Róża, a co chcesz wiedzieć? Komiks edukacyjny o technologiach dla dzieci Artur Kurasiński,Nikola Kucharska,Radosław Kulesza,Sebastian Langa,Dawid Leśniakiewicz,Piotr Pełka, Giganci Programowania
(ebook)
(audiobook)
(audiobook)
- Czasowo niedostępna
- Promocja Przejdź
- Autorzy:
- Artur Kurasiński, Nikola Kucharska, Radosław Kulesza, Sebastian Langa, Dawid Leśniakiewicz, Piotr Pełka, Giganci Programowania
- Wydawnictwo:
- Helion
- Wydawnictwo:
- Helion
- Ocena:
- 5.2/6 Opinie: 6
- Stron:
- 136
- Druk:
- oprawa miękka
- Dostępny format:
-
PDF
Czytaj fragment
Opis
książki
:
Róża, a co chcesz wiedzieć? Komiks edukacyjny o technologiach dla dzieci
Nauki ścisłe, technologia i fajne gadżety elektroniczne nie są tylko dla dorosłych. Razem z Różą zdobywaj wiedzę o świecie technologii — smartfonach, grach i mediach społecznościowych. Czy wiesz, jak napisać grę komputerową? Jak używać poczty internetowej? Jak działa sieć komputerowa? Jak bezpiecznie korzystać z mediów społecznościowych? Czy naszą pracę będą wkrótce wykonywać roboty, a po drogach poruszać się wyłącznie pojazdy autonomiczne? Czym jest sztuczna inteligencja? Co sprawia, że możemy korzystać z telefonów komórkowych? Na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedzi w tej książce! Róża przeżywa przygody, uczy się i jest ciekawa świata — zupełnie jak Ty!
Róża chodzi do szkoły podstawowej, dużo mówi i zadaje jeszcze więcej pytań, bo interesuje się tym, co ją otacza. Wraz z jej najbliższą rodziną i przyjaciółmi odkryjesz tajemnice cyfrowego świata. Dowiesz się, jak tworzy się programy komputerowe, poznasz zasady bezpiecznego korzystania z sieci, mediów społecznościowych i gier wideo oraz przekonasz się, że nowoczesnych technologii wcale nie trzeba się bać. A przy okazji nauczysz się programować w Scratchu!
- Naucz się programować
- Poznaj serwisy społecznościowe
- Dowiedz się, jak działa internet
- Zadbaj o bezpieczeństwo w sieci
- Nie bój się nowoczesnych technologii
Twój pierwszy komiksowy podręcznik programowania!
---
Programowanie jest nie tylko umiejętnością związaną z porozumiewaniem się i tworzeniem programów komputerowych. To umiejętność niezbędna do tego, by poruszać się naturalnie w świecie przyszłości.
Artur Kurasiński
Naszą misją jest sprawianie, aby sektor nowych technologii był zróżnicowany tak, aby zróżnicowanie naszego społeczeństwa było odzwierciedlone w produktach i usługach, które się tworzy. A żeby to nastapiło, bakcylem i pasją programowania trzeba zarażać już od najmłodszych lat.
Małgorzata Ratajska-Grandin, Geek Girls Carrots
---
Patroni medialni:
Wybrane bestsellery
-
Promocja
Ta książka pomoże Ci postawić pierwsze kroki w środowisku Roblox Studio i poprowadzi Cię przez wszystkie etapy pracy nad grą. Stworzysz wirtualny świat, powołasz do życia barwne postaci, przygotujesz ciekawe scenariusze i przeżyjesz niesamowitą przygodę, jaką jest programowanie. Odkryj niezbędne narzędzia, naucz się języka Lua i rozwiń swoje umiejętności programistyczne. Sprawdź, ile satysfakcji daje tworzenie. Dowiedz się, jak osiągnąć najlepsze efekty. Pokaż światu, na co Cię stać!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Młodzi giganci programowania. Roblox z Lua
Dawid Leśniakiewicz, Piotr Pełka, Sebastian Langa, Radosław Kulesza, Przemysław Folholc
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
23.94 zł
39.90 zł (-40%) -
Promocja
Jeśli masz już dość bezproduktywnego wpatrywania się w ekran komputera lub tabletu i chciałbyś zacząć robić coś naprawdę ciekawego, dobrze trafiłeś! A jeśli przy tym chcesz zabłysnąć w klasie i zostać prawdziwą gwiazdą na lekcji informatyki, to trafiłeś jeszcze lepiej!- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Młodzi giganci programowania. Scratch. Wydanie II
Radosław Kulesza, Sebastian Langa, Dawid Leśniakiewicz, Piotr Pełka, Adrian Czechowski
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
23.94 zł
39.90 zł (-40%) -
Scratch to doskonałe narzędzie, dzięki któremu młodzi pasjonaci na całym świecie bez trudu poznają tajniki programowania komputerów od podstaw. Scratch ułatwia rozpoczęcie nauki i umożliwia szybkie tworzenie atrakcyjnych gier, animacji i aplikacji, będąc przy tym narzędziem zupełnie bezpłatnym.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Młodzi giganci programowania. Scratch
Radosław Kulesza, Sebastian Langa, Dawid Leśniakiewicz, Piotr Pełka, Giganci Programowania
Niedostępna
-
Promocja
Ta książka wyjaśni Ci rolę matematyki w tworzeniu, renderowaniu i zmienianiu wirtualnych środowisk 3D, a ponadto pozwoli odkryć tajemnice najpopularniejszych dzisiaj silników gier. Za sprawą licznych praktycznych ćwiczeń zorientujesz się, co się kryje za rysowaniem linii i kształtów graficznych, stosowaniem wektorów i wierzchołków, budowaniem i renderowaniem siatek, jak również przekształcaniem wierzchołków. Nauczysz się używać kodu Pythona, a także bibliotek Pygame i PyOpenGL do budowy własnych silników. Dowiesz się też, jak tworzyć przydatne API i korzystać z nich podczas pisania własnych aplikacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Promocja
Trzecie wydanie Programowania z Minecraftem dla dzieci to kolejna odsłona cieszącego się uznaniem przewodnika, dzięki któremu Twoje dziecko rozpocznie przygodę z programowaniem. To książka adresowana do dzieci od ósmego roku życia, ale i starsi znajdą coś dla siebie. Przeprowadzi sprawnie młodych czytelników przez omówienie poszczególnych klas, funkcji i typów zmiennych, instrukcji warunkowych czy pętli. Co więcej, każde zagadnienie zostało uzupełnione o praktyczne zadania, a to pozwoli na bieżąco weryfikować przyswojone informacje. Dzięki osadzeniu w systemach Minecrafta, gry dobrze znanej wielu dzieciom, nauka z tym przewodnikiem jest niezwykle efektywna - właśnie dlatego, że łączy przyjemne z pożytecznym.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(32,94 zł najniższa cena z 30 dni)
32.94 zł
54.90 zł (-40%) -
Promocja
Oto wyjątkowy przewodnik po platformie Roblox. Składa się z 24 lekcji skonstruowanych w sposób ułatwiający szybkie opanowanie materiału; przeczytanie każdej z nich i wykonanie podanych ćwiczeń zajmie Ci najwyżej godzinę. Lekcje i zadania łącznie tworzą kurs, dzięki któremu nauczysz się samodzielnie kodować w Robloksie. W ramach pracy z książką przygotujesz sobie środowisko pracy, zaczniesz się płynnie posługiwać potrzebnymi narzędziami i szybko napiszesz swoją pierwszą grę. Naukę ułatwią Ci instrukcje krok po kroku, liczne ćwiczenia i pytania sprawdzające, a także quizy, wskazówki i przydatne ostrzeżenia. Szybko się przekonasz, jak proste, przyjemne i satysfakcjonujące jest używanie Robloksa!- Druk
- ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Ta książka jest przezabawnym przewodnikiem po programowaniu w Scratchu 3, przeznaczonym dla przyszłych inżynierów, programistów, naukowców i pasjonatów kodu. Dzięki niej szybko zaczniesz pisać klasyczne gry zręcznościowe i wzbogacać je w dźwięk i animacje. Pokazano tu również, czym są i do czego się przydają zmienne, pętle czy funkcje. Zaprezentowano także sposoby stosowania reguł matematycznych do stopniowego komplikowania gry. Poszczególne treści zostały bogato zilustrowane i uzupełnione przejrzystymi instrukcjami krok po kroku. W ten sposób, pisząc atrakcyjne gry, w mgnieniu oka przyswoisz nawet bardzo złożone zasady programowania!- Druk
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
23.94 zł
39.90 zł (-40%) -
Promocja
Think smart, code better with quick project-oriented Python Key Features Helps you master the fundamentals of syntax and object-oriented programming. Covers a wide range of Python topics, from fundamentals to advanced concepts. Cutting-edge Python libraries for GUI applications, games, graphics, and mobile apps. Real-world examples with database m- ePub + Mobi pkt
(67,43 zł najniższa cena z 30 dni)
80.91 zł
89.90 zł (-10%) -
Promocja
Leverage the power of AI in coding, graphics, design, and intelligence to join the next wave in game development Key Features Teaches the core concepts of game development for 2D, 3D, and AI games. Uses AI to assist and guide the reader across several facets of game development. Learn to create AI-controlled enemies for your games. Description Th- ePub + Mobi pkt
(67,43 zł najniższa cena z 30 dni)
80.91 zł
89.90 zł (-10%) -
Promocja
Obierz kurs na... tworzenie gier w starym stylu Czy potrafisz rozszyfrować termin „piksel”? Stanowi on zbitkę dwóch angielskich wyrazów: picture i element. Stąd piksel to najmniejszy jednolity fragment obrazu wyświetlanego na ekranie. Dzisiejsza technika z jej fenomenalną rozdzielczością sprawia, że ludzkie oko nie dostrzega pojedynczych pikseli, a- Videokurs pkt
(32,25 zł najniższa cena z 30 dni)
45.15 zł
129.00 zł (-65%) -
Promocja
MonoGame. Podstawowe koncepcje grafiki 3D dotyczy programowania grafiki 3D, co oznacza, że do jej tworzenia wykorzystuje się kod, a nie edytor sceny obsługiwany myszką. Autorzy wyczerpująco omówili kluczowe zagadnienia, jak rozdzielenie definiowanie figur i brył, poruszanie nimi na scenie, oświetlenie i cienie, mieszanie kolorów czy odwzorowanie tekstur. Wyjaśnione są także kwestie wykraczające poza podstawy grafiki 3D i dotykające tworzenia gier, jak komponentyzacja produkcji gier czy kwestie projektowania systemów sterowania. W rezultacie Czytelnik otrzymuje książkę na temat grafiki 3D w MonoGame łączącą teorię z wykorzystaniem praktycznych przykładów.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Silnik Unreal Engine za sprawą Blueprints Scripting oferuje możliwość tworzenia prototypów i logiki gry bez konieczności kodowania. Koncepcja programowania wizualnego jest doskonałym uzupełnieniem klasycznej formy programowania. Natomiast nie wszędzie da się ją zastosować, innymi słowy: tam, gdzie Blueprints nie może, tam C++ pośle! I nie ma w tych słowach przesady. Nie bez powodu C++ jest najpopularniejszym językiem w branży gier wideo. Jedną z jego zalet stanowi kompatybilność z topowymi silnikami jak Unreal Engine, Unity i CryEngine. Jako język kompilowany pozwala uzyskać wysoką wydajność w czasie wykonywania programu. Zapewnia też pełną kontrolę nad pamięcią, co daje kolejne +1 do wydajności. Warto wspomnieć, że C++ ma najszerszą gamę funkcji sprzętowych powiązanych z wydajnością, dlatego staje się sprzymierzeńcem podczas tworzenia gier konsolowych i VR. Język C++ jest bezpieczny, natywny, szybki i nadaje się do zaawansowanego przetwarzania grafiki. Ponadto otrzymuje ogromne wsparcie ze strony Unreal Engine. Silnik umożliwia korzystanie z Blueprints i C++ jednocześnie. Ponadto zawiera wiele bibliotek, szablonów, makr i funkcji ułatwiających zarządzanie obiektami, dzięki którym kod jest zoptymalizowany, elastyczny i skalowalny. Mało tego: Unreal Engine posiada swój własny silnik kompilacji C++, czyli Unreal Build System. Połączenie zalet C++ i Unreal Engine to przepis na tworzenie realistycznych, interaktywnych i zaawansowanych technologicznie produkcji.- Videokurs pkt
(50,70 zł najniższa cena z 30 dni)
59.15 zł
169.00 zł (-65%) -
Promocja
Programowanie to dziś niezwykle ważna umiejętność. I wszystko wskazuje na to, że jego znaczenie będzie tylko rosło. Warto więc zawczasu pomyśleć o przyszłości swojego dziecka i pomóc mu rozpocząć przygodę z programowaniem. Tym bardziej że istnieje Scratch ― język kodowania, wokół którego skupia się liczna społeczność internetowa ― pozwalający tworzyć własne interaktywne historie, gry i animacje i dzielić się nimi z ludźmi na całym świecie. A że Scratch powstał z myślą o młodych programistach, w wieku 8 – 16 lat, idealnie się sprawdza jako pierwszy język przyszłego informatyka.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(22,20 zł najniższa cena z 30 dni)
22.20 zł
37.00 zł (-40%)
O autorach książki
Artur Kurasiński - Ex-startupowiec, tech-realista, seryjny pomysłodawca, przedsiębiorca, mówca publiczny, twórca gier i komiksów. Analizuje i komentuje technologię przez pryzmat ekonomii, socjologii i geopolityki. Współtwórca wielu polskich startupów. Mentor w licznych konkursach oraz autor jednego z najpoczytniejszych polskich blogów o technologii: kurasinski.com. Prelegent i uczestnik najważniejszych konferencji branżowych w Polsce. Współtwórca najstarszego w Polsce cyklu spotkań dla startupów (Aula Polska) oraz nagród Aulery. Prywatnie ojciec dwóch córek, miłośnik halowej piłki nożnej, komiksów i filmów SF oraz role-playing games.
Nikola Kucharska Ilustratorka i autorka książek dla dzieci i młodzieży. Zajmuje się także ilustrowaniem gier planszowych oraz projektowaniem i tworzeniem komiksów. Ukończyła projektowanie graficzne na katowickiej ASP w Pracowni Ilustracji.
Ma na swoim koncie ponad 25 zilustrowanych książek, a do najbardziej znanych należą: Zwierzęta, które zniknęły. Atlas zwierząt wymarłych (teksty: Katarzyna Gładysz, Joanna Wajs i Paweł Łaczek, wyd. Nasza Księgarnia, 2018), Jak to działa? Zwierzęta (Nasza Księgarnia, 2016) oraz Kobo w supermarkecie (tekst: Michał Kubas, wyd. Tadam 2017).
Jej książki zyskują uznanie na rynku wydawniczym. Podróż dookoła świata. Północ – południe. Wschód – zachód została w 2016 roku nominowana w konkursie na najpiękniejszą książkę roku organizowanym przez PTWK, a książka Zwierzęta, które zniknęły. Atlas zwierząt wymarłych dostała wyróżnienie w konkursie Świat Przyjazny Dziecku 2018 oraz nominację w konkursach: Mądra Książka Roku 2018 i Najlepsza Książka Roku 2018 w konkursie Przecinek i Kropka.
Współpracuje z wieloma wydawcami w Polsce i za granicą, m.in. we Francji, w Chinach, Rosji, Korei, Niemczech czy Hiszpanii.
Radosław Kulesza jest jednym z założycieli szkoły Giganci Programowania. Swoją przygodę z programowaniem rozpoczynał od języka Turbo Pascal. Ukończył studia na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Na trzecim roku studiów otworzył swoją pierwszą firmę IT, w której łączył funkcje organizacyjne z pracą programisty.
Sebastian Langa - współzałożyciel szkoły Giganci Programowania. Programowaniem interesował się już w gimnazjum, tę pasję rozwijał na studiach na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. W ramach działalności zawodowej zajmował się programowaniem w języku C#. Interesuje się nowinkami ze świata techniki oraz sportem.
Dawid Leśniakiewicz - współzałożyciel szkoły Giganci Programowania, w której dzieci i młodzież poznają tajniki kodowania. Ukończył Politechnikę Warszawską i przez kilka lat zawodowo zajmował się programowaniem aplikacji na urządzenia mobilne. Obecnie łączy funkcje zarządcze z dzieleniem się pasją do programowania z młodymi ludźmi.
Piotr Pełka ukończył studia na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Programowaniem interesuje się od najmłodszych lat — już w gimnazjum programował w języku Visual Basic. Zawodowo pracuje jako programista .NET (C#, ASP.NET). Swoje doświadczenie zdobywał zarówno w małych start-upach, jak i w korporacjach. Jest jednym z założycieli szkoły Giganci Programowania. Uwielbia pracę z dziećmi i testowanie nowinek ze świata IT.
Zobacz pozostałe książki z serii
-
Nowość Promocja
Jeśli wszystkie Twoje zestawy LEGO® zostały już zbudowane, a Ty szukasz inspiracji do tego, by ze swoich klocków skonstruować coś zupełnie nowego, to świetnie ― Ciocia od Klocków i Brodaty Geek mają mnóstwo pomysłów i nieograniczoną wyobraźnię. Dzięki ich wskazówkom i pomysłom nauczysz się patrzeć na klocki LEGO® w zupełnie nowy sposób i kreować fantastyczne światy bez żadnych ograniczeń!- Druk
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
26.94 zł
44.90 zł (-40%) -
Nowość Promocja
FPGA pochodzi od angielskiego field-programmable gate array. Polski odpowiednik to: bezpośrednio programowalna macierz bramek. FPGA jest rodzajem programowalnego układu logicznego. Ma tę samą funkcjonalność co układ scalony, tyle że może być wielokrotnie programowany bez demontażu. Z tego powodu znajduje zastosowanie tam, gdzie wymagana jest możliwość zmiany działania, na przykład w satelitach kosmicznych. Budujesz, instalujesz w urządzeniu docelowym, a potem modyfikujesz układ w zależności od potrzeb. Brzmi praktycznie, prawda?- Druk
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Bestseller Promocja
Trudno wyobrazić sobie dzisiejszy świat bez możliwości operowania na danych - tym samym bez arkuszy kalkulacyjnych, do których każdy z nas ma dostęp w swoich komputerach. Najpopularniejszy z nich, czyli Excel, jest masowo używany zarówno w firmach, jak i instytucjach publicznych, ale także w gospodarstwach domowych.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(23,94 zł najniższa cena z 30 dni)
23.94 zł
39.90 zł (-40%) -
Promocja
Jeżeli jesteś pracownikiem dozoru lub elektromonterem albo po ukończeniu nauki planujesz zajmować się eksploatacją urządzeń elektroenergetycznych u pracodawcy lub w ramach własnej działalności, musisz posiadać odpowiednie kwalifikacje. Świadectwa kwalifikacyjne uprawniające Cię do samodzielnej eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych „E” lub sprawowania dozoru nad ich eksploatacją „D” możesz uzyskać po pozytywnym zdaniu egzaminu kwalifikacyjnego URE Grupy 1. Ta książka ma za zadanie pomóc Ci się do niego przygotować.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Promocja
Wirtualizacja serwerów pozwala lepiej wykorzystać posiadany sprzęt. Dzięki niej możliwe jest zwiększenie elastyczności systemu i usprawnienie zarządzania infrastrukturą IT. Spośród wielu platform wirtualizacyjnych dostępnych na rynku wyróżnia się VMware ESXi 8 - jeden z najbardziej zaawansowanych i wszechstronnych produktów, oferujący administratorom systemów kompleksowe rozwiązania. Wśród jego zaawansowanych funkcji znajdują się między innymi obsługa kontenerów, automatyzacja zarządzania, wsparcie dla najnowszych technologii sprzętowych, a także zintegrowane narzędzia do monitorowania i optymalizacji wydajności.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Promocja
Jak sądzisz, co stanowi bazę informatyki? Od czego powinien zacząć przyszły programista? Może od opanowania jednego z najpopularniejszych języków programowania? Oczywiście mógłby od tego rozpocząć, tyle że to trochę tak, jakby uczyć się korzystać z narzędzia bez świadomości, do czego ono właściwie służy. Języki programowania to praktyka. Tymczasem niezbędną wiedzą, którą także powinien opanować każdy przyszły informatyk, są podstawy dotyczące teorii informacji i kodowania.- Druk
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%) -
Klocków LEGO chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Znane i lubiane, zawsze są gwarancją świetnej zabawy. Dzięki Unity i stworzonemu we współpracy z marką LEGO® projektowi LEGO® Microgame każdy może opracować własną minigrę komputerową, której akcja dzieje się w świecie znanym z kolekcji popularnych klocków.
- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
Niedostępna
Ebooka "Róża, a co chcesz wiedzieć? Komiks edukacyjny o technologiach dla dzieci" przeczytasz na:
-
czytnikach Inkbook, Kindle, Pocketbook, Onyx Booxs i innych
-
systemach Windows, MacOS i innych
-
systemach Windows, Android, iOS, HarmonyOS
-
na dowolnych urządzeniach i aplikacjach obsługujących formaty: PDF, EPub, Mobi
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Audiobooka "Róża, a co chcesz wiedzieć? Komiks edukacyjny o technologiach dla dzieci" posłuchasz:
-
w aplikacji Ebookpoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych
-
na dowolonych urządzeniach i aplikacjach obsługujących format MP3 (pliki spakowane w ZIP)
Masz pytania? Zajrzyj do zakładki Pomoc »
Kurs Video "Róża, a co chcesz wiedzieć? Komiks edukacyjny o technologiach dla dzieci" zobaczysz:
-
w aplikacjach Ebookpoint i Videopoint na Android, iOS, HarmonyOs
-
na systemach Windows, MacOS i innych z dostępem do najnowszej wersji Twojej przeglądarki internetowej
Recenzje książki: Róża, a co chcesz wiedzieć? Komiks edukacyjny o technologiach dla dzieci (5) Poniższe recenzje mogły powstać po przekazaniu recenzentowi darmowego egzemplarza poszczególnych utworów bądź innej zachęty do jej napisania np. zapłaty.
-
Recenzja: https://madrzy-rodzice.pl/ Jakub ŚpiewakRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
A gdyby tak stworzyć własną grę? Współczesne dzieci spędzają sporo czasu przed komputerami, konsolami, wpatrzone w ekrany smartfonów i laptopów. Większą część tego czasu poświęcają na przeróżne gry mobilne, komputerowe i wideo. Niektórzy bardzo nad tym boleją. Ale czy na pewno słusznie? Oczywiście, warto wprowadzać ograniczenia czasowe (u nas one obowiązują). Niewątpliwie trzeba pilnować oznaczeń PEGI w grach, by dzieci korzystały z takich, które są odpowiednie do ich wieku. O oznaczeniach PEGI pisałem tutaj: Co oznaczają symbole PEGI na opakowaniach gier? Oprócz grania dzieci poświęcają czas na korzystanie z serwisów społecznościowych, często podejmując w nich zachowania ryzykowne i niepożądane. Niestety, coraz częściej stają się zarówno sprawcami, jak i ofiarami cyberprzemocy. Od dawna uważam, że niezwykle ważne jest to, by jak najwcześniej zacząć pokazywać dziecku konstruktywne sposoby wykorzystania nowych technologii. Dzieci z natury są ciekawe świata i otwarte, o ile tylko to, co im zaproponujemy będzie atrakcyjne i sensownie podane. Nasz Fabian uwielbia grać. Przyznam, że czasami mnie to mocno niepokoi, bo świat gier potrafi wciągnąć go tak, iż zapomina o tym realnym. Od dawna jednak powtarza nam, że jego marzeniem jest, by, kiedy dorośnie, zajmować się tworzeniem gier. I już dziś podejmuje swoje pierwsze próby – jeszcze „na sucho”. Wymyśla postaci, zasady, fabułę. Słucham tych jego pomysłów z ciekawością, bo naprawdę wykazuje się ogromną wyobraźnią i kreatywnością. Jednym z pomysłów na to, by dzieci mądrze spędzały czas przed komputerem, jest zachęcenie ich do programowania. Nie, nie chodzi o to, by kilkulatek uczył się składni języków programowania i pisał długie linie kodu programistycznego – bardziej o to, by zrozumiał sam mechanizm, ideę i korzystał z narzędzi dostosowanych do jego wieku, a takie naprawdę istnieją. I tu dochodzimy do książki, która niedawno wpadła mi w ręce. Zanim jednak będzie o książce, muszę opowiedzieć Wam o jej autorze, zwłaszcza że mam przyjemność go znać. Artur KurasińskiArtur Kurasiński to człowiek-orkiestra. Jest blogerem, mówcą biznesowym, przedsiębiorcą, osobą niezwykle istotną dla środowiska polskich startupów. Sam stworzył, zarządzał i inwestował w wiele firm związanych z nowymi technologiami. Do tego jest wizjonerem, by nie powiedzieć: futurystą. Aha, zapomniałbym dodać: prowadzi akcję #angrykuras, w ramach której walczy z kierowcami łamiącymi przepisy związane z parkowaniem. To postać nietuzinkowa i naprawdę sam z siebie wart jest obserwowania w sieci, nawet jeśli się z nim nie będziemy zgadzać. Róża, a co chcesz wiedzieć? Artur wspólnie z ilustratorką Nikolą Kucharską oraz ekipą szkoły programowania dla dzieci Giganci Programowania stworzyli dla dzieci komiks edukacyjny o technologiach pt. „Róża, a co chcesz wiedzieć?” Tytułowa Róża wzorowana jest na córce Artura. Książka składa się z historyjek, w których Róża dowiaduje się różnych ciekawych rzeczy o nowych technologiach, np. jak działa email, jak korzystać z serwisów społecznościowych, jak funkcjonuje sieć GSM, itp. Do każdej historyjki dołączony jest pomysł na grę, którą czytelnik może sam przygotować, korzystając z materiałów dostępnych na stronie wydawnictwa. Gry tworzy się w Scratchu, czyli narzędziu przygotowanym specjalnie z myślą o dzieciach. Z jednej więc strony czytając książkę dziecko dowiaduje się ciekawych rzeczy, z drugiej – uczy podstaw programowania, robiąc coś samodzielnie. To może być naprawdę fascynująca przygoda – nie tylko grać, ale też stworzyć własną, choćby prostą, grę. Kto wie? Może z tej dziecięcej czytelniczej przygody wyjdzie świetna przygoda na całe życie? A może tylko zabawa? Tak czy siak – warto.
-
Recenzja: Mamadesigner.pl Ewa MazurRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
MAMAdesigner i TATAdeveloper czytają dziecku komiks o technologiach (polecamy #5) Dziś opowiem Wam historię pewnego zazdrosnego Taty, który zainspirował się pewną kreatywną Mamą, a ich Dziecko bardzo na tym skorzystało W powyższym wstępie zawiera się właściwie cała ta historia, ale jeśli chcecie poznać szczegóły, to zapraszam do dalszego czytania. Zaczniemy od liczb, żeby nakreślić Wam ogólny obraz całości: Jestem Ewa, od jakichś 10 lat jestem grafikiem. 16 lat temu poznałam swojego męża, Andrzeja aka End3ra, który jest programistą od jakichś 13 lat. 3 lata temu na świat przyszła nasza córka, Kasia. Wszystkie nasze miłości są wymienione w poprzednim akapicie. My, Kasia, nasze pasje – to jest to, czym żyjemy, a właściwie staramy się to, z mniejszym lub większym sukcesem zbalansować w naszym życiu. Kiedy na świecie pojawiła się nasza córka z automatu rozpoczęła się zabawna rywalizacja między mną, a jej tatą, o to kto z nas „zarazi” ją swoją pasją bardziej. W dużym uproszczeniu – czy Kasia w przyszłości będzie programistką, czy grafikiem (jestem niemal pewna, że żadnym z wymienionych… albo i tym i tym! XD)? Zaczęło się niewinnie, ja pokazywałam Kasi jak działa tablet graficzny, a Andrzej pozwalał jej od czasu do czasu poklikać na klawiaturze z odpalonym edytorem tekstu (niektórzy programiści używają właśnie tego narzędzia do kodowania). Ja rozbudzałam kreatywność naszego dziecka poprzez malowanie i rysowanie, a mąż pobudzał jej szare komórki podczas układania puzzli i jazdy zdalnie sterowanym autkiem. Kiedy przychodzi do takiego eventu, jakim jest Dzień Dziecka, ja robię dekoracje i ogarniam wymyślny poczęstunek, a mąż wynajduje imprezę, na której dzieciaki mogą pobawić się prawdziwymi robotami. Krótko mówiąc – MAMAdesigner, a TATAdeveloper! Mnie i mojego bloga już zdążyliście poznać – jestem tu z Wami od ponad roku i co tydzień odzywam się do Was w nowym poście. Dziś chcę przedstawić Wam bloga parentingowego mojego męża – Andrzeja. Znajdziecie go o tu: tatadeveloper.end3r.com. Blog jest nówka sztuka, prawie nie śmigany. Andrzej założył go w marcu tego roku, z czystej zazdrości o MAMAdesigner. XD A na poważnie, dotarło do niego po prostu, że tak jak ja, on też na co dzień robi fajne rzeczy z naszą córą i postanowił je spisywać. Możliwe, że dzięki temu ktoś się zainspiruje, albo dowie czegoś ciekawego… TATAdeveloper to blog o tacie, który jest programistą i programistyczną pasję próbuje zaszczepić w sercu swojej najfajniejszej na świecie córeczki. Ostatnio udało mu się to poprzez wieczorne czytanie świetnego komiksu o przygodach Róży, autorstwa Artura Kurasińskiego, Nikoli Kucharskiej, Radosława Kuleszy, Sebastiana Langa, Dawida Leśniakiewicza i Piotra Pełki. W nawiązaniu do naszych liczb, Artur Kurasiński, pomysłodawca komiksowej Róży od 16 lat interesuje się nowymi technologiami, Nikola Kucharska jest autorką niezliczonej ilości ilustracji, w tym tych do komiksu o Róży, a Radosław Kulesza, Sebastian Lang, Dawid Leśniakiewicz i Piotr Pełka tworzą szkołę Giganci Programowania, która ma kilkadziesiąt placówek w całej Polsce i wraz z fundacją Geek Girls Carrots objęła patronat medialny nad komiksem. Wydawcą książki jest Helion, który ma na swoim koncie ponad 2900 wydanych tytułów z zakresu literatury informatycznej. Jednym słowem – specjaliści! Ciekawska Róża poznaje technologie Główną bohaterką jest ucząca się w szkole podstawowej Róża. Róża ma bardzo sympatyczną rodzinkę – mamę, tatę i siostrzyczkę zwaną Maleństwem. Mamy również okazję poznać przyjaciółki Róży – Roksanę i Franczeskę, a także trochę wkurzającego Mikołaja i panią wychowawczynię. Komiks podzielony został na 10 rozdziałów, a w każdym z nich mowa o innym zagadnieniu technologicznym. Od programowania, przez internet i wszystko, co z nim związane, aż po roboty, czy samochody autonomiczne. Nieprzypadkowo główną bohaterką jest dziewczynka – autorzy zwracają w ten sposób uwagę, jak bardzo potrzeba kobiet w świecie inżynierów i naukowców. Tematy poważne, trudne, ale podane w zabawny i lekki sposób, więc lektura okazuje się przyjemną zabawą, w dodatku niezwykle inspirującą. Musicie wiedzieć, że w tym świecie mniej związanym z moim dzieckiem jestem bardzo poważnym grafikiem, zajmującym się tworzeniem gier. 😉 Zwykle pracuję nad warstwą ilustracyjną, a całą programistyczną robotę pozostawiam specjalistom. Kiedy jednak przeczytałam z córką rozdział 1 komiksu o Róży – Jak fajnie umieć programować, miałam nie tylko kilka minut radości z opowiadania dziecku, co jest na obrazkach, ale także moment objawienia – „Skoro to takie proste, to następną grę zaprogramuję sama!”. Artur Kurasiński we wstępie pisze „(…) Moim gorącym marzeniem jest to, aby chociaż jedna dziewczynka, która przeczyta tę książkę, stwierdziła Phi, programowanie nie jest wcale takie trudne. A potem zamiast kolejnej zabawki z jajka z niespodzianką poprosiła rodziców o mikroskop. (…)” Panie Arturze, a może być nie dziewczynka, tylko taka trochę już kobieta? Bo mnie Pan przekonał. 😀 Poważnie. Na koniec każdego rozdziału mamy małe programistyczne zadanko do wykonania, oczywiście razem z dokładną instrukcją, co i jak. Już po pierwszym rozdziale zarówno my, jak i nasze dzieci będziemy wiedzieć jak zaprogramować prostą grę! Obłęd! 😀 Moja trzylatka zadawała mnóstwo pytań podczas lektury kolejnych rozdziałów, a ja, dzięki podanej w przystępny sposób wiedzy mogłam bez trudu na nie odpowiadać. Hitem okazały się samochody autonomiczne. Teraz, kiedy odbieram Młodą z przedszkola i przechodzimy obok jezdni, ona tłumaczy mi, że mijane przez nas auta nie są autonomiczne i umiałaby powiedzieć, które są. (Sic!)
-
Recenzja: Tatadeveloper.end3r.com Andrzej MazurRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
Róża, a co chcesz wiedzieć? Kasi nauka programowania, poziom 0 Dziś swoją premierę ma komiks edukacyjny o technologiach dla dzieci: Róża, a co chcesz wiedzieć? Dzięki wydawnictwu Helion mieliśmy okazję przedpremierowo zapoznać się z jego zawartością - Kasia jest nim oczarowana. TataDeveloper - Róża, a co chcesz wiedzieć? Książka i gadżety Autorów komiksu możecie kojarzyć, są to: Artur Kurasiński, Nikola Kucharska, Radosław Kulesza, Sebastian Langa, Dawid Leśniakiewicz i Piotr Pełka. Patronami medialnymi produkcji są Geek Girls Carrots (czyli popularne karotki) i Giganci Programowania. Jak tylko dowiedziałem się o tym komiksie wiedziałem od razu, że będzie strzałem w dziesiątkę. I to mimo faktu, iż Kasia posiadając ledwo trzy lata z małym hakiem nie potrafi jeszcze czytać ani pisać, a co dopiero programować. Nie przeszkadza nam to w spędzaniu z komiksem wspólnych wieczorów - my na zmianę czytamy, a Kasia w przerwach ogląda obrazki, dopytuje o różne rzeczy, a czasami nawet sama udaje, że czyta. TataDeveloper - Róża, a co chcesz wiedzieć? Widok na książkę Zresztą, zdążyła książkę już nieźle zmaltretować - trzeba ją nauczyć delikatniejszego obchodzenia się z lekturami. Chociaż z drugiej strony, jeszcze niedawno obgryzała okładki i śliniła kartki, więc jakiś postęp jednak jest… Tak czy inaczej postaramy się, by komiks przetrwał jak najdłużej, bo opowiada historie, do których zapewne będziemy wracać w ciągu najbliższych lat. Autorzy komiksu nie boją się podejmować trudnych tematów, jak chociażby bezpieczeństwo w Internecie czy “robienie czegoś jak dziewczyna”, oraz skomplikowanych czy potencjalnie strasznych jak roboty, autonomiczne samochody czy sztuczna inteligencja, które wyjaśnione są w przystępny sposób. Rozdziały są krótkie, więc nie ma problemu z utrzymaniem koncentracji przez całą opowieść. No i na koniec każdego takiego epizodu jest inna gra, która pomaga utrwalić wiedzę i jednocześnie nauczyć nowych umiejętności związanych z programowaniem w Scratchu. TataDeveloper - Róża, a co chcesz wiedzieć? Książka na półce Osobiście czepiłbym się ikonki Internet Explorera reprezentującego w komiksie cały Internet, bo IE6 to było zło wcielone a nie przeglądarka, ale z drugiej strony co innego miałoby lepiej pasować? Powiedzmy, że w tym przypadku nie ma dobrej odpowiedzi i zostawmy ten temat już w spokoju. Całości dopełniają piękne ilustracje Nikoli Kucharskiej, które po prostu robią robotę. To dzięki nim Kasi długo nie udawało się oderwać od komiksu za pierwszym razem, gdy go zobaczyła. Dawno nie widziałem tak ładnej kreski - obrazy wręcz zachęcają do samodzielnego przeglądania kolejnych historii. TataDeveloper - Róża, a co chcesz wiedzieć? Kasia czyta książkę Komiks można kupić w Helionie w cenie 29,90 PLN i jest wart każdej złotówki. Szczerze polecamy go każdemu, kto razem ze swoją pociechą chciałby zacząć przygodę z programowaniem. Jeśli czujecie, że cierpliwość jest w Was silna, to możecie wrócić na tego bloga za jakieś 2-3 lata, kiedy zapewne pokażemy Wam pierwsze samodzielne dzieła Katarzyny programistki, prawdopodobnie oparte o źródła z tego komiksu. Mam nadzieję, że tego typu produkcji pojawi się więcej w przyszłości, bo kolejnych tematów do podjęcia jest mnóstwo. Ja na pewno będę na to czekać.
-
Recenzja: Dziennik Internautów Monika ZasadaRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
zarazem podręcznik programowania dla dzieci. Publikacja przyjęła formę noweli graficznej. Jej bohaterką jest dziewczynka, która w przyszłości, chce zostać programistką. Jeszcze przed premierą książkę przeczytało kilku szczęśliwców. Poznajmy ich opinie. Uwaga, przygotowaliśmy dla Was konkurs! „Róża, a co chcesz wiedzieć?” jest pierwszą tak niezwykłą publikacją na polskim rynku. Twórcy komiksu - Artur Kurasiński, Nikola Kucharska, Radosław Kulesza, Sebastian Langa, Dawid Leśniakiewicz oraz Piotr Pełka – wiedzą, że z nowych technologii korzystają zarówno dorośli, jak i dzieci. Książka odpowiada tak naprawdę na pytania zadawane przez ludzi w różnym wieku, a przy tym wciąga, jak porządne kino. Z przezabawnych dialogów narysowanych postaci dowiadujemy się, jak bezpiecznie korzystać z mediów społecznościowych, czym jest sztuczna inteligencja i co sprawia, że telefony komórkowe działają. Autorzy projektu próbują odpowiadać także na bardziej skomplikowane, a zarazem ważkie pytania. Róża – główna bohaterka komiksu – zastanawia się między innymi nad tym, czy naszą pracę będą wkrótce wykonywać roboty, a po drogach poruszać się wyłącznie „myślące” pojazdy. Publikacja w niezwykle przystępny i adekwatny do wieku potencjalnych odbiorców sposób wyjaśnia funkcjonowanie elementów cyfrowego świata, jednocześnie pełniąc rolę pierwszego podręcznika programowania. To gratka zwłaszcza dla tych, którzy chcą stworzyć pierwsze gry i uwielbiają korzystać z wyobraźni lub chcą ją rozbudzić. wórcy edukacyjnego komiksu podzielili lekcje na 10 modułów składających się z dwóch części. Pierwsza część to komiks. Druga wymaga już działania i zapoznania się z programem Scratch, przeznaczonym dla najmłodszych programistów. Wydawnictwo Helion przygotowało wszystkie grafiki potrzebne do zaprogramowania gier. I tu uwaga dla dorosłych, którzy zechcą towarzyszyć dzieciom w nauce: Gdy ładujemy do programu jeden z pobranych plików, wyświetla się gotowy kod gry. Z jednej strony jest on wskazówką dla nieco oporniejszych na technologie, z drugiej warto go usunąć, aby dziecko miało szansę samodzielnie wykonać zadanie i ucieszyć się rezultatem. User experience Książka od pierwszych stron przyciąga humorem. Przy tym jestem zachwycona jej warstwą edukacyjną, lecz ktoś inny ma być jej głównym odbiorcą. Postanowiłam więc sprawdzić, co na temat Róży i lekcji kodowania myśli Antek - dziewięcioletni fan gier planszowych i tych na konsolę (między innymi Minecrafta), klocków Lego, uczestnik półkolonii z robotyki, który pierwsze kontakty z kodowaniem ma już za sobą - oraz jego rodzice. Otrzymałam też niezwykle cenne opinie na temat książki od dziesięcioletniej Magdy i jej mamy. To całość wrażeń, jakich doświadcza docelowy użytkownik podczas korzystania z konkretnego rozwiązania jest najważniejsza, dlatego w kontakcie z pierwszymi „testerami”, zamieniłam się w słuch, a właściwie również we wzrok, bo z radością patrzyłam na to, jak książka momentalnie wciągnęła Antka oraz obserwowałam zmieniającą się mimikę zaczytanego młodego człowieka. Widać było, że sprawia mu to frajdę. „Ona robi takie śmieszne miny” „Ta książka jest bardzo fajna” – powiedział po przeczytaniu komiksu Antek. Dodał, że dziewczynka robi śmieszne miny. Zabawny jest też opis Mikołaja, którego jednak młody czytelnik nie obdarzył sympatią. „Róża jest super. Mikołaj to taki ważniak. Nie lubię ważniaków” – podsumował. Nic dziwnego, że tester docenił kreskę i humor postaci. Za obrazowanie dialogów odpowiadała mistrzyni w swej dziedzinie - Nikola Kucharska. Artystka zajmuje się ilustrowaniem książek dla dzieci i młodzieży, gier planszowych oraz projektowaniem komiksów. „Podróż dookoła świata. Północ – południe. Wschód – zachód” z ilustracjami jej autorstwa została w 2016 roku nominowana w konkursie na najpiękniejszą książkę roku organizowanym przez PTWK, a „Zwierzęta, które zniknęły. Atlas zwierząt wymarłych” dostała wyróżnienie w konkursie Świat Przyjazny Dziecku 2018 oraz nominację w konkursach: Mądra Książka Roku 2018 i Najlepsza Książka Roku 2018 w konkursie Przecinek i Kropka. „Ksawery, chciałbyś przyjść do mnie i pokodować w Scratchu?” Po przeczytaniu komiksu przyszedł czas na kodowanie gier zaproponowanych użytkownikom podręcznika przez Gigantów Programowania. Korzystając ze wskazówek zawartych w książce oraz odpowiedniego programu, Antek zaprogramował pierwszą w życiu grę. Zapytany o wrażenia, powiedział „Czuję się satysfakcjonująco”, a następnie rozwijał powstałą grę, dodając nowe moduły. Wtem, do drzwi mieszkania zadzwonił kolega. Nasz tester po ich otworzeniu powiedział: „Ksawery, chciałbyś przyjść do mnie i pokodować w Scratchu?”. Skończyło się jednak na wyjściu na podwórka, bo jak wiadomo, od Internetu nie ma co się uzależniać. „Uzależnienie jest bardzo złe”, jak stwierdził młody twórca gry o smokach po przeczytaniu komiksu. Dwa dni później przyszedł czas na bardziej autorski projekt. Nasz tester wykorzystał nabytą wiedzę do stworzenia gry własnego pomysłu. Wraz z tatą zrobił zdjęcia kartom z Pokemonami, aby następnie wrzucić je do Scratcha. Chciał, aby umiały skakać, lecz nie znalazł w „Róży” odpowiedniej komendy. Następnego dnia poszedł więc do szkoły z wielkim znakiem zapytania i uzyskał odpowiedź od swojego kolegi, po czym nauczył ulubione Pokemony skakać. „To powinien być podręcznik szkolny” Dominik, tato Antka, niezwykle podobny do komiksowego taty Róży, z zawodu inżynier, zauważył, że książka bardzo zainspirowała syna. - Uważam, że dzieci potrzebują fajnej iskry, a ta książka jest iskrą. Jej formuła przyciąga. Antek czyta komiks i myśli „Fajnie jest programować”. Dla wielu osób programowanie nie wydaje się niczym emocjonującym. Kojarzy się z mozolną, monotonną pracą. Młodemu jegomościowi programowanie kojarzy się akurat z fajnymi rzeczami. Ta książka i użycie bardzo intuicyjnego programu pokazują, że można zrobić szybko coś bardzo ciekawego – zaznacza Dominik. Dodaje też, że „na dobrą sprawę programowanie nie musi się wszystkim podobać, ale spokojnie można każdemu dziecku taką książkę podsunąć, bo a nóż widelec ktoś, kto nie miał pojęcia, że to może sprawiać przyjemność, odkryje w programowaniu coś fajnego”. Dominik zauważył także, że Antek z podobnym zainteresowaniem czytał swego czasu „Dziennik Cwaniaczka”, którego laktura doprowadziła do tego, że zakochał się w książkach. Na koniec poruszył bardzo istotny temat: „W mojej ocenie to powinna być nawet lektura szkolna. Świat zmierza w cyfrowym kierunku i jak każdy powinien poznać trochę literatury, choć nie musi być literatem, powinien poznać podstawy matematyki, chociaż nie musi być naukowcem, tak samo pownien dowiedzieć się, czym jest programowanie, które stanie się niebawem naturalną częścią życia.” – twierdzi tata młodego jegomościa. Psycholog o walce ze stereotypami Ola, mama Antka, podobnie jak książkowa mama Róży, ma wykształcenie psychologiczne. Jej zdaniem bardzo dobrze, że główna bohaterka jest dziewczynką. Twierdzi, że niestety nadal panuje przekonanie, iż programowanie jest bardziej dla chłopaków. Oczywiście to się zmienia i pojawiają się dziewczynki zainteresowane tym tematem, natomiast przed nami jeszcze długa droga. - Dla naszego syna absolutnie nie miało znaczenia to, że dziewczynka jest główną bohaterką. Polubił postać Róży. Dla niego to naturalne, że dziewczynki interesują się nowymi technologiami. Natomiast u dziewczynek ta książka wzmacnia przekonanie, że kobiety programują i łatwiej im powiedzieć sobie „To interesujące. Ja też spróbuję”. Książka pomaga znieść panujące stereotypy – dodaje Ola. "Daję 10 gwiazdek" - Róża jest podobna do mnie. Interesuje ją wiele rzeczy i lubi lody z polewą czekoladową. Książka bardzo mi się podobała, tylko wkurzający jest Mikołaj. Mam podobnego podlizusa w klasie. Mam podobnie troskliwą mamę. Chciałabym mieć taką siostrę jak ma Róża. Naprawdę ekstra, daję 10 gwiazdek – mówi dziesięcioletnia Magda. Asia, mama dziewczynki, na co dzień troszczy się o to, aby inni rodzice poznali cyberzagrożenia, lecz także możliwości, jakie dają dzieciom nowe technologie. Swoją wiedzę na ten temat przekazuje na stronie Rodzic wie. - Po pierwszej lekturze pojawiła się koncepcja gry "Kotek w labiryncie" oraz rodzinna (arcyciekawa) rozmowa o samochodach autonomicznych. Ziarno zostało zasiane. Dziś identyfikacja z bohaterką przez pryzmat zainteresowań i takiego samego "podlizusa" w klasie - jutro przez podejście do kodowania jako do czegoś naturalnego, dostępnego, atrakcyjnego – mówi Asia i dodaje, że bez skrupułów będzie ściągać od Mamy Róży, bo "Róża..." to nie tylko komiks dla dzieci, ale też niemal gotowiec dla mam, które "inżynierują" swoje córki.
-
Recenzja: Maliczytelnicy.pl Karolina SukiennikRecenzja dotyczy produktu: ksiązka drukowanaCzy recenzja była pomocna:
W świecie technologii Dziś technologia towarzyszy ludziom już od najmłodszych lat, dlatego bardzo ważne jest, aby umieć odpowiednio z niej korzystać. Ta książka pomaga dzieciom zrozumieć nowoczesne technologie, a rodzicom pomaga w ich wytłumaczeniu. Za pomogą komiksowych historyjek, w których poznajemy Różę i jej rodzinę, dzieci poznają odpowiedzi na wiele nurtujących je pytań, sporo się nauczą i będą się przy tym dobrze bawiły. Komiks porusza takie tematy jak bezpieczeństwo w internecie (i to jest moim zdaniem jeden z najważniejszych i najbardziej potrzebnych rozdziałów) i korzystanie z serwisów społecznościowych. Opowiada o tym, jak działa internet i telefonia GSM, czym jest sztuczna inteligencja, samochody autonomiczne i uzależnienie od gier komputerowych. Ważnym elementem książki jest także nauka programowania. Dzieci będą mogły stworzyć kilka prostych gier, które pokażą im, że to wcale nie jest takie trudne i zachęcą do dalszego rozwijania się w tej dziedzinie. Książka uczy bezpiecznie korzystać z gadżetów i mediów społecznościowych, opowiada o rozwoju technologii i zagrożeniach czyhających w sieci. Pokazuje dzieciom jak korzystać z języka programowania Scratch, którego będą się uczyli w szkole. Książka ma ciekawą formę, to połączenie komiksu z podręcznikiem. Jest napisana lekko i zrozumiale. To pozycja, która pomoże dzieciom i na pewno wielu rodzicom
Szczegóły książki
- Dane producenta
- » Dane producenta:
- ISBN Książki drukowanej:
- 978-83-283-4806-6, 9788328348066
- Data wydania książki drukowanej :
- 2019-06-19
- ISBN Ebooka:
- 978-83-283-6082-2, 9788328360822
- Data wydania ebooka :
- 2019-06-19 Data wydania ebooka często jest dniem wprowadzenia tytułu do sprzedaży i może nie być równoznaczna z datą wydania książki papierowej. Dodatkowe informacje możesz znaleźć w darmowym fragmencie. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z nami sklep@helion.pl.
- Numer z katalogu:
- 79445
- Książka w kolorze:
- Tak
- Rozmiar pliku Pdf:
- 49.2MB
- Pobierz przykładowy rozdział PDF
- Przykłady na ftp
Helion SA
ul. Kościuszki 1C
41-100 Gliwice
e-mail: gpsr@helion.pl
- Zgłoś erratę
- Kategorie:
Programowanie » Scratch
Technologia dla dzieci » Gry » Tworzenie gier
Spis treści książki
Wstęp (5)
O programach (7)
Bohaterowie (8)
ROZDZIAŁ 1. JAK FAJNIE UMIEĆ PROGRAMOWAĆ (11)
Program 1. Pierwsza gra (19)
ROZDZIAŁ 2. SERWISY SPOŁECZNOŚCIOWE (23)
Program 2. Animacja Róża (31)
ROZDZIAŁ 3. JAK DZIAŁA INTERNET (35)
Program 3. Gra Łapanie danych (41)
ROZDZIAŁ 4. BEZPIECZEŃSTWO W INTERNECIE (47)
Program 4. Gra Kasowanie zdjęć (55)
ROZDZIAŁ 5. CZY ROBOTY ZASTĄPIĄ KIEDYŚ LUDZI? (59)
Program 5. Gra Kosmiczny łazik (67)
ROZDZIAŁ 6. SAMOCHODY AUTONOMICZNE (71)
Program 6. Gra Samochody (79)
ROZDZIAŁ 7. GRANIE W GRY KOMPUTEROWE (85)
Program 7. Gra Miecz Xerxksa (93)
ROZDZIAŁ 8. ROBIĆ COŚ JAK DZIEWCZYNA (97)
Program 8. Gra Łapanie przedmiotów (103)
ROZDZIAŁ 9. SZTUCZNA INTELIGENCJA (107)
Program 9. Gra Atak robotów (115)
ROZDZIAŁ 10. TELEFONIA GSM (121)
Program 10. Gra Gnomy (127)
Helion - inne książki
-
Nowość Promocja
Chcesz pracować w branży IT jako tester? W takim razie potrzebujesz solidnych podstaw! Swoją karierę rozpocznij od przygotowania się do uznawanego na całym świecie egzaminu ISTQB® „Certyfikowany tester - poziom podstawowy”. Uzyskany certyfikat otworzy Ci drzwi do wielu firm z branży informatycznej i będzie stanowił gwarancję, że posiadasz wiedzę i umiejętności wymagane od osoby pracującej na stanowisku testera.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(41,40 zł najniższa cena z 30 dni)
41.40 zł
69.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Dzięki tej praktycznej książce zrozumiesz podstawowe koncepcje związane z biblioteką React, takie jak składnia JSX, wzorce zaawansowane, wirtualny model DOM, mechanizm rekoncyliacji Reacta, a także zaawansowane techniki optymalizacji. W rzeczywistości jest to dość złożona biblioteka, jednak tutaj jej tajniki zostały wyjaśnione w wyjątkowo przystępny sposób. A to oznacza, że szybko i dogłębnie zrozumiesz mechanizmy kryjące się za działaniem Reacta, zdobędziesz umiejętności pozwalające na tworzenie intuicyjnego kodu Reacta, zrozumiesz jego niuanse i koncepcje ― i przejdziesz na zupełnie nowy poziom biegłości.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(47,40 zł najniższa cena z 30 dni)
47.40 zł
79.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Dzięki tej książce zorientujesz się, że utrzymanie kontroli nad architekturą w dużej mierze zależy od zastosowanego stylu architektonicznego. Zrozumiesz też wady konwencjonalnej architektury warstwowej i zapoznasz się z zaletami stylów koncentrujących się na dziedzinie, takich jak architektura heksagonalna. Dowiesz się także, jak można ją wyrazić w kodzie źródłowym. Poznasz szczegóły różnych strategii mapowania między warstwami architektury heksagonalnej, a ponadto prześledzisz, jak różne elementy architekturalne łączą się w jedną aplikację. Bazując na stylu architektury heksagonalnej, nauczysz się tworzyć intuicyjne w późniejszej obsłudze technicznej aplikacje internetowe. Szybko się przekonasz, że wiedza zdobyta w trakcie lektury pozwoli Ci na tworzenie wysokojakościowych aplikacji, które przetrwają próbę czasu.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(29,94 zł najniższa cena z 30 dni)
29.94 zł
49.90 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Koncepcje te zostały przystępnie wyjaśnione właśnie w tej książce. W szczególności zapoznasz się z praktycznymi aspektami probabilistyki, statystyki, algebry liniowej i rachunku różniczkowego. Prezentacji tych zagadnień towarzyszą fragmenty kodu w Pythonie i praktyczne przykłady zastosowań w uczeniu głębokim. Rozpoczniesz od zapoznania się z podstawami, takimi jak twierdzenie Bayesa, a następnie przejdziesz do bardziej zaawansowanych zagadnień, w tym uczenia sieci neuronowych przy użyciu wektorów, macierzy i pochodnych. Dwa ostatnie rozdziały dadzą Ci szansę użycia nowej wiedzy do zaimplementowania propagacji wstecznej i metody gradientu prostego — dwóch podstawowych algorytmów napędzających rozwój sztucznej inteligencji.- Druk
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Ta pozycja, podobnie jak inne z serii Rusz głową!, została przygotowana zgodnie z jedyną w swoim rodzaju metodyką nauczania, wykorzystującą zasady funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki zagadkom, tajemniczym historiom, angażującym ćwiczeniom i przystępnie podanej wiedzy bez trudu przyswoisz nawet dość złożone koncepcje, takie jak programowanie zorientowane obiektowo, aplikacje sieciowe czy uczenie maszynowe. Znajdziesz tu zabawne i niekonwencjonalne ilustracje, świetne analogie, a w toku nauki krok po kroku zbudujesz własną aplikację. Przekonasz się, że to absolutnie wyjątkowy i niezwykle skuteczny podręcznik!- Druk
(77,40 zł najniższa cena z 30 dni)
77.40 zł
129.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Wyjątkowość tej książki polega na pragmatyzmie: opisano w niej, jak wyglądają realia pracy projektanta UX i jak bardzo potrafią być zagmatwane. Zapoznasz się z różnymi kontekstami i sytuacjami związanymi z projektowaniem UX, a także z ograniczeniami, jakie temu towarzyszą. To przygotuje Cię do prawdziwych wyzwań związanych z osobami zaangażowanymi w projekty. Poznasz też realia działalności firm i znaczenie aspektów biznesowych i finansowych. Posiądziesz cenną umiejętność godzenia celów komercyjnych ze swoją pracą bez uszczerbku dla empatii i etyki projektowania.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(53,40 zł najniższa cena z 30 dni)
53.40 zł
89.00 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Sztuczna inteligencja jest na ustach wszystkich. Odkąd pojawił się ChatGPT, newsy ze świata informatyki trafiają na pierwsze strony gazet, pojawiają się w serwisach informacyjnych, programach radiowych i telewizyjnych. Na temat AI dyskutują już nie tylko programiści, ale także fizycy, filozofowie i specjaliści zajmujący się rynkiem pracy. Wojskowi i naukowcy odkrywają dla niej kolejne zastosowania w swoich dziedzinach, futurolodzy zaś na zmianę straszą wizjami rodem z Terminatora i Czarnego lustra i uspokajają, że to wszystko dla naszego dobra, a sztuczna inteligencja pozostaje przecież pod ludzką kontrolą.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
35.92 zł
44.90 zł (-20%) -
Bestseller Nowość Promocja
Eksperci uważają język C# za flagowy produkt firmy Microsoft udostępniający zarówno wysokopoziomowe abstrakcje, jak i niskopoziomowe mechanizmy, które pozwalają uzyskać maksymalną wydajność aplikacji. Wersja oznaczona numerem 12 wprowadza kilka istotnych usprawnień i nowych funkcji, które mogą znacząco wpłynąć na sposób pisania kodu. Chociaż niektóre z nich mogłyby się wydawać drobnymi usprawnieniami, ich skumulowany efekt znacząco poprawia jakość kodu i produktywność programisty. Tych nowości warto się nauczyć, ponieważ nagrodą za poświęcony czas jest przyjemność płynąca z tworzenia znakomitych aplikacji.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(107,40 zł najniższa cena z 30 dni)
107.40 zł
179.00 zł (-40%) -
Nowość Promocja
Oprogramowanie jest dziś praktycznie wszędzie, a programiści od dawna należą do najbardziej poszukiwanych specjalistów. Na podstawie napisanego przez nich kodu funkcjonują już nie tylko komputery i smartfony. Oprogramowanie steruje sprzętami domowymi, telewizorem czy lodówką. W ramach tak zwanego internetu rzeczy wiele urządzeń technicznych komunikuje się między sobą bez udziału człowieka. Gwałtownie rozwija się sztuczna inteligencja, wymagająca specjalistycznego oprogramowania. Nie dziwi więc, że jego rozwój ciągle przyspiesza. W obliczu tych faktów odpowiedź na pytanie, jakiego języka programowania warto się nauczyć, jest trudna. Nawet dla osoby, która wie, w jaki sposób zamierza w przyszłości korzystać ze swoich informatycznych umiejętności.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(26,94 zł najniższa cena z 30 dni)
26.94 zł
44.90 zł (-40%) -
Bestseller Nowość Promocja
Ta książka stanowi twardy dowód, że matematyka jest elastyczna, kreatywna i radosna. Potraktuj ją jako fascynującą podróż przez świat matematyki abstrakcyjnej do teorii kategorii. Przekonaj się, że bez formalnej wiedzy w tej dziedzinie możesz rozwinąć umiejętność matematycznego myślenia. Abstrakcyjne idee matematyczne pomogą Ci inaczej spojrzeć na aktualne wydarzenia, kwestie sprawiedliwości społecznej i przywilejów społecznych czy nawet na COVID-19.- Druk
- PDF + ePub + Mobi pkt
(35,40 zł najniższa cena z 30 dni)
35.40 zł
59.00 zł (-40%)
Dzięki opcji "Druk na żądanie" do sprzedaży wracają tytuły Grupy Helion, które cieszyły sie dużym zainteresowaniem, a których nakład został wyprzedany.
Dla naszych Czytelników wydrukowaliśmy dodatkową pulę egzemplarzy w technice druku cyfrowego.
Co powinieneś wiedzieć o usłudze "Druk na żądanie":
- usługa obejmuje tylko widoczną poniżej listę tytułów, którą na bieżąco aktualizujemy;
- cena książki może być wyższa od początkowej ceny detalicznej, co jest spowodowane kosztami druku cyfrowego (wyższymi niż koszty tradycyjnego druku offsetowego). Obowiązująca cena jest zawsze podawana na stronie WWW książki;
- zawartość książki wraz z dodatkami (płyta CD, DVD) odpowiada jej pierwotnemu wydaniu i jest w pełni komplementarna;
- usługa nie obejmuje książek w kolorze.
Masz pytanie o konkretny tytuł? Napisz do nas: sklep@helion.pl
Proszę wybrać ocenę!
Proszę wpisać opinię!
Książka drukowana
Proszę czekać...
Oceny i opinie klientów: Róża, a co chcesz wiedzieć? Komiks edukacyjny o technologiach dla dzieci Artur Kurasiński,Nikola Kucharska,Radosław Kulesza,Sebastian Langa,Dawid Leśniakiewicz,Piotr Pełka, Giganci Programowania (6) Weryfikacja opinii następuję na podstawie historii zamówień na koncie Użytkownika umieszczającego opinię. Użytkownik mógł otrzymać punkty za opublikowanie opinii uprawniające do uzyskania rabatu w ramach Programu Punktowego.
(5)
(0)
(0)
(0)
(0)
(1)
więcej opinii
ukryj opinie