, hands-busy, voice-only user interfaces. Designed as a companion to books about conversational voice design, this guide includes important details regarding eyes-free, hands-free, voice-only interfaces delivered by Amazon Echo, Google Nest, and a variety of in-car experiences.
Authors Ahmed Bouzid and Weiye Ma provide far-field voice best practices and recommendations in a manner similar to The Elements of Style, the popular American English writing style guide. Like that book, The Elements of Voice First Style provides direct, succinct explanations that focus on the essence of each topic. You'll find answers quickly without having to spend time searching through other sources.
With this guide, you'll be able to:
- Craft just the right language to enable your voicebot to effectively communicate with humans
- Create conversational voice interfaces that are robust enough to handle errors and failures
- Design highly usable conversational voice interfaces by paying attention to small details that can make or break the experience
- Build a design for a voice-only smart speaker that doesn't require customers to use their eyes or hands
Wybrane bestsellery
-
O tym, ile problemów sprawia niedbale napisany kod, wie każdy programista. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak napisać ten świetny, „czysty” kod i czym właściwie powinien się on charakteryzować. Co więcej – jak odróżnić dobry kod od złego? Odpowiedź na te pytania oraz sposoby tworzen...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Ta książka powinna zostać przestudiowana przez każdego architekta nowoczesnych systemów rozproszonych. Jej celem jest pokazanie sposobów rozwiązywania trudnych problemów związanych z projektowaniem takiego oprogramowania. W krytyczny i wszechstronny sposób omówiono w niej najważniejsze problemy u...
Złożone zagadnienia architektury oprogramowania. Jak analizować kompromisy i podejmować trudne decyzje Złożone zagadnienia architektury oprogramowania. Jak analizować kompromisy i podejmować trudne decyzje
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%) -
Dave Thomas i Andy Hunt napisali pierwsze wydanie tej wpływowej książki w 1999 roku, aby pomóc swoim klientom tworzyć lepsze oprogramowanie i na nowo odnaleźć radość z kodowania. Nauki płynące z tamtego wydania pomogły wielu pokoleniom programistów zbadać istotę rozwoju oprogramowania, niezależni...
Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II Pragmatyczny programista. Od czeladnika do mistrza. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)50.05 zł
77.00 zł(-35%) -
W tej książce w sposób jasny i bardzo interesujący przedstawiono uniwersalne zasady architektury oprogramowania wraz z szeregiem wskazówek dotyczących stosowania tych reguł w praktyce. Wyczerpująco zaprezentowano tu dostępne rozwiązania i wyjaśniono, dlaczego są one tak istotne dla sukcesu przeds...
Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów Czysta architektura. Struktura i design oprogramowania. Przewodnik dla profesjonalistów
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)57.85 zł
89.00 zł(-35%) -
Oto pierwszy tom dzieła, które stanowi inspirujące spojrzenie na sztuczną inteligencję. Jego zrozumienie nie wymaga wybitnej znajomości informatyki i matematyki. Książka jest wspaniałą syntezą wczesnych i późniejszych koncepcji, a także technik, przeprowadzoną we frameworku idei, metod i technolo...
Sztuczna inteligencja. Nowe spojrzenie. Wydanie IV. Tom 1 Sztuczna inteligencja. Nowe spojrzenie. Wydanie IV. Tom 1
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)109.85 zł
169.00 zł(-35%) -
Odpowiedź na to fundamentalne pytanie znajdziesz w tej książce ? drugim wydaniu świetnego podręcznika dla przyszłych mistrzów kodu. Zostało ono, podobnie jak inne pozycje z serii Rusz głową!, przygotowane zgodnie z najnowszymi odkryciami nauk poznawczych, teorii uczenia się i neurofizjologii. I w...
Wzorce projektowe. Rusz głową! Tworzenie rozszerzalnego i łatwego w utrzymaniu oprogramowania obiektowego. Wydanie II Wzorce projektowe. Rusz głową! Tworzenie rozszerzalnego i łatwego w utrzymaniu oprogramowania obiektowego. Wydanie II
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)70.85 zł
109.00 zł(-35%) -
To kolejne wydanie lubianego samouczka, dzięki któremu w ramach 24 godzinnych lekcji przyswoisz solidne podstawy programowania. Zrozumiesz, jak działają programy, i nauczysz się reguł stosowanych przez profesjonalistów przy ich projektowaniu. Dowiesz się, jak wygląda świat programistów i na czym ...
Programowanie dla początkujących w 24 godziny. Wydanie IV Programowanie dla początkujących w 24 godziny. Wydanie IV
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)41.40 zł
69.00 zł(-40%) -
Jeśli chcesz być profesjonalistą i postanowiłeś nauczyć się wszystkiego, co jest do tego potrzebne, to wziąłeś do ręki właściwą książkę. Zawiera ona znacznie więcej informacji niż proste wprowadzenie do konkretnego języka programowania. Opisano tu najpotrzebniejsze technologie, elementy kodu i za...
Programista samouk. Profesjonalny przewodnik do samodzielnej nauki kodowania Programista samouk. Profesjonalny przewodnik do samodzielnej nauki kodowania
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)38.35 zł
59.00 zł(-35%) -
Ta książka powstała z myślą o architektach oprogramowania, projektantach, programistach i dyrektorach do spraw technicznych. Zwięźle i przystępnie opisano w niej, jak zadbać o bezpieczeństwo na wczesnym etapie projektowania oprogramowania i jak zaangażować w ten proces cały team. Najpierw zapreze...
Po pierwsze: bezpieczeństwo. Przewodnik dla twórców oprogramowania Po pierwsze: bezpieczeństwo. Przewodnik dla twórców oprogramowania
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)51.35 zł
79.00 zł(-35%) -
Trzech poważanych architektów oprogramowania omawia cały cykl życia, prezentując praktyczne wskazówki, metody stosowane przez ekspertów i sprawdzone modele przydatne w każdym projekcie niezależnie od poziomu jego złożoności. Dowiesz się, jak za pomocą architektury radzić sobie z coraz większymi w...
Architektura oprogramowania w praktyce. Wydanie IV Architektura oprogramowania w praktyce. Wydanie IV
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)64.35 zł
99.00 zł(-35%)
Ebooka przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video zobaczysz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP4 (pliki spakowane w ZIP)
Szczegóły książki
- ISBN Ebooka:
- 978-10-981-1955-3, 9781098119553
- Data wydania ebooka:
-
2022-05-16
Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Język publikacji:
- angielski
- Rozmiar pliku ePub:
- 2.6MB
- Rozmiar pliku Mobi:
- 5.4MB
- Kategorie:
Programowanie » Inne - Programowanie
Spis treści książki
- Preface
- Who Should Read This Book?
- Why We Wrote This Book
- Navigating This Book
- OReilly Online Learning
- How to Contact Us
- Acknowledgments
- Introduction
- 1. Why Voice First
- Eyes-Free
- Hands-Free
- Ephemerality
- Wealth
- Passivity
- Minimal Effort
- Broadcasting
- Nonliteracy
- 2. When Voice First
- Environment
- Content
- User State
- Physical State
- Competency
- Availability
- Willingness
- Channels
- Some Scenarios
- Scenario 1
- Scenario 2
- Scenario 3
- 3. Why Voice First Automation
- Reduce Costs
- Handle Spikes
- Increase Customer Satisfaction
- Increase Agent Satisfaction
- Increase Revenue
- Enable Personalization
- Facilitate Task Completion
- Secure Privacy
- Increase Security
- 4. The Three Core Characteristics of the VUI
- Time Linearity
- Unidirectionality
- Invisibility
- 5. The Elements of Conversation
- The Ontology of Conversations
- Participant
- Statement
- Turn
- Conversation
- The Ontology of Conversations
- The Conversational Actions
- The Conversational States
- The Internal Conversational Context
- Conversational Signaling
- Signaling States
- Signaling Transitions
- 6. The Rules of Conversation
- The Cooperative Principle
- The Maxim of Quality
- The Maxim of Quantity
- The Maxim of Relevance
- The Maxim of Manner
- 7. The Basic Tenets
- The Voicebot Is Not a Human
- The Voicebot Should Be as Smart as the Data It Hasand No More!
- The Voicebot Should Be Consistent
- The Voicebot Should Be Transparent
- The Voicebot Should Behave Respectfully
- 8. The Extra-Conversational Context
- The State of the User
- Emotional State
- Linguistic Competence
- Level of Familiarity
- Technical Savviness
- Physical Readiness
- Task-Relevant Properties
- The State of the User
- The Physical Context
- The Social Context
- The Recent Context
- User Patterns
- User-Base Patterns
- 9. The UI Use Case Fit
- An Illustrative Use Case
- Basic Heuristics
- 10. The Elements of Starting
- Be Brief
- Use an Audio Icon
- Drop the Welcome to
- Never Ever Say, Please Listen Carefully as Our Options Have Changed
- Have the Voicebot Refer to Itself in the First Person
- Drop You Can Interrupt Me at Any Time
- Keep the Origination Context in Mind
- Remember the Users Preferences
- Anticipate User-Specific Requests
- Anticipate General User-Base Requests
- 11. The Elements of Prompting
- Prompt Types
- Writing Effective Prompts
- Use Language That Is Commonly Used in Conversations
- Remember That the User Will Mimic the Voicebot
- Unless Its Essential to the Use Case, Dont Use Slang or Jargon
- Put the Most Important Information First
- Use Want Instead of Wish
- Avoid Using Speak
- Use Contractions
- Be Consistent in Your Wording
- Avoid Mixing Recorded and TTS Speech
- Its OK for a Sentence to End in a Preposition
- Avoid Using Whom
- Minimize the Use of Please
- Use Incremental Prompts When Dealing with Expert Users
- Use Tapering Prompts to Minimize on Wordy Repetitions
- Request an Explicit Confirmation Only When Necessary
- 12. Choices
- Present the Most Requested Items First
- Keep the Menu List to Three Items or Less
- Keep the Menu Depth to Three Levels or Less
- Avoid the Construction of for/to X, Say X; for/to Y, Say Y; for/to Z, Say Z
- Dont Use, Please Select from the Following Options
- Use the Same Part of Speech/Clausal Form When Listing Menu Options
- Let Users Ask, What Are My Choices?
- Let Users Climb Back the Menu
- Offer to Repeat the Menu Options After a 3-Second Pause
- Turn on Barge-In for Expert Users
- Include and Teach Shortcuts
- 13. Managing Failure
- Types of Failure
- No-Input
- No-Match
- Misrecognition
- System Failure
- Types of Failure
- Causes of Failure
- No-Input
- No-Match
- Misrecognition
- System
- Best Practices
- Always Have the Voicebot Take the Blame
- Give the User Three Chances
- Offer Explicit Examples of How to Respond
- Be Careful When You Reprompt
- Establish Safety Points
- Never Terminate a Conversation UnilaterallyEspecially During Recovery
- Dont Be Repetitive During Recovery
- Orient the User About Where They Are
- Give the User Information About the Issue
- Do Not Be Overly Apologetic
- 14. Help Strategies
- Tell the User That Help Is Available
- Detect When the User Needs Help
- Structure Your Help
- Mention the Basic Task the Voicebot Is Trying to Solve
- Offer Help to the Most Frequently Encountered Problems First
- Return from Where You Left Off After Giving Help
- Be Concise and Specific with Your Help
- Use Context to Guide Your Explanations
- Illustrate Your Explanations with Examples
- Offer Help Only When It Is Needed
- 15. Verbal Dialogue Marking
- Acknowledge Receipt of Information
- Announce That the User Is About to Receive Some Information
- Mark Sequences
- Mark the Beginning and End of a Section
- Mark Failures
- Show Light at the End of the Tunnel
- Indicate Implicitly That the Voicebot Still Owns the Turn
- Tell the User Explicitly That They Are Being Placed on Hold
- Dont Repeat the Same Marker Twice in a Row
- Pay Attention to the Markers After a Failure Strategy
- 16. Nonverbal Dialogue Marking
- Types of Nonverbal Audio
- Opening the Dialogue
- Signaling That Its the Users Turn to Speak
- Signaling That the Voicebot Is Busy Doing Something and Is Holding the Turn
- Waiting for the User to Give an Answer
- After a No-Input
- Announcing a List of Choices
- Entering a New Section
- Marking Transition from One List Item to the Next
- Announcing Help
- Ending the Conversation
- 17. Language Design
- On Naturalness
- Key Terms
- Designing an Effective Language Model
- Clearly Define the Problems That Your Voicebot Can Help the User With
- Communicate Why the Voicebot Exists and What It Can Help the User Do Outside of the Voicebot
- Spend Time Building a Clean Ontology
- Do Not Design Your Language from the Armchair
- Go Explicit When Recovering from a Language Error
- 18. On Silence
- Prior to Listing Options
- Between Options in a Menu List
- Between Categories of Options
- When Interacting with Power Users
- After Echoing
- Before and After TTS Prompts
- 19. The Elements of Closing
- Allow the Users to Explicitly End the Dialogue
- Allow the User to Request a Human
- When the User Has to Wait, Provide a Waiting Time Estimate
- Provide the Option to Cancel a Transfer to a Human
- Keep the While-You-Wait Audio Relevant
- Understand the Users State of Mind When You Play the While-You-Wait Audio
- Never Say, Your Call Is Important to Us
- Dont Make the User Repeat to the Human Information They Provided to the Voicebot
- Make the Human Agent Aware That the Customer Was Interacting with the Voicebot
- Avoid Transferring Users from One Voicebot to Another
- Dont Play Phone Rings Unless You Are Transferring Directly to a Human
- Reassure Users of Success
- Dont Provide Any Crucial New Information
- Give the User a Quick Tip
- Offer to Reach Back
- 20. Voice First Notifications
- Fundamental Considerations
- Key Notification Attributes
- Notification Urgency
- Notification Content
- Delivery Context
- Key Form Factors
- Far-Field Voice
- Near-Field Voice
- In-Ear Voice
- Some Best Practices
- Be Mindful of the Receivers Time Zone
- Provide Some Context
- Cut to the Chase
- Repeat the Important Information
- Provide the User with a Way to Get More Details
- Some Scenarios
- Scenario 1
- Scenario 2
- Scenario 3
- 21. Laying Out the Foundations
- Bring Together All the Key Players
- Define the Business Goals
- Define User Needs and Intent
- Identify User Tasks
- Identify Usage Patterns
- Define the Voicebots Voice Register
- 22. The Key to Successful Product Launches
- Write Everything Out in Full Sentences
- Your Press Release Needs to Be Crystal Clear
- Your Answers Are Given in One or Two Paragraphs at Most, and Not Much More
- Answer the Basic Questions First
- Describe Clearly the Research You Have Done
- Be Modest and Cautious in Your Claims and Statements
- Make Your Document Readable by Everyone
- List the Functional Requirements in Terms of What the User Can Do
- Describe the Intended Minimum Viable Product (MVP) in Detail
- 23. The Elements of Deployment
- Product Management
- Product Marketing
- UX Research
- UX Design
- Development
- Quality Engineering
- Functional Testing
- Traversal Testing
- Stress Testing
- Beta Testing
- Program Management
- 24. Post-Launch Monitoring
- Sources of Information
- Interaction Logs
- The Audio of the Interactions
- End Users
- Sources of Information
- The Basic Questions
- Where Are Users Abandoning the Session?
- Where Are Users Asking to Be Connected to a Human Agent?
- Where Are Users Saying the Wrong Things?
- Where Are Users Not Saying Anything?
- Where Are Users Speaking Too Soon?
- What Is the Noise Level of Your Users Environment?
- What Options Are Your Users Asking For?
- How Are Users Feeling About the Voicebot?
- 25. The Elements of Voice First Success
- Abandonment Rate
- Automation Rate
- Average Number of Failures per Session
- Average Number of Failures per Task
- Average Task Completion Time
- Containment Rate
- First-Use Resolution Rate
- Task Completion Rate
- Task Initiation Rate
- Time to Task
- 26. Coda
- A. The 10 Sources of Voice First Failures!
- B. Demonstrating Voice First
- Remove All Prompts That Explicitly Talk About Failure
- Dont Speak Over Prompts
- Dont Have the Voicebot Talk for More Than 10 Seconds When It Starts Without Giving the Turn Back to You
- Test the Voicebot with the Same Equipment You Will Use in the Demo
- Have Two or Three Backup Ways to Demo the Voicebot
- Test the Application in the Same Room and Environment Where You Will Do the Demo
- Know How to Gracefully End a Telephony-Based Voicebot
- Ask for Silence
- Never Improvise or Show Off While Demoing
- If, for Whatever Reason, the Voicebot Fails, Be Honest About Why It Failed
- No Cheat Sheets!
- Speak Normally
- Dont Leave Long Silences Between Words When You Speak
- Keep It Really Short
- C. Useful Matrices
- The Assessment Matrix Cheat Sheet
- Value-Usability Matrix
- Feature Expectation Matrix
- Automation-Complexity Matrix
- Quadrant 1
- Quadrant 2
- Quadrant 3
- Quadrant 4
- A Voice First Glossary
- References
- Index
O'Reilly Media - inne książki
-
FinOps brings financial accountability to the variable spend model of cloud. Used by the majority of global enterprises, this management practice has grown from a fringe activity to the de facto discipline managing cloud spend. In this book, authors J.R. Storment and Mike Fuller outline the proce...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Edge AI is transforming the way computers interact with the real world, allowing IoT devices to make decisions using the 99% of sensor data that was previously discarded due to cost, bandwidth, or power limitations. With techniques like embedded machine learning, developers can capture human intu...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Why is it difficult for so many companies to get digital identity right? If you're still wrestling with even simple identity problems like modern website authentication, this practical book has the answers you need. Author Phil Windley provides conceptual frameworks to help you make sense of all ...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
186.15 zł
219.00 zł(-15%) -
Python was recently ranked as today's most popular programming language on the TIOBE index, thanks to its broad applicability to design and prototyping to testing, deployment, and maintenance. With this updated fourth edition, you'll learn how to get the most out of Python, whether you're a profe...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
296.65 zł
349.00 zł(-15%) -
With the accelerating speed of business and the increasing dependence on technology, companies today are significantly changing the way they build in-house business solutions. Many now use low-code and no code technologies to help them deal with specific issues, but that's just the beginning. Wit...
Building Solutions with the Microsoft Power Platform Building Solutions with the Microsoft Power Platform
(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Companies are scrambling to integrate AI into their systems and operations. But to build truly successful solutions, you need a firm grasp of the underlying mathematics. This accessible guide walks you through the math necessary to thrive in the AI field such as focusing on real-world application...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
DevOps engineers, developers, and security engineers have ever-changing roles to play in today's cloud native world. In order to build secure and resilient applications, you have to be equipped with security knowledge. Enter security as code.In this book, authors BK Sarthak Das and Virginia Chu d...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
186.15 zł
219.00 zł(-15%) -
With the increasing use of AI in high-stakes domains such as medicine, law, and defense, organizations spend a lot of time and money to make ML models trustworthy. Many books on the subject offer deep dives into theories and concepts. This guide provides a practical starting point to help develop...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Why are so many companies adopting GitOps for their DevOps and cloud native strategy? This reliable framework is quickly becoming the standard method for deploying apps to Kubernetes. With this practical, developer-oriented book, DevOps engineers, developers, IT architects, and SREs will learn th...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
262.65 zł
309.00 zł(-15%) -
Learn the essentials of working with Flutter and Dart to build full stack applications that meet the needs of a cloud-driven world. Together, the Flutter open source UI software development kit and the Dart programming language for client development provide a unified solution to building applica...(0,00 zł najniższa cena z 30 dni)
220.15 zł
259.00 zł(-15%)
Dzieki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
W przypadku usługi "Druk na żądanie" termin dostarczenia przesyłki może obejmować także czas potrzebny na dodruk (do 10 dni roboczych)
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.
Książka, którą chcesz zamówić pochodzi z końcówki nakładu. Oznacza to, że mogą się pojawić drobne defekty (otarcia, rysy, zagięcia).
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Końcówka nakładu":
- usługa obejmuje tylko książki oznaczone tagiem "Końcówka nakładu";
- wady o których mowa powyżej nie podlegają reklamacji;
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep[at]helion.pl.


Oceny i opinie klientów: The Elements of Voice First Style Ahmed Bouzid, Weiye Ma (0)
Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.